abonnement Unibet Coolblue
pi_195685053
Beste vrienden,

Momenteel ben ik werkzaam bij een groot internationaal bedrijf met veel doorgroeimogelijkheden en een stijle leercurve. Ik overweeg na drie jaar in dienst te zijn geweest, uit dienst te gaan binnen nu en 6 maanden. Ik heb de keuze tussen de onderste drie mogelijkheden:

1. Concurrent:
Voordelen:
- Doorgroeimogelijkheden;
- Significante kans op een mooie (management)baan bij een multinational;
- Lease-auto (momenteel Mercedes, dus een goed leasebudget);
- Omringd door jonge en 'slimme' collega's;
- Dynamische omgeving.

Nadelen:
- Werkweken van 50 uur;
- Salaris 3/4K (bruto uiteraard);
- Ellebogencultuur;
- Heel formeel.

2. Regionaal bedrijf
Voordelen:
- Doorgroeimogelijkheden;
- Dynamisch;
- Lease-auto;
- Minder formeel

Nadelen:
- Minder goed op CV dan keuze 1;
- Werkweken van 50 uur;
- Minder kans op een (management)baan hierna;
- Salaris 3/4K (bruto uiteraard).

3. Overheid
Voordelen:
- Werkweken van 36 uur;
- 4/5K salaris (bruto uiteraard);
- 13de maand;
- Ervaring in de publieke sector, voor het geval dat ik later als interimmer aan de slag wil;

Nadelen:
- Geen lease-auto (wel NS-pas);
- Minder dynamische omgeving (en daarmee ook mindere softwares en hardwares);
- Gemiddelde leeftijd is hoog;
- Kans op een mooie (management)baan in het bedrijfsleven is bijna nihil.

Achtergrondinformatie:
- Leeftijd: eind 20;
- Opleiding: Post-Master IT;
- Toekomst: Wil over 5 jaar als interimmer aan de slag of een mooie baan bij een grote bank;
- Karaktereigenschappen: Openminded, communicatief, analytisch, op een gezonde manier uitgesproken.

Graag jullie tips en event. onderbouwing voor de keuze die ik zou moeten maken.

Thankyou!
pi_195685161
Waarom wil je uit dienst?

Het komt op mij over dat je een beetje klaar bent met de lange dagen en druk / ellebogencultuur van een groot kantoor. Dat gaat bij de concurrent niet anders zijn.

Enige realistische opties zijn dan optie 2 en 3, waarbij je in feite een stap / versnelling terug doet. BIj optie 2 een kleine stap en bij de publieke functie is het een grotere stap terug (die wel beter betaalt).
Play hard, go pro.
pi_195685265
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:39 schreef Aethereal het volgende:
Waarom wil je uit dienst?
Ik heb super leuke collega's, leer veel en doe waar ik goed in ben, maar ik zit niet helemaal op mijn plek vanwege de bedrijfscultuur. Ik vind hard werken niet erg, maar het is voor mij iets te competitief. Iedere collega is bezig met de promotie en dat vind ik de 'pret' een beetje onderdrukken. Ambitie is goed en gezond, maar je merkt dat een aantal mensen dat ten koste van anderen willen doen, en ik ben meer een gevoelsmens en ik hoef niet ten koste van alles een promotie / salarisverhoging te scoren. Ik wil leren, hard werken en plezier hebben. Dat laatste mis ik hier en daarom vind ik optie 1 ook niet heel logisch eigenlijk, omdat ik denk dat ik daar dezelfde momenten zal meemaken/ervaren. Echter, kan ik inhoudelijk mee en kwalitatief scoor ik ook iets boven gemiddeld, dus vind ik het een beetje zonde om bij wijze van spreken in de Keukenkampioen divisie te spelen.
pi_195685324
Je zou een beetje onder de radar kunnen informeren bij concurrenten hoe de sfeer daar is, misschien valt het bij een ander kantoor wel mee.

Ik vraag me af of de publieke sector wel wat voor je gaat brengen, komt toch meestal op mij over als organisaties waar men wat minder ambiteus is eerlijk gezegd.

Wellicht is een regionaal kantoor dan beter voor je. Zo'n regionaal kantoor wil vaak helemaal niet zeggen dat het qua niveau 'slecht' is. Meestal wel minder grote opdrachten, maar zitten vaak prima ambitieuze mensen die het gewoon op een tandje lager willen doen, zegmaar de types die niet in het eerste willen spelen maar wel gewoon op niveau in het tweede team waar het ook wat minder erg is als je eens een keer een 'training' mist voor privé verplichtingen.

Heb je binnen jouw organisatie niet een team wat een beetje kleinere opdrachten voor minder grote klanten doet oid? (heb de indruk dat je bij een big4 achtig kantoor werkt), of een ander team waar je wellicht beter bij zou passen met minder ellebogencultuur?
Play hard, go pro.
pi_195685366
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:47 schreef Aethereal het volgende:
Je zou een beetje onder de radar kunnen informeren bij concurrenten hoe de sfeer daar is, misschien valt het bij een ander kantoor wel mee.

Ik vraag me af of de publieke sector wel wat voor je gaat brengen, komt toch meestal op mij over als organisaties waar men wat minder ambiteus is eerlijk gezegd.

Wellicht is een regionaal kantoor dan beter voor je. Zo'n regionaal kantoor wil vaak helemaal niet zeggen dat het qua niveau 'slecht' is. Meestal wel minder grote opdrachten, maar zitten vaak prima ambitieuze mensen die het gewoon op een tandje lager willen doen, zegmaar de types die niet in het eerste willen spelen maar wel gewoon op niveau in het tweede team waar het ook wat minder erg is als je eens een keer een 'training' mist voor privé verplichtingen.
Dat heb ik dus ook gedaan, heb veel vrienden en familieleden bij de concurrent werken en die herkennen niet wat ik schets. Echter, heb ik geen zin om die gok te wagen en na een jaar in dezelfde situatie te zitten.
pi_195685427
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:47 schreef Aethereal het volgende:
Je zou een beetje onder de radar kunnen informeren bij concurrenten hoe de sfeer daar is, misschien valt het bij een ander kantoor wel mee.

Ik vraag me af of de publieke sector wel wat voor je gaat brengen, komt toch meestal op mij over als organisaties waar men wat minder ambiteus is eerlijk gezegd.

Wellicht is een regionaal kantoor dan beter voor je. Zo'n regionaal kantoor wil vaak helemaal niet zeggen dat het qua niveau 'slecht' is. Meestal wel minder grote opdrachten, maar zitten vaak prima ambitieuze mensen die het gewoon op een tandje lager willen doen, zegmaar de types die niet in het eerste willen spelen maar wel gewoon op niveau in het tweede team waar het ook wat minder erg is als je eens een keer een 'training' mist voor privé verplichtingen.

Heb je binnen jouw organisatie niet een team wat een beetje kleinere opdrachten voor minder grote klanten doet oid? (heb de indruk dat je bij een big4 achtig kantoor werkt), of een ander team waar je wellicht beter bij zou passen met minder ellebogencultuur?
Een regionaal kantoor hoeft zeker niet slecht te zijn, maar ook zij maken lange dagen. Ik heb dan het idee, waarom zou ik die lange dagen maken in het tweede team? Dan kan je misschien net zo goed in het derde team spelen, want die spelen ook niet voor de prijzen, in dit geval de overheid.

Ik zou trouwens het werken bij de overheid kunnen combineren met mijn passie: lesgeven! Mogelijk één dag per week lesgeven op de universiteit (waar ik regelmatig voor wordt gevraagd).
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:48:37 #7
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_195685963
Eind 20 met post-master IT en minstens 3 jaar werkervaring? Dan is 3/4K bruto echt te weinig man. Denk dat daardoor de overheid met hoger startsalaris ook extra aantrekkelijk lijkt, maar daar hoor je nu ook gewoon naartoe te kunnen onderhandelen en dan zit je nog in een heel groeipad ipv vast in salarisschaal 14-onzin.
Kijk anders ook in het Tweakers-topic "wat verdient de gemiddelde GoT ICT'er", heel veel bruikbaar vergelijkingsmateriaal. Ik heb geluk gehad bij mijn werkgever maar kreeg als starter zonder werkervaring na m'n master direct al een salaris tegen de 4K aan.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_195686190
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:48 schreef MacorgaZ het volgende:
Eind 20 met post-master IT en minstens 3 jaar werkervaring? Dan is 3/4K bruto echt te weinig man. Denk dat daardoor de overheid met hoger startsalaris ook extra aantrekkelijk lijkt, maar daar hoor je nu ook gewoon naartoe te kunnen onderhandelen en dan zit je nog in een heel groeipad ipv vast in salarisschaal 14-onzin.
Kijk anders ook in het Tweakers-topic "wat verdient de gemiddelde GoT ICT'er", heel veel bruikbaar vergelijkingsmateriaal. Ik heb geluk gehad bij mijn werkgever maar kreeg als starter zonder werkervaring na m'n master direct al een salaris tegen de 4K aan.
De salarissen voor een senior zijn overal een beetje gelijk in deze sector, om en nabij ¤ 3.500, waarbij de manager ¤ 4.400 verdient/ontvangt.

De overheid is idd aantrekkelijker vanwege het salaris, daar zou ik echt tegen de 5k in kunnen stromen en nog eens ¤ 250 jaarlijks erbij, maar heb het idee dat ik miss nog te jong ben voor zo een organisatie waar de gemiddelde werknemer 30 jaar in dienst is. Ik weet het niet meer.
pi_195686281
TS, hoe zit dit?
WGR / Verwijderd uit de planning
WGR / Opzegtermijn van 1 maand
Topics uit 2019 waarin je stelt ontslag genomen te hebben maar in OP schrijf je dat je 3 jaar in dienst bent?
pi_195686323
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:20 schreef Terecht het volgende:
TS, hoe zit dit?
WGR / Verwijderd uit de planning
WGR / Opzegtermijn van 1 maand
Topics uit 2019 waarin je stelt ontslag genomen te hebben maar in OP schrijf je dat je 3 jaar in dienst bent?
Uiteindelijk toch in dienst gebleven, vanwege tegemoetkoming in eerdere beloften, bijv. meer klanten in de gewenste sector ipv zomaar ingepland worden in -voor mij- mindere sectoren. Meer work-life balance, en tussentijdse promotie. Maar -blijkt nu- tijdelijk effect gehad.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 01:36:58 #11
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_195686472
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:24 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Uiteindelijk toch in dienst gebleven, vanwege tegemoetkoming in eerdere beloften, bijv. meer klanten in de gewenste sector ipv zomaar ingepland worden in -voor mij- mindere sectoren. Meer work-life balance, en tussentijdse promotie. Maar -blijkt nu- tijdelijk effect gehad.
Dan lijkt me optie 1. niks voor jou. De knoop doorhakken maar dan toch je keutel intrekken... Iemand met échte ambitie doet zoiets niet m.i. Ik denk dat optie 2. veel beter bij je past. Als je het treft dan kun je in MKB firma's zeer veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen. Scholing e.d. zijn doorgaans wel minder dan bij de grote jongens en de overheid.
pi_195686528
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:36 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dan lijkt me optie 1. niks voor jou. De knoop doorhakken maar dan toch je keutel intrekken... Iemand met échte ambitie doet zoiets niet m.i. Ik denk dat optie 2. veel beter bij je past. Als je het treft dan kun je in MKB firma's zeer veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen. Scholing e.d. zijn doorgaans wel minder dan bij de grote jongens en de overheid.
De knoop was idd doorgehakt, maar als je ziet dat ze alles uit de kast te trekken om je toch aan boord te houden, dat is een teken van waardering en die moet je koesteren, denk ik.

Ik volg je beredenering, maar zou graag nog even willen weten waarom ik dan niet naar de overheid moet gaan.
pi_195686569
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:53 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Een regionaal kantoor hoeft zeker niet slecht te zijn, maar ook zij maken lange dagen. Ik heb dan het idee, waarom zou ik die lange dagen maken in het tweede team? Dan kan je misschien net zo goed in het derde team spelen, want die spelen ook niet voor de prijzen, in dit geval de overheid.

Ik zou trouwens het werken bij de overheid kunnen combineren met mijn passie: lesgeven! Mogelijk één dag per week lesgeven op de universiteit (waar ik regelmatig voor wordt gevraagd).
Bedoelde met tweede/derde team meer: tweede team zijn meestal mensen die wel talent/ambitie hebben en een goed resultaat neer willen zetten, maar er de tijd voor willen maken om echt 110% resultaat neer te zetten en er alles voor op willen geven.

Derde team zijn voor mij mensen die het allemaal niet kan schelen en die gewoon voor het bier komen.

Door je opmerking dat je hard werken niet erg vindt en zegt dat je superleuke collega's hebt (je geeft aan dat je ze zeer ambitieus vindt maar je vindt ze op zich wel leuk, dan moet je zelf ook wel een beetje ambitieus zijn), kom je op mij niet zozeer over als iemand die het allemaal niet boeit. Daarom denk ik dat de overheid wellicht wat minder goed bij je past. Haal je er wel voldoende voldoening en motivatie uit als je bij de overheid zou werken?

Ik begrijp dat ze bij een regionaal kantoor ook hard werken, maar daar heb je wellicht wat minder ellebogencultuur. Het lijkt mij juist dat je je wat minder prettig voelt bij een ellebogencultuur. Niet zozeer dat je vindt dat je te hardt moet werken voor te laag salaris en dat je daarom maar bij de overheid wil werken.
Play hard, go pro.
pi_195686590
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:50 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Bedoelde met tweede/derde team meer: tweede team zijn meestal mensen die wel talent/ambitie hebben en een goed resultaat neer willen zetten, maar er de tijd voor willen maken om echt 110% resultaat neer te zetten en er alles voor op willen geven.

Derde team zijn voor mij mensen die het allemaal niet kan schelen en die gewoon voor het bier komen.

Door je opmerking dat je hard werken niet erg vindt en zegt dat je superleuke collega's hebt (je geeft aan dat je ze zeer ambitieus vindt maar je vindt ze op zich wel leuk, dan moet je zelf ook wel een beetje ambitieus zijn), kom je op mij niet zozeer over als iemand die het allemaal niet boeit. Daarom denk ik dat de overheid wellicht wat minder goed bij je past. Haal je er wel voldoende voldoening en motivatie uit als je bij de overheid zou werken?

Ik begrijp dat ze bij een regionaal kantoor ook hard werken, maar daar heb je wellicht wat minder ellebogencultuur. Het lijkt mij juist dat je je wat minder prettig voelt bij een ellebogencultuur. Niet zozeer dat je vindt dat je te hardt moet werken voor te laag salaris en dat je daarom maar bij de overheid wil werken.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Bij de overheid heb ik de kans om na 2 jaar manager te worden, daarnaast is de overheid natuurlijk niet klein. Je kan overal heen, bijv. naar de Rijksdienst, gemeenten, Belastingdienst, Rijkswaterstaat, dus je kan snel bewegen op momenten dat je weinig uitdaging en voldoening uit haalt.

Ik ben natuurlijk wel met je eens dat optie 2 ambitieuzer is dan optie 3.
pi_195686593
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:50 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Bedoelde met tweede/derde team meer: tweede team zijn meestal mensen die wel talent/ambitie hebben en een goed resultaat neer willen zetten, maar er de tijd voor willen maken om echt 110% resultaat neer te zetten en er alles voor op willen geven.

Derde team zijn voor mij mensen die het allemaal niet kan schelen en die gewoon voor het bier komen.

Door je opmerking dat je hard werken niet erg vindt en zegt dat je superleuke collega's hebt (je geeft aan dat je ze zeer ambitieus vindt maar je vindt ze op zich wel leuk, dan moet je zelf ook wel een beetje ambitieus zijn), kom je op mij niet zozeer over als iemand die het allemaal niet boeit. Daarom denk ik dat de overheid wellicht wat minder goed bij je past. Haal je er wel voldoende voldoening en motivatie uit als je bij de overheid zou werken?

Ik begrijp dat ze bij een regionaal kantoor ook hard werken, maar daar heb je wellicht wat minder ellebogencultuur. Het lijkt mij juist dat je je wat minder prettig voelt bij een ellebogencultuur. Niet zozeer dat je vindt dat je te hardt moet werken voor te laag salaris en dat je daarom maar bij de overheid wil werken.
Heb je trouwens bij een kleiner kantoor niet veel meer last van persoonlijke voorkeuren van het management-laag, dat de beoordelingen en promoties veel subjectiever zijn.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 02:25:25 #16
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_195686719
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:44 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

De knoop was idd doorgehakt, maar als je ziet dat ze alles uit de kast te trekken om je toch aan boord te houden, dat is een teken van waardering en die moet je koesteren, denk ik.

Ik volg je beredenering, maar zou graag nog even willen weten waarom ik dan niet naar de overheid moet gaan.
Tenzij je in de overheid kunt instromen als rijkstrainee of senior met een behoorlijk palmares, wordt het lastiger om daar een goede positie te verwerven, heb ik uit eigen kringen vernomen. Dit is overigens voor allerlei functies buiten de IT om, dus misschien is het voor jouw vakgebied anders. De overheid is w.d.b. net zoals het grootbedrijf, die gaan voor zekerheid. Ben je niet door de overheid zelf opgeleid of kun je geen indrukwekkend CV laten zien, dan maak je doorgaans weinig kans op de meer interessante posities.

Gezien je leeftijd en ervaring zou ik je kansen wagen bij wat kleinere firma's. Er zijn zat MKB bedrijven te vinden waar men op hoog tot zeer hoog niveau opereert. Als het je niet bevalt is dat ook niet zo'n smet op je CV dan wanneer je binnen een half jaar bij een grote toko de biezen pakt. Dan kun je altijd nog zeggen dat je een uitstap hebt geprobeerd te maken naar een kleinere omgeving maar dat je dit niet beviel vanwege niveau/ambities/<vul maar in>.
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:25:52 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195688077
Je bent misschien te jong voor optie 3. Al staat een management functie bij de gemeente ook niet verkeerd wanneer je interimmer wil worden. Want dan ken je het politieke cultuurtje die ze vragen van interimmers. Maar eind 20, dan kan dat altijd nog ...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:03:19 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195688391
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:44 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Ik heb super leuke collega's, leer veel en doe waar ik goed in ben, maar ik zit niet helemaal op mijn plek vanwege de bedrijfscultuur. Ik vind hard werken niet erg, maar het is voor mij iets te competitief. Iedere collega is bezig met de promotie en dat vind ik de 'pret' een beetje onderdrukken. Ambitie is goed en gezond, maar je merkt dat een aantal mensen dat ten koste van anderen willen doen, en ik ben meer een gevoelsmens en ik hoef niet ten koste van alles een promotie / salarisverhoging te scoren. Ik wil leren, hard werken en plezier hebben. Dat laatste mis ik hier en daarom vind ik optie 1 ook niet heel logisch eigenlijk, omdat ik denk dat ik daar dezelfde momenten zal meemaken/ervaren. Echter, kan ik inhoudelijk mee en kwalitatief scoor ik ook iets boven gemiddeld, dus vind ik het een beetje zonde om bij wijze van spreken in de Keukenkampioen divisie te spelen.
Op basis van deze post: regionaal kantoor.

En op basis van je vorige topic: je hebt nog wat stappen te zetten voor je klaar bent voor een managementfunctie en ik heb een beetje de indruk dat je nog niet goed in kunt schatten wat het inhoudt. Wil je daar advies over, misschien kun je dan nu een betere keuze maken door gerichter voor te sorteren?
Resistance is futile.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:38:41 #19
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_195688770
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:32 schreef ClubMonza het volgende:
- Toekomst: Wil over 5 jaar als interimmer aan de slag of een mooie baan bij een grote bank;
Waarom overweeg je dan niet nu al bij een bank te gaan werken?
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:44:56 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195688824
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:56 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Heb je trouwens bij een kleiner kantoor niet veel meer last van persoonlijke voorkeuren van het management-laag, dat de beoordelingen en promoties veel subjectiever zijn.
Erg afhankelijk van de cultuur. Ik zou dan zoeken naar een werkgever die professionaliteit hoog in het vaandel heeft staan (zowel intern als extern).
Resistance is futile.
pi_195688832
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:50 schreef ClubMonza het volgende:
Dat heb ik dus ook gedaan, heb veel vrienden en familieleden bij de concurrent werken en die herkennen niet wat ik schets. Echter, heb ik geen zin om die gok te wagen en na een jaar in dezelfde situatie te zitten.
Het blijft toch altijd een gok: ook bij een ander bedrijf kan de cultuur van afdeling tot afdeling verschillen. Plus een omslag in de markt/economie/overname, en je hebt een uitzichtloze baan.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195688848
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:13 schreef ClubMonza het volgende:
maar heb het idee dat ik miss nog te jong ben voor zo een organisatie waar de gemiddelde werknemer 30 jaar in dienst is. Ik weet het niet meer.
Dat biedt ook perspectieven als die fossielen vertrekken.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195688987
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 08:25 schreef Rene het volgende:
Je bent misschien te jong voor optie 3. Al staat een management functie bij de gemeente ook niet verkeerd wanneer je interimmer wil worden. Want dan ken je het politieke cultuurtje die ze vragen van interimmers. Maar eind 20, dan kan dat altijd nog ...
Ja, dat denk ik ook. En die 4/5k die hij noemt lijkt mij ook aan de erg hoge kant voor de overheid. Daarnaast moet je je niet rijk rekenen met 36-urige werkweken. Voor een baliemedewerker of wat 'lagere' ambtenaar zal dat wellicht kloppen, maar in de wat hogere regionen (als ik uitga van de genoemde 4/5k per maand) zijn onbetaalde overuren echt wel standaard.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_195689204
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Op basis van deze post: regionaal kantoor.

En op basis van je vorige topic: je hebt nog wat stappen te zetten voor je klaar bent voor een managementfunctie en ik heb een beetje de indruk dat je nog niet goed in kunt schatten wat het inhoudt. Wil je daar advies over, misschien kun je dan nu een betere keuze maken door gerichter voor te sorteren?
Eens, om die reden zal ik ook instromen als senior met uitzicht op de manager functie na 2 jaar en het behalen van de RE-titel. Ik heb dan 2 jaar om mij softskills te verbeteren en te leren communiceren op verschillende niveaus.
pi_195689223
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:38 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Waarom overweeg je dan niet nu al bij een bank te gaan werken?
Zou kunnen, maar het bedrijsleven instromen na de titel, is zowel financieel als functioneel veel aantrekkelijker. Daarnaast overweeg ik ook na het behalen van mijn titel als interimmer te werken, dus net waar de markt de behoefte aan heeft.
pi_195689257
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat biedt ook perspectieven als die fossielen vertrekken.
Betreft een Rijksonderdeel met ruim 600 mensen in dienst, en er is tekort aan 200 fte door het vertrek van de pensioengerechtigden (vooral op manager+ niveau). Deze gat wordt nu opgevuld door interimmers, tijdens het sollicitatiegesprek werd mij ook verteld dat ik bij goed presteren na twee jaar manager kon worden. Die kansen en ruimtes zijn er.

Bij een regionaal kantoor is het net maar de vraag of die ruimte er is.
pi_195689354
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:59 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook. En die 4/5k die hij noemt lijkt mij ook aan de erg hoge kant voor de overheid. Daarnaast moet je je niet rijk rekenen met 36-urige werkweken. Voor een baliemedewerker of wat 'lagere' ambtenaar zal dat wellicht kloppen, maar in de wat hogere regionen (als ik uitga van de genoemde 4/5k per maand) zijn onbetaalde overuren echt wel standaard.
Betreft een afdeling waarvan de helft een RE en/of RA titel heeft. Deze mensen kunnen in het bedrijfsleven veel meer verdienen en betere secundaire arbeidsvoorwaarden hebben. Ze boden mij eerste instantie ook ¤ 3/4k, maar dat kan ik ook met gemak krijgen bij een regionaal kantoor + lease-auto van ¤50k met onbeperkt tanken, wat mij anders ¤ 1000 netto per maand zal kosten (financiering auto 700 + 300 verz, belasting, onderhoud, tank enz).

Dus heel netjes uitgelegd, dat ik minstens 3k netto nodig heb voor 1000 aan autokosten, 1000 aan woonlasten en 1000 aan leef- en spaargeld. Want dat heb ik nu ook of kan ikbij een ander kantoor ook krijgen. Ik krijg ongeveer 2300 netto (3500 bruto), waarvan 1000 euro aan woonlasten, 1300 om van te leven en sparen, aangezien ik geen netto autolasten heb. En zij huren interimmers in voor ¤ 100 per uur en allemaal mensen die het schip ook nog eens snel zullen verlaten.

Ik heb gewoon gezegd dat als zij kwaliteit willen aantrekken en op lange termijn van de interimmers af willen, dit soort salarissen moeten durven geven en hier waren ze het mee eens 🤑

[ Bericht 2% gewijzigd door ClubMonza op 17-10-2020 10:42:39 (Aanvulling) ]
pi_195689628
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:33 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Betreft een afdeling waarvan de helft een RE en/of RA titel heeft. Deze mensen kunnen in het bedrijfsleven veel meer verdienen en betere secundaire arbeidsvoorwaarden hebben. Ze boden mij eerste instantie ook ¤ 3/4k, maar dat kan ik ook met gemak krijgen bij een regionaal kantoor + lease-auto van ¤50k met onbeperkt tanken, wat mij anders ¤ 1000 netto per maand zal kosten (financiering auto 700 + 300 verz, belasting, onderhoud, tank enz).

Dus heel netjes uitgelegd, dat ik minstens 3k netto nodig heb voor 1000 aan autokosten, 1000 aan woonlasten en 1000 aan leef- en spaargeld. Want dat heb ik nu ook of kan ikbij een ander kantoor ook krijgen. Ik krijg ongeveer 2300 netto (3500 bruto), waarvan 1000 euro aan woonlasten, 1300 om van te leven en sparen, aangezien ik geen netto autolasten heb. En zij huren interimmers in voor ¤ 100 per uur en allemaal mensen die het schip ook nog eens snel zullen verlaten.

Ik heb gewoon gezegd dat als zij kwaliteit willen aantrekken en op lange termijn van de interimmers af willen, dit soort salarissen moeten durven geven en hier waren ze het mee eens 🤑

Maar kunnen ze het jou ook bieden?
Mijn ervaring is dat overheden gevangen zitten in de cao's en het functiehuis met nauwelijks tot geen ruimte voor maatwerk. Dat is ook de reden dat er zoveel interimmers werken, voor de mogelijke salarissen vinden ze geen mensen, dus huren ze noodgedwongen veel duurdere zzp'ers in.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_195689661
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:50 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Haal je er wel voldoende voldoening en motivatie uit als je bij de overheid zou werken?

Deze vraag is dus een vraag die ik mijzelf ook stel. Ik heb van de mensen die daar werken begrepen, dat het volledig aan jezelf ligt. Je kan bij de overheid ook 30 jaar lang dezelfde dingen doen en geen haan die ernaar kraait, maar je kan ook dingen naar jezelf toetrekken en ‘opvallen’, waardoor je stappen zult maken en op een gegeven moment in lagen kan terechtkomen waar mensen over beleid gaan en echt geen luie ambtenaren meer tussen zitten. Dit is wat ik heb begrepen van de medewerkers die er nu werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door ClubMonza op 17-10-2020 11:03:43 ]
pi_195689743
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:51 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Maar kunnen ze het jou ook bieden?
Mijn ervaring is dat overheden gevangen zitten in de cao's en het functiehuis met nauwelijks tot geen ruimte voor maatwerk. Dat is ook de reden dat er zoveel interimmers werken, voor de mogelijke salarissen vinden ze geen mensen, dus huren ze noodgedwongen veel duurdere zzp'ers in.
Miss iets teveel detail, maar miss interessant voor jullie hoe het bij de overheid werkt. Je hebt zoals jullie misschien al weten te maken met functieschalen binnen de overheid met een aantal treden per functieschaal die je jaarlijks groeit. Mijn functie is normaliter gekoppeld aan schaal 11 met een salarisbreedte van 3800 tot 5100. Ik zou dan in trede 8 instromen en in twee jaar op de max zitten, trede 10 van schaal 11 en je moet promotie maken om naar functieschaal 12 te kunnen. Dus na trede 10 krijg je nog enkel de jaarlijkse inflatiecorrecties.

Om deze reden heb ik gevraagd om in te stromen in functieschaal 12, maar trede 5, waarvan de salarisbreedte van 4200 tot 6000 lopen. Ik zit dan voor het komende 5 jaar safe, al zou ik geen promotie kunnen maken. Echter is salarisschaal 12 voor managers en dat konden de mensen (HR en directeur) mij niet zomaar geven en hebben zij toestemming voor nodig. Dit is nu nog bezig.
pi_195690013
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:22 schreef ClubMonza het volgende:
Daarnaast overweeg ik ook na het behalen van mijn titel als interimmer te werken, dus net waar de markt de behoefte aan heeft.
Wat is de reden dat je zo graag als interimmer wilt (gaan) werken??
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195690028
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 11:25 schreef blomke het volgende:

[..]

Wat is de reden dat je zo graag als interimmer wilt (gaan) werken??
Financiële vrijheid en ook de vrijheid in doen en laten.
pi_195690075
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:53 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Deze vraag is dus een vraag die ik mijzelf ook stel. Ik heb van de mensen die daar werken begrepen, dat het volledig aan jezelf ligt. Je kan bij de overheid ook 30 jaar lang dezelfde dingen doen en geen haan die ernaar kraait, maar je kan ook dingen naar jezelf toetrekken en ‘opvallen’, waardoor je stappen zult maken en op een gegeven moment in lagen kan terechtkomen waar mensen over beleid gaan en echt geen luie ambtenaren meer tussen zitten. Dit is wat ik heb begrepen van de medewerkers die er nu werken.
Ik zou me hier niet druk om maken, het ligt inderdaad helemaal aan jezelf. Het voornaamste verschil tussen overheid en bedrijfsleven is dat je bij de overheid om iets gedaan te krijgen veel vaker door een 'hoepeltje' moet springen. Het hoepeltje kan in het begin frustreren maar uiteindelijk went het en wordt het zelfs een soort ambacht om er zo ongehinderd mogelijk doorheen te springen.

En daarnaast heb je nog de verantwoording richting het bestuur en de rechtmatigheid die altijd en overal bij besluiten op de achtergrond meespeelt. Het kan voelen alsof je af en toe een suboptimale oplossing moet kiezen, simpelweg omdat het voor de bestuurders anders niet eenvoudig genoeg aan het publiek te verkopen is. Sommigen vinden dat frustrerend, voor anderen is dat simpelweg een extra dimensie in het werk waar je rekening mee moet houden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_195690142
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 11:30 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik zou me hier niet druk om maken, het ligt inderdaad helemaal aan jezelf. Het voornaamste verschil tussen overheid en bedrijfsleven is dat je bij de overheid om iets gedaan te krijgen veel vaker door een 'hoepeltje' moet springen. Het hoepeltje kan in het begin frustreren maar uiteindelijk went het en wordt het zelfs een soort ambacht om er zo ongehinderd mogelijk doorheen te springen.

En daarnaast heb je nog de verantwoording richting het bestuur en de rechtmatigheid die altijd en overal bij besluiten op de achtergrond meespeelt. Het kan voelen alsof je af en toe een suboptimale oplossing moet kiezen, simpelweg omdat het voor de bestuurders anders niet eenvoudig genoeg aan het publiek te verkopen is. Sommigen vinden dat frustrerend, voor anderen is dat simpelweg een extra dimensie in het werk waar je rekening mee moet houden.
In het bedrijfsleven net zo hoepelen (welke manager heeft budgetverantwoordelijkheid en zit niet op de centen), en daar komt, naast het (wan)beleid, ook de financiële kant erbij kijken.

Blijft toch mensenwerk, bij bedrijven en bij de overheid.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195690310
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 11:30 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ik zou me hier niet druk om maken, het ligt inderdaad helemaal aan jezelf. Het voornaamste verschil tussen overheid en bedrijfsleven is dat je bij de overheid om iets gedaan te krijgen veel vaker door een 'hoepeltje' moet springen. Het hoepeltje kan in het begin frustreren maar uiteindelijk went het en wordt het zelfs een soort ambacht om er zo ongehinderd mogelijk doorheen te springen.

En daarnaast heb je nog de verantwoording richting het bestuur en de rechtmatigheid die altijd en overal bij besluiten op de achtergrond meespeelt. Het kan voelen alsof je af en toe een suboptimale oplossing moet kiezen, simpelweg omdat het voor de bestuurders anders niet eenvoudig genoeg aan het publiek te verkopen is. Sommigen vinden dat frustrerend, voor anderen is dat simpelweg een extra dimensie in het werk waar je rekening mee moet houden.
Ik moet zeggen, dat in het bedrijfsleven alles mogelijk is op papier, transparant, korte lijnen, open en eerlijk communiceren, maar in de praktijk valt het reuze mee. Als je mening niet past in het straatje en daarom afwijkt van de norm, dan ben je heel snel: persona non grata.
pi_195690868
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 11:47 schreef ClubMonza het volgende:
Ik moet zeggen, dat in het bedrijfsleven alles mogelijk is op papier, transparant, korte lijnen, open en eerlijk communiceren, maar in de praktijk valt het reuze mee. Als je mening niet past in het straatje en daarom afwijkt van de norm, dan ben je heel snel: persona non grata.
:Y :Y

En dan komt de creatieve werkwijze van het bedrijfsleven om de hoek kijken: "hoe krijgen we 'm weg…."
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195695404
Kijkend naar je eisen, zeker niet bij de overheid gaan werken. Ik zou nu zoveel mogelijk in de consultancy hoek blijven hangen en vooral bij veel klanten over de vloer komen (bijvoorbeeld bij alle grootbanken of rijksoverheden die veel aan inhuur doen), paar jaar ervaring op doen en goed de omgeving leren kennen, goed worden in een specialiteit en dan voor jezelf starten.

Overigens is een bank of overheid, wel een keuze die je moet maken omdat je hier tegenaan gaat lopen.
pi_195700522
Ik zou dan lekker bij de overheid kijken man.
Kan nog best een relaxte werkgever zijn. Alleen geen lease auto, maar heb je die echt nodig?
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:10:40 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195703622
Werkweken van 50 uur. Welke slaaf wil zich zo laten uitbuiten. :')
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:17:21 #40
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195703764
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:10 schreef Hexagon het volgende:
Werkweken van 50 uur. Welke slaaf wil zich zo laten uitbuiten. :')
Voor 1000 bruto een week extra werken. Ja. Ik doe het niet. Vierdaagse werkweken for life.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 18 oktober 2020 @ 09:12:55 #41
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195707478
Het voorbehoud op een hogere functie bij de (rijks)overheid houdt in dat je op de hogere functie zult moeten solliciteren. En er zijn genoeg mensen met ambitie in de organisatie, bovendien mobiliseert ambitie juist groei; maar wel zodra de formele formatieplaats aanwezig is en je daarop kunt solliciteren.
Ik zou eerder goed nadenken voor welke duur je wilt doorgroeien; wil je doorhoppen om verschillende expertises in huis te halen en jezelf toekomstig als interimmer tegen een leuk tarief inzetbaar bent? Dan zou ik nu niet naar de overheid gaan, eerder een middelgrote speler die de overheid als klant heeft waar je gedetacheerd kunt worden. Ben je meer het type stready grow en balans in je privé en werktijd dan is de overheid een fantastische zet. Maak je niet druk over eventuele oudere collega’s, ik zie voldoende aanwas van mensen van onze generatie en die oude zakken hebben een flinke buit kennis bij zich. Die zijn zo taai nog niet hoor ;).
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_195707815
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 09:12 schreef monsterd. het volgende:
Het voorbehoud op een hogere functie bij de (rijks)overheid houdt in dat je op de hogere functie zult moeten solliciteren. En er zijn genoeg mensen met ambitie in de organisatie, bovendien mobiliseert ambitie juist groei; maar wel zodra de formele formatieplaats aanwezig is en je daarop kunt solliciteren.
Ik zou eerder goed nadenken voor welke duur je wilt doorgroeien; wil je doorhoppen om verschillende expertises in huis te halen en jezelf toekomstig als interimmer tegen een leuk tarief inzetbaar bent? Dan zou ik nu niet naar de overheid gaan, eerder een middelgrote speler die de overheid als klant heeft waar je gedetacheerd kunt worden. Ben je meer het type stready grow en balans in je privé en werktijd dan is de overheid een fantastische zet. Maak je niet druk over eventuele oudere collega’s, ik zie voldoende aanwas van mensen van onze generatie en die oude zakken hebben een flinke buit kennis bij zich. Die zijn zo taai nog niet hoor ;).
Ik ben met een aantal mensen in gesprek geweest die aan het werk zijn voor een detacheringsbureau, maar daar kleven ook een aantal nadelen aan: 1 Je bent brandjes aan het blussen, dus voornamelijk schijt- en volumewerk, 2 Gedurende je detacheringsperiode wil zowel de klant als je bureau niet jou ontwikkelen, omdat ze toch vanuit gaan dat je er over x maanden er niet meer bent.

Lastige keuze.
pi_195709416
Volgens mij ben je al goed bezig! Kijk alleen wel uit dat een gesprek niet per definitie betekent dat je een aanbod krijgt. Het kan altijd zijn dat ze iemand hebben die net even wat beter in hun plaatje past. Reken je niet te rijk, bij solliciteren komt altijd een beetje geluk kijken. Je zou voor jezelf een lijstje kunnen maken van wat je eerste, je tweede en je derde keuze zou zijn.

Ook denk ik dat je in sollicitaties open en eerlijk moet zijn over wat je te bieden hebt, maar ook over je grenzen. Je kunt in een organisatie terechtkomen met een veel slechtere cultuur. Niet een baan willen ten koste van alles dus. Dit zorgt ervoor dat de juiste mensen je gaan aannemen en tevens is het ook mijn ervaring dat ze dan bereid zijn fors meer te betalen. Ik krijg vaak terug als feedback op sollicitaties dat ze het open gesprek konden waarderen en de partijen die me aannemen bieden dus doorgaans een beter salaris dan ik op basis van m'n ervaringsniveau mag verwachten. En het leidt ook tot afwijzingen, maar dan wel bij banen waar ik er bepaald niet rouwig om ben.
pi_195709552
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:33 schreef Daboman het volgende:
Volgens mij ben je al goed bezig! Kijk alleen wel uit dat een gesprek niet per definitie betekent dat je een aanbod krijgt. Het kan altijd zijn dat ze iemand hebben die net even wat beter in hun plaatje past. Reken je niet te rijk, bij solliciteren komt altijd een beetje geluk kijken. Je zou voor jezelf een lijstje kunnen maken van wat je eerste, je tweede en je derde keuze zou zijn.

Ook denk ik dat je in sollicitaties open en eerlijk moet zijn over wat je te bieden hebt, maar ook over je grenzen. Je kunt in een organisatie terechtkomen met een veel slechtere cultuur. Niet een baan willen ten koste van alles dus. Dit zorgt ervoor dat de juiste mensen je gaan aannemen en tevens is het ook mijn ervaring dat ze dan bereid zijn fors meer te betalen. Ik krijg vaak terug als feedback op sollicitaties dat ze het open gesprek konden waarderen en de partijen die me aannemen bieden dus doorgaans een beter salaris dan ik op basis van m'n ervaringsniveau mag verwachten. En het leidt ook tot afwijzingen, maar dan wel bij banen waar ik er bepaald niet rouwig om ben.
Helemaal mee eens.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:45:40 #45
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195709615
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 09:46 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Ik ben met een aantal mensen in gesprek geweest die aan het werk zijn voor een detacheringsbureau, maar daar kleven ook een aantal nadelen aan: 1 Je bent brandjes aan het blussen, dus voornamelijk schijt- en volumewerk, 2 Gedurende je detacheringsperiode wil zowel de klant als je bureau niet jou ontwikkelen, omdat ze toch vanuit gaan dat je er over x maanden er niet meer bent.

Lastige keuze.
Ontwikkelen is iets wat bij je eigen werkgever hoort, dat kan interesse hebben om juist daarom direct in dienst te komen. Wij hebben veel inhuur langere periodes rondlopen. Je kunnen verbinden aan een langdurig project zou het gevoel one of the guys te zijn kunnen oplossen. Maar dat is een delicaat spel met je detacheerder. Is er bovendien echt iets lastigs aan brandjes blussen? Voor je ervaring juist de krenten uit de pap ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_195723292
Ik zou bij de overheid nog niet misschien RE-werkzaamheden willen uitvoeren. Daar loop je helemaal op leeg.
pi_195858648
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:32 schreef ClubMonza het volgende:
Beste vrienden,

Momenteel ben ik werkzaam bij een groot internationaal bedrijf met veel doorgroeimogelijkheden en een stijle leercurve.
Het is STEILE leercurve. En ondertussen brallen over je PhD :')
Of doe je de mode academie?
pi_195860897
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:10 schreef Hexagon het volgende:
Werkweken van 50 uur. Welke slaaf wil zich zo laten uitbuiten. :')
En dat voor 3-4k bruto met post master op zak..

Overigens neem ik aan dat je de Rijksoverheid bedoelde? Als je niet van ellebogen houdt kun je daar beter niet zitten. Op gemeentelijk niveau zit je tussen 50plussers, moet je ook van houden. (Beetje gechargeerd).

Via een corporate kun je vaak ook goed doorgroeien, veel leuker dan als externe de consultant uithangen en als je je ogen open houdt komen de kansen vanzelf. Veel consultants bij de big4 denken dat dat de enige weg is , en houden zichzelf voor dat ellebogen erbij hoort..
pi_195882070
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:20 schreef Terecht het volgende:
TS, hoe zit dit?
WGR / Verwijderd uit de planning
WGR / Opzegtermijn van 1 maand
Topics uit 2019 waarin je stelt ontslag genomen te hebben maar in OP schrijf je dat je 3 jaar in dienst bent?
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:24 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Uiteindelijk toch in dienst gebleven, vanwege tegemoetkoming in eerdere beloften, bijv. meer klanten in de gewenste sector ipv zomaar ingepland worden in -voor mij- mindere sectoren. Meer work-life balance, en tussentijdse promotie. Maar -blijkt nu- tijdelijk effect gehad.
Bullshit,

WGR / Eindafrekening werkgever (leaseauto)

hier zeg je dat je al 2 maanden weg bent en dat je niet meer er werkt.
pi_195902150
Ik heb voor een vergelijkbare keus gestaan. In het bedrijfsleven 'cash' je significant meer maar loop je ook meer risico's. Als het economisch goed gaat heb je waarschijnlijk meer geld in het bedrijfsleven, als het economisch slecht gaat is je salaris bij de overheid relatief stabiel. Verder is het na een paar decennia bezuinigen bij de overheid inmiddels ook gewoon hard werken.

Het is dus maar wat je belangrijk vindt .
pi_195903332
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:32 schreef ClubMonza het volgende:
.......en en een stijle leercurve......
Is je leercurve echt zo steil ? Qua spelling kun je nog wel een zetje gebruiken ...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')