abonnement Unibet Coolblue
pi_195510251
Armeni zegt dat het Azerbeidzjaanse leger burgerdoelen heeft aangevallen in Nagorno-Karabach. Dat is een vooral door Armenirs bewoond gebied in Azerbeidzjan dat door Armeni wordt gesteund, ook militair. Het Armeense leger zegt dat het twee Azerbeidzjaanse helikopters, drie drones en drie tanks heeft uitgeschakeld.

Azerbeidzjan erkent dat het een militaire operatie is begonnen. Het zegt dat het reageert op beschietingen langs de frontlijn. Daarbij zouden burgers zijn omgekomen en gewond zijn geraakt. Een Azerbeidzjaanse helikopter zou verloren zijn gegaan, maar de bemanning zou ongedeerd zijn gebleven.

Of er aan Armeense kant slachtoffers zijn gevallen, is niet bekend. Armeni heeft de bevolking van Nagorno-Karabach gemaand schuilplaatsen op te zoeken. Het Armeense ministerie van Buitenlandse Zaken veroordeelt de aanval en zegt dat het een gepast militair en politiek antwoord zal geven.

De regering van Nagorno-Karabach heeft de staat van beleg en de mobilisatie afgekondigd.

Bloedige strijd
Armeni en Azerbeidzjan maakten vroeger deel uit van de Sovjet-Unie. Toen die begin jaren 90 uiteenviel riepen beide republieken de onafhankelijkheid uit. De etnische Armenirs in Nagorno-Karabach maakten zich een jaar later los van Azerbeidzjan.

Na een bloedige strijd, die naar schatting aan 30.000 mensen het leven heeft gekost, kwam in 1994 een staakt-het-vuren tot stand. In de jaren daarna beschuldigden beide partijen elkaar over en weer van het schenden daarvan. De afgelopen maanden namen de spanningen weer toe.

https://nos.nl/artikel/23(...)agorno-karabach.html
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195510264
_O-

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195510291
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195510380
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:13 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ik had de analayse van Rusi van de week al gelezen. Is gewoon een goed verhaal en iets waar militairen al heel lang voor gewaarschuwd hebben, ook hier in Nederland. Maar ja, politieke dovemansoren, geen geld enzo.
pi_195511459
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik had de analayse van Rusi van de week al gelezen. Is gewoon een goed verhaal en iets waar militairen al heel lang voor gewaarschuwd hebben, ook hier in Nederland. Maar ja, politieke dovemansoren, geen geld enzo.
Nederland heeft de tanks verkocht. Is geen verkeerde zet.
We hebben ook Patriots (beste luchtafweer) en F35 straalvliegtuigen. Volgens mij hebben we ook MQ9-Reapers besteld.

Hebben onze Fregatten luchtafweer raketten? Hebben we Electronic Warfare systemen om radars te jammen?

Nederlandse militaire planners weten wel wat ze doen.
pi_195511619
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:14 schreef polderturk het volgende:

Nederland heeft de tanks verkocht. Is geen verkeerde zet.
Is wel een verkeerde zet geweest. Gelukkig hebben we weer een paar terug samen met de Duitsers.

quote:
We hebben ook Patriots (beste luchtafweer) en F35 straalvliegtuigen.
En NASAMS en Stingers. Het is allemaal alleen niet heel effectief tegen dit soort systemen. Hier moet je PRTL/ Cheetah achtige VSHORAD systemen voor hebben.

quote:
Volgens mij hebben we ook MQ9-Reapers besteld.
Klopt. Maar die doen helemaal niks tegen andere drones.

quote:
Hebben onze Fregatten luchtafweer raketten?
Ja.

quote:
Hebben we Electronic Warfare systemen om radars te jammen?
Nee, niet echt.

quote:
Nederlandse militaire planners weten wel wat ze doen.
Aan de miltaire planners ligt het niet. Politiek Den Haag is het probleem. Die weet wel wat goed voor defensie is... :')
pi_195511901
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:21 schreef AchJa het volgende:

Aan de miltaire planners ligt het niet. Politiek Den Haag is het probleem. Die weet wel wat goed voor defensie is... :')
Wat heeft defensie juist wel nodig ?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 8 oktober 2020 @ 19:38:50 #8
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195511948
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is wel een verkeerde zet geweest. Gelukkig hebben we weer een paar terug samen met de Duitsers.
[..]

En NASAMS en Stingers. Het is allemaal alleen niet heel effectief tegen dit soort systemen. Hier moet je PRTL/ Cheetah achtige VSHORAD systemen voor hebben.
[..]

Klopt. Maar die doen helemaal niks tegen andere drones.
[..]

Ja.
[..]

Nee, niet echt.
[..]

Aan de miltaire planners ligt het niet. Politiek Den Haag is het probleem. Die weet wel wat goed voor defensie is... :')
Het probleem met militaire aankopen is dat je vooral voor de oorlog van gisteren koopt. Zijn tanks nog een goed idee of moeten we juist investeren in moderne pruttels en ander spul wat zwermen drones kan killen?

De grote oorlog op de noordduitse laagvlakte van legers tegen legers gaat er niet meer komen. Rusland is een schim van de vroegere Sovjet-Unie.

Investeren in mensen, salaris, arbeidsvoorwaarden, kennis en kunde lijkt mij op dit moment het belangrijkste als het gaat om investeren in defensie. Nieuwe subs lijkt me ook altijd goed, maar het leger? Lastig denk ik. Over vijf jaar ziet de wereld en vooral de technologie er weer heel anders uit. Ook wat dat betreft lijkt de huidige tijd best aardig op de jaren dertig.
pi_195512399
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:38 schreef mcmlxiv het volgende:

Het probleem met militaire aankopen is dat je vooral voor de oorlog van gisteren koopt. Zijn tanks nog een goed idee of moeten we juist investeren in moderne pruttels en ander spul wat zwermen drones kan killen?

De grote oorlog op de noordduitse laagvlakte van legers tegen legers gaat er niet meer komen. Rusland is een schim van de vroegere Sovjet-Unie.
Hiet is niet of-of, het is en-en. Stel dat de Armenen een hele rits Tunguska systemen samen met de tanks hadden laten optreden dan had de oorlog er heel anders uitgezien.

Wat dat betreft is er weinig verschil met het vroegere koude oorlog optreden alleen waren het toen geen drones maar een shitload aan standaard vliegtuigen/ helikopters. Vandaar ook army organic airdefence. VSHORAD kanonsystemen die met de manoeuvre (tanks en infanterie) mee optrokken en een paraplu over het gevechtsveld heen legden.

quote:
Investeren in mensen, salaris, arbeidsvoorwaarden, kennis en kunde lijkt mij op dit moment het belangrijkste als het gaat om investeren in defensie. Nieuwe subs lijkt me ook altijd goed, maar het leger? Lastig denk ik. Over vijf jaar ziet de wereld en vooral de technologie er weer heel anders uit. Ook wat dat betreft lijkt de huidige tijd best aardig op de jaren dertig.
Natuurliijk moet je naar de toekomst kijken maar de dagen van de tanks en old school manoeuvre optreden zijn echt nog lang niet voorbij. Dat is een illusie die politiek Den Haag zichzelf graag voorspiegelde want vredesmissies etc. want dat is lekker goedkoop.
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 20:07:55 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195512686
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:58 schreef AchJa het volgende:
Hiet is niet of-of, het is en-en.
als iemand dit nu eens naar het ministerie zou mailen

cc naar de VVD
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:15:10 #12
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195512905
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Om te beginnen arbeidsvoorwaarden en voldoende personeel... :P
9000 vacatures toch?
pi_195512952
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:15 schreef mcmlxiv het volgende:

9000 vacatures toch?
Zoiets, inclusief burgerfuncties waardoor de cijfers er verhoudingsgewijs nog wat beter uitzien. Als je alleen naar de militaire functies kijkt hebben we 20% vacatures...
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:18:28 #14
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195513004
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zoiets, inclusief burgerfuncties waardoor de cijfers er verhoudingsgewijs nog wat beter uitzien. Als je alleen naar de militaire functies kijkt hebben we 20% vacatures...
Dat lijkt mij dan probleem nummer 1. Spullen zonder mensen is ook zo sneu.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 8 oktober 2020 @ 20:38:50 #16
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_195513454
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hiet is niet of-of, het is en-en. Stel dat de Armenen een hele rits Tunguska systemen samen met de tanks hadden laten optreden dan had de oorlog er heel anders uitgezien.

Wat dat betreft is er weinig verschil met het vroegere koude oorlog optreden alleen waren het toen geen drones maar een shitload aan standaard vliegtuigen/ helikopters. Vandaar ook army organic airdefence. VSHORAD kanonsystemen die met de manoeuvre (tanks en infanterie) mee optrokken en een paraplu over het gevechtsveld heen legden.
[..]

Natuurliijk moet je naar de toekomst kijken maar de dagen van de tanks en old school manoeuvre optreden zijn echt nog lang niet voorbij. Dat is een illusie die politiek Den Haag zichzelf graag voorspiegelde want vredesmissies etc. want dat is lekker goedkoop.
Wat mij altijd verbaast is dat men heel erg leunt op digitale en elektronische oorlogsvoering, maar zodra dat wegvalt heb je meteen geen reet meer aan je arsenaal en dan val je automatisch terug op "dommere" middelen.

Hell, zelfs in Vietnam maakte men nog gebruik van de basic m14.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_195513588
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:38 schreef Straatcommando. het volgende:

Wat mij altijd verbaast is dat men heel erg leunt op digitale en elektronische oorlogsvoering, maar zodra dat wegvalt heb je meteen geen reet meer aan je arsenaal en dan val je automatisch terug op "dommere" middelen.

Hell, zelfs in Vietnam maakte men nog gebruik van de basic m14.
Klopt, iets basaals als kaartlezen is tegenwoordig al een probleem als de GPS het laat afweten. Men weet niet meer hoe een old-school papieren kaart gelezen moet worden... Of een simpele radioverbinding opzetten, als het allemaal niet lukt wordt de GSM erbij gepakt... :')

En ja, het is begrijpelijk want het gaat heel sluipenderwijs maar je maakt jezelf natuurlijk enorm kwetsbaar.
pi_195513643
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 10:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ok, maar wat is daar voor nodig? Azerbeidzjan wil het gebied helemaal terug, Armeni wil het gebied nooit in zijn geheel afstaan. Een beetje een Servi-Kosovo verhaal.

Moeten er dan maar blauwhelmen komen? Russen?

De Armenen moeten sowieso de gebieden om historisch NK afstaan aan Azerbeidzjan. In NK zelf moeten dan maar soldaten komen om de vrede te bewaren. De Azerbeidzjaanse agressie moet in ieder geval onmiddelijk stoppen.
Het punt blijft dat het gebied illegaal wordt bezet door Armenirs. Wanneer deze illegale bezetting stopt, zal ook de Azerbeidzjaanse agressie ophouden. Dat Armenirs bereid zijn om tot het laatste puntje te gaan in een oorlog tegen een land waartegen zij duidelijk niet op kunnen, puur om hun expansiedrift te bewerkstelligen, is natuurlijk geen reden voor Azerbeidzjan om zich koest te houden.

Alleen al het feit dat Armenirs en pro-Armenirs verwijzen naar een zogenaamde historische legitimiteit op eigenaarschap van grond in de Zuid-Kaukasus (en nog verder overigens, de Armeense claim stopt namelijk niet bij Karabakh), geeft aan dat het maar een kwestie van tijd, geld en macht/steun is voordat zij hun overige claims ook tot realiteit zullen brengen.

En of er van buitenaf ingegrepen moet worden? Misschien. Maar niemand zal ingrijpen zonder er zelf een slaatje uit te slaan. Zie ook waar de Russische hulp Armeni heeft gebracht.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bortecinem op 08-10-2020 21:07:08 ]
pi_195514579
Dus tja, ik weet het niet?
pi_195514884
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hiet is niet of-of, het is en-en. Stel dat de Armenen een hele rits Tunguska systemen samen met de tanks hadden laten optreden dan had de oorlog er heel anders uitgezien.

Wat dat betreft is er weinig verschil met het vroegere koude oorlog optreden alleen waren het toen geen drones maar een shitload aan standaard vliegtuigen/ helikopters. Vandaar ook army organic airdefence. VSHORAD kanonsystemen die met de manoeuvre (tanks en infanterie) mee optrokken en een paraplu over het gevechtsveld heen legden.
[..]

Natuurliijk moet je naar de toekomst kijken maar de dagen van de tanks en old school manoeuvre optreden zijn echt nog lang niet voorbij. Dat is een illusie die politiek Den Haag zichzelf graag voorspiegelde want vredesmissies etc. want dat is lekker goedkoop.
Waarom denkt iedereen dat drones neergeschoten moeten worden, je kunt ook jammen, dit is al veelvuldig toegepast.Tangushka alleen is niet afdoende, goed luchtafweer is in lagen opgebouwd door korte, midden en lange afstand systemen, EW systemen zijn een onderdeel hiervan.

https://www.nbcnews.com/n(...)drones-syria-n863931
https://www.thedrive.com/(...)e-every-reason-to-be
https://nationalinterest.(...)e-radio-links-134582

Het moet je zijn opgevallen dat er veel minder drone filmpjes zijn de laatste 3 dagen, waardoor ik denk dat de Armenen moderne EW systemen hebben gekregen in de tussentijd. Of het weer is gewoon slecht, zag veel mist in filmpjes uit NK.
pi_195515135
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:36 schreef KommandantMark het volgende:

[..]

Waarom denkt iedereen dat drones neergeschoten moeten worden, je kunt ook jammen, dit is al veelvuldig toegepast.Tangushka alleen is niet afdoende, goed luchtafweer is in lagen opgebouwd door korte, midden en lange afstand systemen, EW systemen zijn een onderdeel hiervan.

https://www.nbcnews.com/n(...)drones-syria-n863931
https://www.thedrive.com/(...)e-every-reason-to-be
https://nationalinterest.(...)e-radio-links-134582

Het moet je zijn opgevallen dat er veel minder drone filmpjes zijn de laatste 3 dagen, waardoor ik denk dat de Armenen moderne EW systemen hebben gekregen in de tussentijd. Of het weer is gewoon slecht, zag veel mist in filmpjes uit NK.
De laatste paar dagen was het weer gewoon slecht. Maar ze hebben wel zitten smijten met Smerches overal en nergens.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 21:46:15 #22
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195515157
https://www.google.com/am(...)crimea/30882447.html

Armenen zijn de grootste leugenaars!!
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
pi_195515198
Ik ben het wel eens met AchJa. Een paar Tungunska's en TOR's hadden hier wel bij geholpen. EW systemen moeten ergens door verdedigd worden.

Een goede luchtverdediging bestaat idd uit meer lagen, dat is ook de reden waarom de Sovjet Unie en Rusland zo'n uitgebreid pakket aan artillerie en raketluchtverdedigingssystemen hebben ontwikkeld.
pi_195515299
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Aan de miltaire planners ligt het niet. Politiek Den Haag is het probleem. Die weet wel wat goed voor defensie is... :')
Politiek is niet het probleem, na het uiteenvallen van de SU, was er geen vijand meer, waar traditionele middelen (tanks, artillerie) nodig waren. Alle conflicten waren tegen inferieure vijanden, waarbij luchtoverwicht van belang is en counter-insurgency middelen. In Afganistan en Irak had je niks aan zware logge wapens waar je overwicht mee afdwingt op het slagveld. Daarom is er genvesteerd in vliegtuigen, troepenverplaatsing, MRAP's en drones.

China is van niks naar 200mld militair budget gegaan in 5 jaar, Rusland heeft haar leger opgebouwd met een formidabele A2/AD systemen en dan is het plaatje ineens anders.
pi_195515303
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:36 schreef KommandantMark het volgende:

Waarom denkt iedereen dat drones neergeschoten moeten worden, je kunt ook jammen, dit is al veelvuldig toegepast.Tangushka alleen is niet afdoende, goed luchtafweer is in lagen opgebouwd door korte, midden en lange afstand systemen, EW systemen zijn een onderdeel hiervan.

https://www.nbcnews.com/n(...)drones-syria-n863931
https://www.thedrive.com/(...)e-every-reason-to-be
https://nationalinterest.(...)e-radio-links-134582
Jammen is 1 van de mogelijkheden maar is vrij lastig aangezien je de frequenties en alles moet weten (frequency matching). Daarnaast kost het je flink veel vermogen en is het niet heel handig dat die suicide drones gewoon ergens neerdonderen. Dan kun je ze maar beter kinetisch aangrijpen in de lucht.

EW is overigens geen onderdeel van de luchtverdediging dat is een aparte tak van sport. En je hoeft mij niet uit te leggen hoe gelaagde luchtverdediging eruitziet. Het probleem met deze drones is alleen dat de systemen voor de langere afstand niet geschikt zijn om die drones neer te halen en het is natuurlijk veel te duur plus schaarste. Dan moet je het echt hebben van VSHORAD kanonsystemen.

quote:
Het moet je zijn opgevallen dat er veel minder drone filmpjes zijn de laatste 3 dagen, waardoor ik denk dat de Armenen moderne EW systemen hebben gekregen in de tussentijd. Of het weer is gewoon slecht, zag veel mist in filmpjes uit NK.
Slecht weer zoals @Gruj0 al zegt.
pi_195515447
Geen Canadese onderdelen meer voor Turkse drones: https://www.rcinet.ca/en/(...)echnology-to-turkey/
pi_195515452
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jammen is 1 van de mogelijkheden maar is vrij lastig aangezien je de frequenties en alles moet weten (frequency matching). Daarnaast kost het je flink veel vermogen en is het niet heel handig dat die suicide drones gewoon ergens neerdonderen. Dan kun je ze maar beter kinetisch aangrijpen in de lucht.

EW is overigens geen onderdeel van de luchtverdediging dat is een aparte tak van sport. En je hoeft mij niet uit te leggen hoe gelaagde luchtverdediging eruitziet. Het probleem met deze drones is alleen dat de systemen voor de langere afstand niet geschikt zijn om die drones neer te halen en het is natuurlijk veel te duur plus schaarste. Dan moet je het echt hebben van VSHORAD kanonsystemen.
[..]

Slecht weer zoals @:Gruj0 al zegt.
Lees het onderste linkje van de National Interest, staat een hele goede beschrijving bij hoe het functioneert. Dit hebben de Russen al laten zien in de Ukraine.
pi_195515548
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:51 schreef KommandantMark het volgende:

Politiek is niet het probleem, na het uiteenvallen van de SU, was er geen vijand meer, waar traditionele middelen (tanks, artillerie) nodig waren. Alle conflicten waren tegen inferieure vijanden, waarbij luchtoverwicht van belang is en counter-insurgency middelen. In Afganistan en Irak had je niks aan zware logge wapens waar je overwicht mee afdwingt op het slagveld. Daarom is er genvesteerd in vliegtuigen, troepenverplaatsing, MRAP's en drones.
Er is helemaal nergens in geinvesteerd beste man. En vraag de Denen en Candezen maar wat ze van hun tanks in Afghanistan vonden. En nu even voor Nederland sprekend, als er al een wapensysteem was wat zijn nut heeft bewezen in Afghanistan dan was het de YPR PRI wel, die koude oorlog crap...

quote:
China is van niks naar 200mld militair budget gegaan in 5 jaar, Rusland heeft haar leger opgebouwd met een formidabele A2/AD systemen en dan is het plaatje ineens anders.
Ja en?
pi_195515718
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er is helemaal nergens in geinvesteerd beste man. En vraag de Denen en Candezen maar wat ze van hun tanks in Afghanistan vonden. En nu even voor Nederland sprekend, als er al een wapensysteem was wat zijn nut heeft bewezen in Afghanistan dan was het de YPR PRI wel, die koude oorlog crap...
[..]

Ja en?
NL heeft een budget van 14mld, dat geld moet toch ergens naartoe gaan toch?

Heel simpel de dreiging is in de laatste jaren veranderd en hebben ze die tanks weer nodig, maar de politiek heeft 30 jaar n verhaal gehoord en nu horen ze iets anders en mensen hebben nu eenmaal tijd nodig om veranderende situaties te begrijpen. Iemand schreef boven dat Rusland een schimp is van de SU, maar denk zelf dat hun slagkracht veel groter is dan in bv 1985 of zelfs ooit in hun geschiedenis.
pi_195515770
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:55 schreef Gruj0 het volgende:
Geen Canadese onderdelen meer voor Turkse drones: https://www.rcinet.ca/en/(...)echnology-to-turkey/
Het Turkse Aselsan produceert al een tijdje zelf dat onderdeel. De Turkse ANKA-S, AKINCI en Aksungur drones gebruiken die al. Nu krijgt de Bayraktar TB2 dat onderdeel ook.
pi_195515808
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 22:06 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het Turkse Aselsan maakt al een tijdje zelf dat onderdeel. De Turkse ANKA-S, AKINCI en Aksungur drones gebruiken die al. Nu krijgt de Bayraktar TB2 dat onderdeel ook.
Klopt, maar het zal vast niet van dezelfde kwaliteit zijn als het Canadese onderdeel. :+
Die hebben er ook meer ervaring mee dan Aselsan.
pi_195515856
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:56 schreef KommandantMark het volgende:

Lees het onderste linkje van de National Interest, staat een hele goede beschrijving bij hoe het functioneert. Dit hebben de Russen al laten zien in de Ukraine.
David Axe moet je ook met een korrel zout nemen.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 22:11:51 #33
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195515947
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:55 schreef Gruj0 het volgende:
Geen Canadese onderdelen meer voor Turkse drones: https://www.rcinet.ca/en/(...)echnology-to-turkey/
Die Bayraktar drones zijn toch niet zo Turks als ze zelf claimen _O-

Lanceringsmechanisme gemaakt door VK, sensor technologie door Canada. En maar pochen.
pi_195515993
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 22:04 schreef KommandantMark het volgende:

NL heeft een budget van 14mld, dat geld moet toch ergens naartoe gaan toch?
Ik hoef jou hopelijk dit soort grafiekjes toch niet te laten zien?


quote:
Heel simpel de dreiging is in de laatste jaren veranderd en hebben ze die tanks weer nodig, maar de politiek heeft 30 jaar n verhaal gehoord en nu horen ze iets anders en mensen hebben nu eenmaal tijd nodig om veranderende situaties te begrijpen. Iemand schreef boven dat Rusland een schimp is van de SU, maar denk zelf dat hun slagkracht veel groter is dan in bv 1985 of zelfs ooit in hun geschiedenis.
De politiek heeft 30 jaar lang het verdesdivend lopen innen, lees: "bezuinigen".
pi_195516072
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 22:07 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Klopt, maar het zal vast niet van dezelfde kwaliteit zijn als het Canadese onderdeel. :+
Die hebben er ook meer ervaring mee dan Aselsan.
Aselsan heeft er al 10 jaar ervaring mee. Het Canadese bedrijf heeft 40 jaar ervaring. Het product van Aselsan is ook heel goed. De resolutie is hoger. Het product van Aselsan weegt echter 59 kg tegen 49 kg van het Canadese product. Daarmee zou de Bayraktar misschien 19,5 uur vliegen ipv 20 uur. Voor de grotere drones is is het helemaal geen probleem.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 22:16:14 #36
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195516122
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 22:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik hoef jou hopelijk dit soort grafiekjes toch niet te laten zien?
[ afbeelding ]
[..]

De politiek heeft 30 jaar lang het verdesdivend lopen innen, lees: "bezuinigen".
Gaat een aanzienlijk deel van het budget niet al op aan riante pensioenen en minder riante salarissen?
pi_195516145
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 22:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die Bayraktar drones zijn toch niet zo Turks als ze zelf claimen _O-

Lanceringsmechanisme gemaakt door VK, sensor technologie door Canada. En maar pochen.
Lanceringsmechanisme is niet Brits. Die voldeed volgens Bayraktar niet aan de eisen, dus hebben ze hun eigen systeem ontwikkeld.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 22:18:01 #38
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195516181
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 22:14 schreef polderturk het volgende:

[..]

Aselsan heeft er al 10 jaar ervaring mee. Het Canadese bedrijf heeft 40 jaar ervaring. Het product van Aselsan is ook heel goed. De resolutie is hoger. Het product van Aselsan weegt echter 59 kg tegen 49 kg van het Canadese product. Daarmee zou de Bayraktar misschien 19,5 uur vliegen ipv 20 uur. Voor de grotere drones is is het helemaal geen probleem.
Lol. Alsof ervaring het enige is dat telt. Tesla heeft pas redelijk recent ervaring met het maken van auto's. Toch rijd ik liever een Tesla dan een Nissan Micra. Ervaring zegt niks over kwaliteit.
pi_195516222
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 22:14 schreef polderturk het volgende:

[..]

Aselsan heeft er al 10 jaar ervaring mee. Het Canadese bedrijf heeft 40 jaar ervaring. Het product van Aselsan is ook heel goed. De resolutie is hoger. Het product van Aselsan weegt echter 59 kg tegen 49 kg van het Canadese product. Daarmee zou de Bayraktar misschien 19,5 uur vliegen ipv 20 uur. Voor de grotere drones is is het helemaal geen probleem.
Zit er ook een tter op?
  donderdag 8 oktober 2020 @ 22:19:59 #40
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195516226
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 22:17 schreef polderturk het volgende:

[..]

Lanceringsmechanisme is niet Brits. Die voldeed volgens Bayraktar niet aan de eisen, dus hebben ze hun eigen systeem ontwikkeld.
Polderturk jij volgt nogal van alles m.b.t. het Karabagh conflict. Heb jij een site met een kaart van de huidige situatie? Ik vind livemap toch een beetje vaag.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195516559
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 22:16 schreef Richestorags het volgende:

Gaat een aanzienlijk deel van het budget niet al op aan riante pensioenen en minder riante salarissen?
Het pensioen is gewoon belegd bij het ABP en ik heb even gemist dat deze "riant" is...
pi_195516583
quote:
Turkish F-16s kept in Azerbaijan 'as deterrent against Armenian attacks'
By Ragip Soylu in Istanbul
https://www.middleeasteye(...)rent-against-attacks
pi_195517227
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 22:19 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Polderturk jij volgt nogal van alles m.b.t. het Karabagh conflict. Heb jij een site met een kaart van de huidige situatie? Ik vind livemap toch een beetje vaag.
Ik heb verschillende kaarten gezien. Sommigen met weinig vooruitgang voor Azerbeidzjan en sommigen met veel vooruitgang.

Dit is een kaart die te positief is



Die van tskmap is denk ik het meest betrouwbaar.

Volgens mij is het doel nu niet om veel land in te nemen, maar om de Armenirs uit te putten.

Bij de Libi operatie werd er ook niet gelijk veel winst geboekt. Eerst werd de tegenstander uitgeput.


https://www.tskmap.net/?m=1
  donderdag 8 oktober 2020 @ 23:01:39 #45
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195517450
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 22:54 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik heb verschillende kaarten gezien. Sommigen met weinig vooruitgang voor Azerbeidzjan en sommigen met veel vooruitgang.

Dit is een kaart die te positief is

[ afbeelding ]

Die van tskmap is denk ik het meest betrouwbaar.

Volgens mij is het doel nu niet om veel land in te nemen, maar om de Armenirs uit te putten.

Bij de Libi operatie werd er ook niet gelijk veel winst geboekt. Eerst werd de tegenstander uitgeput.

https://www.tskmap.net/?m=1
Thx maar die tsk map laat minder terug gepakt grond zien. Hoe kan dat?
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195517459
quote:
OSCE Minsk Group co-chairs meet in Geneva for consultations on Nagorno-Karabakh

Russian Co-Chair of the OSCE Minsk Group Igor Popov had arrived to the Swiss city for talks on Nagorno-Karabakh

GENEVA, October 8. /TASS/. Co-chairs of the Organization for Security and Cooperation in Europe (OSCE)’s Minsk Group convened in Geneva on Thursday evening to discuss ways of settling the current conflict in Nagorno-Karabakh, informed sources told TASS.

"The consultations are still ongoing," the source said, providing no further details.

Earlier in the day, Russian Permanent Mission to the UN Office and other international organizations in Geneva told TASS that Russian Co-Chair of the OSCE Minsk Group Igor Popov had arrived to the Swiss city for talks on Nagorno-Karabakh. However, no official information about the beginning and the course of the negotiations has so far been published. The agenda and venue of the talks are also unknown.

The co-chairs were supposed to meet with Azerbaijani Foreign Minister Jeyhun Bayramov, but the Azerbaijani mission to Geneva told TASS it had no information to share at this point.

French Minister of Europe and Foreign Affairs Jean-Yves Le Drian announced on Wednesday that the Minsk group co-chair nations (France, Russia and the United States) will hold negotiations on Nagorno-Karabakh on October 8 in Geneva and on October 12 in Moscow. He did not disclose at what level the negotiations will take place.

Renewed clashes between Azerbaijan and Armenia erupted on September 27, with intense battles raging in the disputed region of Nagorno-Karabakh. The area experienced flare-ups of violence in the summer of 2014, in April 2016 and this past July. Azerbaijan and Armenia have imposed martial law and launched mobilization efforts. Both parties to the conflict have reported casualties, among them civilians.

The conflict between Armenia and Azerbaijan over the highland region of Nagorno-Karabakh, a disputed territory that had been part of Azerbaijan before the Soviet Union break-up, but primarily populated by ethnic Armenians, broke out in February 1988 after the Nagorno-Karabakh Autonomous Region announced its withdrawal from the Azerbaijan Soviet Socialist Republic. In 1992-1994, tensions boiled over and exploded into large-scale military action for control over the enclave and seven adjacent territories after Azerbaijan lost control of them. Talks on the Nagorno-Karabakh settlement have been ongoing since 1992 under the OSCE Minsk Group, led by its three co-chairs - Russia, France and the United States.

On October 1, Presidents Vladimir Putin of Russia, Donald Trump of the United States and Emmanuel Macron of France, as the leaders of the OSCE Minsk Group co-chair nations issued a statement on the situation in Nagorno-Karabakh. The leaders resolutely condemned the current escalation along the contact line in the Nagorno-Karabakh conflict zone and called for immediate cessation of hostilities.
https://tass.com/world/1210295
TASS

De besprekingen van de Minsk-groep zijn ondertussen gaande.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 23:27:18 #47
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195518135
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:02 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

https://tass.com/world/1210295
TASS

De besprekingen van de Minsk-groep zijn ondertussen gaande.
Zit Frankrijk serieus in die Minsk groep? :D

Dat is zo ongeveer hetzelfde als een Minsk groep oprichten voor de bezette Krim en in die Minsk groep Wit Rusland zetten. :D :D :D
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195518508
Poetin roept op tot een tijdelijk staakt het vuren om humanitaire redenen. Hopelijk heeft het effect.

Wie gaat de lijken weghalen als de drones alle trucks beschieten?

twitter
pi_195518621
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:27 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Zit Frankrijk serieus in die Minsk groep? :D
Ja
quote:
Dat is zo ongeveer hetzelfde als een Minsk groep oprichten voor de bezette Krim en in die Minsk groep Wit Rusland zetten. :D :D :D
Belarus is geen deelnemer aan het Minsk Protocol, maar heeft enkel een plek geboden. Ik snap het vergelijk dat je probeert te maken niet.

Verder lijkt Frankrijk mij een goede mediator.
pi_195518670
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:46 schreef polderturk het volgende:
Wie gaat de lijken weghalen als de drones alle trucks beschieten?
Ik gok op militairen. Maar misschien is het handiger om de rust te bewaren een beroep te doen op hulpverleners, zoals bijvoorbeeld het Rode Kruis.
pi_195518743
quote:
Putin invites Armenian, Azerbaijani ministers to Moscow for talks

Russia calls for a ceasefire, so that sides can swap dead bodies and prisoners

MOSCOW, October 9. /TASS/. Russian President Vladimir Putin invited the foreign ministers of Armenia and Azerbaijan to visit Moscow on October 9 for talks on the Nagorno-Karabakh conflict, the Kremlin press service said on Thursday.

"After a series of phone conversations with Azerbaijani President Ilkham Aliyev and Armenian Prime Minister Nikol Pashinyan, the president of the Russian Federation is making a call to cease the current hostilities in the Nagorno-Karabakh conflict zone for humanitarian reasons, with the aim to carry out a swap of dead bodies and prisoners," the press service said in a statement.

"In order to hold consultations on those issues, mediated by the Russian foreign minister, the foreign ministers of Azerbaijan and Armenia are invited to Moscow on October 9," it said.

Renewed clashes between Azerbaijan and Armenia erupted on September 27, with intense battles raging in the disputed region of Nagorno-Karabakh. The area experienced flare-ups of violence in the summer of 2014, in April 2016 and this past July. Azerbaijan and Armenia have imposed martial law and launched mobilization efforts. Both parties to the conflict have reported casualties, among them civilians.

The conflict between Armenia and Azerbaijan over the highland region of Nagorno-Karabakh, a disputed territory that had been part of Azerbaijan before the Soviet Union break-up, but primarily populated by ethnic Armenians, broke out in February 1988 after the Nagorno-Karabakh Autonomous Region announced its withdrawal from the Azerbaijan Soviet Socialist Republic. In 1992-1994, tensions boiled over and exploded into large-scale military action for control over the enclave and seven adjacent territories after Azerbaijan lost control of them. Talks on the Nagorno-Karabakh settlement have been ongoing since 1992 under the OSCE Minsk Group, led by its three co-chairs - Russia, France and the United States.
https://tass.com/world/1210321
TASS

Behalve een staakt het vuren en het weghalen van lijken nodigt Putin de ministers van Buitenlandse Zaken van Armenie en Azerbaijan uit.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 00:32:03 #52
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195519138
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 22:07 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Klopt, maar het zal vast niet van dezelfde kwaliteit zijn als het Canadese onderdeel. :+
Die hebben er ook meer ervaring mee dan Aselsan.
Ik denk dat je de Turken zwaar onderschat!
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 00:33:48 #53
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195519159
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 00:32 schreef BartEhrman het volgende:

[..]

Ik denk dat je de Turken zwaar onderschat!
Er zit een Turk in die drone? :?
pi_195521371
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 00:33 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Er zit een Turk in die drone? :?
In plaats van, er staat een paard in de gang, er zit een trk in die drone :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195521523

Het is nog altijd onduidelijk of de ministers van Buitenlandse Zaken van Armenie en Azerbaijan gehoor willen geven aan de uitnodiging van Putin. Het lijkt er op dat vooral de Russen haast hebben.
pi_195521575
Drone aanvallen op schuilplaatsen, loopgraven en groepjes soldaten.


twitter
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:03:50 #57
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195521838
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 08:38 schreef polderturk het volgende:
Drone aanvallen op schuilplaatsen, loopgraven en groepjes soldaten.


[ twitter ]
Zijn de Armenen nog niet op?
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:11:10 #58
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195521940
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 00:02 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

https://tass.com/world/1210321
TASS

Behalve een staakt het vuren en het weghalen van lijken nodigt Putin de ministers van Buitenlandse Zaken van Armenie en Azerbaijan uit.
Als Poetin je uitnodigt heb je een probleem. Ooit op de Russische tv gezien wat Poetin doet met corrupte burgemeesters.

Daar werd de deur van ingehengst door de politie, werd al het zwarte geld en weet ik wat er gevonden werd tentoongesteld en vervolgens mocht de burgemeester aan een heeeeeeel klein tafeltje met Poetin tegenover zich zijn eigen ontslag ondertekenen, waarna hij weg werd gevoerd, waarschijnlijk naar Siberi. Zit je daar zwetend in zeven kleuren stront voor de camera.

Denk niet dat je je veel beter voelt als minister van een lastig landje. Als ik de Azebeidzjaanse minister was smokkelde ik een drone mee in het overleg.
pi_195522320
Het lijkt erop dat ze de uitnodigingen accepteren.

twitter
pi_195522930
Een Grieks vliegtuig is in Noord-Irak geland en van daaruit over Iran naar Armeni gevlogen.

Azerbeidzjanen denken nu dat het Griekse vliegtuig PKK strijders naar Armeni heeft gevlogen.

twitter
pi_195523668
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 10:28 schreef polderturk het volgende:
Een Grieks vliegtuig is in Noord-Irak geland en van daaruit over Iran naar Armeni gevlogen.

Azerbeidzjanen denken nu dat het Griekse vliegtuig PKK strijders naar Armeni heeft gevlogen.

[ twitter ]
Logisch die Armeens PKK samenwerking , vijand van mijn vijand is mijn vriend, vriend van mijn vijand is mijn vijand
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195524853
Frankrijk zet er waarschijnlijk druk op.

twitter
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:54:17 #63
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195525537
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 09:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Als Poetin je uitnodigt heb je een probleem. Ooit op de Russische tv gezien wat Poetin doet met corrupte burgemeesters.

Daar werd de deur van ingehengst door de politie, werd al het zwarte geld en weet ik wat er gevonden werd tentoongesteld en vervolgens mocht de burgemeester aan een heeeeeeel klein tafeltje met Poetin tegenover zich zijn eigen ontslag ondertekenen, waarna hij weg werd gevoerd, waarschijnlijk naar Siberi. Zit je daar zwetend in zeven kleuren stront voor de camera.

Denk niet dat je je veel beter voelt als minister van een lastig landje. Als ik de Azebeidzjaanse minister was smokkelde ik een drone mee in het overleg.
Dat heeft ie ook eens met corrupte fabrieksdirecteuren gedaan :T Wat een baas _O_ _O_

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195525823
Nog een drone video met meerdere aanvallen. Een konvooi aan tanks wordt vernietigd. De tanks zijn waarschijnlijk verlaten. Je ziet niemand wegrennen na de eerste aanval.

twitter
pi_195525848
twitter
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:00:30 #66
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_195526734
quote:
84s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dat heeft ie ook eens met corrupte fabrieksdirecteuren gedaan :T Wat een baas _O_ _O_

Hij doet het alleen niet bij hem zelf
pi_195526775
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:00 schreef xzaz het volgende:

[..]

Hij doet het alleen niet bij hem zelf
Dit dus.

Je moet wel echt een schoothondje van de bovenste plank zijn wil je zo’n politicus ophemelen.
pi_195527683
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 00:32 schreef BartEhrman het volgende:

[..]

Ik denk dat je de Turken zwaar onderschat!
Ik denk eerder dat jij de Turken zwaar overschat.
Er is een reden dat Canadese onderdelen werden gebruikt en dat is niet het gewicht, want op de rest viel die te verwaarlozen.

quote:
9s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:03 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Dit dus.

Je moet wel echt een schoothondje van de bovenste plank zijn wil je zo’n politicus ophemelen.
Dat geldt ook voor Erdogan en zijn volgelingen in dit topic.
pi_195527778
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:52 schreef Gruj0 het volgende:
Dat geldt ook voor Erdogan en zijn volgelingen in dit topic.
Het niet steunen van Armeens expansionisme maakt je niet meteen een volger van Erdogan.

Maar inderdaad, Erdogan, Putin, Trump: same shit, different assholes.
pi_195527900
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:57 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Het niet steunen van Armeens expansionisme maakt je niet meteen een volger van Erdogan.

Maar inderdaad, Erdogan, Putin, Trump: same shit, different assholes.
Klopt, maar neemt nog steeds niet weg dat er wel Erdo volgelingen zijn in dit topic.
Dat zij nu B zeggen en geen A is ook maar een tijdelijk spel.

Rekrutering van Syrirs om te vechten in NK

pi_195527921
Gisteren hebben de Azeri's tot 2x toe een kerk aangevallen in NK. Gek genoeg hoor je daar niks over in dit topic. :N
Zal ook wel een militair doel zijn geweest volgens de Azeri's. :')
pi_195528003
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:52 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat jij de Turken zwaar overschat.
Er is een reden dat Canadese onderdelen werden gebruikt en dat is niet het gewicht, want op de rest viel die te verwaarlozen.
[..]


Het product van Aselsan woog 120 kg. Dat was geen probleem voor de andere grote drones, maar te zwaar voor de Bayraktar TB2. In opdracht van Bayraktar hebben ze het gewicht teruggebracht naar 59 kg. Het Canadese product weegt 49 kg. Bayraktar was dus al van plan over te stappen. Dat de andere drones het product van Aselsan gebruiken toont aan dat het product van Aselsan goed genoeg is. Ik kan je videos tonen van precisie strikes van de andere drones. De ANKA-s heeft vele doelen gebombardeerd in Syri en Noord Irak en wordt als superieur gezien aan de Bayraktar.

Test van de ANKA-S met een MAM-L dummy.




Test van de Aksungur met een bom van 200 kg (8 keer MAM-L). Het gaat weer om een dummy. Doel is 5 bij 5 meter.


pi_195528085
Gaat dit nu de hele tijd zo door? Bij iedere comment van een Turk ‘jaahaa, maar Erdoooogaaaannn’ roepen? Ik ben niet verantwoordelijk voor wat andere Turken hier schrijven of wie zij aanhangen.

F Erdogan, F Putin, F iedere narcistische politicus waar dan ook; van mij mogen allemaal in de stront zakken.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:17:40 #74
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195528134
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:14 schreef Bortecinem het volgende:
Gaat dit nu de hele tijd zo door? Bij iedere comment van een Turk ‘jaahaa, maar Erdoooogaaaannn’ roepen? Ik ben niet verantwoordelijk voor wat andere Turken hier schrijven of wie zij aanhangen.

F Erdogan, F Putin, F iedere narcistische politicus waar dan ook; van mij mogen allemaal in de stront zakken.
Dit hele conflict zit echt muurvast. Ik zie Armenen die zeggen dat hier altijd al Armenen wonen en azeri die zeggen dat dit vanuit de nato zo is besloten. Beiden willen geen oorlog, maar leggen wel het probleem bij de ander. Met zo’n insteek kom je echt nergens...
pi_195528245
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:10 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het product van Aselsan woog 120 kg. Dat was geen probleem voor de andere grote drones, maar te zwaar voor de Bayraktar TB2. In opdracht van Bayraktar hebben ze het gewicht teruggebracht naar 59 kg. Het Canadese product weegt 49 kg. Bayraktar was dus al van plan over te stappen. Dat de andere drones het product van Aselsan gebruiken toont aan dat het product van Aselsan goed genoeg is. Ik kan je videos tonen van precisie strikes van de andere drones. De ANKA-s heeft vele doelen gebombardeerd in Syri en Noord Irak en wordt als superieur gezien aan de Bayraktar.

Test van de ANKA-S met een MAM-L dummy.


Test van de Aksungur met een bom van 200 kg (8 keer MAM-L). Het gaat weer om een dummy. Doel is 5 bij 5 meter.

Dat is allemaal mooi en wel, maar onder moeilijke weersomstandigheden blijft het de vraag hoe deze dingen functioneren met Aselsans onderdelen. Zelfs met Canadese was het enkele dagen stil door het slechte weer.

Tegen landen die niet op kunnen tegen de technologische overmacht of gewoon hun spul gewoon niet op de juiste manier weten in te zetten is het makkelijk scoren op PR.

Voor veel dingen blijft Turkije nog afhankelijk. Oekraense motoren voor drones was het toch? Russische luchtverdediging.

Die zogenaamde stealth zal ook veel dingen uit het buitenland nodig hebben waar Turkije momenteel geen alternatief voor heeft. De Chinezen is het nog steeds niet gelukt een eigen straalmotor voor hun jachtvliegtuigen te produceren. Alles wat ze nu gebruiken is AL-31F gebaseerd: van Sovjet makelij, in licentie geproduceerd. En dat is dan een natie van meer dan een miljard inwoners. Ik zie Turkije niet binnen afzienbare tijd een eigen straalmotor ontwikkelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 09-10-2020 15:38:06 ]
pi_195528361
twitter
pi_195528412
Waar hebben we nog meer van dit soort Smerch fake news praktijken gezien?

twitter
pi_195528430
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:17 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Dit hele conflict zit echt muurvast. Ik zie Armenen die zeggen dat hier altijd al Armenen wonen en azeri die zeggen dat dit vanuit de nato zo is besloten. Beiden willen geen oorlog, maar leggen wel het probleem bij de ander. Met zo’n insteek kom je echt nergens...
Het zit ook muurvast. Ze maken elkaar helemaal af. Ziek.
pi_195528869
Armeense EW systemen vernietigd door Azerbeidzjaanse Bayraktar TB2 drones. De EW systemen hebben als doel drones te storen. Lukt ze niet zo goed.


twitter
pi_195528948
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:31 schreef Gruj0 het volgende:
Waar hebben we nog meer van dit soort Smerch fake news praktijken gezien?

[ twitter ]
De raket kan ook omgevallen zijn.
pi_195529081
De Bayraktar wordt binnenkort ook sateliet gestuurd. Dan kunnen ze overal ter wereld bestuurd worden.


https://www.dailysabah.co(...)terminals-for-drones


Turkey develops domestic satellite terminals for drones

Turkish information technologies firm CTech has begun to deliver SATCOM On-The-Move (SOTM) terminals for unmanned aerial vehicles (UAVs) as of July.

The firm delivered 15 terminals in July as part of the project launched by Turkey's Defense Industries Presidency (SSB) in 2014, according to information received by Anadolu Agency (AA). Aerial SOTM terminals will provide Turkish UAVs, such as Bayraktar TB2 and Vestel Karayel, with satellite communications.

CTech prioritizes developing systems to combat modern security threats. The SOTM project was launched in 2014 to develop the satellite modem system within the scope of the ANKA-S Project. Later, the first domestic UAV satellite communication terminal was established in 2017. Currently, the firm is developing broadband satellite communication systems for UAVs within the scope of the agreement with the Turkish Aerospace Industry (TAI) in 2018.

The first delivery was carried out in July for the ANKA-S, and 15 terminals and two MiniHUBs were provided to TAI. The deliveries of 40 mobile terminals, a dozen mobile ground stations equipped with MiniHUBs and one HUB system will be completed by the end of 2021.

The broadband solution offered by CTech enables UAVs to transfer data with speed exceeding 20 megabits per second (Mbps) to the ground control station

With these completely scalable systems, it is possible to perform dozens of UAV operations simultaneously.

These new and ultra-compact systems also provide satellite communication to armored land vehicles that have only radio and line-of-sight (LOS) communication and to relatively smaller tactical UAVs, the Bayraktar TB2 and Vestel Karayel.

Turkey realized its program of developing and producing drones over a short period of time. The Bayraktar TB2 armed drones, produced by the country's leading unmanned aerial platform developer Baykar, have been operationally used since 2015. They have continued to support Turkey’s fight against terrorism while providing effective surveillance, reconnaissance and fire support.
pi_195529375
Azerbeidzjan meldt de herovering van Hardout en een aantal dorpen.

Daarmee zou Azerbeidzjan of Karabakh in zijn gegaan of op de grens zitten.

Zie het paarse stukje hieronder (ik denk dat het paars is, ik ben namelijk kleurenblind).

Ze zouden mogelijk de gebieden ten oosten willen insluiten.

pi_195529408
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:25 schreef polderturk het volgende:
Azerbeidzjan meldt de herovering van Hardout en een aantal dorpen.
Is dat al onafhankelijk bevestigd?
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:38:36 #84
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195529558
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:57 schreef polderturk het volgende:
Armeense EW systemen vernietigd door Azerbeidzjaanse Bayraktar TB2 drones. De EW systemen hebben als doel drones te storen. Lukt ze niet zo goed.

[ twitter ]
EW systemen? Die eerste is toch echt een stilstaande Spoon Rest search radar:



Die tweede ben ik nog niet helemaal over uit.
pi_195529601
In Russische media zou gesproken worden over deserterende Armeense soldaten als gevolg van tekorten aan voedsel en andere middelen. Ik zal moeten uitzoeken of dit klopt.


twitter
pi_195529657
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:41 schreef polderturk het volgende:
In Russische media zou gesproken worden over deserterende Armeense soldaten als gevolg van tekorten aan voedsel en andere middelen. Ik zal moeten uitzoeken of dit klopt.

[ twitter ]
Heb je ook een vertaling voor mensen die de Turkse taal niet machtig zijn?
pi_195529679
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:27 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Is dat al onafhankelijk bevestigd?
Het is gemeld door Azerbeidzjaanse bronnen. De herovering van Djebrail was ook daar Azerbeidzjan gemeld. Er zijn ook beelden van. Armenirs hadden het niet gemeld volgens mij. Of ze hadden het over een tactische terugtrekking. Een Armeense vrijwilliger die terugkeerde van Djebrail melde aan de Russische journalist Ilya Azar dat Armeense soldaten vernietigd werden in Djebrail door drones en artillerie.
pi_195529785
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:47 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het is gemeld door Azerbeidzjaanse bronnen. De herovering van Djebrail was ook daar Azerbeidzjan gemeld. Er zijn ook beelden van. Armenirs hadden het niet gemeld volgens mij. Of ze hadden het over een tactische terugtrekking. Een Armeense vrijwilliger die terugkeerde van Djebrail melde aan de Russische journalist Ilya Azar dat Armeense soldaten vernietigd werden in Djebrail door drones en artillerie.
Mij dunkt dat je in conflicten als deze niet te veel waarde moet hechten aan bronnen van partijen die actief deelnemen. Naast Armenie en Azerbaijan zijn er denk ik toch nog wel meer bronnen. Misschien dat die iets langzamer zijn met rapporteren, omdat ze niet zondermeer de berichten van een van de partijen als waarheid kunnen aannemen.
pi_195529858
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:01 schreef polderturk het volgende:

[..]

De raket kan ook omgevallen zijn.
De kans is groter dat het bullshit is. Bij dat energiegebouw zou er ook een zijn gevallen. In de omgeving verder geen schade, niks. Het gat in de grond was echter wel heel erg netjes en net groot genoeg voor de raket. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:27 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Is dat al onafhankelijk bevestigd?
twitter


twitter


twitter
pi_195530175
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:57 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

De kans is groter dat het bullshit is. Bij dat energiegebouw zou er ook een zijn gevallen. In de omgeving verder geen schade, niks. Het gat in de grond was echter wel heel erg netjes en net groot genoeg voor de raket. :')
[..]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
Deze 'bron' zei dezelfde dingen nadat de herovering van Djebrail was gemeld.

Laten we afwachten.
pi_195530606
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195530713
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:57 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

De kans is groter dat het bullshit is. Bij dat energiegebouw zou er ook een zijn gevallen. In de omgeving verder geen schade, niks. Het gat in de grond was echter wel heel erg netjes en net groot genoeg voor de raket. :')
[..]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
Dit is van 3 dagen terug. Dit is een Armeense vrijwilliger die in Hadrut gevochten heeft. Hadrut werd zwaar gebombardeerd met drones en artillerie en die man kan daar lekker op zijn gemak rondrijden.


“Yesterday we were in Hadrut (a city in Karabakh, which is heavily bombed all the days of the war. - IA), officers came and said that the commander would be tried. At night he gathered all the youth and told them to leave [from Dzhabrail]. He disobeyed orders from above. He himself said: "These are boys, they have been called up for ten days, and they have already been given a gun." What are you doing? Where will this child go? Okay, I did the service, and even then this service will not help there. Automatic machine against aviation and artillery. I'm like a living corpse there, ”says Arthur. He is clearly very dissatisfied with the NKR military command and the Armenian authorities.
pi_195530843
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:44 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dit is van 3 dagen terug. Dit is een Armeense vrijwilliger die in Hadrut gevochten heeft. Hadrut werd zwaar gebombardeerd met drones en artillerie en die man kan daar lekker op zijn gemak rondrijden.

“Yesterday we were in Hadrut (a city in Karabakh, which is heavily bombed all the days of the war. - IA), officers came and said that the commander would be tried. At night he gathered all the youth and told them to leave [from Dzhabrail]. He disobeyed orders from above. He himself said: "These are boys, they have been called up for ten days, and they have already been given a gun." What are you doing? Where will this child go? Okay, I did the service, and even then this service will not help there. Automatic machine against aviation and artillery. I'm like a living corpse there, ”says Arthur. He is clearly very dissatisfied with the NKR military command and the Armenian authorities.
Kun je de bron van je citaat vermelden?
pi_195530932
Azeri politici bedreigen journalisten:

twitter


twitter
pi_195531088
Nog meer leugens:

twitter
pi_195531439
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:51 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Kun je de bron van je citaat vermelden?
Ilya Azar (een RU journalist) waarschijnlijk. Maar als dat van 3 dagen terug is, waarom wandelt militair personeel van NK dan door de stad? Het zijn niet alleen journalisten die er zijn. Kijk die 1e tweet van mij.

Waarom nemen Azeri's (als dat al zo is) pas 3 dagen later deze "volledig platgebombardeerde" stad in?
pi_195531634
Edit

[ Bericht 99% gewijzigd door polderturk op 09-10-2020 18:38:21 ]
pi_195531704
twitter
pi_195531749
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:51 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Kun je de bron van je citaat vermelden?
Ik heb een deel van het artikel met google translate vertaald.

Lees en huiver. Vrijwilliger Artur zegt dat het aantal van 200 Armeense doden niet klopt. Hij alleen al heeft 200 dode Armenirs gezien. Volgens hem zouden er duizenden dode Armenirs zijn. Azerbeidzjan zou volgens hem zelfs heel Armeni kunnen veroveren.

Ilya Azar, de Russische schrijver van het artikel, is na dit artikel Armeni uitgetrapt.


https://novayagazeta.ru/a(...)oyna-u-yuzhnyh-vorot

I want to and already open my mouth to agree, but the poet is called on the bus, and he leaves without even introducing himself. The volunteers who stopped to help bring the rope and go down to the jeep - it seems like there is still one person left in it. While his friends are working, volunteer Artur Hovhannisyan tells me what is happening on the southern front, where he has just left to bury his friends in his native Gyumri. Or maybe because he himself does not want to die.

“They [the Armenian authorities] are deceiving people! They sent 18-year-old soldiers to the front with one machine gun. [They say] "Sorry, no bullets, sorry, no tanks." Bullet-proof vests - killed completely. There is nothing there. "Feeder" arrives, unloads everything on the road, and if you want to eat, then walk 4 kilometers under the "Grady". We eight friends went for four days at night and dragged grub on ourselves for all four lines, ”Arthur chatters, he is very excited. He has flip flops on his feet, a black hat on his head, and a grenade sticking out in the buttonhole of his jacket.

An elderly woman, who got out of the car even earlier, runs up to Arthur, angrily asks him to help pull the car out, but he points to his flip flops: "See, I'm in sneakers, go."

- How did you get to the front? - I specify.

- I just arrived, no documents even, got a machine gun and go. I had two brothers there, and I went after them and stayed. I am from Gyumri, but a French citizen, I came from there two weeks ago. This is not a war with a man, this is a war against planes, against the Grad.

- And it seems that the Azerbaijani infantry also comes periodically?

- When we have already passed 4–5 lines, they move forward two lines. I looked through binoculars, there are not Azerbaijanis, but mercenaries, Syrian roosters, who have no god except 2,000 euros. They cut our dead guys' heads, mocked

Let everyone know that this is a real genocide. This is not a war! This is the second Armenian genocide!

According to Arthur, he fought on the southern front, in the Dzhabrail area. Azerbaijanis have already claimed several times that they captured Jabrayil, even showed a video of raising their flag, but the Armenians claim that this is a fake. Apparently, the city has already changed hands several times, but in general there is practically no objective information about what is happening at the front. If Azerbaijan has moved beyond the borders of the NKR, then it is not too much

“Yesterday we were in Hadrut (a city in Karabakh, which is heavily bombed all the days of the war. - IA), officers came and said that the commander would be tried. At night he gathered all the youth and told them to leave [from Dzhabrail]. He disobeyed orders from above. He himself said: "These are boys, they have been called up for ten days, and they have already been given a gun." What are you doing? Where will this child go? Okay, I did the service, and even then this service will not help there. Automatic machine against aviation and artillery. I'm like a living corpse there, ”says Arthur. He is clearly very dissatisfied with the NKR military command and the Armenian authorities.

Another volunteer, Arthur's friend, comes up to us and confirms: “Everything is very bad there. We came from the first line at Dzhabrail. "

- The authorities report that the loss is about 200 people. Does this sound like the truth? I ask. The Armenian authorities publish the personal data of the dead soldiers, but at the same time they report that they have already killed more than 3 thousand enemy soldiers, therefore, even with the amendment that it is objectively more difficult to attack, the numbers are questionable.

- 200 people died in front of my eyes, on our line! And in total there are thousands of dead! - Arthur is sure.
pi_195531776
Azerbaijan-Armenia conflict: How Israel and Turkey became strange bedfellows
When Israeli-Turkish military cooperation cooled, the Israelis turned to Baku. Now Nagorno-Karabakh has thrown them all together
https://www.middleeasteye(...)y-strange-bedfellows

Since 1957, Israel and Turkey have developed secret but close relations, and became strategic allies coordinating with American and British interests in the region. Their common enemies were first Egypt (until the 1979 Israeli-Egyptian peace treaty), Syria and later the Islamic Republic of Iran.

The Israeli intelligence community - Mossad and the military intelligence - developed very intimate ties with the Turkish MIT agency and Ankara’s military. Israel had a listening post in Turkey and the two sides worked hand in hand to spy on their common enemy Syria. Occasionally, Turkey was assisted by Mossad in the battle against Turkish Kurds.
pi_195531818
As usual with Israel when it comes to its security interests, there is no room for other considerations such as human rights, universal values and morality. For years Israel - which considers itself to be the homeland of the Jewish people and the bulwark against a repeat of the Holocaust - has refused to recognise the Armenian Genocide during the First World War.

The Israeli pretext was to not anger Turkey. But even now, when Erdogan is bashing Israel almost daily and the need to placate him has subsided, Israel still refuses, using an old-new excuse: Azeris are friends of Turkey, so don’t rock the boat.
pi_195531833
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 18:35 schreef Gruj0 het volgende:
[ twitter ]
quote:
3. We removed 589 Facebook accounts, 7,906 Pages and 447 accounts on Instagram that were involved in coordinated inauthentic behavior. This network originated in Azerbaijan and focused primarily on domestic audiences.

While the individuals behind this activity used fake accounts — some of which had been already detected and disabled by our automated systems, they primarily relied on authentic accounts to create Pages designed to look like user profiles — using false names and stock images — to comment and artificially boost the popularity of particular pro-government content. This network appeared to engage individuals in Azerbaijan to manage Pages with the sole purpose of leaving supportive and critical commentary on Pages of international and local media, public figures including opposition and the ruling party of Azerbaijan, to create a perception of wide-spread criticism of some views and wide-spread support of others. From what we’ve seen, it appears that most of the engagement these comments received were from within this network of Pages themselves. Our analysis shows that these comments were posted in what appears to be regular shifts during working hours in Azerbaijan on weekdays.

This network posted primarily in Azerbaijani, and also in Russian and English. Their comments frequently touched on local and regional news and events, politics, government policies, tensions between Armenia and Azerbaijan, Armenia’s actions during past escalations in Nagorno-Karabakh, praise of President Ilham Aliev and the New Azerbaijani Party, criticism of the opposition party and leaders accusing them of treason, and denials of human rights abuse allegations in Azerbaijan.

We identified this network through an internal investigation into suspected fake engagement activity in the region. Our investigation linked this activity to the Youth Union of New Azerbaijani Party.

Presence on Facebook: 589 Facebook accounts, 7,906 Pages and 447 accounts on Instagram.
Followers: About 33,000 accounts followed one or more of these Pages and around 242,500 accounts followed one or more of these Instagram accounts.
Advertising: Around $6,600 spent on Facebook ads paid for primarily in US dollars.
Below is a sample of the content posted by some of these Pages:
Meer: https://about.fb.com/news(...)or-september-report/
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:51:05 #103
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195531991
Wie is de Azerbeidzjaanse president Aliyev?

Al jaren wordt Ilham Aliyev (58), president van de rijke oliestaat Azerbeidzjan, beschuldigd van mensenrechtenschending, omkoping en nepotisme. Sinds de escalatie deze maand van het conflict met Armeni over de regio Nagorno-Karabach, is hij weer in het nieuws. Wat is er bekend over Aliyev en zijn beleid? Vier vragen en antwoorden.

1.Welke positie kiest Aliyev in het conflict rond Nagorno-Karabach?

‘Onze belangrijkste doelstelling is het herstel van de territoriale integriteit van Azerbeidzjan,’ herhaalde Ilham Aliyev woensdagavond tijdens een televisie-interview met Euronews. Zijn standpunt is duidelijk: ‘Karabach is van ons! Karabach is Azerbeidzjan!’ Aliyev beschuldigt Armeni van het uitlokken van een conflict door een aanval op Azerbeidzjaanse doelwitten op 27 september.

Het is de langste periode van gevechten om Nagorno-Karabach sinds dertig jaar. Zowel Armeni als Azerbeidzjan claimt recht te hebben op het gebied. Donderdag vielen er opnieuw doden en gewonden. Ook werd in de stad Şuşa de historische kathedraal beschoten, Armeni beschuldigt Azerbeidzjan hiervan. Op initiatief van de Russische president Vladimir Poetin zijn vandaag de buitenlandministers van Armeni en Azerbeidzjan in Moskou uitgenodigd voor vredesgesprekken.

Tijdens zijn regeerperiode maakte Aliyev verscheidene geweldsuitbraken in Nagorno-Karabach mee. Zijn standpunt is altijd geweest dat er geen ruimte is voor onafhankelijkheid van het gebied. Anders dan bij voorgaande oplaaiingen kan Aliyev nu op steun van Turkije rekenen. Hoewel Aliyev ontkent dat Turkije, buiten leveranties van wapens om, betrokken is bij het conflict. Het oorlogsgeweld komt beide landen internationaal op kritiek te staan. De Verenigde Naties, de Europese Unie en zelfs Rusland en Iran riepen al op tot een staakt-het-vuren. Maar echt happig daarop is Aliyev tot nu toe niet.

2.Hoe kwam Aliyev aan de macht?

Azerbeidzjan, een land gelegen in de Zuidelijke Kaukasus, wordt al jaren geleid door de familie Aliyev. Vader Heydar was van 1969 tot 1982 leider van de Sovjetrepubliek Azerbeidzjan en sinds 1993 van de Republiek Azerbeidzjan. Toen Heydar in 2003 ziek werd, schoof hij zijn zoon Ilham naar voren. Die was op dat moment minister-president en vicevoorzitter van het staatsoliebedrijf. Er volgde een presidentsverkiezing, die Ilham Aliyev won met 75 procent van de stemmen. Internationale waarnemers trokken de uitslag in twijfel. De overheid zou de campagne van Aliyev hebben gesteund en de oppositie hebben tegengewerkt. Toch werd Aliyev in 2003 president. Ook de daaropvolgende presidentsverkiezingen van 2008, 2013 en 2018 won Aliyev met overtuigende cijfers. Hij kreeg achtereenvolgens 87, 84,5 en 86 procent van de stemmen. Mede door deze frauduleuze verkiezingen weet hij al bijna zeventien jaar aan de macht te blijven.

3.Wat maakt Aliyev zo machtig?

Kort gezegd, de grote rijkdommen aan olie en gas in de bodem. Azerbeidzjan is qua omvang en bevolkingsaantal niet indrukwekkend (ruim twee keer Nederland met tien miljoen inwoners), maar ligt zeer strategisch. Nadat Azerbeidzjan in 2009 onderdeel was geworden van het Oostelijk Partnerschap van de Europese Unie werden afspraken gemaakt voor de levering van aardgas aan het Westen. Op initiatief van de Europese Commissie werd een infrastructureel project ontwikkeld: Southern Gas Corridor. Via pijpleidingen wordt het gas van de Kaspische Zee naar Zuid-Europa getransporteerd. Vanuit Azerbeidzjan lopen diverse van dit soort olie- en gasleidingen. De hoge olie- en gasprijs zorgde ervoor dat de economie tussen 2000 en 2010 jaarlijks met meer dan 15 procent groeide. Een deel van de opbrengsten werd gestoken in militaire uitbreiding van het leger om geweldsuitbraken van het regelmatig oplaaiende conflict in Nagorno-Karabach aan te kunnen.

4.Dus die macht wordt ook misbruikt?

Via het staatsoliebedrijf en financile constructies profiteert niet alleen de president, maar ook zijn hele familie. Zo bleek in 2016 uit de Panama Papers – de gelekte documenten over belastingparadijzen – dat de twee dochters van Aliyev via een geheime constructie een groot aandeel hadden in Azerbeidzjaanse goudmijnen. Aliyev houdt dus van een betrokken familie. Dat bleek ook in 2017, toen hij zijn vrouw Mehriban aanstelde als vicepresident. Een opmerkelijk besluit, maar uiteraard bedoeld ter versterking van zijn eigen machtspositie. Zijn vrouw zat overigens al sinds 2005 in het Azerbeidzjaanse parlement.

Dit is wat een aantal jaar geleden bekend kwam te staan als ‘kaviaardiplomatie’. Aliyev en hoge bestuurders in Azerbeidzjan worden al jaren verdacht van omkoping binnen de Raad van Europa. Dat is geen orgaan van de Europese Unie, maar een internationale organisatie met 47 Europese en een aantal niet-Europese landen die zich buigt over onder meer democratie en mensenrechten. Ook Rusland is lid. Leden van de Parlementaire Vergadering zouden door Azerbeidzjan zijn getrakteerd op reisjes en dure geschenken hebben ontvangen. Denk aan: tapijten, kaviaar en horloges. In ruil daarvoor zouden kritische rapportages over de mensenrechten in Azerbeidzjan onder het tapijt zijn geschoven. De Spanjaard Pedro Agramunt moest hiervoor in 2017 aftreden als voorzitter van de Raad van Europa. Niet alleen politici, ook journalisten zouden geld hebben gekregen voor het schrijven van positieve stukken over het land. De betalingen, met een totale waarde van 2,5 miljard euro, zouden tussen 2012 en 2014 zijn gedaan vanuit een geheim omkoopfonds. In de periode dat de kaviaardiplomatie speelde, zijn meer dan negentig oppositieleden, journalisten en activisten opgesloten.
pi_195532079
Nog een hele reeks drone aanvallen. Met de muziek willen ze de muziek van de Armeense videos overtreffen.

twitter
pi_195532134
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 18:19 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Ilya Azar (een RU journalist) waarschijnlijk. Maar als dat van 3 dagen terug is, waarom wandelt militair personeel van NK dan door de stad? Het zijn niet alleen journalisten die er zijn. Kijk die 1e tweet van mij.

Waarom nemen Azeri's (als dat al zo is) pas 3 dagen later deze "volledig platgebombardeerde" stad in?
Je kan je ook afvragen.
Artur loopt naar het front omdat drones alle voertuigen bombarderen, maar deze gasten kunnen lekker rondrijden op de frontlinie.

Dan had Artur toch beter met een auto naar het front kunnen rijden.
pi_195532150
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 18:56 schreef polderturk het volgende:
Nog een hele reeks drone aanvallen. Met de muziek willen ze de muziek van de Armeense videos overtreffen.

[ twitter ]
Deze soundtrack is veel beter!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:22:01 #107
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195532517
quote:
4s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 18:42 schreef Shaggy_2000 het volgende:
As usual with Israel when it comes to its security interests, there is no room for other considerations such as human rights, universal values and morality. For years Israel - which considers itself to be the homeland of the Jewish people and the bulwark against a repeat of the Holocaust - has refused to recognise the Armenian Genocide during the First World War.

The Israeli pretext was to not anger Turkey. But even now, when Erdogan is bashing Israel almost daily and the need to placate him has subsided, Israel still refuses, using an old-new excuse: Azeris are friends of Turkey, so don’t rock the boat.
Goh, welkom bij geopolitiek. Hoeveel landen erkennen Taiwan?
pi_195535229
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 19:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Goh, welkom bij geopolitiek. Hoeveel landen erkennen Taiwan?
Zowel de Turken als de Isralisch erkennen de Armeense genocide niet vanwege politieke redenen. Een Armeense adviseur van de toenmalige Turkse president zei, "ik begrijp heel goed dat Turkse politici om politieke redenen de genocide niet erkennen, sterker nog als ik een Turkse politicus was, zou ik het ook doen, maar ik persoonlijk kan het niet anders omschrijven dan een genocide".
Deze Turkse houding is vergelijkbaar met de discussie hier in Nederland over excuses aanbieden voor het slavernijverleden, sommige users hier op fok zeiden, "dat moeten we nooit doen omdat het politieke/financile gevolgen kan hebben"

Politiek is smerig.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:36:16 #109
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195535547
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 21:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zowel de Turken als de Isralisch erkennen de Armeense genocide niet vanwege politieke redenen. Een Armeense adviseur van de toenmalige Turkse president zei, "ik begrijp heel goed dat Turkse politici om politieke redenen de genocide niet erkennen, sterker nog als ik een Turkse politicus was, zou ik het ook doen, maar ik persoonlijk kan het niet anders omschrijven dan een genocide".
Deze Turkse houding is vergelijkbaar met de discussie hier in Nederland over excuses aanbieden voor het slavernijverleden, sommige users hier op fok zeiden, "dat moeten we nooit doen omdat het politieke/financile gevolgen kan hebben"

Politiek is smerig.
Nederland zou het moeten erkennen zodat Akwasi als Ghanees mag lappen. Ghana is immers net zo schuldig als Nederland :')

Nja en de Politionele Acties idem dito (mooi woord voor slachtpartijen). Daar was Nederland ook als de dood voor schadevergoedingen. Goed, erken het gewoon en betaal dan niet. Het achterneefje van Hitler gaan we ook niet zijn maandsalaris afpakken.
pi_195536204
Ze zitten aan tafel met Lavrov en niet met Poetin. De eerste ronde zou mislukt zijn. Ze zouden zijn begonnen aan de tweede ronde.

Misschien gaan beide partijen wel akkoord met de Lavrov deal.

Dat zou betekenen dat alle Armeense soldaten het gebied verlaten, dat Karabakh autonomie krijgt, dat er Russische vredestroepen komen in Karabakh, dat de omliggende gebieden overgedragen worden aan Azerbeidzjan en dat alle vluchtelingen terug mogen keren.

pi_195536430
Frictie tussen Armeense demonstranten en politie in Parijs.

twitter
pi_195536523
Speech door Aliyev.

- We want no bloodshed, but Karabag is ours and we're taking it. If not peacefully then by force.
- After the meeting with Russia, if armenia tries something dodgy, she'll regret it.
- No country can tell us what to do.
- You (Pashinyan) can call whomever you want, beg anyone you want, lick the shoes of anybody. But we're taking back our land.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:24:56 #113
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195536740
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 22:02 schreef polderturk het volgende:
Ze zitten aan tafel met Lavrov en niet met Poetin. De eerste ronde zou mislukt zijn. Ze zouden zijn begonnen aan de tweede ronde.

Misschien gaan beide partijen wel akkoord met de Lavrov deal.

Dat zou betekenen dat alle Armeense soldaten het gebied verlaten, dat Karabakh autonomie krijgt, dat er Russische vredestroepen komen in Karabakh, dat de omliggende gebieden overgedragen worden aan Azerbeidzjan en dat alle vluchtelingen terug mogen keren.

[ afbeelding ]
Die Azerbeidzjaanse minister moet wel mad zijn doordat hij met een dief aan tafel zit. Alsof er iemand in je huis inbreekt, wat steelt en jij met hem moet onderhandelen om het terug te krijgen. :D
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195540088
quote:
Trilateral talks on Nagorno-Karabakh last for over six hours

The meeting started at 16.30 Moscow time

MOSCOW, October 9. /TASS/. The Russian, Azerbaijani and Armenian Foreign Ministers - Sergey Lavrov, Jeyhun Bayramov and Zohrab Mnatsakanyan - have been holding talks over a recent escalation in Nagorno-Karabakh for more than six hours, a TASS correspondent reported on Friday.

The meeting started at 16.30 Moscow time, but it is still unclear how long it will last. Media representatives from three countries are waiting in the press center of the Russian Foreign Ministry’s Reception House, glued to the screen in hope to see the ministers’ statement after the talks.

The Azerbaijani and Armenian foreign ministers arrived in Moscow a few hours prior to the meeting. They had been invited for consultations on Nagorno-Karabakh by Russian President Vladimir Putin.

Renewed clashes between Azerbaijan and Armenia erupted on September 27, with intense battles raging in the disputed region of Nagorno-Karabakh. The area experienced flare-ups of violence in the summer of 2014, in April 2016 and this past July. Azerbaijan and Armenia have imposed martial law and launched mobilization efforts. Both parties to the conflict have reported casualties, among them civilians.
https://tass.com/world/1210697
TASS

Dit gaat veel tijd kosten.
pi_195540116
De Engelstalige versie van TASS is wat traag met vertalen, volgens een bericht van 20 minuten geleden op de Russischtalige versie hebben Armenie en Azerbaijan overeenstemming bereikt.
pi_195540127
Het vuur wordt gestaakt op 10 oktober om 12:00. Het Rode Kruis verleend ondersteuning.
pi_195540430
quote:
Azerbaijani, Armenian top diplomats sign joint document after talks in Moscow - Lavrov

A ceasefire agreement in Nagorno-Karabakh starting on 12:00 Moscow time on October 10 has been reached after trilateral consultations in Moscow

MOSCOW, October 10. /TASS/. A ceasefire agreement in Nagorno-Karabakh starting on 12:00 Moscow time on October 10 has been reached after trilateral consultations in Moscow between foreign ministers of Russia, Armenia and Azerbaijan, Russian Foreign Minister Sergey Lavrov said on Saturday.

"A ceasefire is declared beginning on October 10 at 12:00 [Moscow time] with the humanitarian aim of exchanging prisoners of war and other captured persons as well as to exchange bodies of victims with the facilitation and in line with regulations of the International Committee of the Red Cross," Lavrov stated early on Saturday reading a joint statement, signed by the foreign ministers of Armenia and Azerbaijan.
https://tass.com/world/1210719
TASS
pi_195541552
Overwinning voor de Armenirs dit.
De Russen hebben er natuurlijk alle belang bij dat de balans tussen beide landen niet te veel verstoord raakt, de azeris niet te veel de overhand krijgen zodat de Russen invloed kunnen blijven uitoefenen in de regio
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195541569
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 02:12 schreef nezalezhnost het volgende:
Het vuur wordt gestaakt op 10 oktober om 12:00. Het Rode Kruis verleend ondersteuning.
Om 10:00 uur was leuker geweest. 10:10 uur nog leuker zelfs
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195542142
Wakker geworden met goed nieuws. Hopelijk komt er nu wel een oplossing voor het conflict.
pi_195542160
Weer nieuwe dronebeelden. Twee videos.


twitter


twitter
pi_195542447
Volgens Azerbeidzjan gaan Armenirs nog door met beschietingen. Hopelijk stoppen de wapens om 12:00 uur.

twitter
pi_195542566
Ze gaan proberen zo snel als mogelijk tot een vreedzame oplossing te komen.

pi_195542581
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 19:00 schreef polderturk het volgende:

[..]

Je kan je ook afvragen.
Artur loopt naar het front omdat drones alle voertuigen bombarderen, maar deze gasten kunnen lekker rondrijden op de frontlinie.

Dan had Artur toch beter met een auto naar het front kunnen rijden.
Die Artur is vooralsnog een niet gedentificeerd persoon. Kan heel goed uit de duim gezogen zijn en die hele Ilya Azar kan op de loonlijst van Baku staan. Die hebben een heel trollenleger in dienst.
pi_195542652
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 09:25 schreef polderturk het volgende:
Volgens Azerbeidzjan gaan Armenirs nog door met beschietingen. Hopelijk stoppen de wapens om 12:00 uur.

[ twitter ]
Jij plaatst hierboven zelf 2 tweets met 2 filmpjes van beschietingen door AZ. :')
pi_195542755
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 09:35 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Die Artur is vooralsnog een niet gedentificeerd persoon. Kan heel goed uit de duim gezogen zijn en die hele Ilya Azar kan op de loonlijst van Baku staan. Die hebben een heel trollenleger in dienst.
Je lijkt wel een Armeense trol :)

Als je op de link klikt zie je van alle genterviewden een foto. Die Ilya staat bekend als een onafhankelijke journalist. Hij heeft in Rusland ook vastgezeten.

In die video waarin die militairen rondrijden, rijdt er nog een andere auto voor hem, terwijl het gebied op de frontlinie ligt en zwaar gebombardeerd zou worden. Je hoort geen enkele bom ontploffen. Op het einde van de video zie je nog een groepje soldaten bij elkaar.

Bijna alle beelden die je van Armeense soldaten in Karabakh ziet, zijn soldaten in het bos, zoals de beelden hieronder. Van deze soldaten weet ik niet of ze dicht bij het front zijn.

Die video is of oud, of het is een andere plek. Binnen een paar dagen zullen we mogelijk nieuwe beelden uit Hadrut krijgen. Even afwachten dus :)

twitter
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:53:40 #127
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195542797
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 09:41 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Jij plaatst hierboven zelf 2 tweets met 2 filmpjes van beschietingen door AZ. :')
In zijn verdediging, dat was wel van de nacht van 9 op 10. Wel goor alsnog, want de overeenstemming was al bereikt.

Toch wel jammer die drones. Zonder die drones had Azerbeidzjan er echt niks van gebakken.
pi_195542824
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 09:49 schreef polderturk het volgende:

[..]

Je lijkt wel een Armeense trol :)
Zegt iemand die hier bijna 24/7 als spambot aanwezig is. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 09:49 schreef polderturk het volgende:

[..]

Je lijkt wel een Armeense trol :)

Als je op de link klikt zie je van alle genterviewden een foto.
Er bestaan altijd wel landverraders. Geld is alles voor sommige mensen. Er is geen reden om openlijk over dat soort dingen te praten midden in een oorlog. Het maakt je eigen kant zwak en de andere kant sterker en zorgt er ook voor dat je je eigen mensen niet meer onder ogen kan komen. Twijfelachtige personen dus.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 09:49 schreef polderturk het volgende:

[..]
Die Ilya staat bekend als een onafhankelijke journalist.
Tot voor kort had jij van deze man nog nooit gehoord. :')

[ Bericht 52% gewijzigd door Gruj0 op 10-10-2020 10:05:55 ]
pi_195542891
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 09:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]

In zijn verdediging, dat was wel van de nacht van 9 op 10. Wel goor alsnog, want de overeenstemming was al bereikt.

Toch wel jammer die drones. Zonder die drones had Azerbeidzjan er echt niks van gebakken.
Ik zeg het niet.
Het is het account van de MOD van Azerbeidzjan die het zegt. Hij plaatst eerst 2 videos van de drone aanvallen en schrijft dan vervolgens dat de Armenirs doorgaan met beschietingen (op bewoonde gebieden).

Dus dan kan hij bekritiseerd worden.
pi_195542929
Hier is de link


https://novayagazeta.ru/a(...)oyna-u-yuzhnyh-vorot



De beschrijving eronder

Артур. Фото Павел Волков / специально для Новой

Google translate:

Arthur. Foto door Pavel Volkov / speciaal voor "Nieuw"
pi_195543017
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 09:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]

In zijn verdediging, dat was wel van de nacht van 9 op 10. Wel goor alsnog, want de overeenstemming was al bereikt.

Toch wel jammer die drones. Zonder die drones had Azerbeidzjan er echt niks van gebakken.
Ik zou niet op deze troll reageren, maar doe het alsnog. Je houd je wanneer het je uitkomt erg van de domme.

Waarom is er een tijd en datum afgesproken denk je?
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:16:54 #132
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195543048
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:00 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik zeg het niet.
Het is het account van de MOD van Azerbeidzjan die het zegt. Hij plaatst eerst 2 videos van de drone aanvallen en schrijft dan vervolgens dat de Armenirs doorgaan met beschietingen (op bewoonde gebieden).

Dus dan kan hij bekritiseerd worden.
Ik neem het op voor je dude, je werd aangesproken op het feit dat je 2 filmpjes met beschietingen plaatst van AZ. Ik zeg dat die filmpjes nog van voor de ceasefire zijn.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:19:30 #133
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195543078
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:13 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ik zou niet op deze troll reageren, maar doe het alsnog. Je houd je wanneer het je uitkomt erg van de domme.

Waarom is er een tijd en datum afgesproken denk je?
Dit leidt echt nergens naar. Doei.
pi_195543233
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:03 schreef polderturk het volgende:
Hier is de link

https://novayagazeta.ru/a(...)oyna-u-yuzhnyh-vorot

[ afbeelding ]

De beschrijving eronder

Артур. Фото Павел Волков / специально для Новой

Google translate:

Arthur. Foto door Pavel Volkov / speciaal voor "Nieuw"
Het verhaal van Artur is gewoon twijfelachtig.

quote:
”Arthur chatters, he is very excited. He has flip flops on his feet, a black hat on his head, and a grenade sticking out in the buttonhole of his jacket.
Voor iemand die zoveel strijd heeft geleverd zou hij inmiddels toch wel (zelf) beter voorzien moeten zijn? Laarzen, uniform, helm. Maar hij heeft slippers aan (!), loopt rond in een trui, muts en heeft onnodig een granaat hangen.

quote:
An elderly woman, who got out of the car even earlier, runs up to Arthur, angrily asks him to help pull the car out, but he points to his flip flops: "See, I'm in sneakers, go."
En dan moeten we geloven dat dit meermaals strijd heeft geleverd aan het front. :')

quote:
- I just arrived, no documents even, got a machine gun and go....
According to Arthur, he fought on the southern front,....
Zoals gezegd heeft hij wel erg veel strijd geleverd voor iemand die net binnen is als vrijwilliger. :')
Deze man is alles behalve een goede bron.
pi_195544071
Staakt het vuren is al 45 minuten ingegaan. Het is daar al 12:00 uur geweest.

Armeni zou het staakt het vuren geschonden hebben. Daarop hebben de Azerbeidzjanen de voertuigen vernietigd die het staakt het vuren geschonden zouden hebben.

:')


twitter


[ Bericht 0% gewijzigd door polderturk op 10-10-2020 12:01:46 ]
pi_195544298
Beelden die 2 uur terug zijn gedeeld.

Een Isralische Harop kamikaze drone zou hier de radar van een S-300 vernietigen. Is er hier iemand met kennis die dit kan bevestigen?


twitter


[ Bericht 71% gewijzigd door polderturk op 10-10-2020 16:41:08 ]
pi_195549245
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:35 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Het verhaal van Artur is gewoon twijfelachtig.
[..]

Voor iemand die zoveel strijd heeft geleverd zou hij inmiddels toch wel (zelf) beter voorzien moeten zijn? Laarzen, uniform, helm. Maar hij heeft slippers aan (!), loopt rond in een trui, muts en heeft onnodig een granaat hangen.
[..]

En dan moeten we geloven dat dit meermaals strijd heeft geleverd aan het front. :')
[..]

Zoals gezegd heeft hij wel erg veel strijd geleverd voor iemand die net binnen is als vrijwilliger. :')
Deze man is alles behalve een goede bron.
Bekijk dit gesprek met een Armeense vrouw

Vanaf 14:10
Een vriend van haar die een journalist is in Stepanekert kon 2 dagen niet uit de schuilkelder komen door de voortdurende bombardementen terwijl Stepanekert niet aan het front ligt.

Maar die twee auto's kunnen vrolijk rondjes rijden in Hadrut terwijl Hadrut op de frontlinie ligt. Eerlijk zeggen. Vind je die video met die rondrijdende auto's echt geloofwaardig?

Even verderop zegt ze het volgende

"We are getting dozens and dozens of people killed every several hours" (vanaf 20:10)

Dus tientallen mensen om de paar uur. Laten we zeggen dat er 10 mensen per uur dood gaan. Dat zijn er 240 per dag. Er is 13 dagen gevochten. Dat komt neer op meer dan 3000 doden.




Kijk ook naar de volgende video vanaf 1:10. Hij komt al dagen zijn schuilkelder niet uit en heeft al dagen niet gegeten.

Maar die wagens kunnen op de frontlinie rustig rondrijden. Die video is gewoon nepnieuws.

We hebben gezien hoe drones logistieke aanvoerlijnen hebben gebombardeerd en hoe een hele logistieke konvooi na een bombardement verlaten was. Dus dat Artur te voet voedsel naar de frontlinie heeft gebracht klinkt geloofwaardig.


pi_195549616
Weer dronebeelden omdat Armeni het staakt-het-vuren geschonden zou hebben.


twitter



twitter
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:57:44 #139
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195549627
"staakt het vuren" genegeerd als ik t zo lees
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:10:28 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195549920
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:57 schreef hollandia02 het volgende:
"staakt het vuren" genegeerd als ik t zo lees
Daar lijkt het wel op. Nog een video.

twitter
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:21:46 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195550001
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:01 schreef polderturk het volgende:
Beelden die 2 uur terug zijn gedeeld.

Een Isralische Harop kamikaze drone zou hier de radar van een S-300 vernietigen. Is er hier iemand met kennis die dit kan bevestigen?
[ twitter ]
Ik kan er met de beste wil van de wereld geen enkel onderdeel van het S300 systeem in herkennen.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:32:01 #143
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195550164
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 17:16 schreef polderturk het volgende:

Daar lijkt het wel op. Nog een video.
Nr 1 is de Pat Hand radar van de SA-4 Ganef (serieus oud).
Nr 2 is een SA-8 Gecko
Nr 3 Ook een SA-8 Gecko
Nr 4 Nogmaals een SA-8 Gecko

Maar of alles nog in bedrijf was is een tweede. Als dat spul gewoon een beetje verlaten stilstaat ivm de wapenstilstand kun je natuurlijk wel lekker makkelijk de boel kapot schieten en net doen alsof het allemaal in gebruik is.
pi_195550570
Armeni zou een Tochka raket hebben afgeschoten.


twitter
pi_195551654

France 24 journalist Gulliver Cragg vanuit Goris, Armenie over de stand van zaken.
pi_195553070
quote:
Ceasefire largely holds, but provocations continue - Armenia’s Defense Ministry

At the talks, brokered by Russia and held in Moscow on October 9, Azerbaijan and Armenia agreed a ceasefire

YEREVAN, October 10. /TASS/. The ceasefire mostly holds in Nagorno-Karabakh, but Azerbaijan’s Armed Forces continue provocations, Armenian Defense Ministry Representative Artsrun Hovhannisyan said at a briefing on Saturday.

"Throughout the night and until the hour of the ceasefire, fighting had been ongoing. Since 12.00 the ceasefire has been largely observed, but the adversary occasionally resorted to provocations," Hovhannisyan said.

At the talks, brokered by Russia and held in Moscow on October 9, Azerbaijan and Armenia agreed a ceasefire. It came into effect at 12.00 local time on Saturday, October 10 for humanitarian reasons, for the exchange of detainees and the recovery of war dead.

Renewed clashes between Azerbaijan and Armenia erupted on September 27, with intense battles raging in the disputed region of Nagorno-Karabakh. The area experienced flare-ups of violence in the summer of 2014, in April 2016 and this past July. Azerbaijan and Armenia have imposed martial law and launched mobilization efforts. Both parties to the conflict have reported casualties, among them civilians.

The conflict between Armenia and Azerbaijan over the highland region of Nagorno-Karabakh, a disputed territory that had been part of Azerbaijan before the Soviet Union break-up, but primarily populated by ethnic Armenians, broke out in February 1988 after the Nagorno-Karabakh Autonomous Region announced its withdrawal from the Azerbaijan Soviet Socialist Republic. In 1992-1994, tensions boiled over and exploded into large-scale military action for control over the enclave and seven adjacent territories after Azerbaijan lost control of them. Talks on the Nagorno-Karabakh settlement have been ongoing since 1992 under the OSCE Minsk Group, led by its three co-chairs - Russia, France and the United States.
https://tass.com/world/1210847
TASS

Het is te hopen dat ook de provocaties stoppen.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:56:02 #147
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195556735
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 20:17 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

https://tass.com/world/1210847
TASS

Het is te hopen dat ook de provocaties stoppen.
Ik vind het geen provocatie als Azerbeidzjan binnen zijn landsgrenzen plekken bombardeert. Als de Armenen daar last van hebben moeten ze maar opdoeken uit Azerbeidzjan. Armeni dat vanuit zijn eigen landsgrenzen Azerbeidzjan bombardeert dat is wel provocatie.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195556817
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 22:56 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Ik vind het geen provocatie als Azerbeidzjan binnen zijn eigen landsgrenzen wat bombardeert.
Als ze daarbij burgerdoelen raken of als er anderszins burgerdoden vallen, dan is dat natuurlijk ook een overtreding van internationaal recht. Je kunt ook niet zomaar alles binnen je eigen landsgrenzen bombarderen. Daarnaast hebben de Azeri's zelf een overeenkomst gesloten en als ze die vervolgens, maar gedeeltelijk uitvoeren, zegt dat wel iets over hun betrouwbaarheid.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:01:38 #149
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195556874
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 22:59 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Als ze daarbij burgerdoelen raken of als er anderszins burgerdoden vallen, dan is dat natuurlijk ook een overtreding van internationaal recht. Je kunt ook niet zomaar alles binnen je eigen landsgrenzen bombarderen. Daarnaast hebben de Azeri's zelf een overeenkomst gesloten en als ze die vervolgens, maar gedeeltelijk uitvoeren, zegt dat wel iets over hun betrouwbaarheid.
Tsja het is over en weer he? Ganja ligt ook niet in het bezette gebied van de Armenen in Azerbaidzjan en dat is ook vaak gebombardeerd.

Denk niet dat de staakt het vuren langer dan een paar dagen gaat duren.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195556941
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 23:01 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Tsja het is over en weer he?
Precies, dus je moet het geweld van beide zijdes veroordelen. Het locale volk is degene die de prijs betaalt voor dit machtsspelletje.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:12:22 #151
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195557094
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 23:04 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Precies, dus je moet het geweld van beide zijdes veroordelen. Het locale volk is degene die de prijs betaalt voor dit machtsspelletje.
Klopt, maar zoals ik al eerder zei gaat mijn sympathie toch meer uit naar Azerbeidzjan omdat het binnen zijn landsgrenzen strijdt tegen bezet gebied door de Armenen.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195557570
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:37 schreef polderturk het volgende:

[..]

Bekijk dit gesprek met een Armeense vrouw

Vanaf 14:10
Een vriend van haar die een journalist is in Stepanekert kon 2 dagen niet uit de schuilkelder komen door de voortdurende bombardementen terwijl Stepanekert niet aan het front ligt.
Er valt niks te bekijken. Iedereen kan wat stemmen opnemen en verkopen voor wat je ook maar wilt.
Besef je wel dat je hier toegeeft dat AZ al dagenlang CIVIELE doelen, CIVIELEN (!) aan het bombarderen is (Stepanakert)? _O-

AZ begaat oorlogsmisdaden. :N

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:37 schreef polderturk het volgende:

Maar die twee auto's kunnen vrolijk rondjes rijden in Hadrut terwijl Hadrut op de frontlinie ligt. Eerlijk zeggen. Vind je die video met die rondrijdende auto's echt geloofwaardig?
Dat deden ze vandaag alweer. _O-

twitter


twitter


twitter


Schijnt dat de president van NK daar ook was ondanks dat er gisterennacht 200 AZ en TUR SPECOPS zouden zijn binnengeslopen rond en in de stad om het over te nemen. Alles om Baaliyev niet voor schut te zetten. :D

Waar zijn de AZ beelden over dat de stad is ingenomen? We hebben lang genoeg gewacht.

twitter


quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:37 schreef polderturk het volgende:
Dus dat Artur te voet voedsel naar de frontlinie heeft gebracht klinkt geloofwaardig.
In slippers, zonder helm en adequate kleding. Het zal wel. :')

Hij zegt in jouw artikel (quote hieronder) ook dat er een nieuwe genocide wordt begaan op het Armeense volk. Aangezien jij Artur voor een goede bron ziet moeten we aannemen dat dit ook klopt? :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 18:38 schreef polderturk het volgende:
https://novayagazeta.ru/a(...)oyna-u-yuzhnyh-vorot

I want to and already open my mouth to agree, but the poet is called on the bus, and he leaves without even introducing himself. The volunteers who stopped to help bring the rope and go down to the jeep - it seems like there is still one person left in it. While his friends are working, volunteer Artur Hovhannisyan tells me what is happening on the southern front, where he has just left to bury his friends in his native Gyumri. Or maybe because he himself does not want to die.

“They [the Armenian authorities] are deceiving people! They sent 18-year-old soldiers to the front with one machine gun. [They say] "Sorry, no bullets, sorry, no tanks." Bullet-proof vests - killed completely. There is nothing there. "Feeder" arrives, unloads everything on the road, and if you want to eat, then walk 4 kilometers under the "Grady". We eight friends went for four days at night and dragged grub on ourselves for all four lines, ”Arthur chatters, he is very excited. He has flip flops on his feet, a black hat on his head, and a grenade sticking out in the buttonhole of his jacket.

An elderly woman, who got out of the car even earlier, runs up to Arthur, angrily asks him to help pull the car out, but he points to his flip flops: "See, I'm in sneakers, go."

- How did you get to the front? - I specify.

- I just arrived, no documents even, got a machine gun and go. I had two brothers there, and I went after them and stayed. I am from Gyumri, but a French citizen, I came from there two weeks ago. This is not a war with a man, this is a war against planes, against the Grad.

- And it seems that the Azerbaijani infantry also comes periodically?

- When we have already passed 4–5 lines, they move forward two lines. I looked through binoculars, there are not Azerbaijanis, but mercenaries, Syrian roosters, who have no god except 2,000 euros. They cut our dead guys' heads, mocked

Let everyone know that this is a real genocide. This is not a war! This is the second Armenian genocide!


[ Bericht 14% gewijzigd door Gruj0 op 10-10-2020 23:58:17 ]
pi_195557707
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:46 schreef polderturk het volgende:
Staakt het vuren is al 45 minuten ingegaan. Het is daar al 12:00 uur geweest.

Armeni zou het staakt het vuren geschonden hebben. Daarop hebben de Azerbeidzjanen de voertuigen vernietigd die het staakt het vuren geschonden zouden hebben.

:')

[ twitter ]
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:57 schreef polderturk het volgende:
Weer dronebeelden omdat Armeni het staakt-het-vuren geschonden zou hebben.

[ twitter ]

[ twitter ]
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 17:16 schreef polderturk het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op. Nog een video.

[ twitter ]
Wat bewijs je hiermee precies? :? JUIST: Dat de Azeri's zijn blijven bombarderen ondanks het staakt het vuren. :')
Plaats dan wat AR aanvallen of zo als je je gelijk wil halen. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 10-10-2020 23:58:31 ]
pi_195557756
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:01 schreef polderturk het volgende:
Beelden die 2 uur terug zijn gedeeld.

Een Isralische Harop kamikaze drone zou hier de radar van een S-300 vernietigen. Is er hier iemand met kennis die dit kan bevestigen?

[ twitter ]
De dingen op beeld hebben niks te maken met S-300.

Deze dingen zijn waarschijnlijk niet eens geraakt. Het was cloudy zoals je ziet en elk filmpje hierover stopt bij het inzoomen. Geen typisch AZ filmpje, geen signalen van destructie, niks. Fake shit.
pi_195557984
:r

twitter
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 00:19:32 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195558218
waarom zouden Syriers naar Armenie trekken om te knokken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195558895
quote:
Top diplomats of Armenia, Azerbaijan reaffirm commitment to truce in Karabakh

Despite the declared commitments, both sides reported military incidents in the conflict zone

MOSCOW, October 10. /TASS/. Russian Foreign Minister Sergey Lavrov held talks by phone with Armenian and Azerbaijani counterparts, Jeyhun Bayramov and Zohrab Mnatsakanyan, on Saturday, and in the phone calls both Baku and Yerevan reaffirmed their commitment to ceasefire in Nagorno-Karabakh, the Russian Foreign Ministry said in a statement.

"In the conversations, the sides reaffirmed their commitment to the agreements on the cessation of hostilities in Nagorno-Karabakh, achieved at the consultations of the three countries’ foreign ministers in Moscow on October 9, and emphasized the necessity of strict compliance with it [the ceasefire] on the ground," the Russian Foreign Ministry reported.

Despite the declared commitments, both sides reported military incidents in the conflict zone.

Hostilities continue

The town of Terter in Nagorno-Karabakh was shelled late on Saturday by Armenian forces, the Defense Ministry of Azerbaijan said.

"Starting from 22:30 [local time, 21:30 Moscow time] the armed forces of Armenia have been shelling the city of Terter in blatant breach of the humanitarian ceasefire," the ministry said in a statement.

In turn, Armenian Defense Ministry Representative Artsrun Hovhannisyan said late on Saturday that the armed forces of Azerbaijan launched a missile attack at several populated areas in Nagorno-Karabakh .

"At present, the enemy is carrying out missile strikes at the towns of Martuni, Shusha and other populated areas," Hovhannisyan said in a Facebook post.

According to a TASS correspondent in Stepanakert, the capital of the unrecognized Republic of Nagorno-Karabakh was shelled on Saturday evening for the first time since a ceasefire in the region was declared at 11:00 Moscow time.

Over 15 explosions and sounds of air raid sirens were heard in the city. Some of those blasts occurred in the nearby town of Shusha.

At the ten-hour talks, brokered by Russia and held in Moscow on October 9, Azerbaijan and Armenia agreed a ceasefire. It came into effect at 12.00 local time on Saturday, October 10 for humanitarian reasons, for the exchange of detainees and recovery of the bodies of those killed in fighting. Baku and Yerevan agreed to enter into substantive peace talks under the auspices of the OSCE Minsk Group to seek peace for Nagorno-Karabakh. The sides confirmed their pledge to maintain the current format of negotiations.

Renewed clashes between Azerbaijan and Armenia erupted on September 27, with intense battles raging in the disputed region of Nagorno-Karabakh. The area experienced flare-ups of violence in the summer of 2014, in April 2016 and this past July. Azerbaijan and Armenia have imposed martial law and launched mobilization efforts. Both parties to the conflict have reported casualties, among them civilians.

The conflict between Armenia and Azerbaijan over the highland region of Nagorno-Karabakh, a disputed territory that had been part of Azerbaijan before the Soviet Union break-up, but primarily populated by ethnic Armenians, broke out in February 1988 after the Nagorno-Karabakh Autonomous Region announced its withdrawal from the Azerbaijan Soviet Socialist Republic. In 1992-1994, tensions boiled over and exploded into large-scale military action for control over the enclave and seven adjacent territories after Azerbaijan lost control of them. Talks on the Nagorno-Karabakh settlement have been ongoing since 1992 under the OSCE Minsk Group, led by its three co-chairs - Russia, France and the United States.
https://tass.com/world/1210857
TASS
pi_195559273
Tijd voor wat musico om de wapenstilstand te vieren. Ik vind de zangeres ook wel interessant. Wat een mooie dame.

pi_195559824
Armenirs hebben de Azerbeidzjaanse stad Ganja weer aangevallen? Er zouden vele burgerslachtoffers zijn gevallen.
twitter

twitter
pi_195560147
quote:
15s.gif Op zondag 11 oktober 2020 04:25 schreef Bortecinem het volgende:
Armenirs hebben de Azerbeidzjaanse stad Ganja weer aangevallen? Er zouden vele burgerslachtoffers zijn gevallen.
Zijn ze zelf begonnen met een aanval of was het een reactie op het verbreken van de wapenstilstand door de azeri's?
pi_195560577
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 23:47 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

De dingen op beeld hebben niks te maken met S-300.

Deze dingen zijn waarschijnlijk niet eens geraakt. Het was cloudy zoals je ziet en elk filmpje hierover stopt bij het inzoomen. Geen typisch AZ filmpje, geen signalen van destructie, niks. Fake shit.
_O-


Tering wat ben jij achterlijk zeg. Dit zijn kamikaze drones, logisch dat je de ontploffing niet ziet.


Ten aanzien van de s300 hebben ze twee filmpjes in het ene maken ze de radar ervan kapot in het andere de s300 zelf.
pi_195560584
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 07:01 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Zijn ze zelf begonnen met een aanval of was het een reactie op het verbreken van de wapenstilstand door de azeri's?
Het verschil is dat Ganja niet in het gebied ligt wat betwist is. Dus armenie valt moedwillig burgerdoelen aan.

Net zoals de armeniers ook moedwillig lichamen aan het verminken zijn. Bah.
pi_195560675
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 08:33 schreef xminator het volgende:

[..]

_O-

Tering wat ben jij achterlijk zeg. Dit zijn kamikaze drones, logisch dat je de ontploffing niet ziet.

Ten aanzien van de s300 hebben ze twee filmpjes in het ene maken ze de radar ervan kapot in het andere de s300 zelf.
Zo'n kamikaze drone raakt het doel het met grote snelheid. De filmpjes waar je naar verwijst, lijken meer een Indiase serie met teveel slow motion. :')

Zoals ik al zei, zijn deze filmpjes totaal afwijkend van alle eerdere AZ MOD PR filmpjes.

Sws denken dat alles met een radar een S-300 installatie is. :') Wie is er nu tering achterlijk? _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 11-10-2020 08:57:26 ]
  zondag 11 oktober 2020 @ 08:55:58 #164
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195560704
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 00:19 schreef sp3c het volgende:
waarom zouden Syriers naar Armenie trekken om te knokken
Geld.
pi_195560829
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 08:34 schreef xminator het volgende:

[..]

Het verschil is dat Ganja niet in het gebied ligt wat betwist is. Dus armenie valt moedwillig burgerdoelen aan.

Net zoals de armeniers ook moedwillig lichamen aan het verminken zijn. Bah.
Maar de azeri's zijn dus allemaal heel lief?
pi_195560839
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 08:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou, laat maar zien.
Dat was dus al het filmpje met de s300.

Je hebt dus ook een filmpje van de radar:
pi_195560871
quote:
Armenian Defense Ministry refutes Baku’s claims on shelling of Ganja

Armenian Defense Ministry Spokeswoman Shushan Stepanyan said that the Azerbaijani side keeps shelling Stepanakert, Gadrut, Martuni and other settlements of Artsakh

YEREVAN, October 11. /TASS/. Azerbaijan’s claims that the Defense Army of the unrecognized Nagorno-Karabakh republic shelled Ganja, in western Azerbaijan, have nothing to do with reality, Armenian Defense Ministry Spokeswoman Shushan Stepanyan said on Sunday.

"Although the Artsakh Defense Army (unrecognized Nagorno-Karabakh republic - TASS) is observing the Moscow deal on ceasefire for humanitarian reasons and is not conducting fire, the Azerbaijani side keeps shelling Stepanakert, Gadrut, Martuni and other settlements of Artsakh. The Azerbaijani side’s statements on the shelling by the Defense Army of Ganja are an absolute lie and have nothing to do with reality," Stepanyan wrote on her Facebook page.

At the talks, brokered by Russia and held in Moscow on October 9, Azerbaijan and Armenia had agreed a ceasefire. It came into effect at 12.00 local time on Saturday, October 10 for humanitarian reasons, for the exchange of detainees and recovery of the bodies of those killed in fighting. Shortly after noon the sides traded blame for violating the ceasefire agreement.

Renewed clashes between Azerbaijan and Armenia erupted on September 27, with intense battles raging in the disputed region of Nagorno-Karabakh. The area experienced flare-ups of violence in the summer of 2014, in April 2016 and this past July. Azerbaijan and Armenia have imposed martial law and launched mobilization efforts. Both parties to the conflict have reported casualties, among them civilians.

The conflict over Nagorno-Karabakh, a disputed territory that had been part of Azerbaijan before the Soviet Union break-up, but primarily populated by ethnic Armenians, broke out in February 1988 after the Nagorno-Karabakh Autonomous Region announced its withdrawal from the Azerbaijan Soviet Socialist Republic. In 1992-1994, tensions boiled over and exploded into large-scale military action for control over the enclave and seven adjacent territories after Azerbaijan lost control of them. Talks on the Nagorno-Karabakh settlement have been ongoing since 1992 under the OSCE Minsk Group, led by its three co-chairs - Russia, France and the United States.
https://tass.com/world/1210927
TASS

De azeri's zijn misschien toch niet zo lief.
pi_195560889
quote:
Seven killed, 33 wounded in missile attack on Ganja - Azerbaijani president’s aide

Earlier on Sunday, Azerbaijan’s Prosecutor-General’s Office said five people were killed and 28 others were wounded in the missile attack in Ganja

BAKU, October 11. /TASS/. At least seven people were killed and 33 others were wounded in the missile attack in Ganja, western Azerbaijan, the Azerbaijani president’s aide Hikmet Gadzhiyev said on Sunday.

"As of now, more than seven civilians were killed and 33 were wounded, including children. Three houses were destroyed," Gadzhiyev wrote on his Twitter account.

Earlier on Sunday, Azerbaijan’s Prosecutor-General’s Office said five people were killed and 28 others were wounded in the missile attack in Ganja, the second largest city in Azerbaijan.

Renewed clashes between Azerbaijan and Armenia erupted on September 27, with intense battles raging in the disputed region of Nagorno-Karabakh. The area experienced flare-ups of violence in the summer of 2014, in April 2016 and this past July. Azerbaijan and Armenia have imposed martial law and launched mobilization efforts. Both parties to the conflict have reported casualties, among them civilians.

The conflict over Nagorno-Karabakh, a disputed territory that had been part of Azerbaijan before the Soviet Union break-up, but primarily populated by ethnic Armenians, broke out in February 1988 after the Nagorno-Karabakh Autonomous Region announced its withdrawal from the Azerbaijan Soviet Socialist Republic. In 1992-1994, tensions boiled over and exploded into large-scale military action for control over the enclave and seven adjacent territories after Azerbaijan lost control of them. Talks on the Nagorno-Karabakh settlement have been ongoing since 1992 under the OSCE Minsk Group, led by its three co-chairs - Russia, France and the United States.
https://tass.com/world/1210929
TASS

Ik denk dat het voor iedereen het beste is als beide zijdes zich aan het staakt het vuren houden.
  zondag 11 oktober 2020 @ 10:17:50 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195561427
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:16 schreef xminator het volgende:

Dat was dus al het filmpje met de s300.
Nog maar een keer dan. Ik zie niets wat lijkt op een onderdeel van het S300 systeem.

quote:
Ja, ik zie een Tin Shield draaien. Maar dat zegt verder niet heel veel.

En zoals @Gruj0 ook al zei, waar kan ik zien dat de boel kapot is geschoten?
pi_195561895
Armeni zou burgers aangsvallen hebben.

twitter
pi_195561929
Zeker 50 Armeense doden in deze video. Waarschijnlijk zelfs meer.

twitter
pi_195562115
Armenirs hebben een heel flatgebouw opgeblazen in Ganja. Zeker 10 doden.
Video van France24.

twitter
  zondag 11 oktober 2020 @ 11:09:29 #175
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195562216
Dit flatgebouw is compleet vernietigd. Een oorlogsmisdaad.

Voor




Na




[ Bericht 0% gewijzigd door polderturk op 11-10-2020 11:18:39 ]
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 11:17:26 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195562307
ligt er een beetje aan de reden waarom ze het gebouw beschoten

het is niet per definitie een oorlogsmisdaad
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195562529
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:17 schreef sp3c het volgende:
ligt er een beetje aan de reden waarom ze het gebouw beschoten

het is niet per definitie een oorlogsmisdaad
Reden is iig niet omdat ze daar tussen al die burgerdoelen met een pin point aanval een specifieke target hebben geraakt, kunnen de Armenirs dat berhaupt wel?

Orla guerin heeft meerdere tweets uit de regio

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195562561
Heeft de wapenstilstand nou enige effect gehad? Heb het niet zo kunnen volgen de laatste dagen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195562691
twitter
pi_195562735
quote:
10s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

Reden is iig niet omdat ze daar tussen al die burgerdoelen met een pin point aanval een specifieke target hebben geraakt, kunnen de Armenirs dat berhaupt wel?

Orla guerin heeft meerdere tweets uit de regio

[ twitter ]
Ik denk niet dat de raket vanuit Karabakh is afgeschoten.

De Bayraktar TB drones en de HAROP's vallen alle militaire voertuigen aan. De raket is waarschijnlijk vanuit Armeni afgeschoten. Dan zou de raket minimaal 160 km afgelegd hebben.
  zondag 11 oktober 2020 @ 12:04:12 #182
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 12:17:12 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195563340
quote:
10s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

Reden is iig niet omdat ze daar tussen al die burgerdoelen met een pin point aanval een specifieke target hebben geraakt, kunnen de Armenirs dat berhaupt wel?

weet ik veel, voor mijn gevoel zijn het twee relatief ouderwetse schurkenstaatjes die met de blote vuistjes op straat staan te brawlen en ik ga echt geen partij kiezen hier :')

dat is het punt ook niet toch?

het raken van een flatgebouw is niet per definitie een oorlogsmisdaad
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 11 oktober 2020 @ 12:32:13 #184
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195563617
Hebben de Armenen al van de tijdelijke wapenstilstand gebruik gemaakt om het door hun bezette gebied te verlaten? Anders begint het gedonder weer van voor af aan natuurlijk.
houd ANDERHALVE METER afstand
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 13:08:36 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195564249
nee natuurlijk niet :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:14:26 #186
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195564369
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:32 schreef EenAndereWeg het volgende:
Hebben de Armenen al van de tijdelijke wapenstilstand gebruik gemaakt om het door hun bezette gebied te verlaten? Anders begint het gedonder weer van voor af aan natuurlijk.
Welk bezet gebied?
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:26:50 #187
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195564599
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Welk bezet gebied?
Het gebied dat door Armeni van Azerbaidzjan is afgepakt binnen de VN erkende grenzen van Azerbaidzjan natuurlijk. :?

Oftewel de 'international boundary'.



Bron : Wiki
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195564632
Armeni zou gezegd hebben dat het bombarderen van civiele gebieden in Ganja niet de waarheid reflecteert.


twitter
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:34:08 #189
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195564740
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:26 schreef EenAndereWeg het volgende:
Het gebied dat door Armeni van Azerbaidzjan is afgepakt binnen de VN erkende grenzen van Azerbaidzjan natuurlijk.

Bedoel je het gebied dat als een cadeautje door Stalin aan Azerbeidzjan is gegeven maar desondanks een autonome oblast was tijdens de USSR periode en door de hele geschiedenis etnisch Armeens is geweest en waar de overwegend etnisch Armeense bevolking (voor de oorlog startte, ondanks de pogingen van de Azerbeidzjaanse SSR om het gebied te Azerificeren) zich niet bij Azerbeidzjan wilde voegen?

Of het gebied eromheen? Wel, het gebied eromheen is inderdaad bezet en het zou eerlijk zijn als dit teruggegeven wordt aan Azerbeidzjan. NK? Maak dat maar gewoon onafhankelijk met Russisch toezicht erop. Als Azerbeidzjan dat verovert kan je wel raden hoe leuk het leven wordt voor de Armenen die daar wonen. Erdogan staat al te juichen.
pi_195565299
Turkse drones die handig kunnen zijn op het slagveld. Zeker in bergachtig gebied als de tegenstander niet meer over tanks beschikt.

Drone met machinegeweer


Kargu quadkopter suicide drone



Alpagu mini suicide drone

  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 14:11:04 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195565591
lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195565648
quote:
83s.gif Op zondag 11 oktober 2020 14:11 schreef sp3c het volgende:
lol
die gast hierboven? :?
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 14:15:44 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195565709
ja drones met machinegeweren enzo

das leuk voor de politie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195565846
quote:
83s.gif Op zondag 11 oktober 2020 14:15 schreef sp3c het volgende:
ja drones met machinegeweren enzo

das leuk voor de politie
Die Alpagu's en Kargu's zijn succesvol getest in Libi bij close combat gevechten. Machinegeweer UAV's kunnen handig zijn als jouw tegenstanders zich op een paar honderd meter veschuilen. Stuur zo een UAV om de boel te verkennen en als je tegenstanders ziet dan kan je erop schieten. Er zitten hele goede stabilisatoren op die UAV.
pi_195565904
Hier een video van de militaire oefeningen Kavkaz 2020, dezer dagen gehouden. Wat me is opgevallen is vanaf 8:12 waar ze decoys gebruiken. In hoeverre zouden de Armenirs dit gebruiken? Zag video's van drones die stellingen bombardeerden die opvallend verlaten leken.


Van mij mogen ze dit 1000km zuidelijk verplaatsen en een echte oefening houden tegen de as van het kwaad.
pi_195566151
quote:
83s.gif Op zondag 11 oktober 2020 14:15 schreef sp3c het volgende:
ja drones met machinegeweren enzo

das leuk voor de politie
Zie deze video van een Australir.
De drone heeft indrukwekkende specificaties.

Hij heeft een bereik tot 10 km.
Op 200 m kan hij een doel vam 15 cm2 raken. Dat is ongeveer 4 bij 4 cm. Dat doet hij met behulp van sensoren die de windsnelheid e.d. berekenen.


  zondag 11 oktober 2020 @ 15:51:31 #198
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195568613
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:11 schreef polderturk het volgende:
Dit flatgebouw is compleet vernietigd. Een oorlogsmisdaad.

Voor

[ afbeelding ]


Na

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
pi_195569099
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:32 schreef EenAndereWeg het volgende:
Hebben de Armenen al van de tijdelijke wapenstilstand gebruik gemaakt om het door hun bezette gebied te verlaten? Anders begint het gedonder weer van voor af aan natuurlijk.
Sinds het conflict oplaaide heeft toch alleen Azerbeidzjan gebieden bezet?
pi_195569282


[ Bericht 39% gewijzigd door Lucci_Crocodille op 11-10-2020 16:26:34 ]
pi_195569618
twitter
  zondag 11 oktober 2020 @ 16:39:06 #202
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195569781
quote:
Kadirov himself in de video?

Prachtig dit soort dansen, vaak mogen aanschouwen in Georgi :) Tsjetsjeens klinkt ook soortgelijk als taal.
  zondag 11 oktober 2020 @ 16:40:08 #203
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195569806
quote:
_O-
pi_195569817
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 16:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Kadirov himself in de video?

Prachtig dit soort dansen, vaak mogen aanschouwen in Georgi :) Tsjetsjeens klinkt ook soortgelijk als taal.
Dat is inderdaad warlord Kadyrov die je daar ziet shaken. Absoluut, ik kijk op zijn tijd ook naar.
  zondag 11 oktober 2020 @ 16:53:02 #205
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195570024
De angel is er even uit. Wat is the endgame eigenlijk wat betreft de ceasefire? Realistisch gezien kan Azerbeidzjan niet dat gehele gebied veroveren zonder totale escalatie.
  zondag 11 oktober 2020 @ 16:53:41 #206
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195570036
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 16:40 schreef Lucci_Crocodille het volgende:

[..]

Dat is inderdaad warlord Kadyrov die je daar ziet shaken. Absoluut, ik kijk op zijn tijd ook naar.
Hij heeft wel wat weg van Ramsey Bolton met blonder haar :P
  zondag 11 oktober 2020 @ 17:12:56 #207
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 11 oktober 2020 @ 17:14:23 #208
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195570385
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Bedoel je het gebied dat als een cadeautje door Stalin aan Azerbeidzjan is gegeven maar desondanks een autonome oblast was tijdens de USSR periode en door de hele geschiedenis etnisch Armeens is geweest en waar de overwegend etnisch Armeense bevolking (voor de oorlog startte, ondanks de pogingen van de Azerbeidzjaanse SSR om het gebied te Azerificeren) zich niet bij Azerbeidzjan wilde voegen?

Of het gebied eromheen? Wel, het gebied eromheen is inderdaad bezet en het zou eerlijk zijn als dit teruggegeven wordt aan Azerbeidzjan. NK? Maak dat maar gewoon onafhankelijk met Russisch toezicht erop. Als Azerbeidzjan dat verovert kan je wel raden hoe leuk het leven wordt voor de Armenen die daar wonen. Erdogan staat al te juichen.
Ik begrijp je ergernis maar als je het zo bekijkt zijn er in heel veel landen volkeren die graag apart zouden willen leven van de huidige staat waar zij zich in bevinden.
De VN erkende grenzen zijn nu eenmaal mondiaal erkend en dan kunnen we wel zeggen; 'ja maar destijds dit en toendertijd dat...' ..
Als we elk volk hun gang laten gaan om de grenzen opnieuw te trekken is het einde zoek.
houd ANDERHALVE METER afstand
  zondag 11 oktober 2020 @ 17:42:45 #209
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195571082
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 17:14 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Ik begrijp je ergernis maar als je het zo bekijkt zijn er in heel veel landen volkeren die graag apart zouden willen leven van de huidige staat waar zij zich in bevinden.
De VN erkende grenzen zijn nu eenmaal mondiaal erkend en dan kunnen we wel zeggen; 'ja maar destijds dit en toendertijd dat...' ..
Als we elk volk hun gang laten gaan om de grenzen opnieuw te trekken is het einde zoek.
Dan moeten we ook consequent zijn in het respecteren van de door de VN erkende grenzen. Er zijn talloze gebieden bezet (Westelijke Sahara, Noord-Cyprus, Idlib, Hasakah, Golan hoogten), landen zonder precedent binnengevallen (Irak), overheden omver geworpen (Iran, Zuid-Amerika, Afrika) etc etc.

De wereld doet daar ook niet veel aan. De boodschap die je dus meegeeft aan kleinere landen op deze wijze is dat het wel kan. As above, so below.
  zondag 11 oktober 2020 @ 17:51:16 #210
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195571248
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 17:14 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Ik begrijp je ergernis maar als je het zo bekijkt zijn er in heel veel landen volkeren die graag apart zouden willen leven van de huidige staat waar zij zich in bevinden.
De VN erkende grenzen zijn nu eenmaal mondiaal erkend en dan kunnen we wel zeggen; 'ja maar destijds dit en toendertijd dat...' ..
Als we elk volk hun gang laten gaan om de grenzen opnieuw te trekken is het einde zoek.
Het recht van de sterkste.

Zo is natr asah.
  zondag 11 oktober 2020 @ 17:53:32 #211
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195571295
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 17:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dan moeten we ook consequent zijn in het respecteren van de door de VN erkende grenzen. Er zijn talloze gebieden bezet (Westelijke Sahara, Noord-Cyprus, Idlib, Hasakah, Golan hoogten), landen zonder precedent binnengevallen (Irak), overheden omver geworpen (Iran, Zuid-Amerika, Afrika) etc etc.

De wereld doet daar ook niet veel aan. De boodschap die je dus meegeeft aan kleinere landen op deze wijze is dat het wel kan. As above, so below.
Klopt. Het is dan aan de regeringen van de bezette landen daar wat aan te doen als de internationale gemeenschap geen zin heeft om mee te helpen.
Syrie heeft er wat aan proberen te doen in Idlib maar dat was ze niet gelukt. Ze hadden de power niet. Syri heeft ook geen power om de Golan hoogten terug te pakken maar wel het recht dat te doen.

Azerbeidzjan heeft wel de power om het Armenie knap lastig te maken en zelfs te winnen uiteindelijk. Armenie heeft echter geluk dat de minister van buitenlandse zaken van Rusland een Armeen is en de staakt het vuren heeft geregeld voor Armenie.

[ Bericht 3% gewijzigd door EenAndereWeg op 11-10-2020 18:00:09 ]
houd ANDERHALVE METER afstand
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 18:00:31 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195571448
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 17:14 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Ik begrijp je ergernis maar als je het zo bekijkt zijn er in heel veel landen volkeren die graag apart zouden willen leven van de huidige staat waar zij zich in bevinden.
De VN erkende grenzen zijn nu eenmaal mondiaal erkend en dan kunnen we wel zeggen; 'ja maar destijds dit en toendertijd dat...' ..
Als we elk volk hun gang laten gaan om de grenzen opnieuw te trekken is het einde zoek.
het idee achter de VN is dat dat grenzen trekken an sich niet erg is, zie Sudan, zie Tsjechoslowakije, zie nog wel een paar

in goed overleg dus en niet unilateraal met geweld proberen dingetjes te doen want daar wil de wereldgemeenschap in principe van af
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 11 oktober 2020 @ 18:03:26 #213
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195571514
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 18:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

het idee achter de VN is dat dat grenzen trekken an sich niet erg is, zie Sudan, zie Tsjechoslowakije, zie nog wel een paar

in goed overleg dus en niet unilateraal met geweld proberen dingetjes te doen want daar wil de wereldgemeenschap in principe van af
Er zijn inderdaad wel een paar voorbeeldjes dat men wederzijds tot een oplossing komt en dat is ook waar naartoe gestreefd moet worden. Helaas is dat in het merendeel van de gevallen niet van toepassing.
houd ANDERHALVE METER afstand
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 18:08:05 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195571618
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 18:03 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad wel een paar voorbeeldjes dat men wederzijds tot een oplossing komt en dat is ook waar naartoe gestreefd moet worden. Helaas is dat in het merendeel van de gevallen niet van toepassing.
voorbeeldjes?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 11 oktober 2020 @ 18:09:13 #215
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195571650
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 18:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

voorbeeldjes?
Je noemde al Tsjechoslowakije.
houd ANDERHALVE METER afstand
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 18:12:38 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195571725
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 18:09 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Je noemde al Tsjechoslowakije.
em Soedan

als je het over mondiaal recht wilt hebben dan moet je ook weten hoe mondiaal recht werkt lijkt me

dit zijn geen voorbeeldjes maar voorbeelden van hoe het wel moet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 11 oktober 2020 @ 18:17:32 #217
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195571837
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 18:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

em Soedan

als je het over mondiaal recht wilt hebben dan moet je ook weten hoe mondiaal recht werkt lijkt me

dit zijn geen voorbeeldjes maar voorbeelden van hoe het wel moet
Ik zeg toch dat dat voorbeeldjes zijn van hoe het wel moet en dat het in het merendeel van de gevallen helaas niet zo werkt.

Ik ben er niet zo een specialist in maar AR zou wel iets van een kans maken als ze zouden zeggen; 'Ik trek me wel terug maar wil graag wel dat er Russische troepen blijven in NK. De gebieden eromheen krijgt AZ terug. Kijk dan heb je wisselgeld om te onderhandelen.
Helaas is AR te gulzig door ook alle bezette gebieden rondom NK op te eisen en ja dan heb je bepaald geen onderhandelingspositie. Op deze manier denkt AZ dan ook aan niets anders dan de aanval om dan maar op deze manier het bezette gebied terug te krijgen. Geef ze eens ongelijk.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195580258
quote:
Stepanakert comes under shelling again

Armenia’s Cabinet of Ministers information center has reported that explosions were heard in the city

YEREVAN, October 12. /TASS/. Armenia’s Cabinet of Ministers information center has reported that Stepanakert was shelled again by Azerbaijan’s armed forces on Sunday night.

"Stepanakert is under fire again. Explosions are heard in the city," the statement said.

At the talks, mediated by Russia and held in Moscow on October 9, Azerbaijan and Armenia had agreed on a ceasefire. It came into effect at 12.00 local time on Saturday, October 10 for humanitarian reasons, in order to trade detainees and recover the bodies of those killed in fighting. However that very evening the opposing sides again blamed each other of ceasefire violations and renewal of strikes.

Renewed clashes between Azerbaijan and Armenia erupted on September 27, with intense battles raging in the disputed region of Nagorno-Karabakh. The area experienced flare-ups of violence in the summer of 2014, in April 2016 and this past July. Azerbaijan and Armenia have imposed martial law and launched mobilization efforts. Both parties to the conflict have reported casualties, among them civilians.

The conflict over Nagorno-Karabakh, a disputed territory that had been part of Azerbaijan before the Soviet Union break-up, but primarily populated by ethnic Armenians, broke out in February 1988 after the Nagorno-Karabakh Autonomous Region announced its withdrawal from the Azerbaijan Soviet Socialist Republic. In 1992-1994, tensions boiled over and exploded into large-scale military action for control over the enclave and seven adjacent territories after Azerbaijan lost control of them. Talks on the Nagorno-Karabakh settlement have been ongoing since 1992 under the OSCE Minsk Group, led by its three co-chairs - Russia, France and the United States.
https://tass.com/world/1211055
TASS
pi_195592560
https://drpatwalsh.com/20(...)ility-in-the-region/


"
The International community has failed to follow through on its principles, and by reducing International Law to the status of a mere debating point it has brought it into disrepute. Prime Minister Pashinyan has stated that International Law does not matter because “Karabakh is Armenian” and has an Armenian majority. He does not say that it has not just got an Armenian majority, but that it is actually exclusively Armenian. That is because the large historic Muslim population of Karabakh and the 7 surrounding provinces of Azerbaijan were forced out between 1988 and 1994. Their settlements were destroyed, their places of worship turned into pig-sties, and thousands were murdered in their homes or died fleeing across the highlands."


"The principle of “self-determination”, already problematic, loses all validity when majorities are achieved by the processes of colonisation and ethnic cleansing.

There has been an Armenian presence in Karabakh for centuries, and particularly in the highlands. No one denies that. But that has nothing to do with the rights or wrongs of the current situation and does not alter the fact that Karabakh was a territory of Azerbaijan during the period of the Azerbaijan Republic in 1918, the British occupation during the following year, the independent Azerbaijan Republic after that, and the Soviet Socialist Republic of Azerbaijan from 1920 onwards. It was never a part of an Armenian state, before or after Tsarist Russia came down across the Caucasus.

During the period of the Azerbaijan Soviet Socialist Republic (1920-1991) Karabakh was governed under Azeri sovereignty as the autonomous region of Nagorno Karabakh (highland Karabakh). In those 7 decades it was a shared territory with a mixed population, majority Armenian/minority Azerbaijani. Nagorno Karabakh had its critics, but it was a stable political entity in which both communities could live in peace."


"Karabakh and its surrounding territories has been under Armenian control/occupation for the last 26 years. The Armenian solution to Karabakh’s diversity problem was to eradicate that diversity and to create an exclusive Armenian entity – no Moslems, Jews, Azerbaijanis or Kurds were welcome. That is the fact of the “ethnic-Armenian enclave” that the Western media describes as a “disputed territory” – an ethnically cleansed, illegal statelet, unrecognised by the world, except as an occupied territory of Azerbaijan. A dispute between an illegal occupation and a legitimate government."


Nog een quote:


"At present it seems that the Azerbaijani military victories have done something that 26 years of negotiations failed to achieve – they have apparantly forced a concentrating of minds and efforts to attempt a settlement at the conference table. However, there should be no half-measures in the search for a solution. The Armenian military solution to the problem – ethnic cleansing, occupation and resultant isolation – has clearly failed and has been shown to be unsustainable."
pi_195593419
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 10:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nog maar een keer dan. Ik zie niets wat lijkt op een onderdeel van het S300 systeem.
[..]

Ja, ik zie een Tin Shield draaien. Maar dat zegt verder niet heel veel.

En zoals @:Gruj0 ook al zei, waar kan ik zien dat de boel kapot is geschoten?
Als dit echt zo was geweest, hadden de Azeri's dat wel met trots verkondigt op hun AZ MoD twitter.
Dit is gewoon propaganda voor de tere zieltjes die verder niet zelf na kunnen denken. :')
pi_195593475
twitter


Deze man _O_
twitter


Daarom wordt hij bedreigt door AZ politici. :N

twitter
pi_195593536
AN-2 drone down.
twitter


twitter


Nog een drone down.
twitter
pi_195593601
Een AN-2 lijkt mij een langzaam, groot en dus erg makkelijk doelwit :7
pi_195593616
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Een AN-2 lijkt mij een langzaam, groot en dus erg makkelijk doelwit :7
Klopt. Er zijn ook Harop's neergehaald. De AN-2 drones zijn binnenkort op.
pi_195593683
Fransen mogen hun werk niet doen in AZ:
twitter


twitter
  maandag 12 oktober 2020 @ 19:21:52 #227
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195593747
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:07 schreef Gruj0 het volgende:
Als dit echt zo was geweest, hadden de Azeri's dat wel met trots verkondigt op hun AZ MoD twitter.
Dit is gewoon propaganda voor de tere zieltjes die verder niet zelf na kunnen denken. :')
Precies, dan hadden video's uit 36 verschillende invalshoeken kunnen bekijken... _O-
pi_195594340
Het enige doel van de omgebouwde AN-2 drones is het uitlokken van luchtafweersystemen om hun locaties te kunnen bepalen.
  maandag 12 oktober 2020 @ 20:09:45 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195595143
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:44 schreef polderturk het volgende:
Het enige doel van de omgebouwde AN-2 drones is het uitlokken van luchtafweersystemen om hun locaties te kunnen bepalen.
Ik denk eerder dat er ondertussen al een redelijk gat is geslagen in de drone voorraad en ze noodgedwongen over moeten stappen op de AN-2's...
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 20:23:56 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195595485
zouden ze ook vrachtwagens gebruiken om vijandelijke tanks te spotten?

ik vraag het me af
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195595493
Hoeveel onderhoud hebben drones eigenlijk nodig? Aanzienlijk minder dan zeg een F-16?
pi_195595729
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:18 schreef Gruj0 het volgende:
Fransen mogen hun werk niet doen in AZ:
[ twitter ]

[ twitter ]
En wat is er met Ilya Azar gebeurd?
  maandag 12 oktober 2020 @ 21:20:52 #233
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195596756
quote:
83s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:23 schreef sp3c het volgende:
zouden ze ook vrachtwagens gebruiken om vijandelijke tanks te spotten?

ik vraag het me af
Heb jij zo een AN-2 vliegtuig weleens gezien? Het zijn volledig afgeschreven dubbeldekkers. Zie de link hieronder.


https://www.defenseworld.(...)Defence#.X4Sskx5Nc0M


"Azerbaijan Used "Unmanned" Bi-planes to Locate Armenian Air Defence"

En die Armenirs maar juichen.
  maandag 12 oktober 2020 @ 21:30:20 #235
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195596938
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:23 schreef polderturk het volgende:

Heb jij zo een AN-2 vliegtuig weleens gezien? Het zijn volledig afgeschreven dubbeldekkers. Zie de link hieronder.

"Azerbaijan Used "Unmanned" Bi-planes to Locate Armenian Air Defence"

En die Armenirs maar juichen.
Een MANPAD locatie traceren, daar heb je wat aan. Die zijn vast net zo statisch als de THAAD... :')

Maar goed, ze bewapenen die AN-2's ook dus ze worden gewoon ingezet als suicide drones. Zoals ik al zei, de rest zal wel aardig op zijn.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 21:51:34 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195597540
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:23 schreef polderturk het volgende:

[..]

Heb jij zo een AN-2 vliegtuig weleens gezien? Het zijn volledig afgeschreven dubbeldekkers. Zie de link hieronder.

https://www.defenseworld.(...)Defence#.X4Sskx5Nc0M

"Azerbaijan Used "Unmanned" Bi-planes to Locate Armenian Air Defence"

En die Armenirs maar juichen.
sterker nog ik heb er wel eens ingezeten ... zaten geen vleugels meer aan maar op de foto zie ik er c00l uit hoor :7

leuk spul maar als je het nu nog frontlinietaken geeft dan is er wat aan de hand hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195598132
quote:
83s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

sterker nog ik heb er wel eens ingezeten ... zaten geen vleugels meer aan maar op de foto zie ik er c00l uit hoor :7

leuk spul maar als je het nu nog frontlinietaken geeft dan is er wat aan de hand hoor
Ze willen van dat spul af volgens mij.

Jij hebt dit topic niet echt gevolgd?

Armeni heeft geen enkele Bayraktar TB2 drone kunnen neerschieten. Er zijn honderden dronebeelden gepubliceerd waarbij tanks, trucks, luchtafweersystemen, artilleriekanonnen, Armeense soldaten etc worden opgeblazen.
Er zijn duizenden Armeense soldaten omgekomen. De drones hadden ook nog eens de logistieke aanvoerlijnen afgesneden. Azerbeidzjan heeft een grote hoeveelheid verlaten tanks, gepantserde voertuigen etc buitgemaakt.

Armeni heeft ongeveer 10% van de bezette gebieden verloren. De Armeense leider Pashinyan belde dagelijks om een wapenstilstand te bewerkstelligen. Rusland heeft Armeni gered. Zonder de wapenstilstand hadden de Armenirs nog veel meer verloren.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 22:28:53 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195598645
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 22:12 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ze willen van dat spul af volgens mij.
ja dat gaat wel lukken op deze manier _O-

quote:
Jij hebt dit topic niet echt gevolgd?

Armeni heeft geen enkele Bayraktar TB2 drone kunnen neerschieten. Er zijn honderden dronebeelden gepubliceerd waarbij tanks, trucks, luchtafweersystemen, artilleriekanonnen, Armeense soldaten etc worden opgeblazen.
Er zijn duizenden Armeense soldaten omgekomen. De drones hadden ook nog eens de logistieke aanvoerlijnen afgesneden. Azerbeidzjan heeft een grote hoeveelheid verlaten tanks, gepantserde voertuigen etc buitgemaakt.

Armeni heeft ongeveer 10% van de bezette gebieden verloren. De Armeense leider Pashinyan belde dagelijks om een wapenstilstand te bewerkstelligen. Rusland heeft Armeni gered. Zonder de wapenstilstand hadden de Armenirs nog veel meer verloren.
blablapropagandabla
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 12 oktober 2020 @ 22:34:06 #239
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195599213
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 22:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nu maar even kijken of ze kunnen consolideren.
Als ze die willen terugpakken, dan begint Azerbaijan weer aan een offensief met drones, artillerie, MLRS etc. Ik denk niet dat Armeni dat wil. Of denk jij van wel?

Vindt jij dat de 800.000 Azerbeidzjaanse vluchtelingen terug moeten kunnen naar hun huizen?
  maandag 12 oktober 2020 @ 22:47:57 #241
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195599287
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 22:45 schreef polderturk het volgende:
Als ze die willen terugpakken, dan begint Azerbaijan weer aan een offensief met drones, artillerie, MLRS etc. Ik denk niet dat Armeni dat wil. Of denk jij van wel?
Om land te bezetten heb je boots on the ground nodig. Drones bezetten geen land.
pi_195599805
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 22:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Om land te bezetten heb je boots on the ground nodig. Drones bezetten geen land.
Als Armenirs nu land proberen terug te pakken is het oorlog.
En volgens mij willen de Armenirs nu geen oorlog. De Armenirs hebben immers iedere dag om een wapenstilstand gevraagd.
  maandag 12 oktober 2020 @ 23:23:37 #243
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195600056
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:09 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als Armenirs nu land proberen terug te pakken is het oorlog.
En volgens mij willen de Armenirs nu geen oorlog. De Armenirs hebben immers iedere dag om een wapenstilstand gevraagd.
Even uitpuffen maar geen enkele aanstalten maken om een voorstel op tafel te leggen om AZ tegemoet te komen met de bezette gebieden, zelfs niet m.b.t. het bezette land rondom NK.
Alleen maar leunen op RL en hopen dat 'RL ze misschien wel zal steunen'. Wat een debielen eigenlijk die AR leiden. Daarom Team-AZ.
houd ANDERHALVE METER afstand
  maandag 12 oktober 2020 @ 23:42:18 #244
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195600310
AZ is in Nedeand ook gewoon een kutclub dus dat zal in die regio ook wel zo zijn.
pi_195602177
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:42 schreef YoungDriller het volgende:
AZ is in Nedeand ook gewoon een kutclub dus dat zal in die regio ook wel zo zijn.
Beter een kutclub dan geen club.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:18:02 #246
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195604392
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat er ondertussen al een redelijk gat is geslagen in de drone voorraad en ze noodgedwongen over moeten stappen op de AN-2's...
Dankzij Isral en Turkije heeft Azerbaijan aan drones geen gebrek.
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:19:07 #247
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195604408
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:09 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als Armenirs nu land proberen terug te pakken is het oorlog.
En volgens mij willen de Armenirs nu geen oorlog. De Armenirs hebben immers iedere dag om een wapenstilstand gevraagd.
Azerbaijan had gewoon door moeten knallen. Die Armenen moet je niks aan toegeven. Het is een vies volk.
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:31:24 #248
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:33:09 #249
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195604676
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:09 schreef polderturk het volgende:
Als Armenirs nu land proberen terug te pakken is het oorlog.
Dat was het nog niet?

quote:
En volgens mij willen de Armenirs nu geen oorlog. De Armenirs hebben immers iedere dag om een wapenstilstand gevraagd.
Hoe kan dat nou? Het was toch allemaal de schuld van de Armenen toen er een staakt het vuren was afgekondigd en er toch geschoten werd???
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:35:59 #250
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195604735
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet.
Blijkbaar wel. Betaal en u zult ontvangen. Er gaan zelfs op dit moment vrachtvliegtuigen vol wapentuig vanuit Isral en Turkije richting Azerbaijan.

https://www.google.com/am(...)s-to-azerbaijan/amp/
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:36:33 #251
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195604748
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:35 schreef BartEhrman het volgende:

Blijkbaar wel. Betaal en u zult ontvangen. Er gaan zelfs op dit moment vrachtvliegtuigen vol wapentuig vanuit Isral en Turkije richting Azerbaijan.
Drones groeien niet aan de bomen he.
pi_195605302
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Drones groeien niet aan de bomen he.
De MAM-L bommen moeten aangevuld worden.

Isralische HAROP suicide drones hebben als doel kapot te gaan.

Deze beelden zijn niet officieel. Volgens mij wil Azerbeidzjan niet dat deze beelden gedeeld worden.

twitter



twitter
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:05:55 #253
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195605381
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:00 schreef polderturk het volgende:
De MAM-L bommen moeten aangevuld worden.

Isralische HAROP suicide drones hebben als doel kapot te gaan.
Dat snap ik allemaal wel maar het is niet dat Israel of wie dan ook de ijzeren voorraad (eigen strategische reserve) gaat aanspreken om een ander land te bevoorraden.
pi_195605396
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat was het nog niet?
[..]

Hoe kan dat nou? Het was toch allemaal de schuld van de Armenen toen er een staakt het vuren was afgekondigd en er toch geschoten werd???
Er kunnen mensen zijn die niet naar de orders luisteren en toch gaan schieten. Ik weet het niet. Azerbeidzjan zegt dat Armeni het staakt-het-vuren schendt. Ik zeg het niet.

Ik weet nog toen er een staakt het vuren voor Idlib was een paar jaar terug dat Rusland en Assad het bestand voortdurend aan het schenden waren door complete woonwijken en ziekenhuizen plat te bombarderen.

Er zijn nog altijd 800.000 etnisch gezuiverde Azerbeidzjanen die niet terugkunnen naar hun huizen die binnen hun eigen landsgrenzen liggen.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:08:10 #255
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195605426
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:06 schreef polderturk het volgende:

Er kunnen mensen zijn die niet naar de orders luisteren en toch gaan schieten. Ik weet het niet. Azerbeidzjan zegt dat Armeni het staakt-het-vuren schendt. Ik zeg het niet.
Is natuurlijk een contradictie.

quote:
Er zijn nog altijd 800.000 etnisch gezuiverde Azerbeidzjanen die niet terugkunnen naar hun huizen die binnen hun eigen landsgrenzen liggen.
Etnisch gezuiverden???
pi_195605509
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is natuurlijk een contradictie.
[..]

Etnisch gezuiverden???
Yep.
Etnisch gezuiverd. Uit Karabakh zijn 50.000 Azerbeidzjaanse burgers verdreven.
Uit de bezette gebieden eromheen die grotendeels Azerbeidzjaans waren, zijn er 750.000 Azerbeidzjanen verdreven. In het gebied leven er nauwelijks nog Azerbeidzjanen. De totale bevolking van Karabakh en de gebieden er omheen bedraagt nu rond de 200.000.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:14:44 #257
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195605517
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Drones groeien niet aan de bomen he.
Nee maar denk je nou echt dat Isral en Turkije geen drones meer hebben voor Azerbaijan? Hele magazijnen vol van die dingen waarschijnlijk. Het zijn wapenproducerende landen. Zolang het geld binnekomt draaien de productielijnen overuren! En je weet dondersgoed dat een drone produceren een stuk makkelijker/goedkoper/sneller is als een jachtvliegtuig produceren
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:19:05 #258
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195605587
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:00 schreef polderturk het volgende:

[..]

De MAM-L bommen moeten aangevuld worden.

Isralische HAROP suicide drones hebben als doel kapot te gaan.

Deze beelden zijn niet officieel. Volgens mij wil Azerbeidzjan niet dat deze beelden gedeeld worden.

[ twitter ]


[ twitter ]
En dan wil Armeni ons doen geloven dat er maar 400 Armeense soldaten zijn gestorven haha. Heb tientallen van dit soort video's gezien.

Azerbaijan kan dit soort beelden gewoon publiceren want het zijn militaire doelen. De VS voert dit soort aanvallen (inmiddels al meer dan 30.000 aanvallen) uit op burgers tijdens bruiloften etc. en niemand in het Westen die hierover piept/klaagt.
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:20:17 #259
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195605607
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:14 schreef polderturk het volgende:

Yep.
Etnisch gezuiverd. Uit Karabakh zijn 50.000 Azerbeidzjaanse burgers verdreven.
Uit de bezette gebieden eromheen die grotendeels Azerbeidzjaans waren, zijn er 750.000 Azerbeidzjanen verdreven. In het gebied leven er nauwelijks nog Azerbeidzjanen. De totale bevolking van Karabakh en de gebieden er omheen bedraagt nu rond de 200.000.
Ik heb een ander beeld van etnisch zuiveren maar zo kun je het ook benaderen.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:21:11 #260
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195605622
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:14 schreef polderturk het volgende:

[..]

Yep.
Etnisch gezuiverd. Uit Karabakh zijn 50.000 Azerbeidzjaanse burgers verdreven.
Uit de bezette gebieden eromheen die grotendeels Azerbeidzjaans waren, zijn er 750.000 Azerbeidzjanen verdreven. In het gebied leven er nauwelijks nog Azerbeidzjanen. De totale bevolking van Karabakh en de gebieden er omheen bedraagt nu rond de 200.000.
Vergeet niet de Azeris die vermoord zijn door de genocide van de Armenen. Ongeveer 400.000 zijn er vermoord!!
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:22:07 #261
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195605641
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:14 schreef BartEhrman het volgende:

Nee maar denk je nou echt dat Isral en Turkije geen drones meer hebben voor Azerbaijan? Hele magazijnen vol van die dingen waarschijnlijk. Het zijn wapenproducerende landen. Zolang het geld binnekomt draaien de productielijnen overuren! En je weet dondersgoed dat een drone produceren een stuk makkelijker/goedkoper/sneller is als een jachtvliegtuig produceren
Op een gegeven ogenblik houdt het gewoon op. Of dacht je dat ze voor de lol met de AN-2 aan het rondvliegen zijn? Die smoes om de luchtverdediging uit te lokken trap ik niet in.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:30:20 #262
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195605781
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Op een gegeven ogenblik houdt het gewoon op. Of dacht je dat ze voor de lol met de AN-2 aan het rondvliegen zijn? Die smoes om de luchtverdediging uit te lokken trap ik niet in.
Geloof lekker wat je wilt.
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
pi_195605899
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Op een gegeven ogenblik houdt het gewoon op. Of dacht je dat ze voor de lol met de AN-2 aan het rondvliegen zijn? Die smoes om de luchtverdediging uit te lokken trap ik niet in.
Die AN-2 drones werden al vanaf de eerste dag ingezet.
Die MAM-L bommen kosten $20.000 per stuk. Stel Azerbeidzjan heeft er 500 van gedropt. Totale kosten: $10 miljoen. Dat is niks voor Azerbeidzjan. De prijs van die HAROP drones weet ik niet. Een Bayraktar drone kost $3 miljoen. Zo duur zal de HAROP drone niet zijn. Misschien kost zo een drone $500.000.
Stel ze hebben er 200 van ingezet.
Kosten $100 miljoen.

Dit zijn bedragen die Azerbeidzjan makkelijk kan betalen. Azerbeidzjan levert ook olie aan Isral. Dus ik denk dat er een gunstige deal is voor de drones. Ze maken er ook gretig gebruik van, dus de prijs zal wel meevallen.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:53:02 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195606235
quote:
This year’s TADTE 2019 built on the 2017 reveal of the Chien Hsiang anti-radiation UAV, similar to the IAI Harpy/Harop. This year’s exhibition showcased a truck-based launcher that can carry 12 drones at once. Taiwan plans to spend over USD 2.5 billion over six years to develop and produce 104 drones. For comparison, India’s acquisition of 15 Harop UAVs cost about USD 10 million per UAV. The high cost may include additional R&D work that is required, as well as funds for associated launching systems, launching vehicles, and C4I.
https://www.avascent.com/(...)l-awareness-8-22-19/

[ Bericht 14% gewijzigd door sp3c op 13-10-2020 12:02:53 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:06:03 #265
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:07:10 #266
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195606568
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:37 schreef polderturk het volgende:

[..]

Die AN-2 drones werden al vanaf de eerste dag ingezet.
Die MAM-L bommen kosten $20.000 per stuk. Stel Azerbeidzjan heeft er 500 van gedropt. Totale kosten: $10 miljoen. Dat is niks voor Azerbeidzjan. De prijs van die HAROP drones weet ik niet. Een Bayraktar drone kost $3 miljoen. Zo duur zal de HAROP drone niet zijn. Misschien kost zo een drone $500.000.
Stel ze hebben er 200 van ingezet.
Kosten $100 miljoen.

Dit zijn bedragen die Azerbeidzjan makkelijk kan betalen. Azerbeidzjan levert ook olie aan Isral. Dus ik denk dat er een gunstige deal is voor de drones. Ze maken er ook gretig gebruik van, dus de prijs zal wel meevallen.
Het gaat niet om het geld, dat is bijzaak. Het gaat om de aanvoer.
Zoals ik al zei, op een gegeven ogenblik houdt het gewoon op.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:08:15 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:15:35 #268
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195606766
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het gaat niet om het geld, dat is bijzaak. Het gaat om de aanvoer.
Zoals ik al zei, op een gegeven ogenblik houdt het gewoon op.
Je onderschat de Isralische wapenindustrie. En de Turkse waarschijnlijk ook.
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:20:10 #269
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195606885
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:15 schreef BartEhrman het volgende:
Je onderschat de Isralische wapenindustrie.
Nee hoor. Maar Israel heeft ook nog te maken met aardig wat nationale aangelegenheden op defensiegebied mocht je dat gemist hebben.

quote:
En de Turkse waarschijnlijk ook.
Daar heb ik idd een niet al te hoge pet van op. Ik heb beroepshalve wel eens te maken gehad met Aselsan en ik was niet onder de indruk zullen we maar zeggen.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:22:17 #270
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195606928
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar Israel heeft ook nog te maken met aardig wat nationale aangelegenheden op defensiegebied mocht je dat gemist hebben.
[..]

Daar heb ik idd een niet al te hoge pet van op. Ik heb beroepshalve wel eens te maken gehad met Aselsan en ik was niet onder de indruk zullen we maar zeggen.
Vermakelijk om te zien hoe gehersenspoeld door Turkse propaganda de mensen in dit topic zijn waar jij je kennis tegenaan houdt als iemand die in het leger zit.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:30:13 #271
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195607145
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Vermakelijk om te zien hoe gehersenspoeld door Turkse propaganda de mensen in dit topic zijn waar jij je kennis tegenaan houdt als iemand die in het leger zit.
Eerder Isralische propaganda.
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:32:00 #272
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195607181
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Vermakelijk om te zien hoe gehersenspoeld door Turkse propaganda de mensen in dit topic zijn waar jij je kennis tegenaan houdt als iemand die in het leger zit.
Een maat van me heeft in Irak gediend en is jaren prof soldaat geweest in het NL leger en toch kan ik beter schieten en heb ik meer verstand van wapens als dat hij heeft.
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:33:07 #273
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195607203
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:32 schreef BartEhrman het volgende:
Een maat van me heeft in Irak gediend en is jaren prof soldaat geweest in het NL leger en toch kan ik beter schieten en heb ik meer verstand van wapens als dat hij heeft.
Dat zeggen alle airsofters idd.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:36:13 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195607283
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mensen vergeten nog wel eens dat het niet alleen om de drone ansich gaat idd.
het hardnekkige idee dat een onbemand semi autonoom radiografisch bestuurbaar vliegtuig goedkoop is helpt ook niet

als zo'n ding 500.000 euro zou kosten zou ieder fregat er 40 bij zich hebben, stuk of 100 op de LCF ... hell als zo'n ding 500.000 euro kost begin ik ook te sparen

klim ik er gewoon op
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:37:52 #275
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195607319
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat zeggen alle airsofters idd.
Je moest eens weten kid
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:38:46 #276
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195607335
quote:
83s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

het hardnekkige idee dat een onbemand semi autonoom radiografisch bestuurbaar vliegtuig goedkoop is helpt ook niet

als zo'n ding 500.000 euro zou kosten zou ieder fregat er 40 bij zich hebben, stuk of 100 op de LCF ... hell als zo'n ding 500.000 euro kost begin ik ook te sparen
Als je als land veel olieinkomsten hebt is dat natuurlijk minder een probleem.
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:39:42 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195607354
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:38 schreef BartEhrman het volgende:

[..]

Als je als land veel olieinkomsten hebt is dat natuurlijk minder een probleem.
geld is altijd een probleem

voor ieder leger in de geschiedenis van de wereld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:42:12 #278
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195607392
quote:
83s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

geld is altijd een probleem

voor ieder leger in de geschiedenis van de wereld
Klopt alleen in de conflict is het voor Armeni een groter probleem dan Azerbaijan.
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:44:13 #279
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195607423
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:38 schreef BartEhrman het volgende:

[..]

Als je als land veel olieinkomsten hebt is dat natuurlijk minder een probleem.
Olie-inkomsten kopen geen gemotiveerd leger, zorgen er niet voor dat corruptie verdwijnt (integendeel) etc. etc.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:44:35 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195607432
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:42 schreef BartEhrman het volgende:

[..]

Klopt alleen in de conflict is het voor Armeni een groter probleem dan Azerbaijan.
daar hebben we het toch niet over?

het is gewoon raar dat ze dit soort toestellen inzetten

sterker nog, gezien het terrein zou ik ze achter de hand houden voor gewonden vervoer maar dat zal wel niet zo heel belangrijk zijn in deze streek
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:59:49 #281
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195607820
quote:
83s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:36 schreef sp3c het volgende:

het hardnekkige idee dat een onbemand semi autonoom radiografisch bestuurbaar vliegtuig goedkoop is helpt ook niet
Klopt. Men doet net alsof het van die Chinese DJI drones zijn en je daar wel even 1000 pond aan bommen onder kunt hangen.

quote:
als zo'n ding 500.000 euro zou kosten zou ieder fregat er 40 bij zich hebben, stuk of 100 op de LCF ... hell als zo'n ding 500.000 euro kost begin ik ook te sparen

klim ik er gewoon op
Och, bij de Lua trapten die dipli's er vroeger nog wel eens in. :D

quote:
DRONEPILOOT

Luask Botgat

Kan v.d.B. (ch 4t) wilde het wel proberen, een rondvlucht met de drone.
Toen moest er wel actie genomen worden, de fa Schreiner verleende alle medewerking. Er werd een “special” drone voorzien van zadel gereed gezet.

Na een korte instructie: Ready for take off, kon hij op het zadel plaatsnemen na eerst de schoenen te hebben uitgedaan i.v.m overgewicht.
Helaas moest na enige tijd de vlucht gecancelled worden daar de opkomende mist ons parten speelde.
Een licht teleurgestelde v.d.B. was wel een ervaring rijker geworden en is de geschiedenis ingegaan als de eerste (? enige) lua dronepiloot.


[ Bericht 4% gewijzigd door AchJa op 13-10-2020 13:20:19 ]
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:01:04 #282
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:01:55 #283
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195607857
quote:
83s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:39 schreef sp3c het volgende:
geld is altijd een probleem

voor ieder leger in de geschiedenis van de wereld
Klopt, alhoewel ik in dit geval denk dat de aanvoer eerder is opgedroogd. Maar dat is een persoonlijke inschatting.
pi_195607860
quote:
83s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

daar hebben we het toch niet over?

het is gewoon raar dat ze dit soort toestellen inzetten

sterker nog, gezien het terrein zou ik ze achter de hand houden voor gewonden vervoer maar dat zal wel niet zo heel belangrijk zijn in deze streek
Zou het duur zijn om een AN-2 om te bouwen tot drone?

Op zich geen slecht idee om die dingen als suicide drone of als decoy in te zetten. Wie zou het bedacht hebben?
Ik vraag me af of er in de toekomst grotere afgeschreven vliegtuigen als suicide drone worden ingezet.

Zouden er nog flying fortress vliegtuigen zijn uit de tweede wereldoorlog? Dat zijn grote bommenwerpers uit WO II waarvan de VS er 15.000 (!!!!!) van heeft geproduceerd tijdens de oorlog
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:10:59 #285
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195608046
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:02 schreef polderturk het volgende:

Zou het duur zijn om een AN-2 om te bouwen tot drone?

Op zich geen slecht idee om die dingen als suicide drone of als decoy in te zetten. Wie zou het bedacht hebben?
Ik vraag me af of er in de toekomst grotere afgeschreven vliegtuigen als suicide drone worden ingezet.
Het is niet nieuw he. China had twee jaar geleden de primeur: SF's unmanned aircraft Feihong-98 completes first public flight.

Daaruit:
quote:
The cost for the Feihong-98 is as much as two thirds of that for a manned aircraft.
Gratis/ heel goedkoop is het natuurlijk niet.

quote:
Zouden er nog flying fortress vliegtuigen zijn uit de tweede wereldoorlog? Dat zijn grote bommenwerpers uit WO II waarvan de VS er 15.000 (!!!!!) van heeft geproduceerd tijdens de oorlog
Wat wil je er mee doen dan? Carpet bombing?
pi_195608058
Zo een AN-2 kost tussen de 20.000 en 130.000.

Ze kosten dus geen flikker. Waarom zou je ze dan niet ombouwen tot suicide drones?

https://www.planecheck.co(...)&type=&grp=An-2&id=0
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:12:26 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195608447
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is niet nieuw he. China had twee jaar geleden de primeur: SF's unmanned aircraft Feihong-98 completes first public flight.

Daaruit:
[..]

Gratis/ heel goedkoop is het natuurlijk niet.
[..]

Wat wil je er mee doen dan? Carpet bombing?
Maar zijn de Azerbeidzjanen wel de eersten die de omgebouwde vliegtuigen als suicide drones/decoys inzetten?

Zal wel honderden duizenden aan apparatuur kosten om die vliegtuigen om te bouwen.

Ik wil er niks mee doen. Ik vroeg het me alleen af. Zo een flying fortress is natuurlijk wel een makkelijk doelwit voor ieder luchtverdedigingssysteem. Als suicide dtone zal de schade enorm zijn.

Ik vind het indrukwekkend dat de Amerikanen 15.000 van deze vliegtuigen konden bouwen in een paar jaar tijd.
pi_195609718
Volgens Oekraense media:

- hebben drones het concept van oorlogvoeren veranderd
- verliezen Armenirs op grote schaal manschappen, militaire hardware en grond
- hebben Armenirs veel tanks, trucks etc verlaten en zijn delen van het leger gevlucht.


  dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:29:49 #290
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195609787
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:26 schreef polderturk het volgende:
Volgens Oekraense media:

- hebben drones het concept van oorlogvoeren veranderd
- verliezen Armenirs op grote schaal manschappen, militaire hardware en grond
- hebben Armenirs veel tanks, trucks etc verlaten en zijn delen van het leger gevlucht.

10% van het gebied, absoluut niet de kern...
pi_195609824
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klopt, alhoewel ik in dit geval denk dat de aanvoer eerder is opgedroogd. Maar dat is een persoonlijke inschatting.
De door Turkije gesteunde GNA in Libi heeft 3 maanden lang de LNA gebombardeerd met drones, en de LNA 400 km verdreven, en ze zaten niet zonder bommen.

En jij denkt dat Azerbeidzjan na 2 weken door zijn bommen is

:')
pi_195609888
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:00 schreef polderturk het volgende:

[ twitter ]
"Ula gurban olurum ben sana" :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195609969
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:31 schreef polderturk het volgende:
En jij denkt dat Azerbeidzjan na 2 weken door zijn bommen is

:')
Dat blijft speculatie natuurlijk. Zo waren de Isralisch zo'n beetje door hun voorraad bommen met de laatste Gaza oorlog en moesten ze gered worden met een voorraad van de Amerikanen. Een actieve strijd vergt een immense logistieke uitdaging.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195610342
Dit zouden beelden uit Hadrut zijn. Azerbeidzjaanse soldaten zouden een Azerbeidzjaanse vlag in het centrum van Hadrut gehesen hebben.

twitter



twitter


[ Bericht 21% gewijzigd door polderturk op 13-10-2020 15:08:10 ]
pi_195611180
Toch mooi dat de Armenirs en Azerbeidzjanen die er nog over zijn na de lage geboortecijfers, massale emigratie en corona samen in N-K kunnen wonen.
Nou wat een feest! Het zijn er uiteindelijk waarschijnlijk niet veel over zeg vijftig jaar geleden.
pi_195611609
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:56 schreef polderturk het volgende:
Dit zouden beelden uit Hadrut zijn. Azerbeidzjaanse soldaten zouden een Azerbeidzjaanse vlag in het centrum van Hadrut gehesen hebben.

[ twitter ]


[ twitter ]
De Azerbeidzjanen hebben zich vergist over hun locatie. De video is opgenomen in Taghaser, wat een kilometer ten westen van Hadrut ligt. Wat een blunder.
pi_195612328
Watskeburt met de wapenstilstand?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:59:41 #298
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195620134
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 15:52 schreef polderturk het volgende:

De Azerbeidzjanen hebben zich vergist over hun locatie. De video is opgenomen in Taghaser, wat een kilometer ten westen van Hadrut ligt. Wat een blunder.
Yup, knappe kaartlees skills... :')

twitter
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:02:24 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195620199
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klopt. Men doet net alsof het van die Chinese DJI drones zijn en je daar wel even 1000 pond aan bommen onder kunt hangen.
[..]

Och, bij de Lua trapten die dipli's er vroeger nog wel eens in. :D
[..]

whehehehe _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195620400
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Yup, knappe kaartlees skills... :')

[ twitter ]
Idd :D
We wachten al dagen op dat bezette Hadrut. :')
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:03:58 #301
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195621658
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:11 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Idd :D
We wachten al dagen op dat bezette Hadrut. :')
_O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')