Google eens op ‘seventies food’ dan krijg je veel onsmakelijke dingen te zien die Amerikanen met dat spul maken, jell-o-salad enzo, echt hoe krijgen ze het verzonnen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:53 schreef golfer het volgende:
Oh ja, die puddingen.![]()
Wij kregen vroeger ook 1x per week van die gelatinedrilpuddingen met allerlei neonkleuren uit een pakje:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:10 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een goed gevulde huzarensalade, op het zondagse servies (trouwservies van mijn opa en oma uit de eerste helft van de jaren 50. Ze hebben er een aantal jaar op moeten wachten omdat er geen porselein beschikbaar was na de oorlog).
Met ei in rookvlees, asperges in ham (gadverdamme.als kind vond ik dat fantastisch maar holy hell is niet te nassen joh
), augurk met boterhamworst, gevulde eitjes met een klein beetje milde kerriepoeder, haring op roggebrood en natuurlijk een klein beetje paprikapoeder over de decoratie.
Ja! Ik ben ook onder de indruk van het servies-detailquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:24 schreef AnneX het volgende:
Wat mini zegten voor het servies van oma.
![]()
Zó passend bij elkaar.
Niemand wilde het servies dus hebben he? Van de kinderen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja! Ik ben ook onder de indruk van het servies-detailExtra punten voor Lonaa!
Oh, we deden niet aan punten. Dan niet.
@:Sorella ik had op de middelbare school een klasgenootje en zij had élke dag een punt door haar oma gebakken boterkoek mee naar school. Ik vond dat zo bizar
Wat fantastischquote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:38 schreef Lonaa het volgende:
Niemand wilde het servies dus hebben he? Van de kinderen.![]()
Ik wilde het wel graag hebben mits ik het ook mocht gebruiken, zeg maar. Ik wilde geen 'kijk-servies' dus het kan zijn dat er wat sneuvelt een keer. Graag zelfs, zei mijn oma, beter wordt het gewoon gebruikt. En anders had ze het naar de kringloop gedaan![]()
Dus ik heb alles, inclusief serveerschalen en botervloot en alles
Ik heb niet zo'n grote schaal (wat gek is want er waren 5 kinderenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat fantastischIk heb een prachtige schaal van mijn oma, alleen wel erg groot. Je kan er zeg maar de kerstkalkoen op doen en dan heb je nog ruimte zat voor de doperwtjes en worteltjes er om heen
Lammetjespap kregen wij als je ziek wasquote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:40 schreef Hupje het volgende:
@:Lonaa Dat ziet er ouderwets lekker uit. En inderdaad tof om op dat servies te serveren.
Volgens mij hoort lammetjespap ook bij deze periode? Anyway:
Je maakt een papje van bloem en melk en voegt dat toe aan melk die aan de kook is gebracht. Poosje koken en roeren, dan suiker erdoor. Om het iets aantrekkelijker te maken voor mijn kleuter heb ik er een paar stukjes marshmallow op gedaan.
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |