Het is maar wat je een 'jankverhaal' noemt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:36 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nou dat gebeurt dus al .. ik maak mij geen illusies
En da's kut ja.
Kom ik dadelijk ook met zo'n jankverhaal bij Over mijn lijk waar mijn man achter blijft met 3 jonge kinderen.
Rellenquote:Op maandag 12 oktober 2020 19:36 schreef kol7680 het volgende:
RTLNieuws meld net dat er 90% kans is dat horeca helemaal dicht gaat vanaf woensdagavond.
Zozo. Shit is on.
quote:Over de horeca wordt nog gesproken. Ingewijden houden ernstig rekening met een volledige sluiting van de horeca. Volgens de bronnen geven de besmettingscijfers geen aanleiding daarover optimistisch te zijn. Een variant zou kunnen zijn een forse beperking van de openingstijden.
Hier ben ik het wel met je eens, maar wat nu natuurlijk enorm speelt is dat we (ogenschijnlijk) alleen de "vraag" kant proberen in te dammen terwijl de "aanbod" zijde niet mee schaalt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Reguliere zorg zou niet weer mogen lijden onder de Corona crisis. BCO is ook volledig vastgelopen.
Ik vat dat niet persoonlijk op hoor, gewone zorg die niet doorgaat nu kost ook schade en/of levens en snap sterk je frustratie daarmee. Sterkte met je vader en behandeling van je uitstrijkje. Je kan alleen maar slechte keuzes maken als je moet kiezen tussen patiënten. Door het terugschroeven van aantal IC bedden een aantal jaren terug hebben we nu een probleem met een pandemie. En dan is corona nog relatief mild voor de meeste personen. Gewoon verdomde pech dat de broer van mijn tante toch zo ziek is geworden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:31 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nah zal ik de knuppel dan maar in het hoenderhok gooien?
Heel erg veel sterkte, allereerst. Uiteraard hoop ik dat het goed af loopt voor eenieder.
Maar face it .. mensen gaan dood. Ja ook aan griep, ja ook (bijna) aan een hartinfarct mijn vader vorige week zaterdag. Vandaag mensen die hun heup breken. Ikzelf heb onlangs een niet zo'n goede uitslag van mijn controle baarmoederhals uitstrijkje gekregen. Met een beetje geluk weet ik eind oktober wat het plan de campagne gaat worden.
Wij mensen zijn niet onsterfelijk. Dat is wat ik er mee wil zeggen. En dat moeten we ook niet na willen streven ten koste van alles.
Niets persoonlijks verder naar jou toe. Maar ik vind het totaal niet meer in verhouding staan alles wat er nu gebeurt.
En nogmaals sterkte
Want het virus komt bij ze naar binnen gewaaid....quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:37 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, daar komen alle brandhaarden vandaan..![]()
Mensen raken besmet thuis, niet op 1,5 meter afstand in een restaurant.
ik merk dat mijn post te aanvallend was. Excusesquote:Op maandag 12 oktober 2020 19:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kap toch eens aub. met "je mag dit niet benoemen op dit forum". Iedereen die zijn of haar mening op een respectvolle manier deelt is hier welkom. Ook tegengeluiden. Weinig mis met de post van Twinkle. Ben het er niet mee eens, maar gewoon een nette post. Zolang men op zo'n manier post mag hier best veel.
Sorry dat ik nu net jou post er even tussenuit pik, niks persoonlijks. Het staat mij gewoon tegen dat er zoveel gezeik is over dat er zogenaamd geen tegengeluid mag zijn. Die mag er zeker zijn, helaas zijn de users die op een normale manier tegengeluid geven op één hand te tellen.
In b4 jankende KHN-meneer die al voor de zevende keer het failliet van de sector predikt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:36 schreef kol7680 het volgende:
RTLNieuws meld net dat er 90% kans is dat horeca helemaal dicht gaat vanaf woensdagavond.
Zozo. Shit is on.
En er is natuurlijk ook een verschil tussen planbare zorg en planbare zorg. Het aanbod is alleen maar omlaag aan 't gaan momenteel lijkt het wel, en er lijkt geen enkel zicht te zijn dat daar ook iets aan gedaan wordt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel met je eens, maar wat nu natuurlijk enorm speelt is dat we (ogenschijnlijk) alleen de "vraag" kant proberen in te dammen terwijl de "aanbod" zijde niet mee schaalt.
De zorg niet overbelasten kan ook op andere manieren.
Stoer gezegd hoor. Ik zou ze vast bellen om aan te melden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:36 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nou dat gebeurt dus al .. ik maak mij geen illusies
En da's kut ja.
Kom ik dadelijk ook met zo'n jankverhaal bij Over mijn lijk waar mijn man achter blijft met 3 jonge kinderen.
Prima. Ruimhartig compenseren. Zeg 90% van de lonen en de huur. De rest kunnen ze dan zelf bijverdienen met bezorgen/afhaal en/of is ondernemersrisico.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:38 schreef summer2bird het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)a-amateursport-en-ov
[..]
quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:39 schreef mir1986 het volgende:
[..]
ik merk dat mijn post te aanvallend was. Excuses
We zijn juist afgestapt van de fikse boetes.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:41 schreef summer2bird het volgende:
Ik hoop echt dat er morgen fikse boetes komen voor samenscholingen.
Sluit middelbare scholen ook niet. Jongeren vanaf 12 zijn even besmettelijk als volwassenen, maar hoeven geen afstand te houden in lokalen en zitten in slecht geventileerde ruimten. Ze zijn ook vaker asymptomatisch en verspreiden daarom het virus ongemerkt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:41 schreef Kyran het volgende:
Wat ik zo raar/jammer vind is dat na 7 maanden nog steeds niet echt duidelijk is waar de brandhaarden daadwerkelijk ontstaan. De hele wereld heeft er last van, er zijn honderden of misschien wel duizenden onderzoeken gaande, iedere regering is er mee bezig, iedere ziekenhuis is er mee bezig, maar toch lijkt er geen duidelijkheid te komen over waar de echte brandhaarden ontstaan (een paar superevents daargelaten).
Daarom lijkt het onmogelijk om heel gericht maatregelen te nemen.
Voor mijn gevoel zijn vooral werkplekken en de OV op dit moment de grote veroorzakers. OV weer alleen gebruiken voor kritieke beroepen, rest van NL weer zoveel mogelijk thuiswerken. Denk dat je dan de twee grootste veroorzakers hebt te pakken.
"Het is vooral ons gedrag". In de zomer waren we heel braaf bezig.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:39 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wat een verassing zeg, dat richting het einde van dit jaar er meer corona patiënten zouden zijn. Had helemaal niemand verwacht.
Ik kan me inderdaad best voorstellen dat OV een vrij grote rol speelt, zeker nu 't kouder wordt. Je mag in het OV toch ook gewoon katoenen mondkapjes enzo op doen? Dat betekent effectief dat je voor de sier een mondkapje draagt, maar het eigenlijk niet veel doet verder.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:41 schreef Kyran het volgende:
Wat ik zo raar/jammer vind is dat na 7 maanden nog steeds niet echt duidelijk is waar de brandhaarden daadwerkelijk ontstaan. De hele wereld heeft er last van, er zijn honderden of misschien wel duizenden onderzoeken gaande, iedere regering is er mee bezig, iedere ziekenhuis is er mee bezig, maar toch lijkt er geen duidelijkheid te komen over waar de echte brandhaarden ontstaan (een paar superevents daargelaten).
Daarom lijkt het onmogelijk om heel gericht maatregelen te nemen.
Voor mijn gevoel zijn vooral werkplekken en de OV op dit moment de grote veroorzakers. OV weer alleen gebruiken voor kritieke beroepen, rest van NL weer zoveel mogelijk thuiswerken. Denk dat je dan de twee grootste veroorzakers hebt te pakken.
Precies. Sinds de scholen weer open zijn lopen de cijfers aan alle kanten op. Honderden scholen hebben te kampen met besmettingen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Sluit middelbare scholen ook niet. Jongeren vanaf 12 zijn even besmettelijk als volwassenen, maar hoeven geen afstand te houden in lokalen en zitten in slecht geventileerde ruimten. Ze zijn ook vaker asymptomatisch en verspreiden daarom het virus ongemerkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |