abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195313301
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:04 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Kerkganger hier, de kerk zit allesbehalve vol op zondag, hoor, dat is heus niet massaal :D
That said, ik snap dit ook niet, ik ben het er zelfs ronduit mee oneens. In kerken zitten juist veelal mensen uit risicogroepen en zeker wat zwaardere kerken zoeken echt wel de randjes op van wat mag en kan. :N

Dat het vanuit de grondwet mogelijk moet zijn om diensten te organiseren: ^O^
Maar tijdens de lockdown dit voorjaar ging dat helemaal prima met die honderden digitale kerkdiensten. Dat is veilig, maar gaat niet tegen dat recht in, dus lijkt mij een werkbare oplossing. Vrees dat CDA en CU hier in de coalitie moeilijk over zitten doen :{
Haha nee, het zal in de praktijk ook vast niet altijd zo uitkomen :D Maar ik vind het gewoon raar dat het wel gewoon eventueel zou mogen.

Inderdaad, veel risicogroepen ook onder kerkbezoekers. Dan is het juist goed als er alternatieve manieren wordt gevonden om alsnog kerkdiensten door te laten gaan. Want dat dat gewoon moet kunnen ben ik het helemaal mee eens verder.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_195313310
quote:
14s.gif Op maandag 28 september 2020 20:11 schreef Dave het volgende:

[..]

Dat is denk ik vooral omdat de zorgdeskundigen aangeven dat dit pakket al eerder afgekondigd had moeten worden, en dat het kabinet eigenlijk de verkeerde stuur parameters gebruikt.
Ah zo, thanks ^O^
  ESF Reporter maandag 28 september 2020 @ 20:12:56 #228
87554 Cee
Welluk?
pi_195313317
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:08 schreef molloot200 het volgende:
Die vraag die telkens weer terug komt is ook weer gesteld hoor: "zijn jullie niet te laat met deze maatregelen?"

Elke. Damn. Keer.

Waarom? Er moet toch ergens een omslagpunt komen voor maatregelen in acht worden genomen? Of ligt dit allemaal aan mij en is dit wel een goede vraag :@ ?
Ik vind het een goede vraag omdat ze er in de zomer zo herhaaldelijk op focusten dat ze nu beter inzicht hadden en regionaal in konden en gingen grijpen zodra ze zagen dat het ergens mis ging. Dat gebeurde begin juli in de Randstad en vervolgens werd er NIKS gedaan, ik werd er nerveus van. Bleef maar oplopen en er werd alleen gezegd “jongens, afstand houden”.
En nu grijpen ze in en is het ineens landelijk.
Mijns inziens had dat niet gehoeven als ze in juli al maatregelen hadden getroffen ipv aanzien, afwachten en analyseren.
pi_195313329
En daarnaast vond ik de redengeving van het niet volgen van het OMT wat betreft de 20 personen in groepsbijeenkomsten heel gek. "Omdat het de vorige keer ook al 30 was". Wut :?
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 20:14:29 #230
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_195313362
Ah Eindhoven nu ook in het mondkapjesadvies.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_195313366
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 20:12 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik vind het een goede vraag omdat ze er in de zomer zo herhaaldelijk op focusten dat ze nu beter inzicht hadden en regionaal in konden en gingen grijpen zodra ze zagen dat het ergens mis ging. Dat gebeurde begin juli in de Randstad en vervolgens werd er NIKS gedaan, ik werd er nerveus van. Bleef maar oplopen en er werd alleen gezegd “jongens, afstand houden”.
Mijns inziens had dat niet gehoeven als ze in juli al maatregelen hadden getroffen ipv aanzien, afwachten en analyseren.
Dat is ook wat die wiskundige bij op1 vorige week zei, niet op ziekenhuis opnames sturen, maar vooral op aantal besmettingen.
C’est Davie :o)
pi_195313373
quote:

[..]

Snap ik ergens wel inderdaad. Zeker voor mensen die in het westen van het land wonen. Hier in m'n dorpje ver weggestopt in het oostland merkte ik daar toentertijd nog niet zo gek veel van. Als je dat nu zo zegt denk ik wel, verrek, je hebt gelijk wat een paar maanden geleden betreft ook.
pi_195313393
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:13 schreef molloot200 het volgende:
En daarnaast vond ik de redengeving van het niet volgen van het OMT wat betreft de 20 personen in groepsbijeenkomsten heel gek. "Omdat het de vorige keer ook al 30 was". Wut :?
Zal vooral ook economisch zijn, zijn weer 3 tafels extra in een restaurant.
pi_195313405
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:08 schreef molloot200 het volgende:
Die vraag die telkens weer terug komt is ook weer gesteld hoor: "zijn jullie niet te laat met deze maatregelen?"

Elke. Damn. Keer.

Waarom? Er moet toch ergens een omslagpunt komen voor maatregelen in acht worden genomen? Of ligt dit allemaal aan mij en is dit wel een goede vraag :@ ?
Het is vooral een vraag die heel makkelijk achteraf te stellen is. Als het al wat minder de goede kant op gaat. Ja duh, nogal logisch dat het dan eerder beter was geweest :') Maar vaak moet er inderdaad een omslagpunt komen, en zijn daar de maatregelen juist voor nodig.
pi_195313524
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:16 schreef Aoibhin het volgende:
Het is vooral een vraag die heel makkelijk achteraf te stellen is.
“Achteraf is mooi wonen!”, zegt Meke altijd.
Ik hou het maar op: achteraf kijk je een koe in de kont.
  maandag 28 september 2020 @ 20:20:33 #236
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_195313537
quote:

[..]

Persoonlijk zou ik een vraag als 'waarom is er zo lang gewacht met regionaal ingrijpen dat het nu landelijk nodig is' een wat betere vinden, net een iets andere invalshoek dus. Want alleen de vraag 'had dit eerder gemoeten' vind ik dan wat plat en simpel, daar draaien ze heel makkelijk omheen in de politiek :P
Maar goed, dan ben ik misschien wat nitpicky :D
pi_195313568
quote:
6s.gif Op maandag 28 september 2020 20:20 schreef Dave het volgende:

[..]

“Achteraf is mooi wonen!”, zegt Meke altijd.
Ik hou het maar op: achteraf kijk je een koe in de kont.
Meke weet
pi_195313585
Over een paar maanden worden een half miljoen babies in Indonesië geboren, vanwege de lockdown.
  maandag 28 september 2020 @ 20:22:35 #239
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_195313588
Dat winkeliers mensen mogen weigeren als ze geen mondkapje op hebben; Dat vind ik dus het probleem bij de winkeliers neerleggen. Die mensen zouden dat niet moeten hoeven te vragen. Je moet zoiets gewoon landelijk vastleggen voor de bescherming van het winkelpersoneel.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  maandag 28 september 2020 @ 20:23:20 #240
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_195313606
quote:
11s.gif Op maandag 28 september 2020 20:22 schreef Dave het volgende:
Over een paar maanden worden een half miljoen babies in Indonesië geboren, vanwege de lockdown.
Dat heb je nog best knap gedaan dan :o
pi_195313612
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:22 schreef Strani het volgende:
Dat winkeliers mensen mogen weigeren als ze geen mondkapje op hebben; Dat vind ik dus het probleem bij de winkeliers neerleggen. Die mensen zouden dat niet moeten hoeven te vragen. Je moet zoiets gewoon landelijk vastleggen voor de bescherming van het winkelpersoneel.
Ik vind whatsoever dat de regels vaak veel te vrijblijvend zijn eerlijk gezegd.
pi_195313638
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:23 schreef Strani het volgende:

[..]

_O- _O-
  maandag 28 september 2020 @ 20:25:13 #243
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_195313657
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:23 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Ik vind whatsoever dat de regels vaak veel te vrijblijvend zijn eerlijk gezegd.
Absoluut. Soms moet je gewoon duidelijkheid geven.
pi_195313665
quote:
Ik ben er wel blij mee. Nu kan je uitzonderingen maken voor mensen die moeilijk een mondkapje op kunnen en het voor de rest alsnog verplichten.
pi_195313680
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:23 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat zou mij persoonlijk niet gelukt zijn.
pi_195313688
quote:
Dat is inderdaad wat makkelijker te doen tegen Tante Sjaan dan tegen één of ander sportschoolfiguur.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 28 september 2020 @ 20:26:33 #247
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_195313691
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:25 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Ik ben er wel blij mee. Nu kan je uitzonderingen maken voor mensen die moeilijk een mondkapje op kunnen en het voor de rest alsnog verplichten.
Maar die mensen zouden dan een verklaring moeten kunnen krijgen dat ze om wat voor reden dan ook geen mondkapje kunnen dragen, en die zouden dan ook niet geweigerd moeten worden. Zo werkt het hier ook, dat moet kunnen.
pi_195313692
quote:
Helemaal mee eens, spijker op een kop en alles :Y _O_

Ik kan me ergens nog voorstellen dat een landelijke verplichting moeilijk kan worden vanwege gebrek aan mondkapjes. Maar trek in ieder geval ERGENS een duidelijke lijn. Dit is zo van "ja, het is een advies, en het is niet verplicht, maar het kan door winkeliers wel verplicht worden, etc."

Nodigt ook uit voor lastige klanten om uit te vallen tegen winkelpersoneel dat er verder ook niets aan kan doen, met "ja, het is niet verplicht, ik doe lekker zelf wat ik wil! :( "
pi_195313697
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:25 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Ja en dan heeft plotseling iedereen dusdanige luchtwegproblemen dat ze geen mondkap op kunnen.
Twiddel
  maandag 28 september 2020 @ 20:27:13 #250
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195313702

Dit is ook weer cringe :')
Met een complot theorie vlogger die Tisjeboy heet _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')