Mensen die het lef nog hebben om op straat te zijn worden opgepakt !!!!quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:31 schreef Fred het volgende:
[..]
Nederland wordt een walhalla voor criminelen op die manier.
Iedereen 's avonds binnen, niemand op straat om te handhaven.
tja hier in het gebouw loopt dus iemand die een mondkapje draagt en daarom denkt dat de 1,5m regels voor hem niet gelden. Daarom vind ik die mondkapjes ook zo lastig, iedereen ziet het als een corona voorbehoedmiddel dat volledig beschermt en vergeet dan dat je ook als je een mondkapje op hebt 1,5m moet houden.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die mondkapjes discussie wordt vooral aangevoerd vanuit een schreeuwen minderheid, iedereen kan en mag een kapje dragen als hij of zij dat wil. Maar sommigen vinden het prettig om het een ander op te leggen. Soort leedvermaak.
Denk dat van Dissel vooral klem zit in die mondkapjes discussie, als hij had geweten hoe de publieke opinie zich had ontwikkeld dan schat ik in dat hij waarschijnlijk een ander standpunt had ingenomen.
Scherp opgemerkt inderdaad, blijkbaar zijn mondkapjes niet eens kwantificeerbaar.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zoals Fauci, slimmer doet. Die gaat deze discussie niet (eens) meer aan. Ik stop er denk ik ook maar mee.
Ik heb nu fantastische maskers die lekker doorademen. Iedereen blij.
Interessant is bv dat het mondmasker nergens in een grafiek of gepresenteerd model zit verwerkt.
Kortom, de modelmakers nemen dit simpelweg niet mee.
Het is dan verbazingwekkend of beter vermakelijk, dat er wel die verhitte discussie is vanuit een 3e of 4e perceptielijn.
Ik snap dat ook omdat dit wel iets is dat je net als het weer, iets als "mening" van kunt vinden zonder dat je er iets mee bereikt of regelt. Het helpt (niet) maar het schaadt sws niet.
Ik had ook verder gegaan en de boel stilgelegd. Je houdt nu regionale en zelfs landelijke verplaatsingen van grote groepen in stand die in auto of bus zich vervoeren (meestal zonder mondkapjes). Het traceren van mogelijke besmettingen is geen doen etc.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lekker onder de modder nog ff driekwartier met een paar man in de auto terug naar huis. Nee, wat mij betreft gooien ze de boel nu al stil maar de KNVB komt net met een statement dat het er doorgespeeld gaat worden https://www.knvb.nl/nieuw(...)de-coronamaatregelen
Whaha, wel lef die gozer. Lijkt mi jtoch gek om binnen een mondkapje te dragen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
tja hier in het gebouw loopt dus iemand die een mondkapje draagt en daarom denkt dat de 1,5m regels voor hem niet gelden. Daarom vind ik die mondkapjes ook zo lastig, iedereen ziet het als een corona voorbehoedmiddel dat volledig beschermt en vergeet dan dat je ook als je een mondkapje op hebt 1,5m moet houden.
Dit lijkt mij juist een hele makkelijke maatregel met weinig impact?quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:
en dus ook het sluiten van douche en kleedgelegenheden hij sportclubs achter de hand. Als ze dat doen hoop ik dat de sportbonden alles tijdelijk stil leggen. Echt geen doen dan..
gelukkig wel al hebben ze bij de mijne wel wat aangepast, minder mensen per uur, ook de groepslessen kleinerquote:Op dinsdag 29 september 2020 13:36 schreef Elan het volgende:
Wel fijn dat de sportscholen uitgezonderd zijn
@:Tarado
Steeds meer afdelingen doen het ik denk binnen een paar weken iedereen... Maar dan is denk ik de 1,5m maatregel kapot, helaasquote:Op dinsdag 29 september 2020 13:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Whaha, wel lef die gozer. Lijkt mi jtoch gek om binnen een mondkapje te dragen.
Heb je zelf ervaring in een buitensport? Natbezweet en vies op de fiets of in de auto stappen? Naast de praktische bezwaren werk je 'ziek worden' gewoon extra in de hand. En het spelplezier en sociale aspect (kleedkamerhumor) gaat er ook nog eens aan ten onder..quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit lijkt mij juist een hele makkelijke maatregel met weinig impact?
Het aantal keer dat ik in een seizoen onder de modder zit is op twee vingers te tellen. Even andere schoenen aan, trainingspak, en naar huis.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lekker onder de modder nog ff driekwartier met een paar man in de auto terug naar huis. Nee, wat mij betreft gooien ze de boel nu al stil maar de KNVB komt net met een statement dat het er doorgespeeld gaat worden https://www.knvb.nl/nieuw(...)de-coronamaatregelen
Dan zijn we in ieder geval een verschillend type voetballerquote:Op dinsdag 29 september 2020 13:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het aantal keer dat ik in een seizoen onder de modder zit is op twee vingers te tellen. Even andere schoenen aan, trainingspak, en naar huis.
En dus leg je het maar helemaal stil. Die logica ontgaat mij.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
En het spelplezier en sociale aspect (kleedkamerhumor) gaat er ook nog eens aan ten onder..
Tja er is tegenwoordig een hele grote groep mensen die uberhaupt al niet meer doucht na het sporten, die vinden zo'n maatregel helemaal niet boeiend.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb je zelf ervaring in een buitensport? Natbezweet en vies op de fiets of in de auto stappen? Naast de praktische bezwaren werk je 'ziek worden' gewoon extra in de hand. En het spelplezier en sociale aspect (kleedkamerhumor) gaat er ook nog eens aan ten onder..
Hygiëne is ook omkleden/wassen op de plaats van bestemming zoals o.a. gebruikelijk is voor keuken personeel in restaurants. Hiermee wordt voorkomen dat ongerechtigheden zich verplaatsen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit lijkt mij juist een hele makkelijke maatregel met weinig impact?
Vrijwel alle clubs in mijn omgeving hebben minimaal één kunstgrasveld. Knappe jongen die op zo'n veld onder de modder eindigt.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dan zijn we in ieder geval een verschillend type voetballer.
Dat was ook mijn samenvatting na de perco, maar gezien de reacties hebben we dat verkeerd gehoord.quote:Op dinsdag 29 september 2020 08:57 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de persco ervoor gaat zorgen dat mensen zich anders gaan bewegen.
Enige duidelijke is het vroeger sluiten van kroegen. De rest is geheel vrijblijvend.
En iedereen gaat schouderophalend verder zoals altijd.
Dankjequote:Op dinsdag 29 september 2020 13:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Sterkte, voor jou en de mensen zie ook in zo'n situatie zitten is het een totale ramp.
Ik hebt omdat ik een nichtje heb die nog niet eens 40 jaar is... en vanaf haar 14e jaar,
eerst kon in een rolstoel kwam te zitten en nu is het al zover dat ze zo goed als niets meer kan.
Dus niet zelf naar het toilet en toen met die hittegolf ook niet even zelf onder de douche springen
bijvoorbeeld, Haar moeder kon altijd 3 dagen per week bij jaar slapen ze woont in een woon-zorgcomplex.
Bij de eerste lockdown was het al een ramp en dus nu wéér...![]()
Ook voor de familie is n ramp, maar voor jou en voor al die mensen zoals jij en mijn nichtje en voor zoveel
andere....
Dus ik wil je écht maar dan ook écht veel sterkte wensen
quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:12 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het land veranderde al veel eerder dan 23 maart, de beroemde speech van Rutte was op 16 maart. Ik woon zelf in Amsterdam en kan je vertellen dat die dagen de stad een spookstad leek, zo stil.
( )
Het wordt lastig om niet op de man te spelen wanneer mensen als [...] constant maar feiten en cijfers verkeerd blijft interpreteren voor eigen gewin.
In Noord-Brabant nog een week eerder, hè. Kan me nog goed herinneren. Ook dat medewerkers van buiten de provincie het kantoor niet meer binnen kwamen omdat Brabant al "op slot" zat.quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:45 schreef wpor het volgende:
[..]
[...] goochelt heel erg vaak met cijfers, erg vervelend inderdaad, maakt discussie bijna onmogelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tip voor het trekken van conclusies en/of het zelf doen van onderzoek: doe maar niet.
You Must Not ‘Do Your Own Research’ When It Comes To Science"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Ik vrees dat ook en wat je ziet in zuidelijker landen waar zelfs mensen die het weten, sloddervossen worden.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Steeds meer afdelingen doen het ik denk binnen een paar weken iedereen... Maar dan is denk ik de 1,5m maatregel kapot, helaas
Ik hoop het écht!quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:42 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dankje![]()
Hopelijk gaat het deze 3 weken zo goed dat ze niet een 2e lockdown hoeven door te voeren.
Kom maar door @DireStraits7 met je ongefundeerde kritiek op C19 Red Team. Zeg me niet dat ze niet al gewaarschuwd hadden eind juli dat dit stond te gebeuren.quote:De wetenschap dreigt speelbal te worden van de politiek, vinden diverse OMT-leden. Geïrriteerd reageert een van de leden op de opmerking van Rutte, tijdens de persconferentie van maandagavond, dat ook het ‘Red Team’ wordt gekend. Dat is een informele groep experts en burgers, die is gevraagd om het ministerie van tegenspel te voorzien om tunnelzicht te voorkomen. En bij talkshow Op1 zei burgemeester Femke Halsema van Amsterdam dat ze voor advies over mondkapjes te rade ging bij het Red Team.
Gelukkig speel ik (nog) 75% van de wedstrijden op echt gras.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vrijwel alle clubs in mijn omgeving hebben minimaal één kunstgrasveld. Knappe jongen die op zo'n veld onder de modder eindigt.
Ja ik sport zelf ook buiten, nee het is niet fris in de auto maar je trekt wat schone kleren aan en douched thuis.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
erk je 'ziek worden' gewoon extra in de hand. En het spel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |