abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:10:23 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195388545
Wat weegt voor jullie het zwaarste?

Een gevoel van vrijheid?
Een gevoel van veiligheid?
Economische zekerheid?

En zou je een stukje vrijheid inruilen voor een gevoel van vrijheid?

Mooi voorbeeld is het boerkaverbod. Een stukje vrijheid ingeruild voor een stukje veiligheidsgevoel.

Bij mijzelf staat vrijheid altijd vooraan, ook als dat wellicht de veiligheid of economische groei belemmerd.

En wanneer is het te rechtvaardigen om andermans vrijheid af te nemen? Waar trek je zelf de grens?

POLL
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195388684
Jij bent toch een Vvd-er? Wat lul je dan!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:21:15 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195388770
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:16 schreef halfway het volgende:
Jij bent toch een Vvd-er? Wat lul je dan!
Ik ben geen VVD-er. Ik stem enkel VVD.
pi_195388894
Je kan natuurlijk heel goed stellen dat veiligheid een basisvoorwaarde is voor het kunnen bestaan van vrijheid.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:36:06 #5
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195389103
Vrijheid is belangrijker maar zoals hierboven al aangegeven is kan dat niet zonder enige veiligheid. Het is een balans wat elke keer weer afgewogen moet worden.

Complete vrijheid ala de frontier van het wilde westen betekend ook dat je kan wonen en gaan en staan waar je wilt. Oh, 10.000 immigranten die naar goud komen zoeken (aka gelukszoekers). Doe je dan niks tegen.

Overigens denk ik niet dat complete vrijheid kan in een volle wereld. Wellicht kan het weer als we door de ruimte naar andere planeten kunnen reizen.

Er zijn zoveel invalshoeken hierin.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:44:50 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195389311
Aan dit soort valse dilemma's ga ik dus niet meedoen. Die komen uit de koker van de Erdogans en Poetins van deze aardkloot.
pi_195389522
Wat een achterlijk vals dilemma.

Het enige juiste antwoord in mijn ogen is terug te gaan naar wat basisbehoeften zijn, en dat is veiligheid.

Dus veiligheid > vrijheid

Een gezonde economie is een belangrijke voorwaarde voor veiligheid. Door schaarste van goederen ontstaat sociale en maatschappelijke onzekerheid, waardoor het gevoel van veiligheid in het gedrang komt. Maar ook behoeftes die nog basaler zijn dan veiligheid, namelijk eten, drinken en een dak boven je hoofd. Met dat in gedachte zou ik het dus zien als:

Gezonde economie > veiligheid > vrijheid

Maar nee, wat doet deze doorgeslagen liberalistische gehaktbal, hij heeft het over economische groei. Want dat doen doorgeslagen liberalen, primitieve mensen. Economische groei echter is geen voorwaarde voor de conservering van het gevoel van veiligheid. Ik economische groei is een construct voortkomend uit zelfactualisatie, waar ook vrijheid onder valt. Maar dan krijg je een vergelijking tussen 2 gelijke variabelen die zonder elkaar ook kunnen bestaan, dus een onzinnige vergelijking vind ik. Vrijheid kan ook bestaan zonder economische groei en visa versa.
pi_195390104
Wat voor mij vrijheid is, is voor een andere extreme onderdrukking, dus ik snap de hele stelling niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195391363
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 17:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wat voor mij vrijheid is, is voor een andere extreme onderdrukking, dus ik snap de hele stelling niet.
Inderdaad dit soort discussies zijn zinloos, zonder dat TS definieert wat er (voor dit topic) bedoelt wordt met vrijheid en veiligheid
. Anders wordt het een subjectief geheel van langs elkaar heen praten.
Want wat user feitcepsrep beschrijft van veiligheid, zou ik onder definitie zekerheid scharen. Om als voorbeeld te geven
pi_195391798
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 18:53 schreef Korenfok het volgende:
Want wat user feitcepsrep beschrijft van veiligheid, zou ik onder definitie zekerheid scharen. Om als voorbeeld te geven
Goed punt
pi_195392293
Het boerkaverbod is voor mij geen gevoel van veiligheid. Het wekt bij mij alleen maar op de lachspieren.

Niet dat ik boerka's zo mooi vind, ik vind ze helemaal niks en hier niet thuishoren maar het idee dat een boerka bedreigend voor mij zou zijn is wel zo ridicuul dat ik er alleen maar om kan lachen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2020 19:47:42 ]
pi_195392335
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:26 schreef Tocadisco het volgende:
Je kan natuurlijk heel goed stellen dat veiligheid een basisvoorwaarde is voor het kunnen bestaan van vrijheid.
En andersom ook, mischien.
pi_195392696
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 19:46 schreef Tijger_m het volgende:
Het boerkaverbod is voor mij geen gevoel van veiligheid. Het wekt bij mij alleen maar op de lachspieren.

Niet dat ik boerka's zo mooi vind, ik vind ze helemaal niks en hier niet thuishoren maar het idee dat een boerka bedreigend voor mij zou zijn is wel zo ridicuul dat ik er alleen maar om kan lachen.
Mensen met een bivakmuts geven je ook geen onveilig gevoel?
Facts don't care about your feelings
pi_195392717
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Niet echt, nee. Ik zag er nooit een (na mijn leger tijd) en ik zie er nooit een. Jij wel? Dan woon je mischien in de marine kazerne.

Oh, wacht, toen het een paar jaar geleden heel hard vroor zag ik wat mensen met bivakmutsen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2020 20:08:35 ]
pi_195393661
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Denk je dat overvallers die nu niet meer dragen omdat ze volgens de wet geen gezichtsbedekkende kleding meer mogen dragen?
pi_195397582
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet echt, nee. Ik zag er nooit een (na mijn leger tijd) en ik zie er nooit een. Jij wel? Dan woon je mischien in de marine kazerne.

Oh, wacht, toen het een paar jaar geleden heel hard vroor zag ik wat mensen met bivakmutsen.
Het verbod was voor gezichtsbedekkende kleding. Inderdaad dragen weinig mensen bivakmutsen, maar ook heel weinig mensen boerka's (dat waren er zo'n 150 in NL ofzo).

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:51 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Denk je dat overvallers die nu niet meer dragen omdat ze volgens de wet geen gezichtsbedekkende kleding meer mogen dragen?
Dat is toch alleen verboden in het openbaar, niet in een huis :')
pi_195400418
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 23:48 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Het verbod was voor gezichtsbedekkende kleding. Inderdaad dragen weinig mensen bivakmutsen, maar ook heel weinig mensen boerka's (dat waren er zo'n 150 in NL ofzo).
[..]

Dat is toch alleen verboden in het openbaar, niet in een huis :')
In Alphen aan den Rijn liepen (en ik denk lopen) altijd wat mensen in boerka rond. Ook wel eens achter in de rij bij de hema gestaan. Geen enkel probleem, als zij zich daar goed bij voelen moeten ze dat vooral doen.

Gelukkig mag dat ook, het verbod op gezichtsbedekkende kleding is alleen van toepassing in het openbaar vervoer, het onderwijs, de zorg en in overheidsgebouwen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195400469
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 08:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

In Alphen aan den Rijn liepen (en ik denk lopen) altijd wat mensen in boerka rond. Ook wel eens achter in de rij bij de hema gestaan. Geen enkel probleem, als zij zich daar goed bij voelen moeten ze dat vooral doen.

Gelukkig mag dat ook, het verbod op gezichtsbedekkende kleding is alleen van toepassing in het openbaar vervoer, het onderwijs, de zorg en in overheidsgebouwen.
Oh ik dacht eigenlijk dat het nergens meer mocht. Dus ik mag nog steeds met een bivakmuts over straat?

Het probleem bij mensen met een boerka is natuurlijk niet zo zeer die arme vrouwen, maar je kan er natuurlijk ook in kruipen als een man. Een verdachte crimineel ofzo. Of een pedo die graag onherkenbaar bij speeltuinen en zwembaden rondloopt.
pi_195400488
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 08:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Oh ik dacht eigenlijk dat het nergens meer mocht. Dus ik mag nog steeds met een bivakmuts over straat?
Ja, de politie kan wel vragen hem even af te doen voor identificatie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195400505
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 08:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, de politie kan wel vragen hem even af te doen voor identificatie.
En als ik dan weiger ivm corona?
pi_195400586
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 08:43 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

En als ik dan weiger ivm corona?
Het moet natuurlijk nu op 1,5 meter. Maar corona maakt het wel bijzonder, je moet nu gedeeltelijk gezichtsbedekkende kleding op, juist waar het volgens de wet niet mag.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:22:12 #22
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195400874
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:10 schreef Mikeytt het volgende:

Een gevoel van vrijheid?
Economische zekerheid?

Mooi voorbeeld is het boerkaverbod. Een stukje vrijheid ingeruild voor een stukje veiligheidsgevoel.

Bij mijzelf staat vrijheid altijd vooraan, ook als dat wellicht de veiligheid of economische groei belemmerd.

En wanneer is het te rechtvaardigen om andermans vrijheid af te nemen? Waar trek je zelf de grens?

[poll=669]
Veiligheid weegt voor mij in principe zwaarder dan vrijheid, waarbij dat eerste ook inhoudt dat basale persoonlijke rechten zoals vrijwaring van willekeur en mishandeling worden gewaarborgd en de overheid zich inspant om een acceptabel bestaansniveau voor alle leden van de gemeenschap mogelijk te maken. De huidige vorm van multiculturaliteit zie ik als een bedreiging voor de continuïteit van onze samenleving, evenals de oprukkende techniek en de daaruit voortvloeiende individualisering en mondialisering.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:25:24 #23
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_195404570
Gewoon piramide van Maslow, toch?

Je moet eerst eten (economische zekerheid), dan wil je je veilig voelen, dan wil je vrijheid.

Al die mensen die voor verboden zijn hebben economische zekerheid, maar staan verder nog onderaan de ladder. Oh sorry, piramide natuurlijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_195405052
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gewoon piramide van Maslow, toch?

Je moet eerst eten (economische zekerheid), dan wil je je veilig voelen, dan wil je vrijheid.

Al die mensen die voor verboden zijn hebben economische zekerheid, maar staan verder nog onderaan de ladder. Oh sorry, piramide natuurlijk.
Zo denk ik dus ook.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:58:26 #25
pi_195405089
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:55 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Zo denk ik dus ook.
De verrechtsing van Nederland sinds de jaren 70 betekend gewoon dat de meeste mensen het economisch slechter hebben gekregen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:59:22 #26
pi_195405104
- oeps -

[ Bericht 98% gewijzigd door Papierversnipperaar op 03-10-2020 14:04:47 ]
pi_195405225
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De verrechtsing van Nederland sinds de jaren 70 betekend gewoon dat de meeste mensen het economisch slechter hebben gekregen.
Een verrechtsing waar de meerderheid iedere keer weer voor koos in het stemhokje. Mischien vinden ze andere zaken belangrijker dan inkomen?
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:11:40 #28
pi_195405257
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Een verrechtsing waar de meerderheid iedere keer weer voor koos in het stemhokje. Mischien vinden ze andere zaken belangrijker dan inkomen?
Door rechts te stemmen krijgen ze niet meer inkomen en duidelijk minder andere dingen. Dus wat willen ze dan?
pi_195405271
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Door rechts te stemmen krijgen ze niet meer inkomen en duidelijk minder andere dingen. Dus wat willen ze dan?
Minder buitenlanders lijkt een belangrijk punt te zijn, bijvoorbeeld. En voor je ontploft, dit is niet mijn mening.

Je ziet ook dat partijen scoren met zaken als "We pakken de profiteurs aan! Althans, uitkerings profiteurs"

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2020 14:13:29 ]
pi_195405298
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Bijna iedereen kan tegenwoordig op vakantie naar het buitenland. Een heel deel kan zelfs meerdere keren op vakantie. Steeds mee 'gewone' werknemers gaan op wintersport, iets wat vroeger echt voor de rijkelui was. Iedereen heeft tegenwoordig een auto, vaak zelfs 2. Ook dat kon een jaar of 60 geleden niet iedereen betalen.

De meeste mensen hadden economisch nog meer kunnen groeien, maar hebben het echt wel economisch beter gekregen in de afgelopen 50 jaar.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:14:42 #31
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195405300
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zucht... Het begint er al mee dat Nederland vrij hoog scoort op de 'misperceptions index'.

Of een verkeerd idee over de inkomensverdeling, of dat de corrupte media (gestuurd door de politiek en De Mol, Van Thillo) veel meer aandacht geven aan islam, of dat het gegeven hoe een paar personen de helft van de wereld bezitten kan ingezet worden voor ragfijne manipulatie (de recente Netflix documentaire geeft een inkijkje in de moderne big data manipulatie, en ja, ook hoog opgeleiden zijn daar beperkt weerbaar tegen, tegen zoveel wetenschappelijke kennis en financiële middelen om dat in te zetten). Nederlanders schatten het aantal moslims in op 30%, dat is in werkelijkheid 5%.

Dat soort zaken wil echter maar niet indalen bij de usuals.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:14:45 #32
pi_195405301
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Minder buitenlanders lijkt een belangrijk punt te zijn, bijvoorbeeld. En voor je ontploft, dit is niet mijn mening.

Je ziet ook dat partijen scoren met zaken als "We pakken de profiteurs aan! Althans, uitkerings profiteurs"
Dus stemmers trappen in leugenachtige propaganda en stemmen tegen hun eigen belang in.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:15:39 #33
pi_195405309
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Bijna iedereen kan tegenwoordig op vakantie naar het buitenland. Een heel deel kan zelfs meerdere keren op vakantie. Steeds mee 'gewone' werknemers gaan op wintersport, iets wat vroeger echt voor de rijkelui was. Iedereen heeft tegenwoordig een auto, vaak zelfs 2. Ook dat kon een jaar of 60 geleden niet iedereen betalen.

De meeste mensen hadden economisch nog meer kunnen groeien, maar hebben het echt wel economisch beter gekregen in de afgelopen 50 jaar.
Die zaken komen uit de jaren 60 en 70. Sinds die tijd zijn de prijzen van vliegen dramatisch gedaald, maar het inkomen van mensen is niet gestegen.
pi_195405335
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zucht... Het begint er al mee dat Nederland vrij hoog scoort op de 'misperceptions index'.

Of een verkeerd idee over de inkomensverdeling, of dat de corrupte media (gestuurd door de politiek en De Mol, Van Thillo) veel meer aandacht geven aan islam, of dat het gegeven hoe een paar personen de helft van de wereld bezitten kan ingezet worden voor ragfijne manipulatie (de recente Netflix documentaire geeft een inkijkje in de moderne big data manipulatie, en ja, ook hoog opgeleiden zijn daar beperkt weerbaar tegen, tegen zoveel wetenschappelijke kennis en financiële middelen om dat in te zetten). Nederlanders schatten het aantal moslims in op 30%, dat is in werkelijkheid 5%.

Dat soort zaken wil echter maar niet indalen bij de usuals.
Goh, echt? Misperceptions? Nee maar, ik ben geschokt!

En Klopkoek? De Mol en Van Thillo zaten nog in het ei in de jaren 70, he?
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:17:38 #35
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195405338
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Toeval? Welnee. Incidenten zijn toeval. Dit soort systematische structuren absoluut niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195405342
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus stemmers trappen in leugenachtige propaganda en stemmen tegen hun eigen belang in.
Ja? Perfect voorbeeld, Trump supporters in de lagere inkomens klasse in de VS

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2020 14:19:27 ]
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:19:03 #37
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195405355
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Goh, echt? Misperceptions? Nee maar, ik ben geschokt!
Ja, en de Scandinavische landen scoren beduidend veel en veel beter. Ook de Duitsers overigens.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_195405360
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die zaken komen uit de jaren 60 en 70. Sinds die tijd zijn de prijzen van vliegen dramatisch gedaald, maar het inkomen van mensen is niet gestegen.
Maar de mensen hebben het dus wel economisch beter gekregen: ze kunnen nu dingen die toen niet konden.
pi_195405379
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, en de Scandinavische landen scoren beduidend veel en veel beter. Ook de Duitsers overigens.
Echt? Maar leg eens uit waarom Denemarken en Zweden langere tijd rechtse regeringen hadden dan? En Duitsland bijna constant een rechtse regering heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2020 14:21:05 ]
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:21:28 #40
pi_195405390
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar de mensen hebben het dus wel economisch beter gekregen: ze kunnen nu dingen die toen niet konden.
Maar niet dankzij rechtse partijen.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:23:51 #41
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195405423
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:17 schreef Tijger_m het volgende:
En Klopkoek? De Mol en Van Thillo zaten nog in het ei in de jaren 70, he?
In de jaren 70 was links relatief sterk in Nederland en ook het ontstane CDA was aantoonbaar linkser dan het nu is. Net als D66.

https://decorrespondent.n(...)50799053431-549d2675

Er was zelfs een minieme meerderheid voor links (net als in 1998... En toen bedacht rechts dat identiteitspolitiek wel eens zou kunnen helpen maar volgens Fukyama en types als @AgLarrr is links met identiteitspolitiek begonnen - beslist onwaar)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_195405424
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, dat stelde ik dan ook niet. Ik zei zelfs dat ze meer hadden kunnen groeien.

Maar het is wel zo dat als je zo gegroeid bent (ouders konden nooit op vakantie naar het buitenland, jij nu 3 keer per jaar), dat het financiële dan minder belangrijk zal worden in je politieke keus.

Geld is echt voor een heleboel mensen echt niet het belangrijkste in hun politieke keus.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:26:34 #43
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195405470
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Echt? Maar leg eens uit waarom Denemarken en Zweden langere tijd rechtse regeringen hadden dan? En Duitsland bijna constant een rechtse regering heeft.
CDU (met CSU erbij) is veel en veel linkser dan het CDA. Daar kan geen enkele discussie over bestaan.

Bovendien hebben de sociaal democraten de afgelopen 25 jaar onafgebroken in de regering gezeten, muv het tweede kabinet Merkel. Altijd als eerste of tweede partij.

Zweden heeft idd ook zijn problemen met toegenomen ongelijkheden en dat de regeringen Bildt, Reinfeldt massa immigratie toe lieten en vervolgens de schuld naar links schuiven.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:28:28 #44
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195405511
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het besteedbaar inkomen van mensen nam inderdaad aantoonbaar sterker toe wanneer PvdA in de regering zat (muv Rutte 2).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_195405517
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

CDU (met CSU erbij) is veel en veel linkser dan het CDA. Daar kan geen enkele discussie over bestaan.

Bovendien hebben de sociaal democraten de afgelopen 25 jaar onafgebroken in de regering gezeten, muv het tweede kabinet Merkel. Altijd als eerste of tweede partij.

Zweden heeft idd ook zijn problemen met toegenomen ongelijkheden en dat de regeringen Bildt, Reinfeldt massa immigratie toe lieten en vervolgens de schuld naar links schuiven.
CSU linkser dan het CDA? Klopkoek, je bent van het padje af. De CSU zit bijna op de AfD lijn en heeft daar altijd gezeten.
pi_195405610
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het besteedbaar inkomen van mensen nam inderdaad aantoonbaar sterker toe wanneer PvdA in de regering zat (muv Rutte 2).
Maar politiek gaat nou eenmaal om meer dan alleen geld. Sterker nog, op inkomen van individuën heeft de politiek eigenlijk maar beperkt invloed. Van 32 uur naar 36 uur gaan werken levert bijvoorbeeld meer dan 10% winst op, daar kan geen geschaaf aan koopkracht tegenop. Verder doet de politiek ook niet de CAO onderhandelingen, al hebben ze daar wel iets invloed.

Belangrijkste reden van beperkte inkomensstijgingen is toch gewoon het feit dat bedrijven tegenwoordig makkelijk verplaatsen naar het buitenland. In de laagste inkomenscategoriën concurreer je tegenwoordig niet alleen met Polen en Bulgaren die hier heen komen, maar ook gewoon met mensen die in China, India en Zimbabwe werken.

Politiek gaat over veel fundamentelere keuzes dan inkomensplaatjes.
pi_195405694
Wat hier ook meespeelt, wat is de definitie van veiligheid? Voor sommige mensen is alleen witte gezichten zien veiligheid, bijvoorbeeld.

Maar kijk gewoon eens naar de cijfers in Rotterdam waar men op een gegeven moment veiligheid niet meer definieerde in aantallen misdaden maar in wat mensen voelden. Voelt U zich veilig? En toen bleek vaker wel dan niet dat hoewel de misdaadcijfers niet veranderden er wel meer mensen waren die zich veilig voelden omdat de gemeente de straat schoner hield en graffiti aanpakte of omdat de gemeente overlast van junks, vaak een heel klein groepje, aanpakte.

Veilgheid is niet altijd zo simpel meetbaar als men wel eens denkt

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2020 14:39:50 ]
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:41:40 #48
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195405737
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

CSU linkser dan het CDA? Klopkoek, je bent van het padje af. De CSU zit bijna op de AfD lijn en heeft daar altijd gezeten.
Ik zeg "CDU met het CSU" erbij.

En ja, de expert surveys e.d. geven mij gelijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:44:39 #49
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195405781
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar politiek gaat nou eenmaal om meer dan alleen geld. Sterker nog, op inkomen van individuën heeft de politiek eigenlijk maar beperkt invloed. Van 32 uur naar 36 uur gaan werken levert bijvoorbeeld meer dan 10% winst op, daar kan geen geschaaf aan koopkracht tegenop. Verder doet de politiek ook niet de CAO onderhandelingen, al hebben ze daar wel iets invloed.

Belangrijkste reden van beperkte inkomensstijgingen is toch gewoon het feit dat bedrijven tegenwoordig makkelijk verplaatsen naar het buitenland. In de laagste inkomenscategoriën concurreer je tegenwoordig niet alleen met Polen en Bulgaren die hier heen komen, maar ook gewoon met mensen die in China, India en Zimbabwe werken.

Politiek gaat over veel fundamentelere keuzes dan inkomensplaatjes.
De politiek heeft zeker invloed op het uurloon of stukloon. Of mensen dan 36 uur of 50 uur willen werken is een tweede.

Jij neemt nu dat hele TINA frame over. Onzin. Er bestaat ook heel wat variatie binnen Europa. Het is zeker niet zo dat de wereldmarkt iedereen in dezelfde mal perst. Flauwekul.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)minimumloon-a4013653

Ik haat die volgzame regentenpraat van jou. Haat.

En zoals al vaker bewezen: de politiek heeft in de jaren 90 de sociale partners gedwongen om de laagste schalen dichterbij het minimumloon te brengen. Dat heb ik je al veel vaker laten zien. Toch blijf je dit narratief maar herhalen. Vermoeiend.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_195405859
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De politiek heeft zeker invloed op het uurloon of stukloon. Of mensen dan 36 uur of 50 uur willen werken is een tweede.

Jij neemt nu dat hele TINA frame over. Onzin. Er bestaat ook heel wat variatie binnen Europa. Het is zeker niet zo dat de wereldmarkt iedereen in dezelfde mal perst. Flauwekul.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)minimumloon-a4013653

Ik haat die volgzame regentenpraat van jou. Haat.

En zoals al vaker bewezen: de politiek heeft in de jaren 90 de sociale partners gedwongen om de laagste schalen dichterbij het minimumloon te brengen. Dat heb ik je al veel vaker laten zien. Toch blijf je dit narratief maar herhalen. Vermoeiend.
Je mag het haten, jij hebt die vrijheid. Ik doe niet aan haten, ik haat letterlijk niemand. Het valt me wel op dat jij erg vaak ongelijk hebt en dan maar over gaat op persoonlijke aanvallen. Dat haat ik niet zo zeer, ik vind het wel jammer omdat het discussies dood slaat. Met mensen die persoonlijke aanvallen doen discussieer ik gewoon niet, omdat het gewoon niet gaat.

Dat de overheid beperkt invloed heeft op inkomens is gewoon een niet te ontkennen feit. Maar belangrijker: dat de meeste mensen niet stemmen met hun portemonnee, maar andere dingen veel belangrijker vinden is ook een feit en daar ging het hier om.
pi_195405934
Ok, ontopic aub, Klopkoek; kappen met die persoonlijke aanvallen, voor de rest, je mag er ook gewoon niet op reageren
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:56:04 #52
pi_195405939
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:49 schreef Hanca het volgende:
Het valt me wel op dat jij erg vaak ongelijk heb
Nou dat valt wel mee. Ik denk dat jij vaker ongelijk hebt en je snor drukt als daar bewijs voor is. En later dezelfde onzin gaat verkondigen alsof er niets aan de hand is.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:03:35 #53
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195406058
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je mag het haten, jij hebt die vrijheid. Ik doe niet aan haten, ik haat letterlijk niemand. Het valt me wel op dat jij erg vaak ongelijk hebt en dan maar over gaat op persoonlijke aanvallen.
Je bent gewoon Oostindisch doof. Ik heb je heel vaak laten zien dat op meerdere momenten de overheid de cao onderhandelingen dwingend heeft beïnvloed.

Sowieso is dat narratief van dat Zimbabwe ons ergens toe dwingt flauwekul. Kijk eens naar de enorme variatie binnen Europa. Er is nogal wat verschil tussen de (besteedbare) inkomens in Zweden en zelfs Oostenrijk. Dat is politiek.

Ik heb gelijk en jij zeker niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_195406121
Maar als je naar de topictitel kijkt: ik zal altijd veiligheid en vrijheid boven economische groei zetten. Veiligheid en vrijheid zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden: wanneer ben je onvrij? Als je bepaalde dingen niet veilig kunt doen.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:07:30 #55
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195406133
- Nee -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2020 15:53:57 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:09:50 #56
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195406179
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:06 schreef Hanca het volgende:
Maar als je naar de topictitel kijkt: ik zal altijd veiligheid en vrijheid boven economische groei zetten. Veiligheid en vrijheid zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden: wanneer ben je onvrij? Als je bepaalde dingen niet veilig kunt doen.
Zonder breed gedragen en gedeelde economische groei is er geen veiligheid en vrijheid.

Dat is dan ook historisch gezien de juiste volgorde geweest. Eerst kwam er de groei, breed gedeeld onder de bevolking, later de afname in sterfte en veiligheid.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_195406364
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zonder breed gedragen en gedeelde economische groei is er geen veiligheid en vrijheid.

Dat is dan ook historisch gezien de juiste volgorde geweest. Eerst kwam er de groei, breed gedeeld onder de bevolking, later de afname in sterfte en veiligheid.
Ja, voor Afrikaanse landen is economische groei belangrijk om veiligheid en vrijheid te halen. Maar we wonen hier in een welvarend land waar niemand in de goot hoeft te leven en niemand dood gaat van de honger, die economische groei hebben we dus wel gehad en lijkt me voor vrijheid en veiligheid niet meer essentieel.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:39:12 #58
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195406693
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, voor Afrikaanse landen is economische groei belangrijk om veiligheid en vrijheid te halen. Maar we wonen hier in een welvarend land waar niemand in de goot hoeft te leven en niemand dood gaat van de honger, die economische groei hebben we dus wel gehad en lijkt me voor vrijheid en veiligheid niet meer essentieel.
Gespeeld naief en onwaar. Zoals iedereen weet is het aantal daklozen per 100000 inwoners verdriedubbeld sinds 2000, mede doordat er gaten in de systemen zijn ontstaan.

Dan ook nog dit:
https://www.metronieuws.n(...)oeien-op-in-armoede/

https://eenvandaag.avrotr(...)lbank-heb-ik-honger/
(En nee, zeker in tijden van economische crises is de voedselbank niet betrouwbaar gebleken en drogen de voorraden op)

https://www.ser.nl/nl/act(...)-armoede-bestrijding

https://frieschdagblad.nl(...)-veroorzaken-we-zelf

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1050155/roofbouw-in-de-kassen

Niet de eerste keer dat dit geplaatst is, en omdat ik er zo moe van wordt de gebruikelijke types van feiten te voorzien, is dit mijn laatste post voor een tijdje.

[ Bericht 2% gewijzigd door Klopkoek op 03-10-2020 15:46:46 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_195406840
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Gespeeld naief en onwaar. Zoals iedereen weet is het aantal daklozen per 100000 inwoners verdriedubbeld sinds 2000, mede doordat er gaten in de systemen zijn ontstaan.

Dan ook nog dit:
https://www.metronieuws.n(...)oeien-op-in-armoede/

https://eenvandaag.avrotr(...)lbank-heb-ik-honger/
(En nee, zeker in tijden van economische crises is de voedselbank niet betrouwbaar gebleken en drogen de voorraden op)

https://www.ser.nl/nl/act(...)-armoede-bestrijding

https://frieschdagblad.nl(...)-veroorzaken-we-zelf

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1050155/roofbouw-in-de-kassen

Niet de eerste keer dat dit geplaatst is, en omdat ik er zo moe van wordt de gebruikelijke types van feiten te voorzien, is dit mijn laatste post voor een tijdje.
Ja, we wonen hier in een Afrikaans/Zuid Amerikaans land met allemaal mensen in sloppenwijken en er sterven hier mensen in de straat. Nu tevreden?
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:53:01 #60
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195406912
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou dat valt wel mee. Ik denk dat jij vaker ongelijk hebt en je snor drukt als daar bewijs voor is. En later dezelfde onzin gaat verkondigen alsof er niets aan de hand is.
Zie hierboven :) Succes ermee.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:03:32 #61
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195407062
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, we wonen hier in een Afrikaans/Zuid Amerikaans land met allemaal mensen in sloppenwijken en er sterven hier mensen in de straat. Nu tevreden?
Dat gebeurt hier idd wel steeds meer.

Zeker in tijden van enorme kou is er behoorlijk wat (over)sterfte in Nederland. Hoe kan dat met zo een ecologische voetafdruk en met verwarming...

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ek-februari-a1596083

Als het al überhaupt onderzocht wordt en in de statistieken terugkeert (want ook vwb prioriteiten van politie en andere instanties heeft rechts veranderingen teweeg gebracht)

https://www.ed.nl/eindhov(...)-eindhoven~a7ba484a/

Tot ziens!
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_195463801
quote:

Een gevoel van vrijheid?
Economische zekerheid?

[poll=669]
Economische zekerheid is het belangrijkste, want dan kun je de vrijheid en veiligheid zelf kopen. Uiteraard moeten dan de uitkeringen omhoog, zodat men minimaal 2000 euro netto overhoudt om vrij te besteden.
pi_195468391
Er is geen beter of slechter. Alle 3 zijn belangrijk, maar het belang verschilt per onderwerp en de argumentatie die daarbij hoort. Het hoort in balans te zijn.
pi_195468440
quote:
Boerka verbieden is vrijheid genereren en meer veiligheidsgevoel genereren bij het publiek.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:37:26 #65
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195468461
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Boerka verbieden is vrijheid genereren en meer veiligheidsgevoel genereren bij het publiek.
Mensen zelf bepalen wat ze dragen en geen overheidsinterventie op je lichaam zijn vrijheid genereren.
pi_195468474
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:37 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Mensen zelf bepalen wat ze dragen en geen overheidsinterventie op je lichaam zijn vrijheid genereren.
De maatschappij laten onderdrukken door geloofsindoctrinatie is vrijheid wegnemen.
De mogelijkheid tot onderdrukken middels boerka wegnemen = vrijheid genereren (of beter gezegd, behoeden van een afname van vrijheid)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195468513
Vrijheid is een dubbelzijdig begrip. Neem de vrijheid af om te discrimineren en je genereert vrijheid voor de gediscrimineerden.

Eenieders vrijheid heeft tot natuurlijke grenzen de vrijheid der anderen.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:41:21 #68
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195468532
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

De maatschappij laten onderdrukken door geloofsindoctrinatie is vrijheid wegnemen.
De mogelijkheid tot onderdrukken middels boerka wegnemen = vrijheid genereren.
Daarmee beperk je de vrijheden. Geloof is ook een vrijheid.
Het gaat mij niks aan of iemand naakt rondloopt of dat iemand volledig bedekt rondloopt.

Ik hoor niet te bepalen wat anderen moeten dragen.

Alleen vrijheid voor jezelf zonder inacht neming van vrijheid van anderen is geen vrijheid.
pi_195468537
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:41 schreef Mikeytt het volgende:
Daarmee genereer je vrijheid. Indoctrinatie van geloof is geen vrijheid.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:43:19 #70
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195468576
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:40 schreef ludovico het volgende:
Vrijheid is een dubbelzijdig begrip. Neem de vrijheid af om te discrimineren en je genereert vrijheid voor de gediscrimineerden.

Eenieders vrijheid heeft tot natuurlijke grenzen de vrijheid der anderen.
Waarom?

Vrijheid afnemen om te discrimineren is geen vrijheid voor de gediscrimineerden.

Iedereen moet vrij zijn om te zeggen wat die wil. Altijd heel verbaasd dat Nederlanders in het westen eigenlijk het minste waarde hechten aan vrijheid van meningsuiting.
pi_195468582
quote:
Het gaat mij niks aan of iemand naakt rondloopt of dat iemand volledig bedekt rondloopt.

Zolang dat een vrije keuze is en niemand daar last van heeft is dat prima en meer
quote:
Ik hoor niet te bepalen wat anderen moeten dragen.
Tenzij uniform ofzo en jij in een bepaalde machtpositie zit.

quote:
Alleen vrijheid voor jezelf zonder inacht neming van vrijheid van anderen is geen vrijheid.
Ik neem de vrijheid van geloofsgeindoctrineerden juist wel serieus.
pi_195468596
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:43 schreef Mikeytt het volgende:
Iedereen moet vrij zijn om te zeggen wat die wil. Altijd heel verbaasd dat Nederlanders in het westen eigenlijk het minste waarde hechten aan vrijheid van meningsuiting.
Zolang dat de vrijheid van anderen niet te grof schendt.

Zoals het geval bij laster en smaad en bedreigingen.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:44:33 #73
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195468598
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Daarmee genereer je vrijheid. Indoctrinatie van geloof is geen vrijheid.
Indoctrinatie is een keuze.
pi_195468619
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:44 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Indoctrinatie is een keuze.
Misschien van toepassing bij mensen die op volwassen leeftijd zelf een bewuste keuze maken, niet bij hen die vanaf kinds worden geïndoctrineerd met geloof onzin.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:46:05 #75
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195468624
quote:

[..]

Orthodoxie gaat vaak wel hand in hand met een sociaal klimaat dat verre van vrij is. Kinderen worden opgevoed met het idee van gehoorzaamheid aan geloofsdoctrines en ook bij volwassenen kan het gewenste gedrag door middel van sociale druk worden afgedwongen, als er al geen radicalere middelen worden gebruikt.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:46:05 #76
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195468625
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zolang dat een vrije keuze is en niemand daar last van heeft is dat prima en meer
[..]

Tenzij uniform ofzo en jij in een bepaalde machtpositie zit.
[..]

Ik neem de vrijheid van geloofsgeindoctrineerden juist wel serieus.
Waarom "als niemand daar last van heeft"?
Hoezo moet ik rekening houden of anderen er last van gaan hebben als ik een korte broek draag? Dat gaat niemand wat aan.
pi_195468637
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

De mogelijkheid tot onderdrukken middels boerka wegnemen = vrijheid genereren (of beter gezegd, behoeden van een afname van vrijheid)
Dus de maatschappij mag bepalen wat ik mag geloven, volgens jou? Dan heb jij een HELE vreemde opvatting van vrijheid.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:48:04 #78
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195468660
Maar goed, "vrijheid" is inderdaad een (te) rekkelijk begrip. De vrijheid die de PVV voorstaat is een andere dan die van de sociaal-liberalen, lijkt me.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:48:08 #79
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195468662
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Misschien van toepassing bij mensen die op volwassen leeftijd zelf een bewuste keuze maken, niet bij hen die vanaf kinds worden geïndoctrineerd met geloof onzin.
Met die denkwijze is je kinderen vertellen dat God niet bestaat óók indoctrinatie, wat nergens op slaat.

In zekere zin indoctrineer je je kinderen altijd. Ze worden immers een product van hun omgeving.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:50:03 #80
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195468697
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:48 schreef Iblardi het volgende:
Maar goed, "vrijheid" is inderdaad een (te) rekkelijk begrip. De vrijheid die de PVV voorstaat is een andere dan die van de sociaal-liberalen, lijkt me.
De PVV pleit helemaal niet voor vrijheid. Ze zijn vrij autoritair.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:52:00 #81
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195468740
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:50 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

De PVV pleit helemaal niet voor vrijheid. Ze zijn vrij autoritair.
Ze zeggen van wel; het is bovendien onderdeel van hun partijnaam. Niet jouw vrijheid wellicht, maar dat illustreert dus het punt dat ik maakte.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:52:58 #82
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195468766
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:52 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ze zeggen van wel; het is bovendien onderdeel van hun partijnaam. Niet jouw vrijheid wellicht, maar dat illustreert dus het punt dat ik maakte.
Nee hoor. Vrijheid voor bepaalde mensen is geen vrijheid.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:58:28 #83
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195468868
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:52 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Nee hoor. Vrijheid voor bepaalde mensen is geen vrijheid.
Waarom niet? "Vrijheid" kan betekenen: vrijheid voor individuen om zich te ontplooien, belastingvrijheid, zelfbeschikkingsrecht voor bepaalde groepen, vrijheid van religie, vrijheid om te gaan en te staan waar ik wil, vrijheid om het landschap te vervuilen, vrijheid om op straat te kunnen lopen zonder geconfronteerd te worden met Zwarte Piet of met een Mohammedcartoon, etc. Het hangt er maar van af aan welke kant je staat, zou ik zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')