abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 september 2020 @ 13:11:53 #26
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195324221
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:08 schreef Gretzl het volgende:
Als Jochen Mierau en Alex Friedrich op de posities van Van Dissel, Wallinga en Timen hadden gezeten (belangrijkste personen RIVM/OMT) was de corona-epidemie in Nederland nooit twee maal zo ernstig uit de klauwen gelopen. Ben ik van overtuigd.
[..]

https://www.dvhn.nl/groni(...)ZkSYg404sg%3Famp%3D1
Mooi, voor altijd mondkapjes dragen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 29 september 2020 @ 13:12:00 #27
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195324223
Van Dissel @ briefing:
quote:
'We denken dat ongeveer een miljoen het gehad heeft en antistoffen heeft tegen het virus.'
Knap staaltje wensdenken waarbij de realiteit weer eens wordt vergeten (niet de eerste keer dat Jaap deze fout maakt). Het is helemaal niet mogelijk om nu te stellen dat de antistoffen blijft zijn en dat mensen immuniteit hebben opgebouwd.

https://www.trouw.nl/binn(...)elaas-niet~b49deff0/
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 29 september 2020 @ 13:12:35 #28
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195324235
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mooi, voor altijd mondkapjes dragen.
Alleen als er sprake is van ongecontroleerde community spread.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195324241
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:12 schreef Gretzl het volgende:
Van Dissel @ briefing:
[..]

Knap staaltje wensdenken waarbij de realiteit weer eens wordt vergeten (niet de eerste keer dat Jaap deze fout maakt). Het is helemaal niet mogelijk om nu te stellen dat de antistoffen blijft zijn en dat mensen immuniteit hebben opgebouwd.

#wisselvandissel
  dinsdag 29 september 2020 @ 13:13:25 #30
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195324250
quote:

[..]

Alleen als er sprake is van ongecontroleerde community spread.
Die bereik je dus niet als mensen niet besmettelijk zijn.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 29 september 2020 @ 13:13:27 #31
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195324251
quote:
Van Dissel @ briefing:
[..]

Wel ooit gehad dus, misschien is het niet meer detectable maar is het lichaam beter voorbereid op een nieuwe infectie?
  dinsdag 29 september 2020 @ 13:13:33 #32
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195324253
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mooi modelletje als dit waar is.
Het is vooral een aanname dat internationaal rondgaat.
Het blijft vermakelijk om te achterhalen waar een insteek als vermoeden vandaan komt.

Geen zekerheden hier maar het is een model. Wel leuk hoe verhalen dan conclusief en suggererend worden beargumenteerd. Hier op Fok zijn we, net mensen als bij het RIVM, daar doorgaans ook erg goed in.
(Overtuigde mening/vermoeden klaar hebben en dan je bewijs daarvoor zoeken)
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195324256
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Ze houden dus ook het sluiten van douche en kleedgelegenheden hij sportclubs achter de hand. Als ze dat doen hoop ik dat de sportbonden alles tijdelijk stil leggen. Echt geen doen dan..
Ik heb de kleedkamers helemaal niet meer opengedaan.
Is echt niet onoverkomelijk. Komen in sportkleding en gaan. Tassen aan de kant of in de kasten. Is geen drama.
Zo kunnen mensen alsnog komen trainen en dat is uiteindelijk het doel.
Go hard or go home
pi_195324260
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De Duitsers die ik ken hadden er tijdens de eerste golf toch dikke poep aan hoor.
Dat beeld van die gedisciplineerde Duitser willen we hier inderdaad graag in leven houden. Is totaal niet meer zo, zeker bij de jongere generaties.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195324274
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:07 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Je snapt nog steeds niet dat het gaat om het ontlasten van de zorg, niet de mortaliteit?
Ja, hoelang wil je de zorg ontlasten?
Jij snapt nog steeds niet dat de maatregelen op termijn veel meer doden kosten? Levens verwoest...

Misschien hadden ze meer noodhosptials moeten opzetten, in Ahoy bijvoorbeeld. En misschien wel de beleidsbeslissing moeten nemen dat niet iedereen gered kan worden.

Als ik hoor dat 1 Covid-patient 5 verpleegkundige nodig heeft - ja, dan gaat het hard. Kansloos hard. Misschien hoort de dood bij het leven. ...

Nu gaan er ook veel mensen kapot, en blijven de we de kwetsbare en ouderen in ons land beschermen. MAar we zijn met 18.000.000
Love is in the air!
pi_195324289
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Ze houden dus ook het sluiten van douche en kleedgelegenheden hij sportclubs achter de hand. Als ze dat doen hoop ik dat de sportbonden alles tijdelijk stil leggen. Echt geen doen dan..
Moeten ze nu al doen.
In Southern Sun
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 13:14:58 #37
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_195324293
Jaap is wel een baasje hé jongens. Boh wat is die man helder _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_195324296
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:13 schreef Noek het volgende:

[..]

Is echt niet onoverkomelijk. Komen in sportkleding en gaan. Tassen aan de kant of in de kasten. Is geen drama.
Ligt nog al aan welke sport. Lekker met je modderpoten en natte kleren terug de auto in of op de fiets.
pi_195324320
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:13 schreef Noek het volgende:

[..]

Yes maar bij jou is het natuurlijk grotendeels individueel, dan is het wat makkelijker thuis omkleden. En binnen indd.
In Southern Sun
  dinsdag 29 september 2020 @ 13:16:19 #40
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195324322
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:14 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ja, hoelang wil je de zorg ontlasten?
Jij snapt nog steeds niet dat de maatregelen op termijn veel meer doden kosten? Levens verwoest...

Misschien hadden ze meer noodhosptials moeten opzetten, in Ahoy bijvoorbeeld. En misschien wel de beleidsbeslissing moeten nemen dat niet iedereen gered kan worden.

Als ik hoor dat 1 Covid-patient 5 verpleegkundige nodig heeft - ja, dan gaat het hard. Kansloos hard. Misschien hoort de dood bij het leven. ...

Nu gaan er ook veel mensen kapot, en blijven de we de kwetsbare en ouderen in ons land beschermen. MAar we zijn met 18.000.000
Je weet dat bijvoorbeeld ook 100+ twintigers opgenomen zijn geweest in het ziekenhuis vanwege Covid in de laatste 2 weken, het gaat echt niet alleen om mensen die kwetsbaar zijn.
pi_195324341
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:08 schreef Gretzl het volgende:
Als Jochen Mierau en Alex Friedrich op de posities van Van Dissel, Wallinga en Timen hadden gezeten (belangrijkste personen RIVM/OMT) was de corona-epidemie in Nederland nooit twee maal zo ernstig uit de klauwen gelopen. Ben ik van overtuigd.
[..]

https://www.dvhn.nl/groni(...)ZkSYg404sg%3Famp%3D1
Hier kun je niet zoveel mee. Andere wetenschappers die het dus nu beter denken te weten, oké, mosterd na de maaltijd naar mijn mening. Ook dat vergelijken van landen die niet op elkaar lijken vind ik zinloos.
  dinsdag 29 september 2020 @ 13:17:19 #42
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195324342
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:16 schreef Momo het volgende:

[..]

Je weet dat bijvoorbeeld ook 100+ twintigers opgenomen zijn geweest in het ziekenhuis vanwege Covid, het gaat echt niet alleen om mensen die kwetsbaar zijn.
Het is voor dat soort roepers natuurlijk ook wel heel gemakkelijk om te stellen dat de dood bij het leven hoort.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 29 september 2020 @ 13:17:35 #43
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195324348
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:13 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het is vooral een aanname dat internationaal rondgaat.
Het blijft vermakelijk om te achterhalen waar een insteek als vermoeden vandaan komt.

Geen zekerheden hier maar het is een model. Wel leuk hoe verhalen dan conclusief en suggererend worden beargumenteerd. Hier op Fok zijn we, net mensen als bij het RIVM, daar doorgaans ook erg goed in.
(Overtuigde mening/vermoeden klaar hebben en dan je bewijs daarvoor zoeken)
Zal wel hoog excel-sheet gehalte hebben de achterliggende stukken. Maar zo kun je als beleidsmaker wel beter sturen.

Ja eerst oordelen en dan bewijs zoeken.. Wie doet dat nou niet?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195324370
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:32 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Late quote maar goed.
Spoiler ivm herkenbaarheid.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte, voor jou en de mensen zie ook in zo'n situatie zitten is het een totale ramp.

Ik hebt omdat ik een nichtje heb die nog niet eens 40 jaar is... en vanaf haar 14e jaar,
eerst kon in een rolstoel kwam te zitten en nu is het al zover dat ze zo goed als niets meer kan.
Dus niet zelf naar het toilet en toen met die hittegolf ook niet even zelf onder de douche springen
bijvoorbeeld, Haar moeder kon altijd 3 dagen per week bij jaar slapen ze woont in een woon-zorgcomplex.
Bij de eerste lockdown was het al een ramp en dus nu wéér... ;(
Ook voor de familie is n ramp, maar voor jou en voor al die mensen zoals jij en mijn nichtje en voor zoveel
andere....

Dus ik wil je écht maar dan ook écht veel sterkte wensen :*
pi_195324377
https://www.telegraaf.nl/c/744628812/

Scholen houden we open!
  dinsdag 29 september 2020 @ 13:19:03 #46
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195324379
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:16 schreef Momo het volgende:

[..]

Je weet dat bijvoorbeeld ook 100+ twintigers opgenomen zijn geweest in het ziekenhuis vanwege Covid, het gaat echt niet alleen om mensen die kwetsbaar zijn.
`100 jongeren is niet veel hoor. Maar laten we die discussie rusten.
Hoelang willen wij hier nog meer door gaan?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 29 september 2020 @ 13:19:07 #47
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195324381
Wat ik, herhalend, vervelend vind dat het Kabinet, RIVM en OMT overduidelijk met de Mammoettanker koerst op een Vaccin eiland. De strategie is de virusverspreiding uittrappen door weg te duiken in afwachting van wat ?

Ik zou erg graag ene wat ander plan ook zien:
1) Plan (en termijn) totdat dat eiland al of niet er is.
2) Plan dat er een vaccin is (met wie en hoe , wat dan)
3) Plan zonder vaccin met idem.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 29 september 2020 @ 13:19:33 #48
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195324391
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Yes maar bij jou is het natuurlijk grotendeels individueel, dan is het wat makkelijker thuis omkleden. En binnen indd.
ik heb me er altijd over verbaasd maar in het hockey is het toch vrij normaal dat ze in hun kloffie naar de club gaan, spelen en gewoon vies naar het clubhuis, dat laatste wordt gewoon huis nu.
  dinsdag 29 september 2020 @ 13:20:10 #49
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195324401
quote:
8s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:19 schreef Vallon het volgende:
Wat ik, herhalend, vervelend vind dat het Kabinet, RIVM en OMT overduidelijk met de Mammoettanker koerst op een Vaccin eiland. De strategie is de virusverspreiding uittrappen door weg te duiken in afwachting van wat ?

Ik zou erg graag ene wat ander plan ook zien:
1) Plan (en termijn) totdat dat eiland al of niet er is.
2) Plan dat er een vaccin is (met wie en hoe , wat dan)
3) Plan zonder vaccin met idem.
Haha, de beleidsmakers laten zich niet vangen in kpi's nee, en daar zullen ze een reden voor hebben. Beleid is inderdaad doorstrompelen tot er een vaccin is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195324420
Vóórkomen is toch het uiterlijk van iemand?

Ik erger me al 3 keer aan de klemtoon van Jaap en op moment van typen wil hij dingen voorkomen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')