quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:57 schreef SQ het volgende:
Hij had een flinke knoop in zijn navelstreng en geen vruchtwater meer. Ik ben zo blij dat ik naar mijn kindje heb geluisterd. Anders waren we hem misschien wel kwijt geweest.
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 00:26 schreef SQ het volgende:
Thanks!
Hij is ook echt zó mini. Na 3995 en 4320 zag ik 3170 gram niet aankomenhij zal wel een flinke tijd in zijn kleertjes passen
Ja ik denk het wel, want een volgroeide baby draait zichzelf niet zo meer in de knoop. Maar het kan zijn dat ie zich pas later is gaan strak trekken. Ik heb er iig bijna mijn hele zwangerschap angst voor gehad - vooral toen ze bij de SEO constateerden dat hij een bizar lange navelstreng had. Dus best raar dat die angst ook waarheid bleekquote:Op donderdag 8 oktober 2020 06:25 schreef Roomsnoes het volgende:
Ooh wat een mooi klein kindje SQ- van harte!
En shit wat emg met die knoop. Wat moet dat een bewogen dag zijn geweest. Ontzettend goed dat je op je gevoel bent afgegaam zeg! Zou die knoop er lang hebben gezeten?
Shit zeg... wat een ontzettend geluk dat het goed is gegaan dan eigenlijk. En ondanks eerdere vlotte bevallingen, had een vaginale bevalling voor T dus heel anders af kunnen lopen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 06:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja ik denk het wel, want een volgroeide baby draait zichzelf niet zo meer in de knoop. Maar het kan zijn dat ie zich pas later is gaan strak trekken. Ik heb er iig bijna mijn hele zwangerschap angst voor gehad - vooral toen ze bij de SEO constateerden dat hij een bizar lange navelstreng had. Dus best raar dat die angst ook waarheid bleek
tijdens de zwangerschap van Noud was er een meisje uit mijn pufclub die haar kindje verloor tijdens de bevalling door het strak trekken van een knoop in de navelstreng. Dat is me altijd zó ontzettend bij gebleven![]()
Ik voel me op zich wel goed maar mijn buik is wel echt een oorlogsgebied nuquote:Op donderdag 8 oktober 2020 06:54 schreef monsterd. het volgende:
Gefeliciteerd, gelukkig is nu alles goed. Maar wat een schok van de knoop en geen vruchtwater zeg... hoe voel je je? Mag de rest van het gezin alweer bij jullie?
Gefeliciteerd SQquote:Op donderdag 8 oktober 2020 07:36 schreef SQ het volgende:
Thanks allemaal
Ik word er wel goed mee geconfronteerd hoe vaak je je buikspieren eigenlijk gebruikt. Kanonne.
Ik moet bijna huilen van dit bericht.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:57 schreef SQ het volgende:
Meld, met baby uit de buik![]()
Ik ben dinsdagavond opgenomen voor inleiding met ballon ivm weinig leven voelen icm bijna geen vruchtwater meer (de ironie).
De ballon was na 3 uur los, maar verder gebeurde er weinig. Heb meerdere keren tabletjes gekregen maar leidde tot weinig meer dan flinke harde buiken.
Waar het wél toe leidde was een flink dippende hartslag van de baby bij elke harde buik. En aangezien harde buiken nog lang niet het echte werk zijn durfden ze de inleiding niet door te zetten.
Dus in de scrubs naar de OK, waar om 21:24 u. T.eun via een sectio is geboren.
Hij had een flinke knoop in zijn navelstreng en geen vruchtwater meer. Ik ben zo blij dat ik naar mijn kindje heb geluisterd. Anders waren we hem misschien wel kwijt geweest.
Het was in alle opzichten waar ik niét voor tekende, maar ik weet nu ook: het maakt niet uit. Hij is er. Hij is gezond.
Dus zo kan het ook zomaar ineens gaan
Ahhh wat lief zegquote:Op donderdag 8 oktober 2020 08:23 schreef Mrs.Peel het volgende:
Gefeliciteerd @:sq en @:bleiblei Hij is er, jullie mooie zoonMijn bijna 2-jarige zag de foto, en zei vertederd "Baby! Slapen! Ahwwww
" en ging de foto aaien. Daarna begon hij te zingen voor T, en ik mocht de foto niet meer weg doen
Rillingen bij het verhaalWat goed dat jullie zo goed geholpen zijn, jullie hebben een engeltje op de schouder gehad.
Heel veel geluk samen![]()
En dat je dus blijkbaar echt wel een goed setje buikspieren hebt ondanks dat ze goed verstopt zittenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 07:36 schreef SQ het volgende:
Thanks allemaal
Ik word er wel goed mee geconfronteerd hoe vaak je je buikspieren eigenlijk gebruikt. Kanonne.
Buik vasthoudend als een omaatje naar de douche ja, haha. Was bij mij alleen de eerste dag gelukkig. En ik heb echt 0.0 getrainde buikspieren. Maar volgens mij heb ik wel geluk gehad met m'n snelle herstel.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:26 schreef Wolken het volgende:
[..]
En dat je dus blijkbaar echt wel een goed setje buikspieren hebt ondanks dat ze goed verstopt zitten.
Ik voel nu gewoon weer hoe alles zo een pijn deed de eerste dagen en dan de eerste keer krom schuifelend naar de douche toe gaan...
Ik vond het wel een heel puur iets, opgezwollen, nabloedend en uitgeput ging mijn vriend mij wassen en afdrogen, zo teder is hij nooit geweest.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:29 schreef Donna het volgende:
[..]
Buik vasthoudend als een omaatje naar de douche ja, haha. Was bij mij alleen de eerste dag gelukkig. En ik heb echt 0.0 getrainde buikspieren. Maar volgens mij heb ik wel geluk gehad met m'n snelle herstel.
Geeft hoop voor over 5.5 weken.
Ja het was best wel intiem allemaal. Ik vond het ook wel fijn op een gekke manier. Hij heeft ook foto's van de snee gemaakt na de eerste keer douchen. Ben ik toch ook wel blij mee, heb je tenminste zelf ook een beetje een idee. Die opgezwollen buik vond ik wel raar, die is op sommige foto's ook heel goed aanwezig. Duidelijk geen babybuik meer, maar een operatie buik.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:31 schreef Wolken het volgende:
[..]
Ik vond het wel een heel puur iets, opgezwollen, nabloedend en uitgeput ging mijn vriend mij wassen en afdrogen, zo teder is hij nooit geweest.
Oh fuck man. Wat goed dat je hebt geluisterd naar je lichaam! Wat ontzettend GOED!quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:57 schreef SQ het volgende:
Ik ben dinsdagavond opgenomen voor inleiding met ballon ivm weinig leven voelen icm bijna geen vruchtwater meer (de ironie).
De ballon was na 3 uur los, maar verder gebeurde er weinig. Heb meerdere keren tabletjes gekregen maar leidde tot weinig meer dan flinke harde buiken.
Waar het wél toe leidde was een flink dippende hartslag van de baby bij elke harde buik. En aangezien harde buiken nog lang niet het echte werk zijn durfden ze de inleiding niet door te zetten.
Het was in alle opzichten waar ik niét voor tekende, maar ik weet nu ook: het maakt niet uit. Hij is er. Hij is gezond.
Fijn dat je bent gegaan en weer gaat. Onderschat je instinct nietquote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:07 schreef Gaddle het volgende:
Poeh wat een heftig dagje geweest gisteren.
Ik ben helemaal door de mangel geweest. Ze namen het toch wel erg serieus.
Fijn, maar soms ook soort eng, want ik was bijna de hele tijd alleen.
Ik heb wel 8uur in het ziekenhuis doorgebracht.
Om 10 uur heb ik weer een ecg. Ze zijn bang dat omdat ik veel vruchtwater heb, de baarmoeder het niet aan kan.
Dat vind ik best wel heftig. Zo even energie verzamelen om te gaan. lol
een van de operatie-assistentenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:10 schreef Holy_Goat het volgende:
Jemig SQ. Wat een ervaring. Heel blij dat alles nu 'goed' is.
Gefeliciteerd
Wie heeft die OK foto gemaakt eigenlijk?
Dacht al, toch niet bleiblei? Ik zou echt van m'n graatje gaan van spanningquote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:01 schreef SQ het volgende:
[..]
een van de operatie-assistentenda's ook een van de weinige voordelen van zo'n keizersnede.
Verder, iedereen bedankt voor alle felicitaties en lieve reacties! Het gaat best goed met me. Op het moment dat ik het oordeel kreeg heb ik best even gehuild en ik vond het ook echt heel eng eigenlijk.
Ik heb deze zwangerschap wel eens gegrapt dat het vast wel een sectio zou worden na al die fratsen. Little did I know
Anyway, neemt uw instincten dus altijd serieus. Ik ben ontzettend blij met het adequate handelen van het personeel hierwant het had dus echt allemaal heel anders af kunnen lopen.
Ik krijg nog 2 groeiecho's en dan geeft de gynaecoloog haar kansberekening. En het uitgebreide gesprek komt ook nog.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:59 schreef Wolken het volgende:
Hier heeft de oa ook foto's gemaakt toen, even snel uitleggen hoe het toestel werkt en gaan. Partner blijft, als het goed is, bij het hoofdeinde zitten.
Heeft Blei wel alles meegekeken?
Donna, kies jij deze keer sowieso voor een ks? Ik ben nog steeds wat in dubio maar neig, helemaal nu hij in stuit ligt, toch ook voor een ks.
Ik vond de gebeurtenis ingrijpend, maar het herstel verrassend snel en voorspoedig. Elke bevalling is anders, ook met een ks.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:27 schreef Malteser het volgende:
@:Donna en @:Wolken
Er zijn veel verhalen te vinden over hoe (het herstel van) een tweede sectio tegenvalt tov een eerste sectio. Ongeacht wat jullie keuze is/gaat worden, weet dat er ook succesverhalen zijn.![]()
Mijn tweede sectio/herstel verliep net zo voorspoedig als bij sectio nummer 1.
quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:57 schreef SQ het volgende:
Ik weet dat jouw zwangerschap heel zwaar was, maar heb je wel ooit nagedacht over een derde? Dat houdt mij nog wel een beetje tegen om voor de ks te kiezen omdat ze dan een derde zwangerschap afraden. Nou denk ik niet dat er überhaupt nog een nummer 3 gaat komen maar dan is het wel echt zo definitief.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:27 schreef Malteser het volgende:
@:Donna en @:Wolken
Er zijn veel verhalen te vinden over hoe (het herstel van) een tweede sectio tegenvalt tov een eerste sectio. Ongeacht wat jullie keuze is/gaat worden, weet dat er ook succesverhalen zijn.![]()
Mijn tweede sectio/herstel verliep net zo voorspoedig als bij sectio nummer 1.
Klopt dit wel?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:26 schreef Wolken het volgende:
Dat houdt mij nog wel een beetje tegen om voor de ks te kiezen omdat ze dan een derde zwangerschap afraden.
Drie of meer sectio’s in de voorgeschiedenis is een contra-indicatie voor een vaginale baring.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:33 schreef Viv het volgende:
[..]
Klopt dit wel?Ik ken alleen de algemene regel dat je na twee keizersnedes niet meer mag kiezen voor een vaginale bevalling bij een volgende zwangerschap. Niet dat die volgende zwangerschap afgeraden zou worden.
Na de geboorte van nummer twee wilde ik in eerste instantie wel een nummer drie, ondanks de zwangerschap. Onze gyn raadde dat ook niet af, alleen ‘mag’ je niet meer vaginaal bevallen na twee keizersnedes.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:26 schreef Wolken het volgende:
[..]
Ik weet dat jouw zwangerschap heel zwaar was, maar heb je wel ooit nagedacht over een derde? Dat houdt mij nog wel een beetje tegen om voor de ks te kiezen omdat ze dan een derde zwangerschap afraden. Nou denk ik niet dat er überhaupt nog een nummer 3 gaat komen maar dan is het wel echt zo definitief.
Dit! In ons ziekenhuis geldt na twee keizersnedes ‘een verplichte’ derde keizersnede. Maar drie ‘mag’ dus.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:33 schreef Viv het volgende:
[..]
Klopt dit wel?Ik ken alleen de algemene regel dat je na twee keizersnedes niet meer mag kiezen voor een vaginale bevalling bij een volgende zwangerschap. Niet dat die volgende zwangerschap afgeraden zou worden.
Uiteraard kies je zelf.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:47 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Drie of meer sectio’s in de voorgeschiedenis is een contra-indicatie voor een vaginale baring.
Verder is het gelukkig niet zo dat je niet meer vaginaal zou mogen bevallen na xx aantal keizersnedes, dat kies je nog altijd zelf.
Dit. Ik heb mijn post ook nog aangepast en voorzien van aanhalingstekens, omdat ik al dacht dat er iemand zou komen met “je bepaalt altijd zelf”.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:00 schreef Viv het volgende:
[..]
Uiteraard kies je zelf.Ik vond het niet nodig om "mag" tussen aanhalingstekens te zetten, maar bij deze.
Het ging erom dat er bij mijn weten geen algemene regel is die een derde zwangerschap afraadt na twee keizersnedes. Dan zou @:Wolken haar wens voor een eventueel derde kind niet mee hoeven te nemen in de afwegingen voor/tegen een keizersnede in haar huidige zwangerschap. Lijkt me goed als ze dit nog even checkt bij haar zorgverleners.
Ik zou het sowieso even vragen inderdaad.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:32 schreef Wolken het volgende:
Naja, ik ben nu al een bejaarde zwangere dus verwacht ook zeker geen derde, maar ik wil het wel graag meenemen in de overweging. Volgende week spreek ik de gynaecoloog weer, ik zal het hem even vragen al zei hij vorige keer wel iets in de trant dat als het toch onze laatste zou zijn een ks geen probleem was. Misschien heb ik jet opgevat als " je mag max 2 ks " terwijl hij bedoelde dat de derde dan standaard een ks zou worden.
Gefeliciteerd! En goed dat je hebt geluisterd, feilloos instinctquote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:57 schreef SQ het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |