abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 11:25:28 #151
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195726951
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:23 schreef Elan het volgende:
Weer getest, geen vaste klanten korting.
BCO werd ook nog gewoon gedaan, had gelezen dat dat was vastgelopen?
Ik ben nog geen enkele keer getest :@

ff uit nieuwsgierigheid maar is het heel naar? of valt het mee? (heb vooral mensen gehoord tot nu toe die zeiden dat het echt verschikkelijk naar was enzo)
pi_195726970
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:25 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

ff uit nieuwsgierigheid maar is het heel naar? of valt het mee? (heb vooral mensen gehoord tot nu toe die zeiden dat het echt verschikkelijk naar was enzo)
Het stelde bij mij in ieder geval niks voor.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195726974
quote:

[..]

Valt echt reuze mee, ik ben nu drie keer getest en het doet geen pijn wel een soort kriebel als ze heel diep in je neus gaan met die stok. Ik moest bijna niezen dus draaide snel m'n kop weg, maar schijnt vaker voor te komen. Echt diep respect voor de dames en heren die de hele dag met gevaar voor eigen leven in zo'n teststraat staan _O_
blablablabla
pi_195726975
quote:

[..]

Dat is altijd persoonlijk, denk ik, en de anatomie verschilt ook per persoon, wat voor jou hooguit vervelend is kan voor iemand anders enorm pijnlijk zijn.
pi_195726976
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee.
Maar lijkt me vrijheid van meningsuiting? Tenzij het echt kwetsend is of er regels niet worden nageleefd mogen mensen zelf bepalen wat ze denken en vinden?
Eh, wat heeft vrijheid van meningsuiting hiermee te maken?
pi_195726986
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ben je minimaal 15 minuten binnen 1,5 meter van iemand met het coronavirus in contact geweest? Dan moet je in 10 dagen thuisquarantaine. Dit geldt dus ook bij contact met bijvoorbeeld partner, collega’s, klasgenoten of reisgenoten. Misschien heb je geen klachten, maar je kunt al wel besmettelijk zijn.

Thuisquarantaine betekent:
✔️ dat je thuis werkt
✔️ anderen de boodschappen laat doen, of de boodschappen laat bezorgen (zonder contact te hebben met de bezorger)
✔️ dat er niemand op bezoek mag komen
✔️ dat je alleen in de tuin of op het balkon mag zitten als je geen klachten hebt
✔️ dat je zoveel mogelijk 1.5 meter afstand houdt van huisgenoten

Krijg je tijdens de quarantaine klachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoesten, plotseling slecht kunnen ruiken en proeven, last met ademhalen, verhoging of koorts boven de 38 graden? Laat je dan testen en blijf thuis tot je de uitslag hebt.
Duidelijk! Dan hoef je je inderdaad niet te laten testen.

Moeten de huisgenoten in dit geval ook in thuisquarantaine 10 dagen? Of bv wanneer je in afwachting bent van een test.
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:28:30 #157
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195726989
quote:

[..]

Ik ben ook nooit getest, maar mijn man drie keer & die vind het vervelend (vooral de neus), maar zegt dat het verder niet veel voorstelt.
(Un)masking for the greater good.
pi_195726996
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Valt echt reuze mee, ik ben nu drie keer getest en het doet geen pijn wel een soort kriebel als ze heel diep in je neus gaan met die stok. Ik moest bijna niezen dus draaide snel m'n kop weg, maar schijnt vaker voor te komen. Echt diep respect voor de dames en heren die de hele dag met gevaar voor eigen leven in zo'n teststraat staan _O_
Ik sluit me bij dat laatste aan. En ik vond ze nog vriendelijk en attent ook terwijl ze daar in feite lopendebandwerk verrichten.
pi_195726999
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Eh, wat heeft vrijheid van meningsuiting hiermee te maken?
Dat het een ander volledig vrij staat om te denken of vinden wat ze willen, ook al past dat niet in jouw straatje of is het zelfs compleet irrelevant of zelfs stompzinnig.
blablablabla
pi_195727023
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Duidelijk! Dan hoef je je inderdaad niet te laten testen.

Moeten de huisgenoten in dit geval ook in thuisquarantaine 10 dagen? Of bv wanneer je in afwachting bent van een test.
Het beste wat je kunt doen is zelf even op rijksoverheid.nl kijken. Daar staan de antwoorden op je vragen.

Je gaat bijv. in quarantaine als je een nauw contact bent van iemand die positief is getest of van iemand die milde klachten heeft plus koorts. En je gaat ook in quarantaine als je zelf klachten hebt en nog in afwachting bent van een test.
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:31:15 #161
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195727024
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Je kan toch besmet zijn en a/presymptomatisch zijn.
Dan kan je onbewust mensen besmetten.

Of kom je niet positief uit die test wanneer je nog geen symptomen hebt?
Ja, dat kan wel. Maar dan nog is het niet de bedoeling dat iedereen zich maar laat testen. Een overdaad aan false positives zou het zicht vertroebelen, een negatieve test kan als vrijbrief voelen voor degenen die negatief testen.

Hier staat nog wat achtergrond:
https://www.volkskrant.nl(...)r-klachten~be3bd3ac/
Antifa
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:32:59 #162
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195727038
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik hoef er gelukkig ook niet direct mee samen te werken, maar we hebben een klein team en ik merk gewoon dat collega's zich rot irriteren aan haar gedrag en opmerkingen.
Ik zou zoals je zelf al suggereerde het aankaarten. Dat je niet thuis kunt werken is alleen mogelijk als iedereen het veilig houdt voor anderen. Zij wil zich niet laten muilkorven, jij wil ook geen slang je keel in gefietst krijgen voor een paar weken met dat effect. Vrijheid houdt op waar je anderen beperkt of in gevaar brengt.

De sfeer op zich is trouwens ook al reden om dit soort dingen aan te kaarten. We hebben ooit een collega gehad die een officiële waarschuwing kreeg en een verbod om te evangeliseren op de werkvloer.
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 11:34:30 #163
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195727063
Weet je wat ik me afvraag, wanneer komen die sneltests nou eens écht op gang?? En nog beter, wat als je op een gegeven moment sneltests zou kunnen kopen bij een kruidvat/etos etc net zoals je bijv een thermometer gewoon kan kopen. Hoe ideaal zou dat zijn om de pandemie te bestrijden (zolang er nog geen vaccin is).

Dan kan je gewoon zelf testen in de ochtend > negatief? Ok je kan veilig naar buiten. Positief > binnen blijven.
Dit zou de verspreiding ook echt mega hard doen afremmen lijkt mij, toch?
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:34:37 #164
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195727065
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het beste wat je kunt doen is zelf even op rijksoverheid.nl kijken. Daar staan de antwoorden op je vragen.

Je gaat bijv. in quarantaine als je een nauw contact bent van iemand die positief is getest of van iemand die milde klachten heeft plus koorts. En je gaat ook in quarantaine als je zelf klachten hebt en nog in afwachting bent van een test.
Je hoeft niet in quarantaine als je nauw contact bent van iemand met koorts.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:36:07 #165
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195727082
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:34 schreef dick_laurent het volgende:
Weet je wat ik me afvraag, wanneer komen die sneltests nou eens écht op gang?? En nog beter, wat als je op een gegeven moment sneltests zou kunnen kopen bij een kruidvat/etos etc net zoals je bijv een thermometer gewoon kan kopen. Hoe ideaal zou dat zijn om de pandemie te bestrijden (zolang er nog geen vaccin is).

Dan kan je gewoon zelf testen in de ochtend > negatief? Ok je kan veilig naar buiten. Positief > binnen blijven.
Ja. Als ze betrouwbaar genoeg zijn. En betaalbaar.

Dan kan je ook gewoon sneltesten bij evenementen, luchtvaart/grenzen, misschien zelfs kroegen en clubs.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195727083
quote:
7s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat het een ander volledig vrij staat om te denken of vinden wat ze willen, ook al past dat niet in jouw straatje of is het zelfs compleet irrelevant of zelfs stompzinnig.
Dat is niet ter zake doend. Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je een collega niet strontvervelend mag vinden. De vraag van @Jor_Dii was niet hoe hij een verbod aan zijn collega op kan leggen om viruswaanzinuitspraken te doen.

Los hiervan zijn sommige uitspraken ongepast op een werkvloer en kunnen daar wel degelijk sancties op staan. Je hebt geen recht om alles wat je te binnen schiet te zeggen op je werk.
pi_195727100
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 07:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar een hoop van de dingen die @:VoMy noemt zijn wel dingen die de vraag aan de ziekenhuizen bij een pandemie als deze kunnen verlagen. Een naar mijn idee best flink deel van de risicogroepen is een risicogroep omdat dat zo veroorzaakt is. Denk aan longaandoeningen vanwege fijnstof, ouders die roken tijdens de kraamtijd, ga zo maar door.

We hebben nu meer dan 5 miljoen mensen in een risicogroep zitten. Stel dat dat teruggebracht wordt naar 4.5 miljoen. Met een zelfde soort virus als deze betekent het gewoon dat er een grote kans is dat 500.000 mensen een milder verloop hebben, uitzonderingen daargelaten.
Ik las dit nog eens terug en eigenlijk zijn die cijfers bizar....5 miljoen op de 17 a 18 miljoen. Volgens mij hoorde ik het laatst ook al in een item op tv of een artikel. Maar mensen in een risicogroep (nog los van corona) door chronische ziekten, hart- en vaatziekten, copd etc (die lijst is vrij lang) en daarbij dus of moeten oppassen wat ze doen of een lagere kwaliteit van leven hebben. Dan vraag ik mij toch wel eens af hoe we welvaart nou moeten benoemen. Gezien het geld zijn we vast heel rijk, maar 3 miljoen hebben en na niet meer in staat zijn om 200 meter zonder puffen te kunnen lopen noem ik niet rijk.
pi_195727110
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je hoeft niet in quarantaine als je nauw contact bent van iemand met koorts.
Ik had preciezer moeten zijn: je moet in quarantaine als je een huisgenoot bent van iemand met coronaklachten plus koorts. Ik weet niet of dat voor alle nauwe contacten geldt. Daarom is het altijd goed om zelf even op rijksoverheid.nl te kijken.
pi_195727118
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:38 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Ik las dit nog eens terug en eigenlijk zijn die cijfers bizar....5 miljoen op de 17 a 18 miljoen. Volgens mij hoorde ik het laatst ook al in een item op tv of een artikel. Maar mensen in een risicogroep (nog los van corona) door chronische ziekten, hart- en vaatziekten, copd etc (die lijst is vrij lang) en daarbij dus of moeten oppassen wat ze doen of een lagere kwaliteit van leven hebben. Dan vraag ik mij toch wel eens af hoe we welvaart nou moeten benoemen. Gezien het geld zijn we vast heel rijk, maar 3 miljoen hebben en na niet meer in staat zijn om 200 meter zonder puffen te kunnen lopen noem ik niet rijk.
Het is een ironie dat rijkdom ook direct kan leiden tot een ander soort armoede, ja.
pi_195727123
quote:

Ja. Sowieso is dat de beste langs termijn oplossing. Naast een vaccin dan. Daarom ook zo jammer dat hun testbeleid zo rommelig verloopt. In China testen ze binnen drie dagen zo even 8 miljoen mensen. Hier riepen ze dat het noodzakelijk was dat iedereen zich zou kunnen laten testen, maar nadat de cijfers iets aan het stijgen waren was dat alweer niet mogelijk en moest je alleen komen als je klachten aan hielden. Meer, sneller en makkelijker testen zal echt enorm helpen ja. Hopelijk ziet het kabinet dat ook ipv zich enkel stuk te staren op een vaccin..

quote:
7s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:29 schreef Elan het volgende:

[..]

En dit. Zolang iemand wel gewoon zijn of haar werk doet en anderen niet in gevaar brengt is het gewoon een kwestie van een andere mening hebben.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2020 11:42:26 ]
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:40:47 #171
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195727127
quote:
2s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ze hadden vorige week aangegeven dat 40% van de reguliere zorg sowieso zal moeten worden afgeschaald toch?
Gisteren nog dit artikel over gelezen: https://www.volkskrant.nl(...)zitten-vol~b19fb628/ (zit denk ik achter een paywall, dus probeer het te openen in incogn. modus).

Dit zou ik er bij al die irritante complotgekkies in willen rammen, maar die lezen juist toch nooit dit soort artikelen, luisteren niet naar het woord van echte, relevante artsen (en niet weer de zoveelste semi-arts die nooit is afgestudeerd en die een youtube filmpje heeft opgenomen) en blijven lekker oogkleppen ophouden.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:41:52 #172
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195727142
quote:

[..]

Sommige mensen vinden een mondkapje dragen ook al naar; het zal wel strikt persoonlijk zijn en iedereen heeft weer een ander referentiekader. De een is panisch van naalden, de ander niet.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_195727157
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:38 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Als er inderdaad 5 miljoen in de risicogroep zitten (30% van Nederland) dan vind ik het wel opvallend dat met meer dan 8.000 bewezen besmettingen er max. tientallen bijkomen op de IC. Dan beschermt de risicogroep zich heel goed, of is het virus ook voor de risicogroep blijkbaar niet buitensporig risicovol
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:43:16 #174
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195727167
quote:

Ze zijn voorlopig nog te duur om in massaproductie te komen en beschikbaar te worden als een te kopen product bij een drogist.
pi_195727181
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is niet ter zake doend. Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je een collega niet strontvervelend mag vinden. De vraag van @:Jor_Dii was niet hoe hij een verbod aan zijn collega op kan leggen om viruswaanzinuitspraken te doen.

Los hiervan zijn sommige uitspraken ongepast op een werkvloer en kunnen daar wel degelijk sancties op staan. Je hebt geen recht om alles wat je te binnen schiet te zeggen op je werk.
Dat doet zeker wel ter zake. Ook zonder pandemie zijn sommige collega's strontvervelend of houden er debiele standpunten op na. Zijn post ging specifiek over het Corona-gedeelte van vervelend zijn. Als mensen Viruswaanzin willen aanhangen moeten ze dat lekker doen.
Dat laatste wat je zegt is natuurlijk helemaal onzin, tenzij je bij het RIVM of zo werkt of een bedrijf dat in de veiligheidssector werkt waar ondermijning een rol speelt of bijvoorbeeld in klantcontacten. En dan nog mag je onder collega's prima zeggen wat je vindt, kritisch zijn over kabinetsbeleid of complotten aanhangen is geen reden voor ontslag of sancties zolang dat je zaak niet schaad.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')