Ik geloof niet dat je mijn ergernis begrijpt. Natuurlijk er is een website, er is altijd wel ergens een website. Maar mijn ergernis zit hem niet in de website. De ergernis zit hem in de slechte communicatie en de gegevens die we meekrijgen waar we niks mee kunnen. Het is juist de taak van de overheid om goed te communiceren, waar we staan, dus ook op de corona routekaart. Wat de regering had moeten doen, is meer de cijfers opnoemen die er toe doen, dat in combinatie met de nieuwe corona route kaart en dus niet met vage getallen strooien, zoals een getal van 8000 besmettingen. Communicatie daar ging het altijd mis en de communicatie omtrent de corona routekaart gaat bij mij dus nu ook weer mis. Via andere wegen moet ik er achter komen hoe ik dit moet lezen, terwijl Rutte op de persconferentie mij dit had moeten uitleggen, net als iedere Nederlander. inclusief de dagelijkse updates, dat moet direct vertaald worden naar de Corona route kaart, als je deze Corona route kaart nog enigszins nuttig wilt maken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 21:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zat net te denken hè, en hou je vast, het is een wilde gedachte.. Ik geloof ook niet dat er andere landen zijn die hier al over nagedacht hebben, dus is echt een primeurtje dit!
Maar.. Wat nou als ze er een website voor maken? En dan als je naar die website gaat, dat ie laat zien in welke fase we nu zitten met de maatregelen die daarbij horen, en dat je wel kunt zien wat de andere niveau's in houden, maar bij een nieuw bezoek aan die website je altijd terug komt op de maatregelen die nu gelden.
VWS: Ik stuur de factuur wel even naar het bekende adres
Is er al ergens een leuke livestream te zien hiervan?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Krijg je dat soort dingen weer hierScheelt wel dat ze gezichtsbedekking ophebben, wat een brave jongens toch
Oh dat zie ik zeker wel hoor, maar dat ik niet op de shame bandwagon spring, ligt toch echt ergens anders aan. Ik gun mijzelf ook reisbewegingen over de grens mits ik me aan de maatregelen houd en ik weiger mee te gaan in het o zo gemakkelijk zaniken over ons koninklijk huis.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je begrijpt dus gewoon het probleem niet. Het gaat niet om de reisbeweging maar om de voorbeeldfunctie en het niet informeren van de regering.
Als iedereen hem gebruikt kun je geen Corona meer krijgen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat KAN een oplossing zijn mits iedereen hem heeft en gebruikt en als dat niet het geval is kun je hem net zo goed niet inzetten omdat je data gewoon incompleet is.
Zucht, dan werkt het ook niet nee. Het duurt ook allemaal weer veel te lang met dat soort dingen. Zoveel maanden later en nog zulke groter steken laten vallen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:02 schreef svann het volgende:
[..]
Zo snel gaat dat bij gewone stervelingen niet.
Hub heeft al even de app en na drie dagen nóg geen code waarmee hij in de app kan aangeven dat hij positief is.
Hij heeft zijn beperkte contacten natuurlijk meteen gewaarschuwd, maar als iemand die in de kroeg is geweest niets door kan geven, heeft die hele app weinig zin.
Van die mensen die gaan lopen haten op de pogingen van de overheid om corona onder de duim te krijgenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:07 schreef Mortaxx het volgende:
Ook van die mensen die denken dat een app de oplossing is
Dat laatste is niet iets wat hier mis is gegaan in de zin van verkeerde registratie. Het was vooral communicatief heel onhandig dat op het dashboard de gegevens met vertraging stonden omdat het niet bepaald hielp een gevoel van urgentie te creëren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Het waren er donderdag 8800 trouwens, dus het is geen verdubbeling. Excuus.
Ben ook wel benieuwd hoe of dat ze daar meten, hier in Nederland gaat ook genoeg mis. Zoals laatst met die ziekenhuisopnames die veel hoger bleken te liggen ;')
Precies , laat ze kappen met over ons 'slechte' gedrag beginnen elke keer en Rutte die ons als kleuters toespreekt. Als het als een gek omhoog schiet moet daar veel sneller op geanticipeerd worden vanuit Den Haag. Het is ook niet dat we alles al weten over verspreiding en hoe dat precies in zijn werk gaat. Waren er in de zomer zo weinig besmettingsgevallen omdat we buiten zaten? Of speelden er wellicht ook hele andere dingen mee? Ze weten geen donder en maar wijzen naar het klootjesvolk, ondertussen moet de economie ook draaien dus heel de dag in isolatie is helemaal niet wat ze willen...quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:03 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
sLeChTsTe jOnGeTjE vAn dE KlAs!!1
Het lijkt wel alsof virussen zich verspreiden zodra mensen elkaar zien ongeacht wat je verder doet. Ook al doe je een mondkapje over je mond, eentje over je ogen, en eentje in je haar. Ook al heb je een geweldig test-and-trace-systeem wat fan-tas-tisch werkt zolang er amper besmettingen zijn. Alsof het vrijwel onmogelijk is om daar in een open vrijemarktsamenleving beleid op te maken tenzij je de helft van het jaar in lockdown zit. En al die braafste/stoutste-jongetje-van-de-klas-roepers en andere Twitter-virologen het ook maar ter plekke verzinnen op basis van de waan van de dag.
Nee zal wel niet.
Ik begrijp je ergernis volledig, vandaar mijn sarcastische reactie. Ik ben het namelijk 100% met je eens. Er is weer een extra plek waar informatie te vinden is, die door de burger zelf geïnterpreteerd moet worden. Die nuance nodig heeft, waar 100.000 uitzonderingen op bestaan en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:08 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je mijn ergernis begrijpt. Natuurlijk er is een website, er is altijd wel ergens een website. Maar mijn ergernis zit hem niet in de website. De ergernis zit hem in de slechte communicatie en de gegevens die we meekrijgen waar we niks mee kunnen. Het is juist de taak van de overheid om goed te communiceren, waar we staan, dus ook op de corona routekaart. Wat de regering had moeten doen, is meer de cijfers opnoemen die er toe doen, dat in combinatie met de nieuwe corona route kaart en dus niet met vage getallen strooien, zoals een getal van 8000 besmettingen. Communicatie daar ging het altijd mis en de communicatie omtrent de corona routekaart gaat bij mij dus nu ook weer mis. Via andere wegen moet ik er achter komen hoe ik dit moet lezen, terwijl Rutte op de persconferentie mij dit had moeten uitleggen, net als iedere Nederlander. inclusief de dagelijkse updates, dat moet direct vertaald worden naar de Corona route kaart, als je deze Corona route kaart nog enigszins nuttig wilt maken.
Om je een niet-representatief idee te geven: op onze school zijn tot nu toe tien leerlingen besmet geraakt en daarvan zitten er maar 2 in dezelfde klas. En zijn ook goede vrienden, dus zien elkaar veel buiten school.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Cruciale vraag blijft natuurlijk wel waar ze besmet zijn geraakt, op school of elders. Helaas hebben we dat niet inzichtelijk.
Zo'n app is gewoon doen alsof. Is vanaf het begin al bekend dat dit nergens aan bijdraagt maar toch doorzetten om politieke puntjes te scorenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:10 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Van die mensen die gaan lopen haten op de pogingen van de overheid om corona onder de duim te krijgen
Het ligt eraan wat je wilt bereiken. Als je de pandemie endemisch wilt maken (dus wel besmettingen maar behapbaar) dan kan het werken. Over het algemeen zijn mensen met veel sociale contacten degene die het virus verspreiden. Als die immuun zijn zal de stijg veel minder snel gaan dan nu. Over het algemeen zijn kinderen, jongeren en jong volwassen die het meest sociale contacten hebben. Maar voor volledige groepsimmuniteit heb je inderdaad een veel wijdere immuniteit voor nodig dan alleen die zeg maar. Plus er zitten nog wel wat meer haken en ogen aan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo werkt groepsimmuniteit niet en de cijfers zijn veel te laag om zo'n effect te creeeren, volgens mij.
https://www.theguardian.c(...)coronavirus-pandemicquote:
Italian critics aghast at 'demeaning' comedy that makes light of pandemic
Lockdown all'italiana, a low-budget film about adultery during coronavirus, dismays viewers
The tawdry billboard posters featuring an older man with his trousers down and a young attractive woman in high-cut gym shorts were enough to disgust Italians even before Thursday’s release of Lockdown all’italiana, a comedy set against the backdrop of the country’s coronavirus lockdown.
Director Enrico Vanzina intended the low-budget film, whose central theme is adultery, to be “a sign of hope” amid a tragedy that has so far killed over 36,000 people in Italy. Instead, many have accused him of trying to make money out of death. As the film was advertised across Italy, hundreds took to social media to vent their outrage. “At a time when we need comfort and beauty, this type of stuff has a demeaning ugliness,” wrote one.
The film, a screwball comedy genre that was wildly popular in Italy in the 1950s and 60s, has also been mostly panned by critics.
But the negative reaction among Italians might simply be due to bad art rather than bad taste. “The film is really poorly made, even for the already quite low standards of the genre,” said Gabriele Niola, a film critic and Italy correspondent for Screen International. “And it’s not funny. There have been harsh comments. But knowing my fellow Italians, many would have seen the poster and judged that it has just been done to make money and with no respect for cinema or the arts.”
The plot centres on an affair between a wealthy lawyer and a female supermarket employee whose respective spouses discover their infidelity on the day the national lockdown is declared. For the next two months, the couples are forced to live together with both the shadow of the pandemic and the affair hanging over them.
“They live different types of lockdowns – one couple is rich, the other is poor,” said Niola. “The story is a sequence of gags, so they’re arguing a lot … then the younger woman asks for money from the rich guy as she is having financial difficulties.”
The story advances a little towards the end, with the spurned spouses unwittingly meeting on a dating site and the younger man trying to extract money from the older woman. “And that’s it,” added Niola.
The film has two serious moments in which it acknowledges the coronavirus tragedy while jokes connected to the government’s handling of the pandemic were removed.
Lockdown all’italiana is being distributed by Medusa, a company controlled by the former prime minister, Silvio Berlusconi. It is the first film about the lockdown to be aired in Italian cinemas and was made on about a fifth of the budget usually spent on a production of its kind.
“They’re doing it to fill cinemas, and of course making the first film about the lockdown has some kind of advantage,” said Niola. “But I don’t know if it will attract an audience. The film is typical of old Italian humour, enjoyed by a generation that has mostly died out.”
Ik snap je frustratie wel. In het nieuws zijn de dagelijkse positieve testen, op het dashboard worden cijfers per 100.000 inwoners weergegeven en net zag ik weer wat voorbij komen over cijfers per 1 miljoen inwoners. Natuurlijk kunnen we zelf wel omrekenen, maar het zou handig zijn om één maatstaf te hebben.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:08 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je mijn ergernis begrijpt. Natuurlijk er is een website, er is altijd wel ergens een website. Maar mijn ergernis zit hem niet in de website. De ergernis zit hem in de slechte communicatie en de gegevens die we meekrijgen waar we niks mee kunnen. Het is juist de taak van de overheid om goed te communiceren, waar we staan, dus ook op de corona routekaart. Wat de regering had moeten doen, is meer de cijfers opnoemen die er toe doen, dat in combinatie met de nieuwe corona route kaart en dus niet met vage getallen strooien, zoals een getal van 8000 besmettingen. Communicatie daar ging het altijd mis en de communicatie omtrent de corona routekaart gaat bij mij dus nu ook weer mis. Via andere wegen moet ik er achter komen hoe ik dit moet lezen, terwijl Rutte op de persconferentie mij dit had moeten uitleggen, net als iedere Nederlander. inclusief de dagelijkse updates, dat moet direct vertaald worden naar de Corona route kaart, als je deze Corona route kaart nog enigszins nuttig wilt maken.
Dat is toch dat je elkaar insmeert met Bertolli olijfolie?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:13 schreef Vasilevski het volgende:
Over Italië gesproken:
[..]
Gewoon lekker neuken.Maar dan op z'n Italiaans.
Het lastige is natuurlijk wel dat er een hoop geprobeerd is en er niet echt geevalueerd lijkt te worden wat wel en niet werkt. Na die laatste persconferentie in de tweede kamer kregen zowel Rutte als de Jonge de vraag hoe ze vonden dat 't ging. Vooral de Jonge vond eigenlijk wel dat alles goed was gegaan, dan mis je echt zelfreflectie. Het ironische is nog wel, daar werd ik tijdens mijn studie echt mee doodgegooid. Reflecteren, reflecteren en reflecteren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:10 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Van die mensen die gaan lopen haten op de pogingen van de overheid om corona onder de duim te krijgen
Je hebt volkomen gelijk imho.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:08 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nou ja, het zijn de besmettingen die bekend zijn. Dat is een belangrijk verschil.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Om je een niet-representatief idee te geven: op onze school zijn tot nu toe tien leerlingen besmet geraakt en daarvan zitten er maar 2 in dezelfde klas. En zijn ook goede vrienden, dus zien elkaar veel buiten school.
Ja, het zou best kunnen dat er nog 200 besmette kinderen door de school wandelen die allemaal geen symptomen hebben en zich dus ook niet laten testen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, het zijn de besmettingen die bekend zijn. Dat is een belangrijk verschil.
Dat vind ik dus echt schokkend slecht. Is die app eindelijk in de lucht, is dít weer niet in orde.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:02 schreef svann het volgende:
[..]
Zo snel gaat dat bij gewone stervelingen niet.
Hub heeft al even de app en na drie dagen nóg geen code waarmee hij in de app kan aangeven dat hij positief is.
Hij heeft zijn beperkte contacten natuurlijk meteen gewaarschuwd, maar als iemand die in de kroeg is geweest niets door kan geven, heeft die hele app weinig zin.
Heel erg mee eens. Ik snap wel dat je in een crisis geen tijd hebt voor evaluatie, maar het heeft er alle schijn van dat het kabinet net voor de zomer het idee had dat het een tijd rustig zou blijven en er genoeg tijd was om een en ander in september weer op te pakken. Het werd best snel duidelijk dat die tijd er niet was (eerste signaal: reproductiegetal boven 1), maar het duurde lang voor toch de beslissing viel om het kabinet wat eerder terug te laten komen van vakantie. En toen moest er ineens zo snel zoveel gebeuren dat er geen tijd meer was voor de 'lessons learned'.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het lastige is natuurlijk wel dat er een hoop geprobeerd is en er niet echt geevalueerd lijkt te worden wat wel en niet werkt. Na die laatste persconferentie in de tweede kamer kregen zowel Rutte als de Jonge de vraag hoe ze vonden dat 't ging. Vooral de Jonge vond eigenlijk wel dat alles goed was gegaan, dan mis je echt zelfreflectie. Het ironische is nog wel, daar werd ik tijdens mijn studie echt mee doodgegooid. Reflecteren, reflecteren en reflecteren.
Maar als je elke vorm van kritiek als overheid zijnde naast je neer lijkt te leggen en er niet van lijkt te leren, dan krijg je inderdaad dat mensen die pogingen met steeds meer argwaan gaan bekijken.
als je recent ziet hoeveel asymptomatische besmettingen er zijn in de sport kun je er eigenlijk van uit gaat dat dat op middelbare scholen ook het geval is.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, het zou best kunnen dat er nog 200 besmette kinderen door de school wandelen die allemaal geen symptomen hebben en zich dus ook niet laten testen.
Eens.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:08 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Is niet belangrijk want kinderen dragen niet bij aan besmettingen.(viroloog)quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |