abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195723960
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:37 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

[..]

O+

Je hoort wel eens verhalen over kindjes die lichter worden geboren en dan nog 'bijkleuren'? Is dat een fabel, iets van de eerste uren/dagen/.. Denk, vraag het nu dan maar eens. :+ Hij maakt zich in elk geval geen zorgen? :D
[..]

Volgens de kinderarts kan het tot 6 maanden duren voordat ze haar uiteindelijke complexie heeft dus we zien het wel. Ze is sowieso perfect natuurlijk O+. En nee hij maakt zich geen zorgen, nergens voor nodig ook. Haar dikke zwarte haar en donkerbruine ogen heeft ze zeker niet van mij :P.

Hopelijk hebben jullie vannacht weer een goede nacht!
pi_195724328
Hoelang duurde het bij jullie baby trouwens voordat de navelstreng eraf viel? Hier hangt ie er nog steeds aan!
  maandag 19 oktober 2020 @ 04:30:51 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_195724337
quote:
11s.gif Op maandag 19 oktober 2020 04:28 schreef Smart_ass het volgende:
Hoelang duurde het bij jullie baby trouwens voordat de navelstreng eraf viel? Hier hangt ie er nog steeds aan!
Hier ook. Ongekend. Bij de eerste viel ie na 7 dagen af en bij de tweede na 5. Hier dus op 12 dagen and counting. Volgens de kraamzorg kwam het door de cordrings waardoor het langer duurt.
disclaimer
pi_195724352
Oh zit best veel verschil in dan. Vijf dagen is best snel! Hier staat de teller op 18 dagen.. zal nu toch niet lang meer kunnen duren zou je denken :D.
  maandag 19 oktober 2020 @ 04:41:05 #255
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195724363
1 week precies. Ik had een hele dunne navelstreng.
Resistance is futile.
pi_195724605
Hier 5 dagen, met een dikke navelstreng dus dat was onverwachts :P
Het bloedde alleen nog lang na -O- Nu zie ik af en toe nog een bloedvlekje maar het is (denk ik) bijna voorbij.
pi_195726164
Weken bloeden hadden wij ook. met 10 dagen ofzo eraf

Buggy hebben we gekocht Mutsy Nexo idd. Perfect inklap systeem. Staan ze om bekend. En dat ze als uitzondering op ander buggy's mogen vanaf geboorte want alles kan volledig plat. Dus F gaat er binnenkort in al probeer ik zo lang mogelijk te rekken. Met 7,5 kilo en zwakkere rug nog gaat tillen steeds moeilijker. Hebben bij R nooit buggy gehad maar daar hadden we dan weer een kinderwagen plus zit gedeelte (nu niet en heerlijk wat een ruimte)
pi_195726600
Wat een plaatje NJ! Ik dacht ook al buitenlandse genen te zien en dat klopt dus ook. Grappig dat het wat generaties overslaat en idd benieuwd wat ervan blijft plakken. Is ze heel anders kwa uiterlijk dan grote zus?

Navelstreng viel hier na een dag of 6/7 af, vond ik al lang tov de eerste (dag 4), maar valt reuze mee dus. :+

Buggy hebben we een eenvoudige koelstra Simba t4. Hebben m vooral gebruikt voor op vakantie en kleine stukjes door de stad (niet enorm veel gebruikt dus).
Als ik nog eens zou moeten kiezen zou ik voor een buggy gaan met een duwstang uit 1 stuk. Nu met twee losse handvaten is sturen met 1 hand wat lastiger met een lopende dreumes of als je iets anders nog vast moet houden.

We hebben vanochtend weer nieuwe statistieken en prikjes opgehaald bij het cb. Ze is alweer 3 maanden geweest, time flies.
61 cm en 6120 gram, onze snelle. O+
pi_195729122
quote:
11s.gif Op maandag 19 oktober 2020 04:28 schreef Smart_ass het volgende:
Bij de oudste 4-5 dagen, nu was het 9 dagen geloof ik. Maar wel ontstoken nadien helaas.
pi_195729141
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:52 schreef Nolita het volgende:
Wat een plaatje NJ! Ik dacht ook al buitenlandse genen te zien en dat klopt dus ook. Grappig dat het wat generaties overslaat en idd benieuwd wat ervan blijft plakken. Is ze heel anders kwa uiterlijk dan grote zus?

Navelstreng viel hier na een dag of 6/7 af, vond ik al lang tov de eerste (dag 4), maar valt reuze mee dus. :+

Buggy hebben we een eenvoudige koelstra Simba t4. Hebben m vooral gebruikt voor op vakantie en kleine stukjes door de stad (niet enorm veel gebruikt dus).
Als ik nog eens zou moeten kiezen zou ik voor een buggy gaan met een duwstang uit 1 stuk. Nu met twee losse handvaten is sturen met 1 hand wat lastiger met een lopende dreumes of als je iets anders nog vast moet houden.

We hebben vanochtend weer nieuwe statistieken en prikjes opgehaald bij het cb. Ze is alweer 3 maanden geweest, time flies.
61 cm en 6120 gram, onze snelle. O+
Als de foto's naast elkaar leg vind ik ze best wel op elkaar lijken! Kan de foto's niet door elkaar gebruiken hoor, maar zie wel echt de gelijkenissen. O+ Ben nu vooral heel benieuwd of dit buitenlandse blijft hangen. :9

Ze is goed gegroeid bij jullie! :D
pi_195730349
Rune is nu ruim 9 weken en nu kan ik zeggen dat ik mijn baby onderhand wel een beetje ken. Nu begin ik het ook echt leuk te vinden. De eerste weken waren best heftig; veel huilen, onrustig en van mijn kant was het erg wennen. Daardoor was de sfeer thuis ook niet optimaal, maar dat begint nu ook steeds beter te worden :)

Rune ligt nu voor de tweede keer vandaag op bed O+ Wel fijn, want dan kan ik mijn andere kind ook aandacht geven. Dat is iets wat ik soms nog lastig vind, aandacht verdelen tussen twee kinderen. Ik ga één dezer dagen mijn doek weer uit de kast halen en weer een poging wagen om hem in de doek te krijgen. De eerste weken lukte het niet omdat hij dus erg huilerig en onrustig was. Maar ik merk dat hij heel graag tegen me aan zit/ligt. Als ik met hem rondloop of hem op schoot heb, drukt hij echt met zijn lijfje tegen me aan O+
pi_195737318
Wow, wat bleven jullie navelstrengen lang zitten! Ik heb lotuskindjes (placenta vastgeslagen, navelstreng niet afgebonden/geknipt/gebrand) en hier liet de navelstreng bij kind 1 los na 2,5 dagen, bij kind 2 na 3 dagen, bij kind 3 na 3 dagen en bij kind 4 na 5 dagen.

Het onderwerp ligt me dicht aan het hart, dus toen ik dit las (ik kwam hier gluren sinds een jaar of zo) moest ik wel even reageren. :P Nu sluip ik weer weg, want ik hoor hier helemaal niet (meer)!
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:38:05 #263
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195737444
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:32 schreef elamanilo het volgende:
Wow, wat bleven jullie navelstrengen lang zitten! Ik heb lotuskindjes (placenta vastgeslagen, navelstreng niet afgebonden/geknipt/gebrand) en hier liet de navelstreng bij kind 1 los na 2,5 dagen, bij kind 2 na 3 dagen, bij kind 3 na 3 dagen en bij kind 4 na 5 dagen.

Het onderwerp ligt me dicht aan het hart, dus toen ik dit las (ik kwam hier gluren sinds een jaar of zo) moest ik wel even reageren. :P Nu sluip ik weer weg, want ik hoor hier helemaal niet (meer)!
Is dat in de regel zo, dat bij lotus de navelstreng eerder loslaat?

Ik heb het ook overwogen trouwens, maar uiteindelijk besloten dat het niet voor mij was. Uiteindelijk laat afgenaveld. Ik zag het niet zo zitten om ook nog eens de placenta te verzorgen :P .
Resistance is futile.
pi_195737498
quote:
7s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb het ook overwogen trouwens, maar uiteindelijk besloten dat het niet voor mij was. Uiteindelijk laat afgenaveld. Ik zag het niet zo zitten om ook nog eens de placenta te verzorgen :P .
Volgens mij niet per se, alhoewel ik dat nu betwijfel. De langste Lotus in mijn omgeving was 7 dagen. En ik heb geloof ik wel eens 8 of 9 gehoord, maar bij mij waren ze vrij vlot dus!

Mijn lief heeft de placenta’s telkens verzorgd ♥
Baby 3 en 4 hadden samen 1 placenta. Dus dat scheelde weer in verzorging. Was wel lastiger met oprapen. :P Maar ik lag toch vooral met ze in bed.
pi_195737518
Als ie er hier woensdag nog niet af is ga ik toch maar even bellen. Drie weken lijkt me vrij extreem. Gelukkig ziet het er verder niet rood of opgezwollen uit ofzo.
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:44:33 #266
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195737571
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:41 schreef Smart_ass het volgende:
Als ie er hier woensdag nog niet af is ga ik toch maar even bellen. Drie weken lijkt me vrij extreem. Gelukkig ziet het er verder niet rood of opgezwollen uit ofzo.
Heb je de klem er al vanaf gehaald? Als de stomp helemaal verschrompeld is, dan mag dat gewoon. En soms duurt het gewoon wat langer, alleen veruit de meeste baby's zijn 'm na max 14 dagen kwijt.
Resistance is futile.
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:53:01 #267
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195737734
Voor de statistiek: bij mijn oudste met een klem na 4 dagen eraf ofzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:03:54 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_195738011
quote:
7s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Bij een lotus hangt er veel meer gewicht aan de navelstreng, daardoor vallen ze veel sneller af.
Met die nieuwe cordrings schijnt het daarom veel langer te duren, het weegt niks, geeft geen wrijving of weerstand. En Goud is ook nog vrij kort afgenaveld en had een behoorlijk dikke navelstreng.

Ik ga woensdag bij de intake van het cb ook nog eens navragen hoor, ik ken dit ook helemaal niet.
disclaimer
pi_195738020
quote:
7s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Heb je de klem er al vanaf gehaald? Als de stomp helemaal verschrompeld is, dan mag dat gewoon. En soms duurt het gewoon wat langer, alleen veruit de meeste baby's zijn 'm na max 14 dagen kwijt.
Nee die zit er nog aan. Doula zei dat ze gewoon zou wachten en er niet aan zou gaan zitten, ze zouden ‘m er eventueel uit kunnen trekken maar dan kan ‘t ook weer gaan bloeden.. ach dan ben ik gewoon maar de trotste recordhouder van een baby waarvan het stompje het langste is blijven zitten :') :D .
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:15:02 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_195738216
Het scheelt iig dat bij deze baby de stomp niet stinkt. Bij Noud was dat wel zo, tot het punt dat ik er zelf onpasselijk van werd. Dus was toen wel blij dat het ding er snel af was.

En nu steeds als ik Goud verschoon roept Noud "kijk mama! Poep!" wijzend naar die navelstomp.

En dan word ik ondergeplast.

Glamour O+
disclaimer
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:46:33 #271
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195738797
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:03 schreef SQ het volgende:

[..]

Bij een lotus hangt er veel meer gewicht aan de navelstreng, daardoor vallen ze veel sneller af.
Met die nieuwe cordrings schijnt het daarom veel langer te duren, het weegt niks, geeft geen wrijving of weerstand. En Goud is ook nog vrij kort afgenaveld en had een behoorlijk dikke navelstreng.

Ik ga woensdag bij de intake van het cb ook nog eens navragen hoor, ik ken dit ook helemaal niet.
Ik had een cordring voor Colin trouwens, wel redelijk lang afgenaveld. Dus zou zomaar kunnen dat het zonder wat gewicht langer duurt.
Resistance is futile.
pi_195740389
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:15 schreef SQ het volgende:
Het scheelt iig dat bij deze baby de stomp niet stinkt. Bij Noud was dat wel zo, tot het punt dat ik er zelf onpasselijk van werd. Dus was toen wel blij dat het ding er snel af was.

En nu steeds als ik Goud verschoon roept Noud "kijk mama! Poep!" wijzend naar die navelstomp.

En dan word ik ondergeplast.

Glamour O+
Hahaha wat heerlijk :'( O+

Hier stinkt ie gelukkig ook niet, dat lijkt me wel naar ja. Drie weken kokhalzend luiers verschonen lijkt me geen pretje.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:07:39 #273
24329 KNAK
ff w88,......
pi_195746700
Heeft iemand nog een aanbeveling voor een goede schommelstoel? De vrouw des huizes wil er 1 hebben waarin ze redelijk comfortabel met de kleine in kan wiebelen. Ikea heeft het e.e.a, maar wellicht hebben users hier extra ervaringen en waardevolle adviezen :)
Mai pben rai~!
pi_195747354
Ik ben heel blij met de mijne van Jysk!
https://jysk.nl/woonkamer(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:04:20 #275
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195748639
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:42 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben heel blij met de mijne van Jysk!
https://jysk.nl/woonkamer(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Die hebben wij ook ^O^

Wel vind ik de armleuning vrij laag. Je hebt wel een kussen nodig om je arm te ondersteunen bij voeden.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik altijd in bed voeding gaf & de stoel nu vooral gebruik als opslag stoel of als hij 's nachts wakker is om te troosten.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')