Denk dat ze een tijdje een dalende lijn moeten laten zien voor de maatregelen weer versoepeld worden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:44 schreef Kickinalfa het volgende:
Cijfers naar beneden weg met de strengere maatregelen.
Bloed prikken is denk ik de enige manier?quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:51 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zou ook niet zo goed weten hoe we daar achter moeten komen..
Wellicht een beetje inwerken op de mogelijkheden, wat als het morgen dit is, wat denkt Van Dissel dat er gaat gebeuren, zodat je morgen niet alles in de heat of the moment hoeft te beslissen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar er is wel degelijk overleg tussen Rutte, De Jonge en Van Dissel vandaag. Dus daar zal vast ook wat besproken worden qua maatregelen.
Max 1 tabletje per dag idd, houd me braaf aan de adhquote:Op zondag 11 oktober 2020 14:55 schreef FalloutVATS het volgende:
Toch moet je wel oppassen dat je niet teveel vitamine D supplementen slikt. Dan kan je weer nierstenen vormen en dat is ook geen pretje.
https://data.rivm.nl/covid-19/quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, dit lees ik nergens en dat zou dan ook bewonderenswaardig zijn.
Zo zal het inderdaad gaan gok ik ja.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wellicht een beetje inwerken op de mogelijkheden, wat als het morgen dit is, wat denkt Van Dissel dat er gaat gebeuren, zodat je morgen niet alles in de heat of the moment hoeft te beslissen.
Als je tijd hebt (quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:53 schreef SacreCoeur het volgende:
Wie nog benieuwd was nadat ik gister zei dat ik na 2,5 dag nog geen uitslag had.
Inmiddels... nog steeds geen uitslagwe zitten bijna op 72 uur.
Je hebt liever een lockdown op het moment dat het niet langer kan?quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik meen het gewoon.
Mijn inziens is er helemaal geen reden om nu weer van alles uit de kast te halen om verdere besmettingen te voorkomen.
Dit ge ping pong met het op en afschalen van maatregelen lijkt me onnodig.
Laat het maar even zo.
Geen enkele datagraver die ik volg (zoals een van Zelst) meldt dit, dus ik denk niet dat dit juist is dat deze cijfers zo achterstallig zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://data.rivm.nl/covid-19/
Voor als je hem gemist had.
Landelijke casus pakken.
Bloedprikken zal idd wel de enige manier zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bloed prikken is denk ik de enige manier?
Ik slik zelf vit. D supplementen, meestal begin ik daar rond half oktober mee als de zonkracht te laag wordt en dan elke dag een tabletje tot pak m beet maart.
Ook omdat ik gelezen had dat het winterdepressie kan tegengaan en daar ben ik nogal gevoelig voor.
En ja, baat het niet dan schaadt het niet
Dat geldt alleen voor mensen die aanleg hebben voor nierstenen gelukkig.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:55 schreef FalloutVATS het volgende:
Toch moet je wel oppassen dat je niet teveel vitamine D supplementen slikt. Dan kan je weer nierstenen vormen en dat is ook geen pretje.
Ik denk dat niemand een lockdown wil, en op dit moment lijkt me een lockdown / strengere maatregelen overdreven.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je hebt liever een lockdown op het moment dat het niet langer kan?
NOSquote:"Als je kijkt naar de verschillen en overeenkomsten met de eerste golf, dan valt op dat wij nu voornamelijk patiënten hebben met een niet-westerse achtergrond, waarbij het ook zo is dat zij de Nederlandse taal niet helemaal machtig zijn." Naar aanleiding daarvan informeerde hij bij ziekenhuizen in Rotterdam, Den Haag en Utrecht hoe het daar was en die deelden zijn ervaring.
Girbes roept op tot verder onderzoek. De uitkomsten daarvan kunnen volgens hem mogelijk bijdragen aan de bestrijding van het coronavirus. Hij roept de overheid op eens goed te kijken naar de informatievoorziening aan mensen die het Nederlands niet of niet goed machtig zijn. "Hoe goed hebben wij ons best gedaan om ook die groepen te bereiken? Ik heb het niet tot in de details uitgezocht, maar mijn indruk is dat daar misschien nog wel wat lacunes zitten."
In het Amsterdam UMC loopt al een onderzoek naar de invloed van etniciteit op de verspreiding van het virus. Daarin wordt ook gekeken naar de mate waarin deze groepen beschermende maatregelen nemen en of de overheid hen goed weet te bereiken. De resultaten daarvan worden begin volgende maand verwacht.
@Sfanctaquote:
Het is vooral vreemd dat Van Zelst dit nooit meldt, aangezien dit wel zo is en het een veel betere manier is om de trend weer te geven - maar wel minder 'hot' doordat je de hele tijd moet zeggen dat je gegevens nog incompleet zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2020 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen enkele datagraver die ik volg (zoals een van Zelst) meldt dit, dus ik denk niet dat dit juist is dat deze cijfers zo achterstallig zijn.
Maar het kan net zo goed andersom zijn, dat de stijgingen van de afgelopen dagen juist vertekenend zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:42 schreef dick_laurent het volgende:
Dat denk ik ook. En het is al vaker gezegd, die kleine dipjes hebben we in de afgelopen weken vaker gezien, gevolgd door dan een vrij flinke stijging een dag later.
Betekent dit dat je pas maatregelen wil zien als code zwart in werking treedt? Of hoe moet ik dat zien?quote:Op zondag 11 oktober 2020 15:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand een lockdown wil, en op dit moment lijkt me een lockdown / strengere maatregelen overdreven.
IC capaciteit is voldoende, voor het aanbod aan de "reguliere covid" opnames zal er capaciteit verhoogd moeten worden.
De enige structurele oplossing waar we nu naartoe werken is het vaccin en het alweer inleveren van vrijheden/mogelijkheden lijkt me niet nodig.
Als we het wel doen gaan we een maandje weer inleveren om in november weer wat minder strenge maatregelen te hebben.
Vervolgens in februari weer in de situatie als nu.
Zolang er geen structurele oplossing is heb ik geen zin om tijdelijk weer van alles in te leveren, zeker op het moment dat het nog allemaal behapbaar is.
Niet iedereen is even besmettelijk en sommigen hebben een sterk immuunsysteem.quote:Op zondag 11 oktober 2020 15:12 schreef michiel_merk het volgende:
Hoe betrouwbaar zijn de tests eigelijk? Vrienden van mij zijn getest, hij posititief(had klachten) zn vriendin ging paar dagen later ook maar testen, toen zij klachten kreeg, negatief...2 e keer al in korte tijd dat vrienden van mij zijn getest waarvan 1 positief en ander negatief.
Dus eigenlijk zou je een heleboel dagbestanden moeten vergelijken om te zien hoeveel de vertraging is en in hoeverre de vertraging nu groter/kleiner is dan bv. een aantal weken terug. Ik ga ervan uit dat ze die data bij het RIVM wel op deze manier analyseren.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik kwam er vandaag achter doordat ik het positiviteitstopic eens bekeek.
https://data.rivm.nl/covid-19/
De casus 'landelijk' maakt onderscheid voor de positieve tests op welke dag deze werd afgenomen. Als je dan die van gister (die is nu verdwenen helaas) en vandaag vergelijkt, dan zie je op welke dag de toegevoegde positieven zijn afgenomen. Natuurlijk is de data van de afgelopen dagen nog niet compleet, maar het is ook niet duidelijk hoe incompleet het is. Nog maar eens een argument om niet nu al te zeggen dat er maatregelen nodig zijn - de week t/m 4 oktober telde vooralsnog dagelijks meer positieve getallen dan deze week, met als piekdag 2 oktober.
Het betekend dat we ergens naar een set maatregelen moeten die houdbaar zijn voor de lange termijn zonder continu op / af te schalen (dus de R ergens rond de 1).quote:Op zondag 11 oktober 2020 15:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Betekent dit dat je pas maatregelen wil zien als code zwart in werking treedt? Of hoe moet ik dat zien?
We staan wel op het kiepje nu natuurlijk en er is weinig raars voor nodig om in dat scenario te belanden. Ik vind het persoonlijk vervelender om continu vervelende maatregelen te hebben dan tijdelijk hele strenge.
Hoe achterstallig het is weet ik niet, maar er zijn bv. slechts 1862 positieve testen te vinden van gisteren in dat bestand. Waarvan slechts 227 van vandaag.quote:Op zondag 11 oktober 2020 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen enkele datagraver die ik volg (zoals een van Zelst) meldt dit, dus ik denk niet dat dit juist is dat deze cijfers zo achterstallig zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |