Ah, dat klinkt niet bestquote:Op maandag 12 oktober 2020 19:54 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Zei Fons Lambie die Limbo van RTLNieuws kwartier geleden op rtlnieuws
Als wij burgers ons aan de basisregels hadden gehouden dan zaten we nu niet in deze situatie. Wij als burgers hebben zelf net zo goed gefaald, door toch huisfeestjes te geven, verjaardagen met grote groepen te houden, lak te hebben aan de 1,5 meter afstand, enzovoort.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
De maatregelen zijn grotendeels nodig omdat Bron & Contactonderzoek niet meer gedaan wordt omdat de GGD's het niet meer aan kunnen. Dat BCO heb je juist zo hard nodig om het snel de kop in te drukken.
Als je dan in juli nog berichten hebt dat de GGD niet opschaalt omdat er te weinig te doen is en ze geen praktijkervaring op kunnen doen. Week of 3 terug dat de GGD niet opschaalt omdat ze 'niet wisten dat ze 50.000 tests per dag moesten gaan doen' kan ik me goed voorstellen dat je als burger even pissed bent ja.
Stel jij bent horeca-uitbater en hebt geïnvesteerd en doet je best je aan de maatregelen te houden. Iedere maand verlies je geld omdat er geen kip naar binnen mag, maar je personeel thuis laten zitten is ook zoiets, dus blijf je het proberen. Dan krijg je het bericht dat je helemaal dicht moet omdat het uit de klauwen is gelopen en hoor je wat ik net over de GGD noem. Blij zou ik in elk geval niet zijn.
Thuiswerken verplichtquote:Op maandag 12 oktober 2020 19:11 schreef Hamzoef het volgende:
Collega is woensdag positief getest. Mag morgen al weer werken. Want 24 uur klachtenvrij. Heeft echter nog geen smaak/geur. Volgens GGD mag ie morgen gewoon naar kantoor. Maar geen smaak.geur is toch ook een klacht?
quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je moet een volle week in quarantaine vanaf je positieve test, dus dat is de reinste onzin.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:15 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja dus is hij niet klachtenvrij dus thuisblijven.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
WTF. Die gast is gewoon nog besmettelijk.
Ik ben even gaan googelen.en stootte op dit artikelquote:Op maandag 12 oktober 2020 19:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, dus weer thuisblijven, heb niet echt meer vertrouwen in die GGD
Het probleem is dat je voor dit soort onderzoeken viruscirculatie nodig hebt. Mooi voorbeeld is dat onderzoek wat ze bij Feyenoord wouden doen. Kijken of mensen besmet worden in het stadion/buitenlucht. Vervolgens zijn er teveel besmettingen gooien ze de boel op slot en kan je het niet meer onderzoeken. Dat zal voor veel meer onderzoeken zijn in de wereld. Want na elke besmetting komt er een soort van extra code bij op het virus dus zo kan je achterhalen als je verschillende besmettingen hebt op 1 plaats of het daar is gebeurt. De codes komen overeen of ergens anders is gebeurt de codes komen niet overeen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:41 schreef Kyran het volgende:
Wat ik zo raar/jammer vind is dat na 7 maanden nog steeds niet echt duidelijk is waar de brandhaarden daadwerkelijk ontstaan. De hele wereld heeft er last van, er zijn honderden of misschien wel duizenden onderzoeken gaande, iedere regering is er mee bezig, iedere ziekenhuis is er mee bezig, maar toch lijkt er geen duidelijkheid te komen over waar de echte brandhaarden ontstaan (een paar superevents daargelaten).
Daarom lijkt het onmogelijk om heel gericht maatregelen te nemen.
Voor mijn gevoel zijn vooral werkplekken en de OV op dit moment de grote veroorzakers. OV weer alleen gebruiken voor kritieke beroepen, rest van NL weer zoveel mogelijk thuiswerken. Denk dat je dan de twee grootste veroorzakers hebt te pakken.
Ik leg ook zeker niet de volledige schuld bij de overheid. Maar als afgelopen week Rutte zegt dat het enige dat hij fout gedaan heeft is dat hij niet streng genoeg is geweest over de maatregelen faal je als overheid minimaal net zo hard. Ik hou er echt niet van om de overheid af te fakkelen, maar in deze is het echt niet anders dan terecht dat zij ook schuld nemen en er alles aan gaan doen om hun fouten te voorkomen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als wij burgers ons aan de basisregels hadden gehouden dan zaten we nu niet in deze situatie. Wij als burgers hebben zelf net zo goed gefaald, door toch huisfeestjes te geven, verjaardagen met grote groepen te houden, lak te hebben aan de 1,5 meter afstand, enzovoort.
Maar de volledige schuld bij de overheid leggen is makkelijker. Kunnen wij allen onze handen in onschuld wassen.
Als vingerwijzen naar de overheid de mentaliteit is dan wordt het nog een hele lastige herfst/winter. We zullen toch echt zelf weer gedisciplineerd ons gedrag moeten aanpassen.
Grootste fout van de overheid is dat ze niet (konden) handhaven.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als wij burgers ons aan de basisregels hadden gehouden dan zaten we nu niet in deze situatie. Wij als burgers hebben zelf net zo goed gefaald, door toch huisfeestjes te geven, verjaardagen met grote groepen te houden, lak te hebben aan de 1,5 meter afstand, enzovoort.
Maar de volledige schuld bij de overheid leggen is makkelijker. Kunnen wij allen onze handen in onschuld wassen.
Als vingerwijzen naar de overheid de mentaliteit is dan wordt het nog een hele lastige herfst/winter. We zullen toch echt zelf weer gedisciplineerd ons gedrag moeten aanpassen.
Tja, het is triest. Dat iemand het niet eens is met de maatregelen, daar kan ik nog wel begrip voor opbrengen: het ís ook niet leuk allemaal. Maar je er bewust niet aan houden en vervolgens nog een stapje verder gaan door stennis schoppen, da's beneden alle niveau.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier een kleine impressie van wat voor een soort volk hier op af komt.
Tja...
Ik heb geen probleem met boetes wel met de hypocrisie er achter. Mensen in de politiek mogen bijvoorbeeld vaak doen wat ze willen. Er zit totaal geen rechtvaardige lijn in het geven van boetes.quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Grootste fout van de overheid is dat ze niet (konden) handhaven.
Als de burgers niet gehoorzaam zijn moet je maar handhaven. Pak het aan, geef flinke boetes en speel dit groots uit in de media. In Nederland zijn wij steeds softer geworden en uiteindelijk zelfs bijna geen boetes meer uitgedeeld.
Als men opeens massaal geen gordel meer gaat dragen of door rood gaat rijden gaat men toch ook niet zeggen "tsja, laat de boetes maar zitten".
Ik denk dat dit dus komt doordat ze in het begin, maar nog steeds, genegeerd worden door de grotere mediakanalen, de msm zoals men dat zo mooi lijkt te noemen tegenwoordig.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is wel wat viruswaanzin doet. En allerlei intimidatie en andere incidenten.
Tuurlijk spelen de burgers een rol. Vooral die grote feestjes helpen niet mee. Dat er nog steeds mensen met klachten de deur uitgaan kan ik met m’n kop niet bij.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Alsof het agressieve gedrag ons van covid-19 af gaat helpenquote:Op maandag 12 oktober 2020 19:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is wel wat viruswaanzin doet. En allerlei intimidatie en andere incidenten.
Het waren vanmiddag trouwens toch 4500 patiënten eind november? Zijn de modellen aangepast?quote:Voorzitter Acute Zorg Mark Kramer en fractievoorzitter van PvdA Amsterdam Sofyan Mbarki over afschaliling reguliere zorg en oververtegenwoordiging niet-westerse patiënten op IC’s
Als de huidige trend doorzet liggen er eind november 6000 coronapatiënten in het ziekenhuis, zegt de voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg Ernst Kuipers. Ziekenhuizen in het hele land schalen inmiddels de reguliere zorg af, in het slechtste scenario zelfs met 75%, terwijl dat juist niet de bedoeling was. En hoe komt het dat er een oververtegenwoordiging van niet-westerse patiënten op de IC wordt waargenomen? Mark Kramer, voorzitter Acute Zorg Noord-Holland en Flevoland schuift hierover aan samen met Sofyan Mbarki, fractievoorzitter van PvdA Amsterdam.
Nee sorry daar ga ik niet in mee. Het probleem ligt veel dieper. Het kabinet heeft vanaf juli totaal geen urgentie meer uitgestraald. Niet gek dat de burger dan denkt “laat maar gaan” en die boetes, tja als ik boa zou zijn zou ik ook wel drie keer nadenken na grapperhausgate, hoe geloofwaardig ben je dan nog.quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Grootste fout van de overheid is dat ze niet (konden) handhaven.
Als de burgers niet gehoorzaam zijn moet je maar handhaven. Pak het aan, geef flinke boetes en speel dit groots uit in de media. In Nederland zijn wij steeds softer geworden en uiteindelijk zelfs bijna geen boetes meer uitgedeeld.
Als men opeens massaal geen gordel meer gaat dragen of door rood gaat rijden gaat men toch ook niet zeggen "tsja, laat de boetes maar zitten".
Maar cijfers liegen toch niet? En de feiten zijn er? Wat is het dat jij er je schouders voor ophaalt?quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:05 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit dus komt doordat ze in het begin, maar nog steeds, genegeerd worden door de grotere mediakanalen, de msm zoals men dat zo mooi lijkt te noemen tegenwoordig.
Die gaan niet stoppen totdat ze erkenning krijgen.
Ik zit een beetje in de middenmoot denk ik. Ik ga niet met slijptollen tekeer of mensen uit maken voor alles wat lelijk is. De tokkie uithangen zogezegd. Want daar schiet je niks mee op.
Maar ik ga ook niet alles als zoete koek slikken wat op de tv en radio voorbij komt omdat er genoeg bewijzen mijn inziens zijn die de ernst van de situatie zoals deze nu geschetst wordt, danig teniet doen.
De Jonge had na het mondkapjes/beschermingsmiddelen/falende BCO/achterlopende testen ontslag moeten krijgen, Grapperhaus na zijn bruiloft probleempje.quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee sorry daar ga ik niet in mee. Het probleem ligt veel dieper. Het kabinet heeft vanaf juli totaal geen urgentie meer uitgestraald. Niet gek dat de burger dan denkt “laat maar gaan” en die boetes, tja als ik boa zou zijn zou ik ook wel drie keer nadenken na grapperhausgate, hoe geloofwaardig ben je dan nog.
Cijfers zijn vaak gebaseerd op wat die mensen graag willen brengen. Zo is het ook met heel veel onderzoeken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:09 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Maar cijfers liegen toch niet? En de feiten zijn er? Wat is het dat jij er je schouders voor ophaalt?
Serieuze vraag hoor.
Oh, hier ben ik het ook mee eens hoor.quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee sorry daar ga ik niet in mee. Het probleem ligt veel dieper. Het kabinet heeft vanaf juli totaal geen urgentie meer uitgestraald. Niet gek dat de burger dan denkt “laat maar gaan” en die boetes, tja als ik boa zou zijn zou ik ook wel drie keer nadenken na grapperhausgate, hoe geloofwaardig ben je dan nog.
Idd. Ook niet uit eigen beweging terugkomen van zomerreces als 't fout begint te gaan, maar wachten tot Asscher ertoe oproept. Testen niet op orde krijgen met miscommunicatie op miscommunicatie en fout op fout. Grapperhausgate (is dat inmiddels al een gate?) heeft ook heel veel pijn gedaan idd, maar naar mijn idee vooral omdat er zelfs discussie was over wel of geen boete. Dan krijgt ie uiteindelijk een boete, maar zonder aantekening in zn dossier, dat was gewoon te doorzichtig.quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is ook weer waar, kabinet was redelijk onzichtbaar in de zomer. Grapperhaus kwam halverwege juli met een belerende speech, weekje laten een echte persco, maar verder niets. Als er in de zomer al veel besmettingen waren in toen nog vooral de Randstad, later in de studentensteden, waarom is er niet eerder regionaal fors ingegrepen? Zoals het plan was toen het corona dashboard geïntroduceerd werd?quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |