abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator maandag 5 oktober 2020 @ 22:30:36 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_195455729


Na al een paar keer vragen voorbij te hebben zien komen van Fokkers op zoek naar gereedschap is het misschien handig een centraal topic hiervoor te hebben.

Et voila!

Stel; je bent op zoek naar een boormachine, decoupeerzaag of schuurmachine!

Je kunt verschillende dingen doen:

• Je kunt je in de bouwmarkt laten verleiden door de verkoper om te kiezen voor het apparaat waar hij het meeste aan verdient.
• Je kunt het aan de K&W'ers vragen! Dan heb je niet alleen de theorie maar vaak ook nog eens praktijkervaringen :Y

Topic-chain pagina om alle vorige delen nog eens op het gemak na te lezen :)

Game-on ! :)
  Moderator maandag 5 oktober 2020 @ 22:30:42 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_195455732
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:46 schreef Isane het volgende:
Ik ben op zoek naar een afkortzaag. Doel is ermee om plinten verstek te zagen.

Ik zit nu elke meer te auwehoeren met een handzaag waarmee je verstek kan zagen. Hiermee krijg ik plinten nooit in de juiste hoek gezaagd

Richtprijs 200 euro
En hij moet bij bol te koop zijn ivm kortingsbonnen

https://www.bol.com/nl/l/(...)94=70-250&rating=all

Wie kan mij op weg helpen?
Ik vind dit personelijk wel een beest van een afkortzaag; de Metabo KGS 216; mooi complete machine en bijna binnen budget. ;) eigenlijk is een zaagtafel dan een must bij dit soort machines.
Zit je ook niet op de vloer op je knieën te kloten. ^O^

https://www.bol.com/nl/p/(...)w_0_3.5.ProductTitle

quote:
Kenmerken

Met trekfunctie
Ja
Met lasergeleider
Ja
Met veiligheidsstop
Ja
Met kantelbare zaagkop
Naar beide kanten kantelbaar
Geschikt voor materiaal
Hout
Snoerlengte
2 m.
Aantal zaagbladen meegeleverd
1

Technische specificaties

Vermogen
1500 W.
Diameter zaagblad
216 mm
Diameter asgat
30 mm
Maximale zaagbladhelling (links)
47 mm
Maximale zaagbladhelling (rechts)
47 mm
Maximale zaagbreedte 45° (schuin)
305 mm
Maximale zaagbreedte 90° (recht)
205 mm
Maximale zaagdiepte 45° (schuin)
216 mm
Maximale zaagdiepte 90° (recht)
65 mm
Onbelast toerental
5000 min-1
Geluidsniveau Tooltip

97 dB
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:47:02 #3
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_195456145
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:30 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik vind dit personelijk wel een beest van een afkortzaag; de Metabo KGS 216; mooi complete machine en bijna binnen budget. ;) eigenlijk is een zaagtafel dan een must bij dit soort machines.
Zit je ook niet op de vloer op je knieën te kloten. ^O^

https://www.bol.com/nl/p/(...)w_0_3.5.ProductTitle
[..]

Wij hebben deze (of een voorloper) een hele tijd gebruikt, mijn vader heeft die jaren geleden gekocht en hij is nu doorgeschoven naar mijn zwager omdat wij een Dewalt met steunen konden kopen. Mijn vader had hieronder een plaat bevestigd met een extra balkje in het midden van de plaat. Hij had hieronder zelf een kastje op wielen gemaakt met een sleuf waar dat balkje in paste, maar balkje paste ook precies in een workmate. Eenvoudige oplossing als je er geen tafel bij wilt kopen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_195459839
Is zo'n Metabo wat?? Ik zou dan de goedkoopste zonder trekfunctie willen om 44x69 en afwerklatjes te zagen zodat ik niet altijd de grote mee hoef te slepen.

Maar dan is t wel belangrijk dat ie haaks en zuiver zaagt.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:58:52 #5
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195459995
Ik ben best tevreden over mijn KGS 254.
ik zet hem altijd op een workmate omdat ik ook niet op de grond wil zitten. Heb er bij de hornbach zo'n steun met rol bij gekocht, ideaal.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_195494542
Hier ook de 254, zeer tevreden mee. Dus absoluut een aanrader. Met de kleinere/goedkopere versie heb ik geen ervaring.
pi_195495152
Hier een Metabo KS216M. In de afgelopen jaren al aardig wat spullen mee gezaagd, rachels, kozijnen, PVC riolering, tegelstrips etc.

Was er na jaren slijtage niet meer echt tevreden mee, maar met een nieuw (Freud) zaagblad zaagt ie weer als een nieuwe! Tot 95x95 heb ik er nog mee gezaagd, maar eigenlijk gaat dat niet met werkende beschermkap.

TL;DR: Prima machientje voor het geld, met verlichting ingebouwd. Laser ook erop maar die vertrouw ik niet. Stofafzuiging aansluiting zit erop maar dan wordt het nog een zooitje.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 07:43:14 #8
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_195499868
Ik heb veel van Festool, bevalt zeer goed.
To BG or not to BG!
pi_195499976
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 07:34 schreef Makrolon het volgende:
Is zo'n Metabo wat?? Ik zou dan de goedkoopste zonder trekfunctie willen om 44x69 en afwerklatjes te zagen zodat ik niet altijd de grote mee hoef te slepen.

Maar dan is t wel belangrijk dat ie haaks en zuiver zaagt.
Heb er zo een aan boord staan, zal ff kijken of ik t typenummer nog kan achterhalen. Is verf overheen gekomen (don’t ask).

Ding is haaks en goed haaks af te stellen als je onverhoopt wat verloopt. Gebruiken wij om profielen mee op lengte te zagen, welke gebruikt worden om ventilatieopeningen in de ruimen af te dichten.
pi_195501291
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 21:52 schreef Tom_ het volgende:
Hier een Metabo KS216M. In de afgelopen jaren al aardig wat spullen mee gezaagd, rachels, kozijnen, PVC riolering, tegelstrips etc.

Was er na jaren slijtage niet meer echt tevreden mee, maar met een nieuw (Freud) zaagblad zaagt ie weer als een nieuwe! Tot 95x95 heb ik er nog mee gezaagd, maar eigenlijk gaat dat niet met werkende beschermkap.

TL;DR: Prima machientje voor het geld, met verlichting ingebouwd. Laser ook erop maar die vertrouw ik niet. Stofafzuiging aansluiting zit erop maar dan wordt het nog een zooitje.
Goeie tip. Maar ik vraag me af: hoe zaag je PVC rioolbuis in een afkortzaag??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195503896
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:44 schreef blomke het volgende:

[..]

Goeie tip. Maar ik vraag me af: hoe zaag je PVC rioolbuis in een afkortzaag??
Gaat best goed hoor, ging er toen niet te zuinig mee om toen. Niks rondom aftekenen en mooi recht afgekort, wel goed vast blijven houden. Wordt wel een zooitje :P
pi_195504262
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:23 schreef Tom_ het volgende:
Gaat best goed hoor, ging er toen niet te zuinig mee om toen. Niks rondom aftekenen en mooi recht afgekort, wel goed vast blijven houden. Wordt wel een zooitje :P
Speciaal zaagblad??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 13:38:07 #13
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_195505174
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 21:52 schreef Tom_ het volgende:
Hier een Metabo KS216M. In de afgelopen jaren al aardig wat spullen mee gezaagd, rachels, kozijnen, PVC riolering, tegelstrips etc.

Was er na jaren slijtage niet meer echt tevreden mee, maar met een nieuw (Freud) zaagblad zaagt ie weer als een nieuwe! Tot 95x95 heb ik er nog mee gezaagd, maar eigenlijk gaat dat niet met werkende beschermkap.

TL;DR: Prima machientje voor het geld, met verlichting ingebouwd. Laser ook erop maar die vertrouw ik niet. Stofafzuiging aansluiting zit erop maar dan wordt het nog een zooitje.
Je kan zaagbladen ook laten slijpen ;) . Kost max 2 tientjes en je hebt weer een zo goed als nieuw blad.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 13:46:18 #14
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195505296
Of je koopt nieuwe bladen voor een tientje :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 14:01:15 #15
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_195505604
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 13:46 schreef daNpy het volgende:
Of je koopt nieuwe bladen voor een tientje :D
Consumptiemaatschappij :{w :P .
Overigens blijven mijn dure bladen veel langer scherp dan die ecotools dingen. En ik heb ooit een tyfusduur Kanefusa zaagblad gehad, en die was wel ultiem. Mooi uitgebalanceerd, super scherp, mooi zaagbeeld (vergelijkbaar met geschaafd hout) en veel stiller dan normale zaagbladen.

Er zitten dus nog wel pluspunten tov. goedkopere zaagbladen in.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 14:12:03 #16
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195505798
Oh, ik geloof ook wel dat er verschil is in kwaliteit hoor, maar als je met een duur blad op een spijker of schroef komt is ie ook bot :P
En vanaf welke prijs praat je over kwaliteit?
Volgens mij zijn Metabo bladen vanaf 4 tientjes...? Daar heb je al 4 goedkope bladen voor. Laat staan voor bladen van 100+ euro. Gaan die ook echt 5x langer mee?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_195506509
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:01 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Consumptiemaatschappij :{w :P .
Overigens blijven mijn dure bladen veel langer scherp dan die ecotools dingen. En ik heb ooit een tyfusduur Kanefusa zaagblad gehad, en die was wel ultiem. Mooi uitgebalanceerd, super scherp, mooi zaagbeeld (vergelijkbaar met geschaafd hout) en veel stiller dan normale zaagbladen.

Er zitten dus nog wel pluspunten tov. goedkopere zaagbladen in.
:Y :Y
Heb een viertal bladen van merk "HM". Weggegooid geld, zijn na half jaar matig gebruik, katsverssleten, sommige tandjes zelfs eruit geslagen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195547500
Net deze reciprozaag besteld.
https://www.makita.nl/artikel/djr188zj.html

Iemand tips voor zaagbladen?
Is voornamelijk voor pallets kapot te zagen tot brandhout.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_195575415
Ik wil me een ladekast maken voor alle schroefjes en boutjes en ander klein grut. Uiteraard wil ik wel inzetbakjes in alle kleuren en maten die uitneembaar zijn.

Online al deze gevonden https://www.auer-packagin(...)sortimentsboxen.html
Iemand ervaring mee?

Ik heb ook de Metabo KGS216, prima machine die je op haaksheid kunt afstellen. lasertje is niet echt top maarja. Hij zit aangesloten op een stofzuiger maar er komt altijd zaagsel vrij. Verder kreeg ik er een extra zaagblad bij, maar gebruik nu een halfjaar de originele zonder problemen. Zelfs aluminium zaagt ie zonder problemen.
pi_195578724
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 20:28 schreef benchy het volgende:
Ik wil me een ladekast maken voor alle schroefjes en boutjes en ander klein grut. Uiteraard wil ik wel inzetbakjes in alle kleuren en maten die uitneembaar zijn.

Online al deze gevonden https://www.auer-packagin(...)sortimentsboxen.html
Iemand ervaring mee?
Ja ik. Werkt top. Laatst nog een hele zwik bijbesteld:


Ik ben toevallig ook een kast / werkbank aan het verzinnen. In mijn oplossing komen de assortimentsboxen op planken in de kast, die je dan uit kunt trekken, box open en het juiste inzetbakje er uit.

Ik klus ook nog wel eens op locatie en vind het fijn als ik dan 1 of 2 assortimentsboxen mee kan slepen.

Dit is het idee (tot nu toe)



Je kunt ook eens bij Alexandre Chappel kijken:
Hij heeft vandaag een nieuwe video geuploaded:
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:13:50 #21
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195579255
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:16 schreef Miniem het volgende:
Net deze reciprozaag besteld.
https://www.makita.nl/artikel/djr188zj.html

Iemand tips voor zaagbladen?
Is voornamelijk voor pallets kapot te zagen tot brandhout.
AliExpress shitload bestellen voor weinig :7
pi_195582185
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:48 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Ja ik. Werkt top. Laatst nog een hele zwik bijbesteld:

Ik ben toevallig ook een kast / werkbank aan het verzinnen. In mijn oplossing komen de assortimentsboxen op planken in de kast, die je dan uit kunt trekken, box open en het juiste inzetbakje er uit.

Ik klus ook nog wel eens op locatie en vind het fijn als ik dan 1 of 2 assortimentsboxen mee kan slepen.

Dit is het idee (tot nu toe)

Je kunt ook eens bij Alexandre Chappel kijken:

Zo'n idee heb ik ook! maar dan verrijdbaar. Die Chappel was de inspiratie erachter, en heb zelfs al gekeken om ze te printen maar duurt lang + mindere kwaliteit, en dan kost het printen ook nog eens meer! Tenzij iemand nog een adres heeft voor filament onder de 15 euro p/kg ;)

Welke ladegeleiders gebruik je in jouw ontwerp?
pi_195583950
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 07:59 schreef benchy het volgende:

[..]

Zo'n idee heb ik ook! maar dan verrijdbaar. Die Chappel was de inspiratie erachter, en heb zelfs al gekeken om ze te printen maar duurt lang + mindere kwaliteit, en dan kost het printen ook nog eens meer! Tenzij iemand nog een adres heeft voor filament onder de 15 euro p/kg ;)

Welke ladegeleiders gebruik je in jouw ontwerp?
Die van mij wordt ook verrijdbaar, maar dat staat nog niet op de tekening ;-)

Qua ladegeleiders denk ik nu aan deze: https://www.meubelbeslago(...)ig-uittrekbaar/400mm

Of hier even zoeken: https://beschlaege-online(...)-sanftes-Schliessen/
pi_195595490
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:28 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Die van mij wordt ook verrijdbaar, maar dat staat nog niet op de tekening ;-)

Qua ladegeleiders denk ik nu aan deze: https://www.meubelbeslago(...)ig-uittrekbaar/400mm
Heb deze geleiders toevallig vd week binnen gekregen. Ze zijn ok, maar zeker geen dikke kwaliteit zoals Blum enzo leveren. Maar voor dat geld prima. Bij mij zitten ze tussen een plank van een meter waar een kleine 30kg vandiktebankje op staat (wel ondersteunende wielen er onder), maar zijn prima.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 12 oktober 2020 @ 21:06:41 #25
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_195596423
Juj, de NiCd accu's van mijn bejaarde Makita 6271 zijn overleden. Tijd voor wat nieuws *O*

Liefst weer Makita, want ik wil ook graag een DMR110 en België is het gratis accu bij registratie. Mag een set zijn met een slagschroevendraaier combi. En klopboor functie voor de kleine gaatjes in de holle snelbouwsteen.

Tips? :7

[ Bericht 25% gewijzigd door Sinister-D- op 12-10-2020 21:11:56 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_195598166
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Juj, de NiCd accu's van mijn bejaarde Makita 6271 zijn overleden. Tijd voor wat nieuws *O*

Liefst weer Makita, want ik wil ook graag een DMR110 en België is het gratis accu bij registratie. Mag een set zijn met een slagschroevendraaier combi. En klopboor functie voor de kleine gaatjes in de holle snelbouwsteen.

Tips? :7
Deze heb ik in m'n bus liggen en dat is een erg fijn tolletje, voorloper ervan heb ik zelf ook thuis liggen.

Zocht eigenlijk een setje met slagschroeverdraaier waarvan je het koppel kan regelen want dat mis ik bij m'n eigen slagschroeverdraaier soms, maar die vind ik dan weer niet icm met deze boormachine.
Maar misschien is het wel overkill voor je hoor, geen idee wat je ermee wilt gaan doen. :P
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:51:52 #27
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_195629093
Amazon heeft nu (voor Prime-leden) de GBH 28-8 F in de aanbieding voor ¤ 169.

Dat is toch de uitvoering die hier zo populair is?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 12:24:43 #28
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_195631027
quote:
5s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:51 schreef InTrePidIvity het volgende:
Amazon heeft nu (voor Prime-leden) de GBH 28-8 F in de aanbieding voor ¤ 169.

Dat is toch de uitvoering die hier zo populair is?
Jup, dat is wel de populairste machine hier !
  woensdag 14 oktober 2020 @ 12:50:24 #29
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_195631621
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 22:14 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Deze heb ik in m'n bus liggen en dat is een erg fijn tolletje, voorloper ervan heb ik zelf ook thuis liggen.
ik zal het eens bekijken
quote:
Zocht eigenlijk een setje met slagschroeverdraaier waarvan je het koppel kan regelen want dat mis ik bij m'n eigen slagschroeverdraaier soms, maar die vind ik dan weer niet icm met deze boormachine.
Maar misschien is het wel overkill voor je hoor, geen idee wat je ermee wilt gaan doen. :P
nou ja, eigenlijk voornamelijk voor thuis. Maar voor dit soort gereedschap ben ik graag goed voorzien. Daarom ook eventueel eentje met slagschroevendraaier, maar dat is absoluut geen must.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_195799850
Iemand ervaring met Euroboor kernboormachines?
pi_195800204
ja ik heb er eentje. fijn ding maar wel loeizwaar. al heb je verschillende soorten.

gebruiken hem voor het doorboren van rvs sandwichpanelen met rvs diktes van 2 mm. werkt veel mooier en strakker dan gatzagen.
pi_195800219
wij hebben een eco 100 trouwens.
pi_195800295
Wel solide machine verder?

Lijkt een volledig NL product te wezen :)
pi_195813210
ja hoor, prima kwaliteit. komt ook in rolkoffer enzo.

de kernboren zijn wel een dure aangelegenheid trouwens, maar gaan lang mee als je let op de boorsnelheid.
pi_195813239
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:58 schreef _VoiD_ het volgende:
ja hoor, prima kwaliteit. komt ook in rolkoffer enzo.

de kernboren zijn wel een dure aangelegenheid trouwens, maar gaan lang mee als je let op de boorsnelheid.
K&W / Meld hier je nieuwste klus(gereedschap) aanschaf ! Deel 50

;)

zo'n eco 100 is veel te groot voor wat ik nodig heb :)
pi_195842014
Mijn accuboormachine begint raar te doen (speling in de kop waardoor die wiebelt.) Aangezien ook nog een accu-reciprozaag op mijn wensenlijstje stond, is dat een mooi moment om gelijk op een nieuw accusysteem over te stappen en in toekomst misschien nog wat meer spullen te kopen. Ik zoek in het segment aan de bovenkant van de consumentenmarkt/onderkant professionele markt. Dus eenvoudige Bosch Blauw, Metabo of Makita.

Zit er dan nog verschil tussen de acculijnen? Dingen als beschikbaarheid van gereedschap, prijs van reserve-accu's en de verkrijgbaarheid op lange termijn? 18V of iets anders?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_195879352
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:54 schreef stavromulabeta het volgende:
Mijn accuboormachine begint raar te doen (speling in de kop waardoor die wiebelt.) Aangezien ook nog een accu-reciprozaag op mijn wensenlijstje stond, is dat een mooi moment om gelijk op een nieuw accusysteem over te stappen en in toekomst misschien nog wat meer spullen te kopen. Ik zoek in het segment aan de bovenkant van de consumentenmarkt/onderkant professionele markt. Dus eenvoudige Bosch Blauw, Metabo of Makita.

Zit er dan nog verschil tussen de acculijnen? Dingen als beschikbaarheid van gereedschap, prijs van reserve-accu's en de verkrijgbaarheid op lange termijn? 18V of iets anders?
Ik ben niet objectief maar Makita heeft veel gereedschap op 18V. Ook regelmatig acties dat je een gratis accu krijgt bij een machine. Zo heb je er altijd genoeg ^O^. Voor de rest kan ik er niks over zeggen :P
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:33:12 #38
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_195879455
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:26 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ik ben niet objectief maar Makita heeft veel gereedschap op 18V. Ook regelmatig acties dat je een gratis accu krijgt bij een machine. Zo heb je er altijd genoeg ^O^. Voor de rest kan ik er niks over zeggen :P
Dat geldt voor alle merken natuurlijk. Zelfs powerplus biedt vanalles aan en heeft af en toe gratis accu acties :P .
Tip die ik jaren geleden van een bevriende loodgieter kreeg was; ga naar een gereedschapzaak en kijk welk merk je fijn in de hand vind liggen. Want daar zit praktisch het enige verschil in tussen de merken. Mits je dus een beetje tussen de betere merken grasduint zoals Makita, Bosch Pro, Milwaukee, Dewalt, Hikoki, etc.

Let er wel op dat je vergelijkbare lijnen test. En niet een 12v Hikoki naast een 18v tough-something Dewalt legt.
pi_195879460
Ben op zoek naar een multitool en het liefst een Makita. Maar wat zijn die dingen duur zeg :o 125 euro zonder accu en zonder koffer.

Ik moet wat knieschotten weghalen, af en toe laminaat inkorten als het te strak gelegd is. Sowieso is een multitool altijd handig om te hebben. Maar is een 18V daarvoor nodig? Ik heb daar accu's voor, maar een 14.4V is misschien goedkoper.

https://www.mastertools.n(...)tool-18v-losse-body#

Dan krijg ik tenminste nog wel een ledlamp erbij ;(

Iemand tips?

Oveerigens wil ik gewoon goedkope zaagjes van de Action ofzo er op kunnen zetten. Waar moet ik dan op letten?
pi_195879473
Ik gebruik die multitool de laatste tijd echt heel heel weinig :X

Heb wel een fein met snoer.
pi_195880173
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:54 schreef stavromulabeta het volgende:
Mijn accuboormachine begint raar te doen (speling in de kop waardoor die wiebelt.) Aangezien ook nog een accu-reciprozaag op mijn wensenlijstje stond, is dat een mooi moment om gelijk op een nieuw accusysteem over te stappen en in toekomst misschien nog wat meer spullen te kopen. Ik zoek in het segment aan de bovenkant van de consumentenmarkt/onderkant professionele markt. Dus eenvoudige Bosch Blauw, Metabo of Makita.

Zit er dan nog verschil tussen de acculijnen? Dingen als beschikbaarheid van gereedschap, prijs van reserve-accu's en de verkrijgbaarheid op lange termijn? 18V of iets anders?
Ik heb vorige week een reciprozaag aangeschaft van de Makita 18v lijn. Je krijg er nu een led lamp bij na registratie. Let wel, koop het bij de aangesloten dealers. Anders kun je de led lamp wellicht niet claimen.

Zijn prima apparaten van Makita, had 2 gratis accu's bij 2 losse body's na registratie. Lader los gekocht. En als ik een apparaat nodig heb hoef ik alleen nog de body te kopen.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_195880199
Ik moet binnenkort een fatsoenlijk accuboormachine + slagmoermachine aanschaffen, en ik wil dan gelijk van het goede merk een pakken zodat ik van datzelfde merk de rest van mijn accugereedschap kan kopen.

Maar nu, welk merk is het beste voor een hobbyist die niet teveel te besteden heeft? Zelf zat ik te denken richting makita of Dewalt, maar Ryobi lijkt opzich ook een goede voor een gunstiger prijsplaatje. Iemand ervaring met het accugereedschap van Ryobi?
pi_195880367
In al die youtubefilmpjes uit Amerika zie je bij de fantiekere klusser vaak Ryobi. Wel grotendeels positieve reacties volgens mij. Niet voor professionals.

Wordt in Nederland denk ik niet verkocht behalve online?
pi_195880561
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:33 schreef BEFEM het volgende:
Ben op zoek naar een multitool en het liefst een Makita. Maar wat zijn die dingen duur zeg :o 125 euro zonder accu en zonder koffer.

Ik moet wat knieschotten weghalen, af en toe laminaat inkorten als het te strak gelegd is. Sowieso is een multitool altijd handig om te hebben. Maar is een 18V daarvoor nodig? Ik heb daar accu's voor, maar een 14.4V is misschien goedkoper.

https://www.mastertools.n(...)tool-18v-losse-body#

Dan krijg ik tenminste nog wel een ledlamp erbij ;(

Iemand tips?

Oveerigens wil ik gewoon goedkope zaagjes van de Action ofzo er op kunnen zetten. Waar moet ik dan op letten?
Wat is voordeel van goedkope zaagjes?
pi_195880601
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:41 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Wat is voordeel van goedkope zaagjes?
Van wat ik hoor zijn die niet alleen goedkoop maar ook heel goed. Net als de kwasten van de Action.
pi_195880650
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:33 schreef BEFEM het volgende:
Ben op zoek naar een multitool en het liefst een Makita. Maar wat zijn die dingen duur zeg :o 125 euro zonder accu en zonder koffer.

Ik moet wat knieschotten weghalen, af en toe laminaat inkorten als het te strak gelegd is. Sowieso is een multitool altijd handig om te hebben. Maar is een 18V daarvoor nodig? Ik heb daar accu's voor, maar een 14.4V is misschien goedkoper.

https://www.mastertools.n(...)tool-18v-losse-body#

Dan krijg ik tenminste nog wel een ledlamp erbij ;(

Iemand tips?
Fein multitool op 230 V, heb je voor ¤170,- eeuwig lol van.
https://www.klium.nl/fein(...)w-72295361000-343185
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:33 schreef BEFEM het volgende:
Oveerigens wil ik gewoon goedkope zaagjes van de Action ofzo er op kunnen zetten. Waar moet ik dan op letten?
Dat je dat niet doet. Die dingen zijn na 10cm bot en kan je ze weggooien. Helaas zijn de goede zaagjes onderhevig aan het commersjeele spel: verkoop goedkoop het apparaat en maak de winst op de delen die verslijten. Dus goede zaagjes zijn reteduur. Maar aan goedkope, heb je geen ruk.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195880734
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:44 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Van wat ik hoor zijn die niet alleen goedkoop maar ook heel goed. Net als de kwasten van de Action.
:N :N
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195880929
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:44 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Van wat ik hoor zijn die niet alleen goedkoop maar ook heel goed. Net als de kwasten van de Action.
Ik heb best wat multitool-zaagjes van de Action verbruikt en de kwaliteit is precies zoals je het zou verwachten bij de Action. Laag in prijs, maar redelijk snel bot. Veel wisselen dus, of gewoon stug doorzagen met een bot zaagje totdat je er toch doorheen komt :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2020 11:03:53 ]
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:09:32 #49
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_195881935
quote:
Maar nu, welk merk is het beste voor een hobbyist die niet teveel te besteden heeft? Zelf zat ik te denken richting makita of Dewalt, maar Ryobi lijkt opzich ook een goede voor een gunstiger prijsplaatje. Iemand ervaring met het accugereedschap van Ryobi?
Ryobi wordt ook verkocht bij Bauhaus, weet niet of die ergens bij je in de regio zit?
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:34:18 #50
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195882460
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:41 schreef spoorrails het volgende:
Wat is voordeel van goedkope zaagjes?
Dat je heel behendig wordt in het wisselen ervan :+
pi_195882994
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:34 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat je heel behendig wordt in het wisselen ervan :+
Of dat je ze wilt misbruiken voor zaken waar ze niet voor zijn bedoeld en je liever niet je dure zaagjes aan wilt opofferen.
Laatst wilde ik even met de multitool een langwerpige sparing in metselwerk maken. Toen was ik wel blij dat ik er een aliexpress-zaagje van 2 euro had liggen en geen Bosch van 15 euro.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_195888909
Geen starlock nemen dan.. daar zijn geen goedkope voor.

Net ook 100 euro betaald voor een paar zaagjes..

Het wisselt wel echt heel snel en fijn.
pi_195888985
Ecotools had toch adapters voor star lock vroeger?
pi_195889329
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:29 schreef FranticDJ het volgende:
Ecotools had toch adapters voor star lock vroeger?
Niet meer. Maar aliexpress heeft nog wel goedkope Starlocktools. Om een beetje te (ver)prutsen vind ik ze prima.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_195894498
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:52 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Niet meer. Maar aliexpress heeft nog wel goedkope Starlocktools. Om een beetje te (ver)prutsen vind ik ze prima.
Link? Ik kon niks vinden...
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:02:29 #57
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_195918758

https://cycloonfilters.nl/product/filterpakket-320/

Werken dit soort oplossingen ook goed bij een normale huis-tuin-en-keukenstofzuiger? Moet binnenkort de trap schuren, maar aangezien deze midden in de woonkamer staat ben ik een beetje huiverig voor het fijne stof dat daar van af gaat komen. Ik heb een stofzuiger van 2200W, zou dat goed werken of is het eigenlijk weggegooid geld voor zo'n klusje?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_195918782
Een cycloon is meer voor het 'grove fijne stof' het echt hele fijne komt nog steeds in je stofzuiger terecht. En daarvoor heb je er dan liefst wel een met HEPA filter (zeker in je woonkamer).
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:18:48 #59
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_195918975
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:04 schreef FranticDJ het volgende:
Een cycloon is meer voor het 'grove fijne stof' het echt hele fijne komt nog steeds in je stofzuiger terecht. En daarvoor heb je er dan liefst wel een met HEPA filter (zeker in je woonkamer).
En juist dat fijnstof sloopt je huisstofzuiger.
pi_195918987
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:18 schreef bleiblei het volgende:

[..]

En juist dat fijnstof sloopt je huisstofzuiger.
Ook dat ja :Y
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:31:38 #61
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_195921221
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:18 schreef bleiblei het volgende:

[..]

En juist dat fijnstof sloopt je huisstofzuiger.
Dank voor de input! Geldt dat ook met een HEPA-filter? Om nou een bouwstofzuiger te kopen voor het schuren van de trap vind ik lastig te verantwoorden naar mezelf... :+

Maar stel dat ik dat toch kan, zou een L-klasse stofzuiger (zoiets: https://www.amazon.nl/Bos(...)ilter/dp/B00AT2RTXU/) dan moeten voldoen voor een beetje thuisklussen en wat houtbewerking? Blijft hiermee mijn huiskamer straks stofvrij als ik de trap schuur of is dat een illusie?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_195921450
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:03 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik heb best wat multitool-zaagjes van de Action verbruikt en de kwaliteit is precies zoals je het zou verwachten bij de Action. Laag in prijs, maar redelijk snel bot. Veel wisselen dus, of gewoon stug doorzagen met een bot zaagje totdat je er toch doorheen komt :+
idd. "godver, alweer bot :{ ... moet ik weer terug om het te wisselen |:( . Dan maar hard doorduwen :+
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:44:22 #63
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_195921463
Ja, stofvrij is een illusie. Maar 95% zuigt ie op, dan blijft nog een klein beetje in de buurt liggen en een heel klein beetje vliegt wat verder. Dus het scheelt sowieso gigantisch.
pi_195921829
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:03 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik heb best wat multitool-zaagjes van de Action verbruikt en de kwaliteit is precies zoals je het zou verwachten bij de Action. Laag in prijs, maar redelijk snel bot. Veel wisselen dus, of gewoon stug doorzagen met een bot zaagje totdat je er toch doorheen komt :+
dat vond ik van de standaard fein bladen ook :7
  donderdag 29 oktober 2020 @ 12:31:23 #65
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_195922414
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 12:04 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

dat vond ik van de standaard fein bladen ook :7
Check. Ik koop ze daarom bij ecotools en gebruik die multitool gewoon zo min mogelijk :D .
pi_195922431
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 12:31 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Check. Ik koop ze daarom bij ecotools en gebruik die multitool gewoon zo min mogelijk :D .
Precies de reden dat het ondertussen mn minst gebruikte tool is.

Maar je hebt soms van die klusjes dat het wel echt de vinding van de eeuw is.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 12:42:33 #67
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_195922626
quote:
5s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:31 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Dank voor de input! Geldt dat ook met een HEPA-filter? Om nou een bouwstofzuiger te kopen voor het schuren van de trap vind ik lastig te verantwoorden naar mezelf... :+

Maar stel dat ik dat toch kan, zou een L-klasse stofzuiger (zoiets: https://www.amazon.nl/Bos(...)ilter/dp/B00AT2RTXU/) dan moeten voldoen voor een beetje thuisklussen en wat houtbewerking? Blijft hiermee mijn huiskamer straks stofvrij als ik de trap schuur of is dat een illusie?
Ik denk het niet. Voor zover ik weet hebben die HEPA stofzuigers het fijne filter als uitgangsfilter, dus na de motor zodat het fijnstof niet verspreidt wordt. Vooral om dierenhaar en schilfers en mijt niet te verspreiden.

Dan gaat het zaagstof dus nog dwars door je motor heen, wat zo’n dure stofzuiger nog steeds snel om zeep helpt.

Correct me if I’m wrong.
pi_195922636
quote:
Die krengen met die open achterkant bij de starlock opname vind ik maar niks, die trillen alle kanten op als ik ze niet onder een hoek erop zet. :P
  donderdag 29 oktober 2020 @ 16:18:35 #69
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195926656
Vraagje. Ik wil een stukje muur betegelen. Zouden jullie voor het op maat maken van de tegels een tegelsnijder of een haakse slijper gebruiken? Haakse slijper lijkt me nauwkeuriger?
KuikenGuppy
pi_195942854
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:18 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Ik wil een stukje muur betegelen. Zouden jullie voor het op maat maken van de tegels een tegelsnijder of een haakse slijper gebruiken? Haakse slijper lijkt me nauwkeuriger?
Met een tegelsnijder kun je mooiere snedes maken, maakt minder herrie en stof, met een haakse slijper kun je hapjes er uit halen of andere vormen dan rechtdoor snijden. Ik gebruik meestal beide. Als je moet kiezen zou ik voor de slijper kiezen.

Er zijn ook decoupeerzaagjes voor tegels, werkt ook leuk (als je zachte muurtegels hebt).
pi_195944179
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:18 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Ik wil een stukje muur betegelen. Zouden jullie voor het op maat maken van de tegels een tegelsnijder of een haakse slijper gebruiken? Haakse slijper lijkt me nauwkeuriger?
Voor wandtegels: tegelsnijder is makkelijker, nauwkeuriger en veel minder zooi. Alleen inhammen en rare hoeken kan je met de HS doen, wel buiten en PBM's aan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:00:15 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195944499
Oké, tegelsnijder it is! Bedankt lieve mensen :*.
KuikenGuppy
pi_195944684
Als je gaten door je tegels moet boren, kijk even naar die keramische boren die je op een flex zet :7

werkt net wat mooier :Y
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:28:27 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195945128
Ik gebruik altijd een steenboortje, en een stukje tape daar waar het gaatje moet komen.
KuikenGuppy
pi_195948702
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:28 schreef Burdie het volgende:
Ik gebruik altijd een steenboortje, en een stukje tape daar waar het gaatje moet komen.
Dat gaat ook prima. Maar niet als je een gat van 40mm moet maken voor een afvoerbuisje ;-)
pi_195948718
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:26 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Dat gaat ook prima. Maar niet als je een gat van 40mm moet maken voor een afvoerbuisje ;-)
mwah ook voor 8mm gaten in van die extra geharde vloertegels :X
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:28:26 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195948747
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:26 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Dat gaat ook prima. Maar niet als je een gat van 40mm moet maken voor een afvoerbuisje ;-)
Dat is nu gelukkig niet aan de orde, maar wel goed om in achterhoofd te houden als de badkamer aan de beurt is! Bedankt voor alle tips!
KuikenGuppy
pi_195952551
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:28 schreef Burdie het volgende:
Ik gebruik altijd een steenboortje, en een stukje tape daar waar het gaatje moet komen.
Dat gaat niet hoor als je een harde vloertegel op de wand hebt.
pi_195953351
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:08 schreef FranticDJ het volgende:
Als je gaten door je tegels moet boren, kijk even naar die keramische boren die je op een flex zet :7

werkt net wat mooier :Y
Ik heb bij mijn laatste klus zo'n diamant-gatenboor gebruikt die op de normale (accu)boor kan. Duurt wat langer dan met de flex, maar ik vond het wel een stuk makkelijker hanteerbaar en veiliger. Maar dat zou ook kunnen komen door mijn haakse-slijperfobie.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_195962690
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:27 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

mwah ook voor 8mm gaten in van die extra geharde vloertegels :X
Je hebt gelijk!
  donderdag 5 november 2020 @ 14:25:36 #81
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_196072541
De Bosch GAS 35 L SFC+ is momenteel extra goedkoop op Amazon. Was voorheen met ¤ 396 al een paar tientjes goedkoper dan bij overige NL webshops, maar is vandaag voor ¤ 299,99 te verkrijgen. Erg vervelend, want nu moet ik er thuis ruimte voor maken :(
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_196072574
quote:
13s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:25 schreef InTrePidIvity het volgende:
De Bosch GAS 35 L SFC+ is momenteel extra goedkoop op Amazon. Was voorheen met ¤ 396 al een paar tientjes goedkoper dan bij overige NL webshops, maar is vandaag voor ¤ 299,99 te verkrijgen. Erg vervelend, want nu moet ik er thuis ruimte voor maken :(
Alles zuiger dus vrouw kan weg :+
  donderdag 5 november 2020 @ 14:59:19 #83
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_196073286
quote:
6s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:26 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Alles zuiger dus vrouw kan weg :+
Dat scheelt meteen wel een bak aan ruimte :D ^O^
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_196141515
Mensen hier ervaring met accu reciprozaag van Bosch? Je hebt verschillende modellen en ik weet niet welke ik moet hebben :+
pi_196141608
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 21:10 schreef Makrolon het volgende:
Mensen hier ervaring met accu reciprozaag van Bosch? Je hebt verschillende modellen en ik weet niet welke ik moet hebben :+
heb alleen een bedrade :P

gebruik 'm echt weinig, maar net als een multitool: heel fijn voor die klussen dat je 'm net nodig hebt.
  zondag 8 november 2020 @ 21:21:20 #86
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_196141785
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 21:10 schreef Makrolon het volgende:
Mensen hier ervaring met accu reciprozaag van Bosch? Je hebt verschillende modellen en ik weet niet welke ik moet hebben :+
Ik heb deze:


En fijn ding. Veel kracht, gaat met zo een fancy accu lang door en heb ik hier erg veel gebruikt met sloopwerk hier binnen en bij het doorzagen van wortels van boomstronken. Maar verder niet bepaald een subtiel apparaat en ja, die zaagjes he. Gaan er hard doorheen als je aan het slopen bent of wortels door zaagt :+ .
pi_196142958
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 21:21 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik heb deze:


En fijn ding. Veel kracht, gaat met zo een fancy accu lang door en heb ik hier erg veel gebruikt met sloopwerk hier binnen en bij het doorzagen van wortels van boomstronken. Maar verder niet bepaald een subtiel apparaat en ja, die zaagjes he. Gaan er hard doorheen als je aan het slopen bent of wortels door zaagt :+ .
Das wel gelijk de duurste van de 3 modellen :+ maar zo te zien ook de beste.

Ik gebruik zo'n ding niet vaak, maar soms is t wel handig. Heb nu een parkside maar dat is echt 10 keer niks. En alles wat op accu kan moet je niet mee snoer willen hebben :+

Zaagjes goedkoop van ecotools trouwens!
pi_196143337
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Makita 6271
neem een makkita en een accu convertor heb je toch nog wat aan je oude accu tol:
https://nl.aliexpress.com(...)233468%2315614%23550
pi_196146840
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 21:10 schreef Makrolon het volgende:
Mensen hier ervaring met accu reciprozaag van Bosch? Je hebt verschillende modellen en ik weet niet welke ik moet hebben :+
Onlangs voor een prikkie de simpelste uit de serie op de kop weten te tikken.
Erg handig ding voor lomp werk.
Accu gaat nog verbazingwekkend lang mee (itt de zaagjes)
pi_196160849
quote:
13s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:25 schreef InTrePidIvity het volgende:
De Bosch GAS 35 L SFC+ is momenteel extra goedkoop op Amazon. Was voorheen met ¤ 396 al een paar tientjes goedkoper dan bij overige NL webshops, maar is vandaag voor ¤ 299,99 te verkrijgen. Erg vervelend, want nu moet ik er thuis ruimte voor maken :(
En bedankt, heb er net ook eentje besteld als opvolger van m'n oude Metabo.
Liep na wat MDF stof opzuigen ineens bar slecht en wordt nu dus ff niet gebruikt, maar toch ff snel wat zagen zonder afzuiging wordt best een zooitje. Hopelijk nog wel te fixen om later in een vaste opstelling nog te gebruiken, maar een goede mobiele erbij is toch wel hendig. :)
pi_196160918
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 22:14 schreef Tom_ het volgende:

[..]

En bedankt, heb er net ook eentje besteld als opvolger van m'n oude Metabo.
Liep na wat MDF stof opzuigen ineens bar slecht en wordt nu dus ff niet gebruikt, maar toch ff snel wat zagen zonder afzuiging wordt best een zooitje. Hopelijk nog wel te fixen om later in een vaste opstelling nog te gebruiken, maar een goede mobiele erbij is toch wel hendig. :)
Kan je nog annuleren? Ik ben er echt niet tevreden over namelijk. ;) Slang is ruk, en het filter klopmechanisme moet af en toe geholpen worden door op t apparaat te slaan.

Kan je beter mijne overnemen voor weinig, haal ik de m versie, die is wel goed namelijk.
pi_196161150
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 22:18 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Kan je nog annuleren? Ik ben er echt niet tevreden over namelijk. ;) Slang is ruk, en het filter klopmechanisme moet af en toe geholpen worden door op t apparaat te slaan.

Kan je beter mijne overnemen voor weinig, haal ik de m versie, die is wel goed namelijk.
Dat klinkt niet zo best :o
Had eigenlijk een starmix of iig eentje met regelbare zuigkracht willen halen als opvolger, maar zag deze voorbij komen en zo snel geen slechte recensies gevonden. Misschien dan idd toch maar annuleren -O-
pi_196165778
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 22:30 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Dat klinkt niet zo best :o
Had eigenlijk een starmix of iig eentje met regelbare zuigkracht willen halen als opvolger, maar zag deze voorbij komen en zo snel geen slechte recensies gevonden. Misschien dan idd toch maar annuleren -O-
Ja ik heb er echt spijt van dat ik toen de duurdere niet heb genomen..

En begrijp me niet verkeerd hoor, verder doet ie wat ie moet doen. Maar ik irriteer me kapot aan zulke dingen
pi_196187194


Is dit een goede accu? Of zit er een addertje onder het gras? het nieuwe model is bijna 2x zo duur.
pi_196188697
quote:
11s.gif Op woensdag 11 november 2020 15:01 schreef BEFEM het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit een goede accu? Of zit er een addertje onder het gras? het nieuwe model is bijna 2x zo duur.
De B versie kost elders 65
https://www.mastertools.nl/makita-bl1850b-accu
  woensdag 11 november 2020 @ 17:07:52 #96
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_196188956
quote:
11s.gif Op woensdag 11 november 2020 15:01 schreef BEFEM het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit een goede accu? Of zit er een addertje onder het gras? het nieuwe model is bijna 2x zo duur.
Ik heb laatst bij accu-machines 2 Makita accu's gekocht, prima bedrijf goede service, snelle levering.
  woensdag 11 november 2020 @ 17:13:44 #97
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_196189027
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:17 schreef benchy het volgende:
Ik moet binnenkort een fatsoenlijk accuboormachine + slagmoermachine aanschaffen, en ik wil dan gelijk van het goede merk een pakken zodat ik van datzelfde merk de rest van mijn accugereedschap kan kopen.

Maar nu, welk merk is het beste voor een hobbyist die niet teveel te besteden heeft? Zelf zat ik te denken richting makita of Dewalt, maar Ryobi lijkt opzich ook een goede voor een gunstiger prijsplaatje. Iemand ervaring met het accugereedschap van Ryobi?
heb kortgeleden zo'n zelfde set gekocht van Makita brushless, ga je even goed verdiepen ik koct beide modellen die niet meer gemaakt worden, Makita komt snel met een nieuwe versie die niet veel verschilt met de vorige. Even goed zoeken en ze gaan voor veel minder weg, zonder accu deze kos=cht ik bij accu-machine ben je totaal veel goedkoper uit, kost alleen wat moeite. spec. verschil was bv 100 toeren per min maar daar ga je nooit veel van merken.
pi_196189494
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 17:13 schreef Pensioengenieter het volgende:

[..]

heb kortgeleden zo'n zelfde set gekocht van Makita brushless, ga je even goed verdiepen ik koct beide modellen die niet meer gemaakt worden, Makita komt snel met een nieuwe versie die niet veel verschilt met de vorige. Even goed zoeken en ze gaan voor veel minder weg, zonder accu deze kos=cht ik bij accu-machine ben je totaal veel goedkoper uit, kost alleen wat moeite. spec. verschil was bv 100 toeren per min maar daar ga je nooit veel van merken.
Accu-machine.nl verkoopt alleen maar nep accu's voor een veel te hoge prijs
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_196190235
quote:
11s.gif Op woensdag 11 november 2020 15:01 schreef BEFEM het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit een goede accu? Of zit er een addertje onder het gras? het nieuwe model is bijna 2x zo duur.
Jup, is een aanbieding van Amazon.
Let wel op dat je altijd koopt wat door Amazon verkocht wordt. En niet 1 of andere chinese externe verkoper.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_196192632
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 22:22 schreef Makrolon het volgende:

[..

Ik gebruik zo'n ding niet vaak, maar soms is t wel handig. Heb nu een parkside maar dat is echt 10 keer niks. En alles wat op accu kan moet je niet mee snoer willen hebben :+

Zaagjes goedkoop van ecotools trouwens!
Wat is er zo 10niks aan in vergelijking met?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')