Die Nathan Ake is opeens ook oud geworden.quote:
Snelle douche genomen ookquote:Op zondag 11 oktober 2020 19:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die Nathan Ake is opeens ook oud geworden.
Ik kijk zn samenvatting wel in studio Voetbal.quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:57 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Ik ben benieuwd naar de analyse van Rafael van der Vaart.
quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Niet echt in deeeuhhhh problemen gekomen
Meerdere euhhh 100% kanseneuhhh afgedwongen
Veelvuldig euhhhhhh aan de bal geweest
Eenvoudig overeind euhh gebleven
De afwerkingeuhhhh kan beter
Ik zie nog wateuhhh puntjes waar we aan moeten werken maar euhhhhh, de basis staat
Je komtehhh natuurlijk om te winnen, euuhhh, jah
Moeilijkeuuuhhh tegenstander om de bal rond te laten gaan
In zulkeeeuhhh wedstrijden moet je een beetje geluk hebben
Als de eerste valt kan het-euuhhhh maar zo een dikke uitslag worden
Die kan geen goal makenquote:Op zondag 11 oktober 2020 20:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Frenkie was de enige die er nog voetbal in probeerde te krijgen. Moest eigenlijk ook nog de assist en goal maken ook.
Goed voorteken wel.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:03 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Waarom verbaast dat rijtje me niet?
Hij zou sowieso wat meer naar voren moeten spelen. Dat gekut achterin schiet je weinig mee op.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Frenkie was de enige die er nog
voetbal in probeerde te krijgen. Moest eigenlijk ook nog de assist en goal maken ook.
Maar wel een overwinningquote:Op zondag 11 oktober 2020 20:06 schreef Zorro het volgende:
Als iemand anders dan Babel die laatste kans had gekregen was het nu ook weer een last minute overwinning geweest.
Alles beter dan De Roon, dat kan echt niet meer.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:12 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Bij Rondo wil men Koopmeiners op de plak van de Roon.![]()
Als je echt alles op 1 draftempo wil hebben
Was de ideale wedstrijd voor hem om te starten met voorzetten op De Jong. Onbegrijpelijke keuze.quote:
dan had ie nee moeten zeggenquote:Op zondag 11 oktober 2020 20:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De Boer stapt ook wel weer op een kutmoment in.
Koeman begon op een dieptepunt qua niveau en kon bouwen. Creërde er een sfeer omheen met een Depay dat deze selectie er wat van ging maken. Met ook wat gelukjes erbij leuk gepresteerd. nu kijkt men vooral naar de Boer naar hoe hij met de erfenis Koemans omgaat. Heel andere druk.
Ben jij gek. Interlandsquote:Op zondag 11 oktober 2020 17:56 schreef onlogisch het volgende:
@:Buitendam @:Adames @:Lange_Lans @:muskusboktor57 zou ik ook onder de 'graag geziene gasten' scharen voor dit topic.
3, 4 grote kansen, en die moeten er gewoon in op dit niveau.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:26 schreef hhh38 het volgende:
"Ze stonden wel heel erg gegroepeerd"
Echt, die man leert helemaal niets van zn carrière
'ze groeven zich in rond de 16'quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:26 schreef hhh38 het volgende:
"Ze stonden wel heel erg gegroepeerd"
Echt, die man leert helemaal niets van zn carrière
Maar Koeman kan ook bouwen en die sfeer creeeren. Van Gaal ook, die zetten het meteen goed neer. Dat betekent niet dat het meteen al swingt als het eindresultaat, maar de basisdingen zitten in een weekje goed. Nu stonden de spelers elkaar de eerste helft aan te kijken alsof ze nog nooit samen getraind hadden. Dat is typisch De Boer, die heeft voor de basisdingen 10 wedstrijden nodig als het al lukt, en dan maar hopen dat hij het vasthoudt en geen gekke dingen gaat doen. En dat is het dan, meer zit er niet in.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Koeman begon op een dieptepunt qua niveau en kon bouwen. Creërde er een sfeer omheen met een Depay dat deze selectie er wat van ging maken. Met ook wat gelukjes erbij leuk gepresteerd. nu kijkt men vooral naar de Boer naar hoe hij met de erfenis Koemans omgaat. Heel andere druk.
Klopt. De Boer lijkt keer op keer niet te snappen dat een bepaalde sfeer neerzetten enorm belangrijk is. Met alleen voetbaltechnische zaken kom je er niet.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar Koeman kan ook bouwen en die sfeer creeeren. Van Gaal ook, die zetten het meteen goed neer. Dat betekent niet dat het meteen al swingt als het eindresultaat, maar de basisdingen zitten in een weekje goed. Nu stonden de spelers elkaar de eerste helft aan te kijken alsof ze nog nooit samen getraind hadden. Dat is typisch De Boer, die heeft voor de basisdingen 10 wedstrijden nodig als het al lukt, en dan maar hopen dat hij het vasthoudt en geen gekke dingen gaat doen. En dat is het dan, meer zit er niet in.
quote:
Ze speelden tegen Bosnië hè, dat zou je met 8 spelers nog moeten winnen...quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dit kan echt niet.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zij speelden heel gegroepeerd, het was moeilijk om er doorheen te komen”, zei De Boer bij de NOS. „We hadden een paar goede momenten in de eerste helft en gaven niks weg, maar je wil meer creëren. Maar het baltempo hooghouden tegen zo’n tegenstander is ontzettend moeilijk.”![]()
Dat Oranje niet scoorde in Zenica, stak De Boer wel. „Zeker na het inbrengen van Steven Berghuis kwam er wat schwung in. Hij deed het opnieuw uitstekend, maar ik denk dat mijn keuze om te starten met Donyell Malen en Quincy Promes te rechtvaardigen was. Ook achteraf. En van de drie, vier, vijf grote kansen die we krijgen, moet je er gewoon zeker eentje maken.”
https://www.telegraaf.nl/(...)r-moet-er-een-van-in
![]()
Recordaantal voorzetten ook.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:01 schreef Vriezzer het volgende:
2 wedstrijden De Boer. Heb weer alles gezien waar ik mij zo aan ging ergeren tijdens zijn Ajax tijdperk. Hij heeft níets geleerd sindsdien. Wat een ramp.
quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:01 schreef Vriezzer het volgende:
......Hij heeft níets geleerd sindsdien. Wat een ramp.
Het is ook zo ontzettend stompzinnig dat hij die wedstrijd tegen Mexico niet serieus nam achteraf. Hij voelt het sentiment totaal niet aan, dat was vorige maand al negatief na die kutwedstrijdjes van Lodeweges.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Verliezen en ontslagen worden zonder dat je de schuld bij je zelf zoekt, best knap
quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:09 schreef Generationalpha het volgende:
...Nog 2 potjes geen goals en de pers zaagt hem tot de grond af.
Ga zeker even kijken.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]22.40 al bij studio voetbal npo 1
Heeft ie dit echt gezegd?quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zij speelden heel gegroepeerd, het was moeilijk om er doorheen te komen”, zei De Boer bij de NOS. „We hadden een paar goede momenten in de eerste helft en gaven niks weg, maar je wil meer creëren. Maar het baltempo hooghouden tegen zo’n tegenstander is ontzettend moeilijk.”![]()
Dat Oranje niet scoorde in Zenica, stak De Boer wel. „Zeker na het inbrengen van Steven Berghuis kwam er wat schwung in. Hij deed het opnieuw uitstekend, maar ik denk dat mijn keuze om te starten met Donyell Malen en Quincy Promes te rechtvaardigen was. Ook achteraf. En van de drie, vier, vijf grote kansen die we krijgen, moet je er gewoon zeker eentje maken.”
https://www.telegraaf.nl/(...)r-moet-er-een-van-in
![]()
Dit is ongeveer wat die altijd zegt na een wanprestatie . Altijd en overal tot nu toequote:
Misschien kan Gudde even bellen met Louis.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:24 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Dit is ongeveer wat die altijd zegt na een wanprestatie . Altijd en overal tot nu toe
Gudde en daadkracht/toegeven dat die fout zit gaan niet hand in hand.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien kan Gudde even bellen met Louis.
Hopelijk verliest Frank nog 3 keer. Dan is het wel klaar.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:28 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Gudde en daadkracht/toegeven dat die fout zit gaan niet hand in hand.
Eerst nog een stuk of 3 0-0`s tussendoorquote:Op zondag 11 oktober 2020 22:28 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Hopelijk verliest Frank nog 3 keer. Dan is het wel klaar.
Was een enorme misser maar stonden wel 2 spelers voor. Een geblokt schot was waarschijnlijker geweest.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:33 schreef TLC het volgende:
Om het op zijn Frank Kramer's te zeggen over dat moment van Babel in blessuretijd :
die had mijn schoonmoeder nog gemaakt
Zo ziet Frank de Boer voetbal er gewoon uit.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:34 schreef BasEnAad het volgende:
Het was ook gewoon heel lui en gemakzuchtig. Ze doen hun best niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt, die gast hoort al tien jaar niet meer in het Nederlands Elftal. Wat zien al die bondscoaches toch in hem?quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Hij kan het nog redden door Babel niet nog een keer te selecteren.
Babel stond als enige op de juiste plek vandaag.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Echt, die gast hoort al tien jaar niet meer in het Nederlands Elftal. Wat zien al die bondscoaches toch in hem?
En schoot de bal voor het doel 4 meter naast, ook knapquote:Op zondag 11 oktober 2020 23:07 schreef firefly3 het volgende:
Babel stond als enige op de juiste plek vandaag.
nee hoor goeie speler alleen hij zou inmiddels wel moeten weten wat hij wel of niet kanquote:Op zondag 11 oktober 2020 16:30 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Wel makkelijk om telkens op Depay te kankeren wanneer het effe niet loopt bij Oranje ,..de perfecte scapegoat
Installeer eens een enter op je keyboard.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:28 schreef VeX- het volgende:
Gvdme, ik had op voorhand al gezegd dat Frank de Boer absoluut niet de juiste keuze was. Maar dat we al zo snel, zo hard door de ondergrens zakken had ik ook weer niet verwacht. Waar je bij Koeman we enigzins een idee had van het voetbal dat hij wil spelen en hoe de kwaliteiten van de spelers daarin pasten, bij FdB is het allemaal los zand. Zand dat de Nederlandse voetballiefhebber de ogen in word gestrooit. Het spel is niet om aan te zien: traag, stroperig, zijwaarts watjesvoetbal wat geen enkele ploeg kan verrassen, laat staan angst inboezemen. Oranje slaat voor de hele wereld weer een flets figuur. Zelfs Bosnie, dat na mislopen van het EK de handdoek in de ring had gegooid en de krachten spaarde begon te beseffen dat het een gemiste kans zou zijn tegen dit Oranje niet vol voor de winst te gaan. Niet voor niets dat Dzeko opeens toch wel mee wilde doen. Want 70 minuten van de wedstrijd was Oranje zielloos, inspiratieloos, laf, statisch. Bosnie had de wedstrijd zonder schroom mogen winnen. Niet geheel toevallig begon het pas te lopen toen de wissels erin kwamen. Berghuis gaf het team in 5 minuten meer bevlieging dan ze tot toe dan in de hele wedstrijd hebben gehad. Dat hij op grond van de vorige wedstrijd eigenlijk niet al in de basis stond toont hoe weinig gevoel onze Frank voor goed voetbal heeft. Ik vind het bijna zielig voor Frenkie de Jong. Dat hij gewoon de kar moet trekken wanneer het op bijna alle voorwaarste dreiging op het middenveld aankomt is eigenlijk schandalig. Van de wederopstanding van Oranje blijft op deze manier heel weinig over. Nederland - Italie word een hele belangrijke pot als referentiekader. Louis van Gaal ziet het ongetwijfeld met veel ergernis en leedvermaak aan.
Tja, die keuze is gewoon oerstom. Iedereen van buitenaf ziet dat je die jongens strak moet houden en op hun flikker moet geven om resultaat te behalen. De motivatie gaat niet vanuit hunzelf komen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zo ziet Frank de Boer voetbal er gewoon uit.
Telegraafquote:Op zondag 11 oktober 2020 23:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het negatieve sentiment rond Oranje groeit snel![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)d-oranje-groeit-snel
Het probleem ligt, naast dat de organisatie van de KNVB gewoon slecht geregeld is met Gudde aan het roer, vooral hoe de coach werd gekozen. 2 belangrijke problemen waarom er nu al sprake is van een 'crisis' (ja, na 2 wedstrijden)quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:32 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Tja, die keuze is gewoon oerstom. Iedereen van buitenaf ziet dat je die jongens strak moet houden en op hun flikker moet geven om resultaat te behalen. De motivatie gaat niet vanuit hunzelf komen.
Als spelers Van Gaal niet willen betekent niet dat ze De Boer wel willen. Er zijn genoeg goede trainers die niet zo excentriek zijn als Louis.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:47 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Het probleem ligt, naast dat de organisatie van de KNVB gewoon slecht geregeld is met Gudde aan het roer, vooral hoe de coach werd gekozen. 2 belangrijke problemen waarom er nu al sprake is van een 'crisis' (ja, na 2 wedstrijden)
(A. De spelers
De spelers hebben het voor het zeggen. De machtpositie van de spelers is enorm groot, zelfs groter dan de KNVB op dit moment. Spelers willen Louis van Gaal niet als trainer, maar dit zegt ook veel over welke aanpak zij beter vinden. Iedereen ziet ook meteen dat de spelers iemand nodig hebben met een harde aanpak en terug naar de basis moeten gaan nu Koeman er niet is. Ze denken al dat ze een team hebben en een van de beste zijn, maar dat zijn ze niet. Als je niet kan winnen tegen Mexico en fucking Bosnië dan verdien je niet eens in de top 20 te staan van de FIFA-lijst(die op zich ook niet echt klopt, maar je begrijpt mijn punt)
Met de spelers die het voor het zeggen hebben krijg je ook meteen een verschil in balans waarbij de spelers amper luisteren naar een coach. Ze hebben gekozen voor De Boer met een reden. Iedereen weet hoe De Boer het heeft gedaan bij de vorige clubs waar hij aan het roer was met veel negatieve reacties over zijn aanpak. De spelers zullen dit wel weten, maar neigen toch naar iemand die niet sterker in de schoenen staan.
De meeste landen hebben dit systeem niet. De KNVB luistert vrolijk naar de spelers in plaats van de spelers te negeren en dit over te laten aan de organisatie. Dit is ook erg uniek, ik snap ook niet waarom er een groep spelers het voor het zeggen hebben in Oranje. Ik kan me niet herrineren dat dit ook zo was bij de grote 4 in Oranje jaren geleden..
Daarnaast hebben we als volk ook minder macht om druk uit te oefenen, dus we blijven vrolijk ernaar kijken. De enige die kan ingrijpen is de KNVB, maar wat kunnen ze? niks met de spelers die op dit moment veel meer macht hebben. Wie is het probleem? Frank de Boer is niet het probleem dat je wil oplossen, maar de KNVB. Als je De Boer ontslaat denkt men dan dat je alsnog Van Gaal krijgt? De spelers gaan daar nooit mee akkoord
Conclusie: het probleem ligt dieper in de organisatie. Spelers hebben het voor het zeggen, niet de KNVB.
Van Gaal was meer een voorbeeld. Deze goede trainers hebben de shortlist niet eens gehaald. De Boer stond beter voor dan deze goede trainers. Zou je denken dat De Boer deze job heeft gekregen vanwege zijn cv?quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als spelers Van Gaal niet willen betekent niet dat ze De Boer wel willen. Er zijn genoeg goede trainers die niet zo excentriek zijn als Louis.
noem er een paarquote:Op zondag 11 oktober 2020 23:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als spelers Van Gaal niet willen betekent niet dat ze De Boer wel willen. Er zijn genoeg goede trainers die niet zo excentriek zijn als Louis.
Het lijkt me volkomen normaal dat je de spelers ook happy wil houden. Zonder plezier komt er ook niks uit.
Bedankt, dit is inderdaad precies wat er gebeurt nu.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:47 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Het probleem ligt, naast dat de organisatie van de KNVB gewoon slecht geregeld is met Gudde aan het roer, vooral hoe de coach werd gekozen. 2 belangrijke problemen waarom er nu al sprake is van een 'crisis' (ja, na 2 wedstrijden)
(A. De spelers
De spelers hebben het voor het zeggen. De machtpositie van de spelers is enorm groot, zelfs groter dan de KNVB op dit moment. Spelers willen Louis van Gaal niet als trainer, maar dit zegt ook veel over welke aanpak zij beter vinden. Iedereen ziet ook meteen dat de spelers iemand nodig hebben met een harde aanpak en terug naar de basis moeten gaan nu Koeman er niet is. Ze denken al dat ze een team hebben en een van de beste zijn, maar dat zijn ze niet. Als je niet kan winnen tegen Mexico en fucking Bosnië dan verdien je niet eens in de top 20 te staan van de FIFA-lijst(die op zich ook niet echt klopt, maar je begrijpt mijn punt)
Met de spelers die het voor het zeggen hebben krijg je ook meteen een verschil in balans waarbij de spelers amper luisteren naar een coach. Ze hebben gekozen voor De Boer met een reden. Iedereen weet hoe De Boer het heeft gedaan bij de vorige clubs waar hij aan het roer was met veel negatieve reacties over zijn aanpak. De spelers zullen dit wel weten, maar neigen toch naar iemand die een zwakkere positie heeft.
De meeste landen hebben dit systeem niet. De KNVB luistert vrolijk naar de spelers in plaats van de spelers te negeren en dit over te laten aan de organisatie. Dit is ook erg uniek, ik snap ook niet waarom er een groep spelers het voor het zeggen hebben in Oranje. Ik kan me niet herrineren dat dit ook zo was bij de grote 4 in Oranje jaren geleden..
Daarnaast hebben we als volk ook minder macht om druk uit te oefenen, dus we blijven vrolijk ernaar kijken. De enige die kan ingrijpen is de KNVB, maar wat kunnen ze? niks met de spelers die op dit moment veel meer macht hebben. Wie is het probleem? Frank de Boer is niet het probleem dat je wil oplossen, maar de KNVB. Als je De Boer ontslaat denkt men dan dat je alsnog Van Gaal krijgt? De spelers gaan daar nooit mee akkoord
Conclusie: Het probleem ligt dieper in de organisatie. Spelers hebben het voor het zeggen, niet de KNVB.
edit: van gaal is hier slechts een voorbeeld in.
Als je niet wint van Bosnië, in deze staat nog wel, had je op zijn minst aanvallend voetbal moeten laten zien. Dat je tenminste de beste bent op het veld. Dan kun je ook nog gelijkspelen of verliezen, maar dan komt het spelbeeld niet overeen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Sommigen van jullie reageren wel erg overdreven en hebben een wel erg kort geheugen. Bosnië-uit zou onder elke bondschoach een aidswedstrijd zijn geweest. Nederland heeft vaak moeite om dat soort ploegen op te rollen in uitwedstrijden. Jammer dat je hier niet met een lelijke goal met 3 punten wegkomt.
Ik denk dat de jongere spelers geen enkele reden hebben om Van Gaal niet te willen. Het zullen de gearriveerde spelers zijn die een luxepositie hebben zoals Babel en Strootman. Daar mis je niets aan als die niet happy zijn en niet meer geselecteerd worden. Iedere speler die een succesvol EK wil zou voor Van Gaal moeten zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het lijkt me volkomen normaal dat je de spelers ook happy wil houden. Zonder plezier komt er ook niks uit.
Van Marwijk had ik ook een heel logische en prima optie gevonden.quote:
Nee joh dat is ook niks.quote:Op maandag 12 oktober 2020 00:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Van Marwijk had ik ook een heel logische en prima optie gevonden.
Het was Bosnië B hans.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Sommigen van jullie reageren wel erg overdreven en hebben een wel erg kort geheugen. Bosnië-uit zou onder elke bondschoach een aidswedstrijd zijn geweest. Nederland heeft vaak moeite om dat soort ploegen op te rollen in uitwedstrijden. Jammer dat je hier niet met een lelijke goal met 3 punten wegkomt.
Dat krijg je ervan als je 8 spelers opstelt die zelden of nooit een goal maken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Er zit ook iets mentaal niet goed in die koppen. Berghuis is geen internationale top maar hij had tenminste drang om er iets van te maken. Bij de meesten heb ik dat gevoel geen moment, dat ze beseffen dat voetbal is bedoeld om te scoren.
Van Gaal was uitermate positief over Strootman. En door de blessure van Strootman schakelde Van Gaal over naar 5-3-2.quote:Op maandag 12 oktober 2020 00:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat de jongere spelers geen enkele reden hebben om Van Gaal niet te willen. Het zullen de gearriveerde spelers zijn die een luxepositie hebben zoals Babel en Strootman. Daar mis je niets aan als die niet happy zijn en niet meer geselecteerd worden. Iedere speler die een succesvol EK wil zou voor Van Gaal moeten zijn.
Dat was meer dan 6 jaar geleden. Van Gaal is een pragmaticus, die zal Strootman gewoon afschrijven als ie niet goed genoeg meer is. Van Dijk zal ook echt niet bang hoeven zijn voor zn plek, dat is echt onzin.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Van Gaal was uitermate positief over Strootman. En door de blessure van Strootman schakelde Van Gaal over naar 5-3-2.
Strootman zal dus niet bij de klagers horen. Ik denk dat Wijnaldum, Van Dijk en Memphis de zeikerds zijn. Van Dijk omdat hij bang is dat De Vrij de voorkeur krijgt en Memphis en Wijnaldum omdat die ondertussen ook hele grote ego's hebben .
VBL / [Nations League] Italië - Nederland #1 @ NPO3 20:45quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
De Boer over Italië: ‘Twee scenario's getraind, groep beslist welke we gebruiken’
Bondscoach Frank de Boer heeft zijn voetballers van het Nederlands elftal nadrukkelijk betrokken bij het strijdplan voor de uitwedstrijd van woensdag tegen Italië in de Nations League. Hij heeft met hen besproken hoe ze het beste kunnen reageren als linksback Leonardo Spinazzola opkomt.
De verdediger van AS Roma bezorgde Oranje begin september veel problemen tijdens het verloren thuisduel in de Johan Cruijff ArenA. Met dank aan Spinazzola hadden de Italianen steeds een speler vrijstaan op de linkerflank. ,,We hebben goed getraind op twee scenario’s”, vertelde hij. ,,Op een optie A en B. Ik heb een voorkeur, maar heb ze ook gevraagd wat zij vinden. Zij moeten het uitvoeren. Als dat niet lukt hebben we een plan B en kunnen we heel snel switchen.”
Vergeleken met het teleurstellend verlopen gelijkspel van zondag met Bosnië en Herzegovina (0-0) kan De Boer in het stadion van Atalanta uit Bergamo weer een beroep doen op Memphis Depay. Hij moet een vervanger aanwijzen voor Marten de Roon, die een schorsing moet uitzitten. ,,Teun Koopmeiners heeft het vorige week op die positie redelijke goed gedaan tegen Mexico”, zei de opvolger van Ronald Koeman. ,,Donny van de Beek is offensiever ingesteld. Jullie zien morgen wie het is geworden.”
De Boer beschikt voor het duel met Italië over een fitte spelersgroep van 23 spelers. Steven Berghuis heeft met een goede invalbeurt tegen Bosnië nadrukkelijk gesolliciteerd naar een basisplaats. Oranje ging afgelopen zondag ook niet slechter voetballen nadat Denzel Dumfries naar de kant was gegaan voor Hans Hateboer. De Boer wilde tijdens zijn laatste persconferentie voor het duel met de viervoudig wereldkampioen niets kwijt over zijn beoogde basisformatie.
Nederlaag
Wel weet hij dat het Nederlands elftal een stuk beter voor de dag zal moeten komen dan tijdens het verloren thuisduel van begin september met Italië (0-1). ,,Toen kwamen we overal te laat en hadden we veel moeite met al hun positiewisselingen. Het is de bedoeling dat wij nu de controle hebben. We zijn positief gestemd.”
Italië is halverwege de groepsfase met vijf punten de koploper van groep A in de Nations League. Nederland en Polen volgen met vier punten. ,,De groep ligt dus nog wijd open”, stelde De Boer. ,,Maar verliezen hier is dodelijk. Dat zou ook geen ideale start voor mij als bondscoach zijn.”
https://www.ad.nl/nederla(...)-gebruiken~a680b66a/
Hij heeft zijn lot in handen van de spelers groep gelegd altijd handig![]()
6-0 voor Italië dus en Frank![]()
Gavranovic liet zien hoe je dat doetquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:35 schreef Generationalpha het volgende:
@:Tarado, XG van de wedstrijd is bekend.
0,65 XG voor Bosnië en 1,46 XG voor Nederland. Kans van Babel wordt volgens de XG als extreem klein beschouwd, 0,03. (Waarschijnlijk dus vanwege de verdedigers die ervoor stonden.)
Al met al dus wel 2 keer zoveel XG, een overwinning was wel verdiend geweest.
Heb je een bron voor deze cijfers? Ben gewoon benieuwd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:35 schreef Generationalpha het volgende:
0,65 XG voor Bosnië en 1,46 XG voor Nederland. Kans van Babel wordt volgens de XG als extreem klein beschouwd, 0,03. (Waarschijnlijk dus vanwege de verdedigers die ervoor stonden.)
Aan de andere kant lijkt me een xG van 1,46 vrij laag met 69% balbezitquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:35 schreef Generationalpha het volgende:
Klopt, niet best maar het zijn wel vergelijkbare cijfers als onder Koeman.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Aan de andere kant lijkt me een xG van 1,46 vrij laag met 69% balbezit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |