abonnement Unibet Coolblue
pi_186872071
Beste FOK'ers,

Na 2,5 jaar ga ik uiteindelijk het zinkend schip verlaten en op 26 augustus (maandag) beginnen bij mijn nieuwe werkgever. Ik heb op dit moment een vast contract en daarin staat dat ik 1 maand opzegtermijn heb. Echter, begin ik al op 26 aug bij mijn nieuwe werkgever, dus voor 1 aug opzeggen zou betekenen dat ik per 1 september mag vertrekken?

Hoe ga ik hiermee om? Kan het middels wederzijds goedvinden?

Alvast bedankt!
pi_186872113
Ja, kan wel als je beiden het goed vind.
Cindy De Vuyst
pi_186872155
heb je nog vakantiedagen?
en anders per 1 juli opzeggen, kunnen ze zelf nog kiezen of ze je bijv 2 weken langer willen houden
pi_186872190
Als je nu opzegt ben je ruim op tijd met je 1 maand opzegtermijn.
Opzeggen voor einde maand Mei, betekent Juni uitwerken en per 1 Juli weg.

Ik zou kijken naar hoeveel vakantiedagen je nog hebt en in goed overleg per 25 Aug einde contract huidige werkgever en voor die tijd je vrije dagen opmaken.

Zorg wel dat dit op papier vastgelegd wordt!
pi_186872237
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 23:47 schreef Adames het volgende:
heb je nog vakantiedagen?
en anders per 1 juli opzeggen, kunnen ze zelf nog kiezen of ze je bijv 2 weken langer willen houden
Vakantiedagen heb ik wel, maar wil mijn loonheffingskorting per direct in laten gaan bij mijn nieuwe werkgever. Als ik vakantie opneem, heb ik vanuit 2 werkgevers loonheffingskorting en moet ik het later terugbetalen.

Per 1 juli opzeggen durf ik niet, omdat ik 5 weken naar Thailan ga en die twee weken (= trouwens 3 tot 26 aug) salaris wel nodig heb :D.
pi_186872346
Kun je niet gewoon vandaag opzeggen, met ingang vanaf vrijdag 22 augustus? Ben je sowieso ruim op tijd want je hoeft slechts 1 maand van te voren op te zeggen. Tip: in je opzegbrief aangeven dat je open staat om in overleg een eerdere einddatum te bepalen. Dan komen jullie er vast wel uit.
pi_186872392
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 23:55 schreef Tja... het volgende:
Kun je niet gewoon vandaag opzeggen, met ingang vanaf vrijdag 22 augustus? Ben je sowieso ruim op tijd want je hoeft slechts 1 maand van te voren op te zeggen. Tip: in je opzegbrief aangeven dat je open staat om in overleg een eerdere einddatum te bepalen. Dan komen jullie er vast wel uit.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 23:55 schreef Tja... het volgende:
Kun je niet gewoon vandaag opzeggen, met ingang vanaf vrijdag 22 augustus? Ben je sowieso ruim op tijd want je hoeft slechts 1 maand van te voren op te zeggen. Tip: in je opzegbrief aangeven dat je open staat om in overleg een eerdere einddatum te bepalen. Dan komen jullie er vast wel uit.
Meestal is het zo dan, dat je dan een moeilijke tijd tegemoet gaat, omdat:
1) je gaat toch weg..
2) je krijgt kutwerk
3) event. ziekte- en verlofdagen worden heel strikt gecontroleerd.

Hier heb ik allemaal geen zin, dus probeer mijn ontslag zo laat mogelijk in te dienen. Ik denk dat ik half juli mijn ontslag indien. Ik hoop dat ze 23 aug oke vinden.
  woensdag 15 mei 2019 @ 23:59:44 #8
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_186872428
Een maand is toch gewoon 30 dagen dus als je het 26 juli indient ben je nog op tijd
pi_186872449
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 23:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Een maand is toch gewoon 30 dagen dus als je het 26 juli indient ben je nog op tijd
Zo werkt het helaas niet, de opzegtermiin gaat in op de eerste van de volgende maand.

[ Bericht 0% gewijzigd door ClubMonza op 16-05-2019 00:44:57 ]
pi_186872557
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 23:50 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Vakantiedagen heb ik wel, maar wil mijn loonheffingskorting per direct in laten gaan bij mijn nieuwe werkgever. Als ik vakantie opneem, heb ik vanuit 2 werkgevers loonheffingskorting en moet ik het later terugbetalen.
Nou dat is toch geen ramp
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_186873321
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 23:50 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Vakantiedagen heb ik wel, maar wil mijn loonheffingskorting per direct in laten gaan bij mijn nieuwe werkgever. Als ik vakantie opneem, heb ik vanuit 2 werkgevers loonheffingskorting en moet ik het later terugbetalen.

Per 1 juli opzeggen durf ik niet, omdat ik 5 weken naar Thailan ga en die twee weken (= trouwens 3 tot 26 aug) salaris wel nodig heb :D.
Je hebt geen buffer opgebouwd om die paar weken te overbruggen?
pi_186873361
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 23:50 schreef ClubMonza het volgende:
Vakantiedagen heb ik wel, maar wil mijn loonheffingskorting per direct in laten gaan bij mijn nieuwe werkgever. Als ik vakantie opneem, heb ik vanuit 2 werkgevers loonheffingskorting en moet ik het later terugbetalen.
Of je nu terug krijgt of moet bij betalen, uiteindelijk betaal je even veel belasting.
quote:
Per 1 juli opzeggen durf ik niet, omdat ik 5 weken naar Thailan ga en die twee weken (= trouwens 3 tot 26 aug) salaris wel nodig heb :D.
Dit volg ik niet helemaal.
Van 3 tot 26 aug is 3 werkweken.
Van wanneer tot wanneer heb je vakantie?

Hoeveel vakantiedagen heb je nog?

[ Bericht 33% gewijzigd door jeroen25 op 16-05-2019 01:42:13 ]
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_186874080
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 23:58 schreef ClubMonza het volgende:

[..]


[..]

Meestal is het zo dan, dat je dan een moeilijke tijd tegemoet gaat, omdat:
1) je gaat toch weg..
2) je krijgt kutwerk
3) event. ziekte- en verlofdagen worden heel strikt gecontroleerd.

Hier heb ik allemaal geen zin, dus probeer mijn ontslag zo laat mogelijk in te dienen. Ik denk dat ik half juli mijn ontslag indien. Ik hoop dat ze 23 aug oke vinden.
Dat is toch helemaal niet handig? Wat als ze het niet oké vinden en gewoon aanhouden wat er in je contract staat. Dan mag je 26 Aug tot 1 Sept opkomen draven bij 2 werkgevers..
En dan heb je dus ook de loonheffingskorting bij 2 werkgevers.
pi_186874134
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 06:30 schreef Savvy het volgende:

[..]

Dat is toch helemaal niet handig? Wat als ze het niet oké vinden en gewoon aanhouden wat er in je contract staat. Dan mag je 26 Aug tot 1 Sept opkomen draven bij 2 werkgevers..
En dan heb je dus ook de loonheffingskorting bij 2 werkgevers.
Dit dus, en bij je huidige werkgever de laatste week augustus vrijnemen. Persoonlijk zou ik het risico niet willen nemen, en daarom in gesprek gaan met je huidige werkgever. En dan toewerken naar vrijdag 23 augustus je laatste formele dag daar.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  Moderator donderdag 16 mei 2019 @ 06:54:26 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186874186
30 juni vertellen en aangeven dat je niet te lang wilt wachten, ze de tijd wilt geven om iemand aan te nemen en je het ook graag tijdig aangeeft zodat je de laatste week nog vrij kan nemen (sowieso doen! Van baan a naar b een week rust!)

Houd de eer aan jezelf :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Rene op 16-05-2019 07:12:10 ]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_186874280
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 06:54 schreef Renesite het volgende:
31 juni vertellen
Dus eigenlijk adviseer je ts om tot in den eeuwigheid daar te blijven werken?
  Moderator donderdag 16 mei 2019 @ 07:12:01 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186874287
quote:
9s.gif Op donderdag 16 mei 2019 07:10 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Dus eigenlijk adviseer je ts om tot in den eeuwigheid daar te blijven werken?
Ohja :') ! Juli en augustus zijn 31 dagen. Ik corrigeer het naar 30 juni.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_186874401
Idd nu al zeggen, als je 5 weken op vakantie gaat (en daar dus genoeg dagen voor hebt om dat doorbetaald te krijgen, of je nou ontslag genomen hebt of niet) want dan kan je nog iemand inwerken of zaken overdragen wellicht.

Je wilt nu 15 juli vanuit Thailand opzeggen? :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_186874685
Je bent dus van 22 juli tot 26 augustus op vakantie? Ik kan me voorstellen dat je werkgever dan geen zin heeft om je contract met 2 weken te verlengen als je op 1 juli opzegt.

Is het een optie om pas 1 september te beginnen bij je nieuwe werkgever?
pi_186875873
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 23:58 schreef ClubMonza het volgende:

[..]


[..]

Meestal is het zo dan, dat je dan een moeilijke tijd tegemoet gaat, omdat:
1) je gaat toch weg..
2) je krijgt kutwerk
3) event. ziekte- en verlofdagen worden heel strikt gecontroleerd.

Hier heb ik allemaal geen zin, dus probeer mijn ontslag zo laat mogelijk in te dienen. Ik denk dat ik half juli mijn ontslag indien. Ik hoop dat ze 23 aug oke vinden.
Net zoals ze hierboven zeggen dus niet doen.
Gewoon voor 1 juli opzeggen met einddatum 23ste.
Je kan beter juist zo vroeg mogelijk opzeggen, dan heeft hij geen grond om je vakantie te annuleren (wat in sommige situaties anders zou kunnen, wel tegen vergoeding van de kosten). Als jij een lange opzegtermijn hebt gehanteerd kan hij dat niet/nauwelijks.
Eerst denken, dan typen
  donderdag 16 mei 2019 @ 09:42:56 #21
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_186875910
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 00:00 schreef ClubMonza het volgende:

[..]

Zo werkt het helaas niet, de opzegtermiin gaat in op de eerste van de volgende maand.
Juist.

Ik lees dat je nu op vakantie gaat, genot.

Je kan beter zelf inschatten of je werkgever een lul is of niet.

Als je het netjes op tijd aangeeft kunnen jullie samen kijken hoe jullie het gaan oplossen. Als je het tijdens vakantie aangeeft dan zou ik er flink de pik in hebben omdat ik als baas dan voor jou moet regelen dat al het werk overgedragen wordt. Dan kan ik me voorstellen dat hij moeilijk gaat doen.

Over het algemeen zijn de mensen heus niet zo vervelend en kan je er best mee gaan praten.
pi_186884161
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 01:26 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je hebt geen buffer opgebouwd om die paar weken te overbruggen?
Jawel, maar heb een aantal secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een lease-auto en 1ste klasse vrij reizen, die behoud ik graag tot 26 aug. Daarnaast mis ik ook een aardig deel van mijn salaris. Tenslotte, wat zou ik moeten doen? Van 1 juli tot 23 juli, mijn vakantiegeld uitgeven voordat ik op vakantie ben? :D haha nee.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 mei 2019 @ 17:15:03 #23
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_186884239
Je mist toch geen salaris? Je krijgt tijdens je vakantie gewoon uitbetaald. En wat moet je in Thailand met je auto en je 1e klas vrij reizen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_186884317
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 01:33 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Of je nu terug krijgt of moet bij betalen, uiteindelijk betaal je even veel belasting.
[..]

Dit volg ik niet helemaal.
Van 3 tot 26 aug is 3 werkweken.
Van wanneer tot wanneer heb je vakantie?

Hoeveel vakantiedagen heb je nog?
Ik heb nog 200 uur vakantie, maar dit is natuurlijk obv een heel jaar. Ik heb dus recht op ongeveer 65% hierop. Maar teveel opgenomen vakantiedagen wordt van mijn salaris ingehouden, dus prima.

Ik ga van 23 juli t/m 23 aug op vakantie. Ik wil op 23 aug mijn laptop en auto inleveren, zodat ik per 26 aug bij mijn nieuwe werkgever kan starten. Ik wil begin juli mijn ontslag indienen.
pi_186884339
Dan neem ik onbetaald verlof voor die laatste week, en lijkt mij niet handig om iemand in dienst te houden, die er niet meer wil zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')