Ja, ik weet het. Hij heeft een heftige variant. Maar weet dus niet of hij daarvoor een injectie krijgt. Zou ook voor iets anders kunnen zijn.quote:Op zondag 27 september 2020 21:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft een ernstige vorm van psoriasis en de medicijnen daarvoor zijn echt heel heftig.
Ik bedoelde niet dat punt 1 hetgene is wat ze geloofden he. Als ik de berichten lees is 't juist dat ze er niet in geloofden (en het nog niet doen). Maar, omdat er geen tekort meer is hebben ze nu zoiets van: Ach, dan doen ze dat toch gewoon?quote:Op zondag 27 september 2020 21:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Bij jouw punt 1 gaat het mis. Want dat was precies wat hij had moeten zeggen, maar dat deed hij niet, hij ontraadde het. Hij had primair voor de volksgezondheid moeten adviseren, niet voor de politieke en logistieke problemen moeten kiezen en er dan een dom verhaal aan draaien. Hadden verzorgers dit geweten, hadden ze zelf voor niet medische mondkapjes of sjaals whatever kunnen kiezen. Had levens gescheeld. Letterlijk.
Hij heeft in ieder geval diabetes en iets van alvleesklierproblemen ofzo...quote:Op zondag 27 september 2020 21:07 schreef Natalie het volgende:
[..]
Hij heeft wel psoriasis op z'n hoofd, maar lijkt me niet dat je daarvoor een spuit nodig hebt.
Nee ik kijk Lubach nu.quote:Op zondag 27 september 2020 21:17 schreef capricia het volgende:
Nieuwsuur op 2, zometeen om 21.30:
Hoe gaat het met de 2.000 mensen die de IC met corona overleefd hebben?
Covid19 is in dit verband is onverminderd net zo erg cq dodelijk.quote:Op zondag 27 september 2020 20:37 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het is in principe veel gunstiger voor het virus als mensen er niet aan zouden overlijden. Daarom zijn die verkoudheidsvirussen ook zo effectief.
Op verantwoordelijkheidsvraagstukken ga ik liever niet in, Ik ben van mening dat er niet altijd een schuldige is in het geval van schuld. Hoewel ik redelijk goed weet hoe het er in verpleeghuizen aan toe ging in die tijd. Geloof me, een theedoek had het niet voorkomen. Er vielen nogal behoorlijk wat steekjes in de organisatie van de verpleeghuizen zelf.quote:Op zondag 27 september 2020 21:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hij verteld een kant van het verhaal, altijd hetzelfde liedje dat het aan de burgers zelf ligt, hij is verantwoordelijk voor de verpleeghuis doden. door geen alternatief hebben geadviseerd van een mondkapjes, zoals bijvb theedoeken.
Ik kijk voor het eerst en weken weer eens live tv.quote:Op zondag 27 september 2020 21:18 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee ik kijk Lubach nu.
Kijk nieuwsuur wel terug.
Diabetes en alvleesklier problemen gaan hand in hand, je alvleesklier maakt insuline aan om het heel simpel te zeggenquote:Op zondag 27 september 2020 21:18 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hij heeft in ieder geval diabetes en iets van alvleesklierproblemen ofzo...
Oh sjonge, dan heeft hij idd wel wat gezondheidsproblematiek.quote:Op zondag 27 september 2020 21:18 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hij heeft in ieder geval diabetes en iets van alvleesklierproblemen ofzo...
Manman.... wat leer ik hier toch veel!quote:Op zondag 27 september 2020 21:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Diabetes en alvleesklier problemen gaan hand in hand, je alvleesklier maakt insuline aan om het heel simpel te zeggen
Omdat we er nog niet vaak genoeg (of nooit) mee in aanraking geweest zijn. Ja, da's idd een logisch gevolg. Thanks.quote:Op zondag 27 september 2020 21:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Covid19 is in dit verband is onverminderd net zo erg cq dodelijk.
Dat overlijdensaspect is een ander chapiter en maakt het virus niet uit zolang het zich kan blijven vermeerderen. Dit laatste is niet meer het geval als mensen van Covid19 herstellen en dus vanuit het virusbelang gezien net zo goed dood kunnen zijn.
De Covid19-D614G variant (als voorbeeld) lijkt met het momentele inzicht, te duiden dat het net wat makkelijker besmet waarmee je dan in aantal meer mensen treft en in totaal dus meer slachtoffers. Dit laatste is dan dodelijker in aantal.
Dat het "makkelijk" besmet komt o.a. dat het minder goed te "herkennen" is voor/in ons het immuunsysteem.
* Tijger_m is diabeet. Helaas. Net als Gordon. Helaas.quote:Op zondag 27 september 2020 21:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Manman.... wat leer ik hier toch veel!![]()
quote:Op zondag 27 september 2020 20:05 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat is het ook gewoon. Zonder een vaccin zitten we nog een paar jaar in deze ellende.
Het vaccin gaat er ook wel komen. Als je ziet hoeveel vaccins er momenteel ontwikkelt worden (meer dan 100), dan zal er ongetwijfeld 1 tussen zitten die werkt en veilig is. Het is alleen de vraag hoe lang het nog gaat duren.
Ik zeg niet dat het vaccin er niet komt. Ik heb het over hoe men het vaccin zó ontzettend groot en belangrijk maakt. Er zijn meerdere experts/wetenschappers die nuances aanbrengen bij het allesverlossende karakter van een vaccin. Denk aan de effectiviteit van een vaccin in een situatie waarin relatief "veel" virus aanwezig is, de relatief korte tijd waarin antilichamen aanwezig zijn in je lichaam en dat er reeds kruisimmuniteit is aangetoond door middel van T-lymfocyten (T-cellen).quote:Op zondag 27 september 2020 20:00 schreef Natalie het volgende:
[..]
Wat wil jij dan? Bidden?
Dan zet ik toch liever in op dat vaccin, of een goed medicijn.
Maakt dit dat jij ook in de risicogroep zit?quote:Op zondag 27 september 2020 21:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
* Tijger_m is diabeet. Helaas. Net als Gordon. Helaas.
Een mondkapje heeft altijd nut.... welk is onderdeel van discussie wat je voor antwoord wil horen en daarmee wilt bereiken.quote:Op zondag 27 september 2020 20:38 schreef Randier het volgende:
Belangrijke vraag: stel je werkt op een slecht geventileerd kantoor. Heeft een mondkapje dan enige nut?
De tijd zal het leren. Ik las onlangs een artikel over chronisch vermoeide mensen bij sars in 2003. En dat ging nooit weg.quote:Op zondag 27 september 2020 21:17 schreef capricia het volgende:
Nieuwsuur op 2, zometeen om 21.30:
Hoe gaat het met de 2.000 mensen die de IC met corona overleefd hebben?
Dat weten we dan weer wel. Maar goed in Chinese denktrant was dat minder dan 0,1% van hun bevolking.quote:Op zondag 27 september 2020 20:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Three Gorges Dam noodzaakte de gedwongen verhuizing van 1.24 miljoen Chinezen.
Ik denk dat er nog heel wat connecties gemaakt moeten worden links en rechts ... ook met Q-koorts ....quote:Op zondag 27 september 2020 21:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De tijd zal het leren. Ik las onlangs een artikel over chronisch vermoeide mensen bij sars in 2003. En dat ging nooit weg.
En ook bij covid weer een hoop 'chronic fatigue' bij veel mensen die hersteld.
De tijd zal dus leren hoe lang dat duurt en om welk percentage dat gaat.
Het is op dit moment de beste hoop die we hebben. En mensen hebben iets om op te hopen nodig in tijden van crisis. Experts en wetenschappers spreken altijd in nuances tot het daadwerkelijk zwart op wit staat dat iets werkt, en zelfs dan nog niet eens altijd. Dus dat is op zich niet vreemd.quote:Op zondag 27 september 2020 21:25 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Ik zeg niet dat het vaccin er niet komt. Ik heb het over hoe men het vaccin zó ontzettend groot en belangrijk maakt. Er zijn meerdere experts/wetenschappers die nuances aanbrengen bij het allesverlossende karakter van een vaccin. Denk aan de effectiviteit van een vaccin in een situatie waarin relatief "veel" virus aanwezig is, de relatief korte tijd waarin antilichamen aanwezig zijn in je lichaam en dat er reeds kruisimmuniteit is aangetoond door middel van T-lymfocyten (T-cellen).
Het framen van het vaccin als de verlosser in de strijd tegen het virus past perfect in de narratief van de Jonge en geeft de burger moed, letterlijk. In een situatie waarin experts tot vervelens toe spreken van een onvoorspelbaar virus en het niet alles kunnen weten - hoe kunnen we dan nu al zo zeker zijn dat een vaccin een dergelijk grote rol gaat spelen?
Wie van de IC afkomt is doorgaans sowieso niet (meer) in de beste conditie. Dat is niet alleen zo bij Covid.quote:Op zondag 27 september 2020 21:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De tijd zal het leren. Ik las onlangs een artikel over chronisch vermoeide mensen bij sars in 2003. En dat ging nooit weg.
En ook bij covid weer een hoop 'chronic fatigue' bij veel mensen die hersteld.
De tijd zal dus leren hoe lang dat duurt en om welk percentage dat gaat.
Jeetje... en dan hoor je wel eens dat er genoeg mensen rondlopen die diabetes hebben, maar 't niet weten. Dat maakt 't virus nog gevaarlijker voorhen, want zijn houden er geen rekening mee dat ze mogelijk in een risicogroep vallen.quote:Op zondag 27 september 2020 21:26 schreef Ven1972 het volgende:
Voor een diabeet is het coronavirus heel gevaarlijk zodat het ook ernstig kan zijn, maar hoeft niet. Als iemand een lichtere vorm van diabetes heeft kan het coronavirus wel overleven. Als iemand een zware variant van diabetes heeft en toch besmet is met het coronavirus, kan het wel ernstig worden en moet meestal opgenomen op IC in het ziekenhuis.
Ik zelf heb ook diabetes type 2, maar ben erg voorzichtig met alles. Ik neem het coronavirus zeker erg serieus!
Yep, absoluut. En je zult mij dus ook niet in een Haags all you can eat restaurant tegen komenquote:Op zondag 27 september 2020 21:25 schreef Natalie het volgende:
[..]
Maakt dit dat jij ook in de risicogroep zit?
Nee ze verdwijnen binnen een aantal maanden.quote:Op zondag 27 september 2020 21:09 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Shit dan was ik in maart graag donor geworden.
Zou dat na half jaar ook aan te tonen zijn?
Met betrekking tot aerosolen. Is de viral load qua uitstoot hetzelfde als bij geen masker?quote:Op zondag 27 september 2020 21:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Een mondkapje heeft altijd nut.... welk is onderdeel van discussie wat je voor antwoord wil horen en daarmee wilt bereiken.
Je vraag duidt op voorkomen van aerosolen besmetting. Het beste is dan een medisch mondmasker dat goed genoeg is om de kleine virusdeeltjes te blokkeren. Er blijft dan nog een (erg) klein risico dat het via je slijmvliezen (ogen) binnentreedt. Een afsluitende bril lijkt mij dan gewenst en natuurlijk hygiëne (verversen masker en ook met beschermende kleding).
Lastig in de discussie dat er geen garanties zijn. Men spreekt continue over kansen die men niet kan hanteren voor het individu. Dat geldt ook voor een masker. Of en in welke mate die kans voor het individu relevant is, is wat de discussie zo waardeloos (en ingewikkeld) maakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |