Is dat iets wat je gebruikt bij het meubelmaken oid ?quote:Op zaterdag 19 september 2020 10:53 schreef Navifactiva het volgende:
M-270 kataba zaagblad met universele vertanding van Nakaya Eaks. Laat een iets minder fijne zaagsnede achter als de universele katabas van Z-Saw of Gyokucho maar daar is deze niet voor gemaakt. Dit zaagblad is gemaakt om snel en efficiënt mee te zagen. Leuke is dat het blad te gebruiken is met het rubber omklede aluminium handvat van Z-Saw.
Trouwens grappig dat ik wederom iets goedkoper in Japan kan krijgen dan in de EU. Ik heb 3 van deze zaagbladen direct van de fabrikant gekocht voor ¤19,78 dus ik hoef geen btw te betalen. Met verzendkosten zit ik op ¤27,23. Nakaya's Europese dealer verkoopt 1 zaagblad voor ¤12,90 en rekent ¤14 verzendkosten.
[ afbeelding ]
Nee hoor, die is er nog steeds !quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Ps gereedschapadvies topic is weg??
Ik heb zelf een setje van wera, bevalt erg goed. Wiha zou je ook kunnen overwegen, daar heb ik een torx en VDE setje van en die zijn ook erg fijn.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik moet nieuwe schroevendraaiers hebben.
Wat zijn de betere? Wera of PB Swiss?
Het gaat om gewone schroevendraaiers, plat en kruis, en een dikkere “grip” handvaten.
Ps gereedschapadvies topic is weg??
Linkje?quote:Op zaterdag 19 september 2020 10:53 schreef Navifactiva het volgende:
M-270 kataba zaagblad met universele vertanding van Nakaya Eaks. Laat een iets minder fijne zaagsnede achter als de universele katabas van Z-Saw of Gyokucho maar daar is deze niet voor gemaakt. Dit zaagblad is gemaakt om snel en efficiënt mee te zagen. Leuke is dat het blad te gebruiken is met het rubber omklede aluminium handvat van Z-Saw.
Trouwens grappig dat ik wederom iets goedkoper in Japan kan krijgen dan in de EU. Ik heb 3 van deze zaagbladen direct van de fabrikant gekocht voor ¤19,78 dus ik hoef geen btw te betalen. Met verzendkosten zit ik op ¤27,23. Nakaya's Europese dealer verkoopt 1 zaagblad voor ¤12,90 en rekent ¤14 verzendkosten.
[ afbeelding ]
Gaaf, als je de ruimte er voor hebtquote:Op woensdag 23 september 2020 21:59 schreef IrishBastard het volgende:
Via Marktplaats een setje machines voor de houthobby op de kop getikt en weer netjes gemaakt. Alles op drie fase, scheelt veel in kosten en gigantisch aanbod
Vandaag de Helma 35cm vlakbank afgesteld en eerste keer getest, gaat erg lekker!
Zit wel een kleine beschadiging op de tafel waardoor er daar een soort braam omhoog staat aan de zijde van de aanslag waardoor ik ongeveer 30cm mis, maar ik verwacht niet snel groter dan 25cm te vlakken.
Verder een Centauro SP400 lintzaag, een Helma 40cm vandiktebank, een ABH Beuving zaagmachine (75cm bruikbaar breed blad) en een Danckaert langeband schuurmachine
Alles met de heftruck moeten afladen want al dat gietijzer is totaal onhandelbaar, maar staat nu allemaal netjes op de plek
Mooi setje. Stabila zijn fijne en nauwkeurige waterpassen.quote:Op woensdag 23 september 2020 22:36 schreef Makrolon het volgende:
[ afbeelding ]
M'n 60cm waterpas ben ik al een tijdje kwijt, en de 120cm waterpas vertrouw ik niet meer zo.zit ook wat tegellijm op enzo
Ideaal. Hebben altijd iets extra; magneet bijc., zodat ie vertikaal op staal blijft hangen.quote:Op woensdag 23 september 2020 23:07 schreef tux87 het volgende:
[..]
Mooi setje. Stabila zijn fijne en nauwkeurige waterpassen.
quote:Op donderdag 24 september 2020 19:26 schreef Heph844 het volgende:
Was laatst aan het klussen met iemand die alles deed met een waterpas op zn telefoon. Kwam allemaal niet zo recht uit
Hangt van het model af toch? En Sola heeft ook waterpassen met magneetvoetjes.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Ideaal. Hebben altijd iets extra; magneet bijc., zodat ie vertikaal op staal blijft hangen.
Das fijn te horen! Ik heb nu de r300 serie van stabila, maar deze gaan vast prima bevallen.quote:Op donderdag 24 september 2020 21:00 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hangt van het model af toch? En Sola heeft ook waterpassen met magneetvoetjes.
@:Makrolon, ik heb er 2 uit die serie, alleen zonder die toffe tekst erop. Zijn fijne waterpassen! Wel knap als je deze kwijt weet te raken
.
Ze hebben deze ook nog!quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 22:33 schreef BEFEM het volgende:
Makita gemaild of ze speelgoed hadden. Zegt die ´ja 1tje, een kettingzaag´. Zonder plaatje. Ik dat ding bestellen bij Karwei. Is het deze
[ afbeelding ]
Orgineel Makita; kun je aan de kleur wel zienquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 22:33 schreef BEFEM het volgende:
Makita gemaild of ze speelgoed hadden. Zegt die ´ja 1tje, een kettingzaag´. Zonder plaatje. Ik dat ding bestellen bij Karwei. Is het deze
[ afbeelding ]
Klopt. Maar als ik Makita mail voor speelgoed dan verwacht ik geen Dolmar te ontvangenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:39 schreef Cybersijp het volgende:
Dolmar is een merk dat 100% dochter is van makita
Bekende koffer, staat er hier thuis ook 1, ook als vervanging gekocht voor een oude uit zijn stage tijd.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:49 schreef Makrolon het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe koffer. De oude heb ik ooit voor.mnstage gekregen toen ik 16 was ofzoheeft t wel echt heel lang volgehouden, zo'n 14 jaar. Laatste jaren wat intensiever.
Deze is mooi groot, kan er een kleine schroef machine en een hoop klein materiaal onderin.
Alleen de koffer trouwens, niet allemaal nieuw gereedschap. Alleen een nieuwe striptang en kabelschaar mee besteld.
Omdat ik die net pas voorbij zag komen toen ik naar een plaatje van deze aan t zoeken wasquote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:53 schreef densmee het volgende:
De enige echte koffer Parat, waarom alleen niet het model met de borstel onder?
Gaatjes boren hequote:Op vrijdag 23 oktober 2020 20:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Privé of? Wat ga je er mee doen?
Je verwacht het nietquote:
Ik zal er ook niet verlegen mee zittenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 21:52 schreef bleiblei het volgende:
Dat is nu echt een stuk gereedschap waarvan ik denk dat ik er nooit om verlegen zitten.
Ik denk ik welquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 21:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zal er ook niet verlegen mee zitten
Zet de keet maar weer te koop, je hebt nu al weer te weinig ruimte dusquote:
Nee, gemeente doet moeilijk over mijn vergunningcheck aanvraag voor de garage. Samenvatting; verkeerde functie in bestemmingsplan, te groot om als "klein bijgebouw" te zien (gohquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zet de keet maar weer te koop, je hebt nu al weer te weinig ruimte dus
Mijn toepassing houd ik vooralsnog voor me, wegens herkenbaarheidquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik denk ik wel. Zou gruwelijk in de weg liggen. Of mis ik een enorm handige feature voor de enthousiaste klussert? Wat voor project ga je in vredesnaam doen frantic?
Metalen dingen heel snel warm (heet!) maken. Ik zie het op YouTube wel gebruikt worden om bijvoorbeeld vastgeroeste onderdelen los te krijgen.quote:Op maandag 2 november 2020 11:26 schreef bleiblei het volgende:
Weer zo een apparaat waarvan ik geen idee heb wat je er mee kan.
Heel snel water kokenquote:Op maandag 2 november 2020 11:26 schreef bleiblei het volgende:
Weer zo een apparaat waarvan ik geen idee heb wat je er mee kan.
Das nog best handigquote:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |