Volgens de kinderarts kan het tot 6 maanden duren voordat ze haar uiteindelijke complexie heeft dus we zien het wel. Ze is sowieso perfect natuurlijkquote:Op zondag 18 oktober 2020 20:37 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
[..]![]()
Je hoort wel eens verhalen over kindjes die lichter worden geboren en dan nog 'bijkleuren'? Is dat een fabel, iets van de eerste uren/dagen/.. Denk, vraag het nu dan maar eens.Hij maakt zich in elk geval geen zorgen?
[..]
Hier ook. Ongekend. Bij de eerste viel ie na 7 dagen af en bij de tweede na 5. Hier dus op 12 dagen and counting. Volgens de kraamzorg kwam het door de cordrings waardoor het langer duurt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 04:28 schreef Smart_ass het volgende:
Hoelang duurde het bij jullie baby trouwens voordat de navelstreng eraf viel? Hier hangt ie er nog steeds aan!
Bij de oudste 4-5 dagen, nu was het 9 dagen geloof ik. Maar wel ontstoken nadien helaas.quote:Op maandag 19 oktober 2020 04:28 schreef Smart_ass het volgende:
Hoelang duurde het bij jullie baby trouwens voordat de navelstreng eraf viel? Hier hangt ie er nog steeds aan!
Als de foto's naast elkaar leg vind ik ze best wel op elkaar lijken! Kan de foto's niet door elkaar gebruiken hoor, maar zie wel echt de gelijkenissen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:52 schreef Nolita het volgende:
Wat een plaatje NJ! Ik dacht ook al buitenlandse genen te zien en dat klopt dus ook. Grappig dat het wat generaties overslaat en idd benieuwd wat ervan blijft plakken. Is ze heel anders kwa uiterlijk dan grote zus?
Navelstreng viel hier na een dag of 6/7 af, vond ik al lang tov de eerste (dag 4), maar valt reuze mee dus.![]()
Buggy hebben we een eenvoudige koelstra Simba t4. Hebben m vooral gebruikt voor op vakantie en kleine stukjes door de stad (niet enorm veel gebruikt dus).
Als ik nog eens zou moeten kiezen zou ik voor een buggy gaan met een duwstang uit 1 stuk. Nu met twee losse handvaten is sturen met 1 hand wat lastiger met een lopende dreumes of als je iets anders nog vast moet houden.
We hebben vanochtend weer nieuwe statistieken en prikjes opgehaald bij het cb. Ze is alweer 3 maanden geweest, time flies.
61 cm en 6120 gram, onze snelle.
Is dat in de regel zo, dat bij lotus de navelstreng eerder loslaat?quote:Op maandag 19 oktober 2020 21:32 schreef elamanilo het volgende:
Wow, wat bleven jullie navelstrengen lang zitten! Ik heb lotuskindjes (placenta vastgeslagen, navelstreng niet afgebonden/geknipt/gebrand) en hier liet de navelstreng bij kind 1 los na 2,5 dagen, bij kind 2 na 3 dagen, bij kind 3 na 3 dagen en bij kind 4 na 5 dagen.
Het onderwerp ligt me dicht aan het hart, dus toen ik dit las (ik kwam hier gluren sinds een jaar of zo) moest ik wel even reageren.Nu sluip ik weer weg, want ik hoor hier helemaal niet (meer)!
Volgens mij niet per se, alhoewel ik dat nu betwijfel. De langste Lotus in mijn omgeving was 7 dagen. En ik heb geloof ik wel eens 8 of 9 gehoord, maar bij mij waren ze vrij vlot dus!quote:Op maandag 19 oktober 2020 21:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Is dat in de regel zo, dat bij lotus de navelstreng eerder loslaat?
Ik heb het ook overwogen trouwens, maar uiteindelijk besloten dat het niet voor mij was. Uiteindelijk laat afgenaveld. Ik zag het niet zo zitten om ook nog eens de placenta te verzorgen.
Heb je de klem er al vanaf gehaald? Als de stomp helemaal verschrompeld is, dan mag dat gewoon. En soms duurt het gewoon wat langer, alleen veruit de meeste baby's zijn 'm na max 14 dagen kwijt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 21:41 schreef Smart_ass het volgende:
Als ie er hier woensdag nog niet af is ga ik toch maar even bellen. Drie weken lijkt me vrij extreem. Gelukkig ziet het er verder niet rood of opgezwollen uit ofzo.
Bij een lotus hangt er veel meer gewicht aan de navelstreng, daardoor vallen ze veel sneller af.quote:Op maandag 19 oktober 2020 21:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Is dat in de regel zo, dat bij lotus de navelstreng eerder loslaat?
Ik heb het ook overwogen trouwens, maar uiteindelijk besloten dat het niet voor mij was. Uiteindelijk laat afgenaveld. Ik zag het niet zo zitten om ook nog eens de placenta te verzorgen.
Nee die zit er nog aan. Doula zei dat ze gewoon zou wachten en er niet aan zou gaan zitten, ze zouden ‘m er eventueel uit kunnen trekken maar dan kan ‘t ook weer gaan bloeden.. ach dan ben ik gewoon maar de trotste recordhouder van een baby waarvan het stompje het langste is blijven zittenquote:Op maandag 19 oktober 2020 21:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Heb je de klem er al vanaf gehaald? Als de stomp helemaal verschrompeld is, dan mag dat gewoon. En soms duurt het gewoon wat langer, alleen veruit de meeste baby's zijn 'm na max 14 dagen kwijt.
Ik had een cordring voor Colin trouwens, wel redelijk lang afgenaveld. Dus zou zomaar kunnen dat het zonder wat gewicht langer duurt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 22:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Bij een lotus hangt er veel meer gewicht aan de navelstreng, daardoor vallen ze veel sneller af.
Met die nieuwe cordrings schijnt het daarom veel langer te duren, het weegt niks, geeft geen wrijving of weerstand. En Goud is ook nog vrij kort afgenaveld en had een behoorlijk dikke navelstreng.
Ik ga woensdag bij de intake van het cb ook nog eens navragen hoor, ik ken dit ook helemaal niet.
Hahaha wat heerlijkquote:Op maandag 19 oktober 2020 22:15 schreef SQ het volgende:
Het scheelt iig dat bij deze baby de stomp niet stinkt. Bij Noud was dat wel zo, tot het punt dat ik er zelf onpasselijk van werd. Dus was toen wel blij dat het ding er snel af was.
En nu steeds als ik Goud verschoon roept Noud "kijk mama! Poep!" wijzend naar die navelstomp.
En dan word ik ondergeplast.
Glamour
Die hebben wij ookquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 14:42 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben heel blij met de mijne van Jysk!
https://jysk.nl/woonkamer(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |