Mooi, voor altijd mondkapjes dragen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:08 schreef Gretzl het volgende:
Als Jochen Mierau en Alex Friedrich op de posities van Van Dissel, Wallinga en Timen hadden gezeten (belangrijkste personen RIVM/OMT) was de corona-epidemie in Nederland nooit twee maal zo ernstig uit de klauwen gelopen. Ben ik van overtuigd.
[..]
https://www.dvhn.nl/groni(...)ZkSYg404sg%3Famp%3D1
Knap staaltje wensdenken waarbij de realiteit weer eens wordt vergeten (niet de eerste keer dat Jaap deze fout maakt). Het is helemaal niet mogelijk om nu te stellen dat de antistoffen blijft zijn en dat mensen immuniteit hebben opgebouwd.quote:'We denken dat ongeveer een miljoen het gehad heeft en antistoffen heeft tegen het virus.'
Alleen als er sprake is van ongecontroleerde community spread.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi, voor altijd mondkapjes dragen.
#wisselvandisselquote:Op dinsdag 29 september 2020 13:12 schreef Gretzl het volgende:
Van Dissel @ briefing:
[..]
Knap staaltje wensdenken waarbij de realiteit weer eens wordt vergeten (niet de eerste keer dat Jaap deze fout maakt). Het is helemaal niet mogelijk om nu te stellen dat de antistoffen blijft zijn en dat mensen immuniteit hebben opgebouwd.
https://www.trouw.nl/binn(...)elaas-niet~b49deff0/
Die bereik je dus niet als mensen niet besmettelijk zijn.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:12 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Alleen als er sprake is van ongecontroleerde community spread.
Wel ooit gehad dus, misschien is het niet meer detectable maar is het lichaam beter voorbereid op een nieuwe infectie?quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:12 schreef Gretzl het volgende:
Van Dissel @ briefing:
[..]
Knap staaltje wensdenken waarbij de realiteit weer eens wordt vergeten (niet de eerste keer dat Jaap deze fout maakt). Het is helemaal niet mogelijk om nu te stellen dat de antistoffen blijft zijn en dat mensen immuniteit hebben opgebouwd.
https://www.trouw.nl/binn(...)elaas-niet~b49deff0/
Het is vooral een aanname dat internationaal rondgaat.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi modelletje als dit waar is.
Ik heb de kleedkamers helemaal niet meer opengedaan.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Ze houden dus ook het sluiten van douche en kleedgelegenheden hij sportclubs achter de hand. Als ze dat doen hoop ik dat de sportbonden alles tijdelijk stil leggen. Echt geen doen dan..
Dat beeld van die gedisciplineerde Duitser willen we hier inderdaad graag in leven houden. Is totaal niet meer zo, zeker bij de jongere generaties.quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De Duitsers die ik ken hadden er tijdens de eerste golf toch dikke poep aan hoor.
Ja, hoelang wil je de zorg ontlasten?quote:Op dinsdag 29 september 2020 11:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je snapt nog steeds niet dat het gaat om het ontlasten van de zorg, niet de mortaliteit?
Moeten ze nu al doen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Ze houden dus ook het sluiten van douche en kleedgelegenheden hij sportclubs achter de hand. Als ze dat doen hoop ik dat de sportbonden alles tijdelijk stil leggen. Echt geen doen dan..
Ligt nog al aan welke sport. Lekker met je modderpoten en natte kleren terug de auto in of op de fiets.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik heb de kleedkamers helemaal niet meer opengedaan.
Is echt niet onoverkomelijk. Komen in sportkleding en gaan. Tassen aan de kant of in de kasten. Is geen drama.
Zo kunnen mensen alsnog komen trainen en dat is uiteindelijk het doel.
Yes maar bij jou is het natuurlijk grotendeels individueel, dan is het wat makkelijker thuis omkleden. En binnen indd.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik heb de kleedkamers helemaal niet meer opengedaan.
Is echt niet onoverkomelijk. Komen in sportkleding en gaan. Tassen aan de kant of in de kasten. Is geen drama.
Zo kunnen mensen alsnog komen trainen en dat is uiteindelijk het doel.
Je weet dat bijvoorbeeld ook 100+ twintigers opgenomen zijn geweest in het ziekenhuis vanwege Covid in de laatste 2 weken, het gaat echt niet alleen om mensen die kwetsbaar zijn.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:14 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ja, hoelang wil je de zorg ontlasten?
Jij snapt nog steeds niet dat de maatregelen op termijn veel meer doden kosten? Levens verwoest...
Misschien hadden ze meer noodhosptials moeten opzetten, in Ahoy bijvoorbeeld. En misschien wel de beleidsbeslissing moeten nemen dat niet iedereen gered kan worden.
Als ik hoor dat 1 Covid-patient 5 verpleegkundige nodig heeft - ja, dan gaat het hard. Kansloos hard. Misschien hoort de dood bij het leven. ...
Nu gaan er ook veel mensen kapot, en blijven de we de kwetsbare en ouderen in ons land beschermen. MAar we zijn met 18.000.000
Hier kun je niet zoveel mee. Andere wetenschappers die het dus nu beter denken te weten, oké, mosterd na de maaltijd naar mijn mening. Ook dat vergelijken van landen die niet op elkaar lijken vind ik zinloos.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:08 schreef Gretzl het volgende:
Als Jochen Mierau en Alex Friedrich op de posities van Van Dissel, Wallinga en Timen hadden gezeten (belangrijkste personen RIVM/OMT) was de corona-epidemie in Nederland nooit twee maal zo ernstig uit de klauwen gelopen. Ben ik van overtuigd.
[..]
https://www.dvhn.nl/groni(...)ZkSYg404sg%3Famp%3D1
Het is voor dat soort roepers natuurlijk ook wel heel gemakkelijk om te stellen dat de dood bij het leven hoort.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Je weet dat bijvoorbeeld ook 100+ twintigers opgenomen zijn geweest in het ziekenhuis vanwege Covid, het gaat echt niet alleen om mensen die kwetsbaar zijn.
Zal wel hoog excel-sheet gehalte hebben de achterliggende stukken. Maar zo kun je als beleidsmaker wel beter sturen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is vooral een aanname dat internationaal rondgaat.
Het blijft vermakelijk om te achterhalen waar een insteek als vermoeden vandaan komt.
Geen zekerheden hier maar het is een model. Wel leuk hoe verhalen dan conclusief en suggererend worden beargumenteerd. Hier op Fok zijn we, net mensen als bij het RIVM, daar doorgaans ook erg goed in.
(Overtuigde mening/vermoeden klaar hebben en dan je bewijs daarvoor zoeken)
quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Late quote maar goed.
Spoiler ivm herkenbaarheid.Sterkte, voor jou en de mensen zie ook in zo'n situatie zitten is het een totale ramp.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hebt omdat ik een nichtje heb die nog niet eens 40 jaar is... en vanaf haar 14e jaar,
eerst kon in een rolstoel kwam te zitten en nu is het al zover dat ze zo goed als niets meer kan.
Dus niet zelf naar het toilet en toen met die hittegolf ook niet even zelf onder de douche springen
bijvoorbeeld, Haar moeder kon altijd 3 dagen per week bij jaar slapen ze woont in een woon-zorgcomplex.
Bij de eerste lockdown was het al een ramp en dus nu wéér...![]()
Ook voor de familie is n ramp, maar voor jou en voor al die mensen zoals jij en mijn nichtje en voor zoveel
andere....
Dus ik wil je écht maar dan ook écht veel sterkte wensen![]()
`100 jongeren is niet veel hoor. Maar laten we die discussie rusten.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Je weet dat bijvoorbeeld ook 100+ twintigers opgenomen zijn geweest in het ziekenhuis vanwege Covid, het gaat echt niet alleen om mensen die kwetsbaar zijn.
ik heb me er altijd over verbaasd maar in het hockey is het toch vrij normaal dat ze in hun kloffie naar de club gaan, spelen en gewoon vies naar het clubhuis, dat laatste wordt gewoon huis nu.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Yes maar bij jou is het natuurlijk grotendeels individueel, dan is het wat makkelijker thuis omkleden. En binnen indd.
Haha, de beleidsmakers laten zich niet vangen in kpi's nee, en daar zullen ze een reden voor hebben. Beleid is inderdaad doorstrompelen tot er een vaccin is.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:19 schreef Vallon het volgende:
Wat ik, herhalend, vervelend vind dat het Kabinet, RIVM en OMT overduidelijk met de Mammoettanker koerst op een Vaccin eiland. De strategie is de virusverspreiding uittrappen door weg te duiken in afwachting van wat ?
Ik zou erg graag ene wat ander plan ook zien:
1) Plan (en termijn) totdat dat eiland al of niet er is.
2) Plan dat er een vaccin is (met wie en hoe , wat dan)
3) Plan zonder vaccin met idem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |