Waar doet men dat? Niet hier. Niet op Twitter.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:33 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Het is gewoon grappig hoe al fervente Renault haters van 2-3 jaar geleden opeens met "lovende" woorden spreken over Renault.
Publiekelijk of niet, het heeft ze PR technisch gezien vast wel wat pijn gedaan. Max zal ook moeten inbinden over de Renault engine, wat ze zijn veroordeeld tot deze engine.
Hier was dat ook het geval. Het is niet iets van maar één medium.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:23 schreef babylon het volgende:
[..]
Waar doet men dat? Niet hier. Niet op Twitter.
Er zullen er eerder uit- dan instappen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:47 schreef Gruj0 het volgende:
F1 is gewoon niet meer interessant. Het is onaantrekkelijk geworden voor motorbouwers en de investeringen die je moet doen zijn groot.
Je ziet spokenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:48 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Hier was dat ook het geval. Het is niet iets van maar één medium.
Dat ze op termijn als team uitstappen is zeker wel mogelijk. Maar Mercedes AMG High Performance Powertrains (de motorendivisie) is een apart bedrijf dat niet snel opgeheven zal worden. Ik zou me kunnen voorstellen dat ze na een vertrek van het team a la Cosworth iedere partij die interesse heeft hun motoren gaan leveren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:39 schreef Fer het volgende:
De kans bestaat dat Mercedes de ontwikkelingskraan dicht draait en wellicht dat Hamilton de handdoek ook wel in de ring gooit als Ineous de baas wordt.
Het rammelt genoeg bij Daimler.
Max hoeft helemaal niks.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:33 schreef Gruj0 het volgende:
Publiekelijk of niet, het heeft ze PR technisch gezien vast wel wat pijn gedaan. Max zal ook moeten inbinden over de Renault engine, wat ze zijn veroordeeld tot deze engine.
Reclame is reclame . Als jouw ster, steigerend paardje, rode stieren, of je H elke twee weken prominent een weekend lang in beeld is en je naam 1500 keer genoemd wordt in een raceweekend, dan heeft dat veel waarde.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:47 schreef Gruj0 het volgende:
F1 is gewoon niet meer interessant. Het is onaantrekkelijk geworden voor motorbouwers en de investeringen die je moet doen zijn groot.
door de budgetlimiet kunnen teams zich straks weer behoorlijk zelf bedruipen zonder dat Daimler er veel geld in hoeft te pompen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:45 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Die gaan ook wel een keer stoppen denk ik ja. Ze hebben niks meer te bewijzen en Daimler zit momenteel door corona ook voor miljarden in de rode cijfers.
F1 zit in een tussenfase. De transitie van hybridemotoren naar 100% elektrisch is op dit moment nog niet reëel. Het kán wel, maar dan ga je in feite met Formule E auto's op Spa Francorchamps rijden. En dat is op dit moment geen gezicht.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:47 schreef Gruj0 het volgende:
F1 is gewoon niet meer interessant. Het is onaantrekkelijk geworden voor motorbouwers en de investeringen die je moet doen zijn groot.
Ik denk dat het ook nog best een tijd duurt voor de hele wereld volledig electrisch rijdt. Ik denk dat hybride ook nog wel even blijft. Dus er is zeker nog wel ontwikkelingsruimte.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:35 schreef Vriezzer het volgende:
F1 zit in een tussenfase. De transitie van hybridemotoren naar 100% elektrisch is op dit moment nog niet reëel.
dat elektrisch rijden wordt ad absurdum gepusht maar elektrisch racen is tot nu toe gewoon lachwekkendquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook nog best een tijd duurt voor de hele wereld volledig electrisch rijdt. Ik denk dat hybride ook nog wel even blijft. Dus er is zeker nog wel ontwikkelingsruimte.
Het is een soort karten. Het is wel geinig maar nog lang geen Formule 1.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat elektrisch rijden wordt ad absurdum gepusht maar elektrisch racen is tot nu toe gewoon lachwekkend
Daimler verdient sowieso veel meer aan F1 dan het erin stopt. Ten eerste stoppen ze er niet zoveel in, het grootste deel van het F1 budget komt uit sponsoring, en ten tweede is de exposure veel meer waar dan de kosten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
door de budgetlimiet kunnen teams zich straks weer behoorlijk zelf bedruipen zonder dat Daimler er veel geld in hoeft te pompen.
De kosten vallen onder het reclame/PR budget, vermoedelijk, en dat zal bij Mercedes een heel groot budget zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Daimler verdient sowieso veel meer aan F1 dan het erin stopt. Ten eerste stoppen ze er niet zoveel in, het grootste deel van het F1 budget komt uit sponsoring, en ten tweede is de exposure veel meer waar dan de kosten.
Ik denk dat je als formule 1 een keuze moet maken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook nog best een tijd duurt voor de hele wereld volledig electrisch rijdt. Ik denk dat hybride ook nog wel even blijft. Dus er is zeker nog wel ontwikkelingsruimte.
Voor vrachtvervoer moet je in eerste instantie kijken naar waterstof en ik verwacht dat inductie ook een belangrijke rol kan gaan spelen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:17 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben zeer sceptisch tegenover elektrisch rijden, en ik ben zeker niet de enige. Er zijn nog redelijk wat alternatieven, en misschien zijn die in de toekomst wel mogelijk. Misschien rijden we allemaal zelfs op fusie oid.
Elektrisch wordt nu lekker gehypet, maar daar vol op in zetten zou gewoon dom zijn. Altijd je ogen open houden voor alternatieven.
Ik vind het wel relevant, de F1 is toch altijd de plek van de belangrijke innovaties. Dan moet je niet gaan kijken naar de toch al redelijk uitontwikkelde elektrische motoren, maar naar de voorbeelden die jij aanhaalt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor vrachtvervoer moet je in eerste instantie kijken naar waterstof en ik verwacht dat inductie ook een belangrijke rol kan gaan spelen.
ja, het drijft af van F1, maar ik wilde mijn gedachten wel even laten gaan.
Kwa gewicht zou het kunnen. Desnoods met een FIA spec fuelcell.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:35 schreef Lionheaad het volgende:
De eerste auto's op waterstof zijn er inmiddels ook. Het is een andere vorm van elektrisch rijden, maar ik weet niet in hoeverre je daarmee in 2026 zou kunnen racen. Daarnaast ook geen flauw idee wat er gebeurt bij serieuze ongelukken.
Verbrandingsmotoren blijft nog wel langer dan 2030, zeker in gebieden buiten West Europa. Maar ik verwacht niet dat een merken als Mercedes en Renault er nog heel actief in gaan ontwikkelen of marketing ervoor maken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:17 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben zeer sceptisch tegenover elektrisch rijden, en ik ben zeker niet de enige. Er zijn nog redelijk wat alternatieven, en misschien zijn die in de toekomst wel mogelijk. Misschien rijden we allemaal zelfs op fusie oid.
Elektrisch wordt nu lekker gehypet, maar daar vol op in zetten zou gewoon dom zijn. Altijd je ogen open houden voor alternatieven.
Juist, dat zeg ik hier ook altijd. Formule 1 moet ervoor kiezen om in de eerste plaats een raceklasse te zijn. Mobiliteit en autoracen zijn twee verschillende dingen. Prima dat mensen hun woonwerk verkeer tegenwoordig electrisch af kunnen leggen maar als Formule 1 kun je daar verder niks mee. Autosport en milieu zijn niet met elkaar te combineren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk dat je als formule 1 een keuze moet maken.
Als je door wil als reclame bord voor grote autofabrikanten dan ontkom je niet elektrificatie. Over 10 jaar rijden we grotendeels elektrisch en maak je als Mercedes of Renault geen reclame voor jezelf als je met verbrandingsmotoren rijdt.
Je kan ook door als race klasse, maar kijk dan naar versimpeling en standaardisatie van onderdelen.
Op termijn is het huidige model niet meer houdbaar.
Wat hadden Renault, Peugeot, Honda en Toyota aan het ontwikkelen van V10 motoren? Weinig tot niets. Ze wilden deelnemen aan het spelletje en de drempel om deel te kunnen nemen was relatief laag. Zelfs kleine spelers als Yamaha, Cosworth en Hart konden meedoen. Met de huidige motorformule is het onmogelijk om als fabrikant in te stappen en competitief te kunnen zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar om F1 interessant te houden voor autoproducenten moeten ze wel kunnen profiteren van ontwikkelen uit de F1. Als we weer terug gaan naar oude jankende V8/10/12 motoren dan hebben de autoproducenten vrijwel niks aan het ontwikkelen van motoren daarvoor. Er kan natuurlijk wel voordeel uit andere dingen worden gehaald, maar dat is waarschijnlijk niet voldoende om er veel geld in te steken.
Kan F1 bestaan zonder de autoproducenten? Zou het mogelijk zijn om alle auto's een standaard motor te geven en meer te focussen op de strijd tussen teams en rijders dan op de strijd tussen autoproducenten?
Op Le Mans wil men vanaf 2024 ook auto's die rijden op waterstof toestaan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:35 schreef Lionheaad het volgende:
De eerste auto's op waterstof zijn er inmiddels ook. Het is een andere vorm van elektrisch rijden, maar ik weet niet in hoeverre je daarmee in 2026 zou kunnen racen. Daarnaast ook geen flauw idee wat er gebeurt bij serieuze ongelukken.
Dan wordt het een soort Indycar. Nee dank je, 1 is genoeg.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar om F1 interessant te houden voor autoproducenten moeten ze wel kunnen profiteren van ontwikkelen uit de F1. Als we weer terug gaan naar oude jankende V8/10/12 motoren dan hebben de autoproducenten vrijwel niks aan het ontwikkelen van motoren daarvoor. Er kan natuurlijk wel voordeel uit andere dingen worden gehaald, maar dat is waarschijnlijk niet voldoende om er veel geld in te steken.
Kan F1 bestaan zonder de autoproducenten? Zou het mogelijk zijn om alle auto's een standaard motor te geven en meer te focussen op de strijd tussen teams en rijders dan op de strijd tussen autoproducenten?
Quote maarquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:24 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik was erbij. De enige die spoken ziet ben jij.
Zou dat zo erg zijn als alle teams met een Mercedes motor zijn uitgerust?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:59 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Dan wordt het een soort Indycar. Nee dank je, 1 is genoeg.
quote:Weliswaar heeft het team het nieuwe Concorde Agreement ondertekend, maar daar kan Red Bull onder uit, aldus Marko. "We kunnen het contract jaarlijks opzeggen. Er zit een clausule in die het toestaat aan het eind van elk jaar op te stappen, maar dat heeft niet onze prioriteit. We zijn nu dingen aan het uitzoeken en als we de feiten op tafel hebben nemen Mateschitz en ik een besluit. Ons plan is voor het einde van het jaar duidelijkheid te hebben."
per jaar of alleen voor 31 mrt 2021?quote:Op zondag 4 oktober 2020 11:55 schreef Starflyer het volgende:
Wat ik ook al een tijdje roep hier. Het tekenen van het Concorde Agreement is geen garantie dat teams ook tot en met 2025 in de F1 blijven. Als teams voor 31 maart aangeven dat ze willen stoppen kunnen ze na dat seizoen ook daadwerkelijk uitstappen zonder consequenties.
Per jaar.quote:
Tuurlijk nietquote:Op zondag 4 oktober 2020 14:08 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat Max wellicht een jaar naar de Indycars gaat.
Je moet goed begrijpen dat Max geen persoon is maar een organisatie die gewoon zoveel mogelijk geld wil verdienen, vanuit dat oogpunt kan het zeer interessant zijn.quote:
In de F1 valt voor Max meer geld te verdienen dan in de IndyCars.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je moet goed begrijpen dat Max geen persoon is maar een organisatie die gewoon zoveel mogelijk geld wil verdienen, vanuit dat oogpunt kan het zeer interessant zijn.
Dan moet hij wel in een competitieve wagen rijden, voorlopig is het een loopfiets.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:17 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In de F1 valt voor Max meer geld te verdienen dan in de IndyCars.
Ten eerste heeft hij een contract. Ten tweede verdient hij 35 miljoen per jaar.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moet hij wel in een competitieve wagen rijden, voorlopig is het een loopfiets.
Pas vanaf 2026. Eerder niet.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:23 schreef Fer het volgende:
Hoe vaak zouden Marko en Horner al met Domenicale hebben gesproken. Zou mij niks verbazen, dat ze nu 100% inzetten op een nieuw motor regelement.
terug naar de V10quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie post #84quote:Op zondag 4 oktober 2020 16:16 schreef Gehrman het volgende:
Marko sluit vertrek Red Bull uit de Formule 1 niet uit
Weliswaar heeft het team het nieuwe Concorde Agreement ondertekend, maar daar kan Red Bull onder uit, aldus Marko. "We kunnen het contract jaarlijks opzeggen. Er zit een clausule in die het toestaat aan het eind van elk jaar op te stappen, maar dat heeft niets onze prioriteit. We zijn nu dingen aan het uitzoeken en als we de feiten op tafel hebben nemen Mateschitz en ik een besluit. Ons plan is voor het einde van het jaar duidelijkheid te hebben."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |