Ga je ons inhalen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:11 schreef MaJo het volgende:
Zo vluchttas nog even nagelopen dus wat dat betreft kunnen we zo weg. Ik lig nu op bed met Noa als levende kruikDe krampen zijn nu weer weg, ik ben benieuwd of ze zo nog terugkomen, maar hopelijk heb ik dan nog even kunnen slapen
Wie weetquote:
Nog een beetje kunnen slapen?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 00:09 schreef MaJo het volgende:
Ik denk dat het loos alarm was. Op een aantal venijnige krampen na is het nu weer rustig. Ik kon er alleen niet van slapen dus er maar even uitgegaan (ook honger!) Dus nu poging 2 tot slapen.
Spannend Kwak, hopelijk kunnen ze het morgen zien!
Wel onrustig maar uiteindelijk toch best aardig kunnen slapen. Ik plak er denk ik nog een paar uur aan vastquote:
Ik zou het gewoon doen nu het nog kanquote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wel onrustig maar uiteindelijk toch best aardig kunnen slapen. Ik plak er denk ik nog een paar uur aan vast
Hoe gaat het verder met jou? Er waren nogal wat zorgen, zijn die al weggenomen?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:32 schreef Gaddle het volgende:
Nog een weeke en dan mag ik ook alweer met verlof.
Heerlijk. Niet dat ik denk dat ik veel rust ga krijgen, maar wel lekker idee.
Wonder boven wonder gaat het prikken voor suiker best wel goed. Dieet gaat ook oke.
Nu nog lekker slapen en dan is het plaatje voor nu compleet. haha
Ik zit te denken om verlof achter mijn zwangerschapsverlof te plakken. Ik vond 10 weken wel heel snel voorbij gaan de vorige keer.
Met mij gaat het oke. Niet al mijn zorgen zijn weg genomen, maar iedere keer gaat het iets beter. dank je.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Hoe gaat het verder met jou? Er waren nogal wat zorgen, zijn die al weggenomen?
Bedankt voor je reactie! Fijn dat je zo lang bij de verloskundige mag blijven. Ik had het zelf gewoon niet verwacht en was ook wel een beetje verbaasd over om welke redenen het dan moet (kans op hoge bloeddruk, complicaties etc.). Maar dat is omdat het vorige zwangerschap bij mij juist allemaal volgens het boekje verliep, ik had geen hoge bloeddruk, geen zwangerschapsdiabetes, geen complicaties bij de bevalling...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:13 schreef kwakz0r het volgende:
@:vkv wat vervelend! Ik heb een bmi van ruim boven de 40 en een gastric sleeve en een vorige sectio én vorige keer zwangerschapsdiabetes.... en ik mag tot 36 weken bij de verloskundige blijven (tenzij er complicaties optreden).
Kunnen ze niet met je meedenken? Of dat je dubbele afspraken hebt ook bij de vk voor het sociale? Weet niet of je daar behoefte aan hebt hoor, zelf had ik dat heel erg na vorige keer.
Heb nu mijn afspraken bij de vk met een paar extra afspraken in t ziekenhuis en wat extra bloedonderzoeken en glucose dagcurves enzo. Ben zo blij dat ze hier (in gouda en bij deze praktijk specifiek) zo meedenken!
Vanavond de echo, spannend! Morgen 17 weken dus als t goed is moet t wel te zien zijn, zelfs met mijn dikke buikwand.
Vervelend dat die ene kilo zo een verschil maakt, dat zou toch niet moeten als alle andere functies gewoon pima zijn. Ik heb mij geen enkele keer hoeven wegen trouwens, en anders had ik dat ook geweigerd want ik ga dan obsessief bijhouden hoeveel ik aankom. Maar ik ben sowieso medisch en vind het helemaal prima. Mijn gynaecoloog is echt een hele beste kerel en anders zijn er nog 2 bij wie ik mij op mijn gemak voel.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 18:58 schreef VKV het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie! Fijn dat je zo lang bij de verloskundige mag blijven. Ik had het zelf gewoon niet verwacht en was ook wel een beetje verbaasd over om welke redenen het dan moet (kans op hoge bloeddruk, complicaties etc.). Maar dat is omdat het vorige zwangerschap bij mij juist allemaal volgens het boekje verliep, ik had geen hoge bloeddruk, geen zwangerschapsdiabetes, geen complicaties bij de bevalling...
Ik kijk de eerste afspraak in het ziekenhuis wel even aan, hoe dat voelt. Heb er natuurlijk ook geen ervaring mee en als dat aardige mensen zijn, dan vind ik dat ook wel prima.
Uiteindelijk tot 11 uur liggen slapenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 08:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon doen nu het nog kanSlaap lekker!
Ik snap die stickers nog niet helemaal, van die tekstvakjes zoals vroeger? Want in dat geval is het niets voor mijquote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:59 schreef Hilmo het volgende:
Stickervel krijg je van de Kruidvat voor fotostickers. Die krijg je in de mail, al ruim van te voren dus die mail goed bewaren.
Babydump heeft idd ook een doos, is wat goedkopere troep. Vaak heeft een lokale supermarkt ook een eigen actie. Helemaal in dorpen. Die van ons (AH) heeft lever je geboortekaartje in en je krijgt een enorme doos met supermarkt producten en een leuke knuffel enzo. Plus moet ook erg leuk zijn maar je moet in folder gebied wonen. Bij die van wij jonge ouders krijg je dat blad wat best aardig is en gratis mutsje met naam kan je dan bestellen. Best leuk, doen we altijd wel.
Heerlijk! Als het mogelijk is om het te verlengen zou ik het zeker doen!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:32 schreef Gaddle het volgende:
Nog een weeke en dan mag ik ook alweer met verlof.
Heerlijk. Niet dat ik denk dat ik veel rust ga krijgen, maar wel lekker idee.
Wonder boven wonder gaat het prikken voor suiker best wel goed. Dieet gaat ook oke.
Nu nog lekker slapen en dan is het plaatje voor nu compleet. haha
Ik zit te denken om verlof achter mijn zwangerschapsverlof te plakken. Ik vond 10 weken wel heel snel voorbij gaan de vorige keer.
Als je de vorige keer helemaal geen complicaties had en nu qua bmi maar 1 kilo er boven zit vind ik dat wel raar dat ze zo strikt zijn. Ik snap dat er grenzen zijn die ze moeten hanteren maar het zou fijn zijn als er ook naar jouw situatie gekeken wordt, net als bij Kwak.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 18:58 schreef VKV het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie! Fijn dat je zo lang bij de verloskundige mag blijven. Ik had het zelf gewoon niet verwacht en was ook wel een beetje verbaasd over om welke redenen het dan moet (kans op hoge bloeddruk, complicaties etc.). Maar dat is omdat het vorige zwangerschap bij mij juist allemaal volgens het boekje verliep, ik had geen hoge bloeddruk, geen zwangerschapsdiabetes, geen complicaties bij de bevalling...
Ik kijk de eerste afspraak in het ziekenhuis wel even aan, hoe dat voelt. Heb er natuurlijk ook geen ervaring mee en als dat aardige mensen zijn, dan vind ik dat ook wel prima.
Ah wat leuk! Of je het wil delen moet je natuurlijk zelf weten, zelf heb ik daar geen moeite mee gehadquote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:42 schreef Tink89 het volgende:
Wij weten wat we krijgen! Ik twijfel nog even of ik het ga delen, maar het was zo tof om te zien. Meteen de namendiscussie met manlief weer aangezwengeld
Ik ook wel, van mij mag het doorzettenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
@:Majo ik vind het zo spannend voor je!
Oh dear!! Het gaat bijna gebeuren!? YEAH!!!! Eindelijkquote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ook wel, van mij mag het doorzettenMijn man was gisteren zo teleurgesteld dat het niet doorzette, hij had geen idee dat dat ook kon gebeuren
Hij was zo zenuwachtig, echt heel lief
Ahwquote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ook wel, van mij mag het doorzettenMijn man was gisteren zo teleurgesteld dat het niet doorzette, hij had geen idee dat dat ook kon gebeuren
Aah, liefquote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Officieel kan het nog bijna 4 weken duren maar als het zo doorgaat zit het er wel aan te komen jaquote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:28 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Oh dear!! Het gaat bijna gebeuren!? YEAH!!!! Eindelijk![]()
Ik hoop met je meequote:
Heerlijk! Geniet ervanquote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:36 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Aah, lief
Eindelijk de lang verwachte dag: verloffff
90 % kans op?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:11 schreef kwakz0r het volgende:
Leuk @:tink89
Hier een trollbaby, we hebben een “90% kans” uitslag maar “ga nog maar geen dingen verven”.beeld bij mij is sowieso lastig, maar t lag steeds met de voetjes ervoor, benen strak naast elkar gestrekt, helemaal opgekruld, rug naar het beeld etc.
Meisjequote:
2e is ook niks te zien. Was illustratie van het trollenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:51 schreef Peejtur het volgende:
1e foto kan ik me voorstellen dat je een paar schaamlippen ziet. 2e haal ik niks uit
En ik kwam per ongeluk deze posting tegen. @Kleurdoos, wat leuk om te ontdekken hoe je oudste er nu uitziet. Ik had haar op de bovenste foto niet meteen herkend, maar op de tweede foto wel. Ook jij gefeliciteerd - met je gezin van vijf zeven inmiddels! Het kan verkeren. Ik word er wat nostalgisch van; de tijd gaat zo snel.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:35 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mn oudste 3, ik fotografeer zelfs voor Disana :p haha!
En @:pinquit echt he! Net zn zus maar dan langer smaller en zwaarder 😂
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 13:35 schreef Gogo83 het volgende:
Wat is het stil hier.. Zou @:Majo tegenwoordig tot in de middag uitslapen of zou ze druk bezig zijn?
Nee hoor, gewoon niet veel te meldenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 13:35 schreef Gogo83 het volgende:
Wat is het stil hier.. Zou @:Majo tegenwoordig tot in de middag uitslapen of zou ze druk bezig zijn?
Bij de laatste echo (met 36 weken) heb ik het zelfs nog nagevraagdquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 07:32 schreef Wolken het volgende:
Ik vraag nog iedere echo of het nog steeds een jongetje is. Bij 16,5 week een geslachtsecho laten maken en toen zat hij ook de hele tijd met de benen dicht en dan denk je wat te zien, is het de navelstreng.
Meh, ff doorbijten gewoonquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:52 schreef Charrell het volgende:
Misschien een rare vraag...
Hier de eerste zwangerschap en eerste trimester.
Is het gebruikelijk om de druk van je borsten af te helpen door alvast te kolven? Of hoort dit er gewoon bij als de aanleg van melkproductie.
Heb het idee dat ze straks nog klappen.
Nee dat is zeker niet de bedoeling. Enorme meloenen horen er gewoon bij.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:52 schreef Charrell het volgende:
Is het gebruikelijk om de druk van je borsten af te helpen door alvast te kolven? Of hoort dit er gewoon bij als de aanleg van melkproductie.
Gelukkig zit er soms wel een aantal uur tussen dus dan kan ik wel relaxen. Tot nu begint het steeds 's avonds en gaat het de hele nacht door. Overdag alleen wat krampjes.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:01 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Kwak, altijd leuk die trollbaby's. Ik denk ook een meisje maar ik ben niet echt een expert in het geslacht van echo's aflezen. Ben benieuwd of het bij de SEO wijzigt!
Philo, hoe heb je je suiker gecheckt? Wel fijn dat het na het avondeten gewoon goed was!
Peejtur, hoe is het bij jullie? Nog alles rustig?
DUMAN, verlof!Geniet ervan!
Majo, balen van de voorweeën, ik hoop dat je tussendoor voldoende kan rusten.
Nette waardenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:26 schreef kwakz0r het volgende:
Ik moet vandaag ook een dagcurve prikken. Niet vanwege vermoeden DG maar ivm gewicht, uit voorzorg.
Nuchter 4,8
2u na ontbijt 4,9
2u na lunch 4,6
Za na het avondeten ook wel goedkomen denk ik.
Hopelijk hoeft het met zulke goede waardes idd pas weer bij 24 wk want ik slaag er altijd in minimaal 1 beurse vingertop te creëren
Dat is het vooral, dat je je steeds afvraagt "zal het nu dan doorzetten?" Vooral mijn man is erg teleurgesteld steeds, die wil volgens mij wel graag dat het begintquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:50 schreef Philomijn het volgende:
@:KapiteinCupcake Ik had in mijn vorige zwangerschap zwangerschapsdiabetes en daar heb ik de prikspullen van bewaarddus na een uur vingerprik en dan met apparaatje meten.
@:MaJo jeetje zeg, lijkt me echt spannend zo met die voorweeën. Dat je je dan elke keer afvraagt van is dit het nou? Is het begonnen?
@:kwakz0r mooie waarden! Had je goed veel koolhydraten gegeten?
Prenataal kolven bestaat wel maar het lijkt me niet dat dit in het eerste trimester al kan. Die opgeblazen borsten horen er gewoon bijquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:52 schreef Charrell het volgende:
Zoals hierboven is het nog akelig rustig hier. Maandag worden vliezen gebroken en gaat het dus beginnen eindelijk.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:01 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Kwak, altijd leuk die trollbaby's. Ik denk ook een meisje maar ik ben niet echt een expert in het geslacht van echo's aflezen. Ben benieuwd of het bij de SEO wijzigt!
Philo, hoe heb je je suiker gecheckt? Wel fijn dat het na het avondeten gewoon goed was!
Peejtur, hoe is het bij jullie? Nog alles rustig?
DUMAN, verlof!Geniet ervan!
Majo, balen van de voorweeën, ik hoop dat je tussendoor voldoende kan rusten.
Nou inderdaadquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:28 schreef Philomijn het volgende:
Waarom worden de vliezen gebroken Peejtur?
@:Charrell, het voelde tijdens mijn eerste zwangerschap ook weer als in mijn puberteit, toen m’n borsten begonnen te groeien. Gaat vanzelf over.
Spannend Peejtur! Dit betekent dat ze ook al ontsluiting heeft toch? Hopelijk komt het toch allemaal spontaan op gang!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:14 schreef Peejtur het volgende:
Maandag worden de vliezen gebroken als het nog niet voor die tijd gebeurd is. Dus @:MaJo, je moet opschieten als je ons nog in wilt halen.
Bij ons in principe niet. Als je nog niet uitgerekend bent kan de broek aan blijven. Maar als je bijv. mentaal helemaal naar de klote gaat dan willen ze nog wel eens checken. Dat is overal een beetje anders denk ik.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Spannend Peejtur! Dit betekent dat ze ook al ontsluiting heeft toch? Hopelijk komt het toch allemaal spontaan op gang!
Ik heb dinsdag weer controle, checken ze dan ook op ontsluiting of doen ze dat liever niet?
Spannend hoor!!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:18 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Zoals hierboven is het nog akelig rustig hier. Maandag worden vliezen gebroken en gaat het dus beginnen eindelijk.
Mentaal naar de klote ben ik zeker nietquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:22 schreef Donna het volgende:
[..]
Bij ons in principe niet. Als je nog niet uitgerekend bent kan de broek aan blijven. Maar als je bijv. mentaal helemaal naar de klote gaat dan willen ze nog wel eens checken. Dat is overal een beetje anders denk ik.
Omdat mijn vrouw er best klaar mee is en wil niet de 42 weken afwachten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:28 schreef Philomijn het volgende:
Waarom worden de vliezen gebroken Peejtur?
@:Charrell, het voelde tijdens mijn eerste zwangerschap ook weer als in mijn puberteit, toen m’n borsten begonnen te groeien. Gaat vanzelf over.
Ja dat heeft ze ook al en bmm is ook al helemaal verweekt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Spannend Peejtur! Dit betekent dat ze ook al ontsluiting heeft toch? Hopelijk komt het toch allemaal spontaan op gang!
Ik heb dinsdag weer controle, checken ze dan ook op ontsluiting of doen ze dat liever niet?
Ja ik snap het haha. Hier zouden ze dat niet doen, maar je kan altijd vragen!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 17:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mentaal naar de klote ben ik zeker nietIk ben vooral benieuwd of het voorwerk al iets doet
Nadeel is wel dat er binnen 5 uur weeën moeten komen. Zo niet, krijgt ze weeënopwekkers en daar kan een weeënstorm van komen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 18:14 schreef Gogo83 het volgende:
@:Peejtur Ik had wat berichten gemist, zie jouw berichten nu pas! Spannend dat er begin volgende week dan echt iets gaat gebeuren!Fijn dat vliezen breken kan en ze niet gelijk voor een full blown inleiding hoeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |