abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195627107
Is het nog nodig om te verschonen ‘s nachts? Ik merkte dat dat mijn baby wakker / alerter maakte en ben er een paar weken geleden mee gestopt en dat gaat prima. Als het nodig is dan voor de voeding, kan hij erna weer indutten op de melk.
Gisteravond heeft ze om 20:00 de laatste voeding gehad en na een badje rond 20:45 een schone luier. Ze meldde zich om 4:45 voor de nachtvoeding en om 7:45 (na de ochtendvoeding) heb ik haar verschoond en zat de luier niet overvol.

Na het drinken hou ik haar nog 10 minuten rechtop en dan kan ik haar vaak slapend terugleggen. Tijdens de nachtvoeding was peuter ook al wakker die voor de nodige prikkels zorgde. Ik heb haar wel in de co sleeper gelegd, licht uit en de speen een aantal keer terug gestopt, na een tijdje vond ze toch haar rust.

Hoe oud is hij nu? Dag nacht ritme is vaak iets van de eerste 6 weken. Onze oudste had dit extreem en idd na 6 weken verbeterde dat enorm. Als het aan het ritme ligt, weinig tips, ouder worden lost dat uiteindelijk op. De standaard tips ken je vast wel (nachten donker houden, overdag licht).

Edit: wat gebeurt er als je weg gaat ipv erbij blijft. Mijn baby valt sinds kort vaak beter zonder mij in slaap dan wanneer ik erbij blijf. Dat voelt wat tegenstrijdig, maar dat is blijkbaar haar behoefte. Ik moet vaak nog wel 1x terug overdag maar dan is het goed.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nolita op 14-10-2020 08:50:48 ]
  woensdag 14 oktober 2020 @ 08:48:59 #202
208890 June.
Seriously?
pi_195627163
Op een gegeven moment verschoonde ik in de nacht niet meer. Maar gaf toen ook nog bv en hij lag naast ons in de cosleeper.

Dus beetje licht aan, haalde hem uit bed, legde hem aan en hij viel snel weer in slaap. Legde hem dan dus ook direct weer in de cosleeper.
Shine bright like a diamond.
pi_195627260
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 05:34 schreef Seven. het volgende:
@:Smart_ass , helpt je vriend met de verzorging?

Ik merk dat dat hier een enorm verschil maakt, ik de voeding en hij de luiers. Hij is ook veel beter in aankleedkussen gerelateerde bezigheden dan ik :7 .
Ja hij helpt wel, alleen blijft dat steken bij het luiers verschonen haha. Ik denk dat ik binnenkort misschien maar ga kolven.

Sunshine, hier helaas geen tips maar ik zit met hetzelfde ‘probleem’. Ik verschoon haar overigens direct als ze wakker wordt en voed daarna, zodat ze na het voeden niet extra wakker wordt weer door het verschonen. Terug leggen in haar bedje vind ik altijd een ramp. Probeer te wachten tot ze in slaap is gevallen voordat ik haar terug leg maar vaak wordt ze alsnog weer wakker en dan is t huilen geblazen haha.
pi_195627322
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:44 schreef Nolita het volgende:
Is het nog nodig om te verschonen ‘s nachts? Ik merkte dat dat mijn baby wakker / alerter maakte en ben er een paar weken geleden mee gestopt en dat gaat prima. Als het nodig is dan voor de voeding, kan hij erna weer indutten op de melk.
Gisteravond heeft ze om 20:00 de laatste voeding gehad en na een badje rond 20:45 een schone luier. Ze meldde zich om 4:45 voor de nachtvoeding en om 7:45 (na de ochtendvoeding) heb ik haar verschoond en zat de luier niet overvol.

Na het drinken hou ik haar nog 10 minuten rechtop en dan kan ik haar vaak slapend terugleggen. Tijdens de nachtvoeding was peuter ook al wakker die voor de nodige prikkels zorgde. Ik heb haar wel in de co sleeper gelegd, licht uit en de speen een aantal keer terug gestopt, na een tijdje vond ze toch haar rust.

Hoe oud is hij nu? Dag nacht ritme is vaak iets van de eerste 6 weken. Onze oudste had dit extreem en idd na 6 weken verbeterde dat enorm. Als het aan het ritme ligt, weinig tips, ouder worden lost dat uiteindelijk op. De standaard tips ken je vast wel (nachten donker houden, overdag licht).

Edit: wat gebeurt er als je weg gaat ipv erbij blijft. Mijn baby valt sinds kort vaak beter zonder mij in slaap dan wanneer ik erbij blijf. Dat voelt wat tegenstrijdig, maar dat is blijkbaar haar behoefte. Ik moet vaak nog wel 1x terug overdag maar dan is het goed.
Ik merk bij Rune dat de luier wel wat vol zit. Misschien dat bij meisjes de urine zich wat beter laat verdelen in de luier als bij jongens, want zijn luier is aan de voorkant vaak vrij zwaar s'nachts. Dusja, ik denk wel dat ik hem moet verschonen. Ik geef hem vaak eerst de fles, want als ik hem eerst op de commode leg om hem te verschonen dan gaat hij helemaal loco want hongerrrrrr. Maar misschien als ik hem in bed verschoon dat dat misschien anders gaat. Volgende nacht eens uitproberen en dan daarna het flesje.

Als ik eerder wegga dan dat hij slaapt, horen we na een half uur nog geluiden over de babyfoon. Vriend moet gewoon werken dus dan blijf ik er maar bij tot Rune slaapt. Moet wel zeggen dat ik dit alweer een weekje zo doe, dus misschien moet ik volgende nacht proberen om na de voeding weg te gaan.

Rechtop houden... Hoe zet/leg jij je baby neer? Hij is trouwens ruim 8 weken.
pi_195627769
Gefeliciteerd Taxibabe! En wat een ukkie SQ O+

quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zingen jullie weleens voor jullie babies? Ik kan absoluut niet zingen, maar Rune geeft me het idee dat ik alle sterren van de hemel kan zingen. Hij kijkt me de hele tijd aan en geeft me zijn allermooiste lach O+
Ik heb iedere ochtend een liedje wat ik voor haar zing als ik haar uit bed haal, zelf verzonnen, zing volgens mij supervals...maar dochterlief wordt er helemaal enthousiast van :D

@sunshine: Misschien even wat melk geven om de grootste honger te stillen? Wij doen meestal halve fles, dan verschonen, dan de rest van de fles en kindje boeren/weer in bed.

Wij hebben ook zo'n speeltje wat een inslaapritme doet, misschien dat dat ook helpt? (Ewan the dreamsheep), die maakt een geluidje alsof de beeb nog in de baarmoeder zit...klinkt voor mij als waterval met een hartslag :D werkt iig goed.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik merk bij Rune dat de luier wel wat vol zit. Misschien dat bij meisjes de urine zich wat beter laat verdelen in de luier als bij jongens, want zijn luier is aan de voorkant vaak vrij zwaar s'nachts. Dusja, ik denk wel dat ik hem moet verschonen. Ik geef hem vaak eerst de fles, want als ik hem eerst op de commode leg om hem te verschonen dan gaat hij helemaal loco want hongerrrrrr. Maar misschien als ik hem in bed verschoon dat dat misschien anders gaat. Volgende nacht eens uitproberen en dan daarna het flesje.

Als ik eerder wegga dan dat hij slaapt, horen we na een half uur nog geluiden over de babyfoon. Vriend moet gewoon werken dus dan blijf ik er maar bij tot Rune slaapt. Moet wel zeggen dat ik dit alweer een weekje zo doe, dus misschien moet ik volgende nacht proberen om na de voeding weg te gaan.

Rechtop houden... Hoe zet/leg jij je baby neer? Hij is trouwens ruim 8 weken.
Ik leg haar rechtop tegen me aan, hoofdje over mijn schouder. Soms zak ik wat verder onderuit (in bed) en dan ligt ze wat meer op haar buik op me.

Is je vriend dan wakker van de geluiden over de babyfoon? Is het een optie om die uit te laten na de voeding, hoor je echt hard huilen dan wel?
Wij hebben een babyfoon met camera en daarvan stond het geluid nooit aan bij de oudste als we in bed lagen. Ik gebruikte het beeld toen ze ouder was om te kijken of ze zelf weer in slaap ging vallen of dat ik er even naartoe moest.

Het is soms echt even een zoektocht om te vinden wat het beste werkt voor jou en je kindje hè.
pi_195628555
Thanks voor de tips iedereen, ga ze zo met mijn slaperige hoofd doorlezen :O

En het is zeker een zoektocht. Ik mag niet vergelijken, maar je doet het onbewust toch... Bij mijn dochter had ik dit niet, die pitte overal doorheen, zelfs door een luier verschonen heen. Dus dit is even nieuw en moeten we even uitvogelen wat het beste werkt :)
pi_195629026
En een maat groter luier? Ik zou ook inzetten op niet meer verschonen, dat is inderdaad het meest risicovol om te wakker te worden.

Hier in de cosleeper, naar me toe schuiven, drinken, terug schuiven. Maar de eerste weken was het verschonen, zittend aanleggen, rechtop houden, terug leggen. Volgende stap niet verschonen. Toen ze niet meer zo spuugde liggend drinken zonder boeren en terug schuiven.
pi_195634340
Wij verschonen nu met 10 weken ook nog snachts (ivm gevoelige billen). Man verschoont F die dan nog in de smakstand is en niet huilt. Dan krijg ik hem om in het donker liggend te voeden. Andersom zou geheid te wakker maken
Zou dan kiezen voor even overstuur mAr wel die luier schoon en dan fles of half half zoals iemand hier al zei. Dan in donker voeden en daarna,bij mij zodra de tepel los is, in houtgreep houden zodat die armen niet wapperen en dan als hij diep en lang genoeg slaapt naar bed verhuizen. Behalve rond 6 uur sochtends, dan werkt dat niet en kies ik eieren voor mijn geld en dut ik naast hem want dan is wegleggen niet meer mogelijk. Geen idee hoe dat kan.

Oh ja, overdag slapen was hier echt dramatisch ondertussen. Nu twee dagen op rij een geweldige slaap gedaan van zo'n 2 uur in de box met afzuigkap aan *O* ik vind het prima! Dan maar in het licht en met geluid hoor. Legde hem na de borst , met gapen, wakker in de box en beetje op de zij en hup in dromenland. O+ ik mag niet meer echt dragen van debekkenfysio ivm geregeld pijn in rug en bekken. Dus dit was geweldig zo.

Vanochtend buiten eerste keer mama fit gehad! Koooouud dat wel maar leuk. Morgen kan ik vast niet meer lopen van spierpijn :X
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:06:20 #210
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195638955
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:47 schreef Zo-is-dat het volgende:
En een maat groter luier? Ik zou ook inzetten op niet meer verschonen, dat is inderdaad het meest risicovol om te wakker te worden.

Hier in de cosleeper, naar me toe schuiven, drinken, terug schuiven. Maar de eerste weken was het verschonen, zittend aanleggen, rechtop houden, terug leggen. Volgende stap niet verschonen. Toen ze niet meer zo spuugde liggend drinken zonder boeren en terug schuiven.
Intrigerend. Ik heb er de nodige grappen over gemaakt ('gewoon die tiet in de cosleeper gooien LOL') maar het kan echt? :D ^O^
Resistance is futile.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:07:30 #211
208890 June.
Seriously?
pi_195638981
quote:
14s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:06 schreef Seven. het volgende:

[..]

Intrigerend. Ik heb er de nodige grappen over gemaakt ('gewoon die tiet in de cosleeper gooien LOL') maar het kan echt? :D ^O^
Zekers, dat is het fijne van bv. Helemaal als ze nog zovaak drinken. O+
Shine bright like a diamond.
pi_195642326
Jaaah ideaal! Alleen nu ligt ze sinds vanavond in d’r ledikant tegen mijn kant van t bed :'( de cosleeper werd echt te smal, nu zitten er dus spijlen tussen en kan ik d’r niet meer terug schuiven }:| ik vermoed dat ze dus nu sowieso naast me blijft liggen als ze later in de nacht komt :+ weet je wel hóeveel moeite t is om helemaal overeind te komen om d’r 20 cm op te tillen :o

De hele reden waarom ze zo lang op onze kamer blijven is mijn luiheid en níet uit m’n bed willen O-)
pi_195649823
Volgens mij hadden we hier met de fokwet te maken, alleen dan wel in positieve zin :) Gister postte ik nog over het struggelen met de nachtvoeding, vannacht sliep hij plots door :o Vriend heeft 23.30 de laatste voeding gegeven en hij kwam weer om 06:30 O+ Dit mag van mij wel vaker gebeuren hoor *O*
pi_195650598
Wat fijn *O*

9,5 week maand oud en het tandjesleed is eindelijk begonnen. Waar een klein iets groot in kan zijn :') Arme vent

[ Bericht 5% gewijzigd door B.ertha op 15-10-2020 11:25:09 ]
pi_195651473
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:41 schreef B.ertha het volgende:
Wat fijn *O*

9,5 week oud en het tandjesleed is eindelijk begonnen. Waar een klein iets groot in kan zijn :') Arme vent
Auw ja. Ik weet nog wel met mijn dochter dat ik s'nachts uren met haar heb gelopen. De pijn leek erger snachts, dan overdag...
  donderdag 15 oktober 2020 @ 10:51:36 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_195651564
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:41 schreef B.ertha het volgende:
Wat fijn *O*

9,5 week oud en het tandjesleed is eindelijk begonnen. Waar een klein iets groot in kan zijn :') Arme vent
Maand toch, mag ik hopen :o
disclaimer
pi_195651641
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:51 schreef SQ het volgende:

[..]

Hoe gaat het met Goud? En met jou?
pi_195652111
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:51 schreef SQ het volgende:

[..]

Uh, maand ja O-) :D
pi_195652200
Wat ook niet helpt...
Opa en oma passen op, ik werk thuis. Oma heeft nog nooit een luier verschoond, van al haar kleinkinderen niet. Heel toevallig is elke keer opa in de buurt (sure :') ). C. had zijn eerste slaapmoment al gemist vanwege tandjesleed, dik een uur later nog maar een keer geprobeerd met een vervroegd flesje. Weer dikke tranen. Oma laat hem eerst over de flos gaan en gaat er daarna naast zitten om hem te aaien terwijl hij alles bij elkaar krijst. Dat werkt ook niet, dus ik er toch maar even heen....

Dikke poepluier! Oma had niets in de gaten. Dat RUIK je toch?!
Anyway, hij ligt nu heerlijk te slapen :') :(
  donderdag 15 oktober 2020 @ 11:31:35 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_195652245
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe gaat het met Goud? En met jou?
Goed hoor! Kom nog niet echt aangehaakt hier maar dat is normaal :P
Hij zat gisteren in elk geval weer op geboortegewicht *O*
Omdat hij werkelijk verzuipt in zijn maat 1 pampers heb ik toch maar een paar pakken maat 0 besteld :') en nog een extra maandbox maat 1. En wat extra kleine strikmutsjes voor zijn mini hoofd.
Mijn vorige baby ging met 2 weken naar maat 2, voor het contrast _O-
Anyway, ik krijg 2 extra dagen kraamzorg. Vanwege fouten op de planning heb ik de eerste 3 dagen thuis maar 3 uur per dag gehad, wat natuurlijk veel te weinig is voor een gezin met 3 kinderen en een sectio :X gelukkig nu een andere kraamhulp, eentje van 64 die elke dag mijn hele huishouden regelt, de kinderen opvangt en eten kookt. Ik lig dus nog lekker veel in bed, want het is echt de allerlaatste keer dat dit kan, daarna moet ik een gezin van 5 gaan runnen en wordt rust weer iets voor bejaarden vrees ik :')

Oh en de krampjes omg. Ik was het vergeten. #neverforget. Na 2 nachten gekloot tot half 2 (mijn nacht begint om 19:30, voor de beeldvorming) heb ik t jong gisteren maar ingebakerd met zo'n mega hydrofiel en toen was er slaap _O_ eerst tot 2 en daarna nog een rondje tot 5 en toen nog eens tot 7:30 O+ daar knapten we allemaal van op!
disclaimer
pi_195653478
Wij kregen ook te weinig uren van de kraamzorg. Maar dat had te maken met een babyboom en te weinig personeel... We hebben het wel gered, maar we hebben zeker wel 10 uur te weinig gekregen. Ze gaven nog als optie om te videobellen met een kraamhulp... Thanks but no thanks.

Ik krijg nu net een berichtje van een collega dat ze nog op kraamvisite wil komen. We hadden al eerder afgesproken, maar kon niet doorgaan. Ze had 2 weken geleden nog corona. Ik twijfel of ik zal toezeggen...
pi_195654627
Hé bah sun ja dat is wel een dilemma..

Oh jeetje sq, dat is wel heftig met die te weinig kraam. Nu komt alles op de rit dus door de nieuwe kraam? Ja krampjes was ik ook vergeten. Wat een ellende. Nu helemaal geen last meer van. Op hoogtepunt hadden we infacol, beviel prima.

F slaapt vandaag eigenlijk helemaal niet. Mijn hemel wat een gedoe. Ik moet minder dragen dus man heeft gedragen maar hij heeft max half uur geslapen de hele dag en soms aan borst even kort. Gister ging het nog zo geweldig in de box.
En ik vind het naast echt super geweldig zo'n lief wezentje, ook pittig hoor. Huishouden is een grote puinhoop, schone was gooi ik soms gewoon op de grond :X vreselijk. En overal troep van oudste en onszelf. Was is in huishouden prio 1, maar verder komt het er niet van. En dan volgende week werken ook nog. Echt hoor, voel me nu al overspannen
pi_195655083
Huishouden kan ik heel makkelijk loslaten. Ik heb net een was gedraaid en die hang ik boven op als ik Rune uit bed haal, anders ben ik bang dat ik hem wakker maak. Stofzuigen vind ik wel belangrijk met 2 katten. Maar voor de rest.... wanneer ik tijd heb heb ik tijd.

Volgende week een kennismaking met een gastouder *O* Wat ben ik blij dat dat ook eindelijk eens is gaan draaien. Het duurde eindeloos lang voordat ik mijn vaste werkdagen te horen kreeg en dat bezorgde me redelijk wat stress. Ik ga woensdagochtend, donderdag en zaterdag werken. Ik neem 6 uur ouderschapsverlof op per week, plus 2 uur adv elke week. Ik had nog aardig wat staan van dit jaar, dus dat maak ik op deze manier op. Plus dat ik volgend jaar natuurlijk weer nieuwe adv uren krijg. Dussss blij! *O*
pi_195657139
Ik kom deze nog even spammen, want we trekken morgen al lootjes!

OUD / OUD Secret Santa 2020 - alle lootjes verzamelen!
pi_195657639
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:57 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik heb wat posts van je terug gelezen, maar niet alles. U. huilde ook heel erg, hele nachten lang, overdag ook. Gaf ook heel veel over, zelfs projectielbraken. Wij wisten dat er wat was, maar werden overal weggezet als overbezorgde ouders. En kregen ook slechte/tegenstrijdige adviezen.
Uiteindelijk bleek hij dus idd koemelkallergie te hebben, zoals ik al vermoedde.
Mijn advies aan jou zou zijn om niet alles klakkeloos aan te nemen en goed naar je eigen gevoel te luisteren. Ik hoop dat jullie snel de oorzaak van haar gehuil vinden.

En nu ga ik snel weer weg, tot over een paar weken. :)
Zijn er wel naar aan het kijken inderdaad.. Ze hebben de eerste afspraak een test gedaan, maar daar kwam het niet uit. Kunnen we zelf eventueel wel in minderen, mogelijk wel intoleratie i.p.v. allergie.

Hebben hier vooral het idee (bij de pedagogen) dat ze veel te veel naar ons kijken i.p.v. de baby. Alsof we tienerouders zijn en niets weten..

Over een paar weken alweer bij jou? :o Wat vliegt de tijd dan enorm zeg..
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 22:28 schreef Nolita het volgende:
Oef NJ, het klinkt echt wel als erg zwaar! Zeker slaapgebrek breekt je op en ik kan dan steeds minder hebben en dat merkt dan ook iedereen aan mij. Die Max 600ml vind ik ook vreemd, volg jullie gevoel idd en kijk goed naar jullie kleine meid. Die foto’s. O+

Volgens mij had ik wel even een productiedip tijdens de menstruatie. Op welke dagen merken jullie dit? Gisteren heeft ze wel 9x gedronken (normaal 7, soms 8x). Vanochtend lekte mijn borst weer voor het eerst sinds een paar weken. Voor mij het teken dat de productie weer iets hoger is en vandaag dronk ze idd weer 7x.
Vandaag was ik alleen thuis van 6:30 - 20:30 en ik had zowaar om 19:25 twee slapende kinderen; de kleine werd om 20:00 wel weer wakker en deed nog een poepexplosie, maar de keuken was inmiddels opgeruimd en ik ben best trots op mezelf.
Morgen weer vanaf 6:30 alleen en aan mij de taak om peuter om 8:00 op de opvang te hebben. Normaal is vriend tegenwoordig altijd thuis aan het werk en hoef ik niet perse. Ik merk wel dat als ik het dan alleen moet doen, dat ook best prima gaat, gelukkig!

Even tegengeluid, want ik geniet wel enorm van mijn baby. Zeker nu we de laatste weken goed op elkaar zijn ingespeeld, ze lacht continu als ze wakker is. O+ En natuurlijk herken ik jullie momenten, maar het is hier eerder de peuter die ons werk bezorgd en ook zij is best een lieverd.
Ik merk dat ik 1000x meer zen ben dan bij de eerste en ja dat heeft naast ervaring ook zeker met kindfactoren te maken. Weinig slaap is killing. Afgelopen week de topics van de eerste 6 weken met de eerste terug gelezen en wat ellendig was dat (Een baby die overdag uren sliep en ‘s nachts uren wakker was), ik voelde de wanhoop meteen weer in mijn hele lijf. Nu hebben we nog geen 1 slechte nacht gehad dus wow. _O_
Je wordt wel prikkelbaar met deze nachten. :9

De foto maakt het heel veel waard! O+

Je dag alleen klinkt aardig geslaagd! Sowieso als ik je positieve woorden hoor proef ik gewoon een stukje roze wolk!
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 23:13 schreef LittleTeaCup het volgende:
Hoi! Ik kom vanaf nu hier buurten! Vorige week maandag bevallen van ons eerste zoontje en sinds vandaag zijn we thuis. Zo zo zo zo fijn!
Hoi! Gefeliciteerd nog!
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 04:28 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ahh wat schattig zeg O+!

Hoe houd je met borstvoeding zo precies bij hoeveel ze binnen krijgt trouwens? Of kolft je vrouw exclusief? Ik heb echt geen idee hoeveel Y binnen krijgt.
[..]

Hahaha zo waar. Zoals al eerder gezegd is geniet ik ook echt wel van Y maar stiekem kan ik ook weer niet wachten tot ze wat ouder is en er wat meer interactie is. Nu is het wel echt heel erg dat verzorgende alleen: voeden, luiers verschonen, slapen. Voel me soms echt een beetje een melkmachine :@ :D .
We hebben een weegschaal zoals de kraamzorg, consultatiebureau e.d. hebben te leen via de lactatiekundige. Dus wegen voor en na de voeding, dan zien we het op 5 gram nauwkeurig.
pi_195657757
Dinsdag op woensdag was trouwens een lichtpuntje! Ze heeft een paar uurtjes in haar eigen bed geslapen bij ons op de kamer. Niet op ons, tussen ons in, maar gewoon in de wieg. O+ Overdag heel even, 's avonds heel even en 's nachts iets meer dan heel even.

Vannacht moesten we ons daar aan vast houden. :+ Toen was het 03:30 voordat ze stil was en voor het eerst (op ons) sliep.Rest van de avond was krijsen. Zien of we dan vannacht de tussenweg krijgen. :9
pi_195676656
NJ, natusan borstcompressen staan weer op amazon.nl al is het nog zonder datum maar wel nu te bestellen. Ik heb net drie dozen gekocht, benieuwd of en wanneer ik ze krijg.

Vandaag waren er drie slaapjes in de box oooh yes. En maat 68 past nu echt wel, met 11 weken. Zijn winterjas ook aangepropt , om even buiten te kijken hoe man onze boom plantte die ik in zwangerschap zo graag wou. Volgend jaar misschien onder de boom op een kleedje met baby O+
pi_195680515
Haha Hilmo ik herinner me dat nog wel ja, van die boom :D.

NJ fijn van het lichtpuntje! Is toch weer een houvast.
pi_195680787
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:08 schreef Hilmo het volgende:
NJ, natusan borstcompressen staan weer op amazon.nl al is het nog zonder datum maar wel nu te bestellen. Ik heb net drie dozen gekocht, benieuwd of en wanneer ik ze krijg.

Vandaag waren er drie slaapjes in de box oooh yes. En maat 68 past nu echt wel, met 11 weken. Zijn winterjas ook aangepropt , om even buiten te kijken hoe man onze boom plantte die ik in zwangerschap zo graag wou. Volgend jaar misschien onder de boom op een kleedje met baby O+
Ik ga er direct naar kijken, dankjewel!
pi_195682377
Mag ik nog meer lichtpuntjes delen, ondanks dat het geen foto-dag is? :@ O+

Ik ben namelijk toch stiekem een beetje verliefd.

vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:27:35 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_195682498
Zijn dat 2 foto's van dezelfde baby? :o
disclaimer
pi_195683023
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 21:27 schreef SQ het volgende:
Zijn dat 2 foto's van dezelfde baby? :o
Haha ja, je zou bijna denken dat we er twee hebben zo. :+
pi_195707938
Ja jeetj cwat een verschil in foto's zeg! Die bovenste lijkt een super oude baby! Knap meisje!

Vind het met de corona zo lastig dat mijn moeder de baby helemaal niet echt nog leert kennen. :'(
pi_195708211
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 21:22 schreef NicolasJoy het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
O+ O+ O+ Ze ligt er zo relaxed bij op de eerste foto! Hoe gaat het ondertussen?

Babynestje hebben we hier trouwens ook. Hij is alleen wel tegenwoordig eigendom van mijn kat :P
  zondag 18 oktober 2020 @ 10:56:55 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_195708763
Volgens mij zag ik net waterpokken op mijn kleuter :')
Kan dat veel kwaad met een newborn in huis? Ik heb ze zelf iig gehad als kind dus ik las al dat ik die antistoffen waarschijnlijk wel aan hem mee geef via de melk?
disclaimer
pi_195708903
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:56 schreef SQ het volgende:
Kan dat veel kwaad met een newborn in huis? Ik heb ze zelf iig gehad als kind dus ik las al dat ik die antistoffen waarschijnlijk wel aan hem mee geef via de melk?
Kan de eerste 3 maanden geen kwaad. Onze kraamzorg heeft het nagezocht omdat iemand waar mijn zoontje bij had gespeeld toen ik in het ziekenhuis lag waterpokken kreeg en we die dus verwachtten.
  zondag 18 oktober 2020 @ 12:36:00 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_195710407
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:03 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Kan de eerste 3 maanden geen kwaad. Onze kraamzorg heeft het nagezocht omdat iemand waar mijn zoontje bij had gespeeld toen ik in het ziekenhuis lag waterpokken kreeg en we die dus verwachtten.
Top, dat dacht ik al. Thanks!
disclaimer
  zondag 18 oktober 2020 @ 12:41:26 #238
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195710507
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 21:22 schreef NicolasJoy het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
O+ super cute is ze, op beide foto's. Die eerste foto: wat een draakje :D >:) .
Resistance is futile.
  zondag 18 oktober 2020 @ 12:42:29 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_195710535
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 21:46 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Haha ja, je zou bijna denken dat we er twee hebben zo. :+
Ja maar echt, de bovenste foto lijkt wel een Aziatisch halfbloedje zo. Terwijl jullie volgens mij kei Hollands zijn :')

Mooie meid hoor, terecht trotse papa O+
disclaimer
  zondag 18 oktober 2020 @ 12:44:27 #240
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195710572
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:42 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja maar echt, de bovenste foto lijkt wel een Aziatisch halfbloedje zo. Terwijl jullie volgens mij kei Hollands zijn :')

Haha, dat dacht ik ook ;)
Resistance is futile.
pi_195711611
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik ook :')

Lieve foto's NJ O+
  zondag 18 oktober 2020 @ 14:06:47 #242
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195712354
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:56 schreef SQ het volgende:
Mijn oudste kreeg ook waterpokken toen de baby 6 weken oud was. Kan idd geen kwaad alleen kunnen ze er wel ziek vooraf van worden (koorts), dat is het enige dingetje. De baby heeft wel een paar waterpokken gehad, maar het verloop was echt heel mild. Dat maakt wel dat er waarschijnlijk onvoldoende antistoffen zijn voor een herhaalde besmetting.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_195713217
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:01 schreef Hilmo het volgende:
Ja jeetj cwat een verschil in foto's zeg! Die bovenste lijkt een super oude baby! Knap meisje!

Vind het met de corona zo lastig dat mijn moeder de baby helemaal niet echt nog leert kennen. :'(
Ze heeft gewoon honderen verschillende gezichten denk ik. :9

Dat is wel echt naar inderdaad.. :(
Wij werken samen met m'n ouders, dus die zie ik als onderdeel van onze bubbel.. Zou het echt wel naar vinden als ik m'n kind pas laat of heel weinig kan delen..
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

O+ O+ O+ Ze ligt er zo relaxed bij op de eerste foto! Hoe gaat het ondertussen?

Babynestje hebben we hier trouwens ook. Hij is alleen wel tegenwoordig eigendom van mijn kat :P
Babynestje hebben we te leen, maar denk dat nadien wel een nieuwe mogen kopen. :+ Ze spuugt er zoveel op dat ik denk dat hij hierna wel op is. :9

Zal zo even een update geven!
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

O+ super cute is ze, op beide foto's. Die eerste foto: wat een draakje :D >:) .
O+ Als de eerste foto belooft hoe ze gaat zijn... Het wordt wat. :P
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:42 schreef SQ het volgende:

[..]

quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:28 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik ook :')

Lieve foto's NJ O+
We horen het meer... :9

Ik heb hier al gevraagd of ze niet toevallig een uitstapje heeft gemaakt naar een Aziaat rond de tijd dat ze zwanger werd. :D Maar ik zie gelukkig ook wel dingen terug die écht uit mijn genen lijken te komen haha.

De oma van mijn vriendin was Indisch, misschien dat het een weg heeft weten te vinden tot deze kleine. Bij mij zit er volgens mij alleen maar Hollands in, maar de schoonfamilie heeft misschien nog wat Aziatische takjes.. Ben benieuwd hoe het wordt/blijft. Ze was ook wel vrij geel in het begin, ook geprikt voor haar lever enzo, maar die waarden zijn helemaal goed. Vind het wel wat hebben, benieuwd hoe het blijft.
pi_195713230
Dit was trouwens een tel later, even lekker rekken. :9

pi_195713662
Verder, hoe is het.. Heel heel wisselend. :9

We hebben vannacht loopt al de hele dag te kloppen een fantastische nacht gehad. Niet helemaal hoor, maar ze heeft globaal tussen 22u en 6u30 geslapen. :o We zijn vandaag dus ineens een heel ander mens! De dag (en nacht) ervoor waren wel helemaal ruk hoor. Dus ik heb het gevoel dat ze nu zo nu en dan volledig uitgeput wegvalt, maar iets beter kan blijven rusten dan. Ook hebben we het idee dat de medicijnen iets (meer) beginnen te doen. Ze blijft spugen, maar is minder overstuur nadien. Dus waarschijnlijk dat het maagzuur nu toch meer geremd wordt qua zuur. Het wegen met drinken is ook gek, ze drinkt heel wisselend. Soms 130-160 in één keer, soms maar 50-60. We weten haar in elk geval een klein beetje te remmen af en toe. Ze slaapt af en toe in haar eigen bed nu, meer tussen ons in i.p.v. op ons.

Er zijn dus wel echt steeds meer lichtpuntjes, steeds meer positieve dingen. Ze opent haar ogen meer, er komt wat meer contact. O+
pi_195713843
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 15:01 schreef NicolasJoy het volgende:
Verder, hoe is het.. Heel heel wisselend. :9

We hebben vannacht loopt al de hele dag te kloppen een fantastische nacht gehad. Niet helemaal hoor, maar ze heeft globaal tussen 22u en 6u30 geslapen. :o We zijn vandaag dus ineens een heel ander mens! De dag (en nacht) ervoor waren wel helemaal ruk hoor. Dus ik heb het gevoel dat ze nu zo nu en dan volledig uitgeput wegvalt, maar iets beter kan blijven rusten dan. Ook hebben we het idee dat de medicijnen iets (meer) beginnen te doen. Ze blijft spugen, maar is minder overstuur nadien. Dus waarschijnlijk dat het maagzuur nu toch meer geremd wordt qua zuur. Het wegen met drinken is ook gek, ze drinkt heel wisselend. Soms 130-160 in één keer, soms maar 50-60. We weten haar in elk geval een klein beetje te remmen af en toe. Ze slaapt af en toe in haar eigen bed nu, meer tussen ons in i.p.v. op ons.

Er zijn dus wel echt steeds meer lichtpuntjes, steeds meer positieve dingen. Ze opent haar ogen meer, er komt wat meer contact. O+
Wat een fijne update!
pi_195717663
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 14:48 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ze heeft gewoon honderen verschillende gezichten denk ik. :9

Ik heb hier al gevraagd of ze niet toevallig een uitstapje heeft gemaakt naar een Aziaat rond de tijd dat ze zwanger werd. :D Maar ik zie gelukkig ook wel dingen terug die écht uit mijn genen lijken te komen haha.

De oma van mijn vriendin was Indisch, misschien dat het een weg heeft weten te vinden tot deze kleine. Bij mij zit er volgens mij alleen maar Hollands in, maar de schoonfamilie heeft misschien nog wat Aziatische takjes.. Ben benieuwd hoe het wordt/blijft. Ze was ook wel vrij geel in het begin, ook geprikt voor haar lever enzo, maar die waarden zijn helemaal goed. Vind het wel wat hebben, benieuwd hoe het blijft.
Echt een heel mooi kindje hoor O+!

Genen zijn sowieso een raar iets. Toen Y geboren werd vond ik haar er ook vrij Aziatisch uitzien, nu ziet ze er gewoon blank uit maar met donkere ogen en zwart haar :P. Mijn vriend blijft ook maar zeggen hoe blank ze eruit ziet hoewel hij echt donker is :D . Wie weet kleurt ze nog wat bij.

En wat een goed nieuws! Kan me voorstellen dat je even helemaal een ander mens bent na een nacht met wat meer dan 2u slaap. Fijn ook dat de medicijnen lijken aan te slaan!
pi_195719642
mooi kindje NJ! En blij dat 't wat beter gaat Hilmo ^O^

Wij hadden een pyjamadagje vandaag en ik vond Miepie zo klagen en hangen en kwijlen (voelen we al waar dit naartoe gaat?). Op een bepaald moment pakt ze mijn vinger en begint erop te sabbelen en ik voel een tandje *O*

Is er een apart topic voor buggy's? Of hebben jullie aanraders, ik wil iets voor de stad wat niet zwaar weegt en makkelijk in te klappen is.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_195720125
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 15:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wat een fijne update!
Zeker! Vandaag is toevallig juist weer een moeilijke dag, maar het feit dat je het weer hebt over moeilijke dagen i.p.v. moeilijke periodes is gewoon al heel heel waardevol. Betekent dat er ook makkelijke(re) dagen zijn. :9
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 17:58 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Echt een heel mooi kindje hoor O+!

Genen zijn sowieso een raar iets. Toen Y geboren werd vond ik haar er ook vrij Aziatisch uitzien, nu ziet ze er gewoon blank uit maar met donkere ogen en zwart haar :P. Mijn vriend blijft ook maar zeggen hoe blank ze eruit ziet hoewel hij echt donker is :D . Wie weet kleurt ze nog wat bij.

En wat een goed nieuws! Kan me voorstellen dat je even helemaal een ander mens bent na een nacht met wat meer dan 2u slaap. Fijn ook dat de medicijnen lijken aan te slaan!
O+

Je hoort wel eens verhalen over kindjes die lichter worden geboren en dan nog 'bijkleuren'? Is dat een fabel, iets van de eerste uren/dagen/.. Denk, vraag het nu dan maar eens. :+ Hij maakt zich in elk geval geen zorgen? :D
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:04 schreef _aurum_ het volgende:
mooi kindje NJ! En blij dat 't wat beter gaat Hilmo ^O^

Wij hadden een pyjamadagje vandaag en ik vond Miepie zo klagen en hangen en kwijlen (voelen we al waar dit naartoe gaat?). Op een bepaald moment pakt ze mijn vinger en begint erop te sabbelen en ik voel een tandje *O*

Is er een apart topic voor buggy's? Of hebben jullie aanraders, ik wil iets voor de stad wat niet zwaar weegt en makkelijk in te klappen is.
Pyjamadagen zijn *) Hier mislukt het vaak, komt toch altijd wel wat tussen, maar stiekem is het wel enorm relaxed. :9

Buggy's helaas geen tips voor, wij hebben het vooralsnog zonder gedaan met de oudste!
  zondag 18 oktober 2020 @ 21:12:49 #250
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195720639
Aurum; wij hebben een Mutsy Nexo gekocht, maar die is misschien nog te zwaar voor je. Wel handig in te klappen!
Joolz Aer is ook echt top, maar wij vinden die nogal prijzig _O-

Nog een weekje en dan zijn wij baby af :{
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_195723960
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:37 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

[..]

O+

Je hoort wel eens verhalen over kindjes die lichter worden geboren en dan nog 'bijkleuren'? Is dat een fabel, iets van de eerste uren/dagen/.. Denk, vraag het nu dan maar eens. :+ Hij maakt zich in elk geval geen zorgen? :D
[..]

Volgens de kinderarts kan het tot 6 maanden duren voordat ze haar uiteindelijke complexie heeft dus we zien het wel. Ze is sowieso perfect natuurlijk O+. En nee hij maakt zich geen zorgen, nergens voor nodig ook. Haar dikke zwarte haar en donkerbruine ogen heeft ze zeker niet van mij :P.

Hopelijk hebben jullie vannacht weer een goede nacht!
pi_195724328
Hoelang duurde het bij jullie baby trouwens voordat de navelstreng eraf viel? Hier hangt ie er nog steeds aan!
  maandag 19 oktober 2020 @ 04:30:51 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_195724337
quote:
11s.gif Op maandag 19 oktober 2020 04:28 schreef Smart_ass het volgende:
Hoelang duurde het bij jullie baby trouwens voordat de navelstreng eraf viel? Hier hangt ie er nog steeds aan!
Hier ook. Ongekend. Bij de eerste viel ie na 7 dagen af en bij de tweede na 5. Hier dus op 12 dagen and counting. Volgens de kraamzorg kwam het door de cordrings waardoor het langer duurt.
disclaimer
pi_195724352
Oh zit best veel verschil in dan. Vijf dagen is best snel! Hier staat de teller op 18 dagen.. zal nu toch niet lang meer kunnen duren zou je denken :D.
  maandag 19 oktober 2020 @ 04:41:05 #255
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195724363
1 week precies. Ik had een hele dunne navelstreng.
Resistance is futile.
pi_195724605
Hier 5 dagen, met een dikke navelstreng dus dat was onverwachts :P
Het bloedde alleen nog lang na -O- Nu zie ik af en toe nog een bloedvlekje maar het is (denk ik) bijna voorbij.
pi_195726164
Weken bloeden hadden wij ook. met 10 dagen ofzo eraf

Buggy hebben we gekocht Mutsy Nexo idd. Perfect inklap systeem. Staan ze om bekend. En dat ze als uitzondering op ander buggy's mogen vanaf geboorte want alles kan volledig plat. Dus F gaat er binnenkort in al probeer ik zo lang mogelijk te rekken. Met 7,5 kilo en zwakkere rug nog gaat tillen steeds moeilijker. Hebben bij R nooit buggy gehad maar daar hadden we dan weer een kinderwagen plus zit gedeelte (nu niet en heerlijk wat een ruimte)
pi_195726600
Wat een plaatje NJ! Ik dacht ook al buitenlandse genen te zien en dat klopt dus ook. Grappig dat het wat generaties overslaat en idd benieuwd wat ervan blijft plakken. Is ze heel anders kwa uiterlijk dan grote zus?

Navelstreng viel hier na een dag of 6/7 af, vond ik al lang tov de eerste (dag 4), maar valt reuze mee dus. :+

Buggy hebben we een eenvoudige koelstra Simba t4. Hebben m vooral gebruikt voor op vakantie en kleine stukjes door de stad (niet enorm veel gebruikt dus).
Als ik nog eens zou moeten kiezen zou ik voor een buggy gaan met een duwstang uit 1 stuk. Nu met twee losse handvaten is sturen met 1 hand wat lastiger met een lopende dreumes of als je iets anders nog vast moet houden.

We hebben vanochtend weer nieuwe statistieken en prikjes opgehaald bij het cb. Ze is alweer 3 maanden geweest, time flies.
61 cm en 6120 gram, onze snelle. O+
pi_195729122
quote:
11s.gif Op maandag 19 oktober 2020 04:28 schreef Smart_ass het volgende:
Bij de oudste 4-5 dagen, nu was het 9 dagen geloof ik. Maar wel ontstoken nadien helaas.
pi_195729141
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:52 schreef Nolita het volgende:
Wat een plaatje NJ! Ik dacht ook al buitenlandse genen te zien en dat klopt dus ook. Grappig dat het wat generaties overslaat en idd benieuwd wat ervan blijft plakken. Is ze heel anders kwa uiterlijk dan grote zus?

Navelstreng viel hier na een dag of 6/7 af, vond ik al lang tov de eerste (dag 4), maar valt reuze mee dus. :+

Buggy hebben we een eenvoudige koelstra Simba t4. Hebben m vooral gebruikt voor op vakantie en kleine stukjes door de stad (niet enorm veel gebruikt dus).
Als ik nog eens zou moeten kiezen zou ik voor een buggy gaan met een duwstang uit 1 stuk. Nu met twee losse handvaten is sturen met 1 hand wat lastiger met een lopende dreumes of als je iets anders nog vast moet houden.

We hebben vanochtend weer nieuwe statistieken en prikjes opgehaald bij het cb. Ze is alweer 3 maanden geweest, time flies.
61 cm en 6120 gram, onze snelle. O+
Als de foto's naast elkaar leg vind ik ze best wel op elkaar lijken! Kan de foto's niet door elkaar gebruiken hoor, maar zie wel echt de gelijkenissen. O+ Ben nu vooral heel benieuwd of dit buitenlandse blijft hangen. :9

Ze is goed gegroeid bij jullie! :D
pi_195730349
Rune is nu ruim 9 weken en nu kan ik zeggen dat ik mijn baby onderhand wel een beetje ken. Nu begin ik het ook echt leuk te vinden. De eerste weken waren best heftig; veel huilen, onrustig en van mijn kant was het erg wennen. Daardoor was de sfeer thuis ook niet optimaal, maar dat begint nu ook steeds beter te worden :)

Rune ligt nu voor de tweede keer vandaag op bed O+ Wel fijn, want dan kan ik mijn andere kind ook aandacht geven. Dat is iets wat ik soms nog lastig vind, aandacht verdelen tussen twee kinderen. Ik ga één dezer dagen mijn doek weer uit de kast halen en weer een poging wagen om hem in de doek te krijgen. De eerste weken lukte het niet omdat hij dus erg huilerig en onrustig was. Maar ik merk dat hij heel graag tegen me aan zit/ligt. Als ik met hem rondloop of hem op schoot heb, drukt hij echt met zijn lijfje tegen me aan O+
pi_195737318
Wow, wat bleven jullie navelstrengen lang zitten! Ik heb lotuskindjes (placenta vastgeslagen, navelstreng niet afgebonden/geknipt/gebrand) en hier liet de navelstreng bij kind 1 los na 2,5 dagen, bij kind 2 na 3 dagen, bij kind 3 na 3 dagen en bij kind 4 na 5 dagen.

Het onderwerp ligt me dicht aan het hart, dus toen ik dit las (ik kwam hier gluren sinds een jaar of zo) moest ik wel even reageren. :P Nu sluip ik weer weg, want ik hoor hier helemaal niet (meer)!
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:38:05 #263
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195737444
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:32 schreef elamanilo het volgende:
Wow, wat bleven jullie navelstrengen lang zitten! Ik heb lotuskindjes (placenta vastgeslagen, navelstreng niet afgebonden/geknipt/gebrand) en hier liet de navelstreng bij kind 1 los na 2,5 dagen, bij kind 2 na 3 dagen, bij kind 3 na 3 dagen en bij kind 4 na 5 dagen.

Het onderwerp ligt me dicht aan het hart, dus toen ik dit las (ik kwam hier gluren sinds een jaar of zo) moest ik wel even reageren. :P Nu sluip ik weer weg, want ik hoor hier helemaal niet (meer)!
Is dat in de regel zo, dat bij lotus de navelstreng eerder loslaat?

Ik heb het ook overwogen trouwens, maar uiteindelijk besloten dat het niet voor mij was. Uiteindelijk laat afgenaveld. Ik zag het niet zo zitten om ook nog eens de placenta te verzorgen :P .
Resistance is futile.
pi_195737498
quote:
7s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb het ook overwogen trouwens, maar uiteindelijk besloten dat het niet voor mij was. Uiteindelijk laat afgenaveld. Ik zag het niet zo zitten om ook nog eens de placenta te verzorgen :P .
Volgens mij niet per se, alhoewel ik dat nu betwijfel. De langste Lotus in mijn omgeving was 7 dagen. En ik heb geloof ik wel eens 8 of 9 gehoord, maar bij mij waren ze vrij vlot dus!

Mijn lief heeft de placenta’s telkens verzorgd ♥
Baby 3 en 4 hadden samen 1 placenta. Dus dat scheelde weer in verzorging. Was wel lastiger met oprapen. :P Maar ik lag toch vooral met ze in bed.
pi_195737518
Als ie er hier woensdag nog niet af is ga ik toch maar even bellen. Drie weken lijkt me vrij extreem. Gelukkig ziet het er verder niet rood of opgezwollen uit ofzo.
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:44:33 #266
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195737571
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:41 schreef Smart_ass het volgende:
Als ie er hier woensdag nog niet af is ga ik toch maar even bellen. Drie weken lijkt me vrij extreem. Gelukkig ziet het er verder niet rood of opgezwollen uit ofzo.
Heb je de klem er al vanaf gehaald? Als de stomp helemaal verschrompeld is, dan mag dat gewoon. En soms duurt het gewoon wat langer, alleen veruit de meeste baby's zijn 'm na max 14 dagen kwijt.
Resistance is futile.
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:53:01 #267
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195737734
Voor de statistiek: bij mijn oudste met een klem na 4 dagen eraf ofzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:03:54 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_195738011
quote:
7s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Bij een lotus hangt er veel meer gewicht aan de navelstreng, daardoor vallen ze veel sneller af.
Met die nieuwe cordrings schijnt het daarom veel langer te duren, het weegt niks, geeft geen wrijving of weerstand. En Goud is ook nog vrij kort afgenaveld en had een behoorlijk dikke navelstreng.

Ik ga woensdag bij de intake van het cb ook nog eens navragen hoor, ik ken dit ook helemaal niet.
disclaimer
pi_195738020
quote:
7s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Heb je de klem er al vanaf gehaald? Als de stomp helemaal verschrompeld is, dan mag dat gewoon. En soms duurt het gewoon wat langer, alleen veruit de meeste baby's zijn 'm na max 14 dagen kwijt.
Nee die zit er nog aan. Doula zei dat ze gewoon zou wachten en er niet aan zou gaan zitten, ze zouden ‘m er eventueel uit kunnen trekken maar dan kan ‘t ook weer gaan bloeden.. ach dan ben ik gewoon maar de trotste recordhouder van een baby waarvan het stompje het langste is blijven zitten :') :D .
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:15:02 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_195738216
Het scheelt iig dat bij deze baby de stomp niet stinkt. Bij Noud was dat wel zo, tot het punt dat ik er zelf onpasselijk van werd. Dus was toen wel blij dat het ding er snel af was.

En nu steeds als ik Goud verschoon roept Noud "kijk mama! Poep!" wijzend naar die navelstomp.

En dan word ik ondergeplast.

Glamour O+
disclaimer
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:46:33 #271
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195738797
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:03 schreef SQ het volgende:

[..]

Bij een lotus hangt er veel meer gewicht aan de navelstreng, daardoor vallen ze veel sneller af.
Met die nieuwe cordrings schijnt het daarom veel langer te duren, het weegt niks, geeft geen wrijving of weerstand. En Goud is ook nog vrij kort afgenaveld en had een behoorlijk dikke navelstreng.

Ik ga woensdag bij de intake van het cb ook nog eens navragen hoor, ik ken dit ook helemaal niet.
Ik had een cordring voor Colin trouwens, wel redelijk lang afgenaveld. Dus zou zomaar kunnen dat het zonder wat gewicht langer duurt.
Resistance is futile.
pi_195740389
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:15 schreef SQ het volgende:
Het scheelt iig dat bij deze baby de stomp niet stinkt. Bij Noud was dat wel zo, tot het punt dat ik er zelf onpasselijk van werd. Dus was toen wel blij dat het ding er snel af was.

En nu steeds als ik Goud verschoon roept Noud "kijk mama! Poep!" wijzend naar die navelstomp.

En dan word ik ondergeplast.

Glamour O+
Hahaha wat heerlijk :'( O+

Hier stinkt ie gelukkig ook niet, dat lijkt me wel naar ja. Drie weken kokhalzend luiers verschonen lijkt me geen pretje.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:07:39 #273
24329 KNAK
ff w88,......
pi_195746700
Heeft iemand nog een aanbeveling voor een goede schommelstoel? De vrouw des huizes wil er 1 hebben waarin ze redelijk comfortabel met de kleine in kan wiebelen. Ikea heeft het e.e.a, maar wellicht hebben users hier extra ervaringen en waardevolle adviezen :)
Mai pben rai~!
pi_195747354
Ik ben heel blij met de mijne van Jysk!
https://jysk.nl/woonkamer(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:04:20 #275
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195748639
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:42 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben heel blij met de mijne van Jysk!
https://jysk.nl/woonkamer(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Die hebben wij ook ^O^

Wel vind ik de armleuning vrij laag. Je hebt wel een kussen nodig om je arm te ondersteunen bij voeden.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik altijd in bed voeding gaf & de stoel nu vooral gebruik als opslag stoel of als hij 's nachts wakker is om te troosten.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_195749176
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:52 schreef Nolita het volgende:
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:35:17 #277
24329 KNAK
ff w88,......
pi_195749209
Die is wel mooi. Ziet er ietwat fragiel uit bij de pootjes. Ik met m’n gewicht zou ie maar net aan aankunnen lijkt het. Ik ga van de week wel even kijken of er een show-model ik de Jysk staat :)
Mai pben rai~!
pi_195750078
Mooie stoel!

Y heeft sinds gisteren best wel wat uitslag/eczeem. Ik weet dat het normaal is en weer weggaat, maar ik vraag me toch af of het misschien komt door iets dat ik gegeten heb ofzo. Het is echt ineens op komen zetten.
pi_195750865
quote:
Zo met de foto's, als ik naar de details ga kijken vind ik ze heel verschillend, maar in grote lijnen vind ik ze wel lijken. :9
pi_195754792
Navelstreng update: stompje is eraf :o . Nu alleen nog een klein beetje in de navel zelf. Uiteindelijk 20 dagen geduurd dus :P.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:42:06 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_195755052
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:27 schreef Smart_ass het volgende:
Navelstreng update: stompje is eraf :o . Nu alleen nog een klein beetje in de navel zelf. Uiteindelijk 20 dagen geduurd dus :P.
Ik ben benieuwd of wij je record gaan crashen. Nu dertien dagen en zit nog muurvast :D
disclaimer
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:49:31 #282
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195755184
Place your bets!

*O*
Resistance is futile.
pi_195755226
Game on! :D

Dat restje in de navel zelf zal vrij snel weggaan toch, of kan dat ook weer dagen/weken duren? :')
pi_195763008
Hoi allemaal!

@NJ wat een lieve foto’s zeg, ik zie ook wel gelijkenis in de grote lijnen.

Frum is weer thuis. In januari moeten we terug voor weer een operatie, maar de komende maanden kunnen we (vooral zij) thuis herstellen en bijkomen. Ze is ontzettend blij. Ze lacht en kletst de hele dag. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195763179
Wat fijn dat het nu beter gaat Quattro O+ Vervelend van de ziekte maar het lijkt me ook wel een opluchting om te weten wat er aan de hand is. Het lijkt erop dat er wel goede behandeling mogelijk is, geldt dat ook voor Frum?
pi_195763530
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:01 schreef QuattroF het volgende:
Hoi allemaal!

@:NJ wat een lieve foto’s zeg, ik zie ook wel gelijkenis in de grote lijnen.

Frum is weer thuis. In januari moeten we terug voor weer een operatie, maar de komende maanden kunnen we (vooral zij) thuis herstellen en bijkomen. Ze is ontzettend blij. Ze lacht en kletst de hele dag. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als stille meelezer sinds mijn zwangerschap (Sindala :+ wordt over twee weken twee jaar) ben ik héél blij dat jullie eindelijk weten wat Frum mankeert. En ik reageer omdat ik hoop dat dit enigszins geruststelt: de broer van mijn man heeft ook Hirschsprung gehad toen hij jong was, heeft lang geduurd voordat die diagnose er was. Uiteindelijk is hij eraan geopereerd en heeft sinds toen nooit meer last of problemen gehad. Ik hoop voor Frum en jullie op ook zo’n succesverhaal :*
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:38:12 #287
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_195763819
quote:
Hoi allemaal!

SPOILER
Fijn dat het beter gaat!
Wb je spoiler, er staat me bij dat de middelste van DJMO dit ook heeft. Misschien interessant ihkv lotgenotencontact.

Succes met herstellen, voor jullie allemaal.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_195763880
quote:
Hoi allemaal!

SPOILER
Fijn dat jullie eindelijk weten wat er aan de hand is en dat het beter gaat! Zou het na de operatie in januari dan ‘opgelost’ moeten zijn? Hoewel een operatie natuurlijk altijd heftig is lijkt het me een fijn vooruitzicht als je weet dat het daarmee klaar is.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:46:19 #289
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195763999
quote:
Hoi allemaal!

SPOILER
Wat fijn te lezen dat jullie eindelijk thuis zijn! Hopelijk geen grappen meer de komende maanden. Veel saaiheid en rust en zo voor jullie :Y .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_195764359
Oh Quattro wat fijn! Ik ben echt zo blij voor jullie O+
Even googelen leert mij dat ze na de operatie in januari heel goede vooruitzichten heeft en misschien wel nooit meer klachten zal hebben. Wat moet dat een opluchting zijn (ook al blijft het een operatie).
pi_195765246
quote:
Hoi allemaal!

SPOILER
:* O+

Fijn dat jullie thuis zijn! En dat 't een naam heeft gekregen, helpt ook misschien nog met verwerking/behandeling/alles.
pi_195765256
Wij kregen vandaag bericht dat de nacontrole bij de VK niet doorgaat, vanwege corona. Enerzijds snap ik het, contacten beperken, anderzijds ... Je hebt al zo weinig nazorg, vind het ook wel weer zorgelijk.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 14:03:29 #293
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195765298
quote:
Hoi allemaal!

SPOILER
Oh, fijn dat jullie thuis verder kunnen herstellen en ook dat jullie een oorzaak hebben gevonden! Is het te behandelen?

Fijn dat ze zoveel lacht en kletst, na zo'n start in haar korte leventje zou je misschien iets anders verwachten maar ik ben echt superblij voor jullie dat het nu lekker gaat.
Resistance is futile.
pi_195765994
Wat fijn dat jullie eindelijk weer thuis zijn Quattro! Even rust en alles proberen een plekje te geven terwijl zij kan herstellen.

Ik weet zelfs niet meer wanneer zijn navelstomp eraf viel. Het moeten tussen 1 en 2 weken geweest zijn want ik weet wel nog dat het in het ziekenhuis was. Vpk vroeg nog of ik het wilde hebben. Nee merci :r
Zijn navel bloedde ook nog ff na. En niet veel later had ie een fikse navelbreuk. Denk niet dat hij al een dag een mooie navel heeft gehad :') Nu heeft hij er los vel (beetje een leeggelopen ballon).

Nog maar 3,5 week een baby hier en het gaat nu zo hard. Hij wil alleen maar staan staan staan. Hij staat nog niet super stabiel maar dat houdt hem niet tegen. Gisteren een flinke smakkerd recht op zijn gezicht. Hij moest zo hard huilen dat hij ging spugen, ocharme.

Hij begint stillaan ook echt driftig te worden als iets niet lukt. Dat belooft voor later...
pi_195768182
Bedankt allemaal! Behandelbaar is bij deze ziekte een lastig begrip. Ze kunnen het niet genezen, maar het aangedane stuk darm wordt verwijdert. Bij Frum betreft het waarschijnlijk de hele dikke darm. Gelukkig kun je goed leven zonder dikke darm, het komt voornamelijk aan op voldoende vocht binnenkrijgen en iets meer zout eten dan een gemiddeld mens. Ook is soms het zindelijk worden wat lastiger, maar dat zien we dan wel weer.. We vinden het heel erg, maar we zijn ook ‘blij’ dat er iets is gevonden. Nu kunnen we in ieder geval verder. En bedankt voor het delen van ervaring en de tip over de middelste van DJMO. Als ik eraan toe ben ga ik wellicht eens contact opnemen! Eerst even alles tot rust laten komen van de laatste weken. :)
  woensdag 21 oktober 2020 @ 23:01:27 #296
24329 KNAK
ff w88,......
pi_195776275
En weer een vraag aan de experts.
Ik wil mijn wederhelft gaan verrassen met een babybox en ben dus op zoek gegaan. Al een box gevonden met daarbij ook een boxmatras. matrashoeslaken erbij en klaar dacht ik.... .....maar nu lees ik dat bij die boxmatras ook een boxkleed gekocht moet worden...

een boxkleed? Is dat bovenop een matras nou echt noodzakelijk?
Mai pben rai~!
  woensdag 21 oktober 2020 @ 23:05:36 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_195776370
Nee hoor, dat hoeft niet ;)
disclaimer
  woensdag 21 oktober 2020 @ 23:08:06 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_195776433
En quattro, wat hebben jullie toch al veel meegemaakt met jullie kleine frum, jemig. Ik hoop echt dat het na de volgende operatie gedaan is en dat ze (weliswaar met wat aanpassingen) zorgeloos kan opgroeien :*

Man je hart breekt toch keer op keer, je kleine baby zo ontzettend ziek zien zijn ;(
disclaimer
  woensdag 21 oktober 2020 @ 23:32:51 #299
24329 KNAK
ff w88,......
pi_195776889
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 23:05 schreef SQ het volgende:
Nee hoor, dat hoeft niet ;)
Waar is zo een kleed dan goed voor? De prijzen van die dingen lopen aardig op, gemiddeld 40 a 50 en zelfs hoger. Is zo een kleed dan eigenlijk voor de wat oudere babies? Dat ipv een matras?
Mai pben rai~!
pi_195777190
Thanks SQ! En klopt, het is echt hartverscheurend om je kind zo te zien liggen.. Dat wens je echt niemand toe.

@KNAK wij gebruiken alleen een boxkleed, dus zonder matras, en dat is zacht genoeg. Sommige mensen vinden met matras fijner, en anderen gebruiken enkel een matrasje. Het is dus denk ik een kwestie van smaak, en wat je voorkeur heeft. Zelf vind ik een lekker dik boxkleed fijn ogen, maar voor Frum maakt het denk ik weinig uit. Ze rolt toch wel heen en weer!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')