abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:27:04 #1
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195683974
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:28:01 #2
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195683986
Ja hallo, ik was ook een nieuw deel aan het maken, dank u.

Met de titel "Op vakantie naar Griekenland" voor de geïnteresseerden B-)
pi_195683995
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:24 schreef Kyran het volgende:

[..]

Eens.

Ze hadden het niet eens zelf hoeven te verzinnen. Gewoon afkijken van andere landen, zoals Nieuw-Zeeland. Ardern staat iedere keer voor een mega groot bord met ALERT LEVEL 2 of ALERT LEVEL 3 en iedereen weer daar wat dat betekent.

Dat legde zij gewoon in maart al uit en sindsdien hebben zij alleen wat aanpassingen gedaan aan "range of measurements", zonder dat ze hebben moeten lopen kloten aan het systeem zelf.

Goed aan dat filmpje is ook dat ze het over het perspectief heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195683997
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:26 schreef Tijn het volgende:

[..]

Overigens zijn er ook in Nieuw-Zeeland binnenkort verkiezingen, maar het staat al als een paal boven water dat de huidige premier weer gaat winnen, omdat ze het land zo steengoed door de pandemie heeft geloodst.

Zo kan het ook dus.
Ja, dat is wel ironisch, in een systeem ontworpen om coalites af te dwingen stevent Ardern nu af op een dusdanig grote overwinning dat Labour daar alleen kan regeren.
pi_195684007
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:24 schreef Kyran het volgende: [..] Eens. Ze hadden het niet eens zelf hoeven te verzinnen. Gewoon afkijken van andere landen, zoals Nieuw-Zeeland. Ardern staat iedere keer voor een mega groot bord met ALERT LEVEL 2 of ALERT LEVEL 3 en iedereen weer daar wat dat betekent. Dat legde zij gewoon in maart al uit en sindsdien hebben zij alleen wat aanpassingen gedaan aan "range of measurements", zonder dat ze hebben moeten lopen kloten aan het systeem zelf.
Wij zijn geen enorm eiland met slechts 5mio inwoners. Daarnaast zou ik voor geen goud willen wisselen met een land waar men niet mag inreizen om een laatste bezoek aan stervende dierbaren te brengen.
pi_195684027
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:29 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Wij zijn geen enorm eiland met slechts 5mio inwoners. Daarnaast zou ik voor geen goud willen wisselen met een land waar men niet mag inreizen om een laatste bezoek aan stervende dierbaren te brengen.
Twee eilanden.
pi_195684028
Maar t werkt wel.
pi_195684037
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, dat is wel ironisch, in een systeem ontworpen om coalites af te dwingen stevent Ardern nu af op een dusdanig grote overwinning dat Labour daar alleen kan regeren.
Ik las vandaag in een interview dat iemand die doorgaans op een andere partij stemde zei dat ze op Ardern zou stemmen omdat Ardern het leven van haar ouders heeft gered. Dat liet in mijn eigen ogen mooi zien dat er geen harde grenzen zijn tussen leeftijdscohorten. In Nederland hebben we de discussie over dor hout gehad terwijl dat citaat onderstreept dat we het wel over onze ouders, grootouders en overgrootouders hebben.

Overigens stond ook in dat artikel dat Ardern het nog wel moeilijk zou gaan krijgen vanwege de zware klappen voor de economie. De tijd zal het leren.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:32:37 #9
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195684052

Ook een mooie met uitleg over "alert level 1", waarom het belangrijk is om aan bepaalde basisregels te houden, ook zonder strenge maatregelen. Legt uit wat overheid gaat doen om zo lang mogelijk in level 1 te kunnen blijven, hoe ze met organisatoren van evenementen praten over mogelijkheden, hoe ze bezig zijn met BCO en hoe belangrijk de functie van de burgers is om dit te kunnen doen.
pi_195684071
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:31 schreef quirina het volgende:
Maar t werkt wel.
Ja, het werkte. Je kan daar op verschillende manieren naar kijken, natuurlijk, de hit op de NZ economie is aanzienlijk groter dan de hit die wij kregen MAAR zij zijn tot nu toe verschoond gebleven van opvolgende golven dus lange termijn kan het best zijn dat zij er beter uit springen.

Een consequentie is echter wel dat je NZ nu gewoon niet binnenkomt zonder 2 weken in een "hotel'" door te brengen in quarantaine onder miltaire bewaking. Zo serieus nemen ze het.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:35:04 #12
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195684098
De vrouwelijke premiers lijken hun landen sowieso wat beter door de pandemie te loodsen dan veel van hun mannelijke collega's.

Nicola Sturgeon van Schotland

Jacinda Ardern van Nieuw-Zeeland

Angela Merkel van Duitsland
pi_195684102
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, het werkte. Je kan daar op verschillende manieren naar kijken, natuurlijk, de hit op de NZ economie is aanzienlijk groter dan de hit die wij kregen MAAR zij zijn tot nu toe verschoond gebleven van opvolgende golven dus lange termijn kan het best zijn dat zij er beter uit springen.

Een consequentie is echter wel dat je NZ nu gewoon niet binnenkomt zonder 2 weken in een "hotel'" door te brengen in quarantaine onder miltaire bewaking. Zo serieus nemen ze het.
En door dat laatste kan de bevolking gewoon zonder mondkapjes en zonder de anderhalvemetermaatregel in acht te nemen door het leven gaan, heb ik begrepen. Ik denk dat dat veel mensen wel wat waard is.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:36:42 #14
416575 crew  Evenstar
pi_195684127
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:29 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Het gaat mij NIET om de genomen maatregelen. Het gaat mij om hoe effectief, duidelijk, eerlijk en open Ardern vanaf dag één heeft gecommuniceerd.

Ze kwamen meteen met een plan, ze hadden meteen een systeem paraat. Door duidelijk te communiceren is er gewoon minder ruimte voor discussie. Hier presenteren wij na zeven maanden een routekaart, zonder uitleg. Verder dan "staat straks op de website, zoek het maar lekker uit" komen wij niet.

Daar gaat het mij om. Tuurlijk is het makkelijker om Nieuw-Zeeland af te zonderen, maar dat is niet ons probleem geweest. Te makkelijk om het daar op af te schuiven.

De regering hier geeft zelf toe dat ze gefaald hebben met communiceren en dan maken ze precies dezelfde fout(en) weer. Niks geleerd in zeven maanden. Dat is waar ik over val.
pi_195684128
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Inderdaad. Verschrikkelijk als je het mij vraagt. Tevens onhaalbaar gezien de eigenschappen van ons minilandje.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Twee eilanden.
Haha, fair point. Ben zelfs op één van de twee geweest.
pi_195684161
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:35 schreef Tijn het volgende:
De vrouwelijke premiers lijken hun landen sowieso wat beter door de pandemie te loodsen dan veel van hun mannelijke collega's.

[ afbeelding ]
Nicola Sturgeon van Schotland

[ afbeelding ]
Jacinda Ardern van Nieuw-Zeeland

[ afbeelding ]
Angela Merkel van Duitsland
Gemiste kans om 'de beste burgemeester v/d wereld' er niet op te zetten. Ja, ik weet, geen premier, maar Amsterdam is wel een land op zich :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2020 22:38:54 ]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:42:10 #17
416575 crew  Evenstar
pi_195684223

Een van haar eerste speeches. Een kind van vijf zou dit snappen en geen vragen meer hebben aan het einde. Dat is hoe een overheid moet communiceren.
pi_195684238
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:36 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het gaat mij NIET om de genomen maatregelen. Het gaat mij om hoe effectief, duidelijk, eerlijk en open Ardern vanaf dag één heeft gecommuniceerd.

Ze kwamen meteen met een plan, ze hadden meteen een systeem paraat. Door duidelijk te communiceren is er gewoon minder ruimte voor discussie. Hier presenteren wij na zeven maanden een routekaart, zonder uitleg. Verder dan "staat straks op de website, zoek het maar lekker uit" komen wij niet.

Daar gaat het mij om. Tuurlijk is het makkelijker om Nieuw-Zeeland af te zonderen, maar dat is niet ons probleem geweest. Te makkelijk om het daar op af te schuiven.

De regering hier geeft zelf toe dat ze gefaald hebben met communiceren en dan maken ze precies dezelfde fout(en) weer. Niks geleerd in zeven maanden. Dat is waar ik over val.
En wat daarnaast heeft geholpen, denk ik, is dat de bevolking heeft ervaren dat de beloftes van Ardern uitkwamen. Het virus waart nu immers niet meer rond en men kan weer behoorlijk vrij leven. Bij onze bewindslieden weten we dat ze het zelf ook niet weten en dat het inmiddels een kwestie van aanmodderen is. Beloftes worden bovendien steeds gebroken. Dat is niet bepaald motiverend.
pi_195684254
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:36 schreef Kyran het volgende:

[..]

Fair enough. Ookal denk ik dat het ook op het vlak van communicatie niet zo eenvoudig is om een vergelijking te maken, lijkt het er inderdaad op dat er behoefte is aan meer duidelijke communicatie. Ik kan het alleen moeilijk accepteren omdat dit voor mij in dezelfde categorie valt als "Uit een enquête blijkt dat het land behoefte heeft aan strengere maatregelen". Soort cognitieve dissonantie op maatschappelijk niveau.
pi_195684306
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En wat daarnaast heeft geholpen, denk ik, is dat de bevolking heeft ervaren dat de beloftes van Ardern uitkwamen. Het virus waart nu immers niet meer rond en men kan weer behoorlijk vrij leven. Bij onze bewindslieden weten we dat ze het zelf ook niet weten en dat het inmiddels een kwestie van aanmodderen is. Beloftes worden bovendien steeds gebroken. Dat is niet bepaald motiverend.
Even voor mezelf sprekend. Ik zou het niet eens erg vinden als ze het niet weten, maar als ze dat ook maar uitspreken. Dat ze denken dat een bepaalde maatregel helpt tegen x, om te voorkomen dat de volgende fase in gegaan moet worden. Het voelt heel reactief allemaal, alsof de regering naar het OMT luistert en erna tegen elkaar zegt: "Ja, wat moeten we nu? Weet het niet, zullen we even kijken of 't morgen beter wordt? Doen we, we kijken maandag wel even!"

Waar ik me daarnaast steeds meer aan stoor is het practice what you preach. Vorige persconferentie was ontzettend afleidend omdat Irma stond te hoesten, die was overduidelijk niet 100% fit. De afgelopen persconferentie was net nadat Rutte zei: "Overal waar je de hemel niet kunt zien, draag je een mondkapje". Had die dingen op gedaan.

Onhandigheden met Grapperhaus en de koning even daargelaten, wat ook niet echt handig is.
pi_195684309

de tokkie nederlanders zijn naar Londen gegaan grrr

oh dit was al gepost, het spijt me
lol
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:47:35 #22
416575 crew  Evenstar
pi_195684318
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En wat daarnaast heeft geholpen, denk ik, is dat de bevolking heeft ervaren dat de beloftes van Ardern uitkwamen. Het virus waart nu immers niet meer rond en men kan weer behoorlijk vrij leven. Bij onze bewindslieden weten we dat ze het zelf ook niet weten en dat het inmiddels een kwestie van aanmodderen is. Dat is niet bepaald motiverend.
Eens.

Denk je echter niet dat dat ook komt omdat Ardern gewoon open/duidelijk communiceerde? Hier hebben wij bepaalde maatregelen niet genomen, omdat het niet uitkwam (tekort aan mondkapjes bijvoorbeeld) of omdat het oneerlijke concurrentie zou veroorzaken (uitbreiden testcapaciteit). Terwijl ze in NZ het steeds hebben gehad over "going early and going hard" zijn wij meer van "going as late and as soft as possible".

Ook nu weer zijn wij weken te laat met maatregelen en laten de grootste brandhaarden open (onderwijs).
pi_195684339
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:46 schreef Doug-Heffernan het volgende:

Precies. Dacht je dat Den Haag erg was, dit is misschien nog wel erger
pi_195684359
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:47 schreef Kyran het volgende:

Ook nu weer zijn wij weken te laat met maatregelen en laten de grootste brandhaarden open (onderwijs).
Dat weten we nog steeds niet hè. Dat kunnen we blijven roepen, maar net zo goed als de regering de aanname maakt dat het met een brandhaard op scholen wel meevalt, wordt in dit topic het andersom geroepen.

Er zijn besmettingen op scholen, naar verhouding niet schrikbarend veel gelet op de hoeveelheid bewegingen, maar we weten niet of die verspreiden op scholen of niet.

Ik denk dat de maatregelen die deze week genomen waren iets te laat waren, maar de vorige maatregelen hadden ze echt geen draagvlak voor als 't eerder was gekomen. Als je eind augustus had gezegd: Horeca moet sluiten had iedereen gezegd: "Er is toch niks aan de hand? Doe toch normaal"

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2020 22:50:54 ]
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:52:52 #25
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195684391
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat weten we nog steeds niet hè.
Maar dat is dus het verschil met bv Jacinda Ardern. Die wachtte niet af tot het mis was, die greep gelijk vroeg en hard in zodat het überhaupt nooit uit de hand is gelopen.
pi_195684392
quote:

[..]

Dat weten we nog steeds niet hè. Dat kunnen we blijven roepen, maar net zo goed als de regering de aanname maakt dat het met een brandhaard op scholen wel meevalt, wordt in dit topic het andersom geroepen.

Er zijn besmettingen op scholen, naar verhouding niet schrikbarend veel gelet op de hoeveelheid bewegingen, maar we weten niet of die verspreiden op scholen of niet.

Ik denk dat de maatregelen die deze week genomen waren iets te laat waren, maar de vorige maatregelen hadden ze echt geen draagvlak voor als 't eerder was gekomen. Als je eind augustus had gezegd: Horeca moet sluiten had iedereen gezegd: "Er is toch niks aan de hand? Doe toch normaal"
Ik denk dat het grootste probleem het niet weten is. Datzelfde geld voor alle sectoren overigens, we hebben wel wat data maar als meer dan 80% "herkomst onbekend" is dan ben je eigenlijk alleen maar aan het gokken.
pi_195684399
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:46 schreef Doug-Heffernan het volgende:

oh dit was al gepost, het spijt me
Ja maar in Nederland zijn we allemaal tokkies, rest van Europa is braaf. Check maar de cijfers hoe laag...

1 week later overal oplopende cijfers :')
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:53:49 #28
416575 crew  Evenstar
pi_195684410
quote:

[..]

Dat hele draagvlak gebeuren slaat wat mij betreft dan ook nergens op. Zij zijn de overheid en zij moeten er maar voor zorgen dat er draagvlak is.

Als er geen draagvlak is betekent dat in mijn ogen dat de overheid slecht communiceert en de burgers niet op de hoogte zijn van de ernst van de situatie. Als er geen draagvlak is dan staan de drempelwaardes te hoog bijvoorbeeld.

Tuurlijk is er geen draagvlak als je (ik noem maar iets) een drempelwaarde op 100 zet en bij 50 al gaat gillen dat het mis gaat. Ze het dan gewoon op 40 en gil bij 50 dat je al te laat bent. Ik snap niet dat zulke slimme koppen dit soort simpele dingen niet kunnen bedenken.
pi_195684416
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:52 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar dat is dus het verschil met bv Jacinda Ardern. Die wachtte niet af tot het mis was, die greep gelijk vroeg en hard in zodat het überhaupt nooit uit de hand is gelopen.
Eens, maar die had ook geen explosie zoals wij hebben gehad door de ski vakanties gecombineerd met carnaval. Dat doet niets af aan de respons of de duidelijkheid in NZ overigens maar het was wel een andere uitgangssituatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2020 22:54:47 ]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:55:49 #30
416575 crew  Evenstar
pi_195684441
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eens, maar die had ook geen explosie zoals wij hebben gehad door de ski vakanties. Dat doet niets af aan de respons of de duidelijkheid in NZ overigens maar het was wel een andere uitgangssituatie.
Dat geldt dan voor de eerste golf, maar de tweede golf dan? Ze maken wat mij betreft bijna dezelfde fouten als in maart. Onduidelijke communicatie, te laat ingrijpen, niet vooruit willen lopen etc. Steeds maar weer hopen dat het goed gaat komen, maar niet dusdanig ingrijpen dat je zeker weet dat het goed gaat komen. Dat is het grote verschil met bijvoorbeeld NZ.
pi_195684448
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:47 schreef Kyran het volgende:

[..]

Eens.

Denk je echter niet dat dat ook komt omdat Ardern gewoon open/duidelijk communiceerde? Hier hebben wij bepaalde maatregelen niet genomen, omdat het niet uitkwam (tekort aan mondkapjes bijvoorbeeld) of omdat het oneerlijke concurrentie zou veroorzaken (uitbreiden testcapaciteit). Terwijl ze in NZ het steeds hebben gehad over "going early and going hard" zijn wij meer van "going as late and as soft as possible".

Ze communiceert niet alleen duidelijk, maar valideert ook. In een van de filmpjes uit maart heeft ze het bijvoorbeeld over scholen. Ze legt heel goed uit: we blijven monitoren op scholen, als een moeder begrijp ik hoe belangrijk het is dat we weten dat onze kinderen veilig zijn. Dat zijn van die kleine dingen die je zelf wil horen als een ouder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 16-10-2020 23:03:06 ]
pi_195684452
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat geldt dan voor de eerste golf, maar de tweede golf dan? Ze maken wat mij betreft bijna dezelfde fouten als in maart. Onduidelijke communicatie, te laat ingrijpen, niet vooruit willen lopen etc. Steeds maar weer hopen dat het goed gaat komen, maar niet dusdanig ingrijpen dat je zeker weet dat het goed gaat komen.
Ze kregen geen tweede golf omdat ze alles 100% op slot hebben gezet vanuit het buitenland. Nederland is te laks geweest. Niet alleen Nederland, uiteraard.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2020 22:57:35 ]
pi_195684496
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat hele draagvlak gebeuren slaat wat mij betreft dan ook nergens op. Zij zijn de overheid en zij moeten er maar voor zorgen dat er draagvlak is.
Heel erg mee eens! Handelen naar de publieke opinie draagt vooral bij aan het reactieve waar @chratnox terecht op wijst.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:59:31 #34
416575 crew  Evenstar
pi_195684505
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zo communiceert niet alleen duidelijk, maar valideert ook. In een van de filmpjes uit maart heeft ze het bijvoorbeeld over scholen. Ze legt heel goed uit: we blijven monitoren op scholen, als een moeder begrijp ik hoe belangrijk het is dat we weten dat onze kinderen veilig zijn. Dat zijn van die kleine dingen die je zelf wil horen als een ouder.
Eens. Ze probeert er niet boven te staan, maar laat zien dat ook zij een burger is.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:59:52 #35
416575 crew  Evenstar
pi_195684510
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ze kregen geen tweede golf omdat ze alles 100% op slot hebben gezet vanuit het buitenland. Nederland is te laks geweest. Niet alleen Nederland, uiteraard.
Ik bedoelde 2e golf hier :P
pi_195684514
Ik hou van N-Zeeland en ik denk inderdaad dat het een prima aanpak is gebleken, maar het grote voordeel zal altijd zijn dat je zo'n land echt ook helemaal van de buitenwereld af kan sluiten om het simpele feit dat het een eiland is. Neemt niet weg dat ze het dan nog steeds geweldig hebben gedaan tov andere eilanden.

Nederland kun je met de beste wil van de wereld nog niet eens afsnijden van de buitenwereld, of je moet overal grensbewaking instellen en de luchthavens dichtknallen, en dan nog werkt het waarschijnlijk niet.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:01:13 #37
416575 crew  Evenstar
pi_195684527
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heel erg mee eens! Handelen naar de publieke opinie draagt vooral bij aan het reactieve waar @:chratnox terecht op wijst.
Juist, draagvlak moet je creëren, die komt je niet aanwaaien. Als de enige manier om draagvlak te krijgen is dat er honderden doden moeten vallen en alle IC's moeten overlopen dan gaat er iets goed mis.
pi_195684531
quote:
Corona-uitbraak bij AZ: negen positieve tests, zes spelers besmet
Een volgende corona-uitbraak in de Eredivisie is naar buiten gekomen: bij AZ zijn vrijdag liefst negen besmettingen geconstateerd. Het gaat om drie werknemers en zes spelers, van wie vier spelers uit het eerste elftal van Arne Slot. Twee spelers van Jong AZ hebben ook een positieve test afgelegd. Eerder deze week gebeurde bij FC Groningen hetzelfde.
https://www.fcupdate.nl/v(...)-zes-spelers-besmet/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:01:36 #39
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195684536
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Twee eilanden.
2 grote eilanden, en dan nog 600 kleinere :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195684537
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als er geen draagvlak is betekent dat in mijn ogen dat de overheid slecht communiceert en de burgers niet op de hoogte zijn van de ernst van de situatie. Als er geen draagvlak is dan staan de drempelwaardes te hoog bijvoorbeeld.

Tuurlijk is er geen draagvlak als je (ik noem maar iets) een drempelwaarde op 100 zet en bij 50 al gaat gillen dat het mis gaat. Ze het dan gewoon op 40 en gil bij 50 dat je al te laat bent. Ik snap niet dat zulke slimme koppen dit soort simpele dingen niet kunnen bedenken.
Het zijn de verkeerde slimme koppen. Je merkt aan nagenoeg alles dat de eerste periode de medische wereld aan het roer was. Oftewel: Beslissingen werden genomen waar ze bewezen verschil maakten op de R, niet waar de onderbuik was.

Daar is het eigenlijk al fout gegaan. Van Dissel roept heel feitelijk: Er is niet voldoende bewijs dat niet medische mondkapjes werken, dus we doen het niet. Dat had op dat moment niet de keuze van hem moeten zijn, maar het kabinet. Doordat hij degene was die alles in de media vertelde kreeg je het idee dat van Dissel het land bestuurde en niet het kabinet.

Voor mij is dat best een flink manco aan hoe deze hele pandemie gerund wordt. Er is niet één stem, er is niet één persoon die de leiding heeft. Ja, Rutte is de premier, maar die zegt: "nee nee, ik ga jullie geen regels opleggen, jullie zijn volwassen mensen"

Dan krijg je dat Gommers, Kuipers, alle andere leden van het OMT en de ministers allemaal hun eigen eilandje gaan verdedigen, en worden die zaken zwaar uit hun verband getrokken in de media. Dat is ook direct een groot verschil tussen de eerste en tweede golf. Tijdens de eerste golf werd alle media gecoördineerd door de communicatie-adviseurs van het MinAZ en MinVWS. Die bepaalden wie in welke media zat en wat ze konden vertellen. Dat lijkt volledig losgelaten te zijn, waardoor je merkt dat er wrijving tussen het OMT en het kabinet is.

Die wrijving is als 2 ruzieënde ouders met een kind. Het kind van die ouders weet precies hoe diegene dan dingen alsnog voor elkaar te krijgen, want die ouders worden gewoon uitgespeeld.
pi_195684539
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:00 schreef TheVulture het volgende:
Ik hou van N-Zeeland en ik denk inderdaad dat het een prima aanpak is gebleken, maar het grote voordeel zal altijd zijn dat je zo'n land echt ook helemaal van de buitenwereld af kan sluiten om het simpele feit dat het een eiland is. Neemt niet weg dat ze het dan nog steeds geweldig hebben gedaan tov andere eilanden.

Nederland kun je met de beste wil van de wereld nog niet eens afsnijden van de buitenwereld, of je moet overal grensbewaking instellen en de luchthavens dichtknallen, en dan nog werkt het waarschijnlijk niet.
Ik denk eigenlijk dat het niet-afsnijden vooral een economische keuze is geweest. Maar los van de maatregelen kan de Nederlandse regering veel leren van de communicatie van de collega's uit NZ.
pi_195684551
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik bedoelde 2e golf hier :P
Ik ook. Waar NZ iedereen die uit het buitenland verplicht in quarantaine zette liet Nederland burgers door heel Europa op vakantie gaan zonder enige beperking bij terugkomst, iets wat nu nog niet verplicht is. Nou, het resultaat is inmiddels wel duidelijk.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:03:03 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195684562
quote:

Zeker. Zuid-Korea houdt het om die reden ook redelijk in toom. Bij aankomst moet je getest worden EN je moet in quarantaine.

Maar scheelt natuurlijk dat er geen honderden wegen het land binnenlopen vanuit de buurlanden, zoals hier.
pi_195684568
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

2 grote eilanden, en dan nog 600 kleinere :P
Ik heb de 2 grote helemaal gezien, 3 weken waren te kort voor de 600 kleinere _O-
pi_195684569
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik ook. Waar NZ iedereen die uit het buitenland verplicht in quarantaine zette liet Nederland burgers door heel Europa op vakantie gaan zonder enige beperking bij terugkomst, iets wat nu nog niet verplicht is. Nou, het resultaat is inmiddels wel duidelijk.
Wij zijn dan ook geen eiland, maar een land met open grenzen
Alpha kenny one
pi_195684571
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:01 schreef Claudia_x het volgende:
. Maar los van de maatregelen kan de Nederlandse regering veel leren van de communicatie van de collega's uit NZ.
Dat zeker ja :Y
pi_195684583
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:03 schreef falling_away het volgende:

[..]

Wij zijn dan ook geen eiland, maar een land met open grenzen
Mjah, da's te makkelijk, wij kunnen onze grenzen echt wel sluiten indien nodig. Wat ook had gekund was 2 weken verplichte quarantaine bij terugkomst uit het buitenland. Of verplichte quarantaine van buitenlandse reizigers naar Nederland.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2020 23:05:09 ]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:05:13 #48
416575 crew  Evenstar
pi_195684592
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het zijn de verkeerde slimme koppen. Je merkt aan nagenoeg alles dat de eerste periode de medische wereld aan het roer was. Oftewel: Beslissingen werden genomen waar ze bewezen verschil maakten op de R, niet waar de onderbuik was.

Daar is het eigenlijk al fout gegaan. Van Dissel roept heel feitelijk: Er is niet voldoende bewijs dat niet medische mondkapjes werken, dus we doen het niet. Dat had op dat moment niet de keuze van hem moeten zijn, maar het kabinet. Doordat hij degene was die alles in de media vertelde kreeg je het idee dat van Dissel het land bestuurde en niet het kabinet.

Voor mij is dat best een flink manco aan hoe deze hele pandemie gerund wordt. Er is niet één stem, er is niet één persoon die de leiding heeft. Ja, Rutte is de premier, maar die zegt: "nee nee, ik ga jullie geen regels opleggen, jullie zijn volwassen mensen"

Dan krijg je dat Gommers, Kuipers, alle andere leden van het OMT en de ministers allemaal hun eigen eilandje gaan verdedigen, en worden die zaken zwaar uit hun verband getrokken in de media. Dat is ook direct een groot verschil tussen de eerste en tweede golf. Tijdens de eerste golf werd alle media gecoördineerd door de communicatie-adviseurs van het MinAZ en MinVWS. Die bepaalden wie in welke media zat en wat ze konden vertellen. Dat lijkt volledig losgelaten te zijn, waardoor je merkt dat er wrijving tussen het OMT en het kabinet is.

Die wrijving is als 2 ruzieënde ouders met een kind. Het kind van die ouders weet precies hoe diegene dan dingen alsnog voor elkaar te krijgen, want die ouders worden gewoon uitgespeeld.
Ik weet niet wie het zei hier, maar een paar dagen geleden zei iemand iets van "Rutte wil niet leiden, dus het volk zal niet volgen". Dat is eigenlijk wel een goede samenvattingen. Rutte wil geen leider zijn.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:05:21 #49
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195684594
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb de 2 grote helemaal gezien, 3 weken waren te kort voor de 600 kleinere _O-
Ja hebt er ook gereisd. Wat een prachtige vakantie was dat. Zou er best willen wonen. Enige minpuntje was dat de kleinere steden echt heel amerikaans zijn, met soms geen eens een stoep omdat iedereen toch de auto neemt naar de lokale mega supermarkt.

Maar de natuur en de leegte maken veel goed.
pi_195684605
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik weet niet wie het zei hier, maar een paar dagen geleden zei iemand iets van "Rutte wil niet leiden, dus het volk zal niet volgen". Dat is eigenlijk wel een goede samenvattingen. Rutte wil geen leider zijn.
Willen Nederlanders wel een leider is ook een valide vraag. Ja, nu mischien maar zodra de pandemie voorbij is? Ik betwijfel het.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:07:29 #51
416575 crew  Evenstar
pi_195684633
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Willen Nederlanders wel een leider is ook een valide vraag. Ja, nu mischien maar zodra de pandemie voorbij is? Ik betwijfel het.
Tijdens de pandemie hebben wij wat mij betreft even weinig te willen (als wij hier fatsoenlijk uit willen komen).

Daarnaast is het niet nodig nee, want gaat ook prima zonder, maar nu is het echt wel nodig en die omschakeling lijken ze maar niet te (kunnen/willen) maken.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:07:50 #52
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195684640
quote:

[..]

Lubach heeft precies daarover een segment gewijd een tijdje geleden (vanaf 03:50):

Het komt erop neer dat Rutte de baas niet wil spelen. En misschien werkt dat wel voor Nederland in normale tijden, maar tijdens een crisis is het toch wel handig als iemand de regie neemt.
pi_195684667
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:07 schreef Kyran het volgende:

[..]

Tijdens de pandemie hebben wij wat mij betreft even weinig te willen (als wij hier fatsoenlijk uit willen komen).

Daarnaast is het niet nodig nee, want gaat ook prima zonder, maar nu is het echt wel nodig en die omschakeling lijken ze maar niet te (kunnen/willen) maken.
Rutte is nooit een autoritaire leider geweest en dat zal hij ook nooit worden en als hij er een probeert te spelen zal dat gemaakt en onecht over komen. En eerlijk gezegd zie ik weinig anderen in de 2e Kamer het met fatsoen kunnen overnemen momenteel.

Hoe is het ook al weer? In een democratie krijg het volk de regering die het verdient?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2020 23:09:47 ]
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:10:19 #54
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195684684
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In een democratie krijg het volk de regering die het verdient?
Oh man ;( Wat hebben we gedaan dan? :'(
pi_195684696
Ik ben er overigens nog wel steeds van overtuigd dat we economisch als een van de betere landen uit deze pandemie gaan komen....
pi_195684705
quote:

[..]

Dat is wel een goede samenvatting idd. Ik ben wel heel benieuwd of de maatregelen harder hadden geweest als we niet op een verkiezing af denderden, als we 6 maanden na de verkiezingen zaten. Ik geloof echt niet dat het bewust meegespeeld kan hebben in keuzes om wel of niet iets te doen, maar ik kan me voorstellen dat het toch in het achterhoofd zat.

Even nogmaals hier, echt een aanrader om te lezen (of de podcast te luisteren) "Stilte op het binnenhof" van Laurens Boven en Sophie van Leeuwen.

De eerste golf werd gigantisch onderschat, en het lijkt soms wel of ze daar heel erg van geschrokken zijn, met als gevolg dat ze beslissingen uitstellen uit angst om het verkeerde te doen. Beetje alsof je zelf tegen een beslissing die je moeilijk vindt aan hikt en 'm pas neemt als er echt geen alternatief is. Een vorm van struisvogelpolitiek.
pi_195684738
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mjah, da's te makkelijk, wij kunnen onze grenzen echt wel sluiten indien nodig. Wat ook had gekund was 2 weken verplichte quarantaine bij terugkomst uit het buitenland. Of verplichte quarantaine van buitenlandse reizigers naar Nederland.
Je komt NZ alleen binnen per vliegtuig, nogal een verschil met NL waar we honderden wegen richting Duitsland en België hebben en waar we geen draagvlak en capaciteiten hebben om een verplichte quarantaine te handhaven.
Alpha kenny one
pi_195684749
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:11 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben er overigens nog wel steeds van overtuigd dat we economisch als een van de betere landen uit deze pandemie gaan komen....
Zou best kunnen maar veel hangt af van hoe onze buurlanden er doorheen komen, we zijn best wel afhankelijk van onze grootste handelspartners, natuurlijk.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:15:21 #59
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195684757
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zou best kunnen maar veel hangt af van hoe onze buurlanden er doorheen komen, we zijn best wel afhankelijk van onze grootste handelspartners, natuurlijk.
En of ze ons nog willen hebben straks :+
pi_195684770
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:13 schreef falling_away het volgende:

[..]

Je komt NZ alleen binnen per vliegtuig, nogal een verschil met NL waar we honderden wegen richting Duitsland en België hebben en waar we geen draagvlak en capaciteiten hebben om een verplichte quarantaine te handhaven.
Dat is waar. Maar dat draagvlak had wel gemaakt kunnen worden, denk ik en het is niet eens geprobeerd. Dus ja, we zijn laks geweest en dit is de prijs die we ervoor betalen, denk ik.
pi_195684787
Bugger

https://www.sciencemag.org/news/2020/10/remdesivir-and-interferon-fall-flat-who-s-megastudy-covid-19-treatments

Remdesivir lijkt toch niet de kans op overlijden te verkleinen. Medicijnen tegen virale aandoening zijn nu eenmaal verdomd lastig.

En ook de andere medicijnen die onderzocht werden lijken niet te helpen.
pi_195684818
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Rutte is nooit een autoritaire leider geweest en dat zal hij ook nooit worden en als hij er een probeert te spelen zal dat gemaakt en onecht over komen. En eerlijk gezegd zie ik weinig anderen in de 2e Kamer het met fatsoen kunnen overnemen momenteel.

Hoe is het ook al weer? In een democratie krijg het volk de regering die het verdient?
Het voordeel van iemand als Rutte tijdens de eerste golf was dat hij wel een ontzettende rust uitstraalde. Hij gaf mensen het idee dat hij het onder controle had, wat zeker in het begin denk ik wel verschil gemaakt heeft.

Ik vond Bruins een fijne vent wat dat betreft, vind 't echt jammer dat ie onderuit is gegaan. Daarnaast, doordat ze van Rijn aantelden kreeg je het idee dat het echt een situatie was die de partijpolitiek oversteeg, aangezien er een minister uit een niet-coalitiepartij ineens bij was. Dat soort dingen laat de ernst van de situatie zien.

De Jonge vind ik over 't algemeen maar vervelend. Het belerende toontje, de mimiek alsof ie 't beter weet, de non-verbale communicatie die hij in de tweede kamer toont, het ziet er allemaal niet oprecht uit. Het ziet eruit alsof hij het wel even doet, en als 't dan niet goed gaat, dat hij het probleem ontkent.

Dat is het grootste manco wat mij betreft aan de communicatie. De woorden en daden kwamen niet met elkaar overeen. Er waren ontzettend strenge woorden, maar daarna wel grapjes. Er waren strenge maatregelen, maar die werden binnen 24 uur door allerlei bevolkingsgroepen alweer afgezwakt. Denk aan het tennisvoorbeeld. Rutte die zegt: niet dubbelen. Tennisbond dag later: Hebben even met RIVM gecheckt, mag gewoon hoor.

Als je verhaal niet éénduidig is snappen mensen het niet meer, en krijg je dit. Het grote verschil met NZ was dat Arden het gezicht achter alle maatregelen was, goed of slecht. Zij ging niet met poppetjes schuiven om ieder hun eigen verhaal te doen.
pi_195684829
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Bugger

https://www.sciencemag.org/news/2020/10/remdesivir-and-interferon-fall-flat-who-s-megastudy-covid-19-treatments

Remdesivir lijkt toch niet de kans op overlijden te verkleinen. Medicijnen tegen virale aandoening zijn nu eenmaal verdomd lastig.

En ook de andere medicijnen die onderzocht werden lijken niet te helpen.
En tenminste een vaccin trial staat stil vanwege onverklaarbare ziekte dus op dat front loopt het ook niet echt soepel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2020 23:20:36 ]
pi_195684833
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar dat draagvlak had wel gemaakt kunnen worden, denk ik en het is niet eens geprobeerd. Dus ja, we zijn laks geweest en dit is de prijs die we ervoor betalen, denk ik.
Grenzen sluiten zal denk in de grensregio's op weinig draagvlak kunnen rekenen. Soms is het korter om door het buitenland te rijden kijk naar Zeeuws Vlaanderen. Veel mensen werken net over de grens of hebben er familie wonen.
pi_195684853
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:20 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Grenzen sluiten zal denk in de grensregio's op weinig draagvlak kunnen rekenen. Soms is het korter om door het buitenland te rijden kijk naar Zeeuws Vlaanderen. Veel mensen werken net over de grens of hebben er familie wonen.
Tel daarbij op dat vanuit de EU geroepen werd om grenzen absoluut niet meer te sluiten, dat Schengen absoluut in stand moest worden gehouden, en je hebt al een achterstand.
pi_195684854
Gezellig daar in Londen :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:24:57 #67
416575 crew  Evenstar
pi_195684918
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:07 schreef Tijn het volgende:

[..]

Lubach heeft precies daarover een segment gewijd een tijdje geleden (vanaf 03:50):

Het komt erop neer dat Rutte de baas niet wil spelen. En misschien werkt dat wel voor Nederland in normale tijden, maar tijdens een crisis is het toch wel handig als iemand de regie neemt.
Kende deze nog niet, moest lachen, maar eigenlijk is het om te janken wat voor kluns die Rutte soms is _O-
pi_195684930
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tel daarbij op dat vanuit de EU geroepen werd om grenzen absoluut niet meer te sluiten, dat Schengen absoluut in stand moest worden gehouden, en je hebt al een achterstand.
Klopt in heel de EU zijn problemen ontstaan. In Italië heb je een klein gedeelte wat voor de eerste wereld oorlog Oosterrijks was. Die mensen spreken nog steeds Duits en voelen zich Oosterrijker. Veel van hun kinderen studeren in Wenen en die konden niet naar huis of naar hun studie en zo zijn er tal van voorbeelden. Normaal zijn die open grenzen geen probleem en snap nu het probleem wel maar overal zijn dat soort situaties ontstaan.
pi_195685047
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is in Londen verboden om familie of vrienden te bezoeken.
En België heeft nu een avondklok.

We hebben het hier maar makkelijk met onze maatregelen.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:33:26 #70
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195685061
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Allemaal landen waar dat mondkapje al maanden is ingeburgerd.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_195685074
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En tenminste een vaccin trial staat stil vanwege onverklaarbare ziekte dus op dat front loopt het ook niet echt soepel.
Gepauzeerd ja, maar dat is niet ongewoon in phase III van vaccine trials. Die van Oxford was ook gepauzeerd maar is ook weer door (in de UK, Brazilie en Zuid Afrika, alleen nog niet in de VS).
pi_195685096
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Mijn vriendin loopt morgen een halve marathon in de UK. Op een afgesloten circuit, zonder toeschouwers, en met no-passing zones, dat wel.
pi_195685098
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Gepauzeerd ja, maar dat is niet ongewoon in phase III van vaccine trials. Die van Oxford was ook gepauzeerd maar is ook weer door (in de UK, Brazilie en Zuid Afrika, alleen nog niet in de VS).
Dat weet ik maar het is wel weer vertraging. Het was natuurlijk ook te verwachten maar dan nog is het vervelend vanwege de situatie wereldwijd.
pi_195685110
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Mijn vriendin loopt morgen een halve marathon in de UK. Op een afgesloten circuit, zonder toeschouwers, en met no-passing zones, dat wel.
Dat lijkt mij toch wel een bijzondere gewaarwording :D
pi_195685125
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het voordeel van iemand als Rutte tijdens de eerste golf was dat hij wel een ontzettende rust uitstraalde. Hij gaf mensen het idee dat hij het onder controle had, wat zeker in het begin denk ik wel verschil gemaakt heeft.

Ik vond Bruins een fijne vent wat dat betreft, vind 't echt jammer dat ie onderuit is gegaan. Daarnaast, doordat ze van Rijn aantelden kreeg je het idee dat het echt een situatie was die de partijpolitiek oversteeg, aangezien er een minister uit een niet-coalitiepartij ineens bij was. Dat soort dingen laat de ernst van de situatie zien.

De Jonge vind ik over 't algemeen maar vervelend. Het belerende toontje, de mimiek alsof ie 't beter weet, de non-verbale communicatie die hij in de tweede kamer toont, het ziet er allemaal niet oprecht uit. Het ziet eruit alsof hij het wel even doet, en als 't dan niet goed gaat, dat hij het probleem ontkent.

Dat is het grootste manco wat mij betreft aan de communicatie. De woorden en daden kwamen niet met elkaar overeen. Er waren ontzettend strenge woorden, maar daarna wel grapjes. Er waren strenge maatregelen, maar die werden binnen 24 uur door allerlei bevolkingsgroepen alweer afgezwakt. Denk aan het tennisvoorbeeld. Rutte die zegt: niet dubbelen. Tennisbond dag later: Hebben even met RIVM gecheckt, mag gewoon hoor.

Als je verhaal niet éénduidig is snappen mensen het niet meer, en krijg je dit. Het grote verschil met NZ was dat Arden het gezicht achter alle maatregelen was, goed of slecht. Zij ging niet met poppetjes schuiven om ieder hun eigen verhaal te doen.
Helemaal mee eens met dit stuk. De Jonge komt over als een stampvoetende politicus die als hij zijn zin niet krijgt rare uitspraken doet.
pi_195685136
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ben je er nog steeds niet overheen? >:)
pi_195685138
quote:

[..]

Er zijn dan ook heel wat meer factoren dan wel of geen mondkapjes.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:40:43 #78
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195685191
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Waaroverheen?
Er is geen plicht. Ik weiger het.
En als ik'm al op zet dan is het op de kin.

Vind het alleen zo'n onnodige poppenkast. Thats all.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:41:37 #79
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195685214
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn dan ook heel wat meer factoren dan wel of geen mondkapjes.
Als dat zo is, dan is dus uberhaubt niet te meten of het werkt ?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:44:28 #80
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195685270
quote:

[..]

Japan, Zuid-Korea en Taiwan ook.
are we infinite or am I alone
pi_195685299
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Misschien kan je al af en toe een kapje opzetten om er vast aan te wennen. Over een maandje heb je die keuze namelijk niet meer.

quote:
De Jonge: mondkapje mogelijk half november verplicht
Het dragen van mondkapjes in de openbare binnenruimte wordt mogelijk vanaf medio november verplicht. De regeling is afhankelijk van de corona-spoedwet die de Eerste Kamer op 26 oktober behandelt, zei minister De Jonge van Volksgezondheid vrijdag.

"We bereiden een ministeriële regeling voor onder die wet. Dat is de snelste manier om het juridisch geregeld te krijgen. Als we dan heel erg haast maken met de invoeringsdatum, dan zou die half november daadwerkelijk als een plicht kunnen worden ingevoerd", zei De Jonge.
https://nos.nl/liveblog/2(...)detentiecentrum.html
pi_195685308
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mischien als we hem vertellen dat Putin ze ook draagt?
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:46:28 #83
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195685310
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Misschien kan je al af en toe een kapje opzetten om er vast aan te wennen. Over een maandje heb je die keuze namelijk niet meer.
[..]

Ja en ook dan draag ik'm gewoon half hoor. Niemand die daar wat van zegt.

Bovendien maar eens afwachten of dit allemaal doorgaat. De jonge blinkt bepaald niet uit in snelheid en doortastendheid.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:47:38 #84
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195685328
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Slecht eenmaal een knalgele overal bij bezoek ziekenhuis. Verder eerlijk gezegd niet in het openbaar ermee gezien ? :{
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195685336
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Slecht eenmaal een knalgele overal bij bezoek ziekenhuis. Verder eerlijk gezegd niet in het openbaar ermee gezien ? :{
Dat klopt, Putin heeft een extreme bubbel om zich heen :)
pi_195685341
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja en ook dan draag ik'm gewoon half hoor. Niemand die daar wat van zegt.

Bovendien maar eens afwachten of dit allemaal doorgaat. De jonge blinkt bepaald niet uit in snelheid en doortastendheid.
Misschien kan je je eerste confrontatie met BOA's filmen en hier posten voor ons vermaak?
Als de noodwet er straks doorheen is dan kan je gewoon beboet worden daarvoor.
pi_195685344
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Oeh... ik wilde hem nog ff in de waan laten, maar jij kopt hem gewoon in he?!
Manman, wat gaan sommigen het zwaar krijgen. Heb ook niet zo heel veel heil in die dingen, maar om er nou een probleem van te maken.
pi_195685350
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Poetin.... O+
pi_195685360
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:48 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Oeh... ik wilde hem nog ff in de waan laten, maar jij kopt hem gewoon in he?!
Manman, wat gaan sommigen het zwaar krijgen. Heb ook niet zo heel veel heil in die dingen, maar om er nou een probleem van te maken.
Ik draag ze vooral voor anderen. Kleine moeite en ik weet dat het gewaardeerd word.
pi_195685361
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:49 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Poetin.... O+
Potato, potato :P
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:50:05 #91
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195685363
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Misschien kan je je eerste confrontatie met BOA's filmen en hier posten voor ons vermaak?
Als de noodwet er straks doorheen is dan kan je gewoon beboet worden daarvoor.
Nee. Nee. En nog eens nee :)
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195685369
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vraag me af hoe er in Nederland gereageerd zou worden als er op de volgende persconferentie een kwartier lang uiteen wordt gezet wie met wie mag knuffelen en seksen, in welke omstandigheden, en wie er nog dates thuis mogen uitnodigen.
pi_195685383
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ah toe.... dat willen we zien! :D
pi_195685384
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:50 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Vraag me af hoe er in Nederland gereageerd zou worden als er op de volgende persconferentie een kwartier lang uiteen wordt gezet wie met wie mag knuffelen en seksen, in welke omstandigheden, en wie er nog dates thuis mogen uitnodigen.
Ik weet 1 user die dan compleet gaat flippen.
pi_195685405
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:46 schreef phpmystyle het volgende:

True.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:52:36 #96
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195685417
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat klopt, Putin heeft een extreme bubbel om zich heen :)
Denk dat hij redelijk risico gericht zijn maatregelen neemt. Dus eigenlijk geen maatregelen.
Rusland scoort ook onder Nederland qua striktheid in maatregelen las ik. Alleen is het lastig te verifiëren wat waar en niet waar is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195685418
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik weet 1 user die dan compleet gaat flippen.
Ik weet er wel meer! :Y
Dat wordt nog heftiger dan de voetbalkantines om 15.50 sluiten! Ik haal alvast popcorn! :D
pi_195685422
quote:

[..]

Kun je daar even een routekaart van maken?
pi_195685428
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

_O-
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:53:23 #100
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195685430
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ah toe.... dat willen we zien! :D
Er komt geen confrontatie. Ik doe'm op op het moment dat die lui dat willen zien. Wanneer ik hen gepasseerd heb valt ie weer op mijn kin.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195685458
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ok, dan filmen wij het wel, ook goed :D
pi_195685459
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Er komt geen confrontatie. Ik doe'm op op het moment dat die lui dat willen zien. Wanneer ik hen gepasseerd heb valt ie weer op mijn kin.
En je wil ook elke keer in publieke binnenruimtes de confrontatie aangaan met het personeel of toezichthouders?
pi_195685467
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Pfoe, lekker recalcitrant hoor!
Wel weinig stoer. Als je dan toch ergens voor staat, doe het dan goed! 8-)
pi_195685478
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

We houden Dumpert in de gaten! :D
pi_195685481
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Denk dat hij redelijk risico gericht zijn maatregelen neemt. Dus eigenlijk geen maatregelen.
Rusland scoort ook onder Nederland qua striktheid in maatregelen las ik. Alleen is het lastig te verifiëren wat waar en niet waar is.
Ja, voor gewone Russen, niet voor Poetin:

https://www.nytimes.com/2(...)s-russia-bubble.html
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:56:11 #106
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195685485
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En je wil ook elke keer in publieke binnenruimtes de confrontatie aangaan met het personeel of toezichthouders?
Nee. Maar als je in een binnenruimte bent word je doorgaans niet continu geschaduwd hoor.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195685492
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Snel opdoen als ze kijken! Lekker sneaky! ;)
pi_195685517
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee. Maar als je in een binnenruimte bent word je doorgaans niet continu geschaduwd hoor.
Nee, maar of het jou meerdere discussies per week waard is? Kleine moeite toch om gewoon in binnenruimtes zo'n kapje op te zetten?
pi_195685524
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat zou pas geweldig zijn. Iemand met een Guy Fawkes masker op die roept over mondkapjes: We laten ons niet muilkorven!
pi_195685529
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:56 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Snel opdoen als ze kijken! Lekker sneaky! ;)
Wel meer moeite dan het gewoon ophouden als je binnen bent, natuurlijk.
pi_195685536
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat zou pas geweldig zijn. Iemand met een Guy Fawkes masker op die roept over mondkapjes: We laten ons niet muilkorven!
Ironie is dood in 2020, wist je dat nog niet? ;)
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:59:45 #112
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195685546
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, maar of het jou meerdere discussies per week waard is? Kleine moeite toch om gewoon in binnenruimtes zo'n kapje op te zetten?
Ja dat wel. Maar die discussies mijd ik wel. Zolang je maar niet opvalt. In die binnenruimtes werken vaak ook alleen maar snotneuzen die echt geen discussie met mij aan gaan.

Ik vind het echt een rotding.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195685549
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wel meer moeite dan het gewoon ophouden als je binnen bent, natuurlijk.
Zeker. Maar je moet wat over hebben voor je beperkte principes... :)
pi_195685579
Ik snap je wel, @phpmystyle. Ik heb zelf ook overwogen om op zo'n manier met mondkapjes om te gaan. Mijn ongenoegen over de plicht is er niet minder op geworden, maar uiteindelijk heb ik besloten dat ik het belangrijker vind om bij te dragen aan het beeld dat we ons gewoon even netjes aan de regels moeten houden.
pi_195685598
Als jij ziet wat het dubbelen, een relatief makkelijk sub-sub-sub-probleempje, bij het tennis al voor problemen oplevert dan vind ik het steeds minder gek dat het hele coronagebeuren in de soep loopt. Woensdag postte ik:
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:37 schreef maan_man het volgende:
Haha, en dan zijn wij nog geen 24 uur na de persconferentie. Wat een eenduidigheid, wat land:

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Daarna kwam de KNLTB ook nog met een dito video waarin alles wordt uitgelegd: https://www.facebook.com/knltbtennis/posts/4463727627031234

Nu sprak ik vandaag iemand die in het bestuur zit van een tennisvereniging en bij navraag bij de gemeente had men een niets zeggend antwoord gekregen in de trant van wij hebben de persconferentie van Rutte gezien, maar lezen ook de berichten van de KNLTB. Wij geven zeker geen toestemming, maar zeggen ook niet dat het niet mag. Neem zelf maar een wijs besluit.

De gemeente Nederweert staat het bijvoorbeeld helemaal niet toe:
quote:
Tegenstrijdige berichten over het dubbelen

Zoals bekend veronderstelt heeft premier Rutte afgelopen dinsdag tijdens de persconferentie als voorbeeld genoemd dat dubbelen bij tennis niet meer is toegestaan. De achterliggende gedachte daarbij is dat “in het vuur van het spel” de 1,5 meter afstand niet in acht wordt genomen.

De KNLTB heeft aangegeven dat volgens hen dubbelspel wel weer is toegestaan. Dit betreft een interpretatie van deze bond die (nog) niet is opgenomen in het Algemeen Protocol Verantwoord Sporten en ook niet is geaccordeerd in de Noodverordening van de Veiligheidsregio Limburg Noord. De bond schrijft zelf dat de gemeente op basis hiervan kan handhaven op naleving van genoemd protocol. Op basis van het voorgaande is vanmorgen door de gemeente Nederweert besloten om uit te gaan van het Algemeen Protocol Verantwoord Sporten en dubbelspel bij tennis niet toe te staan. Mocht er landelijk door rijksoverheid, NOC*NSF en/of RIVM hierover andere besluiten worden genomen, dan zullen wij jullie nader informeren!

https://www.ntc72.nl/nieuws/corona-update

En ik lees net in een reactie op een KNLTB-post dat Breda het ook niet toestaat. Hoe zoiets redelijk sjmpel al tot zoveel chaos kan lijden. Mijn verenigen op basis van de KNLTB al gecommuniceerd dat het wel mag.
pi_195685599
Intussen in Appingedam...

quote:
Duitse toeristen 'hutjemutje' op elkaar op brug in Appingedam: 'Onvoorstelbaar'
'We waren aan het schilderen en ineens zag ik een hele horde Duitse toeristen. Ik dacht: wat is dit dan? Niet normaal!'

Geschreven door
Benno de Jongh
Redacteur

Tjarie Kappen bedenkt zich geen moment en maakt een filmpje van de tientallen Duitse toeristen die dicht op elkaar gepakt op een bruggetje in het centrum van Appingedam staan.

Kappen is samen met zijn vriendin eigenaar van lunchroom Aan Tafel. Hij is op dat moment bezig met de zaak een verfbeurt te geven. Van de nood een deugd maken, nu de horeca noodgedwongen dicht is. Des te groter is zijn verbazing over het tafereel dat zich opeens voor z'n ogen voltrekt.

De horecaeigenaar kan er nog steeds niet over uit. 'Hoe is het mogelijk eigenlijk? Vijf procent van de besmettingen komt voort uit de horeca en we moeten dicht. Maar de grenzen zijn gewoon open en hordes Duitsers komen hierheen. Als de besmettingen ergens vandaan komen is het daar.'

'Beter grenzen dan horeca sluiten'

'Onvoorstelbaar', zegt Kappen. 'Ze staan hutjemutje op elkaar. Veertig procent draagt ook nog eens geen mondkapje, terwijl ze toch tot de oudere groep behoren.'

De overbuurvrouw had een aantal dagen geleden ook al iets soortgelijks gezien, vertelt Kappen. 'Het gebeurt dus vaker de afgelopen tijd. Vreemd, want tot tweeënhalf week geleden kon ik niet naar Duitsland toen ik een vriend wilde bezoeken.'

'Je kan beter de grenzen voor toeristen dichtgooien dan de horeca dichtdoen. Dit is zinloos zo.'

Bezorgen en afhalen

Kappen en z'n vriendin zitten pas drie maanden op hun nieuwe locatie. Deze week gebruiken ze nog voor een paar klusjes in hun nieuwe zaak in de Dijkstraat. 'Vanaf volgende week gaan we wel weer bezorgen en afhalen.'

Hoe de nabije toekomst eruit ziet, hangt ook af van eventuele hulp van de overheid bij het betalen van het personeel, vertelt Kappen.

Reactie burgemeester

Burgemeester van Appingedam Koos Wiersma is duidelijk over het filmpje. 'Zeer ongewenst dit. Het is heel helder, je wordt geacht om afstand te nemen.'

'Ik ga ervan uit dat mensen hun verantwoordelijkheid nemen. Ik ga maandag kijken of er meer signalen zijn dat dit gebeurt en dan wellicht maatregelen nemen.'

Wiersma denkt dan bijvoorbeeld aan het neerzetten van borden, al moeten de regels intussen wel bekend zijn bij iedereen, voegt hij daar direct aan toe. 'Ook mensen die op bezoek komen, moeten zich aan de regels houden. Al is het misschien op bepaalde plekken verleidelijk om dicht bij elkaar te staan, dit moet gewoon niet.'
https://www.facebook.com/(...)os/1679024215606699/

https://www.rtvnoord.nl/n(...)gedam-Onvoorstelbaar

Mark moet er weer even een 'Bleib zuhause' uitgooien, onze geweldige buren die het zo goed doen met de kerroonaa willen om de een of andere reden toch bij het vieste jongetje in de klas komen spelen.

quote:
6s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

DM je 06, dan app ik hem naar je. :*
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:03:51 #117
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195685608
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, voor gewone Russen, niet voor Poetin:

https://www.nytimes.com/2(...)s-russia-bubble.html
Lol
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:04:34 #118
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195685619
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ik snap je wel, @:phpmystyle. Ik heb zelf ook overwogen om op zo'n manier met mondkapjes om te gaan. Mijn ongenoegen over de plicht is er niet minder op geworden, maar uiteindelijk heb ik besloten dat ik het belangrijker vind om bij te dragen aan het beeld dat we ons gewoon even netjes aan de regels moeten houden.
Wel knap dat je er zo tegenaan kijkt. Zo kijk ik inmiddels tegen het thuiswerken aan.

Maar die mondkapjes zie ik gewoon als een volksgericht. Het is echt irrationeel.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195685624
Nu ja, morgen ons weer eens in het boodschappen strijdgewoel storten, met mondkapjes, voor de laatste krat bier en de laatste rollen wc papier :D

Ben benieuwd wat er bij de Gall & Gall nog in de schappen staat ;)

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2020 00:05:56 ]
pi_195685636
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:05 schreef Tijger_m het volgende:
Nu ja, morgen ons weer eens in het boodschappen strijdgewoel storten, met mondkapjes, voor de laatste krat bier en de laatste rollen wc papier :D
Ik was vanavond om 19.30 in de supermarkt om ff bier te halen was niet de enige laat ik het zo zeggen. Nooit zo druk gezien op een vrijdagavond om die tijd in de supermarkt.
pi_195685644
quote:

Gal en gall heeft de prijzen verhoogd voor mijn gevoel.
pi_195685663
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:06 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik was vanavond om 19.30 in de supermarkt om ff bier te halen was niet de enige laat ik het zo zeggen. Nooit zo druk gezien op een vrijdagavond om die tijd in de supermarkt.
Ik was van plan iets eerder in de dag te gaan, in Delft komt het bier waarschijnlijk pas in gevaar nadat de studenten wakker zijn dus als je voor 14:00 gaat dan lukt het nog wel ;)
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:10:50 #123
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195685670
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Bij Gall en gall kun je alleen in de aanbieding slagen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195685679
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Welke producten dan? Want bier in de supermarkt is redelijk vaak goed in de aanbieding. Wijn daar in tegen is duurdere geworden voor me gevoel. Maar dat zal wel door het stil vallen van de handel komen omdat ze in de wijnlanden niet van hun voorraden afkomen. Voor sterke drank durf ik het niet te zeggen maar buitenlands gedestilleerd zal ook wel daar mee te maken hebben.
pi_195685682
quote:

Na vieren is het rustiger. Maar ja, dan is de Gall & Gall leeg natuurlijk! :+
pi_195685685
Hm, ik begin het gevoel te krijgen dat het uitzonderlijk is dat ik geen alcohol drink.
pi_195685691
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:12 schreef Claudia_x het volgende:
Hm, ik begin het gevoel te krijgen dat het uitzonderlijk is dat ik geen alcohol drink.
Proost ff met een colaatje! ;)
pi_195685696
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik was van plan iets eerder in de dag te gaan, in Delft komt het bier waarschijnlijk pas in gevaar nadat de studenten wakker zijn dus als je voor 14:00 gaat dan lukt het nog wel ;)
Hier in Brabant waren het toen vooral jongeren en Polen. Het leek echt een alcohol rush 2 jongens voor me hadden 6 kratten bier. Dus heb zo gevoel dat de huisfeestjes nog niet echt afgelopen zijn.
pi_195685698
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Proost ff met een colaatje! ;)
Ik drink ook geen frisdrank.
pi_195685700
quote:
Is dat uitzonderlijk voor jou dan? Hoeveel drink je normaal? ;)

* Tijger_m drinkt ook geen alcohol
pi_195685705
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik drink ook geen frisdrank.
Dan sta je alleen! :{w :D
pi_195685708
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Not quite >:)
pi_195685712
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Is dat uitzonderlijk voor jou dan? Hoeveel drink je normaal? ;)

* Tijger_m drinkt ook geen alcohol
O dan kan je ook na 14.00 studenten staan niet bekent om alcohol vrij bier te kopen.
pi_195685718
Drink 2 keer per jaar, maar als ik het doe, dan ook meteen goed. B:)B
Doe geen hakken aan, zeg maar! :+
pi_195685721
quote:
Ik heb ooit gelezen dat dat 8% van de volwassenen was die bewust ervoor koos geen alcohol te drinken terwijl dat niet noodzakelijk was.
pi_195685724
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Not quite >:)
Agos... aan de sappie of fristi? O+
pi_195685725
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:16 schreef ipa84 het volgende:

[..]

O dan kan je ook na 14.00 studenten staan niet bekent om alcohol vrij bier te kopen.
Oh yuck. Daar zie ik echt het punt niet van, he? Als je bier drinkt dan doe je dat toch voor de alcohol?

Mijn vrouw daarentegen drinkt wel bier. En wijn. En Sambuca. Meestal niet tegelijk, gelukkig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2020 00:20:03 ]
pi_195685733
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Een eeuwigheid geleden, toen ik in een datefase zat, droeg ik nog geruite rokjes met witte bloesjes en dronk ik thee in kroegen. Ik besef nu pas dat dat (geheel onbedoeld vanzelfsprekend) behoorlijk kinky moet zijn geweest voor mijn dates.

Maar dat terzijde. De regels omtrent alcohol houden de gemoederen wel bezig! Ik was er niet van doordrongen dat zoveel mensen daarmee bezig waren.
pi_195685747
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh yuck. Daar zie ik echt het punt niet van, he? Als je bier drinkt dan doe je dat toch de alcohol?

Mijn vrouw daarentegen drinkt wel bier. En wijn. En Sambuca. Meestal niet tegelijk, gelukkig.
_O-
pi_195685754
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:17 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Agos... aan de sappie of fristi? O+
Nope. Koffie, volle melk of water, was wel even wennen na 35 jaar eigenlijk alleen cola drinken maar dat gaat mij vrij makkelijk af, eigenlijk.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:19:58 #141
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195685757
quote:
Ik drink ook geen alcohol. Geen druppel. Vind het vreselijk smerig.
(Un)masking for the greater good.
pi_195685765
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb ooit gelezen dat dat 8% van de volwassenen was die bewust ervoor koos geen alcohol te drinken terwijl dat niet noodzakelijk was.
:o

Je hebt zeker geen bron daarbij?
pi_195685773
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Een eeuwigheid geleden, toen ik in een datefase zat, droeg ik nog geruite rokjes met witte bloesjes en dronk ik thee in kroegen. Ik besef nu pas dat dat (geheel onbedoeld vanzelfsprekend) behoorlijk kinky moet zijn geweest voor mijn dates.

Maar dat terzijde. De regels omtrent alcohol houden de gemoederen wel bezig! Ik was er niet van doordrongen dat zoveel mensen daarmee bezig waren.
Ook nog witte lange kousen? Heb nu toch wel een hentai anime-beeld in mijn hoofd hoor! :@

Wilde eerder vandaag nog zeggen dat we wel akelig veel gemeen hadden, maar eh.... :D
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:21:21 #144
236264 crew  capricia
pi_195685777
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waaroverheen?
En als ik'm al op zet dan is het op de kin.

Vind het alleen zo'n onnodige poppenkast. Thats all.
Een deugkapje..bedoel je dat?
In Italië is het zelfs buiten verplicht. En de infecties verdubbelen nu per 5 dagen.

Ik zie er ook niets in. In die mondkapjesregels. Anderhalve meter is superieur.

Maar ik volg het wel op. Overal.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195685781
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:19 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik ook. Aan de andere kant vraag ik mij wel eens of ik mij dat inbeeld omdat mijn vader een alcoholist was en ik geen alcoholist wilde worden. Maar ik denk dat ik het gewoon niet lekker vind.
pi_195685786
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nope. Koffie, volle melk of water, was wel even wennen na 35 jaar eigenlijk alleen cola drinken maar dat gaat mij vrij makkelijk af, eigenlijk.
In de koffie wil ik nog meegaan! :{
pi_195685788
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh yuck. Daar zie ik echt het punt niet van, he? Als je bier drinkt dan doe je dat toch de alcohol?

Ik ben ook niet zo van al die alcohol vrije meuk. Dus ja normaal is het cola, thee of water en in de avond bier. Vroeger ook wijn maar toen werkte ik in een slijterrij nog dus kreeg ik op goeie flessen wijn veel korting. Maar zonder die korting loopt het aardig in de papieren.
pi_195685791
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:o

Je hebt zeker geen bron daarbij?
Nee, dat is lang geleden. Ik weet ook niet welke definities ze precies hanteerden.
Maar vind je dat percentage schokkend hoog of laag?
pi_195685796
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:11 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Welke producten dan? Want bier in de supermarkt is redelijk vaak goed in de aanbieding. Wijn daar in tegen is duurdere geworden voor me gevoel. Maar dat zal wel door het stil vallen van de handel komen omdat ze in de wijnlanden niet van hun voorraden afkomen. Voor sterke drank durf ik het niet te zeggen maar buitenlands gedestilleerd zal ook wel daar mee te maken hebben.
Single malt whisky bv, eeen normale bowmore 12 kost opeens ¤40, voor me gevoel was dat ¤32 ofzo.
Dan maar een Talisker port ruighe gehaald die in aanbieding zelfde was.
pi_195685799
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik ook. Aan de andere kant vraag ik mij wel eens of ik mij dat inbeeld omdat mijn vader een alcoholist was en ik geen alcoholist wilde worden. Maar ik denk dat ik het gewoon niet lekker vind.
He, broer, ben jij dat? ;)
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:23:47 #151
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195685800
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Alleen jij kan dat zeggen, vrees ik. :)
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:24:00 #152
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195685803
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Een deugkapje..bedoel je dat?
In Italië is het zelfs buiten verplicht. En de infecties verdubbelen nu per 5 dagen.

Maar ik volg het wel op. Overal.
Ik onderschrijf wat je schrijft. Behalve de laatste regel.
Waarom iets doen wat zó weinig effect heeft?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195685805
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, dat is lang geleden. Ik weet ook niet welke definities ze precies hanteerden.
Maar vind je dat percentage schokkend hoog of laag?
Heel laag, al kan ik me meer bij dat percentage voorstellen als er daarnaast een groep is die geen alcohol drinkt omdat ze er gewoon geen behoefte aan hebben of het smerig vinden.

Ik merk in mijn omgeving trouwens wel dat 0% bier de norm begint te worden.
pi_195685808
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:22 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik ben ook niet zo van al die alcohol vrije meuk. Dus ja normaal is het cola, thee of water en in de avond bier. Vroeger ook wijn maar toen werkte ik in een slijterrij nog dus kreeg ik op goeie flessen wijn veel korting. Maar zonder die korting loopt het aardig in de papieren.
Dat lijkt me fantastisch. Ook de kennis die je dan hebt over wat je verkoopt.
Ik heb 15 jaar in een boekhandel gewerkt, maar ik geef toch echt meer uit aan wijn dan aan boeken.
pi_195685813
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Single malt whisky bv, eeen normale bowmore 12 kost opeens ¤40, voor me gevoel was dat ¤32 ofzo.
Dan maar een Talisker port ruighe gehaald die in aanbieding zelfde was.
Geen idee weet niet of er ook veel problemen in Schotland met bedrijven die stil vallen misschien weet Tijger_m dat?
pi_195685818
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Voor mij geldt dat ik er nog wel in geloof dat het iets tegenhoudt als ik zelf corona heb en daarmee anderen bescherm. Ach en als de meerderheid van Nederland het fijn vind als ik zo'n ding draag, vind ik het best.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:27:15 #157
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195685820
* phpmystyle * schenkt nog een cola malibu in
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195685828
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:25 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Geen idee weet niet of er ook veel problemen in Schotland met bedrijven die stil vallen misschien weet Tijger_m dat?
Ik heb er eerlijk gezegd niets over gehoord en ook niet dat productie in Wales van whiskey (ja, daar komt ook goede whiskey vandaan tegenwoordig) stil ligt maar er kunnen natuurlijk wel aanvoerproblemen liggen momenteel.
pi_195685830
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heel laag, al kan ik me meer bij dat percentage voorstellen als er daarnaast een groep is die geen alcohol drinkt omdat ze er gewoon geen behoefte aan hebben of het smerig vinden.

Ik merk in mijn omgeving trouwens wel dat 0% bier de norm begint te worden.
Misschien dat je volgens dat onderzoek onthouder bent als je minder dan 1 glas per week drinkt ofzo. Ik ken wel een hoop mensen die alleen bij speciale gelegenheden een glas drinken en daarom iets van 5 glazen per jaar drinken, maar ik ken maar 1 iemand die geheelonthouder is.
pi_195685834
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:27 schreef phpmystyle het volgende:
Da's een tragisch drankje, dat associeer ik met 16 jarige meisjes, sorry :D
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:28:51 #161
236264 crew  capricia
pi_195685836
quote:

[..]

Eigenlijk omdat ik het continue debatteren van de regels zat ben.
Ik denk er het mijne van, maar ik volg gewoon de regels op.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195685837
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Misschien dat je volgens dat onderzoek onthouder bent als je minder dan 1 glas per week drinkt ofzo. Ik ken wel een hoop mensen die alleen bij speciale gelegenheden een glas drinken en daarom iets van 5 glazen per jaar drinken, maar ik ken maar 1 iemand die geheelonthouder is.
Nu ken je er 4. Waar FOK! al niet goed voor is!
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:28:56 #163
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195685839
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:27 schreef phpmystyle het volgende:
Dit. Ik vind bier vreselijk smerig. Op de borrels van mijn werk dronk ik alleen maar ameretto, en toen was ik 22 ofzo. Werden zoveel grappen over gemaakt :D
pi_195685845
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:19 schreef Natalie het volgende:

[..]

Idem. Een biertje geprobeerd en wat wijn toen ik 18 was, maar vond het echt smerig. Kreeg te horen dat ik het moest leren drinken, maar die redenatie heb ik nooit begrepen. Drink ik liever dingen die ik al meteen de eerste keer lekker vind :+ ook nog eens bijkomend voordeel dat je wat minder snel verslaafd zal raken van een sinaasappelsap dan van alcohol.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2020 00:30:33 ]
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:29:52 #165
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195685847
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Da's een tragisch drankje, dat associeer ik met 16 jarige meisjes, sorry :D
Snap ik dat je dat doet bij dergelijke mixes, net zoals bacardi (spice) met cola. Ook zo masterkijk _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195685852
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik val zelf ook onder die eerste groep. Ik vind wijn wel lekker en drink het bij bijzondere gelegenheden of op vakantie in een warm land. Dan blijft het bij een glas.
pi_195685853
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat lijkt me fantastisch. Ook de kennis die je dan hebt over wat je verkoopt.
Ik heb 15 jaar in een boekhandel gewerkt, maar ik geef toch echt meer uit aan wijn dan aan boeken.
Ja 1 keer per maand een wijn proevenrij om kennis te maken met nieuwe producten, Ook werden we regelmatig door importeurs uitgenodigd dan kreeg je een hele presentatie plus proevenrij. Dan werden ook de dure flessen opgetrokken. Dus heb wel een paar keer bordeaux, bourgognes, barolo geproefd die de 100 euro aan tikte.
pi_195685854
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Snap ik dat je dat doet bij dergelijke mixes, net zoals bacardi (spice) met cola. Ook zo masterkijk _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
So you say, so you say :D
pi_195685861
Hoe gaat het eigenlijk in jullie vriendenkring? Ik merk dat het bij soms wel begint te schuren en dat ik soms verbaas sta over hoe mensen in deze pandemie zitten, terwijl ik ze toch best goed dacht te kennen. Ik heb vrienden die ineens van die complottheorieën aanhangen en ik heb vrienden die de regels willens en wetens willen breken.

Wel met 5 man bij elkaar willen komen bijvoorbeeld voor een vriendenavond, terwijl ze een eigen zaak hebben en een besmetting met corona meteen betekent dat die zaak een dik probleem heeft of vrienden met een ziekte voor wie een coronabesmetting ernstige gevolgen kan hebben. Ik spreek dan vanuit mezelf uit dat ik me wel aan de basisregels wil houden en niet afspreek, maar zo'n houding van mensen die wellicht meer te verliezen hebben dan ik op zakelijk of lichamelijk vlak snap ik oprecht niet. Overigens ben ik niet roomser dan de paus en gaat het bij mij ook wel eens mis, maar ik rek de regels niet bewust op of draai ze in mijn voordeel.
pi_195685865
quote:

[..]

Even los van of dat laatste waar is: bij mij in de buurt draagt zo'n 70% op straat een kapje en ik kan rustig zonder kapje het vuil wegbrengen of een brief posten zonder dat ik me opgelaten voel. Maar in winkels en vooral de supermarkt doe ik soms inkopen zonder dat ik 1 iemand zie die geen mondkapje draag. Dat alleen is me al het gedoe niet waard om zonder kapje inkopen te doen.

Naast het feit dat ik weet dat veel mensen het waarderen als jij een kapje draag en ook omdat ik mezelf prettiger voel met kapje. Dat laatste geld dan niet voor jou, maar die andere factoren zal toch ook vast iets met jou doen?
pi_195685870
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb er eerlijk gezegd niets over gehoord en ook niet dat productie in Wales van whiskey (ja, daar komt ook goede whiskey vandaan tegenwoordig) stil ligt maar er kunnen natuurlijk wel aanvoerproblemen liggen momenteel.
Ja is best logisch eigenlijk. Hopen dat niet veel invloed heeft.
Ze waren wel heel streng trouwens bij de gal en gal over 20:00 dicht. Stonden om 5 voor 8 al voor de deur te weigeren.
pi_195685874
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nu ken je er 4. Waar FOK! al niet goed voor is!
Gaat snel ja.
pi_195685877
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:32 schreef TheVulture het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk in jullie vriendenkring? Ik merk dat het bij soms wel begint te schuren en dat ik soms verbaas sta over hoe mensen in deze pandemie zitten, terwijl ik ze toch best goed dacht te kennen. Ik heb vrienden die ineens van die complottheorieën aanhangen en ik heb vrienden die de regels willens en wetens willen breken.

Wel met 5 man bij elkaar willen komen bijvoorbeeld voor een vriendenavond, terwijl ze een eigen zaak hebben en een besmetting met corona meteen betekent dat die zaak een dik probleem heeft of vrienden met een ziekte voor wie een coronabesmetting ernstige gevolgen kan hebben. Ik spreek dan vanuit mezelf uit dat ik me wel aan de basisregels wil houden en niet afspreek, maar zo'n houding van mensen die wellicht meer te verliezen hebben dan ik op zakelijk of lichamelijk vlak snap ik oprecht niet. Overigens ben ik niet roomser dan de paus en gaat het bij mij ook wel eens mis, maar ik rek de regels niet bewust op of draai ze in mijn voordeel.
Niet echt schuren maar sommige vrienden houden zich niet aan de regels en vanaf het begin al niet en die nodigen we nu niet bij ons thuis uit maar die begrijpen dat wel en vinden zichzelf ook niet echt slim bezig zijn.
Anderen hebben bijvoorbeeld kwetsbare ouders en houden zich strikt aan de adviezen en regels en die zijn welkom bij ons.

Tot op heden hebben we weinig reden gehad om vriendschappen af te breken, gelukkig.
pi_195685878
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja is best logisch eigenlijk. Hopen dat niet veel invloed heeft.
Ze waren wel heel streng trouwens bij de gal en gal over 20:00 dicht. Stonden om 5 voor 8 al voor de deur te weigeren.
Brexit komt ook nog dus zal niet snel goedkoper worden ben ik bang.
pi_195685890
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet echt schuren maar sommige vrienden houden zich niet aan de regels en vanaf het begin al niet en die nodigen we nu niet bij ons thuis uit maar die begrijpen dat wel en vinden zichzelf ook niet echt slim bezig zijn.
Anderen hebben bijvoorbeeld kwetsbare ouders en houden zich strikt aan de adviezen en regels en die zijn welkom bij ons.

Tot op heden hebben we weinig reden gehad om vriendschappen af te breken, gelukkig.
Ja ik breek die vriendschappen er tot nu toe ook niet voor af, maar hou wel mijn eigen grenzen aan. Maar ik ben soms echt oprecht verbaasd hoe mensen erin zitten _O-
pi_195685891
quote:

[..]

Voortaan alleen maar liefde en seks binnen je eigen bubbel?

Zo 15e eeuws.

"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195685893
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:36 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Brexit komt ook nog dus zal niet snel goedkoper worden ben ik bang.
Moeilijk aan te geven, zal heel erg afhangen van wat de tarief structuur word. De pond blijft iig dalen dus in dat opzicht zou het positief kunnen zijn.
pi_195685894
quote:

Hier schuurt het ook op (te) veel plekken. Heb er een 'vriendin' voor aan de kant gedaan zelfs. Wereldje wordt er een stuk kleiner van, maar so be it. Als je niet het fatsoen op kunt brengen om een beetje rekening te houden met mijn gezondheid terwijl ik altijd voor je klaar heb gestaan, ben je me niet waard.
Mijn liefde voor de mensheid was al niet zo groot, maar die heeft best wel klappen opgelopen dit jaar. Blij hier nog wat gelijkgestemden te vinden.
pi_195685904
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:37 schreef Salina het volgende:

[..]

Zo 15e eeuws.

[ afbeelding ]
:D
pi_195685908
quote:

Een vriend kan vanwege zijn partner niet meer komen. Die spreek ik nog wel, maar heb ik allang niet meer in het echt gezien. Bij de rest is niet heel veel veranderd. Grootste verschillen zijn dat ik niet meer bij al mijn vrienden kan komen omdat ik bepaalde ov liever niet wil gebruiken en het daardoor logistiek moeilijk word.En natuurlijk kroegentochten gaan niet meer.

Ik heb wel nog steeds even vaak vrienden over de vloer en ook de activiteiten zijn hetzelfde. Gewoon wat bijkletsen, films kijken en gamen kan nog steeds prima.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:40:12 #181
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195685910
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Even los van of dat laatste waar is: bij mij in de buurt draagt zo'n 70% op straat een kapje en ik kan rustig zonder kapje het vuil wegbrengen of een brief posten zonder dat ik me opgelaten voel. Maar in winkels en vooral de supermarkt doe ik soms inkopen zonder dat ik 1 iemand zie die geen mondkapje draag. Dat alleen is me al het gedoe niet waard om zonder kapje inkopen te doen.

Naast het feit dat ik weet dat veel mensen het waarderen als jij een kapje draag en ook omdat ik mezelf prettiger voel met kapje. Dat laatste geld dan niet voor jou, maar die andere factoren zal toch ook vast iets met jou doen?
Het enige dat mij raakt is dat anderen hun gezicht zich zo laten ontsieren door dat ding. Bovendien zie ik het gevaar dat we ook ná corona niet meer van dat ding afkomen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195685914
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hier schuurt het ook op (te) veel plekken. Heb er een 'vriendin' voor aan de kant gedaan zelfs. Wereldje wordt er een stuk kleiner van, maar so be it. Als je niet het fatsoen op kunt brengen om een beetje rekening te houden met mijn gezondheid terwijl ik altijd voor je klaar heb gestaan, ben je me niet waard.
Wat deed die vriendin dan?

quote:
Mijn liefde voor de mensheid was al niet zo groot, maar die heeft best wel klappen opgelopen dit jaar. Blij hier nog wat gelijkgestemden te vinden.
Ik heb eigenlijk alleen gelijkgestemden om me heen, al merk ik wel dat de meeste mensen zich niet zo in de materie verdiepen. Die vinden mij volkomen maf omdat ik elke dag om 14.15 uur de actuele statistieken even raadpleeg.
pi_195685918
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik verbaas mij af en toe wel, sommige vrienden en familie waarvan je het niet verwachtte omdat ze altijd flierefluiters waren en eigenwijs houden zich juist heel strikt aan de regels, dat zijn degenen die je positief verassen. Die zijn er ook gelukkig :)
pi_195685922
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:37 schreef Salina het volgende:

[..]

Zo 15e eeuws.

[ afbeelding ]
Mijn vrouw was daar al een groot voorstander van ver voor de covid pandemie, geloof ik ;)
pi_195685932
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Moeilijk aan te geven, zal heel erg afhangen van wat de tarief structuur word. De pond blijft iig dalen dus in dat opzicht zou het positief kunnen zijn.
We gaan het merken zal er geen brexit topic van maken. Maar ik ga gewoon van het slechtste uit. Lullig voor me familie in Engeland maar me oom is een brexitier en die zit natuurlijk door de schuld van de EU werkloos thuis.
pi_195685937
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:43 schreef ipa84 het volgende:

[..]

We gaan het merken zal er geen brexit topic van maken. Maar ik ga gewoon van het slechtste uit. Lullig voor me familie in Engeland maar me oom is een brexitier en die zit natuurlijk door de schuld van de EU werkloos thuis.
Mijn schoonouders hebben voor Brexit gestemd, hun dochter woont en werkt in Nederland. 'nuff said.
pi_195685938
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het enige dat mij raakt is dat anderen hun gezicht zich zo laten ontsieren door dat ding. Bovendien zie ik het gevaar dat we ook ná corona niet meer van dat ding afkomen.
Zodra het weer mogelijk zal zijn zal ook de mondkapjesplicht afgeschaft worden.Dat merk je al aan hoeveel moeite het onze regering kost om die plicht in te voeren. Ik verwacht echt niet dat die plicht in 2022 er nog is en dan zal de meerderheid hem gewoon weer af doen. Zelf verwacht ik dat we hem komende zomer of zelfs voorjaar niet meer hoeven te dragen. Beetje afhankelijk van wanneer het vaccin er zal zijn.
pi_195685951
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik verbaas mij af en toe wel, sommige vrienden en familie waarvan je het niet verwachtte omdat ze altijd flierefluiters waren en eigenwijs houden zich juist heel strikt aan de regels, dat zijn degenen die je positief verassen. Die zijn er ook gelukkig :)
Ik heb een tante wiens ene dochter in een ziekenhuis werkt en nu zwanger is en haar andere dochter heeft maar 1 nier. Die keek mij laatst raar aan toen ik met een mondkapje aan kwam lopen.

Verbaasde me erg en andersom zal ook wel voorkomen.
pi_195685952
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zodra het weer mogelijk zal zijn zal ook de mondkapjesplicht afgeschaft worden.Dat merk je al aan hoeveel moeite het onze regering kost om die plicht in te voeren. Ik verwacht echt niet dat die plicht in 2022 er nog is en dan zal de meerderheid hem gewoon weer af doen. Zelf verwacht ik dat we hem komende zomer of zelfs voorjaar niet meer hoeven te dragen. Beetje afhankelijk van wanneer het vaccin er zal zijn.
Ik zal dolblij zijn als we weer afscheid kunnen nemen van mondkapjes, zo leuk zijn ze niet, tenslotte. En je bril beslaat er als een gek van :D
pi_195685954
quote:

Nederland heeft ook eilanden A, B, C eilanden en wadden eilanden waarvan alleen Schiermonnikoog de dans een beetje ontspringt. Maar een eiland veilig houden lijkt makkelijker dan het is, zie maar naar het VK.
pi_195685956
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat deed die vriendin dan?
[..]

Ik heb eigenlijk alleen gelijkgestemden om me heen, al merk ik wel dat de meeste mensen zich niet zo in de materie verdiepen. Die vinden mij volkomen maf omdat ik elke dag om 14.15 uur de actuele statistieken even raadpleeg.
Dat kan ik voor de herkenbaarheid moeilijk vertellen. Was nogal specifiek. Maar laten we het erop houden dat haar facebook (nog steeds) vol staat met gezichtjes tegen elkaar met Jan en Alleman en ze tijdens de eerste golf eens nogal recht tegen mijn verzoek inging wat betreft mijn kind. Terwijl ze weet dat ik waarschijnlijk tot de risicogroep behoor.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:48:13 #192
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195685960
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik snap jouw gedachtegang, en ik acht die ook waarschijnlijk. Maar er zijn ook andere tegenkrachten zoals dit soort figuren. We gaan straks pleitbezorgers krijgen voor het preventief invoeren van mondkapjes omdat we daarmee ook andere virussen remmen. Daarom bestrijd ik te vuur en te zwaard dat mondkapje.

Heeft weinig met recalcitrantie te maken, maar zie het gebeuren dat we ook ná corona hiermee blijven zitten. En ik ben mij serieus kapot geschrokken hoe makkelijk mensen om te buigen zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195685962
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Mijn schoonfamilie heeft me aangenaam verrast. ^O^
pi_195685969
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:47 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Nederland heeft ook eilanden A, B, C eilanden en wadden eilanden waarvan alleen Schiermonnikoog de dans een beetje ontspringt. Maar een eiland veilig houden lijkt makkelijker dan het is, zie maar naar het VK.
Met de SSS eilanden gaat het ook niet helemaal soepeltjes. Die hebben er gewoon de infrastructuur niet voor en werden volkomen verrast. Inmiddels gaat het daar weer wat beter gelukkig.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:49:44 #195
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195685970
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zal dolblij zijn als we weer afscheid kunnen nemen van mondkapjes, zo leuk zijn ze niet, tenslotte. En je bril beslaat er als een gek van :D
Waarom afscheid daarvan nemen? Ze werken immers goed tegen vele andere soorten virussen die zich ook laten overdragen door aerosolen. Kleine moeite zo'n kapje toch?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195685972
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Echt irritant ja. Ook nog geen oplossing gevonden. }:|
pi_195685974
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:47 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Het VK en Nederland hebben dezelfde problemen we zijn gewoon een internationale transport hub. Dat is lastig af te sluiten zonder zware economische gevolgen.
pi_195685977
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:24 schreef Kyran het volgende:

[..]

Eens.

Ze hadden het niet eens zelf hoeven te verzinnen. Gewoon afkijken van andere landen, zoals Nieuw-Zeeland. Ardern staat iedere keer voor een mega groot bord met ALERT LEVEL 2 of ALERT LEVEL 3 en iedereen weer daar wat dat betekent.

Dat legde zij gewoon in maart al uit en sindsdien hebben zij alleen wat aanpassingen gedaan aan "range of measurements", zonder dat ze hebben moeten lopen kloten aan het systeem zelf.

Dit is inderdaad wat ik mis met onze persconferenties. Ik zie vooral veel vage getallen met gladde praatjes en vooral naar anderen wijzen. Terwijl je juist nu zoveel behoefte hebt aan een duidelijk verhaal met eenduidige cijfers dat een kind meteen begrijpt. Waar staan we, wat moeten we doen en hoe gaan we dat doen. een visie..

Dat zou eigenlijk het huiswerk moeten zijn voor de overheid: Hoe kan ik een kind laten begrijpen hoe we deze virus moeten bestrijden en die bewoordingen gebruiken naar het volk. Je wilt het vooral duidelijk hebben, zodat iedereen het begrijpt.
pi_195685984
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:47 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat kan ik voor de herkenbaarheid moeilijk vertellen. Was nogal specifiek. Maar laten we het erop houden dat haar facebook (nog steeds) vol staat met gezichtjes tegen elkaar met Jan en Alleman en ze tijdens de eerste golf eens nogal recht tegen mijn verzoek inging wat betreft mijn kind. Terwijl ze weet dat ik waarschijnlijk tot de risicogroep behoor.
Jemig. Ik merk wel wat slordigheid bij sommige mensen, maar daar blijft het bij.
pi_195686004
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik snap jouw gedachtegang, en ik acht die ook waarschijnlijk. Maar er zijn ook andere tegenkrachten zoals dit soort figuren. We gaan straks pleitbezorgers krijgen voor het preventief invoeren van mondkapjes omdat we daarmee ook andere virussen remmen. Daarom bestrijd ik te vuur en te zwaard dat mondkapje.

Heeft weinig met recalcitrantie te maken, maar zie het gebeuren dat we ook ná corona hiermee blijven zitten. En ik ben mij serieus kapot geschrokken hoe makkelijk mensen om te buigen zijn.
Ook ten aanzien van dit punt snap ik je helemaal. Ik vrees hier zelf eveneens enigszins voor. Er zijn natuurlijk positieve kanten aan de coronacrisis, zoals dat het asociaal wordt om ziek naar het werk te gaan in plaats van dat het een blijk van goed werknemerschap is. Maar ik hoop van harte dat mondkapjes bijvoorbeeld in het openbaar vervoer niet altijd de norm blijven.
pi_195686006
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk een verschil tussen een mondkapjesplicht en mensen die ze vrijwillig dragen. Die plicht gaat eraf zodra de cijfers dat toelaten of zodra en een wijdverspreid vaccin is. Daar ben ik van overtuigd.

Er zullen zeker mensen zijn die de mondkapjes blijven dragen, maar dat zal een minderheid zijn. En dat is hun keuze. Ik zou me dus niet druk maken daarover. Mochten er, wanneer alles een beetje normaal is geworden dankzij een vaccin, nog steeds mensen zijn die pleitten voor een mondkapjesplicht dan zullen die niet veel steun gaan krijgen. En zodra de noodwet niet meer van kracht is heeft de politiek ook geen middel om de mondkapjesplicht in stand te houden. Als ze dat al zouden willen.
pi_195686016
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waarom afscheid daarvan nemen? Ze werken immers goed tegen vele andere soorten virussen die zich ook laten overdragen door aerosolen. Kleine moeite zo'n kapje toch?
Voor een griep heb ik geen angst, voor iets wat langdurige schade aan kan richten en mij op de IC kan doen belanden wel.
pi_195686032
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:49 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mijn vrouw heeft vandaag bij de AH een mondkapje gekocht met zo'n ventielschijfje erin, dat leek goed te werken om beslaan te voorkomen. Merk wat er op staat is FashionMask
pi_195686038
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jemig. Ik merk wel wat slordigheid bij sommige mensen, maar daar blijft het bij.
Mijn moeder shockeerde me afgelopen weekend. Zag haar voor de 2e keer vanaf dit gedoe (zodra er één van ons ook maar beetje snotterig is, wordt de afspraak weer verzet) en ik doe de deur open, ze zet een mondkapje op en geeft me een knuffel! Heb toch maar ff toegeknepen, was wel weer eens lekker. O+ Maar was toch de dagen erna bang dat ik ziek zou worden en dat ik haar aangestoken zou hebben. }:|
Het is ook zo dubbel. Ze is op leeftijd, dus niet doen. Maar als ze aan iets anders gaat, heb je het niet meer gedaan! Ik ben dit jaar toch wel voor dilemma's gesteld die ik vorig jaar niet had kunnen verzinnen.
pi_195686044
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Er zullen zeker mensen zijn die de mondkapjes blijven dragen, maar dat zal een minderheid zijn. En dat is hun keuze. Ik zou me dus niet druk maken daarover. Mochten er, wanneer alles een beetje normaal is geworden dankzij een vaccin, nog steeds mensen zijn die pleitten voor een mondkapjesplicht dan zullen die niet veel steun gaan krijgen. En zodra de noodwet niet meer van kracht is heeft de politiek ook geen middel om de mondkapjesplicht in stand te houden. Als ze dat al zouden willen.
Nou ja, we hebben wel een nikabverbod - en met een reden. Het idee is dat in bijvoorbeeld het openbaar vervoer mensen elkaar moeten kunnen aankijken en herkennen.
pi_195686047
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:49 schreef Mammietje het volgende:

[..]

kapje wat hoger, bril over het kapje heen zetten, niet eronder.
pi_195686081
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]

kapje wat hoger, bril over het kapje heen zetten, niet eronder.
Ook geprobeerd. Afwasmiddel, scheerschuim...
Net allemaal herwasbare dingen aangeschaft, zit er geen ijzerdraadje in... }:|
pi_195686090
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:58 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mijn moeder shockeerde me afgelopen weekend. Zag haar voor de 2e keer vanaf dit gedoe (zodra er één van ons ook maar beetje snotterig is, wordt de afspraak weer verzet) en ik doe de deur open, ze zet een mondkapje op en geeft me een knuffel! Heb toch maar ff toegeknepen, was wel weer eens lekker. O+ Maar was toch de dagen erna bang dat ik ziek zou worden en dat ik haar aangestoken zou hebben. }:|
Het is ook zo dubbel. Ze is op leeftijd, dus niet doen. Maar als ze aan iets anders gaat, heb je het niet meer gedaan! Ik ben dit jaar toch wel voor dilemma's gesteld die ik vorig jaar niet had kunnen verzinnen.
Ik weet eigenlijk niet of ik het knuffelen met mijn moeder zou laten als ik een warme band met haar zou hebben. Da's een voordeel van wees zijn: ik hoef niet meer over dat soort zaken na te denken. :+ Ik weet wel dat het onmogelijk voor me is om het niet met mijn kinderen te doen. Zelfs de afgelopen week lukte het niet. En als gevolg van het vele geknuffel ben ik altijd degene die verkouden is en luizen heeft.
pi_195686093
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:02 schreef Mammietje het volgende:

[..]

dat ijzerdraadje moet je erg goed over je neus heen klemmen
pi_195686106
quote:

[..]

Lenzen! *O*
pi_195686112
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet of ik het knuffelen met mijn moeder zou laten als ik een warme band met haar zou hebben. Da's een voordeel van wees zijn: ik hoef niet meer over dat soort zaken na te denken. :+ Ik weet wel dat het onmogelijk voor me is om het niet met mijn kinderen te doen. Zelfs de afgelopen week lukte het niet. En als gevolg van het vele geknuffel ben ik altijd degene die verkouden is en luizen heeft.
:D En weer, heel herkenbaar, dat laatste dan. ;)
pi_195686115
quote:

[..]

Werkt dat spul wat motorrijders op hun helm/vizier doen niet? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195686124
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Lenzen! *O*
Ja, vingers in mijn ogen steken in de ochtend? Gaat nooit gebeuren :P
pi_195686129
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee, vliegen werkt niet :D
pi_195686132
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat ijzerdraadje moet je erg goed over je neus heen klemmen
Dat lukt niet als ie er niet in zit he? :+
Zijn er inmiddels al soort van klemmetjes daarvoor op de markt eigenlijk?
pi_195686142
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:07 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat lukt niet als ie er niet in zit he? :+
Zijn er inmiddels al soort van klemmetjes daarvoor op de markt eigenlijk?
Wasknijpers? :D
pi_195686146
quote:

[..]

O verdomd.... wat een goed idee van je! :s)
Hoe heeft dat spul ook alweer? :{
pi_195686152
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Haha, serieus? Daar ben je toch zo overheen?
pi_195686153
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

_O-
Eigenlijk wel dat ja! :D
pi_195686162
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wasknijpers? :D
Niet zo van dat grappig he?! }:|
pi_195686164
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

O verdomd.... wat een goed idee van je! :s)
Hoe heeft dat spul ook alweer? :{
Geen idee :D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195686168
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha, serieus? Daar ben je toch zo overheen?
Nee, hoor, dat gaat hem niet worden. Ik zie mijn vrouw bezig met die dingen en dan lopen echt de rillingen over mijn rug, mischien als je het doet dat het gevoel weggaat maar alleen het idee kan ik al niet aan wennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2020 01:11:41 ]
pi_195686182
twitter
pi_195686196
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, hoor, dat gaat hem niet worden. Ik zie mijn vrouw bezig met die dingen en dan lopen echt de rillingen over mijn rug, mischien als je het doet dat het gevoel weggaat maar alleen het idee kan ik al niet wennen.
Hier ook niet! Moest een keer onderzoek bij een oogcentrum. Moest er zo'n apparaat één seconde met de punt (zo goed als? () tegen je lens aan. Hij begon met 2 wattenstaafjes en een half uur later waren ze met 2 man met blote handen mijn ogen aan het open proberen te houden! En ik wilde echt heeeeeeeeeel graag meewerken zodat het voorbij was, maar mijn oogreflexen dachten daar heel anders over. }:|
pi_195686199
quote:
En dat is met wat, 10 miljoen inwoners? Ugh, dat is wel erg veel per dag, ja.
pi_195686205
quote:
Ja hoor.... daar is ie.... onze TS.... _O_
pi_195686207
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, hoor, dat gaat hem niet worden. Ik zie mijn vrouw bezig met die dingen en dan lopen echt de rillingen over mijn rug, mischien als je het doet dat het gevoel weggaat maar alleen het idee kan ik al niet wennen.
Dat dacht ik eerst ook en de eerste sessie bij de opticien was ik 45 minuten bezig, maar inmiddels kan ik zonder problemen mijn oogballen aanraken.

Maar hé, alsof jij in deze fase van je leven nog een overstap zou maken. Volgens mij heb je dan allang definitief voor het een of het ander gekozen. Ik vind zelf een bril heel kut. Die doe ik alleen op als ik met geruit rokje en wit bloesje thee in een kroeg drink. :+
pi_195686216
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja hoor.... daar is ie.... onze TS.... _O_
Hij moet uiteraard ook het 1000e topic in deze reeks openen :)

En als het lang genoeg duurt, het 10.000ste :D
pi_195686217
quote:

[..]

Gewoon met een motorhelm op boodschappen doen met een beetje geluk krijg je de kassa ook nog mee.
pi_195686221
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat dacht ik eerst ook en de eerste sessie bij de opticien was ik 45 minuten bezig, maar inmiddels kan ik zonder problemen mijn oogballen aanraken.

Maar hé, alsof jij in deze fase van je leven nog een overstap zou maken. Volgens mij heb je dan allang definitief voor het een of het ander gekozen. Ik vind zelf een bril heel kut. Die doe ik alleen op als ik met geruit rokje en wit bloesje thee in een kroeg drink. :+
:D
pi_195686222
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:15 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Gewoon met een motorhelm op boodschappen doen met een beetje geluk krijg je de kassa ook nog mee.
_O-
pi_195686223
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij moet uiteraard ook het 1000e topic in deze reeks openen :)

En als het lang genoeg duurt, het 10.000ste :D
Ik hoop dat hij alleen de eer van de 1000e kan gebruiken.... :Y
pi_195686230
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niks mis met een leuke fetish :D

Maar nee, ik zie dat niet meer gebeuren nu, ik ben ook niet anders gewend dan een bril te hebben, die heb ik al oh...bijna 50 jaar, volgend jaar is het 50 jarige jubileum van mijn eerste bril. _O-
pi_195686240
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:15 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ja! "Zeg, Pearle-meneer, heeft u ook een helm op sterkte?" :D
pi_195686250
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:16 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik hoop dat hij alleen de eer van de 1000e kan gebruiken.... :Y
Nee zo speciaal ben ik ook weer niet
pi_195686251
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:17 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja! "Zeg, Pearle-meneer, heeft u ook een helm op sterkte?" :D
Details
pi_195686262
Misschien is dat nog een idee voor @phpmystyle, om voortaan uit protest met een motorhelm op door het leven te gaan.
pi_195686270
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:19 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien is dat nog een idee voor @:phpmystyle, om voortaan uit protest met een motorhelm op door het leven te gaan.
En dan een bekeuring krijgen voor het overtreden van het boerka verbod :D
pi_195686272
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:18 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Nee zo speciaal ben ik ook weer niet
Jawel, voor ons wel. :{
Dus toon ons de weg, o ferme leider! O-)
pi_195686291
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:20 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Jawel, voor ons wel. :{
Dus toon ons de weg, o ferme leider! O-)
_O_ _O_
pi_195686296
Je kan me opvegen hier! _O-
pi_195686298
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En dan een bekeuring krijgen voor het overtreden van het boerka verbod :D
Of je draagt dat een grotere mondkapje bestaat er niet van katoen.
pi_195686333
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:22 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Of je draagt dat een grotere mondkapje bestaat er niet van katoen.
Dat lijkt me ook nog wel wat voor phpmstyle ja! :D
pi_195686334
Is een helm niet in feite een spatscherm en daarmee een veel beter alternatief voor niet-medische mondkapjes?
pi_195686348
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:25 schreef Claudia_x het volgende:
Is een helm niet in feite een spatscherm en daarmee een veel beter alternatief voor niet-medische mondkapjes?
Nou, dat vroeg ik me vandaag nog af. Zou zo'n spatscherm ook 'goedgekeurd' zijn als mondkapje?
Kan je de hele boel in één keer be-asemen!
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 01:27:21 #246
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195686362
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:19 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien is dat nog een idee voor @:phpmystyle, om voortaan uit protest met een motorhelm op door het leven te gaan.
Born to be a chiiiiild
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195686366
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:25 schreef Claudia_x het volgende:
Spatschermen zijn niet doelmatig als je dicht bij mensen bent begreep ik maar dat zal waarschijnlijk ook wel gelden voor niet-medische mondkapjes.

https://www.bbc.com/futur(...)ive-against-covid-19

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2020 01:29:17 ]
pi_195686379
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Spatschermen zijn niet doelmatig als je dicht bij mensen bent begreep ik maar dat zal waarschijnlijk ook wel gelden voor niet-medische mondkapjes.
Nee, daar kan ik me zoiets bij voorstellen ja.
Heb het animatiefilmpje al in mijn hoofd!
Animatie zei ik he, geen animeer. Claudia was er niet bij! ;)
pi_195686402
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:29 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nee, daar kan ik me zoiets bij voorstellen ja.
Heb het animatiefilmpje al in mijn hoofd!
Als ik het goed begrijp kunnen de virus deeltjes om het scherm heen komen en zo alsnog in je luchtwegen terecht komen.
pi_195686413
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp kunnen de virus deeltjes om het scherm heen komen en zo alsnog in je luchtwegen terecht komen.
Ja en ze zullen er ook wat sneller achter vandaan komen dan bij een kapje wat iets beter afsluit.
pi_195686418
Mondkapjes versus spatschermen volgens onze Ab. Conclusie: samen de ultieme combinatie! Sorry, @phpmystyle, moet je onder je helm alsnog een mondkapje dragen.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 01:33:25 #252
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195686424
Doch worden de grootste delen afgeweerd.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195686443
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:33 schreef Dven het volgende:
Yep, het heeft wel degelijk nut, het is meer dat individueel het nut beperkt is in bepaalde omstandigheden.

En ja, om nou mensen te gaan verplichten allebei te dragen is wel wat te veel van het goede...of slechte.
pi_195686451
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:33 schreef Dven het volgende:
Ja, die druipen gewoon via het kapje op je trui.
Ik zag het.
pi_195686464
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Yep, het heeft wel degelijk nut, het is meer dat individueel het nut beperkt is in bepaalde omstandigheden.

En ja, om nou mensen te gaan verplichten allebei te dragen is wel wat te veel van het goede...of slechte.
Psies. Jij en ik hebben tenslotte toch al een bril. Wie doet ons wat? 8-)
pi_195686469
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Klopt in het ziekenhuis werken ze daarom ook met een combi in plaats van alleen spatscherm. Maar ook die niet medische mondkapjes zijn niet echt super. Dat onderzoek waar het omt zich op beroept heb ik ook gelezen. Dat was een data analyse tussen een groep die mondkapjes droeg en niet. Het verschil was voornamelijk dat de virale load minder was en dat mensen daarom minder tot niet ziek werden maar wel besmet.
pi_195686484
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:36 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Klopt in het ziekenhuis werken ze daarom ook met een combi in plaats van alleen spatscherm. Maar ook die niet medische mondkapjes zijn niet echt super. Dat onderzoek waar het omt zich op beroept heb ik ook gelezen. Dat was een data analyse tussen een groep die mondkapjes droeg en niet. Het verschil was voornamelijk dat de virale load minder was en dat mensen daarom minder tot niet ziek werden maar wel besmet.
Dat onderzoek was waarschijnlijk wel naar medische mondkapjes?
pi_195686498
Ok, tijd voor bed, slaap lekker en morgen gezond weer op - vrij naar Sonja Barend ;)
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 01:40:03 #259
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195686501
Veel records op de 16de.

Maar in alleen Nederland slaat t virus door omdat wij ons als enigste land ter wereld niet zouden houden aan de maatregelen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195686511
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:38 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat onderzoek was waarschijnlijk wel naar medische mondkapjes?
https://www.nejm.org/doi/(...).X1m6HBXlsCU.twitter
Dat was dit onderzoek.
pi_195686521
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:39 schreef Tijger_m het volgende:
Ok, tijd voor bed, slaap lekker en morgen gezond weer op - vrij naar Sonja Barend ;)
Goeie nacht! :W
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 02:05:57 #262
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195686634
quote:
'Long COVID' may affect multiple parts of body and mind, doctors say

Ongoing illness after infection with COVID-19, sometimes called “long COVID”, may not be one syndrome but possibly up to four causing a rollercoaster of symptoms affecting all parts of the body and mind, doctors said on Thursday.

In an initial report about long-term COVID-19, Britain’s National Institute for Health Research (NIHR) said one common theme among ongoing COVID patients - some of whom are seven months or more into their illness - is that symptoms appear in one physiological area, such as the heart or lungs, only to abate and then arise again in a different area.

“This review highlights the detrimental physical and psychological impact that ongoing COVID is having on many people’s lives,” said Dr Elaine Maxwell, who led the report.

Many thousands of people worldwide have linked up on social media platforms and online forums to share their experiences of ongoing COVID-19 symptoms. Some call themselves “long haulers” while others have named their condition “long COVID”.

According to UK-based patient group LongCovidSOS, data from a King’s College London-devised symptom tracker app shows that 10% of COVID-19 patients remain unwell after three weeks, and up to 5% may continue to be sick for months.

Maxwell, who presented the findings of the “Living with COVID” report in an online media briefing, said health services are already struggling “to manage these new and fluctuating patterns of symptoms and problems”
https://uk.reuters.com/ar(...)rs-say-idUKKBN26Z3AB
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 06:11:17 #263
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195687535
quote:
Kansas City, Mo., hospitals turn away ambulances due to COVID-19 patient surge

Some medical facilities in Kansas City, Mo., have turned away ambulances due to an influx of hospital beds occupied by COVID-19 patients.

Metro hospitals and emergency departments reported Wednesday night high enough volumes of patients that facilities temporarily stopped accepting ambulances, a leading physician at St. Luke's Health System told The Kansas City Star.

Marc Larsen, operations director of St. Luke's COVID-19 Response Team, said the influx in cases affected eight facilities Wednesday evening. The official did not specify the names of the other facilities.

"We're bursting at the seams in the metropolitan area, and really across the state and the region," said Larsen, who is also an emergency physician.
https://thehill.com/homen(...)vid-19-patient-surge
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 07:09:45 #264
22565 asco
Los in deze tent
pi_195687743
https://www.hln.be/dossie(...)ekenhuizen~a828abb4/

Grafiekjes zeggen genoeg.
Nog 5 maanden tot de lente. 😳
  Miss 200.000.000! zaterdag 17 oktober 2020 @ 07:14:12 #265
367000 roos94
pi_195687758
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 07:09 schreef asco het volgende:

Gelukkig vliegt de tijd
pi_195687802
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 07:09 schreef asco het volgende:

Nog 5 maanden in lockdown.
pi_195687960
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:21 schreef capricia het volgende:

.
Een veiligheidsgordel in de auto is ook superieur aan bepaalde andere veiligheidstechnieken in de auto. Dat wil niet zeggen dat die andere technieken helemaal niet helpen.

Maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat mensen hun gordel niet meer dragen op het moment dat ze een auto rijden met allerlei moderne veiligheidstechnieken. Net zoals dat mensen niet de 1,5 meter mogen laten verslappen op het moment dat ze een mondkapje dragen.

Complementair helpt een klein beetje, als vervanging niet. Dus moeten we het complementair dragen omdat alle kleine beetje een klein beetje helpen. En we zitten nu in een fase dat we alle kleine beetjes nodig hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2020 08:07:43 ]
pi_195687973
Nederland blijft nog onnodig lang lijden onder het Coronavirus.

quote:
China’s coronavaccin is bijna klaar, maar Nederland heeft geen interesse
Al binnen enkele weken denkt China het eerste werkende coronavaccin op de markt te brengen. En dit jaar volgen er waarschijnlijk nog twee. Maar Nederland heeft geen interesse, ook al lijken de Chinese vaccins volgens deskundigen veilig.

......knip.......
Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)-interesse~a7c87f35/
pi_195688262
quote:
Ja maar ze dragen toch mondkappen. :P
pi_195688295
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 08:07 schreef Idisrom het volgende:
[..]

Allemaal politiek, denken dat het enkel om mensenlevens redden gaat :'), maar dat mag je niet zeggen.
pi_195688423
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 08:07 schreef Idisrom het volgende:
[..]

Nederland heeft al 6 andere vaccins lopen kopen voor miljarden. Je kunt niet elk vaccin gaan kopen.
pi_195688467
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:07 schreef Remco het volgende:

[..]

Nederland heeft al 6 andere vaccins lopen kopen voor miljarden. Je kunt niet elk vaccin gaan kopen.
Wat is een miljard nou op een mensenleven.
pi_195688472
quote:

[..]

.Als dit blijkt nu te werken, kun je moeilijk nog in lockdown wachten tot maart.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:12:54 #274
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195688494
quote:

[..]

Ik denk dat ze dat gewoon zittend achter hun bureau gedaan hebben :7
A murky, forgotten land.
pi_195688505
België op meer dan 10.000 nieuwe besmettingen :D

Dat gaat rap. Heel Europa lijkt er niet aan te ontkomen. Ook in landen die het in eerste instantie goed deden, zoals Duitsland en Italië, stijgen de aantallen nu snel.

De invloed van het weer/het seizoen lijkt wel echt gigantisch groot te zijn.
pi_195688535
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:12 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dat gewoon zittend achter hun bureau gedaan hebben :7
Let je wel op? Thuiswerken is het advies, dus waarschijnlijk in het huispak aan de eettafel.
pi_195688548
https://nos.nl/l/2352645

Wat een slappe hap dit. Fouten erkennen, ho maar.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:17:53 #278
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195688555
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:16 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Let je wel op? Thuiswerken is het advies, dus waarschijnlijk in het huispak aan de eettafel.
Maar nog steeds niet lopend :6
A murky, forgotten land.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:19:39 #279
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195688568
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:16 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Heeft niemand hier een thuiskantoor :?
pi_195688584
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:19 schreef Natalie het volgende:

[..]

Heeft niemand hier een thuiskantoor :?
Dat verbaast je?
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:22:41 #281
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195688592
Ik Fok! altijd op de bank, met de laptop op de salontafel :7
A murky, forgotten land.
pi_195688598
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:17 schreef Randier het volgende:

Alles is dus weer perfect getimed.

Deze man had gearresteerd moeten worden voor het liegen over mondmaskers, besmettingsgevaar en nalatig handelen. Hij is de grootste reden dat we zo zwaar zijn getroffen. Totale tunnelvisie. Dit interview is echt walgelijk om te lezen weer. Hij stelt zelfs nog dat we het zicht op virus niet kwijt zijn. Om maar niet te beginnen over zijn leugens over besmettingen op scholen.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:25:03 #283
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195688613
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:17 schreef Randier het volgende:

ik vind het een vrij logisch verhaal
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:27:26 #284
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195688640
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:21 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Dat verbaast je?
Nou, aan de ene kant wel een beetje. We hebben zo'n conputercultuur: beetje gemakkelijk zitten is wel zo prettig.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:28:11 #285
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195688647
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:22 schreef StateOfMind het volgende:
Ik Fok! altijd op de bank, met de laptop op de salontafel :7
Werkkamer in de aanbouw :@
pi_195688652
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:27 schreef Natalie het volgende:

[..]

Nou, aan de ene kant wel een beetje. Weer hebben zo'n conputercultuur: beetje gemakkelijk zitten is wel zo prettig.
Mensen die thuis werken zullen het zich waarschijnlijk zo comfortabel mogelijk maken.
Maar ik denk niet dat iedereen de luxe heeft om zomaar een kantoor in huis te creëren.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:32:01 #287
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195688689
quote:
88s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:28 schreef Natalie het volgende:

[..]

Werkkamer in de aanbouw :@
Sowieso geen werk wat ik thuis kan doen.
Sterker nog, helemaal geen werk.
A murky, forgotten land.
pi_195688709
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het enige dat mij raakt is dat anderen hun gezicht zich zo laten ontsieren door dat ding.
Voor sommigen is het een verbetering hoor. 😂
Maar goed, dit is toch sowieso geen serieus argument, kom op zeg.
pi_195688744
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Sowieso geen werk wat ik thuis kan doen.
Sterker nog, helemaal geen werk.
Ik werk ook niet maar mocht dat zo zijn ga ik echt niet mijn toko op de kop zetten om een heel kantoor in te richten.
pi_195688747
Vooral de ontkenning van van Dissel dat we het zicht op het virus kwijt zijn :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195688764
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Voor sommigen is het een verbetering hoor. 😂
Maar goed, dit is toch sowieso geen serieus argument, kom op zeg.
Werd gisteren gevraagd voor ID omdat ik er met masker zo jong uitzie zei ze...

Alleen maar voordelen dus :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:40:31 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195688791
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:38 schreef RipCity het volgende:

[..]

Werd gisteren gevraagd voor ID omdat ik er met masker zo jong uitzie zei ze...

Alleen maar voordelen dus :P
moet je weer iemand aan het schrikken maken
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:41:07 #293
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195688796
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:36 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Ik werk ook niet maar mocht dat zo zijn ga ik echt niet mijn toko op de kop zetten om een heel kantoor in te richten.
Ik kan me wel voorstellen dat als je kantoorwerk doet, waarbij je de hele dag achter een computer zit, je thuis toch wel op zijn minst een fatsoenlijk bureau en bureaustoel wil hebben :Y
Maar niet iedereen heeft daar de ruimte voor kan ik mij zo voorstellen.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:41:11 #294
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195688797
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:28 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Mensen die thuis werken zullen het zich waarschijnlijk zo comfortabel mogelijk maken.
Maar ik denk niet dat iedereen de luxe heeft om zomaar een kantoor in huis te creëren.
We wisten, toen we gingen verhuizen, dat we er de ruimte voor wilden maken.
pi_195688817
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:41 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen dat als je kantoorwerk doet, waarbij je de hele dag achter een computer zit, je thuis toch wel op zijn minst een fatsoenlijk bureau en bureaustoel wil hebben :Y
Maar niet iedereen heeft daar de ruimte voor kan ik mij zo voorstellen.
Precies wat ik net zeg. Kreeg alleen de indruk dat Natalie het vanzelfsprekend vond.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:50:55 #296
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195688897
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:43 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Precies wat ik net zeg. Kreeg alleen de indruk dat Natalie het vanzelfsprekend vond.
Nee, absoluut niet. Maar zal ook niet de enige zijn.

Zo'n verwend mormel ben ik nu ook weer niet :P
pi_195688914
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:23 schreef Confetti het volgende:

[..]

Alles is dus weer perfect getimed.

Deze man had gearresteerd moeten worden voor het liegen over mondmaskers, besmettingsgevaar en nalatig handelen. Hij is de grootste reden dat we zo zwaar zijn getroffen. Totale tunnelvisie. Dit interview is echt walgelijk om te lezen weer. Hij stelt zelfs nog dat we het zicht op virus niet kwijt zijn. Om maar niet te beginnen over zijn leugens over besmettingen op scholen.
Doe eens even normaal.
pi_195688916
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vind het een vrij logisch verhaal
Dat stuk over 'het zicht op het virus kwijt' is zo kansloos. "Ja, we hebben met 10-0 verloren en het liefst hadden we gewonnen maar onder de omstandigheden vind ik dat we niet hebben verloren."
pi_195688934
Waar komt toch die constante menselijke neiging vandaan om telkens maar op zoek te gaan naar een zondebok waar we alles wat fout gaat op kunnen afschuiven? :N
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:55:57 #300
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195688941
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:52 schreef Randier het volgende:

[..]

Dat stuk over 'het zicht op het virus kwijt' is zo kansloos. "Ja, we hebben met 10-0 verloren en het liefst hadden we gewonnen maar onder de omstandigheden vind ik dat we niet hebben verloren."
dat maak jij ervan, natuurlijk maken zij ook fouten maar "het is allemaal de schuld van Japie" is me ook wat te simpel
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:56:49 #301
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195688952
Dat Jaap zegt dat we waarschijnlijk nog tot aan december in een gedeeltelijke lockdown zitten -O-
A murky, forgotten land.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:57:07 #302
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195688955
Ik lees dat soort berichten niet meer. Het zal er niet beter op worden en heb geen zin om het mijn stemming te laten verpesten. Doet covid-19 al genoeg :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')