Dat is dus een beetje de vraag. Als de maatregelen effect hebben, dan is die opheffing anders voor en na de maatregelen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 15:34 schreef Scrummie het volgende:
Heft het elkaar allemaal niet heel erg op?
Ik bedoel; die 3500 die eigenlijk niet bij 'gister' hoorde; over een paar weken zullen de cijfers zich weer corrigeren omdat er dan cijfers gemeld zijn die eigenlijk bij 'gister' hoorden.
Duitsland's altruïsme is niet oneindig lijkt me.quote:Op zondag 11 oktober 2020 15:36 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
In het verleden zijn er patienten overgeplaatst naar Duitsland toen een aantal ziekenhuizen overbelast waren. Dat zou nu toch ook kunnen?
Oh Tjacka... wat ontzettend rot! Hoe voelt hij zich? Heeft hij veel klachten?quote:
Ik ga er even vanuit dat beleid niet wordt gemaakt op basis van de dagelijks nieuwe infecties maar dat er op meer factoren beleid gemaakt word.quote:Op zondag 11 oktober 2020 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja en nee. Aangezien er op dit moment gestuurd wordt op besmettingscijfers, en eventuele maatregelen op basis daarvan afgekondigd worden, is het belangrijk dat die kloppen.
Dat snap ik, maar dat betekent automatisch ook dat, als er van die 3500 2 weken oud zijn dat de infecties destijds al meer reden tot zorg hadden moeten geven, en dat je over twee (pakweg) weken pas iets kan zeggen over de cijfers vandaag of gister.quote:We hebben vandaag bijvoorbeeld 6300 besmettingen die gemeld zijn. Als van die 6300 er 3500 2 weken oud zijn, dan kunnen we prima al over de piek heen zijn qua aantal besmettingen. Het bepaalt of je je plateau al behaald hebt, of dat je nog een (toekomstige) stijging kunt verwachten.
Beterschap! Gaat het een beetje met hem?quote:
Mijn zorg is vooral, we zijn eigenlijk telkens 'blind' uit gegaan van die 6300 besmettingen, dat is van de afgelopen dagen. Als de helft van die 6300 besmettingen 2 weken of meer oud is, dan zitten die al bij de huidige ziekenhuisopnamecijfers, omdat de gemiddelde tijd tussen besmetting en opname ergens rond de 2 weken ligt.quote:Op zondag 11 oktober 2020 15:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ga er even vanuit dat beleid niet wordt gemaakt op basis van de dagelijks nieuwe infecties maar dat er op meer factoren beleid gemaakt word.
[..]
Dat snap ik, maar dat betekent automatisch ook dat, als er van die 3500 2 weken oud zijn dat de infecties destijds al meer reden tot zorg hadden moeten geven, en dat je over twee (pakweg) weken pas iets kan zeggen over de cijfers vandaag of gister.
Gaat mij in elk geval om de trend. Als er ergens een overzicht gemaakt kan worden met daadwerkelijke gemelde infecties op een bepaalde dag, denk ik niet (maar dat is puur een gevoel) dat de trend van stijgende nieuwe gemelde besmettingen veel verschilt van nu.
Ik was even je quote kwijt maar het wordt inderdaad in het bloed bepaalt.quote:Op zondag 11 oktober 2020 15:01 schreef Natalie het volgende:
[..]
Bloedprikken zal idd wel de enige manier zijn.
Nu slik ik sowieso vitamines bij, ivm voedselallergie en daar zit ook vitamine D bij, maar doe 't niet speciaal daarvoor.
Dat sanitair sluiten was imo vooral idd een gedragsinstrument om te zorgen dat er dus geen toeloop zou zijn van gebruikers en daarmee de locaties niet zouden worden overstroomd.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:57 schreef TheLastPost het volgende:
Zouden ze gezien de herfstvakantie het recreatieverkeer nog aan banden willen leggen? In het voorjaar moest het sanitair van campings verplicht sluiten.
Ik ben het lang niet altijd eens met Red Team, maar ik ben het wel eens met het feit dat we moeten blijven waken voor tunnelvisie.quote:Op zondag 11 oktober 2020 15:47 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Zelf nog niet gelezen, maar ben wel benieuwd nu het kabinet soms wat meer lijkt te luisteren naar het Red Team.
Hij is weer aan de betere hand als goed is, maar je weet het nooit met dit virus toch.quote:Op zondag 11 oktober 2020 15:39 schreef Natalie het volgende:
[..]
Oh Tjacka... wat ontzettend rot! Hoe voelt hij zich? Heeft hij veel klachten?
nee mijn papa toenquote:Op zondag 11 oktober 2020 15:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Shit zeg, beterschap.
Had jij niet pas nog een test gedaan?
Wat is er mis mee om het nog een week aan te zien?quote:Op zondag 11 oktober 2020 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja en nee. Aangezien er op dit moment gestuurd wordt op besmettingscijfers, en eventuele maatregelen op basis daarvan afgekondigd worden, is het belangrijk dat die kloppen.
We hebben vandaag bijvoorbeeld 6300 besmettingen die gemeld zijn. Als van die 6300 er 3500 2 weken oud zijn, dan kunnen we prima al over de piek heen zijn qua aantal besmettingen. Het bepaalt of je je plateau al behaald hebt, of dat je nog een (toekomstige) stijging kunt verwachten.
Mwa, bijna 57 en mijn opa is overleden aan hartproblemen op zijn 58e. Dus hij denkt dat hij dood gaat. Niet echt gezellig om met hem te bellen dus.quote:Op zondag 11 oktober 2020 15:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Klote. Behoort hij tot de risicogroep?
Dit zei je eerder ook al, maar dat is natuurlijk complete flauwekul he.quote:Op zondag 11 oktober 2020 15:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
En meer besmettingen? Logisch: meer testcapaciteit.
Maar waarom zou het OMT aan tunnelvisie doen? Het is juist het Red Team dat bij herhaling telkens dezelfde punten benadrukt.quote:Op zondag 11 oktober 2020 15:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben het lang niet altijd eens met Red Team, maar ik ben het wel eens met het feit dat we moeten blijven waken voor tunnelvisie.
Red Team zou eigenlijk onderdeel moeten worden van OMT als spreekbuis denktank.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |