abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195504714
SQ, wat goed dat je naar je eigen lijf en gevoel hebt geluisterd. Gefeliciteerd met de geboorte van T! O+ *O*
pi_195504747
SQ, gefeliciteerd met jullie zoon! Wat heftig met die knoop in de navelstreng :o Een voorspoedig herstel gewenst!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 8 oktober 2020 @ 13:15:37 #178
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_195504761
Gefeliciteerd @SQ. Wat een popje O+

Veel succes en sterkte met je herstel, zowel van de heftigheid van je bevalling als van de sectio zelf.
  Moderator/colorchick donderdag 8 oktober 2020 @ 13:21:26 #179
382129 crew  Donna
pi_195504860
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:59 schreef Wolken het volgende:
Hier heeft de oa ook foto's gemaakt toen, even snel uitleggen hoe het toestel werkt en gaan. Partner blijft, als het goed is, bij het hoofdeinde zitten.

Heeft Blei wel alles meegekeken?

Donna, kies jij deze keer sowieso voor een ks? Ik ben nog steeds wat in dubio maar neig, helemaal nu hij in stuit ligt, toch ook voor een ks.
Ik krijg nog 2 groeiecho's en dan geeft de gynaecoloog haar kansberekening. En het uitgebreide gesprek komt ook nog.
Ik heb heel lang echt getwijfeld, maar begin nu toch wel meer naar een ks te neigen ja.
pi_195504956
@Donna en @Wolken
Er zijn veel verhalen te vinden over hoe (het herstel van) een tweede sectio tegenvalt tov een eerste sectio. Ongeacht wat jullie keuze is/gaat worden, weet dat er ook succesverhalen zijn. :W
Mijn tweede sectio/herstel verliep net zo voorspoedig als bij sectio nummer 1.
pi_195505240
Gefeliciteerd SQ! En wat een leuke naam ook!
  donderdag 8 oktober 2020 @ 13:44:34 #182
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195505269
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 13:27 schreef Malteser het volgende:
@:Donna en @:Wolken
Er zijn veel verhalen te vinden over hoe (het herstel van) een tweede sectio tegenvalt tov een eerste sectio. Ongeacht wat jullie keuze is/gaat worden, weet dat er ook succesverhalen zijn. :W
Ik vond de gebeurtenis ingrijpend, maar het herstel verrassend snel en voorspoedig. Elke bevalling is anders, ook met een ks.
KuikenGuppy
pi_195505301
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:57 schreef SQ het volgende:
Meld, met baby uit de buik :o

Ik ben dinsdagavond opgenomen voor inleiding met ballon ivm weinig leven voelen icm bijna geen vruchtwater meer (de ironie).
De ballon was na 3 uur los, maar verder gebeurde er weinig. Heb meerdere keren tabletjes gekregen maar leidde tot weinig meer dan flinke harde buiken.
Waar het wél toe leidde was een flink dippende hartslag van de baby bij elke harde buik. En aangezien harde buiken nog lang niet het echte werk zijn durfden ze de inleiding niet door te zetten.
Dus in de scrubs naar de OK, waar om 21:24 u. T.eun via een sectio is geboren.
Hij had een flinke knoop in zijn navelstreng en geen vruchtwater meer. Ik ben zo blij dat ik naar mijn kindje heb geluisterd. Anders waren we hem misschien wel kwijt geweest.
Het was in alle opzichten waar ik niét voor tekende, maar ik weet nu ook: het maakt niet uit. Hij is er. Hij is gezond.

Dus zo kan het ook zomaar ineens gaan :')
:o wat een schrik! En wat goed dat je geluisterd hebt naar je gevoel...

Succes met bijkomen van de sectio, hoop dat je net zo soepel herstelt als ik destijds, dat gun ik je van harte.

Wat een eigenwijsje deze!
Kwak
pi_195505353
Gefeliciteerd lieve SQ en Blei *O*
Wat heftig zeg.
Geniet van jullie knappe T :*
  donderdag 8 oktober 2020 @ 14:12:14 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195505801
SQ hij is er en gezond en wel! Gefeliciteerd! En een dikke hoera voor jouw moedergevoel _O_
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195506518
Heej SQ gefeliciteerd! Wat een achtbaan, joh. Maar hij is er, veel geluk samen! :*
pi_195507029
Gefeliciteerd @SQ en @bleiblei !
Bewogen dag zo dan ineens!
pi_195508187
Ongelooflijk sq wat een wending en spanning. Sterkte met het herstel. en wat een mooi klein mannetje. Ik vond 4,1 al licht laat staan zo'n verschil ja haha.
pi_195508195
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 13:27 schreef Malteser het volgende:
@:Donna en @:Wolken
Ik weet dat jouw zwangerschap heel zwaar was, maar heb je wel ooit nagedacht over een derde? Dat houdt mij nog wel een beetje tegen om voor de ks te kiezen omdat ze dan een derde zwangerschap afraden. Nou denk ik niet dat er überhaupt nog een nummer 3 gaat komen maar dan is het wel echt zo definitief.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Manager PR/Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 16:33:19 #190
269689 crew  Viv
pi_195508317
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:26 schreef Wolken het volgende:
Dat houdt mij nog wel een beetje tegen om voor de ks te kiezen omdat ze dan een derde zwangerschap afraden.
Klopt dit wel? :? Ik ken alleen de algemene regel dat je na twee keizersnedes niet meer mag kiezen voor een vaginale bevalling bij een volgende zwangerschap. Niet dat die volgende zwangerschap afgeraden zou worden.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 16:47:30 #191
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195508573
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:33 schreef Viv het volgende:

[..]

Klopt dit wel? :? Ik ken alleen de algemene regel dat je na twee keizersnedes niet meer mag kiezen voor een vaginale bevalling bij een volgende zwangerschap. Niet dat die volgende zwangerschap afgeraden zou worden.
Drie of meer sectio’s in de voorgeschiedenis is een contra-indicatie voor een vaginale baring.
Verder is het gelukkig niet zo dat je niet meer vaginaal zou mogen bevallen na xx aantal keizersnedes, dat kies je nog altijd zelf. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_195508624
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:26 schreef Wolken het volgende:

[..]

Ik weet dat jouw zwangerschap heel zwaar was, maar heb je wel ooit nagedacht over een derde? Dat houdt mij nog wel een beetje tegen om voor de ks te kiezen omdat ze dan een derde zwangerschap afraden. Nou denk ik niet dat er überhaupt nog een nummer 3 gaat komen maar dan is het wel echt zo definitief.
Na de geboorte van nummer twee wilde ik in eerste instantie wel een nummer drie, ondanks de zwangerschap. Onze gyn raadde dat ook niet af, alleen ‘mag’ je niet meer vaginaal bevallen na twee keizersnedes.
Maar na een aantal maanden voelde het voor mij steeds meer compleet met twee. En inmiddels is het ook voor man goed zo met twee (hij heeft lang een derde gewild).
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:33 schreef Viv het volgende:

[..]

Dit! In ons ziekenhuis geldt na twee keizersnedes ‘een verplichte’ derde keizersnede. Maar drie ‘mag’ dus.
Na de derde raden ze aan niet meer voor een vierde te gaan.
  Moderator/colorchick donderdag 8 oktober 2020 @ 17:00:23 #193
382129 crew  Donna
pi_195508834
In mijn ziekenhuis vinden ze 3 keizersnedes ook de max.
En als je toch een vierde krijgt, zal je daarna wel een heel stevig gesprek erbij krijgen gok ik. :7
  Manager PR/Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 17:00:31 #194
269689 crew  Viv
pi_195508836
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:47 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Drie of meer sectio’s in de voorgeschiedenis is een contra-indicatie voor een vaginale baring.
Verder is het gelukkig niet zo dat je niet meer vaginaal zou mogen bevallen na xx aantal keizersnedes, dat kies je nog altijd zelf. :)
Uiteraard kies je zelf. :) Ik vond het niet nodig om "mag" tussen aanhalingstekens te zetten, maar bij deze.

Het ging erom dat er bij mijn weten geen algemene regel is die een derde zwangerschap afraadt na twee keizersnedes. Dan zou @Wolken haar wens voor een eventueel derde kind niet mee hoeven te nemen in de afwegingen voor/tegen een keizersnede in haar huidige zwangerschap. Lijkt me goed als ze dit nog even checkt bij haar zorgverleners. :Y)
pi_195508894
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:00 schreef Viv het volgende:

[..]

Uiteraard kies je zelf. :) Ik vond het niet nodig om "mag" tussen aanhalingstekens te zetten, maar bij deze.

Het ging erom dat er bij mijn weten geen algemene regel is die een derde zwangerschap afraadt na twee keizersnedes. Dan zou @:Wolken haar wens voor een eventueel derde kind niet mee hoeven te nemen in de afwegingen voor/tegen een keizersnede in haar huidige zwangerschap. Lijkt me goed als ze dit nog even checkt bij haar zorgverleners. :Y)
Dit. Ik heb mijn post ook nog aangepast en voorzien van aanhalingstekens, omdat ik al dacht dat er iemand zou komen met “je bepaalt altijd zelf”.
Onze gyn kon heel duidelijk uitleggen wat de risico’s zijn en wat wel/niet kan zonder te oordelen.
pi_195509392
Wow SQ! Wat een verhaal! Goed gedaan! Gefeliciteerd met je kereltje. Succes met je herstel, dat is erg pittig (dag 3 is heftig, hou daar rekening mee).
pi_195509421
Naja, ik ben nu al een bejaarde zwangere dus verwacht ook zeker geen derde, maar ik wil het wel graag meenemen in de overweging. Volgende week spreek ik de gynaecoloog weer, ik zal het hem even vragen al zei hij vorige keer wel iets in de trant dat als het toch onze laatste zou zijn een ks geen probleem was. Misschien heb ik jet opgevat als " je mag max 2 ks " terwijl hij bedoelde dat de derde dan standaard een ks zou worden.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:29:30 #198
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195510603
Wauw SQ, wat een verhaal! Gefeliciteerd met jullie mooie zoon!!
L'Enfer, c'est les autres.
  Moderator/colorchick donderdag 8 oktober 2020 @ 18:57:55 #199
382129 crew  Donna
pi_195511105
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:32 schreef Wolken het volgende:
Naja, ik ben nu al een bejaarde zwangere dus verwacht ook zeker geen derde, maar ik wil het wel graag meenemen in de overweging. Volgende week spreek ik de gynaecoloog weer, ik zal het hem even vragen al zei hij vorige keer wel iets in de trant dat als het toch onze laatste zou zijn een ks geen probleem was. Misschien heb ik jet opgevat als " je mag max 2 ks " terwijl hij bedoelde dat de derde dan standaard een ks zou worden.
Ik zou het sowieso even vragen inderdaad.
Maar onze gyn zei ook zoiets nadat wij aangaven geen groot gezin te wensen. :Y
  donderdag 8 oktober 2020 @ 19:23:11 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195511645
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:57 schreef SQ het volgende:
Meld, met baby uit de buik :o

Ik ben dinsdagavond opgenomen voor inleiding met ballon ivm weinig leven voelen icm bijna geen vruchtwater meer (de ironie).
De ballon was na 3 uur los, maar verder gebeurde er weinig. Heb meerdere keren tabletjes gekregen maar leidde tot weinig meer dan flinke harde buiken.
Waar het wél toe leidde was een flink dippende hartslag van de baby bij elke harde buik. En aangezien harde buiken nog lang niet het echte werk zijn durfden ze de inleiding niet door te zetten.
Dus in de scrubs naar de OK, waar om 21:24 u. T.eun via een sectio is geboren.
Hij had een flinke knoop in zijn navelstreng en geen vruchtwater meer. Ik ben zo blij dat ik naar mijn kindje heb geluisterd. Anders waren we hem misschien wel kwijt geweest.
Het was in alle opzichten waar ik niét voor tekende, maar ik weet nu ook: het maakt niet uit. Hij is er. Hij is gezond.

Dus zo kan het ook zomaar ineens gaan :')
Gefeliciteerd! En goed dat je hebt geluisterd, feilloos instinct ^O^ . Fijn dat hij er is en dat hij gezond is O+ . En wat een scheetje O+ .
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')