abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195293671
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zou elk bericht uit China maar met wat zout nemen.
Het blijft een raar land.
  zondag 27 september 2020 @ 21:01:00 #127
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195293677
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, mijn hogere doel is geen covid krijgen. Dat is al ambitieus genoeg in deze tijd.
Dus vaccineren ? Rusland heeft het al. Kost een ruggetje of 5 per shot (momenteel nog zwarte markt).
Kweet alleen niet zeker of het werkt. Het gevoel van is ms voldoende.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 27 september 2020 @ 21:01:50 #128
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195293695
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195293698
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:49 schreef VacaLoca het volgende:
Nu we 9 maanden bekend zijn met het virus, is er al met wat meer zekerheid iets te zeggen over kans op blijvende schade bij besmetting als gezonde <50er?

Een arts zij onlangs terecht van dat jonge mensen wel denken van ach mij gebeurt niets maar dat ze eigenlijk niet goed weten welk risico ze precies nemen, omdat er dus ook mensen buiten de risico groep bv langdurige gevolgen ervaren van besmetting aan bv de hersenen.

Maar hoe groot is die kans, zijn er al bewijzen dat in meeste gevallen het virus geen sporen achterlaat bij besmette gezonde mensen?
Denk iets groter als bij andere virusinfecties. De griep kan ook langdurig klachten geven of een overdreven immuunreactie reactie op de ziekte van Pfeiffer. Maar het is gissen natuurlijk, want er is nog niet veel over bekend. Maar het is wel algemeen bekend dat zulke complicaties niet veel voor komen. Als dat bij COVID ineens 10% ofzo zou zijn, dan zou dat heel bijzonder zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195293704
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:54 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik vind hem het probleem, met zijn gelieg over mondkapjes irt zorg personeel.
Ik blijf dat een bijzonder verhaal vinden. Dat kun je toch op 2 manieren uitleggen?
1. Er was een tekort aan mondkapjes en hoewel we dachten dat het nodig was, waren er niet genoeg dus hebben we prio gegeven aan ziekenhuizen
2. Wij zijn van mening dat het niet nodig is, maar omdat er geen tekort aan mondkapjes meer is, kan het geen kwaad mensen dat extra beetje comfort te geven, aangezien er veel beroepsgroepen bij ons geweest zijn die het fijn vinden.

Als ik de berichten van het RIVM e.d. lees bedoelden zij 2, maar dat bekt natuurlijk een stuk minder lekker in de media. Wat zou het RIVM ermee te winnen hebben om dit te doen? Waarom zou het RIVM bewust mensen de dood in hebben gejaagd (woorden van allerlei publicaties erover)

Dat soort selectieve verontwaardiging van veel media vind ik eerder schadelijk dan goede onderzoeksjournalistiek
pi_195293712
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:55 schreef zalkc het volgende:

[..]

Welke leugens verteld hij in deze post volgens jou?
Hij verteld een kant van het verhaal, altijd hetzelfde liedje dat het aan de burgers zelf ligt, hij is verantwoordelijk voor de verpleeghuis doden. door geen alternatief hebben geadviseerd van een mondkapjes, zoals bijvb theedoeken.
pi_195293718
quote:
10s.gif Op zondag 27 september 2020 21:01 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dus vaccineren ? Rusland heeft het al. Kost een ruggetje of 5 per shot (momenteel nog zwarte markt).
Kweet alleen niet zeker of het werkt. Het gevoel van is ms voldoende.
Waarom zou ook maar iemand in Nederland een vaccin uit Rusland wat aan geen enkele test voorwaarde voldoet gaan nemen? Wat is dit nu voor onzin?

Ja, als er een vaccin komt wat door de Europese en Nederlandse autoriteiten goedgekeurd is dan zal ik dat vermoedelijk nemen. Zoals een normaal mens dat doet.
pi_195293731
quote:
quote:
"Ik ben heel erg voorzichtig", legt Gordon uit aan Beau van Erven Dorens. "Ik spuit namelijk een middel in en dat is een biological. Dat onderdrukt je immuunsysteem. Dus als ik het krijg, ben ik gewoon dood. Klaar."

Wat? Welk middel... en waarom? Heeft ie AIDS ofzo?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Spellchecker zondag 27 september 2020 @ 21:04:22 #134
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195293747
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 21:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

[..]

Een biological? Wtf .... Misschien voor zijn haargroei :D
pi_195293765
Zou het overigens mogelijk zijn om op individuele basis te testen of iemand de antilichamen heeft en waarschijnlijk dus al besmet is geweest?

Want stel miljoen mensen hebben het al gehad, en je zou dat van meeste kunnen aantonen, dan hoeven die geen vaccin.
  zondag 27 september 2020 @ 21:05:22 #136
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195293766
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 21:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom zou ook maar iemand in Nederland een vaccin uit Rusland wat aan geen enkele test voorwaarde voldoet gaan nemen? Wat is dit nu voor onzin?

Ja, als er een vaccin komt wat door de Europese en Nederlandse autoriteiten goedgekeurd is dan zal ik dat vermoedelijk nemen. Zoals een normaal mens dat doet.
In Sochi zaten ze akelig dicht op elkaar gepakt op de tribunes bij de F1...
pi_195293767
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 21:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

[..]

Nemen we dat soort halve garen nu ook nog serieus? Man, man, man...
pi_195293776
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 21:05 schreef VacaLoca het volgende:
Zou het overigens mogelijk zijn om op individuele basis te testen of iemand de antilichamen heeft en waarschijnlijk dus al besmet is geweest?

Want stel miljoen mensen hebben het al gehad, en je zou dat van meeste kunnen aantonen, dan hoeven die geen vaccin.
Ja, dat kan, dat doet Sanquin bijvoorbeeld bij bloed donoren.
pi_195293792
quote:

Dat is al lang mogelijk. Alleen die testen zijn niet betrouwbaar genoeg voor een dergelijke toepassing
zie email 27 oktober
pi_195293794
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 21:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In Sochi zaten ze akelig dicht op elkaar gepakt op de tribunes bij de F1...
Yep en Rusland noteerde weer, officieel, duizenden nieuwe gevallen vandaag. Schiet niet erg met hun vaccinaties dus.
pi_195293797
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 21:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, dat kan, dat doet Sanquin bijvoorbeeld bij bloed donoren.
Maar krijg je dan als donor dat ook te horen wat je persoonlijke uitslag is?

Wist wel dat sanquin de tests deed maar niet of ze ook administratie op individu niveau bijhouden of op de grote anonieme hoop testen
pi_195293809
Dat hameren op een vaccin heeft geen zin. Dat duurt nog een jaar.
Eenvoudiger en snelle testen die je zelf kan doen thuis zou prio moeten hebben.
Moet je de deur uit eerst ff testen.. zo simpel als tandenpoetsen.
Slaat je test positief uit,mond-vod op en naar de ggd, quarantaine tot je negatief test.
  zondag 27 september 2020 @ 21:07:56 #143
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195293823
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 21:04 schreef maily het volgende:

[..]

Een biological? Wtf .... Misschien voor zijn haargroei :D
Hij heeft wel psoriasis op z'n hoofd, maar lijkt me niet dat je daarvoor een spuit nodig hebt.
(Un)masking for the greater good.
  Spellchecker zondag 27 september 2020 @ 21:08:46 #144
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195293841
quote:
88s.gif Op zondag 27 september 2020 21:07 schreef Natalie het volgende:

[..]

Hij heeft wel psoriasis op z'n hoofd, maar lijkt me niet dat je daarvoor een spuit nodig hebt.
Je weet het niet he ....
Beetje interessant doen ....
pi_195293842
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 21:06 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Maar krijg je dan als donor dat ook te horen wat je persoonlijke uitslag is?
Ja.
Mijn neef is bloeddonor en daar vonden ze antistoffen. En dat kreeg hij keurig te horen.
  zondag 27 september 2020 @ 21:09:14 #146
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195293852
quote:
7s.gif Op zondag 27 september 2020 20:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat ook een verschil maakt is of het vaccin zelf gewoon een verzwakt virus is, of als er gebruik gemaakt is van gentechnologie. In dat laatste geval weet ik zeker dat ik het nooit zal nemen.
Het zou sws een unicum zijn dat er onder de vlag van Covid19 voor het eerst een genetisch gemodificeerd (RNA/DNA) vaccin op mensen, laat staan op wereldschaal, wordt toegepast.

Issue met een verzwakte variant (maar ook zg vectorvaccins) is dat die wel eens ongeschikt kunnen zijn voor kwetsbare mensen. Mensen die je immers niet zomaar de "Covid19" kunt laten doormaken.
Er is ook flink onduidelijkheid hoeveel antigenen -en stoffen nodig zijn om te voorkomen dat iemand - in welke mate voor een herstel - ziek wordt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 27 september 2020 @ 21:09:22 #147
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195293856
quote:

Behalve dat het niets hoeft te zeggen hoeveel antilichamen je hebt, en het betekent ook niet meteen dat je immuun bent.
(Un)masking for the greater good.
pi_195293862
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 21:08 schreef quirina het volgende:

[..]

Ja.
Mijn neef is bloeddonor en daar vonden ze antistoffen. En dat kreeg hij keurig te horen.
Shit dan was ik in maart graag donor geworden.

Zou dat na half jaar ook aan te tonen zijn?
pi_195293875
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 21:08 schreef quirina het volgende:

[..]

Ja.
Oh, interessant. Bij de Sanquin locatie waar mijn vrouw en ik normaal gesproken doneren was dat geen optie. Toegegeven, ik ben al een paar maanden niet geweest. Zal ze binnenkort 's bellen.
pi_195293881
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 21:09 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Shit dan was ik in maart graag donor geworden.

Zou dat na half jaar ook aan te tonen zijn?
In principe wel, ja. Zo niet dan heb je een probleem want dan kan je dus gewoon covid nog een keer krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')