abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 oktober 2020 @ 19:50:39 #151
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195594531
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:46 schreef Momo het volgende:

[..]

Door corona te ontkennen en te protesteren en mensen intimideren kom je ook nergens. Viruswaanzin is alleen bezig om overal tegen aan te schoppen.
Mja, je gaat je wel een beetje afvragen hoe het zit met de normen en waarden van dat clubje.
(Un)masking for the greater good.
pi_195594562
We hebben trouwens geen stikstof probleem meer?
pi_195594574
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Vriendin van mij is docente op een middelbare school. Positief geteste leerlingen komen gewoon ongevraagd naar school en gaan op het schoolplein chillen, want fuck corona. Dit is geen lulverhaal.
Daar kunnen beter de ouders dan die leerlingen op aangesproken worden. Van een 13-jarige kan ik nog begrijpen dat ie niet kan overzien wat voor schade ie wellicht aanricht, mar hij/zij is niet alleen naar die teststraat gereden, één van de ouders is sowieso mee geweest. Als die ouders hun kind daarna naar school laten gaan mag wel even serieus benoemd worden.
pi_195594576
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:48 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat er heel veel onenigheid is over waar brandhaarden ontstaan en dat niemand het met enige vorm van zekerheid kan zeggen (of hardmaken).

Ik denk persoonlijk dat middelbare scholen, maar ook hoger onderwijs, een hele grote rol spelen.

Als kinderen/studenten naar school/universiteit moeten krijg je

1) Meer mensen in de OV

2) Meer mensen op één plek

3) Meer mensen die voor en/of na school even makkelijk samenkomen. Even samen iets eten/drinken tussendoor, samen even naar de supermarkt, samen een borreltje te pakken. Dit soort gedrag is natuurlijk veel makkelijker als je toch al samenkomt op school/universiteit.

Het is geen klacht richting die mensen. Het is gewoon gedrag wat wij gewend zijn en daar kunnen wij blijkbaar heel moeilijk van afstappen.
Je kunt het ze ook niet kwalijk nemen.
Vind het wel heel zuur als scholen wel de aanjagers zijn en de horeca nu volledig over de kop gaat zonder resultaat omdat de aanjager blijft bestaan.
Geen idee of het zo is maar het is niet ondenkbaar.
Go hard or go home
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 oktober 2020 @ 19:52:06 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195594586
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:50 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]

Leg de verantwoordelijkheid bij de burger in plaats van de overheid en een heleboel mensen worden getriggerd _O-

Want zolang de overheid de boel niet op orde heeft mag je toch zeker niet verwachten dat de burger zich wel aan de gedragsmaatregelen houdt!

Wat stellen een boel Nederlanders zich toch afhankelijk op richting de overheid. Als het niet goed gaat dan komt het enkel en alleen door het falen van de overheid. Zelf hebben we niks verkeerds gedaan.
De nieuwe maatregelen zijn falen van de overheid. Of je gaat met ingang van morgen de huidige regels strenger controleren, of je gooit het hele land twee weken dicht. De nieuwe maatregelen gaan 0 effect hebben.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 12 oktober 2020 @ 19:52:27 #156
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195594597
quote:
88s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:50 schreef Natalie het volgende:

[..]

Mja, je gaat je wel een beetje afvragen hoe het zit met de normen en waarden van dat clubje.
Inderdaad...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 12 oktober 2020 @ 19:52:43 #157
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_195594609
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:51 schreef Vjenne12345 het volgende:
We hebben trouwens geen stikstof probleem meer?
Jawel maar Carola Schouten durft haar achterban niet te confronteren dus schuift alles voor zich uit
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_195594611
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:52 schreef Momo het volgende:

[..]

Inderdaad...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh de tering zeg :'( _O-
Twiddel
pi_195594620
Dat er 90% kans bestaat dat de horeca helemaal dicht moet heb ik nog nergens voorbij zien komen
pi_195594634
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De nieuwe maatregelen zijn falen van de overheid. Of je gaat met ingang van morgen de huidige regels strenger controleren, of je gooit het hele land twee weken dicht. De nieuwe maatregelen gaan 0 effect hebben.
Dus jij zegt dat ze eigenlijk maar wat doen?
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 oktober 2020 @ 19:53:44 #161
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195594645
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:53 schreef DoNotPanic het volgende:
Dat er 90% kans bestaat dat de horeca helemaal dicht moet heb ik nog nergens voorbij zien komen
Om 18:00 dicht betekent met het huidige weer ook 90% van de omzet :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 12 oktober 2020 @ 19:54:03 #162
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195594662
quote:
88s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:50 schreef Natalie het volgende:

[..]

Hier een kleine impressie van wat voor een soort volk hier op af komt.

Tja...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 oktober 2020 @ 19:54:28 #163
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195594674
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:53 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Dus jij zegt dat ze eigenlijk maar wat doen?
Ja
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_195594678
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:52 schreef Momo het volgende:

[..]

Inderdaad...
SPOILER
Wat de fuck :')
Zonder wrijving geen glans
pi_195594688
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:53 schreef DoNotPanic het volgende:
Zei Fons Lambie die Limbo van RTLNieuws kwartier geleden op rtlnieuws
pi_195594689
-nee-

[ Bericht 97% gewijzigd door capricia op 12-10-2020 20:06:53 ]
Twiddel
pi_195594699
Toch heb ik sterk het idee dat zolang de middelbare scholen en hoge scholen/uni's niet digitaal gaan (middelbare desnoods in kleinere groepen zodat ze onderling 1,5m afstand moeten houden), dit dweilen met de kraan open is. Niet gebaseerd op cijfers, maar onderbuikgevoel, maar ik zou het zo onterecht vinden dat de horeca en sportverenigingen alle klappen (weer) krijgen, en de scholen niet eens benoemd (mogen) worden. We gaan het zien, en ik hoop dat ik het mis heb.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_195594700
Klein detail, maar ik bedacht me net dat als het ov inderdaad weer "enkel noodzakelijke reizen" wordt, deze campagne nogal weggegooid geld is geweest. Ik neem aan dat ze hem voortijdig staken...

https://www.nu.nl/coronav(...)-bus-in-krijgen.html
pi_195594704
quote:
[ twitter ]

Leg de verantwoordelijkheid bij de burger in plaats van de overheid en een heleboel mensen worden getriggerd _O-

Want zolang de overheid de boel niet op orde heeft mag je toch zeker niet verwachten dat de burger zich wel aan de gedragsmaatregelen houdt!

Wat stellen een boel Nederlanders zich toch afhankelijk op richting de overheid. Als het niet goed gaat dan komt het enkel en alleen door het falen van de overheid. Zelf hebben we niks verkeerds gedaan.
De maatregelen zijn grotendeels nodig omdat Bron & Contactonderzoek niet meer gedaan wordt omdat de GGD's het niet meer aan kunnen. Dat BCO heb je juist zo hard nodig om het snel de kop in te drukken.

Als je dan in juli nog berichten hebt dat de GGD niet opschaalt omdat er te weinig te doen is en ze geen praktijkervaring op kunnen doen. Week of 3 terug dat de GGD niet opschaalt omdat ze 'niet wisten dat ze 50.000 tests per dag moesten gaan doen' kan ik me goed voorstellen dat je als burger even pissed bent ja.

Stel jij bent horeca-uitbater en hebt geïnvesteerd en doet je best je aan de maatregelen te houden. Iedere maand verlies je geld omdat er geen kip naar binnen mag, maar je personeel thuis laten zitten is ook zoiets, dus blijf je het proberen. Dan krijg je het bericht dat je helemaal dicht moet omdat het uit de klauwen is gelopen en hoor je wat ik net over de GGD noem. Blij zou ik in elk geval niet zijn.
pi_195594740
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:46 schreef Momo het volgende:

[..]

Door corona te ontkennen en te protesteren en mensen intimideren kom je ook nergens. Viruswaanzin is alleen bezig om overal tegen aan te schoppen.
Ik ontken corona niet, integendeel.
Maar ik erken de ernst zoals deze nu neer gezet ook niet in die mate.

De menden die kritisch zijn, zijn in mijn optiek steeds weg gezet als complotgekkies etc. Kregen nergens gehoor. Hoe meer ze genegeerd worden, hoe harder er aan de deur geklopt zal worden.

Erke en respecteer elkaars geluid. Dan is er niets aan de hand.

Zoals ik het prima vind hoe jij er in staat. Maar ik merk in mijn eigenleven hoe zeer er op mij neer gekeken wordt omdat ik er niet compleet in mee ga. Ik ben 'minder', lijkt het.

Niemand is meer of minder. Dit kan best samen.
pi_195594743
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Klein detail, maar ik bedacht me net dat als het ov inderdaad weer "enkel noodzakelijke reizen" wordt, deze campagne nogal weggegooid geld is geweest. Ik neem aan dat ze hem voortijdig staken...

https://www.nu.nl/coronav(...)-bus-in-krijgen.html
Oh God die campagne ja _O-
Dat was toen al geen goed idee.
Twiddel
  maandag 12 oktober 2020 @ 19:56:32 #172
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195594747
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Vriendin van mij is docente op een middelbare school. Positief geteste leerlingen komen gewoon ongevraagd naar school en gaan op het schoolplein chillen, want fuck corona. Dit is geen lulverhaal.
Verwijderen van het schoolplein en zowel het kind als de ouders eens flink toespreken. Het is toch niet te geloven! Verbod om het terrein te betreden voor de leerling tot hij of zij beter is, vanzelfsprekend.
(Un)masking for the greater good.
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 oktober 2020 @ 19:56:39 #173
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195594752
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:51 schreef Noek het volgende:

[..]

Je kunt het ze ook niet kwalijk nemen.
Vind het wel heel zuur als scholen wel de aanjagers zijn en de horeca nu volledig over de kop gaat zonder resultaat omdat de aanjager blijft bestaan.
Geen idee of het zo is maar het is niet ondenkbaar.
Neem het ze ook niet kwalijk nee. Het is gewoon hoe het is.

En wat betreft horeca kan je best wel eens gelijk krijgen. Dat is wat ik bedoel dat het jammer is dat je gewoon geen "schuldige" kan aanwijzen. Als men zeker wist dat horeca een heel groot aandeel zou hebben dan zou er ook veel meer draagvlak voor zijn. Ik ben best voor strenge maatregelen, maar ik denk zelf niet dat horeca nou echt zo'n grote aandeel heeft.

Op dit moment zijn volgens mij de scholen, werkplekken en OV de drie plekken waarbij de meeste mensen samenkomen en daarom moet men vooral daar kijken.

Ik snap dat het lastig is om scholen/universiteiten te sluiten, maar volgens mij gaan wij er niet aan ontkomen.
  maandag 12 oktober 2020 @ 19:57:14 #174
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195594772
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:56 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik ontken corona niet, integendeel.
Maar ik erken de ernst zoals deze nu neer gezet ook niet in die mate.
Dat is wel wat viruswaanzin doet. En allerlei intimidatie en andere incidenten.
  maandag 12 oktober 2020 @ 19:57:20 #175
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_195594773
quote:
[ twitter ]

De burger kan niet voor zichzelf zorgen. Waarom geven we anders boetes voor het niet dragen van de gordel/door rood rijden.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')