Oh fuck man. Wat goed dat je hebt geluisterd naar je lichaam! Wat ontzettend GOED!quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:57 schreef SQ het volgende:
Meld, met baby uit de buik![]()
Ik ben dinsdagavond opgenomen voor inleiding met ballon ivm weinig leven voelen icm bijna geen vruchtwater meer (de ironie).
De ballon was na 3 uur los, maar verder gebeurde er weinig. Heb meerdere keren tabletjes gekregen maar leidde tot weinig meer dan flinke harde buiken.
Waar het wél toe leidde was een flink dippende hartslag van de baby bij elke harde buik. En aangezien harde buiken nog lang niet het echte werk zijn durfden ze de inleiding niet door te zetten.
Dus in de scrubs naar de OK, waar om 21:24 u. T.eun via een sectio is geboren.
Hij had een flinke knoop in zijn navelstreng en geen vruchtwater meer. Ik ben zo blij dat ik naar mijn kindje heb geluisterd. Anders waren we hem misschien wel kwijt geweest.
Het was in alle opzichten waar ik niét voor tekende, maar ik weet nu ook: het maakt niet uit. Hij is er. Hij is gezond.
Dus zo kan het ook zomaar ineens gaan
Fijn dat je bent gegaan en weer gaat. Onderschat je instinct nietquote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:07 schreef Gaddle het volgende:
Poeh wat een heftig dagje geweest gisteren.
Ik ben helemaal door de mangel geweest. Ze namen het toch wel erg serieus.
Fijn, maar soms ook soort eng, want ik was bijna de hele tijd alleen.
Ik heb wel 8uur in het ziekenhuis doorgebracht.
Om 10 uur heb ik weer een ecg. Ze zijn bang dat omdat ik veel vruchtwater heb, de baarmoeder het niet aan kan.
Dat vind ik best wel heftig. Zo even energie verzamelen om te gaan. lol
een van de operatie-assistentenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:10 schreef Holy_Goat het volgende:
Jemig SQ. Wat een ervaring. Heel blij dat alles nu 'goed' is.
Gefeliciteerd
Wie heeft die OK foto gemaakt eigenlijk?
Dacht al, toch niet bleiblei? Ik zou echt van m'n graatje gaan van spanningquote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:01 schreef SQ het volgende:
[..]
een van de operatie-assistentenda's ook een van de weinige voordelen van zo'n keizersnede.
Verder, iedereen bedankt voor alle felicitaties en lieve reacties! Het gaat best goed met me. Op het moment dat ik het oordeel kreeg heb ik best even gehuild en ik vond het ook echt heel eng eigenlijk.
Ik heb deze zwangerschap wel eens gegrapt dat het vast wel een sectio zou worden na al die fratsen. Little did I know
Anyway, neemt uw instincten dus altijd serieus. Ik ben ontzettend blij met het adequate handelen van het personeel hierwant het had dus echt allemaal heel anders af kunnen lopen.
Ik krijg nog 2 groeiecho's en dan geeft de gynaecoloog haar kansberekening. En het uitgebreide gesprek komt ook nog.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:59 schreef Wolken het volgende:
Hier heeft de oa ook foto's gemaakt toen, even snel uitleggen hoe het toestel werkt en gaan. Partner blijft, als het goed is, bij het hoofdeinde zitten.
Heeft Blei wel alles meegekeken?
Donna, kies jij deze keer sowieso voor een ks? Ik ben nog steeds wat in dubio maar neig, helemaal nu hij in stuit ligt, toch ook voor een ks.
Ik vond de gebeurtenis ingrijpend, maar het herstel verrassend snel en voorspoedig. Elke bevalling is anders, ook met een ks.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:27 schreef Malteser het volgende:
@:Donna en @:Wolken
Er zijn veel verhalen te vinden over hoe (het herstel van) een tweede sectio tegenvalt tov een eerste sectio. Ongeacht wat jullie keuze is/gaat worden, weet dat er ook succesverhalen zijn.![]()
Mijn tweede sectio/herstel verliep net zo voorspoedig als bij sectio nummer 1.
quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:57 schreef SQ het volgende:
Ik ben dinsdagavond opgenomen voor inleiding met ballon ivm weinig leven voelen icm bijna geen vruchtwater meer (de ironie).
De ballon was na 3 uur los, maar verder gebeurde er weinig. Heb meerdere keren tabletjes gekregen maar leidde tot weinig meer dan flinke harde buiken.
Waar het wél toe leidde was een flink dippende hartslag van de baby bij elke harde buik. En aangezien harde buiken nog lang niet het echte werk zijn durfden ze de inleiding niet door te zetten.
Hij had een flinke knoop in zijn navelstreng en geen vruchtwater meer. Ik ben zo blij dat ik naar mijn kindje heb geluisterd. Anders waren we hem misschien wel kwijt geweest.
Het was in alle opzichten waar ik niét voor tekende, maar ik weet nu ook: het maakt niet uit. Hij is er. Hij is gezond.
Ik weet dat jouw zwangerschap heel zwaar was, maar heb je wel ooit nagedacht over een derde? Dat houdt mij nog wel een beetje tegen om voor de ks te kiezen omdat ze dan een derde zwangerschap afraden. Nou denk ik niet dat er überhaupt nog een nummer 3 gaat komen maar dan is het wel echt zo definitief.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:27 schreef Malteser het volgende:
@:Donna en @:Wolken
Er zijn veel verhalen te vinden over hoe (het herstel van) een tweede sectio tegenvalt tov een eerste sectio. Ongeacht wat jullie keuze is/gaat worden, weet dat er ook succesverhalen zijn.![]()
Mijn tweede sectio/herstel verliep net zo voorspoedig als bij sectio nummer 1.
Klopt dit wel?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:26 schreef Wolken het volgende:
Dat houdt mij nog wel een beetje tegen om voor de ks te kiezen omdat ze dan een derde zwangerschap afraden.
Drie of meer sectio’s in de voorgeschiedenis is een contra-indicatie voor een vaginale baring.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:33 schreef Viv het volgende:
[..]
Klopt dit wel?Ik ken alleen de algemene regel dat je na twee keizersnedes niet meer mag kiezen voor een vaginale bevalling bij een volgende zwangerschap. Niet dat die volgende zwangerschap afgeraden zou worden.
Na de geboorte van nummer twee wilde ik in eerste instantie wel een nummer drie, ondanks de zwangerschap. Onze gyn raadde dat ook niet af, alleen ‘mag’ je niet meer vaginaal bevallen na twee keizersnedes.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:26 schreef Wolken het volgende:
[..]
Ik weet dat jouw zwangerschap heel zwaar was, maar heb je wel ooit nagedacht over een derde? Dat houdt mij nog wel een beetje tegen om voor de ks te kiezen omdat ze dan een derde zwangerschap afraden. Nou denk ik niet dat er überhaupt nog een nummer 3 gaat komen maar dan is het wel echt zo definitief.
Dit! In ons ziekenhuis geldt na twee keizersnedes ‘een verplichte’ derde keizersnede. Maar drie ‘mag’ dus.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:33 schreef Viv het volgende:
[..]
Klopt dit wel?Ik ken alleen de algemene regel dat je na twee keizersnedes niet meer mag kiezen voor een vaginale bevalling bij een volgende zwangerschap. Niet dat die volgende zwangerschap afgeraden zou worden.
Uiteraard kies je zelf.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:47 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Drie of meer sectio’s in de voorgeschiedenis is een contra-indicatie voor een vaginale baring.
Verder is het gelukkig niet zo dat je niet meer vaginaal zou mogen bevallen na xx aantal keizersnedes, dat kies je nog altijd zelf.
Dit. Ik heb mijn post ook nog aangepast en voorzien van aanhalingstekens, omdat ik al dacht dat er iemand zou komen met “je bepaalt altijd zelf”.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:00 schreef Viv het volgende:
[..]
Uiteraard kies je zelf.Ik vond het niet nodig om "mag" tussen aanhalingstekens te zetten, maar bij deze.
Het ging erom dat er bij mijn weten geen algemene regel is die een derde zwangerschap afraadt na twee keizersnedes. Dan zou @:Wolken haar wens voor een eventueel derde kind niet mee hoeven te nemen in de afwegingen voor/tegen een keizersnede in haar huidige zwangerschap. Lijkt me goed als ze dit nog even checkt bij haar zorgverleners.
Ik zou het sowieso even vragen inderdaad.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:32 schreef Wolken het volgende:
Naja, ik ben nu al een bejaarde zwangere dus verwacht ook zeker geen derde, maar ik wil het wel graag meenemen in de overweging. Volgende week spreek ik de gynaecoloog weer, ik zal het hem even vragen al zei hij vorige keer wel iets in de trant dat als het toch onze laatste zou zijn een ks geen probleem was. Misschien heb ik jet opgevat als " je mag max 2 ks " terwijl hij bedoelde dat de derde dan standaard een ks zou worden.
Gefeliciteerd! En goed dat je hebt geluisterd, feilloos instinctquote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:57 schreef SQ het volgende:
Wat fijn dat alles goed is! En morgen UD, dat gaat snel!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:01 schreef Peejtur het volgende:
Vanmorgen weer bij vk geweest. Naja vrouwlief dan. Kleine deed het goed. Zondagavond poging tot strippen hier thuis.
Morgen alweer UD
Ja die map neem je mee. Daarin zitten invul formulieren over de bevalling en over de toestand van de baby en de moeder. Afhankelijk van je 'soort' bevalling is er geen overdracht met een kraamzorg, dus dan kijkt de kraamzorg in het boek hoe de bevalling ging en hoe het met baby en moeder gaat.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat fijn dat alles goed is! En morgen UD, dat gaat snel!
@:Kleurdoos heeft zich volgens mij niet gemeld vandaag? Ben benieuwd hoe het gaat!
Even een vraagje over de vluchttas: ik had wat dingen op de lijst gezet die ik bij anderen had zien staan, waaronder kraamzorgboek. Nu heb ik een grote map van de kraamzorg gekregen, moet die dan ook mee naar het ziekenhuis? Er zitten wel wat formulieren in die met de bevalling te maken hebben maar ik neem aan dat het ziekenhuis dit ook wel over zal dragen aan de kraamzorg?
Spannend, succes alvast!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:01 schreef Peejtur het volgende:
Vanmorgen weer bij vk geweest. Naja vrouwlief dan. Kleine deed het goed. Zondagavond poging tot strippen hier thuis.
Morgen alweer UD
Ik zou dat even navragen bij je kraamzorgbureau. Wij kregen vanuit het ziekenhuis gewoon overdrachtsformulieren mee en moesten die map juist thuis onder het verschoonkussen leggen zodat de kraamzorg hem gelijk kon vinden (ze schijnen nog wel eens zoek te raken of dat alleen moeder hem weet te vinden maar daar even fysiek niet toe in staat is).quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat fijn dat alles goed is! En morgen UD, dat gaat snel!
@:Kleurdoos heeft zich volgens mij niet gemeld vandaag? Ben benieuwd hoe het gaat!
Even een vraagje over de vluchttas: ik had wat dingen op de lijst gezet die ik bij anderen had zien staan, waaronder kraamzorgboek. Nu heb ik een grote map van de kraamzorg gekregen, moet die dan ook mee naar het ziekenhuis? Er zitten wel wat formulieren in die met de bevalling te maken hebben maar ik neem aan dat het ziekenhuis dit ook wel over zal dragen aan de kraamzorg?
Ziekenhuis heeft geen badjas voor je.. Badspullen voor je man lijken me overbodig..quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:57 schreef MaJo het volgende:
Ah 2 hele wisselende verhalen dusIk zal de kraamzorg morgen voor de zekerheid even bellen dan
Nog iets: badjas meenemen? Dan zit mijn hele tas vol en moeten we overschakelen op een kofferIk neem aan dat het ziekenhuis toch ook wel een badjas voor je heeft? Bij mijn pufcursus zeiden ze ook dat we badspullen voor mijn man mee moeten nemen omdat hij ook mee kan gaan douchen of mee in bad. Is dat echt zo? Ik zie dat niet zo voor me
Als je met z'n allen in een familiekamer verblijft en dat een paar dagen gok ik dat de man ook wel eens een keertje wil douchen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:00 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ziekenhuis heeft geen badjas voor je.. Badspullen voor je man lijken me overbodig..
In een zkh douche is meestal wel gewoon een zeep aanwezigquote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:02 schreef Donna het volgende:
[..]
Als je met z'n allen in een familiekamer verblijft en dat een paar dagen gok ik dat de man ook wel eens een keertje wil douchen.
En sommige mannen gaan tijdens de bevalling ook mee onder de douche (in zwembroek of onderbroek) inderdaad.
Ja zo'n gore chemische stinkzeep.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
In een zkh douche is meestal wel gewoon een zeep aanwezig.
Ik ben in twee verschillende ziekenhuizen bevallen, in de een stond geloof ik dove, in de ander Zwitsal.quote:
Nou bij ons niet hoor, was het maar waar. Gewoon zo'n pompje aan de muur met een vloeibare ziekenhuislucht.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik ben in twee verschillende ziekenhuizen bevallen, in de een stond geloof ik dove, in de ander Zwitsal.
Maar heb je die badjas nodig of volstaat gewoon afdrogen ook?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:00 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ziekenhuis heeft geen badjas voor je.. Badspullen voor je man lijken me overbodig..
Ja douchen om even op te frissen is ook wel logischquote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:02 schreef Donna het volgende:
[..]
Als je met z'n allen in een familiekamer verblijft en dat een paar dagen gok ik dat de man ook wel eens een keertje wil douchen.
En sommige mannen gaan tijdens de bevalling ook mee onder de douche (in zwembroek of onderbroek) inderdaad.
Dingen voor man stonden ook al op de lijst. Dit is de complete lijst:quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:03 schreef Burdie het volgende:
Badspul hoeft niet, ook niet voor jezelf (tenzij je heel graag je eigen douchegel wil gebruiken) maar een paar toiletspulletjes zal je man wel fijn vinden (tandenborstel, deodorant, schoon T-shirt). En een pyjama voor je man is ook handig. Wat heb je er verder dan allemaal in zitten?
Ik heb een douchegel waar ik de hele zwangerschap al mee douche, ik denk dat ik die meeneemquote:
Afdrogen volstaat ook hoor, ik heb alle 3 de keren geen badjas bij me gehad en ook niet gemist..quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar heb je die badjas nodig of volstaat gewoon afdrogen ook?
[..]
Ja douchen om even op te frissen is ook wel logischEn dan nemen we de zwembroek voor de zekerheid gewoon mee
[..]
Dingen voor man stonden ook al op de lijst. Dit is de complete lijst:
Wijd shirt/pyjama
Hemdje
Schone onderbroeken (oma-onderbroeken van Wibra/Zeeman)
Dikke sokken
Wijde kleding voor na de bevalling
Voedingsbh
Sloffen/badjas?
Toiletspullen (deo, tandenborstel, tandpasta)
Medicijnen
Zoogcompressen
Kleertjes baby
Dekentje voor over de autostoel
Kleren + toiletspullen man
Laders
Kraamzorgboek
Een boek
Camera
[..]
Ik heb een douchegel waar ik de hele zwangerschap al mee douche, ik denk dat ik die meeneem
Om de tijd te doden als de bevalling erg saai is?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:15 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben wel benieuwd waar het boek voor is!
Om naar je man te gooien als die in slaap is gevallen en je na je keizersnede niet je bed uit kunt maar de baby ligt te blehren van de hongerquote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:15 schreef Mariposas het volgende:
Of als je kind toch tegenvalt als ie er eenmaal isquote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Om de tijd te doden als de bevalling erg saai is?
Hahahah. Ja dan is een boek smijten een stuk sneller dan op de alarmknop van de verpleging te drukken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Om naar je man te gooien als die in slaap is gevallen en je na je keizersnede niet je bed uit kunt maar de baby ligt te blehren van de honger![]()
True story
Nou, ja, ik vond het wat knullig om dat te doen omdat de vader van het kind in slaap was gepletterdquote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:20 schreef Donna het volgende:
[..]
Hahahah. Ja dan is een boek smijten een stuk sneller dan op de alarmknop van de verpleging te drukken.
Ik gebruik ook bijna nooit een badjas dus die gaat van de lijst af. Zoogcompressen dan ook! Ik wil wel wasbaar gaan kopen maar eerst maar eens kijken of de borstvoeding op gang komtquote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:09 schreef Donna het volgende:
Ik zou niet weten waarom ik een badjas nodig zou hebben, maar goed die gebruik ik thuis ook niet, dus dat scheelt weer haha.
Zoogkompressen heeft het ziekenhuis wel (en als je geluk hebt krijg je een hele lading mee naar huis omdat het pak open is gemaakt, net als met kraamverband). Tenzij je natuurlijk wasbare katoenen hebt ofzo, die zou ik dan wel meenemen.
Dat is ook een goed ideequote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:11 schreef Burdie het volgende:
Je hoeft ook niet alles in één tas te doen hè. Je zou bijvoorbeeld een weekendtasje kunnen maken met:
- kleren voor jezelf
- kleren voor de baby
- toiletspulletjes & medicijnen
- een boek
- camera
En de rest in een aparte tas die je man uit de auto kan pakken indien je die nodig hebt.
Hij gaat van de lijst!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:12 schreef madam-april het volgende:
[..]
Afdrogen volstaat ook hoor, ik heb alle 3 de keren geen badjas bij me gehad en ook niet gemist..
Ja waarschijnlijk wat optimistisch maar ter afleiding. Grote kans dat je er helemaal niets mee doet maar dan heb ik het gewoon bij mequote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:15 schreef Mariposas het volgende:
Is het boek gooien ook true story?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Om naar je man te gooien als die in slaap is gevallen en je na je keizersnede niet je bed uit kunt maar de baby ligt te blehren van de honger![]()
True story
Hahaha!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Nou, ja, ik vond het wat knullig om dat te doen omdat de vader van het kind in slaap was gepletterd![]()
Uiteindelijk nog wel paar keer om diezelfde reden wél op de bel gedrukt, want toen lag het boek niet meer bij me![]()
Jaaa, dat had ik ook. Super handig!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:34 schreef Wolken het volgende:
Ik zag van de week een foto van iemand die de setjes babykleren per setje in ziplock zakjes had gedaan, dat ga ik nu ook doen. Zo heeft je kindje de goede combi kleertjes aan als je zelf je bed niet uit kan komen. En hoe onbenullig het ook klinkt, ik had precies in mijn hoofd wat hij aan moest na zijn geboorte.
Ik heb zitten kaarten met mijn ouders .quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:45 schreef lunapuella het volgende:
Nerf gun in de tas dus
Mijn eerste bevalling duurde de hele nacht en toen heb ik wel degelijk een boek uitgelezen
Yes yesquote:
Ja mooi wat voor een idioot je je dan kunt voelen in het begin met je eigen kind hèquote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:34 schreef Donna het volgende:
[..]
Hahaha!
Nouja wij waren sowieso wel wat knullig dan. Die eerste keer dat je baby gaat huilen en dat je daar samen zit wisten we ook niet zo goed wat we daarmee moesten. Ze was ook nog nooit verschoond. Dus we hadden sowieso de hulp nodig.
In dit ziekenhuis staat precies niksquote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik ben in twee verschillende ziekenhuizen bevallen, in de een stond geloof ik dove, in de ander Zwitsal.
Ik loop er mee naar de slaapkamer als ik nog niet helemaal droog ben. Dat is wat bedekter dan naakt, zeker in de winter.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:28 schreef Donna het volgende:
Ik vraag me nu dus af he, zijn er mensen die een badjas aantrekken na het afdrogen? Of droog je dan niet af en trek je die badjas aan? Wat doe je met een badjas precies?
Ik heb wel een badjas, maar die hangt op de slaapkamer om met -10 nog ietwat warm naar de WC te kunnen 's nachts. Dat ding heeft helemaal niks met de badkamer te maken.
Ahhh. Ik vouw altijd een handdoek om, als jurk zeg maar. Zomer en winter.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik loop er mee naar de slaapkamer als ik nog niet helemaal droog ben. Dat is wat bedekter dan naakt, zeker in de winter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |