abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195595201
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:10 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Cijfers zijn vaak gebaseerd op wat die mensen graag willen brengen. Zo is het ook met heel veel onderzoeken.
Hoe bedoel je dit?
pi_195595202
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Tuurlijk spelen de burgers een rol. Vooral die grote feestjes helpen niet mee. Dat er nog steeds mensen met klachten de deur uitgaan kan ik met m’n kop niet bij.

Maar de meeste winst is er te halen bij het kabinet. Maandenlang hebben ze geroepen dat ze echt iedereen zouden kunnen laten testen. Die groep werd echter steeds kleiner. Ze tonen keer op keer aan niet voorbereid te zijn. Er is totaal geen lange termijn plan. Geen perspectief. Elke paar maanden je land dicht gooien schieten we niks mee op; dat middel is veel erger dan de kwaal.

Logisch wel dat steeds meer mensen geen zin meer hebben in die maatregelen...als ze zien hoe random de maatregelen en hoe ze aan het falen zijn binnen het kabinet. Nu is de horeca dus weer de Sjaak, terwijl het probleem daar gewoon niet ligt. Makkelijk doelwit alleen en er zijn nog veel kabinet volgers die er gewoon in mee gaan. Erg jammer, want dit gaat het virus echt niet stoppen..
Met het dikgedrukte ben ik het dus niet mee eens. De meeste winst zit in ons eigen gedrag. Helemaal terecht dat Rutte dat tot in den treure blijft herhalen.
pi_195595209
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:09 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Maar cijfers liegen toch niet? En de feiten zijn er? Wat is het dat jij er je schouders voor ophaalt?
Serieuze vraag hoor.
De cijfers liegen inderdaad niet. We hebben in meer dan een half jaar tijd 6500 corona doden, nog steeds 50% minder dan bijv. het griepseizoen van 2018. De gemiddelde leeftijd van deze coronadoden is zo'n 82 jaar, waarbij de meeste meerdere onderliggende aandoeningen hebben. De maatregelen zijn buiten alle proporties.
Facts don't care about your feelings
pi_195595223
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:53 schreef DoNotPanic het volgende:
Dat er 90% kans bestaat dat de horeca helemaal dicht moet heb ik nog nergens voorbij zien komen
Ik zou dan ook maar niet in paniek raken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 oktober 2020 @ 20:12:21 #205
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195595224
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:05 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik denk dat dit dus komt doordat ze in het begin, maar nog steeds, genegeerd worden door de grotere mediakanalen, de msm zoals men dat zo mooi lijkt te noemen tegenwoordig.

Die gaan niet stoppen totdat ze erkenning krijgen.

Ik zit een beetje in de middenmoot denk ik. Ik ga niet met slijptollen tekeer of mensen uit maken voor alles wat lelijk is. De tokkie uithangen zogezegd. Want daar schiet je niks mee op.

Maar ik ga ook niet alles als zoete koek slikken wat op de tv en radio voorbij komt omdat er genoeg bewijzen mijn inziens zijn die de ernst van de situatie zoals deze nu geschetst wordt, danig teniet doen.
Ben toch wel benieuwd waar je op doelt met je laatste alinea.

Wat klopt er niet of waarom is het niet zo serieus/ernstig als men doet lijken?
pi_195595228
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:11 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Met het dikgedrukte ben ik het dus niet mee eens. De meeste winst zit in ons eigen gedrag. Helemaal terecht dat Rutte dat tot in den treure blijft herhalen.
En dat herhalen helpt dus geen fuck dus moet je met wat harders komen. En dat weigert men consequent dus verantwoordelijkheid kabinet.
pi_195595242
Stel jij bent een puber van 16/17, zit 5 dagen in de week innde bus en volle klassen/aula's. Dan heb je toch ook zoiets van, kan ik net zo goed naar dat feest met 10 man gaan vrijdag.
als het ze überhaupt al boeit.
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 oktober 2020 @ 20:13:20 #208
416575 crew  Evenstar
pi_195595259
quote:

[..]

Maar als na zeven maanden blijkt dat de burgers toch niet zo goed lijken te luisteren als dat je had gehoopt mag je daar als regering toch ook wel je conclusies uit trekken?
  maandag 12 oktober 2020 @ 20:13:28 #209
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_195595262
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:11 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

De cijfers liegen inderdaad niet. We hebben in meer dan een half jaar tijd 6500 corona doden, nog steeds 50% minder dan bijv. het griepseizoen van 2018. De gemiddelde leeftijd van deze coronadoden is zo'n 82 jaar, waarbij de meeste meerdere onderliggende aandoeningen hebben. De maatregelen zijn buiten alle proporties.
https://edition.cnn.com/2(...)0-10-12T01%3A00%3A10

More people have died from Covid-19 than in the past 5 flu seasons combined. And coronavirus is much more contagious
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_195595276
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:05 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik denk dat dit dus komt doordat ze in het begin, maar nog steeds, genegeerd worden door de grotere mediakanalen, de msm zoals men dat zo mooi lijkt te noemen tegenwoordig.

Die gaan niet stoppen totdat ze erkenning krijgen.

Ik zit een beetje in de middenmoot denk ik. Ik ga niet met slijptollen tekeer of mensen uit maken voor alles wat lelijk is. De tokkie uithangen zogezegd. Want daar schiet je niks mee op.

Maar ik ga ook niet alles als zoete koek slikken wat op de tv en radio voorbij komt omdat er genoeg bewijzen mijn inziens zijn die de ernst van de situatie zoals deze nu geschetst wordt, danig teniet doen.
Ik werk zelf in een ziekenhuis. Op dit moment valt de IC bij ons wel mee maar de David afdeling is vol, er moet een extra afdeling ontruimd worden voor de covid zorg.
Dit wil ook zeggen dat er meer verpleging en artsen weer nodig zijn voor de covid afdelingen die dus niet voor de reguliere zorg ingezet kan worden. Dit is ook verpleging die anders op de afdelingen werken die de patiënten verplegen die van en naar de OK's gaan. De OK's zijn al gereduceerd en als het zo door gaat worden die nog verder gereduceerd aangezien de apparatuur, bedden en werknemers nodig zijn voor de covid afdelingen
pi_195595286
quote:

[..]

Doe maar gewoon niet meer vergelijken met griep ok?
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 oktober 2020 @ 20:14:24 #212
416575 crew  Evenstar
pi_195595292
quote:

[..]

Gaan we weer ..... ja het aantal doden is het enige waar wij naar moeten kijken inderdaad.

Dat de IC's nu alweer vol liggen is een bijzaak. Dat als jij straks normale zorg nodig hebt je het niet kan krijgen i.v.m. overvolle ziekenhuizen doet er zeker ook niet toen.
pi_195595304
quote:

[..]

Maar een verandering in gedrag bereik je niet door hypocrisie, die bereik je met het eerlijke verhaal. Er zat een paar weken tussen dat Grapperhaus iedereen een aso noemde, en hij knuffelend op de foto stond. Als hij op dat moment eerlijk was geweest, gezegd had dat hij een zwak moment had en aangaf dat hij een fout heeft gemaakt was het zo ontzettend anders dan dat hij het ontkende en pas toen de foto's kwamen zei: "Ja, het kan best dat er nog meer dingen zijn"

Op dit moment heeft de bevolking een helder verhaal nodig, iets waar ze zich aan vast kunnen houden, omdat er ontzettend veel onzekerheid is. Als je dan ziet dat de mensen die je vertrouwt en van op aan moet kunnen er een potje van maken, word je vanzelf zelf ook makkelijker.

Gedrag van de bevolking is het allerbelangrijkst, met gedrag van de politiek op dezelfde hoogte.
pi_195595322
quote:

[..]

De cijfers liegen inderdaad niet.
Eens.

quote:
We hebben in meer dan een half jaar tijd 6500 corona doden, nog steeds 50% minder dan bijv. het griepseizoen van 2018. De gemiddelde leeftijd van deze coronadoden is zo'n 82 jaar, waarbij de meeste meerdere onderliggende aandoeningen hebben. De maatregelen zijn buiten alle proporties.
Dit spreekt het eerste deel van je post tegen, je cijfers kloppen niet.
pi_195595341
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:11 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit?
Het is vaak maar een deel van de waarheid.
pi_195595346
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:59 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik ben even gaan googelen.en stootte op dit artikel

https://www.volkskrant.nl(...)smettelijk~bf53e6b0/

Ook daar vond GGD dat iemand die alleen nog smaak en geurverlies had weer gewoon naar buiten mag.

Collega had eerst ook verkoudheidsklachten, die zijn 24 uur weg. Dan mag je uit quarantaine dus blijkbaar. Ik blijf er morgen nog maar zoveel mogelijk uit de buurt voor de zekerheid haha.
GGD is waarschijnlijk nog in de veronderstelling dat je na 24u klachtenvrij niemand kan besmette . Je hebt immers geen symptomen...
pi_195595355
quote:

[..]

Dat is natuurlijk bizar. Dan is er niemand meer aanspreekbaar. Dan kunnen ze net zo goed gewoon weer voor de camera's handen schudden en zelf wel feestjes houden zonder afstand. Immers het gaat om het gedrag van de burger, het gedrag van het kleine groepje in Den Haag maakt niet zoveel uit dus kunnen zij er net zo goed lekker op los leven.

De realiteit is dat de regering leiderschap moet tonen, zelf het goede voorbeeld moet geven, en alles organiseren om de situatie zo goed mogelijk te laten verlopen. Als je geen testcapaciteit hebt, dan vlieg je deels blind (oké even los van de discussies over pcr-tests). Als je als regering niet geloofwaardig bent, dan gaan mensen je ook daadwerkelijk niet meer geloven en gaat dat gedrag er dus ook niet beter op worden.
pi_195595363
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:13 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ik werk zelf in een ziekenhuis. Op dit moment valt de IC bij ons wel mee maar de David afdeling is vol, er moet een extra afdeling ontruimd worden voor de covid zorg.
Dit wil ook zeggen dat er meer verpleging en artsen weer nodig zijn voor de covid afdelingen die dus niet voor de reguliere zorg ingezet kan worden. Dit is ook verpleging die anders op de afdelingen werken die de patiënten verplegen die van en naar de OK's gaan. De OK's zijn al gereduceerd en als het zo door gaat worden die nog verder gereduceerd aangezien de apparatuur, bedden en werknemers nodig zijn voor de covid afdelingen
Serieuze vraag uit interesse, heeft een patiënt die op een Covid-afdeling ligt meer zorg nodig dan iemand die op de gewone verpleegafdeling ligt, buiten het verzorgen in beschermende kleding?
pi_195595372
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:15 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Dus er liggen geen mensen in het ziekenhuis, al dan niet aan de beademing?
pi_195595393
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:16 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

[/youtube]

Dat is natuurlijk bizar. Dan is er niemand meer aanspreekbaar. Dan kunnen ze net zo goed gewoon weer voor de camera's handen schudden en zelf wel feestjes houden zonder afstand. Immers het gaat om het gedrag van de burger, het gedrag van het kleine groepje in Den Haag maakt niet zoveel uit dus kunnen zij er net zo goed lekker op los leven.

De realiteit is dat de regering leiderschap moet tonen, zelf het goede voorbeeld moet geven, en alles organiseren om de situatie zo goed mogelijk te laten verlopen. Als je geen testcapaciteit hebt, dan vlieg je deels blind (oké even los van de discussies over pcr-tests). Als je als regering niet geloofwaardig bent, dan gaan mensen je ook daadwerkelijk niet meer geloven en gaat dat gedrag er dus ook niet beter op worden.
:? :? :? daar gaat iets mis met je qoute
pi_195595396
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:14 schreef Kyran het volgende:

[..]

Gaan we weer ..... ja het aantal doden is het enige waar wij naar moeten kijken inderdaad.

Dat de IC's nu alweer vol liggen is een bijzaak. Dat als jij straks normale zorg nodig hebt je het niet kan krijgen i.v.m. overvolle ziekenhuizen doet er zeker ook niet toen.
Je kan wel elke keer het virus de schuld geven, maar 't probleem is dat er dus te weinig IC plekken zijn. ;)
pi_195595397
Sommige users hier bewijzen dat Lubach spot on was met zijn stukje waarin hij 300x herhaalt dat corona niet vergelijkbaar is met een griepje.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195595406
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:13 schreef gniffie het volgende:

[..]

https://edition.cnn.com/2(...)0-10-12T01%3A00%3A10

More people have died from Covid-19 than in the past 5 flu seasons combined. And coronavirus is much more contagious
Niet in NL.

quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:14 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Doe maar gewoon niet meer vergelijken met griep ok?
Waarom niet? Influenza en rhinovirussen lijken het meeste op coronavirussen. Sterker nog verkoudheid, wat mensen meerdere malen per jaar hebben, bestaat ook zo'n 20% uit coronavirussen.

quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:14 schreef Kyran het volgende:

[..]

De enige reden van die overvolle IC's is de kapot bezuinigde zorg. Als je dit soort getallen al niet aan kan moet je eens nagaan wat er bij een echte pandemie voor problemen gaan komen.
Facts don't care about your feelings
pi_195595417
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:18 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Je kan wel elke keer het virus de schuld geven, maar 't probleem is dat er dus te weinig IC plekken zijn. ;)
Hoeveel tijd denk je dat zoiets opschalen kost?
pi_195595424
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:15 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Of in deze: een deel van de leugen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')