Ik ben geen VVD-er. Ik stem enkel VVD.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:16 schreef halfway het volgende:
Jij bent toch een Vvd-er? Wat lul je dan!
Inderdaad dit soort discussies zijn zinloos, zonder dat TS definieert wat er (voor dit topic) bedoelt wordt met vrijheid en veiligheidquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 17:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wat voor mij vrijheid is, is voor een andere extreme onderdrukking, dus ik snap de hele stelling niet.
Goed puntquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 18:53 schreef Korenfok het volgende:
Want wat user feitcepsrep beschrijft van veiligheid, zou ik onder definitie zekerheid scharen. Om als voorbeeld te geven
En andersom ook, mischien.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:26 schreef Tocadisco het volgende:
Je kan natuurlijk heel goed stellen dat veiligheid een basisvoorwaarde is voor het kunnen bestaan van vrijheid.
Mensen met een bivakmuts geven je ook geen onveilig gevoel?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 19:46 schreef Tijger_m het volgende:
Het boerkaverbod is voor mij geen gevoel van veiligheid. Het wekt bij mij alleen maar op de lachspieren.
Niet dat ik boerka's zo mooi vind, ik vind ze helemaal niks en hier niet thuishoren maar het idee dat een boerka bedreigend voor mij zou zijn is wel zo ridicuul dat ik er alleen maar om kan lachen.
Niet echt, nee. Ik zag er nooit een (na mijn leger tijd) en ik zie er nooit een. Jij wel? Dan woon je mischien in de marine kazerne.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 20:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mensen met een bivakmuts geven je ook geen onveilig gevoel?
Denk je dat overvallers die nu niet meer dragen omdat ze volgens de wet geen gezichtsbedekkende kleding meer mogen dragen?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 20:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mensen met een bivakmuts geven je ook geen onveilig gevoel?
Het verbod was voor gezichtsbedekkende kleding. Inderdaad dragen weinig mensen bivakmutsen, maar ook heel weinig mensen boerka's (dat waren er zo'n 150 in NL ofzo).quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 20:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt, nee. Ik zag er nooit een (na mijn leger tijd) en ik zie er nooit een. Jij wel? Dan woon je mischien in de marine kazerne.
Oh, wacht, toen het een paar jaar geleden heel hard vroor zag ik wat mensen met bivakmutsen.
Dat is toch alleen verboden in het openbaar, niet in een huisquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 20:51 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Denk je dat overvallers die nu niet meer dragen omdat ze volgens de wet geen gezichtsbedekkende kleding meer mogen dragen?
In Alphen aan den Rijn liepen (en ik denk lopen) altijd wat mensen in boerka rond. Ook wel eens achter in de rij bij de hema gestaan. Geen enkel probleem, als zij zich daar goed bij voelen moeten ze dat vooral doen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 23:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het verbod was voor gezichtsbedekkende kleding. Inderdaad dragen weinig mensen bivakmutsen, maar ook heel weinig mensen boerka's (dat waren er zo'n 150 in NL ofzo).
[..]
Dat is toch alleen verboden in het openbaar, niet in een huis
Oh ik dacht eigenlijk dat het nergens meer mocht. Dus ik mag nog steeds met een bivakmuts over straat?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 08:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
In Alphen aan den Rijn liepen (en ik denk lopen) altijd wat mensen in boerka rond. Ook wel eens achter in de rij bij de hema gestaan. Geen enkel probleem, als zij zich daar goed bij voelen moeten ze dat vooral doen.
Gelukkig mag dat ook, het verbod op gezichtsbedekkende kleding is alleen van toepassing in het openbaar vervoer, het onderwijs, de zorg en in overheidsgebouwen.
Ja, de politie kan wel vragen hem even af te doen voor identificatie.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 08:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oh ik dacht eigenlijk dat het nergens meer mocht. Dus ik mag nog steeds met een bivakmuts over straat?
En als ik dan weiger ivm corona?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 08:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de politie kan wel vragen hem even af te doen voor identificatie.
Het moet natuurlijk nu op 1,5 meter. Maar corona maakt het wel bijzonder, je moet nu gedeeltelijk gezichtsbedekkende kleding op, juist waar het volgens de wet niet mag.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 08:43 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
En als ik dan weiger ivm corona?
Veiligheid weegt voor mij in principe zwaarder dan vrijheid, waarbij dat eerste ook inhoudt dat basale persoonlijke rechten zoals vrijwaring van willekeur en mishandeling worden gewaarborgd en de overheid zich inspant om een acceptabel bestaansniveau voor alle leden van de gemeenschap mogelijk te maken. De huidige vorm van multiculturaliteit zie ik als een bedreiging voor de continuïteit van onze samenleving, evenals de oprukkende techniek en de daaruit voortvloeiende individualisering en mondialisering.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:10 schreef Mikeytt het volgende:
Wat weegt voor jullie het zwaarste?
Een gevoel van vrijheid?
Een gevoel van veiligheid?
Economische zekerheid?
En zou je een stukje vrijheid inruilen voor een gevoel van vrijheid?
Mooi voorbeeld is het boerkaverbod. Een stukje vrijheid ingeruild voor een stukje veiligheidsgevoel.
Bij mijzelf staat vrijheid altijd vooraan, ook als dat wellicht de veiligheid of economische groei belemmerd.
En wanneer is het te rechtvaardigen om andermans vrijheid af te nemen? Waar trek je zelf de grens?
[poll=669]
Zo denk ik dus ook.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gewoon piramide van Maslow, toch?
Je moet eerst eten (economische zekerheid), dan wil je je veilig voelen, dan wil je vrijheid.
Al die mensen die voor verboden zijn hebben economische zekerheid, maar staan verder nog onderaan de ladder. Oh sorry, piramide natuurlijk.
De verrechtsing van Nederland sinds de jaren 70 betekend gewoon dat de meeste mensen het economisch slechter hebben gekregen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |