OK ik dacht al gaat de EU zich nu ook met de darkrooms bemoeienquote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Sommige mensen stoppen een grondwet blijkbaar in hun reet.. je moet het maar lekker vinden.
Wat dacht je van Noord? Bezig met een flinke inhaalslag.quote:
Nee hoorquote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:53 schreef Citizen.Erased het volgende:
Als we op de maximum test capiciteit zitten en mensen met klachten blijven zich nog steeds braaf testen dan is 5,000 besmettingen misschien wel het maximum dat we per dag te zijn en gaan krijgen.
Hoe is "de jongeren die zichzelf onkwetsbaar achten" een complete bevolkingsgroep?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
TR gezet voor het WEDEROM generaliseren van een complete bevolkingsgroep.
Na 4,5 dag er zelf achteraan gebeld, toen binnen half uur teruggebeld.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:50 schreef wpor het volgende:
[..]
Ik ken meerdere mensen die getest zijn, en allemaal uiterlijk de volgende dag hun uitslag hadden. Zijn er veel andere ervaringen hier?
Hoe kan immuniteit niet mogelijk zijn als er wel gewoon memory B-cellen worden gevormd.quote:
Weet jij meer dan wij weten?quote:
Nou ja, als er geen grondwet was gekomen dan kunnen mensen die ook niet in hun reet stoppen, dus indirect bemoeit de eu zich daar wel mee.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK ik dacht al gaat de EU zich nu ook met de darkrooms bemoeien
in mijn zuid gaat het al naar beneden met grote stappenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat dacht je van Noord? Bezig met een flinke inhaalslag.
Jij weet dit ook hoorquote:
Pijn in mijn reet ja, als ik me niet vergis, stemde 68% van het NL volk keihard tegen in een referendum, en het jaar erna ofzo, kregen we hem gewoon zo droog naar binnen gepropt, want men had 'dingen veranderd'.. Dat was wel een beetje het einde van mijn vertrouwen in wat men noemt 'democratie'.. we zitten nog dagelijks op die littekens.quote:
uh nee....quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:53 schreef Citizen.Erased het volgende:
Als we op de maximum test capiciteit zitten en mensen met klachten blijven zich nog steeds braaf testen dan is 5,000 besmettingen misschien wel het maximum dat we per dag te zijn en gaan krijgen.
Nee, de uitslag is niet verwerkt in het systeem. Dat het niet bekend is, is niet zo.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zal het herformuleren: van 50% van de mensen die zijn getest, is de uitslag niet bekend.
Wat arrogant om andermans weloverwogen mening af te doen als 'schouderophalend' en 'acceptatiemodus'. Like it or not, pleiten voor een tijdelijke inperking van bepaalde vrijheden in dit soort crisistijden is geen vreemde mening. Sterker nog: volgens de meeste polls pleit het merendeel van de bevolking voor strengere maatregelen en méér inperkingen. En die zijn vast niet allemaal zo dom als ik klaarblijkelijk ben. Wellicht is dat gewoon een weloverwogen mening. Wellicht zijn er ook wel een hoop mensen die inzien dat andermans vrijheden op dit moment te vaak leiden tot een inperking van vrijheden van anderen...quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:01 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
(Wetmatige) regels aangaande de hoeveelheid mensen waarmee je mag afspreken, het dragen van bepaalde gezichtsbedekking, het afstand houden van mensen - dit is slechts een greep voorbeelden van diverse vrijheden, en rechten die wij hebben in Nederland, vrijheden en rechten waar vorige generaties zich hard voor hebben gemaakt. Dit hoeft niet altijd in de vorm van een oorlog te zijn overigens.
Waarom denk je dat de spoedwet (en meerdere pogingen) waarin getracht wet dit soort regels wetmatig te kunnen invoeren afgeschoten is door zo'n beetje elk onafhankelijk juridisch orgaan? Juist, het zijn nou eenmaal rechten en vrijheden. Waarom mogen mensen die hiervoor hebben gestudeerd niet hun zorgen uiten? Dit is niet louter een medische c.q. zorgcrisis, het gaat over hoe we (als maatschappij) willen leven en wat we willen inleveren. Gelúkkig zijn er dan ook nog mensen (die hiervoor gestudeerd hebben) te vinden die dit durven op te brengen in de media.
[..]
Zie hierboven. De mate waarin men de schouders ophaalt en zonder zelf nadenken in de acceptatiemodus zit, is voor mij een compleet raadsel. Mind you: kritisch zijn en debatten voeren is iets anders dan "#ikdoenietmeermee".
[..]
Ehm, nee, sorry. Het is geen overdrijven als de orde van advocaten, de raad voor de Rechtspraak én de Raad van State zich hier veelvuldig over hebben gebogen.
Ja en nee, ik daag je uit om het volgende artikel te lezen over een meer duurzame aanpak. Wellicht komt mijn punt dan ook beter uit de verf omdat e.e.a. met elkaar verbonden is maar dit lastig is te verwoorden in korte posts:quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dus dat de problemen juist komen door het juist dat het percentage dat medische zorg nodig heeft zo laag ligt. Als dat enorm hoog lag, kreeg het virus niet de kans om zich zoveel te verspreiden. Daarom is het bij ernstigere virusuitbraken als malaria ook niet nodig om de hele maatschappij op slot te doen, want de gevallen komen vanzelf snel aan het licht omdat ze ernstige klachten ontwikkelen en daardoor eenvoudig te isoleren zijn.
Het probleem met deze pandemie is dat er ontzettend veel mensen rondlopen die relatief weinig klachten ontwikkelen, maar wel anderen aansteken. Als het aantal besmettingen zo groot is, is dat alleen nog maar in de hand te houden door vergaande maatregelen op te leggen.
[..]
Dat zal best, maar dat is een hele andere discussie.
Het verleden biedt geen fijn beeld wat dat betreft alleen. Vrijheden die ingeperkt worden, worden niet eenvoudig meer teruggegeven, kijk maar naar de EU grondwet.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar ik kan me niet voorstellen hoe de coronaregels op welke manier dan ook nog relevant zijn als de pandemie voorbij is. Al die mondkapjes en de app gaan dan snel de prullenbak in, toch?
Is er niet zo'n sprookje over twee eekhoorns ofzo, waarbij de ene een goede voorraad voor de winter verzamelt en de andere meer een "yolo, we zien wel"-instelling erop nahoudt? En dat die laatste eekhoorn dan in de winter moet komen bedelen bij de eerste omdat-ie zo'n honger heeft?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 15:00 schreef HPoi het volgende:
Duitsland wordt weer gevraagd voor overloop IC bedden..... Wat een afgang!
Want die doen niet aan sensatie-gelul? Ik zie verder nergens iets daaromtrent?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 15:00 schreef HPoi het volgende:
Bron: Radio Veronica
Als je 50,000 testen kunt doen; en 10% blijft besmettelijk dan loop je tegen een plafond aan iedere dag. Aannemende dat iedereen met "klachten" zich blijft testen op de manier waarop ze dat nu doen en het virus zich niet extreem veel sneller gaat verspreiden.quote:
Nooit mee gestoptquote:Op woensdag 7 oktober 2020 15:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Heeft iedereen al wc papier ingeslagen?
Door de voorrangsregels voor bepaalde groepen is het niet ondenkbaar dat de mensen voor wie geen plek is om te testen, relatief vaak besmettelijk zijn. Vandaar dat zowel het aantal tests als het percentage positief tegelijk kan stijgen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 15:04 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je 50,000 testen kunt doen; en 10% blijft besmettelijk dan loop je tegen een plafond aan iedere dag. Aannemende dat iedereen met "klachten" zich blijft testen op de manier waarop ze dat nu doen en het virus zich niet extreem veel sneller gaat verspreiden.
Met beperkte test-capaciteit zul je dus meer naar het percentage moeten gaan kijken; maar blijf je mensen missen die zich niet kunnen testen.
Dat duidelijke eindmoment is er. Dat is ook vanaf de start van de uitbraak gecommuniceerd.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 15:03 schreef chratnox het volgende:
Tijdelijk inperken voor de volksgezondheid oke, maar er moet echt een duidelijke einddatum/eindmoment aan zitten.
Het is herfst, bladeren genoeg in de tuin.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 15:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Heeft iedereen al wc papier ingeslagen?
Huh, dat is wel raar. Het is nou niet alsof we IC bedden tekort komen momenteel toch, eerder gewone verpleging?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 15:00 schreef HPoi het volgende:
daar zijn het toch goeie buren voorquote:Op woensdag 7 oktober 2020 15:00 schreef HPoi het volgende:
Daar staat ook niet dat de uitslag wel bekend is, maar nog niet verwerkt in het systeem.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, de uitslag is niet verwerkt in het systeem. Dat het niet bekend is, is niet zo.
Dit staat er ook in de rapportage van het RIVM:
De gegevens van week 40 zijn nog niet volledig. Data tot 2 oktober is weergegeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |