abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195594791
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:54 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Zei Fons Lambie die Limbo van RTLNieuws kwartier geleden op rtlnieuws
Ah, dat klinkt niet best
pi_195594793
https://www.facebook.com/VideoInVerzet/videos/333599971064217

Hopelijk zo een leuke relstream om 20:00
Twiddel
pi_195594849
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

De maatregelen zijn grotendeels nodig omdat Bron & Contactonderzoek niet meer gedaan wordt omdat de GGD's het niet meer aan kunnen. Dat BCO heb je juist zo hard nodig om het snel de kop in te drukken.

Als je dan in juli nog berichten hebt dat de GGD niet opschaalt omdat er te weinig te doen is en ze geen praktijkervaring op kunnen doen. Week of 3 terug dat de GGD niet opschaalt omdat ze 'niet wisten dat ze 50.000 tests per dag moesten gaan doen' kan ik me goed voorstellen dat je als burger even pissed bent ja.

Stel jij bent horeca-uitbater en hebt geïnvesteerd en doet je best je aan de maatregelen te houden. Iedere maand verlies je geld omdat er geen kip naar binnen mag, maar je personeel thuis laten zitten is ook zoiets, dus blijf je het proberen. Dan krijg je het bericht dat je helemaal dicht moet omdat het uit de klauwen is gelopen en hoor je wat ik net over de GGD noem. Blij zou ik in elk geval niet zijn.
Als wij burgers ons aan de basisregels hadden gehouden dan zaten we nu niet in deze situatie. Wij als burgers hebben zelf net zo goed gefaald, door toch huisfeestjes te geven, verjaardagen met grote groepen te houden, lak te hebben aan de 1,5 meter afstand, enzovoort.

Maar de volledige schuld bij de overheid leggen is makkelijker. Kunnen wij allen onze handen in onschuld wassen.

Als vingerwijzen naar de overheid de mentaliteit is dan wordt het nog een hele lastige herfst/winter. We zullen toch echt zelf weer gedisciplineerd ons gedrag moeten aanpassen.
pi_195594854
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:11 schreef Hamzoef het volgende:
Collega is woensdag positief getest. Mag morgen al weer werken. Want 24 uur klachtenvrij. Heeft echter nog geen smaak/geur. Volgens GGD mag ie morgen gewoon naar kantoor. Maar geen smaak.geur is toch ook een klacht?
Thuiswerken verplicht
pi_195594857
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je moet een volle week in quarantaine vanaf je positieve test, dus dat is de reinste onzin.
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:15 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ja dus is hij niet klachtenvrij dus thuisblijven.
quote:
15s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

WTF. Die gast is gewoon nog besmettelijk.
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ja, dus weer thuisblijven, heb niet echt meer vertrouwen in die GGD
Ik ben even gaan googelen.en stootte op dit artikel

https://www.volkskrant.nl(...)smettelijk~bf53e6b0/

Ook daar vond GGD dat iemand die alleen nog smaak en geurverlies had weer gewoon naar buiten mag.

Collega had eerst ook verkoudheidsklachten, die zijn 24 uur weg. Dan mag je uit quarantaine dus blijkbaar. Ik blijf er morgen nog maar zoveel mogelijk uit de buurt voor de zekerheid haha.
  maandag 12 oktober 2020 @ 19:59:42 #181
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195594859
We gaan helemaal beserk hier over een virus dat niet te stoppen valt en waar elke mogelijke aandoening aan wordt toegeschreven omdat het nieuw is. Ondertussen in 2022..

"Is Jan vandaag niet op kantoor?"
"Nee, die zit ziek thuis."
"Toch niet verkouden hoop ik?"
"Nee hoor, gewoon corona, hij is er morgen weer."

Wel benieuwd hoe de tussentijd er uit gaat zien. Men lijkt nog niet te beseffen dat dit niet met een kunstgreep te stoppen is.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_195594862
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:41 schreef Kyran het volgende:
Wat ik zo raar/jammer vind is dat na 7 maanden nog steeds niet echt duidelijk is waar de brandhaarden daadwerkelijk ontstaan. De hele wereld heeft er last van, er zijn honderden of misschien wel duizenden onderzoeken gaande, iedere regering is er mee bezig, iedere ziekenhuis is er mee bezig, maar toch lijkt er geen duidelijkheid te komen over waar de echte brandhaarden ontstaan (een paar superevents daargelaten).

Daarom lijkt het onmogelijk om heel gericht maatregelen te nemen.

Voor mijn gevoel zijn vooral werkplekken en de OV op dit moment de grote veroorzakers. OV weer alleen gebruiken voor kritieke beroepen, rest van NL weer zoveel mogelijk thuiswerken. Denk dat je dan de twee grootste veroorzakers hebt te pakken.
Het probleem is dat je voor dit soort onderzoeken viruscirculatie nodig hebt. Mooi voorbeeld is dat onderzoek wat ze bij Feyenoord wouden doen. Kijken of mensen besmet worden in het stadion/buitenlucht. Vervolgens zijn er teveel besmettingen gooien ze de boel op slot en kan je het niet meer onderzoeken. Dat zal voor veel meer onderzoeken zijn in de wereld. Want na elke besmetting komt er een soort van extra code bij op het virus dus zo kan je achterhalen als je verschillende besmettingen hebt op 1 plaats of het daar is gebeurt. De codes komen overeen of ergens anders is gebeurt de codes komen niet overeen.
  maandag 12 oktober 2020 @ 20:01:11 #183
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_195594905
Het is 8 uur })
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  maandag 12 oktober 2020 @ 20:01:49 #184
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195594919
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:01 schreef gniffie het volgende:
Het is 8 uur })
Dus?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195594935
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:59 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Als wij burgers ons aan de basisregels hadden gehouden dan zaten we nu niet in deze situatie. Wij als burgers hebben zelf net zo goed gefaald, door toch huisfeestjes te geven, verjaardagen met grote groepen te houden, lak te hebben aan de 1,5 meter afstand, enzovoort.

Maar de volledige schuld bij de overheid leggen is makkelijker. Kunnen wij allen onze handen in onschuld wassen.

Als vingerwijzen naar de overheid de mentaliteit is dan wordt het nog een hele lastige herfst/winter. We zullen toch echt zelf weer gedisciplineerd ons gedrag moeten aanpassen.
Ik leg ook zeker niet de volledige schuld bij de overheid. Maar als afgelopen week Rutte zegt dat het enige dat hij fout gedaan heeft is dat hij niet streng genoeg is geweest over de maatregelen faal je als overheid minimaal net zo hard. Ik hou er echt niet van om de overheid af te fakkelen, maar in deze is het echt niet anders dan terecht dat zij ook schuld nemen en er alles aan gaan doen om hun fouten te voorkomen.

Als voorbeeld, als ze zien dat de cijfers stijgen kunnen ze sneller, lichter en makkelijker ingrijpen. Omdat de cijfers één grote pestzooi zijn en ze pas over 2 weken kunnen zeggen hoe het vandaag was, kunnen ze dat niet. Zolang ze er niets aan doen om daar iets aan te veranderen, zitten we over 3 maanden weer in dit schuitje, met Rutte en de Jonge die zeggen: "We moeten werken aan de mentaliteit". 3 maanden daarna weer, en ga zo maar door.

De vraag kant moet krimpen, maar de aanbodkant moet ook groeien.
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 oktober 2020 @ 20:02:25 #186
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195594938
quote:

[..]

Grootste fout van de overheid is dat ze niet (konden) handhaven.

Als de burgers niet gehoorzaam zijn moet je maar handhaven. Pak het aan, geef flinke boetes en speel dit groots uit in de media. In Nederland zijn wij steeds softer geworden en uiteindelijk zelfs bijna geen boetes meer uitgedeeld.

Als men opeens massaal geen gordel meer gaat dragen of door rood gaat rijden gaat men toch ook niet zeggen "tsja, laat de boetes maar zitten".
  maandag 12 oktober 2020 @ 20:04:40 #187
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195594992
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:54 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Hier een kleine impressie van wat voor een soort volk hier op af komt.

Tja...
Tja, het is triest. Dat iemand het niet eens is met de maatregelen, daar kan ik nog wel begrip voor opbrengen: het ís ook niet leuk allemaal. Maar je er bewust niet aan houden en vervolgens nog een stapje verder gaan door stennis schoppen, da's beneden alle niveau.
(Un)masking for the greater good.
pi_195595001
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:02 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als de burgers niet gehoorzaam zijn moet je maar handhaven. Pak het aan, geef flinke boetes en speel dit groots uit in de media. In Nederland zijn wij steeds softer geworden en uiteindelijk zelfs bijna geen boetes meer uitgedeeld.

Als men opeens massaal geen gordel meer gaat dragen of door rood gaat rijden gaat men toch ook niet zeggen "tsja, laat de boetes maar zitten".
Ik heb geen probleem met boetes wel met de hypocrisie er achter. Mensen in de politiek mogen bijvoorbeeld vaak doen wat ze willen. Er zit totaal geen rechtvaardige lijn in het geven van boetes.
pi_195595017
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:57 schreef Momo het volgende:

[..]

Dat is wel wat viruswaanzin doet. En allerlei intimidatie en andere incidenten.
Ik denk dat dit dus komt doordat ze in het begin, maar nog steeds, genegeerd worden door de grotere mediakanalen, de msm zoals men dat zo mooi lijkt te noemen tegenwoordig.

Die gaan niet stoppen totdat ze erkenning krijgen.

Ik zit een beetje in de middenmoot denk ik. Ik ga niet met slijptollen tekeer of mensen uit maken voor alles wat lelijk is. De tokkie uithangen zogezegd. Want daar schiet je niks mee op.

Maar ik ga ook niet alles als zoete koek slikken wat op de tv en radio voorbij komt omdat er genoeg bewijzen mijn inziens zijn die de ernst van de situatie zoals deze nu geschetst wordt, danig teniet doen.
pi_195595060
quote:

[..]

Tuurlijk spelen de burgers een rol. Vooral die grote feestjes helpen niet mee. Dat er nog steeds mensen met klachten de deur uitgaan kan ik met m’n kop niet bij.

Maar de meeste winst is er te halen bij het kabinet. Maandenlang hebben ze geroepen dat ze echt iedereen zouden kunnen laten testen. Die groep werd echter steeds kleiner. Ze tonen keer op keer aan niet voorbereid te zijn. Er is totaal geen lange termijn plan. Geen perspectief. Elke paar maanden je land dicht gooien schieten we niks mee op; dat middel is veel erger dan de kwaal.

Logisch wel dat steeds meer mensen geen zin meer hebben in die maatregelen...als ze zien hoe random de maatregelen en hoe ze aan het falen zijn binnen het kabinet. Nu is de horeca dus weer de Sjaak, terwijl het probleem daar gewoon niet ligt. Makkelijk doelwit alleen en er zijn nog veel kabinet volgers die er gewoon in mee gaan. Erg jammer, want dit gaat het virus echt niet stoppen..
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 oktober 2020 @ 20:06:59 #191
416575 crew  Evenstar
pi_195595062
Diegene die de livestream verslaat is verkouden volgens mij, steeds neus aan het ophalen (die van video in verzet).

Testen kreng!
  maandag 12 oktober 2020 @ 20:07:26 #192
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195595070
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:57 schreef Momo het volgende:

[..]

Dat is wel wat viruswaanzin doet. En allerlei intimidatie en andere incidenten.
Alsof het agressieve gedrag ons van covid-19 af gaat helpen :N
(Un)masking for the greater good.
pi_195595086
Vanavond is trouwens Mark Kramer bij Op1, die benoemde dat er veel niet westerse allochtonen op de IC lagen:
https://op1npo.nl/2020/10/12/voorzitter-acute-zorg-mark-kramer-en-fractievoorzitter-van-pvda-amsterdam-sofyan-mbarki/

quote:
Voorzitter Acute Zorg Mark Kramer en fractievoorzitter van PvdA Amsterdam Sofyan Mbarki over afschaliling reguliere zorg en oververtegenwoordiging niet-westerse patiënten op IC’s
Als de huidige trend doorzet liggen er eind november 6000 coronapatiënten in het ziekenhuis, zegt de voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg Ernst Kuipers. Ziekenhuizen in het hele land schalen inmiddels de reguliere zorg af, in het slechtste scenario zelfs met 75%, terwijl dat juist niet de bedoeling was. En hoe komt het dat er een oververtegenwoordiging van niet-westerse patiënten op de IC wordt waargenomen? Mark Kramer, voorzitter Acute Zorg Noord-Holland en Flevoland schuift hierover aan samen met Sofyan Mbarki, fractievoorzitter van PvdA Amsterdam.
Het waren vanmiddag trouwens toch 4500 patiënten eind november? Zijn de modellen aangepast?
pi_195595099
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:02 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee sorry daar ga ik niet in mee. Het probleem ligt veel dieper. Het kabinet heeft vanaf juli totaal geen urgentie meer uitgestraald. Niet gek dat de burger dan denkt “laat maar gaan” en die boetes, tja als ik boa zou zijn zou ik ook wel drie keer nadenken na grapperhausgate, hoe geloofwaardig ben je dan nog.
zie email 27 oktober
pi_195595134
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:05 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik denk dat dit dus komt doordat ze in het begin, maar nog steeds, genegeerd worden door de grotere mediakanalen, de msm zoals men dat zo mooi lijkt te noemen tegenwoordig.

Die gaan niet stoppen totdat ze erkenning krijgen.

Ik zit een beetje in de middenmoot denk ik. Ik ga niet met slijptollen tekeer of mensen uit maken voor alles wat lelijk is. De tokkie uithangen zogezegd. Want daar schiet je niks mee op.

Maar ik ga ook niet alles als zoete koek slikken wat op de tv en radio voorbij komt omdat er genoeg bewijzen mijn inziens zijn die de ernst van de situatie zoals deze nu geschetst wordt, danig teniet doen.
Maar cijfers liegen toch niet? En de feiten zijn er? Wat is het dat jij er je schouders voor ophaalt?
Serieuze vraag hoor.
pi_195595141
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee sorry daar ga ik niet in mee. Het probleem ligt veel dieper. Het kabinet heeft vanaf juli totaal geen urgentie meer uitgestraald. Niet gek dat de burger dan denkt “laat maar gaan” en die boetes, tja als ik boa zou zijn zou ik ook wel drie keer nadenken na grapperhausgate, hoe geloofwaardig ben je dan nog.
De Jonge had na het mondkapjes/beschermingsmiddelen/falende BCO/achterlopende testen ontslag moeten krijgen, Grapperhaus na zijn bruiloft probleempje.

Hoe zou het nu met Bruins gaan?
pi_195595170
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:09 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Maar cijfers liegen toch niet? En de feiten zijn er? Wat is het dat jij er je schouders voor ophaalt?
Serieuze vraag hoor.
Cijfers zijn vaak gebaseerd op wat die mensen graag willen brengen. Zo is het ook met heel veel onderzoeken.
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 oktober 2020 @ 20:10:54 #198
416575 crew  Evenstar
pi_195595181
quote:

[..]

Oh, hier ben ik het ook mee eens hoor.

Probleem ligt sowieso veel dieper, maar handhaven speelt zeker ook een rol. Alleen gaat het inderdaad eigenlijk daar voor al mis.

Dat hele gebeuren omtrent Grapperhaus is helemaal een fiasco ....

Dat men geen urgentie meer uitstraalde klopt inderdaad wel. Dat zie je ook weer terug in het niet op tijd voorbereiden/opschalen van de GGD en ons testcapaciteit. Iedereen ging opeens in sluimermodus ofzo. Ik snap het ook echt niet.
pi_195595192
quote:

[..]

Idd. Ook niet uit eigen beweging terugkomen van zomerreces als 't fout begint te gaan, maar wachten tot Asscher ertoe oproept. Testen niet op orde krijgen met miscommunicatie op miscommunicatie en fout op fout. Grapperhausgate (is dat inmiddels al een gate?) heeft ook heel veel pijn gedaan idd, maar naar mijn idee vooral omdat er zelfs discussie was over wel of geen boete. Dan krijgt ie uiteindelijk een boete, maar zonder aantekening in zn dossier, dat was gewoon te doorzichtig.
pi_195595193
quote:

[..]

Dat is ook weer waar, kabinet was redelijk onzichtbaar in de zomer. Grapperhaus kwam halverwege juli met een belerende speech, weekje laten een echte persco, maar verder niets. Als er in de zomer al veel besmettingen waren in toen nog vooral de Randstad, later in de studentensteden, waarom is er niet eerder regionaal fors ingegrepen? Zoals het plan was toen het corona dashboard geïntroduceerd werd?
It's better to regret something you did than something you didn't do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')