Afzinken aubquote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Amsterdam weekdata:
Positief besmet:
Centrum: 14,3%, was 13,3
Nieuw West: 22,2%, was 20,1
Noord: 18,1%, was 13,6
Oost: 15,1%, was 12,9
West: 16,6%, was 15,1
Zuid: 13,9%, was 14
Zuid Oost: 24,6%, was 22,9
https://www.ggd.amsterdam(...)msterdam-amstelland/
Sommige gebieden echt gewoon meer of bijna 20%. Dat is echt veel.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Amsterdam weekdata:
Positief besmet:
Centrum: 14,3%, was 13,3
Nieuw West: 22,2%, was 20,1
Noord: 18,1%, was 13,6
Oost: 15,1%, was 12,9
West: 16,6%, was 15,1
Zuid: 13,9%, was 14
Zuid Oost: 24,6%, was 22,9
https://www.ggd.amsterdam(...)msterdam-amstelland/
Haha dat zou wat zijn....quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het gaat om mensen die zich lieten testen he, niet om algemene cijfers in de populatie.
(Wetmatige) regels aangaande de hoeveelheid mensen waarmee je mag afspreken, het dragen van bepaalde gezichtsbedekking, het afstand houden van mensen - dit is slechts een greep voorbeelden van diverse vrijheden, en rechten die wij hebben in Nederland, vrijheden en rechten waar vorige generaties zich hard voor hebben gemaakt. Dit hoeft niet altijd in de vorm van een oorlog te zijn overigens.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:36 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik voel mij gefrustreerd over de link leggen van vrijheden waar we hard voor gevochten hebben en de situatie nu met Covid-19. Hoe is in godsnaam de vrijheid die ons ontnomen is in de 2de wereldoorlog te vergelijken met de beperkingen die wij nu hebben? Ik vind het vrij disrespectvol naar de slachtoffers die zijn gevallen in die oorlog om deze vergelijking te trekken.
Zie hierboven. De mate waarin men de schouders ophaalt en zonder zelf nadenken in de acceptatiemodus zit, is voor mij een compleet raadsel. Mind you: kritisch zijn en debatten voeren is iets anders dan "#ikdoenietmeermee".quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:35 schreef Randier het volgende:
[..]
Een pandemie zo (daad)krachtig mogelijk willen bestrijden (dmv bijvoorbeeld een korte, stevige lockdown) zodat men niet verder of langer dan noodzakelijk beperkt wordt in zijn of haar vrijheden = laks omgaan met vrijheden?
Ehm, nee, sorry. Het is geen overdrijven als de orde van advocaten, de raad voor de Rechtspraak én de Raad van State zich hier veelvuldig over hebben gebogen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gaan we weer over vrijheden.....![]()
overdrijven is ook een vak hoor
Ik vind het vrij logisch, hoor. Deze pandemie is immers maar iets tijdelijks. Niemand wil z'n vrijheden permanent opgeven, maar tijdens een uitzonderlijke crisis kan best even een uitzondering gemaakt worden.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:01 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
De mate waarin men de schouders ophaalt en zonder zelf nadenken in de acceptatiemodus zit, is voor mij een compleet raadsel.
Veel te kort door de bocht.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:09 schreef hooibaal het volgende:
Jouw vrijheid stopt wanneer die ten koste gaat van die van een ander. Daar is in een pandemie toch al vrij snel sprake van.
Let wel dat die R-waarde behoorlijk achterloopt. De waarde die nu op het dashboard staat is van 18 september.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:10 schreef FalloutVATS het volgende:
Hmm ben benieuwd over een week. De R staat nu op 1,17. Vorige week was dat nog 1,27.
Help me even, op welke datum ging de kroeg ook alweer een uurtje eerder dicht?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Let wel dat die R-waarde behoorlijk achterloopt. De waarde die nu op het dashboard staat is van 18 september.
Ohja kut was dat even vergetenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Let wel dat die R-waarde behoorlijk achterloopt. De waarde die nu op het dashboard staat is van 18 september.
Ook 18 september he.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Help me even, op welke datum ging de kroeg ook alweer een uurtje eerder dicht?
Nee. Jouw recht om je te onttrekken aan de verschillende regels voor social distancing (wat dat zijn het, uiteindelijk) leidt per saldo tot meer besmettingen, die weer leiden tot een overschot aan ziekenhuisopnames maar ook tot meer besmette mensen in de openbare ruimte waardoor de vrijheid voor de zwakkeren in de samenleving om überhaupt boodschappen te kunnen doen drastisch wordt beperkt.quote:
Dat was toen we dagelijks 1500-2000 nieuw positief geteste mensen hadden.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je conclusie over ten koste gaan van anderen is te kort door de bocht. Want dat zou betekenen dat bijvoorbeeld kritiek of satire ook niet meer kan. Het gaat altijd om het vinden van een balans.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee. Jouw recht om je te onttrekken aan de verschillende regels voor social distancing (wat dat zijn het, uiteindelijk) leidt per saldo tot meer besmettingen, die weer leiden tot een overschot aan ziekenhuisopnames maar ook tot meer besmette mensen in de openbare ruimte waardoor de vrijheid voor de zwakkeren in de samenleving om überhaupt boodschappen te kunnen doen drastisch wordt beperkt.
Dus ja, de geclaimde vrijheden gaan direct ten koste van de vrijheden van anderen. Ze komen wel weer terug hoor, wees maar niet bang. Heeft alleen even wat tijd nodig - en een vaccin of een bruikbare behandelmethode.
Ja, het bleef ook een tijdje rond dat niveau hangen. Daarom zal de R-waarde wel wat gedaald zijn, I guess.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat was toen we dagelijks 1500-2000 nieuw positief geteste mensen hadden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |