En ik las hier dat in Italië iedereen zich zo enorm goed aan de voorschriften hieldquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 21:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel idioot hard gaan in Italie, dat kan toch bijna niet dat het ineens ZO hard gaat?
En dat leek ook te werken dus dat is dan niet zo vreemd, lijkt mij.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 21:55 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
En ik las hier dat in Italië iedereen zich zo enorm goed aan de voorschriften hield
Verdubbeling in een dag tijd. Ik weet niet hoe ze daar registreren, maar ergens wel beangstigend ook. Als het kennelijk zo snel kan gaan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 21:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel idioot hard gaan in Italie, dat kan toch bijna niet dat het ineens ZO hard gaat?
Ze hadden met name hun testcapaciteit goed op orde. Maar nu ga je je toch afvragen of wat ze daar doen (namelijk via de huisarts coronatest) wel.zo effectief is...quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 21:55 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
En ik las hier dat in Italië iedereen zich zo enorm goed aan de voorschriften hield
Ik ben geen expert maar ik vraag mij gewoon af OF het zo snel kan gaan ofdat er ergens cijfers achtergehouden dan wel op een verkeerde plek terecht zijn gekomen. Dit is allemaal wel heel erg veel vanuit het niets bijna en vooral omdat Italie al extra maatregelen had genomen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 21:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Verdubbeling in een dag tijd. Ik weet niet hoe ze daar registreren, maar ergens wel beangstigend ook. Als het kennelijk zo snel kan gaan.
Ik snap het wel, maar dan vooral voor de oudere en zwakkere familieleden van de kinderen. En de kinderen met een zwak immuunsysteem. Tot nu toe 1 iemand in de leeftijd 15-18 jaar in Nederland overleden. Op zich geen verkeerde plaats om een vorm van groepsimmuniteit te hebben.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 21:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Scholen blijft een hot item..
Cruciale vraag blijft natuurlijk wel waar ze besmet zijn geraakt, op school of elders. Helaas hebben we dat niet inzichtelijk.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 21:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Scholen blijft een hot item..
Zo snel gaat dat bij gewone stervelingen niet.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 21:09 schreef Kyran het volgende:
Yup, kan via werk snel terecht altijd. Vanmiddag rond 13:00 aangevraagd, mag morgen 9:20 langs en als het goed is 's avonds uitslag.
Zo werkt groepsimmuniteit niet en de cijfers zijn veel te laag om zo'n effect te creeeren, volgens mij.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar dan vooral voor de oudere en zwakkere familieleden van de kinderen. En de kinderen met een zwak immuunsysteem. Tot nu toe 1 iemand in de leeftijd 15-18 jaar in Nederland overleden. Op zich geen verkeerde plaats om een vorm van groepsimmuniteit te hebben.
Het waren er donderdag 8800 trouwens, dus het is geen verdubbeling. Excuus.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben geen expert maar ik vraag mij gewoon af OF het zo snel kan gaan ofdat er ergens cijfers achtergehouden dan wel op een verkeerde plek terecht zijn gekomen. Dit is allemaal wel heel erg veel vanuit het niets bijna en vooral omdat Italie al extra maatregelen had genomen.
Nou, je begint je bijna af te vragen: moet ik me nog wel voortplantenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 21:56 schreef StateOfMind het volgende:
En dan hebben we straks nog een keer te maken met allerlei oeroude virussen en bacteriën die na tienduizenden jaren sluimeren weer tevoorschijn komen door smeltende en terugtrekkende gletsjers en ontdooien toendras en permafrost![]()
Het Mollivirus heeft men weer tot 'leven' kunnen wekken en in Siberië zijn een paar jaar terug duizenden dieren plots gestorven door een ontdooide anthrax stam.
Veel mensen zijn daar ook ziek van geworden.
Wie weet wat ons nog te wachten staat.
sLeChTsTe jOnGeTjE vAn dE KlAs!!1quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 21:53 schreef Elan het volgende:
Italië zal het lachen over ons inmiddels wel vergaan zijn.
10010 besmettingsgevallen vandaag..
Het is ongelooflijk. Mensen zijn dusdanig gevangen in massahysterie dat elke reisbeweging over de grens gezien wordt als één te veel. En als je dan WA bent, ben je helemaal de klos. Wat een triest gedoe.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat een ongelofelijk afgunstig en kleinzielig gezeik over de vakantie vd koning en zijn gezin
Ja, dat is de pest van een dergelijke app hebben en hem niet kunnen verplichten, het is hetzelfde probleem als mensen die bij een BCO onderzoek liegen (en die zijn er), je hebt niets aan de data als die niet compleet is.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:02 schreef svann het volgende:
[..]
Zo snel gaat dat bij gewone stervelingen niet.
Hub heeft al even de app en na drie dagen nóg geen code waarmee hij in de app kan aangeven dat hij positief is.
Hij heeft zijn beperkte contacten natuurlijk meteen gewaarschuwd, maar als iemand die in de kroeg is geweest niets door kan geven, heeft die hele app weinig zin.
Er vanuit gaande dat immuniteit voor de meeste mensen een ding is voor een jaar, zou je opgegeven moment wel besmettingen op school voorkomen als er steeds meer kinderen immuun zijn. Ja ik weet dat scholen niet compleet geïsoleerd zijn van de samenleving.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo werkt groepsimmuniteit niet en de cijfers zijn veel te laag om zo'n effect te creeeren, volgens mij.
En niet om lullig te doen over onze zuiderburen maar ik ken Italie vrij goed en het idee dat hun administratie perfect klopt werkt een beetje op mijn lachspieren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Het waren er donderdag 8800 trouwens, dus het is geen verdubbeling. Excuus.
Ben ook wel benieuwd hoe of dat ze daar meten, hier in Nederland gaat ook genoeg mis. Zoals laatst met die ziekenhuisopnames die veel hoger bleken te liggen ;')
Uiteindelijk moeten we dit ook gewoon uitzittenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:03 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
sLeChTsTe jOnGeTjE vAn dE KlAs!!1
Het lijkt wel alsof virussen zich verspreiden zodra mensen elkaar zien ongeacht wat je verder doet. Ook al doe je een mondkapje over je mond, eentje over je ogen, en eentje in je haar. Ook al heb je een geweldig test-and-trace-systeem wat fan-tas-tisch werkt zolang er amper besmettingen zijn. Alsof het vrijwel onmogelijk is om daar in een open vrijemarktsamenleving beleid op te maken tenzij je de helft van het jaar in lockdown zit. En al die braafste/stoutste-jongetje-van-de-klas-roepers en andere Twitter-virologen het ook maar ter plekke verzinnen op basis van de waan van de dag.
Nee zal wel niet.
Je begrijpt dus gewoon het probleem niet. Het gaat niet om de reisbeweging maar om de voorbeeldfunctie en het niet informeren van de regering.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:04 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Het is ongelooflijk. Mensen zijn dusdanig gevangen in massahysterie dat elke reisbeweging over de grens gezien wordt als één te veel. En als je dan WA bent, ben je helemaal de klos. Wat een triest gedoe.
De monden van "Nederlanders zijn inherent recalcitrant" en "Jongeren zijn asociaal" roepers worden met de dag meer gesnoerd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:03 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
sLeChTsTe jOnGeTjE vAn dE KlAs!!1
Het lijkt wel alsof virussen zich verspreiden zodra mensen elkaar zien ongeacht wat je verder doet. Ook al doe je een mondkapje over je mond, eentje over je ogen, en eentje in je haar. Ook al heb je een geweldig test-and-trace-systeem wat fan-tas-tisch werkt zolang er amper besmettingen zijn. Alsof het vrijwel onmogelijk is om daar in een open vrijemarktsamenleving beleid op te maken tenzij je de helft van het jaar in lockdown zit. En al die braafste/stoutste-jongetje-van-de-klas-roepers en andere Twitter-virologen het ook maar ter plekke verzinnen op basis van de waan van de dag.
Nee zal wel niet.
Krijg je dat soort dingen weer hierquote:Veel politie in Duindorp vanwege onrust en brandjes
Datum: vrijdag 16 oktober 2020 21:27
Den Haag - De politie is vrijdagavond massaal op de been in- en bij Duindorp vanwege onrust.
Volgens geruchten zou het onrustig zijn omdat er geruchten zijn dat de vreugdevuren in Duindorp dit jaar niet door gaan vanwege corona. Op social media circuleren oproepen om onrust te veroorzaaken.
Vorig jaar was het rondom de jaarwisseling meerdere avonden onrustig in Duindorp. Vanwege de ongeregeldheden heeft de Mobiele Eenheid (ME) toen diverse malen opgetreden.
Bij alle ingangen naar Duindorp zijn politiecontroles. Agenten controleren alle inkomende auto's, fietsers, voetgangers en vragen naar hun identiteit.
Er zijn harde vuurwerkknallen in de omgeving te horen. Er werd ook een ondergrondse container in brand gestoken. Onder begeleiding van de politie heeft de brandweer de brand geblust.
Tientallen jongeren lopen in groepen door de wijk met gezichtsbedekking.
Dat KAN een oplossing zijn mits iedereen hem heeft en gebruikt en als dat niet het geval is kun je hem net zo goed niet inzetten omdat je data gewoon incompleet is.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:07 schreef Mortaxx het volgende:
Ook van die mensen die denken dat een app de oplossing is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |