Jep, alleen doel jij dan op het percentage van mensen die wél de uitslag hebben.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dat is bovendien een getal dat elke week verder daalt. De week daarvoor was het nog 70%, de week daarvoor boven de 90%.
Uhhuh.. ik heb het er liever gewoon niet in, we zijn al te vaak besodemieterd door die leugenaars. Ik heb niet zo veel op met politiek, onze democratie is een giller.. Ik heb nog steeds pijn in mijn reet van één of andere EU-grondwet.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:38 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dit is onzin. Als er een Kamermeerderheid is die het uit de wet wil hebben, dan verdwijnt het uit de wet.
Dit is echt veel te kort door de bocht. Ziekenhuisopnames zijn in de regel inherent aan hoe dodelijk c.q. gevaarlijk een virus is. Bovendien zijn er zowel qua opnames als mortaliteit grote verschillen in de verdeling onder de leeftijdscategorieën en kan je je beleid daar véél meer op aanpassen dan hetgeen we nu doen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Kom op hey, dit was in maart toch al wel duidelijk? Als iedereen met covid gelijk dood neervalt, hoef je ook geen zorg te verlenen en kan het virus zich bovendien niet verder verspreiden.
Het probleem met covid is juist dat het niet extreem dodelijk is, maar wel heel besmettelijk. Daardoor krijgen enorme aantallen mensen het virus. Aangezien een percentage daarvan intensieve medische hulp nodig heeft, raakt het zorgstelsel overspoeld met coronapatiënten en komt de reguliere zorg daardoor onder druk te staan.
Dát is waarom al deze maatregelen worden getroffen, en dat weet je best.
Ehhh, ja preciesquote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, alleen doel jij dan op het percentage van mensen die wél de uitslag hebben.En dat percentage daalt al een tijdje.
Jij zegt dat wat erin staat, er niet meer uit kan. Dat is onzin, daar zit geen enkele meningscomponent aan.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Uhhuh.. ik heb het er liever gewoon niet in, we zijn al te vaak besodemieterd door die leugenaars. Ik heb niet zo veel op met politiek, onze democratie is een giller.. Ik heb nog steeds pijn in mijn reet van één of andere EU-grondwet.![]()
Als die mannetjes nou te vertrouwen waren geweest, waar denk je dat al die tegenstand vandaan komt?![]()
Het IS overigens geen onzin wat ik zeg; jij vindt het onzin.. slight difference
Mijn vriendin had gewoon netjes na 26 uur de uitslag dus 3 a 4 dagen is een beetje overdrijven.quote:
Alleen gaat de kamer daar niet alleen over.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jij zegt dat wat erin staat, er niet meer uit kan. Dat is onzin, daar zit geen enkele meningscomponent aan.
pijn in je reet?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Uhhuh.. ik heb het er liever gewoon niet in, we zijn al te vaak besodemieterd door die leugenaars. Ik heb niet zo veel op met politiek, onze democratie is een giller.. Ik heb nog steeds pijn in mijn reet van één of andere EU-grondwet.![]()
Als die mannetjes nou te vertrouwen waren geweest, waar denk je dat al die tegenstand vandaan komt?![]()
Het IS overigens geen onzin wat ik zeg; jij vindt het onzin.. slight difference
En wat zeggen ze t.a.v. punt 3? Hoe groot/waarschijnlijk is dit potentieel?quote:
Hopelijk lezen de jongeren die zichzelf onkwetsbaar achten deze tweet ook en passen ze hun gedrag aan.quote:
Ik ken meerdere mensen die getest zijn, en allemaal uiterlijk de volgende dag hun uitslag hadden. Zijn er veel andere ervaringen hier?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:47 schreef Questular het volgende:
[..]
Mijn vriendin had gewoon netjes na 26 uur de uitslag dus 3 a 4 dagen is een beetje overdrijven.
Jeetje zeg, en dit beweren de top German scientists. Ik kan een top German scientist noemen die er een heel andere mening op nahoudt.quote:
dat je vriendin het binnen 26 uur had wil niet zeggen dat het overdreven is,,,,...ze hebben wel degelijk een grote achterstand nu en mensen die dagen wachten.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:47 schreef Questular het volgende:
[..]
Mijn vriendin had gewoon netjes na 26 uur de uitslag dus 3 a 4 dagen is een beetje overdrijven.
Da's anekdotisch. Kijk naar de cijfers: die zijn niet gunstig.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:50 schreef wpor het volgende:
[..]
Ik ken meerdere mensen die getest zijn, en allemaal uiterlijk de volgende dag hun uitslag hadden. Zijn er veel andere ervaringen hier?
Die mensen hebben wel een uitslag maar het is nog niet verwerkt in de aggregratie denk ik. De cijfers die via de GGD komen moeten ook gefilterd worden op doubleurs en ik kan me voorstellen dat dingen sowieso langer duren vanwege privacy-gevoeligheden enzo.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Uit de rapportage van gisteren blijkt dat 50% van de mensen die afgelopen week zijn getest nog geen uitslag hebben.
Ook hier kun je bewondering hebben voor het mechanisme, hoe een virus - los van biogenetica - zich al kan verspreiden in onze samenleving voordat het effectief gedecteerd kan wordt.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan twee weken om een test te regelen
Nee, je leest wat jij wilt lezen.. ik zeg niet dat het niet kán, er kúnnen wel degelijk dingen weer uit de wet gehaald worden, alleen gebeurt het maar zeldenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jij zegt dat wat erin staat, er niet meer uit kan. Dat is onzin, daar zit geen enkele meningscomponent aan.
Ik zal het herformuleren: van 50% van de mensen die zijn getest, is de uitslag niet bekend. Waarom die uitslag niet bekend is, is ook niet bekend (althans, niet bij ons). Wat wel duidelijk is, is dat dit percentage rap oploopt: elke week is er een flink groter aandeel mensen van wie de uitslag nog niet bekend is.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die mensen hebben wel een uitslag maar het is nog niet verwerkt in de aggregratie denk ik. De cijfers die via de GGD komen moeten ook gefilterd worden op doubleurs en ik kan me voorstellen dat dingen sowieso langer duren vanwege privacy-gevoeligheden enzo.
TR gezet voor het WEDEROM generaliseren van een complete bevolkingsgroep.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hopelijk lezen de jongeren die zichzelf onkwetsbaar achten deze tweet ook en passen ze hun gedrag aan.
Sommige mensen stoppen een grondwet blijkbaar in hun reet.. je moet het maar lekker vinden.quote:
Nieuw West yoloquote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Amsterdam weekdata:
Positief besmet:
Centrum: 14,3%, was 13,3
Nieuw West: 22,2%, was 20,1
Noord: 18,1%, was 13,6
Oost: 15,1%, was 12,9
West: 16,6%, was 15,1
Zuid: 13,9%, was 14
Zuid Oost: 24,6%, was 22,9
https://www.ggd.amsterdam(...)msterdam-amstelland/
Het punt is dus dat de problemen juist komen door het juist dat het percentage dat medische zorg nodig heeft zo laag ligt. Als dat enorm hoog lag, kreeg het virus niet de kans om zich zoveel te verspreiden. Daarom is het bij ernstigere virusuitbraken als malaria ook niet nodig om de hele maatschappij op slot te doen, want de gevallen komen vanzelf snel aan het licht omdat ze ernstige klachten ontwikkelen en daardoor eenvoudig te isoleren zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:46 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Dit is echt veel te kort door de bocht. Ziekenhuisopnames zijn in de regel inherent aan hoe dodelijk c.q. gevaarlijk een virus is.
Dat zal best, maar dat is een hele andere discussie.quote:Bovendien zijn er zowel qua opnames als mortaliteit grote verschillen in de verdeling onder de leeftijdscategorieën en kan je je beleid daar véél meer op aanpassen dan hetgeen we nu doen.
OK ik dacht al gaat de EU zich nu ook met de darkrooms bemoeienquote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Sommige mensen stoppen een grondwet blijkbaar in hun reet.. je moet het maar lekker vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |