Wat-ie volgens mij bedoelde is dat er geen limieten zijn voor locaties waar mensen niet stil zitten. Het is niet alsof je in een stadion rondjes blijft lopen.quote:Op maandag 28 september 2020 21:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, gelul wel eigenlijk. Kan in stadions die voor 80 procent leeg zijn ook prima natuurlijk.
Hiermee val ik niet jou aan trouwens, maar Rutte
Ik las dat de costicosteroiden in astma medicatie ook onderdrukkend werkt en dus helpt.quote:Op maandag 28 september 2020 21:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
I'm not that kind of dr.
Maar ons immuunsysteem is gewoon belachelijk goed in het aanvallen en weghouden van virussen bacterien en ander gespuis (zoals schimmels maar zelf met splinters van takken kan het goed omgaan). Er zijn ook wel andere preventieve medicijnen die proberen te voorkomen dat je een infectie krijgt.
Voor wat je moet doen als je al geinfecteerd bent is het bij virussen heel lastig omdat virussen niet leven. Ze groeien en vermenigvuldigen ze zichzelf niet, als je hun vermenigvuldiging wilt stopzetten moet je je lichaamseigen vermenigvuldigings machinerie uitzetten (want dat gebruiken ze) en dat wil je niet.
Wel weten ze op ICs wel steeds beter wat ze bij Covid-19 patienten moeten doen zo zijn er goede berichten over cortisolen (weet zo niet meer welke) en ook lijkt dat remidivir (ofzo te werken) maar ik onthoud de exacte namen nooit zo, gelukkig heb ik meer verstand van moleculaire biologie
Virtuele hug voor jou!quote:
Ik ben ook wat anders gaan doen om te (be)leven, niet dat dit verder, ook maar een keuze was.quote:Op maandag 28 september 2020 21:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je doet in het dagelijks leven, maar mijn jaar is tot nu toe totaal niet verspilt of zo. Een klein beetje saaier, misschien, maar dan houdt het wel op.
De angst van het echte onbekende uit maart is er wel af bij een boel mensen denk ik.quote:Op maandag 28 september 2020 21:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Die lockdown, ja. Dat was een complete aardbeving. Echt ongekend heftig qua gevoel.
Ik begrijp ook echt de mensen wel die het psychisch niet kunnen accepteren. En dus allerlei complotten enzo gaan verzinnen. Of dat het virus niet echt is.
Die zitten in mijn gevoel nog in een ontkenningsfase.
Maar dat hoort er ook bij.
Klinkt logisch als je het zo samenvat.quote:Op maandag 28 september 2020 21:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vind het een rare redenatie. Als ik moet kiezen tussen een virus dat weliswaar onzichtbaar maar in de meeste gevallen niet dodelijk is versus een goed georganseerde, zwaar bewapende bezettingsmacht die doelbewuste vernietiging van bevolkingsgroepen nastreeft? Dat virus, graag.
quote:Op maandag 28 september 2020 21:51 schreef l1ghted het volgende:
[..]
wel typisch dat de brandweer zich er niet aan houdt, lekker voorbeeld weer
Ik denk dat het schreeuwen een grote rol speelt, misschien daarom ook geen toeschouwers bij amateurwedstrijden. Maar zou beter zijn als ze dat zouden communiceren.quote:Op maandag 28 september 2020 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat-ie volgens mij bedoelde is dat er geen limieten zijn voor locaties waar mensen niet stil zitten. Het is niet alsof je in een stadion rondjes blijft lopen.
Neemt niet weg dat het nog een openstaande kwestie is hoezeer het stadionbezoek met de maatregelen van de afgelopen tijd bijdraagt aan de besmettingen. Daarom heb ik ook steeds meer moeite met die persconferenties. Ik hoor gewoon geen goede, inhoudelijke afweging. We krijgen alleen de maatregelen medegedeeld met wat holle frasen als 'we moeten het samen doen' en 'we moeten het virus weer voor zien te blijven'.
pffff, zoiets is altijd vreselijk en heftig. Sterkte! Ik hoop dat het heel erg meevalt.quote:Op maandag 28 september 2020 21:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het is niet echt iets wat je er nu bij kunt hebben nee. Maar goed, staan 2 wagens, dus als ingrijpen noodzakelijk is, zullen ze dat wel doen. Lijkt erop dat het in een behuizing van een afzuiger brandt... We houden hoop.
De besmettingen begonnen in Nederland half juli alweer te stijgen, terwijl pas eind augustus/begin september de betaalde competities begonnen. Te kort geleden om daar nu al conclusies aan te verbinden. Bovendien heb je stadions voor 10.000 man waar er dan nu 1500 of zo zitten, ruim uit elkaar, in de buitenlucht, zonder gejoel. Ik kan dat gewoon niet rijmen met een verbod. Ik vermoed dat ze hier toch makkelijk proberen te scoren (no pun intended) als Rutte en co zijnde.quote:Op maandag 28 september 2020 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat-ie volgens mij bedoelde is dat er geen limieten zijn voor locaties waar mensen niet stil zitten. Het is niet alsof je in een stadion rondjes blijft lopen.
Neemt niet weg dat het nog een openstaande kwestie is hoezeer het stadionbezoek met de maatregelen van de afgelopen tijd bijdraagt aan de besmettingen. Daarom heb ik ook steeds meer moeite met die persconferenties. Ik hoor gewoon geen goede, inhoudelijke afweging. We krijgen alleen de maatregelen medegedeeld met wat holle frasen als 'we moeten het samen doen' en 'we moeten het virus weer voor zien te blijven'.
Ja natuurlijk. Maar ook dan: dit is het. Leer ermee leven.quote:Op maandag 28 september 2020 21:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De angst van het echte onbekende uit maart is er wel af bij een boel mensen denk ik.
Ik snap best dat het na angst en zorgen nu ook langzaam tot frustratie komt bij sommigen.
Wat ik vaak lees is deze verwarring bij mensen.quote:Op maandag 28 september 2020 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gaat dat onderzoek nog door? Is daar al duidelijkheid over?quote:Op maandag 28 september 2020 21:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De besmettingen begonnen in Nederland half juli alweer te stijgen, terwijl pas eind augustus/begin september de betaalde competities begonnen. Te kort geleden om daar nu al conclusies aan te verbinden. Bovendien heb je stadions voor 10.000 man waar er dan nu 1500 of zo zitten, ruim uit elkaar, in de buitenlucht, zonder gejoel. Ik kan dat gewoon niet rijmen met een verbod. Ik vermoed dat ze hier toch makkelijk proberen te scoren (no pun intended) als Rutte en co zijnde.
Als ze die ene wedstrijd van Feyenoord extrapoleren naar wedstrijden in de kleinere stadions dan is het helemaal kortzichtig.
Virtueel brand blussen.quote:Op maandag 28 september 2020 21:51 schreef l1ghted het volgende:
[..]
wel typisch dat de brandweer zich er niet aan houdt, lekker voorbeeld weer
wow, die zet ik op mijn muur morgen. Is ie van jezelf?quote:Op maandag 28 september 2020 21:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Maar ook dan: dit is het. Leer ermee leven.
“It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent; it is the one most adaptable to change.”
Ook heel veel sterkte van mijquote:Op maandag 28 september 2020 21:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Gaat dat onderzoek nog door? Is daar al duidelijkheid over?
Misschien is jouw beredenering wel heel anders dan hoe die oudjes het daadwerkelijk hebben ervaren. Zij zijn er geweest wij niet, en misschien ging het leven toen wel gewoon door en zag het leven er heel anders uit dan wij ons voor kunnen stellen. Ik zeg alleen maar wat ik gehoord heb van de oudjes die ik sprak. Zij hebben recht van spreken, wij niet als het om de oorlog gaat.quote:Op maandag 28 september 2020 21:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vind het een rare redenatie. Als ik moet kiezen tussen een virus dat weliswaar onzichtbaar maar in de meeste gevallen niet dodelijk is versus een goed georganseerde, zwaar bewapende bezettingsmacht die doelbewuste vernietiging van bevolkingsgroepen nastreeft? Dat virus, graag.
Vast wel, maar dat is nu weer een minimale maand naar achteren geschovenquote:Op maandag 28 september 2020 21:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
De beeldvorming is met Feyenoord en willem 2 al naar de klote. Ook al was die laatste de schuld van die VVD burgemeester.quote:Op maandag 28 september 2020 21:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De besmettingen begonnen in Nederland half juli alweer te stijgen, terwijl pas eind augustus/begin september de betaalde competities begonnen. Te kort geleden om daar nu al conclusies aan te verbinden. Bovendien heb je stadions voor 10.000 man waar er dan nu 1500 of zo zitten, ruim uit elkaar, in de buitenlucht, zonder gejoel. Ik kan dat gewoon niet rijmen met een verbod. Ik vermoed dat ze hier toch makkelijk proberen te scoren (no pun intended) als Rutte en co zijnde.
Als ze die ene wedstrijd van Feyenoord extrapoleren naar wedstrijden in de kleinere stadions dan is het helemaal kortzichtig.
pffff nu kan je niet eens gebakken tulpenbollen bestellen thuisbezorgd....quote:Op maandag 28 september 2020 21:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Inderdaad.
De mensen die de hongerwinter hebben meegemaakt waren maar aanstellers
Hoe erg het was hangt ook wel samen met de vraag tot welke bevolkingsgroep je behoorde.quote:Op maandag 28 september 2020 21:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Er is nu geen onderzoeksmateriaal meer natuurlijk, de eredivisie liep net een paar weken. Mede daarom vind ik dit weer een veel te overhaaste beslissing.quote:Op maandag 28 september 2020 21:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow...quote:Op maandag 28 september 2020 21:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vast wel, maar dat is nu weer een minimale maand naar achteren geschoven
Zet hem op je open deur.quote:Op maandag 28 september 2020 21:56 schreef l1ghted het volgende:
[..]
wow, die zet ik op mijn muur morgen. Is ie van jezelf?
Hoezo is de logistiek niet te vergelijken? Denk je dat die 800 man die naar Telstar of Oss gaan een groter probleem is dan bezoekers van Apenheul of Efteling? Die zitten niet in volle bussen of trams, die komen gewoon op de fiets, of per tweetal met de auto die ze ergens in de wijk parkeren. Dat zijn geen complete volksverhuizingen hoor.quote:Op maandag 28 september 2020 21:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De beeldvorming is met Feyenoord en willem 2 al naar de klote. Ook al was die laatste de schuld van die VVD burgemeester.
Hele logistiek eromheen helpt ook niet als niet teveel sociale interactie wil.
Is niet te vergelijken met de efteling of de dierentuin.
Goede vraag. Eerst een onderzoek starten en dat volop in de publiciteit brengen en dan net erna datzelfde onderzoek alweer afbreken. Riekt naar paniekvoetbal.quote:Op maandag 28 september 2020 21:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou dat was hier in Brabant met die Willem2 supporters ook niet zo heel goed gegaan.quote:Op maandag 28 september 2020 21:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoezo is de logistiek niet te vergelijken? Denk je dat die 800 man die naar Telstar of Oss gaan een groter probleem is dan bezoekers van Apenheul of Efteling?
Dit staat op nu.nlquote:Op maandag 28 september 2020 21:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In kerk/moskee ook gewoon 30 man max dan toch?
quote:Bij religieuze bijeenkomsten geldt niet dat er een maximum aantal personen bij elkaar mag zijn. Wel moet onderling 1,5 meter afstand gehouden worden. Er gelden ook uitzonderingen voor onder meer uitvaarten, demonstraties en scholen
En waar je zat en hoe je moest leven. Voor een groot deel ging het leven gewoon door en dat krijg je na 5 jaar oorlog, het leven gaat voor de meesten door.quote:Op maandag 28 september 2020 21:57 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hoe erg het was hangt ook wel samen met de vraag tot welke bevolkingsgroep je behoorde.
het is een prachtig land met best leuke en aardige mensen maar die toupet moet gewoon achter de tralies.quote:Op maandag 28 september 2020 21:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Land of the Brave & Stupid. Ik hoor die toupet nog roepen; "we will probably stay under 100.000 deaths, and that would be a great job.".. ze zitten nu? boven de 200k?
Dat ging niet om mensen die braaf naar een voetbalwedstrijd gingen natuurlijk.quote:Op maandag 28 september 2020 21:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou dat was hier in Brabant met die Willem2 supporters ook niet zo heel goed gegaan.
Oeiquote:Op maandag 28 september 2020 21:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het is niet echt iets wat je er nu bij kunt hebben nee. Maar goed, staan 2 wagens, dus als ingrijpen noodzakelijk is, zullen ze dat wel doen. Lijkt erop dat het in een behuizing van een afzuiger brandt... We houden hoop.
Natuurlijk, medici zien het liefste altijd alles landelijk.quote:Op maandag 28 september 2020 22:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Nieuwsuur: veel OMT leden hadden liever een landelijke mondkapjesplicht gezien
quote:Op maandag 28 september 2020 21:55 schreef Mondkapje het volgende:
Dit virus zegt: ho ho, ik ga pas weg als ik genoeg gegeten heb.
En als je de achtbaan eng vindt, niet gillen maar bek houden.quote:Op maandag 28 september 2020 21:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoezo is de logistiek niet te vergelijken? Denk je dat die 800 man die naar Telstar of Oss gaan een groter probleem is dan bezoekers van Apenheul of Efteling? Die zitten niet in volle bussen of trams, die komen gewoon op de fiets, of per tweetal met de auto die ze ergens in de wijk parkeren. Dat zijn geen complete volksverhuizingen hoor.
Ook dat. Op het platteland in Drenthe werd de oorlog waarschijnlijk veelal anders beleefd dan in de grote steden in het westen.quote:Op maandag 28 september 2020 21:59 schreef MakkieR het volgende:
[..]
En waar je zat en hoe je moest leven. Voor een groot deel ging het leven gewoon door en dat krijg je na 5 jaar oorlog, het leven gaat voor de meesten door.
Nee, maar mischien gaat men ervan uit dat dat niet altijd braaf blijft.quote:Op maandag 28 september 2020 21:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat ging niet om mensen die braaf naar een voetbalwedstrijd gingen natuurlijk.
Bij die kleine clubs is het anders naar bij Feyenoord of Ajax zit je gewoon met ov,indrinken,eten etc.quote:Op maandag 28 september 2020 21:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoezo is de logistiek niet te vergelijken? Denk je dat die 800 man die naar Telstar of Oss gaan een groter probleem is dan bezoekers van Apenheul of Efteling? Die zitten niet in volle bussen of trams, die komen gewoon op de fiets, of per tweetal met de auto die ze ergens in de wijk parkeren. Dat zijn geen complete volksverhuizingen hoor.
Je moet toegeven: da's dan wel weer tof aan de baas van Nederland zijn.quote:Op maandag 28 september 2020 22:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Al denk ik eerlijk gezegd dat Rutte zo pissed is op voetbaltokkies na Feyenoord dat iedereen gewoon gestraft wordt nu.
Soms werkt het immuunsysteem wat te goed (beter te star) en (ver)gaat het door waar het beter had kunnen stoppen.quote:Op maandag 28 september 2020 21:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
I'm not that kind of dr.
Maar ons immuunsysteem is gewoon belachelijk goed in het aanvallen en weghouden van virussen bacterien en ander gespuis (zoals schimmels maar zelf met splinters van takken kan het goed omgaan). Er zijn ook wel andere preventieve medicijnen die proberen te voorkomen dat je een infectie krijgt.
Voor wat je moet doen als je al geinfecteerd bent is het bij virussen heel lastig omdat virussen niet leven. Ze groeien en vermenigvuldigen ze zichzelf niet, als je hun vermenigvuldiging wilt stopzetten moet je je lichaamseigen vermenigvuldigings machinerie uitzetten (want dat gebruiken ze) en dat wil je niet.
Wel weten ze op ICs wel steeds beter wat ze bij Covid-19 patienten moeten doen zo zijn er goede berichten over cortisolen (weet zo niet meer welke) en ook lijkt dat remidivir (ofzo te werken) maar ik onthoud de exacte namen nooit zo, gelukkig heb ik meer verstand van moleculaire biologie
Dat is de definitie van evolutiequote:Op maandag 28 september 2020 21:56 schreef l1ghted het volgende:
[..]
wow, die zet ik op mijn muur morgen. Is ie van jezelf?
hebben ze compleet aan zichzelf te danken he.....meerdere incidenten geweest en dat feestje in Tilburg was de druppelquote:Op maandag 28 september 2020 22:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Bij die kleine clubs is het anders naar bij Feyenoord of Ajax zit je gewoon met ov,indrinken,eten etc.
Bij doorstroomlocaties is dat anders, vooral met tijdsvakken.
Al denk ik eerlijk gezegd dat Rutte zo pissed is op voetbaltokkies na Feyenoord dat iedereen gewoon gestraft wordt nu.
Amsterdammers willen Femke weigerenquote:Op maandag 28 september 2020 21:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar Femke had toch aan die winkeliers e.d. gevraagd om mensen zonder mondkapje te weigeren?
Dit is precies wat Rutte nu gedaan heeft: 2 gevallen (waarvan eentje niet eens in een stadion was) eruit pikken en de hele sector daarom maar makkelijk platgooien. In al die andere stadions ging het prima - ja er werd een keer een liedje gezongen maar laten we nu niet doen alsof dat meteen tot doodvonnissen leidt voor mensen.quote:Op maandag 28 september 2020 22:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar mischien gaat men ervan uit dat dat niet altijd braaf blijft.
Daarom mag die "corona is nog niet klaar met ons" reclame wel de loden loekie krijgen.quote:Op maandag 28 september 2020 22:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
De wijze van spreken over het virus tijdens de persconferenties doet me denken aan kinderboeken waarin dieren of fenomenen worden gepersonificeerd. Ik voel me dan ook als een kleuter die wordt toegesproken.
Heel Nederland wel.quote:Op maandag 28 september 2020 22:04 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Amsterdammers willen Femke weigeren
is er een prijs voor slechtste burgemeester ooit ?quote:
Ja, ontslag.quote:Op maandag 28 september 2020 22:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is er een prijs voor slechtste burgemeester ooit ?
Uiteraard gewoon dat laatste, makkelijk scoren want je hoeft weer geen maatwerk te leveren. De shit is voor de 30 andere clubs waar het wel goed ging.quote:Op maandag 28 september 2020 22:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Bij die kleine clubs is het anders naar bij Feyenoord of Ajax zit je gewoon met ov,indrinken,eten etc.
Bij doorstroomlocaties is dat anders, vooral met tijdsvakken.
ja prachtig die is over 3 jaar klaarquote:Op maandag 28 september 2020 22:05 schreef Xqtress het volgende:
Is het voor Hugo niet een idee een app te ontwikkelen die je waarschuwt wanneer je in een bepaalde regio bent met de daar geldende regels en uitzonderingen op de geldende regels? Om verwarring te voorkomen.
Ik denk dat ik die vent van Tilburg nog slechter vind dan Femke.quote:Op maandag 28 september 2020 22:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is er een prijs voor slechtste burgemeester ooit ?
quote:Op maandag 28 september 2020 22:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Daarom mag die "corona is nog niet klaar met ons" reclame wel de loden loekie krijgen.
Ik kreeg van mijn kind van 5 de vraag hoe corona er uit ziet. Die had in zijn hoofd denk een paarse wolk met ogen en scherpe tanden.
Ik kreeg ook wel het gevoel dat dit een persoonlijke kwestie is.quote:Op maandag 28 september 2020 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je moet toegeven: da's dan wel weer tof aan de baas van Nederland zijn.
Metaaltechniek.quote:Op maandag 28 september 2020 22:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Oei
Wat voor een bedrijf hebben jullie?
quote:Op maandag 28 september 2020 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
gelukkig dat de schade beperkt is gebleven!quote:Op maandag 28 september 2020 22:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Metaaltechniek.
En het is geblust en binnen de behuizing gebleven.![]()
![]()
Tel je zegeningen, kan nog een top-avond worden!
Echt wel. Dit kan je er niet bij hebben en nu in deze tijden zeker niet.quote:Op maandag 28 september 2020 22:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
gelukkig dat de schade beperkt is gebleven!
Heb je haar ding gezien vanavond?quote:
Ach, dan kan je gelukkig een beetje meepraten!quote:Op maandag 28 september 2020 22:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Wordt een leuk dagje op kantoor morgen, zal alleen maar over corona gaan en hoe de directie zal gaan reageren..
Het zal mij benieuwen. Ik verwacht een hoop stilzwijgen, struisvogelgedrag en over op de orde van de dag.quote:Op maandag 28 september 2020 22:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Wordt een leuk dagje op kantoor morgen, zal alleen maar over corona gaan en hoe de directie zal gaan reageren..
Dex is een soort prednison (sterke "antibiocia") en beperkt de vochtophoging in de longen - tijdens het beademen - dan vaak leidt tot infectie (cq. longontsteking). In het ziekenhuis zullen ze dat in de (experimentele) gereedschapskist hebben, mits je dat weer (qua dosis) kunt verdragen. Het is geen spul dat buiten de IC-setting wordt gebruikt.quote:Op maandag 28 september 2020 21:42 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dexamethason toch? Weet het alleen van de naam maar niet wat de bijdrage is in de behandeling.
Duidelijke uitleg trouwens.
Dat wordt alleen maar erger als je die groep blijft beperken.quote:Op maandag 28 september 2020 22:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je haar ding gezien vanavond?
Ze was de eerste die echt speciaal aandacht vroeg voor jongeren. Het sociaal isolement. Het psychische aspect.
Wat dit doet bij jonge mensen.
Ik heb wat problemen met haar manier van praten (sorry). Maar ze heeft daar wel een punt.
Goed te horen! Gelukkig maar!quote:Op maandag 28 september 2020 22:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Metaaltechniek.
En het is geblust en binnen de behuizing gebleven.![]()
![]()
Tel je zegeningen, kan nog een top-avond worden!
Of taken ,adviezen, richtlijnen, verboden en weet ik veel wat ?quote:Op maandag 28 september 2020 22:05 schreef Xqtress het volgende:
Is het voor Hugo niet een idee een app te ontwikkelen die je waarschuwt wanneer je in een bepaalde regio bent met de daar geldende regels en uitzonderingen op de geldende regels? Om verwarring te voorkomen.
Gewoon zelf aangeven dat je vanaf nu thuis werkt. Waarom zou je morgen nog gaan?quote:Op maandag 28 september 2020 22:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Regels gaan pas na 18:00 in.quote:Op maandag 28 september 2020 22:14 schreef wpor het volgende:
[..]
Gewoon zelf aangeven dat je vanaf nu thuis werkt. Waarom zou je morgen nog gaan?
Thuiswerken verplicht ? Advies? Wat ? 30 personen op kantoor of meer?quote:Op maandag 28 september 2020 22:14 schreef wpor het volgende:
[..]
Gewoon zelf aangeven dat je vanaf nu thuis werkt. Waarom zou je morgen nog gaan?
Nou, net begonnen.... de Spaanse griep duurde 2 jaar, zonder vaccins etc. De WHO voorspelde paar dagen terug dat op z'n laatst 2022 de pandemie over is. We zijn al bijna op de helft, dus, naar het naar uitziet. Fauci, Van Damme, Van Gucht, Vossen, Osterhaus en ga zo maar door verwachten ook allemaal dat het iig hier in ons rijke land over is tussen half eb eind volgend jaar. (Kluytmans zei voorjaar, maar dat vind ik wel erg optimistisch).quote:Op maandag 28 september 2020 21:43 schreef capricia het volgende:
[..]
De pandemie is nog maar net begonnen.
Ik heb dit vaker geschreven. Maar dit is het, dit is onze realiteit. Hoe sneller je je aan kunt passen, hoe beter het voor je is.
Ik ben in maart een aantal weken met een compleet onreeel gevoel wakker geworden. Dat dit echt is. Een soort rouw, en ongeloof. De wereld was compleet veranderd.
En daarna was het over. Voor mij. Geen echte moeite meer mee.
Maar goed. Ik leef in een gezin. Met een kind van 8.
Als je alleen leeft, kan ik me voorstellen dat het heel anders kan voelen.
Gelukkig is er nog 1 iemand gelukkig en blijquote:Op maandag 28 september 2020 22:16 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nou, net begonnen.... de Spaanse griep duurde 2 jaar, zonder vaccins etc. De WHO voorspelde paar dagen terug dat op z'n laatst 2022 de pandemie over is. We zijn al bijna op de helft, dus, naar het naar uitziet. Fauci, Van Damme, Van Gucht, Vossen, Osterhaus en ga zo maar door verwachten ook allemaal dat het iig hier in ons rijke land over is tussen half eb eind volgend jaar. (Kluytmans zei voorjaar, maar dat vind ik wel erg optimistisch).
Hoe dan ook, we zijn dus bijna op de helft. En nu er alweer veel meer kan, en zeker nu ik weer fulltime werk en nu weer nieuwe vrienden heb gemaakt met wie ik gezellig thuis afspreek enzo, vliegt de tijd voor me gevoel weer net zo snel voorbij als vorig jaar - een jaar is zo voorbij.
Dus ik overleef het wel tot die vaccins zijn uitgerold hier en de ellende voorbij is. Zit extreem goed in me vel, en dat blijft ook zo omdat ik weet dat het niet voor eeuwig is, er is voornamelijk goed nieuws over vaccins, medicijnen, sneltests etc, dus er komt wel een einde aan over een jaar ongeveer, de tijd nu weer vliegt dus een jaar helemaal niet lang lijkt, en er weer genoeg kan + thuis alles als ik vrienden uitnodig om bijna net zoveel plezier te hebben als vorig jaar.
Zo kom ik de tijd wel door tot de pandemie voorbij is 😄
Het is een advies, hij zei er weer letterlijk bij dat er niet gehandhaafd kan worden tenzij je overlast veroorzaakt, dus kan gewoon.quote:Op maandag 28 september 2020 22:16 schreef Mammietje het volgende:
Owja, bijna vergeten. Ik heb een probleem.Kan bij niemand meer met mijn gezin op visite met 3 tieners.
![]()
Of toch met de gordijnen dicht en heel stil. Gelukkig heb ik ze opgevoed!
Ga fanfics schrijven van je favo series, of een eigen boek!quote:Op maandag 28 september 2020 22:19 schreef Jojoke het volgende:
We moeten even de winter door en dan is er waarschijnlijk een vaccin. Ik kan het licht aan het einde van de tunnel al zien. Als je nog geen hobby hebt, dan is dit de tijd om er met eentje te beginnen.
Daarom ben ik er ook helemaal niet voor om die groep als 'schuldigen' aan te wijzen. We moeten dit met zijn allen doen. En ook jongeren hebben recht op een gezond mentaal leven. Het is goed dat zij daar speciaal aandacht aan gaf.quote:Op maandag 28 september 2020 22:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat wordt alleen maar erger als je die groep blijft beperken.
Dank voor je uitleg. Ik ken Dexamethason als medicijn bij behandeling met chemo.quote:Op maandag 28 september 2020 22:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dex is een soort prednison (sterke "antibiocia") en beperkt de vochtophoging in de longen - tijdens het beademen - dan vaak leidt tot infectie (cq. longontsteking). In het ziekenhuis zullen ze dat in de (experimentele) gereedschapskist hebben, mits je dat weer (qua dosis) kunt verdragen. Het is geen spul dat buiten de IC-setting wordt gebruikt.
O ja.... voordat het sabbelen begint: hier wiki over Dex icm Covid19.
Welke sociale cohesie?quote:Op maandag 28 september 2020 22:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom ben ik er ook helemaal niet voor om die groep als 'schuldigen' aan te wijzen. We moeten dit met zijn allen doen. En ook jongeren hebben recht op een gezond mentaal leven. Het is goed dat zij daar speciaal aandacht aan gaf.
Ik vind het echt ongekend wat dit virus doet met onze sociale cohesie.
Ik kan het niet meer volgen allemaal.quote:Op maandag 28 september 2020 22:15 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Thuiswerken verplicht ? Advies? Wat ? 30 personen op kantoor of meer?
Yes! Heb weer twee nieuwe yaoi fangirl vrienden gemaakt in een week waarvan een in mijn flat die allebei langs willen komen binnenkort gezellig, een andere nieuwe vriend zelfde, had berg fooi vandaag EN kip voor avondeten. Leven is goed!quote:Op maandag 28 september 2020 22:17 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Gelukkig is er nog 1 iemand gelukkig en blij
Ben benieuwd naar de samenvatting?quote:
Yep, we zouden het samen doen. Maar ik heb nog nooit zoveel tweedeling in de maatschappij gezien.quote:Op maandag 28 september 2020 22:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom ben ik er ook helemaal niet voor om die groep als 'schuldigen' aan te wijzen. We moeten dit met zijn allen doen. En ook jongeren hebben recht op een gezond mentaal leven. Het is goed dat zij daar speciaal aandacht aan gaf.
Ik vind het echt ongekend wat dit virus doet met onze sociale cohesie.
Als het al zou gebeuren dan met een lulverhaal dat rivm nooit heeft ontkent dat mondmasskers helpen.quote:Op maandag 28 september 2020 22:20 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ben benieuwd of die eigenwijze bokkenlul nog terug komt op zijn standpunt, zal wel niet.
Jaaaaaa... sterk he? Ze hadden het al aangekaart en aangegeven dat dat belangrijk was dat het aan het bouwbesluit voldeed. Klaar toch?"quote:Op maandag 28 september 2020 22:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als het al zou gebeuren dan met een lulverhaal dat rivm nooit heeft ontkent dat mondmasskers helpen.
Zelfd als hugo vandaag met die vraag over ventilatie.
quote:Op maandag 28 september 2020 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarschijnlijk krijg je daarom veel slechter de neuzen dezelfde kant op dan in het begin rond maart.quote:Op maandag 28 september 2020 22:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Yep, we zouden het samen doen. Maar ik heb nog nooit zoveel tweedeling in de maatschappij gezien.
quote:Op maandag 28 september 2020 22:21 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik kan het niet meer volgen allemaal.
Hier 50 man in een kantoortuin. Wel op 1,5 meter afstand, dat mag toch nog wel?
quote:Is thuiswerken ook verplicht als je op kantoor met een paar overgebleven collega's heel veel ruimte hebt en met gemak 5 meter afstand kunt houden?
De komende drie weken moet iedereen thuiswerken, tenzij het echt niet anders kan. Dit geldt voor alle bedrijven waar thuiswerken tot de mogelijkheden behoort. Werkgevers wordt gevraagd hun verantwoordelijkheid te nemen en daarom ook geen vergaderingen en andere activiteiten op kantoor te organiseren. Ook teamuitjes zijn voorlopig uit den boze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |