abonnement Unibet Coolblue
pi_195596302
Zingen jullie weleens voor jullie babies? Ik kan absoluut niet zingen, maar Rune geeft me het idee dat ik alle sterren van de hemel kan zingen. Hij kijkt me de hele tijd aan en geeft me zijn allermooiste lach O+
pi_195596915
Ik zing de hele dag Sun. Zo leuk hoe Frum daarop reageert! Ze heeft ook duidelijk haar voorkeuren.

Ze zegt vanaf vorige week papa! Heel af en toe mama, maar dat is duidelijk nog iets lastiger. Zo bijzonder en schattig, dat geklets. O+

Het gaat gelukkig iets beter. We zijn nog lang niet thuis maar dat geeft niet. We hebben weer ons vrolijke meisje terug.

Oh en qua rompers, ik trek alle rompers vanaf onderaf aan. Veel makkelijker vind ik.
pi_195602719
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:29 schreef QuattroF het volgende:
Ik zing de hele dag Sun. Zo leuk hoe Frum daarop reageert! Ze heeft ook duidelijk haar voorkeuren.

Ze zegt vanaf vorige week papa! Heel af en toe mama, maar dat is duidelijk nog iets lastiger. Zo bijzonder en schattig, dat geklets. O+

Het gaat gelukkig iets beter. We zijn nog lang niet thuis maar dat geeft niet. We hebben weer ons vrolijke meisje terug.

Oh en qua rompers, ik trek alle rompers vanaf onderaf aan. Veel makkelijker vind ik.
Hoe gaat het ondertussen met je kleine meid?

@NicolasJoy hoe gaat het bij jullie?
pi_195614362
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 07:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe gaat het ondertussen met je kleine meid?

@:Nicolasjoy hoe gaat het bij jullie?
Niet beter, maar ook niet slechter. Merk dat het er mentaal wat meer in begint te hakken. 's ochtends als ik wakker wordt/naar het werk ga is de gedachte meer "we zijn weer een dag/nacht doorgekomen, ze is weer een dag ouder, weer een dag dichterbij dat het vanzelf beter moet gaan" En dat is jammer natuurlijk. Want in plaats van dat je geniet van je kind, van de babytijd, tel je de uren/dagen af om maar weer verder te zijn. De vinger aan de pols via de kinderarts/pedagogisch hulpverleners helpt ons (voorlopig) niet verder. Terug naar de basis, tips tegen de reflux, 3 R'en, 5 S'en. Ja, dat zijn dingen die we toch echt al wel weten en/of doen.

Plus, tegenstrijdige adviezen (kinderarts zegt, doe a), vooral niet b). Vervolgens pedagoog; Doe b), vooral niet a).) Schiet mij maar lek. :9

We gaan nu, of zijn bezig met, wegen voor en na de voedingen, meer vinger aan de pols hoeveel ze nu drinkt. Of ze soms echt (veel) te veel drinkt eventueel. Rust boven regelmaat stellen. Slapen is slapen, gaan haar niet wakker maken. Als ze de nacht níet heeft geslapen kan het me niets schelen dat de voeding 3 uur geleden is. Slaap is slaap. (Daarin gaan we in elk geval tegen advies van het ziekenhuis in, die stellen regelmaat boven rust..) Medicijnen wordt de hoeveelheid verhoogd. En eventueel toch zuivelproducten minderen, ze heeft ineens veel baby acné ook, om toch maar te zien of ze daarmee KMA meer kunnen uitsluiten nog. Of ja, eventueel een intolerantie.

Maar goed, dat kan niet allemaal tegelijk, want dan weet je niet wat de oplossing was.. Dus we mogen nog even door.. :9

Moed erin houden..
pi_195614367
Lief dat je het vraagt trouwens :*
pi_195614640
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 18:06 schreef NicolasJoy het volgende:
Lief dat je het vraagt trouwens :*
Tuurlijk. Ik denk vaak aan jullie en het viel me op dat je al een paar dagen niet gepost had. Niet dat ik je in de gaten hou hoor, maar als je dagelijks post en dan wat dagen niet dan valt dat op. En met wat jullie aan de hand hebben dacht ik dat het misschien wat minder ging.

Ook al had dit een hele andere reden, bij de eerste keek ik ook wel de dagen voorbij toen ze een baby was. Terwijl iedereen zei dat ik moest genieten want de tijd gaat zo snel, dacht ik gaat hij maar sneller. Wanneer ik grotere kinderen zag, op het CB bijvoorbeeld, dacht ik: was de mijne al wat groter. Ik had dit niet de hele babytijd, maar zeker wel de eerste maanden. Ik had een baby hebben zwaar onderschat terwijl Noor best een makkelijke baby was. Nu heb ik dat trouwens niet, je weet nu ongeveer wel wat een baby hebben inhoudt :)
pi_195614750
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 18:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Ik denk vaak aan jullie en het viel me op dat je al een paar dagen niet gepost had. Niet dat ik je in de gaten hou hoor, maar als je dagelijks post en dan wat dagen niet dan valt dat op. En met wat jullie aan de hand hebben dacht ik dat het misschien wat minder ging.

Ook al had dit een hele andere reden, bij de eerste keek ik ook wel de dagen voorbij toen ze een baby was. Terwijl iedereen zei dat ik moest genieten want de tijd gaat zo snel, dacht ik gaat hij maar sneller. Wanneer ik grotere kinderen zag, op het CB bijvoorbeeld, dacht ik: was de mijne al wat groter. Ik had dit niet de hele babytijd, maar zeker wel de eerste maanden. Ik had een baby hebben zwaar onderschat terwijl Noor best een makkelijke baby was. Nu heb ik dat trouwens niet, je weet nu ongeveer wel wat een baby hebben inhoudt :)
Kwam er inderdaad helemaal niet van de afgelopen dagen. :9 Gisteren ook gewoon weer met het bord op schoot op de bank in slaap gevallen. :+

Mijn ervaring is met de eerste ook al wel dat 'genieten!!' niet altijd de beste wens is om te schrijven op geboortekaartjes. :9 Je gunt het iedereen, maar het is gewoon niet altijd genieten.

Verder denk ik ook dat ik misschien niet dé baby-ouder ben. Als in, ze zijn echt heel lief en schattig hoor, maar ik vind kinderen gewoon leuker zodra je meer interactie met ze krijgt. Maar het gevoel 'Waar zijn wel in vredesnaam aan begonnen?!' bekruipt wel steeds meer. Dat is gewoon jammer en triest. Maar ja, moeten we doorheen.

Hoe is het nu bij jou? Beetje redelijke dagen?
pi_195615242
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 18:26 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Kwam er inderdaad helemaal niet van de afgelopen dagen. :9 Gisteren ook gewoon weer met het bord op schoot op de bank in slaap gevallen. :+

Mijn ervaring is met de eerste ook al wel dat 'genieten!!' niet altijd de beste wens is om te schrijven op geboortekaartjes. :9 Je gunt het iedereen, maar het is gewoon niet altijd genieten.

Verder denk ik ook dat ik misschien niet dé baby-ouder ben. Als in, ze zijn echt heel lief en schattig hoor, maar ik vind kinderen gewoon leuker zodra je meer interactie met ze krijgt. Maar het gevoel 'Waar zijn wel in vredesnaam aan begonnen?!' bekruipt wel steeds meer. Dat is gewoon jammer en triest. Maar ja, moeten we doorheen.

Hoe is het nu bij jou? Beetje redelijke dagen?
Nou, precies dat ja. De interactie. Al komt ie wel steeds meer in de vorm van kreetjes slaken of een lach geven. Maar een baby is gewoon een hoop werk en ik kan me echt voorstellen dat dat vooral bij de eerste je nogal kan overvallen.

Dagen gaan sinds dat we minder voeding geven beter. We geven nu nog steeds 120 cc per flesje en hij is nu ruim 6 kilo. Ik had vanmorgen 130cc gegeven om te kijken of dat goed ging, aangezien hij bij 150 cc weer veel ging huilen (volgens zijn gewicht zou hij 150 cc 'moeten' hebben) . Anyway, bij 130 kwam die 10 cc verschil er gewoon uit. Dit was trouwens één van de eerste keren dat hij spuugde. Hij spuugt bekant nooit, vandaar dat we ook dachten aan verborgen reflux. Dus we houden het nog even bij 120 cc. Misschien dat dat bij jullie meid ook gunstig kan werken. Minder grote voedingen, maar wel vaker een voeding geven.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:58:42 #184
208890 June.
Seriously?
pi_195615363
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 18:26 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Kwam er inderdaad helemaal niet van de afgelopen dagen. :9 Gisteren ook gewoon weer met het bord op schoot op de bank in slaap gevallen. :+

Mijn ervaring is met de eerste ook al wel dat 'genieten!!' niet altijd de beste wens is om te schrijven op geboortekaartjes. :9 Je gunt het iedereen, maar het is gewoon niet altijd genieten.

Verder denk ik ook dat ik misschien niet dé baby-ouder ben. Als in, ze zijn echt heel lief en schattig hoor, maar ik vind kinderen gewoon leuker zodra je meer interactie met ze krijgt. Maar het gevoel 'Waar zijn wel in vredesnaam aan begonnen?!' bekruipt wel steeds meer. Dat is gewoon jammer en triest. Maar ja, moeten we doorheen.

Hoe is het nu bij jou? Beetje redelijke dagen?
En daarnaast scheelt het ook enorm als je wél meer slaap hebt dan 3u per dag. Te weinig slaap breekt je gewoon op, zowel fysiek als mentaal. Helaas kun je het maar deels beïnvloeden..
Shine bright like a diamond.
pi_195619544
Het is dinsdag toch? Baby-Foto-Dinsdag?

In dat geval deel ik hét moment dat ik een hoopje geluk werd;




Grote zus wilde haar maar wát graag bij haar in bed hebben. Knuffelen, kusjes geven, alles. En kleine zus vind het er geweldig. Misschien door de junglebladeren en bloemen bovenin het bed, maar ze werd er zowaar helemaal rustig. O+

't is wel een uitdaging twee kinderen charmant op de foto te krijgen zeg. :9
pi_195619688
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 18:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nou, precies dat ja. De interactie. Al komt ie wel steeds meer in de vorm van kreetjes slaken of een lach geven. Maar een baby is gewoon een hoop werk en ik kan me echt voorstellen dat dat vooral bij de eerste je nogal kan overvallen.

Dagen gaan sinds dat we minder voeding geven beter. We geven nu nog steeds 120 cc per flesje en hij is nu ruim 6 kilo. Ik had vanmorgen 130cc gegeven om te kijken of dat goed ging, aangezien hij bij 150 cc weer veel ging huilen (volgens zijn gewicht zou hij 150 cc 'moeten' hebben) . Anyway, bij 130 kwam die 10 cc verschil er gewoon uit. Dit was trouwens één van de eerste keren dat hij spuugde. Hij spuugt bekant nooit, vandaar dat we ook dachten aan verborgen reflux. Dus we houden het nog even bij 120 cc. Misschien dat dat bij jullie meid ook gunstig kan werken. Minder grote voedingen, maar wel vaker een voeding geven.
Ik begrijp ook inderdaad echt wel wat er wel leuk aan kan zijn en misschien kan ik er wel gewoon niet altijd van genieten omdat ze bij tijd en wijlen het bloed onder je nagels vandaan kan halen.. Maar ja, het wordt steeds leuker, laten we het daar op houden. :+

Hoe vaak geef je dan de voeding? Hier bleven ze vooral hameren op de totale hoeveelheid voeding op een dag.. Hebben nu in elk geval een goede weegschaal om haar te kunnen wegen voor en na de voeding, iets meer bijhouden hoeveel ze nu werkelijk binnen krijgt..

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 18:58 schreef June. het volgende:

[..]

En daarnaast scheelt het ook enorm als je wél meer slaap hebt dan 3u per dag. Te weinig slaap breekt je gewoon op, zowel fysiek als mentaal. Helaas kun je het maar deels beïnvloeden..
En hoe.. Vroeger trok ik dat best goed, veel werken, een keer een feestje en dan gewoon wat nachten zo weinig slaap, maar met een baby.... :9 We zitten nu op het punt dat we gewoon in slaap vallen tijdens het eten, of zoals vanmiddag, met bezoek op de bank :@ Maar soit, de gelegenheid pakken als die er is!
pi_195619985
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:41 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ik begrijp ook inderdaad echt wel wat er wel leuk aan kan zijn en misschien kan ik er wel gewoon niet altijd van genieten omdat ze bij tijd en wijlen het bloed onder je nagels vandaan kan halen.. Maar ja, het wordt steeds leuker, laten we het daar op houden. :+

Hoe vaak geef je dan de voeding? Hier bleven ze vooral hameren op de totale hoeveelheid voeding op een dag.. Hebben nu in elk geval een goede weegschaal om haar te kunnen wegen voor en na de voeding, iets meer bijhouden hoeveel ze nu werkelijk binnen krijgt..
[..]

En hoe.. Vroeger trok ik dat best goed, veel werken, een keer een feestje en dan gewoon wat nachten zo weinig slaap, maar met een baby.... :9 We zitten nu op het punt dat we gewoon in slaap vallen tijdens het eten, of zoals vanmiddag, met bezoek op de bank :@ Maar soit, de gelegenheid pakken als die er is!
We geven op verzoek. Soms zit er een uur tussen, heel soms 4 uur. Maar meestal gewoon 2,5 tot 3 uur. We zorgen wel dat we onder de liter per dag zitten, maar op deze manier is het echt op sommige dagen kielekiele. Hij komt dus zeker wel ondanks de minder grote flesjes aan zijn behoefte.

Wat een leuke foto! O+
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:58:07 #188
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195620102
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:36 schreef NicolasJoy het volgende:
Het is dinsdag toch? Baby-Foto-Dinsdag?

In dat geval deel ik hét moment dat ik een hoopje geluk werd;

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Grote zus wilde haar maar wát graag bij haar in bed hebben. Knuffelen, kusjes geven, alles. En kleine zus vind het er geweldig. Misschien door de junglebladeren en bloemen bovenin het bed, maar ze werd er zowaar helemaal rustig. O+

't is wel een uitdaging twee kinderen charmant op de foto te krijgen zeg. :9
Ik smelt een klein beetje O+
Resistance is futile.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:10:23 #189
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195620382
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 18:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Ik denk vaak aan jullie en het viel me op dat je al een paar dagen niet gepost had. Niet dat ik je in de gaten hou hoor, maar als je dagelijks post en dan wat dagen niet dan valt dat op. En met wat jullie aan de hand hebben dacht ik dat het misschien wat minder ging.

Ook al had dit een hele andere reden, bij de eerste keek ik ook wel de dagen voorbij toen ze een baby was. Terwijl iedereen zei dat ik moest genieten want de tijd gaat zo snel, dacht ik gaat hij maar sneller. Wanneer ik grotere kinderen zag, op het CB bijvoorbeeld, dacht ik: was de mijne al wat groter. Ik had dit niet de hele babytijd, maar zeker wel de eerste maanden. Ik had een baby hebben zwaar onderschat terwijl Noor best een makkelijke baby was. Nu heb ik dat trouwens niet, je weet nu ongeveer wel wat een baby hebben inhoudt :)
Ja, dat 'geniet, het gaat zó snel'. Flikker op man, ik geniet echt niet van een krijsend kind op een aankleedkussen :') en die momenten kunnen echt niet snel genoeg voorbij gaan. Maar ik geniet wel als hij met zijn verstand op nul, blik op oneindig en tiet in de mond ligt te knorren. Dat dan weer wel, alleen voor die momenten heb ik geen goedbedoeld advies nodig ;) .
Resistance is futile.
pi_195620506
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

We geven op verzoek. Soms zit er een uur tussen, heel soms 4 uur. Maar meestal gewoon 2,5 tot 3 uur. We zorgen wel dat we onder de liter per dag zitten, maar op deze manier is het echt op sommige dagen kielekiele. Hij komt dus zeker wel ondanks de minder grote flesjes aan zijn behoefte.

Wat een leuke foto! O+
Kregen hier te horen dat ze eigenlijk niet meer dan 600 ml mag op een dag. Wordt leuk als ze zo 150-200 drinkt bij één voeding. *)
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik smelt een klein beetje O+
Moet je je voorstellen als het je eigen kinderen zijn O+ En slaapgebrek. Nou, dweil me maar op. :+
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:10 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, dat 'geniet, het gaat zó snel'. Flikker op man, ik geniet echt niet van een krijsend kind op een aankleedkussen :') en die momenten kunnen echt niet snel genoeg voorbij gaan. Maar ik geniet wel als hij met zijn verstand op nul, blik op oneindig en tiet in de mond ligt te knorren. Dat dan weer wel, alleen voor die momenten heb ik geen goedbedoeld advies nodig ;) .
Nou ja, dat, haha. Het is echt wel lief en goed bedoeld en ja, het gaat allemaal al zo onwijs snel. Maar leg mij dan maar uit hoe ik moet genieten met 2-3 uurtjes slaap per dag, een opstandige peuter én een baby die 90% van haar wakkere tijd het uit krijst van ... zeg-het-maar. Ongemak? Pijn? Onvrede? Echt genieten!

Maar slapend zijn ze heel lief. En tijdens oogcontact. Of tevreden rondkijken. Of aan de borst.
Die momenten zijn alleen allemaal nog zo kort nu. :9
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:16:51 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_195620513
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:16 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Kregen hier te horen dat ze eigenlijk niet meer dan 600 ml mag op een dag. Wordt leuk als ze zo 150-200 drinkt bij één voeding. *)
[..]


Maar ze krijgt toch borstvoeding :?
disclaimer
pi_195620595
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:16 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Kregen hier te horen dat ze eigenlijk niet meer dan 600 ml mag op een dag. Wordt leuk als ze zo 150-200 drinkt bij één voeding. *)
[..]

Moet je je voorstellen als het je eigen kinderen zijn O+ En slaapgebrek. Nou, dweil me maar op. :+
[..]

Nou ja, dat, haha. Het is echt wel lief en goed bedoeld en ja, het gaat allemaal al zo onwijs snel. Maar leg mij dan maar uit hoe ik moet genieten met 2-3 uurtjes slaap per dag, een opstandige peuter én een baby die 90% van haar wakkere tijd het uit krijst van ... zeg-het-maar. Ongemak? Pijn? Onvrede? Echt genieten!

Maar slapend zijn ze heel lief. En tijdens oogcontact. Of tevreden rondkijken. Of aan de borst.
Die momenten zijn alleen allemaal nog zo kort nu. :9
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:16 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Kregen hier te horen dat ze eigenlijk niet meer dan 600 ml mag op een dag. Wordt leuk als ze zo 150-200 drinkt bij één voeding. *)

Dat is wel redelijk veel voor iemand van haar leeftijd, ook al is het bv. Kan ook best zijn dat ze er buikpijn bij heeft. Ik bedoel de voedingen, niet die 600 cc op een dag. Die snap ik ook niet helemaal.
pi_195620600
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:16 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar ze krijgt toch borstvoeding :?
Jup. En zover ik begreep kun je daar niet mee overvoeden, zo is het mij altijd verteld.

Maar nu dus ineens dit advies van de pedagogische dinges. Ja, ik weet niet wat ik er van moet denken.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:36:40 #194
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_195620970
Verkeerde topique

[ Bericht 94% gewijzigd door VictoriaIntegrity7 op 13-10-2020 21:39:51 (Verkeerde ) ]
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_195621480
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:21 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Jup. En zover ik begreep kun je daar niet mee overvoeden, zo is het mij altijd verteld.

Maar nu dus ineens dit advies van de pedagogische dinges. Ja, ik weet niet wat ik er van moet denken.
Ik heb wat posts van je terug gelezen, maar niet alles. U. huilde ook heel erg, hele nachten lang, overdag ook. Gaf ook heel veel over, zelfs projectielbraken. Wij wisten dat er wat was, maar werden overal weggezet als overbezorgde ouders. En kregen ook slechte/tegenstrijdige adviezen.
Uiteindelijk bleek hij dus idd koemelkallergie te hebben, zoals ik al vermoedde.
Mijn advies aan jou zou zijn om niet alles klakkeloos aan te nemen en goed naar je eigen gevoel te luisteren. Ik hoop dat jullie snel de oorzaak van haar gehuil vinden.

En nu ga ik snel weer weg, tot over een paar weken. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_195622218
Oef NJ, het klinkt echt wel als erg zwaar! Zeker slaapgebrek breekt je op en ik kan dan steeds minder hebben en dat merkt dan ook iedereen aan mij. Die Max 600ml vind ik ook vreemd, volg jullie gevoel idd en kijk goed naar jullie kleine meid. Die foto’s. O+

Volgens mij had ik wel even een productiedip tijdens de menstruatie. Op welke dagen merken jullie dit? Gisteren heeft ze wel 9x gedronken (normaal 7, soms 8x). Vanochtend lekte mijn borst weer voor het eerst sinds een paar weken. Voor mij het teken dat de productie weer iets hoger is en vandaag dronk ze idd weer 7x.
Vandaag was ik alleen thuis van 6:30 - 20:30 en ik had zowaar om 19:25 twee slapende kinderen; de kleine werd om 20:00 wel weer wakker en deed nog een poepexplosie, maar de keuken was inmiddels opgeruimd en ik ben best trots op mezelf.
Morgen weer vanaf 6:30 alleen en aan mij de taak om peuter om 8:00 op de opvang te hebben. Normaal is vriend tegenwoordig altijd thuis aan het werk en hoef ik niet perse. Ik merk wel dat als ik het dan alleen moet doen, dat ook best prima gaat, gelukkig!

Even tegengeluid, want ik geniet wel enorm van mijn baby. Zeker nu we de laatste weken goed op elkaar zijn ingespeeld, ze lacht continu als ze wakker is. O+ En natuurlijk herken ik jullie momenten, maar het is hier eerder de peuter die ons werk bezorgd en ook zij is best een lieverd.
Ik merk dat ik 1000x meer zen ben dan bij de eerste en ja dat heeft naast ervaring ook zeker met kindfactoren te maken. Weinig slaap is killing. Afgelopen week de topics van de eerste 6 weken met de eerste terug gelezen en wat ellendig was dat (Een baby die overdag uren sliep en ‘s nachts uren wakker was), ik voelde de wanhoop meteen weer in mijn hele lijf. Nu hebben we nog geen 1 slechte nacht gehad dus wow. _O_
pi_195623362
Hoi! Ik kom vanaf nu hier buurten! Vorige week maandag bevallen van ons eerste zoontje en sinds vandaag zijn we thuis. Zo zo zo zo fijn!
pi_195625679
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:36 schreef NicolasJoy het volgende:
Het is dinsdag toch? Baby-Foto-Dinsdag?

In dat geval deel ik hét moment dat ik een hoopje geluk werd;

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Grote zus wilde haar maar wát graag bij haar in bed hebben. Knuffelen, kusjes geven, alles. En kleine zus vind het er geweldig. Misschien door de junglebladeren en bloemen bovenin het bed, maar ze werd er zowaar helemaal rustig. O+

't is wel een uitdaging twee kinderen charmant op de foto te krijgen zeg. :9
Ahh wat schattig zeg O+!

Hoe houd je met borstvoeding zo precies bij hoeveel ze binnen krijgt trouwens? Of kolft je vrouw exclusief? Ik heb echt geen idee hoeveel Y binnen krijgt.
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:10 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, dat 'geniet, het gaat zó snel'. Flikker op man, ik geniet echt niet van een krijsend kind op een aankleedkussen :') en die momenten kunnen echt niet snel genoeg voorbij gaan. Maar ik geniet wel als hij met zijn verstand op nul, blik op oneindig en tiet in de mond ligt te knorren. Dat dan weer wel, alleen voor die momenten heb ik geen goedbedoeld advies nodig ;) .
Hahaha zo waar. Zoals al eerder gezegd is geniet ik ook echt wel van Y maar stiekem kan ik ook weer niet wachten tot ze wat ouder is en er wat meer interactie is. Nu is het wel echt heel erg dat verzorgende alleen: voeden, luiers verschonen, slapen. Voel me soms echt een beetje een melkmachine :@ :D .
  woensdag 14 oktober 2020 @ 05:34:29 #199
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195625832
@Smart_ass , helpt je vriend met de verzorging?

Ik merk dat dat hier een enorm verschil maakt, ik de voeding en hij de luiers. Hij is ook veel beter in aankleedkussen gerelateerde bezigheden dan ik :7 .
Resistance is futile.
pi_195626890
Ik merk dat we struggelen met de nachtvoeding. Ik ben elke keer ontzettend lang bezig totdat Rune in slaap is. Misschien heeft iemand waardevolle tips, want vannacht sliep hij pas na 2 uur weer ;( Ik vrees dat hij dag en nacht een beetje heeft omgedraaid...

Routine snachts is:

Ik hoor hem, ga uit bed om een flesje te maken. Dan pak ik hem met slaapzak en al op geef hem de fles. Laat hem boeren en daarna leg ik hem met slaapzak en al op de commode om een luier te verschonen. Dan nog even op schoot om melk te laten zakken. Daarna leg ik hem in bed (inmiddels al flink wakker) en blijf bij 'm zitten totdat hij slaapt.

Ik zat te denken, misschien kan ik hem beter in zijn bedje verschonen? En dan voor de voeding? En misschien direct na de fles weer in bed leggen? Hoe doen/deden jullie dit?

Ik merk trouwens ook dat babies van zijn leeftijd flink meer fles voeding in één keer krijgen. De meesten zitten zoals ik het lees op 150/5 en op 180/6. Wij geven nog 120/4 omdat meer voeding problemen bij hem geeft. Dus hij komt daarom s'nachts ook regelmatig :Z

[ Bericht 8% gewijzigd door Sunshine1982 op 14-10-2020 08:43:16 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')