abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator/colorchick woensdag 7 oktober 2020 @ 08:09:04 #76
382129 crew  Donna
pi_195479919
Woelen *O*
pi_195480121
Spanneeeend!
  woensdag 7 oktober 2020 @ 08:57:47 #78
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195480411
SQ, hoera voor negatieve test en woelen!
MaJo, spannend zeg, bieden op een huis! Ik trok dat heel slecht, dat wachten :P
LTC, je klinkt heel gelukkig O+

Sorry, ik vergeet de helft! Ik heb erg veel pijn de laatste dagen en ben zo enorm moe dat ik er even niet helemaal bij ben. Maar Pukkie gaat lekker geloof ik!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195480744
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 08:06 schreef SQ het volgende:
Ze gaan vandaag kijken of ze de boel al een beetje los kunnen woelen ;)
Ik ga niet voor strippen deze keer, elke keer alleen gerommel en bij mij doet t ook echt pijn en veel bloed door mn gevoelige bmm.
Wel veel succes!!
  woensdag 7 oktober 2020 @ 10:43:47 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195481921
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 06:52 schreef Philomijn het volgende:
Persvrijheid voor SQ *O* (heel mooi gevonden :D) en suikergoed voor Gogo! *O*

LTC hoe hadden ze ontdekt dat je een hartvormige baarmoeder hebt? Tijdens de 20wekenecho of wist je dat al voor je zwangerschap? Die roze wolk klinkt fantastisch O+ Dat je daar maar heerlijk lang op mag blijven zweven!

Ik zit te kijken naar zwangerschapsyoga en nu twijfel ik tussen een cursus waarin je echt alle fases van de bevalling etc ook doorneemt met een groepje, partnerles en de hele rambam of gewoon losse lessen. Aan de ene kant denk ik: ach zo’n cursus is ook wel weer leuk, maar aan de andere kant heb ik de vorige x (naar grote tevredenheid) een cursus HypnoBirthing gevolgd en denk ik van ga ik dan niet denken ‘weet ik al’ (of iets dergelijks). Ga ook nog een opfriscursus (2x 2 uur dus echt een lang traject is het niet) van HypnoBirthing volgen. Jullie ervaring met zwangerschapsyoga?
Hypnobirthing _O_

Gewoon weer doen, dan kom je weer in een positieve mindset (en die mjndset heeft wel onderhoud nodig). Als je Engels goed is, zoek The Positive Birth company maar eens op. Hele laagdrempelige cursus met toegang tot honderden bevallingsverhalen. Ik las er elke avond 4 of 5 en daar viel ik dan mee in slaap :+ . En de online cursus kost iets van 40 euro.

Zwangerschapsyoga heb ik 1 keer geprobeerd maar ging meer over poses die je wel kunt doen met dikke pens, in plaats van contact maken met je lijf en ademhaling dus afgehaakt. Deed niets voor mij, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk :) .
Resistance is futile.
pi_195482104
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 06:52 schreef Philomijn het volgende:
Persvrijheid voor SQ *O* (heel mooi gevonden :D) en suikergoed voor Gogo! *O*

LTC hoe hadden ze ontdekt dat je een hartvormige baarmoeder hebt? Tijdens de 20wekenecho of wist je dat al voor je zwangerschap? Die roze wolk klinkt fantastisch O+ Dat je daar maar heerlijk lang op mag blijven zweven!

Ik zit te kijken naar zwangerschapsyoga en nu twijfel ik tussen een cursus waarin je echt alle fases van de bevalling etc ook doorneemt met een groepje, partnerles en de hele rambam of gewoon losse lessen. Aan de ene kant denk ik: ach zo’n cursus is ook wel weer leuk, maar aan de andere kant heb ik de vorige x (naar grote tevredenheid) een cursus HypnoBirthing gevolgd en denk ik van ga ik dan niet denken ‘weet ik al’ (of iets dergelijks). Ga ook nog een opfriscursus (2x 2 uur dus echt een lang traject is het niet) van HypnoBirthing volgen. Jullie ervaring met zwangerschapsyoga?
Ik heb zwangerschapyoga gedaan. Ik vind het wel fijn. Ik heb twee soorten gedaan. Kalsa way vind ik echt geweldig 😊
Je bent echt bezig. Je uithoudingsvermogen word echt op de proef gesteld. Ik vind het een leuke uitdaging.

Ik zit nu in het ziekenhuis 🏥
Ik voel de kleine niet, maar de scan geeft weer dat hij/zij beweegt. Dat is fijn
  woensdag 7 oktober 2020 @ 10:58:14 #82
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195482136
Ik heb een heel andere ervaring met zwangerschapsyoga, bij ons ging het juist wel heel erg om ademhaling en contact maken met je lichaam. :)
De meeste van dit soort “cursussen” zijn wel gericht op first-timers, althans dat trekt het aan.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_195482225
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:58 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb een heel andere ervaring met zwangerschapsyoga, bij ons ging het juist wel heel erg om ademhaling en contact maken met je lichaam. :)
De meeste van dit soort “cursussen” zijn wel gericht op first-timers, althans dat trekt het aan.
Hier ook :)
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 11:18:27 #84
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_195482336
Ik heb bij de eerste yoga gedaan, was idd heel erg gericht op ademhaling, m.i. weinig op oefeningen. Bij de tweede gekozen voor Pilates. Dat beviel me veel meer, naast de ademhaling daar veel meer bezig met oefeningen/ houding/ versterken spieren. En veel minder zweverig, waar ik heel blij mee was (want met zweverigheid kon en kan ik helemaal niets).
  woensdag 7 oktober 2020 @ 11:19:44 #85
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195482357
Ook niet gek, ik kreeg een cursus hypnobirthing aangeboden op dinsdagavond om half zeven met partner. Da's toch niet te doen voor mensen met al een kindje? Dan haak je vanzelf wel af.

En verder nog steeds infuusloos en van de bedrijfsarts groen licht om nog effe een weekje af te wachten voor ik weer ga werken om vooral niet te hard van stapel te lopen. Fijn dat hij zo meedenkt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195483345
Dat is erg fijn Tink!

Ik doe nu een cursus zwangerschapsyoga. Ongeveer 20 minuten van de tijd wordt besteed aan uitleg over een aspect van de bevalling, soms wat langer. De overige tijd is voor ontspannen, contact maken en oefeningen. Ben pas twee keer geweest, maar ik vind het vooral heel fijn dat het echt even om het zwanger zijn draait en ik me daar even op kan focussen. Voor de informatie hoef ik het niet te doen, leer er niet veel nieuws, hoewel het soms wel fijn is om dingen nog een keer te horen.
  Moderator woensdag 7 oktober 2020 @ 13:03:49 #87
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195484422
Fokwet }:| Super slecht geslapen, last van maagzuur en moest er 100x uit om te plassen. Het bod op het huis hielp ook niet mee, ging daar steeds over nadenken :D

SQ en Gaddle, fijn dat er beweging is! Dat blijft toch gewoon heel rot als je even minder voelt :*

Ik heb net een sticker gekregen van de VK, ze vond me nog heel fit ogen :D dus ik mag weer 2 weken door :s)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator/colorchick woensdag 7 oktober 2020 @ 13:38:53 #88
382129 crew  Donna
pi_195485099
Ik deed bij de eerste zwangerschapsyoga, maar kreeg vreselijk maagzuur van al die houdingen, dus opgezegd toen.

Mooizo @MaJo ,weer goedgekeurd!

Gisteren geboortekaartje uitgezocht. Vandaag even proefdrukje bestellen.
Nu ik richting de 33 weken (slik) ga moet er toch wel even iets gebeuren.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 14:57:12 #89
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195486382
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:58 schreef Mariposas het volgende:
Dan had ik gewoon pech, denk ik.
Resistance is futile.
pi_195486764
Hier geen cursus gedaan maar merk wel, tijdens ons midweekje Vennenbos, dat gewichtloos in het water wel echt fantastisch super chill is. Even geen last van zijn hoofd tegen de ribben en bekkenpijn. En, als bonus, kan ik niet al die glijbanen af met peuter dus vriend is aan de beurt.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  woensdag 7 oktober 2020 @ 15:35:27 #91
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195486952
Ik wil ook wel zwemmen, maar er is nergens zwangerschapszwemmen in de buurt en ik heb geen zin om gewoon maar baantjes te trekken. Lijkt me zo ongezellig. Hoop wel straks met spruit te babyzwemmen. Da's met prul alleen op vakantie gelukt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 7 oktober 2020 @ 15:37:29 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_195486980
Dat was wel het voordeel van die hete zomer met een tokkiebad in de tuin. Lekker gewichtloos dobberen O+
disclaimer
  Moderator woensdag 7 oktober 2020 @ 15:41:26 #93
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195487044
Ik heb een zwanger actief cursus gedaan (pufclub) en bij de haptonoom een paar sessies gedaan met manlief. Dit was wel een goede combi qua ademhaling, houdingen en info over wat er precies gebeurt tijdens de bevalling.

Zwemmen is inderdaad heerlijk met een dikke buik O+ In Oostenrijk zijn we een paar keer naar de wellness geweest (3x :@ ) en dat was echt zo fijn! Ik bedacht gisteren dat de eerstvolgende keer wellness nog wel een tijdje op zich zal laten wachten, lijkt me niet zo handig met lektetten enzo :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 7 oktober 2020 @ 18:19:45 #94
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195490160
Nog helemaal vergeten te vertellen dat mijn baby helemaal is ingedaald en vibi ligt *O* Betekent alleen dus wel dat die voetjes in mijn ribben een blijvertje zijn :')

[ Bericht 1% gewijzigd door MaJo op 07-10-2020 21:12:38 ]
pi_195495019
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:41 schreef MaJo het volgende:
Ik heb een zwanger actief cursus gedaan (pufclub) en bij de haptonoom een paar sessies gedaan met manlief. Dit was wel een goede combi qua ademhaling, houdingen en info over wat er precies gebeurt tijdens de bevalling.

Zwemmen is inderdaad heerlijk met een dikke buik O+ In Oostenrijk zijn we een paar keer naar de wellness geweest (3x :@ ) en dat was echt zo fijn! Ik bedacht gisteren dat de eerstvolgende keer wellness nog wel een tijdje op zich zal laten wachten, lijkt me niet zo handig met lektetten enzo :')
Op zich kan je prima zwemmen met lektieten hoor, ervoor even voeden en anders een donkere bikini / badpak aan. Verder komen er heel wat viezere lichaamssappen in het water dan een paar druppels mm ;) .
  Moderator woensdag 7 oktober 2020 @ 22:01:51 #96
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195495364
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 21:46 schreef Wolken het volgende:

[..]

Op zich kan je prima zwemmen met lektieten hoor, ervoor even voeden en anders een donkere bikini / badpak aan. Verder komen er heel wat viezere lichaamssappen in het water dan een paar druppels mm ;) .
Ik ben van de nakende wellness :9 En dat laatste is ongetwijfeld waar _O-
  woensdag 7 oktober 2020 @ 23:57:54 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_195497859
Meld, met baby uit de buik :o

Ik ben dinsdagavond opgenomen voor inleiding met ballon ivm weinig leven voelen icm bijna geen vruchtwater meer (de ironie).
De ballon was na 3 uur los, maar verder gebeurde er weinig. Heb meerdere keren tabletjes gekregen maar leidde tot weinig meer dan flinke harde buiken.
Waar het wél toe leidde was een flink dippende hartslag van de baby bij elke harde buik. En aangezien harde buiken nog lang niet het echte werk zijn durfden ze de inleiding niet door te zetten.
Dus in de scrubs naar de OK, waar om 21:24 u. T.eun via een sectio is geboren.
Hij had een flinke knoop in zijn navelstreng en geen vruchtwater meer. Ik ben zo blij dat ik naar mijn kindje heb geluisterd. Anders waren we hem misschien wel kwijt geweest.
Het was in alle opzichten waar ik niét voor tekende, maar ik weet nu ook: het maakt niet uit. Hij is er. Hij is gezond.

Dus zo kan het ook zomaar ineens gaan :')
disclaimer
pi_195497895
Ahh SQ wat heftig zeg! Wat goed inderdaad dat je naar je gevoel hebt geluisterd en fijn dat hij gezond ter wereld is gekomen! Linksom of rechtsom, daar gaat het uiteindelijk om.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 00:12:27 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_195497941
Plaatje bij het praatje:

En de knoop:

disclaimer
pi_195497969
Gefeliciteerd SQ!

Beterschap met je herstel. En idd, linksom of rechtsom, je hebt nu een gezond zoontje in je armen. Heel veel geluk als gezin van 5.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')