abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 oktober 2020 @ 22:02:14 #101
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195644280
ik ga eens kijken of ik dit weekend een milkshake kan maken.. zonder ijsmaker..
wel jaren 70 voor beginners, maar vooruit :+
en ik dacht er nog een gehaktbrood ( meatloaf) bij te maken.. kan vast ook wel uit die periode..

en in het kader van Wannee bekeek ik het kookboek van mn oma.. maar dat is eerder voor de periode 1920-1945 vrees ik ..


Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_195645701
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:02 schreef Barreltje het volgende:
ik ga eens kijken of ik dit weekend een milkshake kan maken.. zonder ijsmaker..
wel jaren 70 voor beginners, maar vooruit :+
en ik dacht er nog een gehaktbrood ( meatloaf) bij te maken.. kan vast ook wel uit die periode..

en in het kader van Wannee bekeek ik het kookboek van mn oma.. maar dat is eerder voor de periode 1920-1945 vrees ik ..

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaaf! Dat nog zoveel mensen zo’n oud exemplaar hebben vind ik zo leuk! Mijn oma (later mijn moeder) had ook zo’n oud exemplaar, maar dat hebben we weggedaan. Ik werkte in een boekenwinkel en heb haar een nieuwere versie gegeven. Stomstomstom. De eerste druk is uit 1910
We have far more in common than that which devides us..
pi_195645724
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:01 schreef Sorella het volgende:
Ik zie alleen de onderste foto kaatje.

bourbon chocolade smaak die was best lekker.

O de foto,s zijn weggehaald

Lammetjespap kan ik me ook nog herinneren en wat wij vroeger ook aten was hard gekookt ei doormidden snijden. tomatenketchup in een pan doen en wat bloem en boter erbij en dan opwarmen tot het een dikke saus was en daar de ei in leggen en dan op je brood :)
Ik zie mijn foto’s gewoon
We have far more in common than that which devides us..
pi_195647534
Ik ben geloof ik de enige die standaard altijd Saroma in huis heeft :D :9
Tip: niet met de mixer klaarmaken maar in de blender doen. Krijg je een reuze luchtige maar toch stevige pudding van O+

/Saroma-expert hier :7

Op de eerste pagina had ik een foto gepost waar je ziet hoe luchtig de pudding is, moest daarna nog in de koelkast om op te stijven
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_195649070
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:02 schreef Barreltje het volgende:
ik ga eens kijken of ik dit weekend een milkshake kan maken.. zonder ijsmaker..
wel jaren 70 voor beginners, maar vooruit :+
en ik dacht er nog een gehaktbrood ( meatloaf) bij te maken.. kan vast ook wel uit die periode..

en in het kader van Wannee bekeek ik het kookboek van mn oma.. maar dat is eerder voor de periode 1920-1945 vrees ik ..

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb de druk hierna! De zesde. :D

Niet van mijn oma, trouwens, maar van de kringloop.
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 08:14:40 #106
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195649445
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 07:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb de druk hierna! De zesde. :D

Niet van mijn oma, trouwens, maar van de kringloop.
Oh! Wat is de datum van de 5e? Staat dat in het voorwoord? Ik kan het namelijk niet vinden in dit boek en zou het graag willen weten..

Ja ik vind het fantastisch zo'n boek. O+ vooral omdat ie van mn oma was die vroegah in de kost ging en voor een " rijk gezin " werkte.. kwam ze vanuit Doetinchem naar de grote stad Den Haag.. O+

Maar goed.. terug naar 1950-1970 *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_195649557
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 08:14 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Oh! Wat is de datum van de 5e? Staat dat in het voorwoord? Ik kan het namelijk niet vinden in dit boek en zou het graag willen weten..

Ja ik vind het fantastisch zo'n boek. O+ vooral omdat ie van mn oma was die vroegah in de kost ging en voor een " rijk gezin " werkte.. kwam ze vanuit Doetinchem naar de grote stad Den Haag.. O+

Maar goed.. terug naar 1950-1970 *O*
Nee, maar ik kon het gat verkleinen tot:
'Er volgde een nieuwe druk van opnieuw zesduizend exemplaren en in 1914 kwam er een derde druk. Daarmee ontstonden echter ook problemen tussen Wannée en haar uitgever. Wannée wilde van de gelegenheid gebruik maken om haar manuscript te herzien, nieuwe recepten toe te voegen en fouten te herstellen. Bovendien verlangde ze een faire betaling voor haar redactiewerk. De notoir zuinige Becht weigerde: ook zonder herziening verkocht het boek goed. De deels bewaard gebleven correspondentie (1910-1929) tussen Wannée en Becht en hun beider advocaten geeft een beeld van de strijd die volgde. Het lukte Wannée niet om haar contract open te breken, maar toch bleef zij tot haar dood in 1932 meewerken aan herdrukken van haar boek. Koste wat kost wilde zij voorkomen dat anderen de redactie ter hand namen.'

Dus tussen 1914 en 1932, gezien ze zelf nog een bericht bij de zesde druk heeft geschreven. :)
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 oktober 2020 @ 19:08:30 #108
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_195660499

Eindresultaat was best prima :Y. Straks meer :P
Was al begonnen met de ui, maar moest natuurlijk nog even een startfoto maken :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 oktober 2020 @ 19:29:25 #109
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_195660895

We starten met de ui en iets later de knoflook. Lekker zacht laten worden.
Daarna de prei erbij en weer enkele minuten later de SMAC


Dit enkele minuten laten gaan. Vervolgens tomatenpuree erbij. Beetje ontzuren en daarna met pastawater er voor gezorgd dat het een saus werd. Ik had nog enkele kleine tomaatjes die op moesten. Ook al had je die toen nog niet echt volgens mij heb ze toch nog in de pan gegooid. Zout en peper er nog bij et voila


:)

Smaakte nog best prima :Y) . De typische smaak van SMAC is een stuk minder nadat het in de pan heeft gezeten. Kans is klein dat ik het herhaal :P. Maar mocht je toch eens op een camping zijn ofzo en je hebt alleen blikvoer mee, dan is het zeker de goede optie.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_195660944
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 08:26 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee, maar ik kon het gat verkleinen tot:
'Er volgde een nieuwe druk van opnieuw zesduizend exemplaren en in 1914 kwam er een derde druk. Daarmee ontstonden echter ook problemen tussen Wannée en haar uitgever. Wannée wilde van de gelegenheid gebruik maken om haar manuscript te herzien, nieuwe recepten toe te voegen en fouten te herstellen. Bovendien verlangde ze een faire betaling voor haar redactiewerk. De notoir zuinige Becht weigerde: ook zonder herziening verkocht het boek goed. De deels bewaard gebleven correspondentie (1910-1929) tussen Wannée en Becht en hun beider advocaten geeft een beeld van de strijd die volgde. Het lukte Wannée niet om haar contract open te breken, maar toch bleef zij tot haar dood in 1932 meewerken aan herdrukken van haar boek. Koste wat kost wilde zij voorkomen dat anderen de redactie ter hand namen.'

Dus tussen 1914 en 1932, gezien ze zelf nog een bericht bij de zesde druk heeft geschreven. :)
Ik googlde nog even verder en zag dat de zesde druk de laatste druk is waaraan ze meegewerkt heeft, dus de vijfde zal aan meer richting het einde van de periode 14-32 zitten.

Verder geniet ik van jullie creaties hier O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_195661088
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 19:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik googlde nog even verder en zag dat de zesde druk de laatste druk is waaraan ze meegewerkt heeft, dus de vijfde zal aan meer richting het einde van de periode 14-32 zitten.

Verder geniet ik van jullie creaties hier O+
Oh, dat stond hier niet in. :') Dat had ik inderdaad ook gelezen, ergens anders blijkbaar. Fijn dat je het er nog even zegt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195661173
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:42 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Gaaf! Dat nog zoveel mensen zo’n oud exemplaar hebben vind ik zo leuk! Mijn oma (later mijn moeder) had ook zo’n oud exemplaar, maar dat hebben we weggedaan. Ik werkte in een boekenwinkel en heb haar een nieuwere versie gegeven. Stomstomstom. De eerste druk is uit 1910
Oh, ik denk dat mijn Baedeker voor de huisvrouw een van mijn meest moderne kookboeken is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_195661476
Baedeker, ik wist natuurlijk van het bestaan, maar de meesten hebben het over de kookboeken. Alleen ik had het gevoel dat er meer waren. En ik weet nu waarom ik dat dacht. Begin jaren 80 werkte ik bij de Nederlandse Boekenclub, die ze blijkbaar uitgaf. 25 titels https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Baedeker_voor_de_vrouw

Nu schiet me ook te binnen dat ik regelmatig daarin handigheidjes opzocht, breipatroon, haak dingen, maar ook recepten etc
We have far more in common than that which devides us..
pi_195661699
En veel van mijn normale eten zou prima in de jaren '50 passen vrees ik.

Vandaag maakte ik echte kippesoep. Op ervaring natuurlijk, maar voor dit topic ben ik maar even door mijn kookboeken gelopen om te kijken op welk recept het het meest lijkt. Dat blijkt eenvoudig, vrijwel alle recepten zijn voor een hele kip in de soep. Dat had ik niet, ik begon met een (gaar) karkas.

Het kookboek met recept daarvoor:


Even een indrukje van de inhoud:


Haar recept:


Wat ik deed: botjes roosteren in een oven met nog brandend vuur erin. Daarna de botjes in een pan, warm water, zout, 2 wortels, een ui, een kleine prei en een stengel selder (alle schoongeboend maar niet gesneden).
Pan in de oven, oven was zo'n 100O en langzaam afkoelend.
Na een uur of zes de boel door een grove zeef gedaan, bouillon opgevangen. Botjes/vlees wat uitgepluisd: witvleesjes voor de soep, kleddertjes voor de honden, botjes voor de vuilnis.

Bouillon weer opgewarmd, met vermicelli, kipvlees, in plakken gesneden wortel.

Je ziet het er niet aan af, maar het is echt ouderwets heerlijke oma-soep :9
Voor de jaren-50 sfeer het koffiezetapparaat wat meegefotografeerd ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_195661868
Mijn Wannee is de 27e druk, uit 2005 :P Mijn moeder heeft hem voor me gekocht omdat die van haar uit de jaren 70(?) zo goed beviel.

Ik was gefascineerd door de naam van 'naakte kindertjes in het gras'. Dus dat aten we vandaag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195662226
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:10 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Een goed gevulde huzarensalade, op het zondagse servies (trouwservies van mijn opa en oma uit de eerste helft van de jaren 50. Ze hebben er een aantal jaar op moeten wachten omdat er geen porselein beschikbaar was na de oorlog).
Met ei in rookvlees, asperges in ham (gadverdamme. :r als kind vond ik dat fantastisch maar holy hell is niet te nassen joh :r ), augurk met boterhamworst, gevulde eitjes met een klein beetje milde kerriepoeder, haring op roggebrood en natuurlijk een klein beetje paprikapoeder over de decoratie.
Oh men ik ben weer terug bij de feestjes van mijn ouders in de sixties!
Zelfs de dooie vingers! O+
pi_195662252
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:21 schreef Blues het volgende:

[..]

Oh men ik ben weer terug bij de feestjes van mijn ouders in de sixties!
Zelfs de dooie vingers! O+
Die dus echt heel heel vies blijken te zijn nu ik volwassen ben :r
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195662264
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:40 schreef Hupje het volgende:
@:Lonaa Dat ziet er ouderwets lekker uit. En inderdaad tof om op dat servies te serveren.

Volgens mij hoort lammetjespap ook bij deze periode? Anyway:
Je maakt een papje van bloem en melk en voegt dat toe aan melk die aan de kook is gebracht. Poosje koken en roeren, dan suiker erdoor. Om het iets aantrekkelijker te maken voor mijn kleuter heb ik er een paar stukjes marshmallow op gedaan.
[ afbeelding ]
En, vond die kleuter het lekker? :D
Mijn moeder kreeg het elke keer voor elkaar om er een vel op te krijgen ;(
pi_195662271
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:09 schreef Hupje het volgende:
Mijn Wannee is de 27e druk, uit 2005 :P Mijn moeder heeft hem voor me gekocht omdat die van haar uit de jaren 70(?) zo goed beviel.

Ik was gefascineerd door de naam van 'naakte kindertjes in het gras'. Dus dat aten we vandaag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
Ik ken ze als blote billetjes in het gras, en dat klinkt minder...pervers. :D
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195662278
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:23 schreef Blues het volgende:

[..]

En, vond die kleuter het lekker? :D
Mijn moeder kreeg het elke keer voor elkaar om er een vel op te krijgen ;(
Vel :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195662309
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:23 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik ken ze als blote billetjes in het gras, en dat klinkt minder...pervers. :D
Ik ook _O-
pi_195662693
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:23 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik ken ze als blote billetjes in het gras, en dat klinkt minder...pervers. :D
Ik ken het als blote kindertjes in het groen. Er is altijd verteld dat dit eten voor nieuwjaarsdag was.Vrienden eten het nog altijd op 1 januari
We have far more in common than that which devides us..
pi_195663077
Boterkoek, afgelopen maandag gemaakt


Salisbury steak en tot mijn verrassing was het lekker en echt voor herhaling vatbaar (het vlees) doperwt/wortel uit blik mwah en ik denk dat er ook wat vast kokende aardappelen in de zak met kruimige aardappelen geraakt zijn want de puree was elastisch en er zaten harde stukjes is ;( smaak was wel weer goed met cremefraiche, boter, zout en peper (ik wou geen maggi kopen want dat bederft bij mij)


Bakkersverdriet :) appelmoes in een ovenschaal, oud witbrood in melk geweekt er boven op, bestrooien met kaneel en suiker en dan volgende laag, eindigen met de suiker, daar boven op paneermeel en klontjes boter 180 tot 200 graden 20 tot 30 min. in de oven


Op het bord :)
pi_195663428
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:01 schreef Sorella het volgende:
Boterkoek, afgelopen maandag gemaakt
[ afbeelding ]

Salisbury steak en tot mijn verrassing was het lekker en echt voor herhaling vatbaar (het vlees) doperwt/wortel uit blik mwah en ik denk dat er ook wat vast kokende aardappelen in de zak met kruimige aardappelen geraakt zijn want de puree was elastisch en er zaten harde stukjes is ;( smaak was wel weer goed met cremefraiche, boter, zout en peper (ik wou geen maggi kopen want dat bederft bij mij)
[ afbeelding ]

Bakkersverdriet :) appelmoes in een ovenschaal, oud witbrood in melk geweekt er boven op, bestrooien met kaneel en suiker en dan volgende laag, eindigen met de suiker, daar boven op paneermeel en klontjes boter 180 tot 200 graden 20 tot 30 min. in de oven
[ afbeelding ]

Op het bord :)
[ afbeelding ]
Ohh dat laatste. Mijn moeder noemde dat broodpudding, maakte ze van oud brood (dus liet ik wel eens de broodtrommel open staan :P
We have far more in common than that which devides us..
pi_195663472
Kaatje :D
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195663579
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:18 schreef Lonaa het volgende:
Kaatje :D
M’n moeder kan toch niet meer meelezen🤣
We have far more in common than that which devides us..
pi_195663661
:D

Je bent op dreef. _O-
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195663869
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:27 schreef Lonaa het volgende:
:D

Je bent op dreef. _O-
Zal je zien dat mijn moeder vannacht als ik slaap komt spoken 👻
We have far more in common than that which devides us..
pi_195663907
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:37 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Zal je zien dat mijn moeder vannacht als ik slaap komt spoken 👻
Morgen ligt al je brood droog te wezen op het aanrecht. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195664042
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:38 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Morgen ligt al je brood droog te wezen op het aanrecht. :Y
Broodpudding *O*
We have far more in common than that which devides us..
pi_195664055
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:01 schreef Sorella het volgende:
Boterkoek, afgelopen maandag gemaakt
[ afbeelding ]

Salisbury steak en tot mijn verrassing was het lekker en echt voor herhaling vatbaar (het vlees) doperwt/wortel uit blik mwah en ik denk dat er ook wat vast kokende aardappelen in de zak met kruimige aardappelen geraakt zijn want de puree was elastisch en er zaten harde stukjes is ;( smaak was wel weer goed met cremefraiche, boter, zout en peper (ik wou geen maggi kopen want dat bederft bij mij)
[ afbeelding ]

Bakkersverdriet :) appelmoes in een ovenschaal, oud witbrood in melk geweekt er boven op, bestrooien met kaneel en suiker en dan volgende laag, eindigen met de suiker, daar boven op paneermeel en klontjes boter 180 tot 200 graden 20 tot 30 min. in de oven
[ afbeelding ]

Op het bord :)
[ afbeelding ]
Het ziet er ook echt ouderwetsig uit ^O^
Broodpudding :9

Kaatje :D
pi_195664891
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 00:39 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ben geloof ik de enige die standaard altijd Saroma in huis heeft :D :9
Tip: niet met de mixer klaarmaken maar in de blender doen. Krijg je een reuze luchtige maar toch stevige pudding van O+

/Saroma-expert hier :7

Op de eerste pagina had ik een foto gepost waar je ziet hoe luchtig de pudding is, moest daarna nog in de koelkast om op te stijven
Oh super tip. Hier staat het ook.... Ik eet het niet maar man en kinderen wel

Iets met jeugdtrauma... Later bedachten mijn ouders kan ipv melk ook met yoghurt aangemaakt worden -O- maaaaaaar mijn ouders konden echt alles verknallen
pi_195665307
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:23 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik ken ze als blote billetjes in het gras, en dat klinkt minder...pervers. :D
Oja, die naam had ik er nog bij willen zetten, dat was een andere naam voor hetzelfde, als ik het goed zag. :') Sowieso, wat een namen voor een gerecht. Maar het smaakte prima.
pi_195665344
Saroma aten wij thuis af en toe. Als ik bij mijn oma ging logeren kreeg ik pudding met vel. Brrr.
pi_195665368
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:21 schreef Goitske het volgende:

[..]

Oh super tip. Hier staat het ook.... Ik eet het niet maar man en kinderen wel

Iets met jeugdtrauma... Later bedachten mijn ouders kan ipv melk ook met yoghurt aangemaakt worden -O- maaaaaaar mijn ouders konden echt alles verknallen
In de jaren 80 was er ook een bosbessen variant voor yoghurt. Die was wél lekker. Uiteraard al snel uit de handel genomen.
Spoilers!
pi_195688257

Ouderwetse boerenkoolstamppot met jus en worst

Wat een leuke gerechten komen er weer voorbij!
Ik heb volgens mij nooit Saroma op, mijn moeder maakte wel eens die pakjes met pudding.
Mijn pleegmoeder was geboren in 1924, dus ik ben opgegroeid met groentes die minimaal een half uur moesten koken, alle vlees idem, zoetzure sladressing,aangemaakte bietjes, andijvie e.d.(bah), maar ook suddervlees op petroleumstel.
Haar groentesoep was zelfgemaakt, maar wel dan nog een zakje erin van Honig ofzo
Mama♥️
pi_195690932
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 08:49 schreef Yinny het volgende:
[ afbeelding ]
Ouderwetse boerenkoolstamppot met jus en worst

Wat een leuke gerechten komen er weer voorbij!
Ik heb volgens mij nooit Saroma op, mijn moeder maakte wel eens die pakjes met pudding.
Mijn pleegmoeder was geboren in 1924, dus ik ben opgegroeid met groentes die minimaal een half uur moesten koken, alle vlees idem, zoetzure sladressing,aangemaakte bietjes, andijvie e.d.(bah), maar ook suddervlees op petroleumstel.
Haar groentesoep was zelfgemaakt, maar wel dan nog een zakje erin van Honig ofzo
Mama♥️
Herkenbaar ;)
Mijn moeder kwam uit 32, vader uit 28. Ik weet nog dat ik een keer een quiche maakte, hartstikke lekker, commentaar “je bent vergeten de mais en broccoli te koken da’s nog rauw” _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_195691853
mijn ouders gingen gelukkig een beetje mee met de eetmode :) Ze waren ook altijd graag proefpersoon bij mij thuis maar ook bij hun was het gaar gekookte groente toen ik nog een jonge Sorella was o en bloedworst met een gebakken appel ring erop werd regelmatig voorgeschoteld ;(
pi_195691920
De allereerste keer dat ik broccoli kreeg was van een oude buurvrouw. Het was zeg maar spinazie a la crème qua consistentie :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_195697592
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:18 schreef Isabeau het volgende:
De allereerste keer dat ik broccoli kreeg was van een oude buurvrouw. Het was zeg maar spinazie a la crème qua consistentie :7
:Y
We have far more in common than that which devides us..
pi_195697603
Drie in de pan met rozijnen (volgens oud hollands recept met gist inplaats vanzelfrijzend bakmeel)en groentesoep met oma,s gehaktballetjes (normaal pluk ik het van de bal en gooi het erin maar nu echt balletjes gedraaid)


Dit was echt een hele tijd geleden, custardpudding met rode bessensaus (ga ik toch weer vaker doen)
pi_195697651
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:36 schreef Sorella het volgende:
Drie in de pan met rozijnen (volgens oud hollands recept met gist inplaats vanzelfrijzend bakmeel)en groentesoep met oma,s gehaktballetjes (normaal pluk ik het van de bal en gooi het erin maar nu echt balletjes gedraaid)
[ afbeelding ]

Dit was echt een hele tijd geleden, custardpudding met rode bessensaus (ga ik toch weer vaker doen)
[ afbeelding ]

Heee, die vis hadden wij thuis ook!!
pi_195698159
Mocht ik van een cliënt lenen, was nog van haar oma geweest zei ze:) (cliënt is 80)
pi_195698273
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:06 schreef Sorella het volgende:
Mocht ik van een cliënt lenen, was nog van haar oma geweest zei ze:) (cliënt is 80)
O+
pi_195718210
De laatste dagen heb ik het een en ander klaargemaakt


Appelmoes met kaneel en citroen. En rozijnen want... rozijnen O+
Smaakte prima bij mijn AVGtje van rookworst, spruiten en aardappels (geen foto van gemaakt)

Garnalencocktail (visboer had geen Hollandse garnalen maar met de grotere versie gaat het ook prima)

Onverwachte gast aan tafel (aanrecht) :D


Ultiem jaren 70: gevulde eitjes!


En uiteraard pudding. Supermarkt had geen Saroma meer, dus toen werd het kookpudding. Rum rozijnen. Met extra rozijnen want rozijnen O+ En uiteraard met vel :9 @Molo @DancingPhoebe
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195718240
Die appelmoes en die eieren :9~
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 18 oktober 2020 @ 18:42:32 #147
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195718317
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
De laatste dagen heb ik het een en ander klaargemaakt

[ afbeelding ]
Appelmoes met kaneel en citroen. En rozijnen want... rozijnen O+
Smaakte prima bij mijn AVGtje van rookworst, spruiten en aardappels (geen foto van gemaakt)

Garnalencocktail (visboer had geen Hollandse garnalen maar met de grotere versie gaat het ook prima)
[ afbeelding ]
Onverwachte gast aan tafel (aanrecht) :D
[ afbeelding ]

Ultiem jaren 70: gevulde eitjes!
[ afbeelding ]

En uiteraard pudding. Supermarkt had geen Saroma meer, dus toen werd het kookpudding. Rum rozijnen. Met extra rozijnen want rozijnen O+ En uiteraard met vel :9 @:Molo @:DancingPhoebe
[ afbeelding ]
En zelfs bijpassend servies man _O- :D

Heb je nou serieus al die eieren zelf gegeten? :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195718463
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:42 schreef Molo het volgende:

[..]

En zelfs bijpassend servies man _O- :D

Heb je nou serieus al die eieren zelf gegeten? :o
Geen half werk 8-) Bordje onder de eieren is erfstuk van oma O+

En nee, ben nog bezig met de eieren, die blijven wel een paar dagen goed.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 18 oktober 2020 @ 18:55:02 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195718530
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:51 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Geen half werk 8-) Bordje onder de eieren is erfstuk van oma O+

En nee, ben nog bezig met de eieren, die blijven wel een paar dagen goed.
Leuk!

Ik heb wat oud spul van overleden familie en vind dat zo awesome tegenwoordig.
Meeste mensen gruwelen ervan maar goed herinneringen en past prima bij de mix die ik heb staan *O*

Hopjesvla met slagroom móet altijd in hetzelfde bakje bijvoorbeeld O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195718594
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:55 schreef Molo het volgende:

[..]

Leuk!

Ik heb wat oud spul van overleden familie en vind dat zo awesome tegenwoordig.
Meeste mensen gruwelen ervan maar goed herinneringen en past prima bij de mix die ik heb staan *O*

Hopjesvla met slagroom móet altijd in hetzelfde bakje bijvoorbeeld O+
Herinneringen O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')