En dat op 1,2sec...quote:
Hamilton, Latifi, Magnussen, Grosjeanquote:
quote:The driver and team representative are required to report to the Stewards for alleged failure to follow the Race Directors’ Instruction (item 22.1 a) in turn 2 at 15:04:43, alleged breach of Article 12.1.1. of the FIA International Sporting Code.
SC op een kut moment (1/3e race)en Hamilton kan naar de hardere compound en de race uitrijden.quote:
Kijken of ze daar nog achter komen tijdens de nabeschouwingquote:
Dat dus. Was ook niet in Q3.quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:26 schreef Justevo het volgende:
Maar Lewis zit bij die 4 dus waarschijnlijk alleen een slap on the wrist. Zo rolt F1.
Nee hoor, er zijn nog veel meer voorbeelden. Maar van een standaard DSQ tot niks aan de hand was wel erg extreem.quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:15 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Kom je alleen praten over een race uit 2015?
Denk dat het alleen maar beter is als Ham op 1 start morgenquote:Op zaterdag 26 september 2020 15:26 schreef Justevo het volgende:
Maar Lewis zit bij die 4 dus waarschijnlijk alleen een slap on the wrist. Zo rolt F1.
We kijken nu live naar een kwalificatie en alleen jij komt hier speciaal oude koeien posten.quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn nog veel meer voorbeelden. Maar van een standaard DSQ tot niks aan de hand was wel erg extreem.
Dit seizoen nietquote:Op zaterdag 26 september 2020 15:26 schreef Justevo het volgende:
Ze hebben daarop ook de regels aangepast. In die race voldeed hij aan de toen geldende regelsquote:Op zaterdag 26 september 2020 15:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn nog veel meer voorbeelden. Maar van een standaard DSQ tot niks aan de hand was wel erg extreem.
quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:31 schreef potjecreme het volgende:
Leuke zaterdag weer op losse schroeven.
quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:31 schreef potjecreme het volgende:
Leuke zaterdag weer op losse schroeven.
Ik raakte geinspireerd door alle stierenstront.quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:28 schreef potjecreme het volgende:
[..]
We kijken nu live naar een kwalificatie en alleen jij komt hier speciaal oude koeien posten.
Daarom moet ie nu naar de stewards, krijgt ie gridstraf en kan die van tow gebruik maken ipv zelf de tow geven.quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:28 schreef franklop het volgende:
[..]
Denk dat het alleen maar beter is als Ham op 1 start morgen
quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:32 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Daarom moet ie nu naar de stewards, krijgt ie gridstraf en kan die van tow gebruik maken ipv zelf de tow geven.
Vroeg ik mij ook af.quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
kwart over 5 russische tijd of nederlandse tijd?
Wel mogelijk net het verschil waardoor hij voor Bottas staat ipv er net achterquote:Op zaterdag 26 september 2020 15:29 schreef opgebaarde het volgende:
Door de tow vanaf start tm bocht 1 drie tienden winst?
Dat gelooft zelfs mijn moeder niet
Tweederangs coureur die alleen maar leuk mee doet omdat die Mercedes zo makkelijk is.quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:34 schreef potjecreme het volgende:
Toch raar dat Bottas het niet heeft gered.
Dit. Hele matige coureur. Hij heeft in al die jaren nog nooit het Hamilton lastig gemaakt op de zondagen.quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tweederangs coureur die alleen maar leuk mee doet omdat die Mercedes zo makkelijk is.
Ahhh okequote:Op zaterdag 26 september 2020 15:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://gfycat.com/flakygrosserne
Het foutje van Lewis en daarom naar de stewards moet
Welk foutje?quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
Lijkt me hier niet echt op gaan.quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:37 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Link's zie je de route die hij had moeten nemen om de baan weer op te komen.
Thanks!quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dat zou ik zeker gelovenquote:Op zaterdag 26 september 2020 15:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel mogelijk net het verschil waardoor hij voor Bottas staat ipv er net achter
WOKEDquote:Op zaterdag 26 september 2020 15:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ze zijn echt wakker daar bij ziggo
Mij ook niet maar wellicht zijn ze hier speciaal vooraf over geïnstrueerd.quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lijkt me hier niet echt op gaan.
Als dat zo is dan is dat extra knap. Perfecte timing van de laatste run.quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel mogelijk net het verschil waardoor hij voor Bottas staat ipv er net achter
Nog niet bekend. Kan er in ieder geval niets over vindenquote:Op zaterdag 26 september 2020 15:32 schreef opgebaarde het volgende:
Vanmorgen had Ticktum tijdens de F2 race dezelfde fout als Hamilton, toch?
Hoe is dat afgelopen?
En die paar keer greep Mercedes wel in.quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:36 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dit. Hele matige coureur. Hij heeft in al die jaren nog nooit het Hamilton lastig gemaakt op de zondagen.
Bottas doet perfect werkt wat Mercedes betreft. Voor fans is het mischien wat minder leuk.quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:44 schreef Tarado het volgende:
Knap hoor van Verstappen en Bottas, kan die niet terug naar Williams? Zonde van die auto met hem erin.
Wie weet reed hij net zoals vanmorgen in een andere motorsettingquote:Op zaterdag 26 september 2020 15:44 schreef Tarado het volgende:
Knap hoor van Verstappen en Bottas, kan die niet terug naar Williams? Zonde van die auto met hem erin.
maar dan nog had hij gewoon P2 moeten pakkenquote:Op zaterdag 26 september 2020 15:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wie weet reed hij net zoals vanmorgen in een andere motorsetting
quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:52 schreef MakkieR het volgende:
Ik vond het eigenlijk wel jammer dat Ziggo de nabespreking het niet heeft gehad wat er nou precies gebeurde met Hamilton en het ophouden van de auto's achter hem die de start niet hebben gehaald. Ik weet dat hij heel laat uit de pitsstraat is vertrokken, volgens mij als laatste met geen tijd. Zou er niet iets onreglementair zijn gebeurd waardoor Hamilton nu bij de stewards moet komen?
Dan is dat duidelijk, maar ik ben nog steeds nieuwsgierig naar de niet gestarte auto's, dat leek eerst wel een dingetje te worden waar perez geloof ik zijn laatste ronde niet mocht starten met nog een paar andere rijders, weet de naam niet uit mijn hoofd. Voorheen werd hier al streng over gesproken dat dit niet de bedoeling was toen vrijwel iedereen de start miste tijdens een kwalificatie.quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:54 schreef winterapfel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hij had blijkbaar de lange route moeten nemen
https://thumbs.gfycat.com/FlakyGrossErne-mobile.mp4
"quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:02 schreef Tarado het volgende:
als die pole afgepakt wordt is het wel weer een Netflix weekendje
Dat is wel een ding, ja. Honda zegt het lek boven te hebben maar we zullen het af moeten wachten.quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:05 schreef MakkieR het volgende:
Nu maar hopen dat Max zijn auto blijft rijden
Op nieuwe banden en deze rechten stukkenquote:Op zaterdag 26 september 2020 16:16 schreef opreis het volgende:
Lewis of softs gaat eerder moeten stoppen dan Max op mediums. Red Bull moet gebruik maken van een 2de rijder die Lewis een beetje in de weg kan rijden na zn stop. Oh wacht
En dat is erg...Hij deed ook heel enthousiast over Russel.quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:22 schreef Lionheaad het volgende:
De Olav bingo kaart is ook weer vol.
Wat baal ik ervan dat f1tv moeilijk lag te doen. Volgens mij kreeg hij een harde p##mel van Riciardo.
Russell doet het toch ook gewoon goed?quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:38 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En dat is erg...Hij deed ook heel enthousiast over Russel.
Seconden kan niet.quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:35 schreef THEFXR het volgende:
geven ze straks HAM een boete ipv sec of grid penalty
Chandhok zat vandaag bij Sky in de booth, daar wordt ik toch ook niet vrolijk van met z'n vermoeiend overdreven accent.quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:22 schreef Lionheaad het volgende:
De Olav bingo kaart is ook weer vol.
Wat baal ik ervan dat f1tv moeilijk lag te doen. Volgens mij kreeg hij een harde p##mel van Riciardo.
Ah, jammer.quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
No further action voor HAM.
En de voor de drie anderen ook.![]()
Ach je wil niet op pole starten hier.quote:
quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
@:potjecreme je zaterdag is alsnog gered
Penalty points had wel leuk geweestquote:Op zaterdag 26 september 2020 17:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ach je wil niet op pole starten hier.
All Lives Matterquote:Op zaterdag 26 september 2020 16:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
No further action voor HAM.
En de voor de drie anderen ook.![]()
Vettel is allang..klaar met Ferrari, die gaat Ferrari echt niet helpen aan data, aan punten of aan ervaring. Vettel is helemaal niet meer bezig met Ferrari, die maakt enkel dit seizoen af. Andersom geldt dit ook. Ferrari is helemaal niet meer bezig met Vettel. Ze laten hem uitrijden maar de focus ligt nu echt bij Leclerc.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het vertrouwen van Racing Point in Vettel is eigenlijk nergens op gebaseerd. Die man is al zo lang de weg kwijt. Stroll en Vettel, onthutsend zwak rijdersduo.
Prima dus om je zoontje beter te laten lijken dan hij is. Vettel nog wat mindere upgrades geven en Stroll die in de buurt kan blijven van 4voudig wereldkampioen Vettel.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het vertrouwen van Racing Point in Vettel is eigenlijk nergens op gebaseerd. Die man is al zo lang de weg kwijt. Stroll en Vettel, onthutsend zwak rijdersduo.
Klopt, dat vond Bottas ook.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ach je wil niet op pole starten hier.
Het is ook het merk Vettel en ik denk dat Vettel het echt nog wel kan.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Hij heeft al jaren geen snelheid en maakt veel fouten. Dat is echt niet omdat hij er 'klaar' mee zou zijn. Het lijkt er eerder op dat hij te graag wil en daardoor fouten maakt.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:44 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Vettel is allang..klaar met Ferrari, die gaat Ferrari echt niet helpen aan data, aan punten of aan ervaring. Vettel is helemaal niet meer bezig met Ferrari, die maakt enkel dit seizoen af. Andersom geldt dit ook. Ferrari is helemaal niet meer bezig met Vettel. Ze laten hem uitrijden maar de focus ligt nu echt bij Leclerc.
Vettel heeft problemen met de moeilijk bestuurbare Ferrari en is beter thuis in een stabiele (Pink) Mercedes.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik denk dat dat meer met Vettel vs Ferrari te maken heeft. Mentaal 100% zijn is ook heel belangrijk, dat mist nu.quote:Op zaterdag 26 september 2020 18:08 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vettel heeft problemen met de moeilijk bestuurbare Ferrari en is beter thuis in een stabiele (Pink) Mercedes.
Dat zie je ook bij Stroll. In deze auto is hij veel beter dan in de vorige auto's waarin hij reed.
Coureurs als Alonso, Leclerc en Verstappen kunnen beter met die instabiliteit omgaan.
https://www.gpblog.com/nl(...)de-overwinning-.htmlquote:Hoewel Bottas door de snelle ronde van Verstappen op de derde startplek terecht komt, is dat volgens Doornbos zeker geen slechte positie om de race mee te beginnen. “P3 is waanzinnig om te starten. Max heeft met Bottas het gevecht om de overwinning. Ze starten allebei op de medium band. Hamilton moet een konijn uit een hoge hoed toveren om morgen die race te winnen”, concludeert de analist.
Maar het dit seizoen tot nog toe aflegt tegen Strollquote:Op zaterdag 26 september 2020 18:27 schreef potjecreme het volgende:
Wat dat betreft wel bewondering voor Perez die probeert zich niet de kaas van het brood te laten eten.
Als er wat is, dan is er wat, daar doe je niks meer aan.quote:Op zaterdag 26 september 2020 18:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik denk niet dat Vettel en Ferrari Europa afreizen met de bedoeling om elkaar weekend na weekend tegen te werken. Die willen ook gewoon presteren.
Niet alles gereden en duidelijk plus rare strategie en voortrekken Stroll.quote:Op zaterdag 26 september 2020 18:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Maar het dit seizoen tot nog toe aflegt tegen Stroll
Weten we niet. Door Albon lijkt het zo.quote:Op zaterdag 26 september 2020 18:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel netjes weer van Verstappen, die haalt er weer meer dan het maximale uit.
Alles beter dan P3 is op de meeste banen meer dan het maximale met die Red Bull, zeker in kwalificatie.quote:Op zaterdag 26 september 2020 18:52 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Weten we niet. Door Albon lijkt het zo.
Ik denk dat het een combinatie is van factoren. Als hij nog mee zou doen voor een goede notering en een titelstrijd dan zagen we een hele andere Vettel en een team. Maar hij worstelt al een hele tijd met zijn auto en met Ferrari waarin duidelijk wordt dat Leclerc hem is gepasseerd en zit hij in hetzelfde schuitje als Ricciardo destijds met RBR. Renault doet Ricciardo veel beter, want daar is hij gewoon weer de eerste rijder. Vettel zit nu ook in zo'n soort traject waarin het nu totaal niet meer gaat en waar de balans tussen hem, de auto en het team compleet is verdwenen. Als dat samenspel weg is, mede omdat jouw team wordt ontleed. Dan is het soms beter je heil te zoeken bij een ander team die een heel team om jou heen bouwt. Nog steeds een moeilijk keuze want het is en blijft nog steeds het mega grote Ferrari. Maar deze samenwerking is volgens mij dood.quote:Op zaterdag 26 september 2020 18:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hij heeft al jaren geen snelheid en maakt veel fouten. Dat is echt niet omdat hij er 'klaar' mee zou zijn. Het lijkt er eerder op dat hij te graag wil en daardoor fouten maakt.
5-1 in races die ze beiden uitreden. Dat is meer dan alleen voortrekken en rare strategie.quote:Op zaterdag 26 september 2020 18:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niet alles gereden en duidelijk plus rare strategie en voortrekken Stroll.
Jawel. De RBR is gewoon 1 van de midfield teams. Samen met RP, Mclaren en Renault.quote:Op zaterdag 26 september 2020 18:52 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Albon is by far de slechtste coureur van de grid, daarom.quote:Op zaterdag 26 september 2020 18:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
Hoe komt Albon zo ver achterop dan?
quote:Op zaterdag 26 september 2020 18:52 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Eens. Benieuwd wat Hamilton uit die wagen zou halen.quote:Op zaterdag 26 september 2020 18:52 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik kan je voor een deel wel volgen maar eigenlijk zit Ricciardo in dezelfde situatie als Vettel bij Ferrari. Beiden zijn opweg naar de uitgang bij hun team.quote:Op zaterdag 26 september 2020 18:59 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik denk dat het een combinatie is van factoren. Als hij nog mee zou doen voor een goede notering en een titelstrijd dan zagen we een hele andere Vettel en een team. Maar hij worstelt al een hele tijd met zijn auto en met Ferrari waarin duidelijk wordt dat Leclerc hem is gepasseerd en zit hij in hetzelfde schuitje als Ricciardo destijds met RBR. Renault doet Ricciardo veel beter, want daar is hij gewoon weer de eerste rijder. Vettel zit nu ook in zo'n soort traject waarin het nu totaal niet meer gaat en waar de balans tussen hem, de auto en het team compleet is verdwenen. Als dat samenspel weg is, mede omdat jouw team wordt ontleed. Dan is het soms beter je heil te zoeken bij een ander team die een heel team om jou heen bouwt. Nog steeds een moeilijk keuze want het is en blijft nog steeds het mega grote Ferrari. Maar deze samenwerking is volgens mij dood.
Tsunoda gaat volgend seizoen waarschijnlijk bij AT rijden, al was het maar om Honda te pleasen. Dus daar is geen plek.quote:Op zaterdag 26 september 2020 19:26 schreef Breekfast het volgende:
Gasly + Albon is een perfect duo voor bij Alpha Tauri. Het wordt tijd dat er een ervaren coureur naast Max bij Red Bull komt. Perez of Hulkenberg zijn prima kandidaten.
En als dat niet blijkt te werken dan is het ook veel makkelijker om snel in te grijpen. Die coureurs zitten toch al aan het einde van hun F1 carrière. Een zitje bij Red Bull is alleen maar een bonus voor hun.
Dat betekent dan eigenlijk dat Albon volgend seizoen 100% zeker is van zijn zitje bij Red Bull.quote:Op zaterdag 26 september 2020 19:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Tsunoda gaat volgend seizoen waarschijnlijk bij AT rijden, al was het maar om Honda te pleasen. Dus daar is geen plek.
Tenzij ze toch Perez erin zetten.quote:Op zaterdag 26 september 2020 19:36 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat betekent dan eigenlijk dat Albon volgend seizoen 100% zeker is van zijn zitje bij Red Bull.
Als Albon nog 4x op een seconde kwalificeert niet.quote:Op zaterdag 26 september 2020 19:36 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat betekent dan eigenlijk dat Albon volgend seizoen 100% zeker is van zijn zitje bij Red Bull.
Ligt eraan of Tsunoda genoeg superlicentie punten haalt, denk ik. Vooralsnog doet hij het goed genoeg in de F2 om ervoor in aanmerking te komen.quote:Op zaterdag 26 september 2020 19:36 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Perez is klaar voor Haas, leuke paydriver maar gelijkwaardig aan Ocon (die verbleekt naast Ricciardo) en langzamer dan Stroll...quote:Op zaterdag 26 september 2020 19:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Tenzij ze toch Perez erin zetten.
Tsunoda?quote:Op zaterdag 26 september 2020 19:46 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ligt eraan of Tsunoda genoeg superlicentie punten haalt, denk ik. Vooralsnog doet hij het goed genoeg in de F2 om ervoor in aanmerking te komen.
AT zei ik. Breekfast wilde Albon naast Gasly in de AT zetten volgend seizoen.quote:Op zaterdag 26 september 2020 19:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Tsunoda?
In een RBR?
Geintje zeker?
Langzamer? Hij was vorig jaar structureel sneller en dan echt een heel stuk sneller. Dat het dit jaar er ineens niet uitkomt, tsja.quote:Op zaterdag 26 september 2020 19:49 schreef XL het volgende:
[..]
Perez is klaar voor Haas, leuke paydriver maar gelijkwaardig aan Ocon (die verbleekt naast Ricciardo) en langzamer dan Stroll...
En dan ook nog eens alle incidenten....
Nee het gaat niet om het wel of niet goed presteren, het gaat om het kwijtraken van jouw positie binnen het team. Dat de auto niet meer om jou heen wordt gebouwd en dat je team maat de betere auto krijgt, het betere team en de betere strategie. Dat het niet meer om jou draait. Natuurlijk dit is onbewezen maar toch zie je bij verschopte nr 1 coureurs elke keer hetzelfde patroon. Ricciardo deed het bij RBR nog steeds goed, maar je zag de controle omtrent zijn positie verdwijnen. Iedereen was stom verbaasd dat hij vertrok, maar ik denk dat hij het niet kon verdragen dat Verstappen hem was gepasseerd. Vertaal je dit naar Vettel dan zie je wat voor consequenties het heeft als je tweede rijder bent. Je raakt je beste engineers kwijt, je moet je schikken naar de nr1 als het om tactieken gaat. Je raakt je vertrouwen kwijt en uiteindelijk je motivatie. Ricciardo is er op tijd uit gestapt bij RBR en Vettel is te lang blijven hangen bij Ferrari, die chemie tussen Ferrari en Vettel is compleet verdwenen. Hij zou best wel eens weer kunnen bloeien bij een nieuw team, dat er weer chemie is tussen het team en Vettel. Maar Ferrari dat is echt over en uitquote:Op zaterdag 26 september 2020 19:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik kan je voor een deel wel volgen maar eigenlijk zit Ricciardo in dezelfde situatie als Vettel bij Ferrari. Beiden zijn opweg naar de uitgang bij hun team.
De situatie van Ricciardo bij Renault zou eigenlijk nog erger moeten zijn dan de negatieve situatie van Vettel bij Ferrari omdat Ricciardo er zelf voor gekozen heeft om Renault te verlaten. Abiteboul was daar ook pissig over. Vermoedelijk zal Ricciardo ook niet meer bij alle besprekingen en meetings betrokken worden omdat hij overstapt naar een directe concurrent. Ik geloof er dan ook niet in dat hij een nummer 1 status binnen het team zou hebben. Het liefst zou Renault Ocon zien schitteren, dunkt me.
Ondanks dit alles presteert Ricciardo gewoon goed, in tegenstelling tot Vettel. Dus ik geloof niet zo in de excuses die mensen aandragen voor het slechte presteren van Vettel. Maar wat bedoel je met "het is soms beter om je heil te zoeken bij een ander team" en dat het "een moeilijke keuze zou zijn om Ferrari te verlaten"? Ferrari wil niet met Vettel verder. Je bedoelt dat hij nu gelijk moet stoppen? En dan?
Oh en tijdstraf zat erbijquote:Op zaterdag 26 september 2020 19:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
5-1 in races die ze beiden uitreden. Dat is meer dan alleen voortrekken en rare strategie.
Stroll was soms ook echt beter.
Echt hè. Wat dat betreft snap ik wel wat onze mestkever (weltschmerz) bedoelt. De vluchtigheid kan soms tenenkrommend zijn.quote:Op zaterdag 26 september 2020 21:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Langzamer? Hij was vorig jaar structureel sneller en dan echt een heel stuk sneller. Dat het dit jaar er ineens niet uitkomt, tsja.
Komt dat door Verstappen of door falen van de Mercedes?quote:Op zaterdag 26 september 2020 18:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alles beter dan P3 is op de meeste banen meer dan het maximale met die Red Bull, zeker in kwalificatie.
Is Verstappen zo goed of Bottas zo dom?quote:Op zaterdag 26 september 2020 23:32 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Komt dat door Verstappen of door falen van de Mercedes?
quote:Op zaterdag 26 september 2020 23:32 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Komt dat door Verstappen of door falen van de Mercedes?
Waar zeg ik dat hij slecht is?quote:Op zaterdag 26 september 2020 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Max is onwijs slecht, dat weet iedereen..
Verstappen is goed en Bottas had het beter moeten doen.quote:Op zaterdag 26 september 2020 23:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Is Verstappen zo goed of Bottas zo dom?
In de met afstand snelste auto niet op p2 kwalificeren...
Ja, die moeten ze terugzetten naar de Toro Rosso en Gasly in zijn plaats zettenquote:Op zaterdag 26 september 2020 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Max is onwijs slecht, dat weet iedereen..
Gasly wint tenminste racesquote:Op zaterdag 26 september 2020 23:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, die moeten ze terugzetten naar de Toro Rosso en Gasly in zijn plaats zetten
En alleen maar zeikt.quote:Op zaterdag 26 september 2020 23:49 schreef Tijger_m het volgende:
Ik snap trouwens totaal niet wat Renault van plan is met Alonso, in plaats van op die plek een jonge rijder te zetten waar je een toekomst op kan bouwen geven ze een berg geld uit aan Alonso die toch wel aardig aan het eind van zijn carriere staat.
Dat moeten we nog even afwachten maar als de resultaten tegenvallen dan zou het mij totaal niet verbazen dat we een herhaling zien van zijn McLaren act.quote:
Ik wel. Ocon is een Fransman. En geloof mij maar dat Abiteboul onder druk is gezet door de Renault directie om een franse rijder in het team te hebben. En volgend jaar rijden ze als Alpine met de Franse vlag op de auto.quote:Op zaterdag 26 september 2020 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
Met Alonso haal je een grote naam binnen.
Ik snap niet wat Renault met Esteban Koektrommel doet
Ja klopt toch voelt het een beetje dubbel.quote:Op zaterdag 26 september 2020 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
quote:Op zaterdag 26 september 2020 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
Ricciardo een beetje beter? 53 punten vs 30 voor Ocon in dezelfde auto. Behoorlijk gat toch wel.quote:Op zondag 27 september 2020 00:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Mensen vergeten dat Ocon al bij het Enstone team rondliep toen het nog Lotus heette. Hij was een junior rijder van hun. Ik ben er van overtuigd dat het team oprecht van hem onder de indruk is. Ze kennen hem al heel lang. Mensen doen hier net alsof het Enstone team Ocon in de maag gesplitst heeft gekregen van Renault vanwege zijn Franse nationaliteit maar daar is geen enkele sprake van. Ik word er ook moe van dat mensen maar blijven zeggen dat hij overklast zou worden door Ricciardo. Dan zit je echt niet op te letten. Ricciardo heeft licht de overhand maar daar is alles wel mee gezegd.
Wat Alonso betreft houd ik mij vast aan het feit dat Emerson Fittipaldi races won in CART en aan de top meedraaide toen hij achterin de veertig was. Waarom zou Alonso dat niet kunnen in de hedendaagse F1.
Alonso/ Ocon is imo een erg sterk rijdersduo. Wat was het alternatief geweest? Hulkenberg/ Perez? Of diep in de buidel tasten voor brokkenpiloot Vettel? Ik heb Alonso nog nooit zo'n hopeloze fase zien doormaken zoals Vettel al drie jaar doet. Alonso is de beste rijder in de F1 samen met Lewis en Max. Vettel heeft niks in dat rijtje te zoeken.
quote:Op zaterdag 26 september 2020 18:52 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Tja, zo lust ik er nog wel een.quote:Op zaterdag 26 september 2020 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
Vind 't wel beetje zwak van Ricciardo om alweer weg te gaan. Had dan toen meteen voor McLaren gekozen. Karma als Renault volgend jaar ook beter is dan Renault.quote:Op zondag 27 september 2020 07:49 schreef opreis het volgende:
Ocon wordt gedeclasseerd door Ricciardo. Bovendien is Ricciardo de enige die Renault kleur geeft dit jaar. Ik kan me ook nog geen moment of resultaat herinneren van Ocon dit jaar wat prijzenswaardig is. Het is natuurlijk heel pijnlijk voor Renault dat hun beste coureur zelf besluit om weg te gaan aan dat ze achterblijven met de mindere van de twee. Om hun gezicht te redden snap ik dat je dan met een Alonso komt.
Reken daar maar niet op.quote:Op zondag 27 september 2020 08:04 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Karma als Renault volgend jaar ook beter is dan Renault.
Dit is een schoolvoorbeeld van scorebordjournalistiek wat ik hier nu allemaal lees. Hoe had Alonso in de hopeloze McLaren-Honda met gemiddeld 20 plaatsen gridstraf per race nou meer punten kunnen halen dan Vettel in de Ferrari? Dat is toch onmogelijk? Toch reed Alonso vaak erg sterk in de McLaren-Honda wat in de openingsfases van races goed te zien was, waarna hij simpelweg op de rechte stukken weer door iedereen voorbij gereden werd. Vettel bakt er helemaal niets van.quote:Op zondag 27 september 2020 01:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ricciardo een beetje beter? 53 punten vs 30 voor Ocon in dezelfde auto. Behoorlijk gat toch wel.
Wat betreft Alonso, we zullen het wel zien maar zijn McLaren tijd was nu niet bepaald een imago booster voor hem, als je dat wil vergelijken met Vettel de afgelopen jaren dan komt Vetter er toch wel flink beter uit, volgens mij.
Ik ben geen Vettel fan maar zo fantastisch heeft Alonso het de laatste jaren ook niet gedaan in de F1 en zijn gedrag richting het team en Honda in de McLaren jaren was nog wel een stukje meer drama queen dan Vettel ooit is geweest.
Het enige wat ik zwak vind is dat hij bij RB weg ging. Dat hij toen voor Renault koos was logisch omdat mclaren op dat moment nog minder was. Dat hij nu Mclaren kiest boven Renault snap ik ook wel omdat mclaren straks ook nog eens met mercedes motoren gaat rijden en je nu wel de conclussie kan trekken dat je met Renault geen kampioen gaat worden. Wat hij ook doet is zich zelf eventueel in de kijker houden van mercedes door zo veel mogelijk teamgenoten te verslaan. Straks heeft hij Hulkenberg, Ocon en volgend jaar misschien Norris verslagen. Dat ziet er beter uit consequent achter Max aan rijden.quote:Op zondag 27 september 2020 08:04 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Vind 't wel beetje zwak van Ricciardo om alweer weg te gaan. Had dan toen meteen voor McLaren gekozen. Karma als Renault volgend jaar ook beter is dan Renault.
Ah ja, 9-1 in de kwalificatie, en 5-1 in races waar beiden gefinished zijn is natuurlijk geen gat. Leuke aanname dat als Ricciardo 4de finished Ocon dat ook had gedaan terwijl hij consequent achter Ricciardo rijdt. De enige keer dat Ocon ervoor finished was door een fout van Ricciardo, niet omdat Ocon sneller was.quote:Op zondag 27 september 2020 08:10 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dit is een schoolvoorbeeld van scorebordjournalistiek wat ik hier nu allemaal lees. Hoe had Alonso in de hopeloze McLaren-Honda met gemiddeld 20 plaatsen gridstraf per race nou meer punten kunnen halen dan Vettel in de Ferrari? Dat is toch onmogelijk? Toch reed Alonso vaak erg sterk in de McLaren-Honda wat in de openingsfases van races goed te zien was, waarna hij simpelweg op de rechte stukken weer door iedereen voorbij gereden werd. Vettel bakt er helemaal niets van.
Tussen Ricciardo en Ocon is helemaal geen 'behoorlijk' gat. Komt puur door de laatste race in Mugello waar Ocon, buiten zijn schuld om, uitviel met een technisch defect en Ricciardo vierde werd. Als Ricciardo een technisch defect had gehad ipv Ocon, dan had Ocon nu voor Ricciardo gestaan in het kampioenschap.
Je kunt niet blind naar de ranglijst kijken en allerlei wilde conclusies trekken zonder mee te nemen wat er daadwerkelijk op de baan gebeurt is. Anders zou je ook tot de conclusie kunnen komen dat Sainz 'gedeclasseerd' wordt door Norris, wat niet het geval is.
Maar waarom is het wel puur Verstappen?quote:Op zondag 27 september 2020 08:00 schreef VacaLoca het volgende:
[..]ja gat van 1,2sec is puur Albon inderdaad. Daarmee de langzaamste coureur in jaren!
Hij geeft iig aan dat hij hetzelf niet weet:quote:Op zondag 27 september 2020 08:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Maar waarom is het wel puur Verstappen?
Dus ligt het aan Albon?quote:Op zondag 27 september 2020 08:22 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hij geeft iig aan dat hij hetzelf niet weet:
https://m.gpupdate.net/nl(...)verschil-verstappen/
Als er auto problemen waren was dit wel gemeld.
Ben ik niet met je eens.quote:Op zondag 27 september 2020 08:10 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dit is een schoolvoorbeeld van scorebordjournalistiek wat ik hier nu allemaal lees. Hoe had Alonso in de hopeloze McLaren-Honda met gemiddeld 20 plaatsen gridstraf per race nou meer punten kunnen halen dan Vettel in de Ferrari? Dat is toch onmogelijk? Toch reed Alonso vaak erg sterk in de McLaren-Honda wat in de openingsfases van races goed te zien was, waarna hij simpelweg op de rechte stukken weer door iedereen voorbij gereden werd. Vettel bakt er helemaal niets van.
Tussen Ricciardo en Ocon is helemaal geen 'behoorlijk' gat. Komt puur door de laatste race in Mugello waar Ocon, buiten zijn schuld om, uitviel met een technisch defect en Ricciardo vierde werd. Als Ricciardo een technisch defect had gehad ipv Ocon, dan had Ocon nu voor Ricciardo gestaan in het kampioenschap.
Je kunt niet blind naar de ranglijst kijken en allerlei wilde conclusies trekken zonder mee te nemen wat er daadwerkelijk op de baan gebeurt is. Anders zou je ook tot de conclusie kunnen komen dat Sainz 'gedeclasseerd' wordt door Norris, wat niet het geval is.
De auto is gebouwd voor Verstappen, dat kon je in de tijd dat Ric. z’n teamgenoot was na verloop van tijd ook merken. Na Monaco (2017?) kreeg de RB een flinke update maar die was toegespitst op de wensen van Verstappen. Het gaatje dat er al was tussen beide coureurs, werd alleen maar groter.quote:Op zondag 27 september 2020 08:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Maar nu ga je in een race (Mugello) Ric. een DNF toedichten die hij niet had en Ocon een positie in de schoot werpen die hij nog nooit gehaald had.quote:Op zondag 27 september 2020 08:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Renault was erg snel op Mugello. Ik ben ervan overtuigd dat Ocon ook als best of the rest had kunnen finishen als Ricciardo was uitgevallen ipv hem. Maar dat zullen we inderdaad nooit precies weten.
Ik zeg ook dat Ricciardo dit seizoen licht de overhand heeft maar ik zie hier continu termen als 'gedeclasseerd' en 'overklast' voorbij komen. Daar is geen enkele sprake van. Het snelheidsverschil is niet groot.
Albon, Vettel en Latifi worden overklast.
Iemand stelde op basis van de ranglijst dat er een 'behoorlijk gat' tussen Ricciardo en Ocon zou bestaan terwijl de verklaring voor dat gat op de ranglijst een DNF van Ocon is in een race waarin hij goed had kunnen scoren. Dus dat probeerde ik uit te leggen.quote:Op zondag 27 september 2020 08:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar nu ga je in een race (Mugello) Ric. een DNF toedichten die hij niet had en Ocon een positie in de schoot werpen die hij nog nooit gehaald had.
Kwalificeer dan op de hardere band; idioot.quote:“Pole position is hier niet echt de beste plek om te starten en je hebt dit jaar al kunnen zien dat onze auto’s voor meer slipstream zorgen dan in andere jaren”, legt Hamilton uit in de persconferentie na afloop van de kwalificatie. “Ik verwacht echt dat Verstappen of Bottas langs mij zullen vliegen op een moment tijdens de race”. De coureur van Mercedes verwacht dus veel nadeel te hebben aan zijn bandenstrategie.
Want Hamilton moet op de zachtste band starten, terwijl Valtteri Bottas en Max Verstappen beide op de mediums mogen beginnen. “Ik start zelf op de slechtste band om mee te starten, want het heeft de snelste degradatie. Het gaat dus enorm lastig worden”. De regerend wereldkampioen verwacht dus dat de race op zondag tussen Verstappen en Bottas zal gaan.
“Ik weet niet of de start op de zachtste band mij op een tweestopper zet, waarschijnlijk niet. Deze pitlane is enorm traag, dus ik moet waarschijnlijk goed om mijn banden gaan letten. Als deze twee mij inhalen, dan gaan ze ook uitlopen op mij. Dus we moeten goed gaan analyseren om te zien hoe ik moet gaan rijden om de voorste plek vast te houden”, besluit de Brit.
Je bracht de uitspraak dat Max het maximale uit de RB heeft gehaald in twijfel. Of het verschil met Albon nou puur genie van Max is of óók onkunde bij Albon doet er dan even niet toe. Zelfs een sub-par F1 coureur komt niet zomaar op 1,2 sec afstand. Dus als je in dit geval al niet meer kan stellen dat Max er het maximale uit heeft gehaald wanneer dan nog wel zeg.quote:Op zondag 27 september 2020 08:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wat een onzin.quote:Op zondag 27 september 2020 08:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
De auto is gebouwd voor Verstappen, dat kon je in de tijd dat Ric. z’n teamgenoot was na verloop van tijd ook merken. Na Monaco (2017?) kreeg de RB een flinke update maar die was toegespitst op de wensen van Verstappen. Het gaatje dat er al was tussen beide coureurs, werd alleen maar groter.
Hamilton heeft het iedere race weer over een lastige race en de forse concurrentie... leuke PR gimmick natuurlijk maar verder slaat het nergens op. Mercedes is weer .5-1 seconden sneller per rondje als de RBR. Dus wordt een makkelijke 1-2quote:Op zondag 27 september 2020 09:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Kwalificeer dan op de hardere band; idioot.
Het is niet alsof dat voor Mercedes dan maar de vraag is of hij door Q2 komt met die betere band.
Ik hoop dat Bottas eens zijn piemel uit zn broek haalt en zn ballen wil laten zien aan Lewis als hij hem inhaalt en dat ze dan allebei eraf tetsen.quote:Op zondag 27 september 2020 09:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Hamilton heeft het iedere race weer over een lastige race en de forse concurrentie... leuke PR gimmick natuurlijk maar verder slaat het nergens op. Mercedes is weer .5-1 seconden sneller per rondje als de RBR. Dus wordt een makkelijke 1-2
En volgend jaar wordt Ocon afgedroogd door Alfons.quote:Op zondag 27 september 2020 08:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar nu ga je in een race (Mugello) Ric. een DNF toedichten die hij niet had en Ocon een positie in de schoot werpen die hij nog nooit gehaald had.
Ook zonder de laatste race slaat de weegschaal behoorlijk door in het voordeel van Ricciardo. Er is een gat tussen beide heren en Ricciardo is in mijn optiek duidelijk de betere. Overklassen wil ik het niet noemen, maar een duidelijk verschil is er zeker.
Leuke fantasie maar hij heeft geen ballen. Dus jammer.quote:Op zondag 27 september 2020 09:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik hoop dat Bottas eens zijn piemel uit zn broek haalt en zn ballen wil laten zien aan Lewis als hij hem inhaalt en dat ze dan allebei eraf tetsen.
Bottas vraagt nog toestemming aan zowel Toto als Lewis of ie mag plassen joh.quote:Op zondag 27 september 2020 09:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik hoop dat Bottas eens zijn piemel uit zn broek haalt en zn ballen wil laten zien aan Lewis als hij hem inhaalt en dat ze dan allebei eraf tetsen.
Hij reed wel met een andere setup dan Verstappen. Met meer downforce, daar waar Verstappen op de zaterdag de setup had aangepast naar minder downforce. Daar kan ook een deel van het tijdsverschil in zitten.quote:Op zondag 27 september 2020 08:22 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hij geeft iig aan dat hij hetzelf niet weet:
https://m.gpupdate.net/nl(...)verschil-verstappen/
Als er auto problemen waren was dit wel gemeld.
Het afstellen van je auto hoort in mijn ogen ook bij de kwaliteiten van een coureur.quote:Op zondag 27 september 2020 09:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij reed wel met een andere setup dan Verstappen. Met meer downforce, daar waar Verstappen op de zaterdag de setup had aangepast naar minder downforce. Daar kan ook een deel van het tijdsverschil in zitten.
https://racingnews365.nl/(...)der-downforce-dan-ik
Precies zoals je zegt. Een deel. Laat dat dan maximaal 0,7 seconden zijn. Wat mij al veel lijkt.quote:Op zondag 27 september 2020 09:18 schreef Starflyer het volgende:
Daar kan ook een deel van het tijdsverschil in zitten.
Was dat het verschil tussen Sainz en Verstappen?quote:Op zondag 27 september 2020 09:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies zoals je zegt. Een deel. Laat dat dan maximaal 0,7 seconden zijn. Wat mij al veel lijkt.
Dan nog heeft Max gewoon weer 0,5 te pakken op zn teamgenoot. Zoals hij eigenlijk altijd wel heeft.
Nee tussen Max en Albon. Structureel een halve seconde. Iets meer zelfs.quote:Op zondag 27 september 2020 09:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Was dat je verschil tussen Sainz en Verstappen?
Weerleg het dan.quote:
Het ging mij om meer dan het maximale. Die overdrijving irriteerde mij.quote:Op zondag 27 september 2020 09:09 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Je bracht de uitspraak dat Max het maximale uit de RB heeft gehaald in twijfel. Of het verschil met Albon nou puur genie van Max is of óók onkunde bij Albon doet er dan even niet toe. Zelfs een sub-par F1 coureur komt niet zomaar op 1,2 sec afstand. Dus als je in dit geval al niet meer kan stellen dat Max er het maximale uit heeft gehaald wanneer dan nog wel zeg.
Ah zo.quote:Op zondag 27 september 2020 09:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee tussen Max en Albon. Structureel een halve seconde. Iets meer zelfs.
Er is volgens mij ook geen overtreffende trap van het maximale toch? Of is dat dat maximalerder of wat?quote:Op zondag 27 september 2020 09:53 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het ging mij om meer dan het maximale. Die overdrijving irriteerde mij.
Ik denk dat hij het maximale eruit heeft gehaald.
het afstellen opzich niet vind ik, dat kan prima een engineer over meedenken. Het omgaan met andere afstelling zodat je sneller bent kenmerrkt dan wel weer een goede coureur ten opzichte van een matigequote:Op zondag 27 september 2020 09:22 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Het afstellen van je auto hoort in mijn ogen ook bij de kwaliteiten van een coureur.
Fixedquote:Op zondag 27 september 2020 09:55 schreef potjecreme het volgende:
Ik had eigenlijk Alonso Hamilton wel naast Verstappen willen zien.
Ik neem aan dat je zelf wel snapt dat ze niet zelf met een steeksleutel aan de gang gaan.quote:Op zondag 27 september 2020 09:56 schreef Ferdii het volgende:
[..]
het afstellen opzich niet vind ik, dat kan prima een engineer over meedenken. Het omgaan met andere afstelling zodat je sneller bent kenmerrkt dan wel weer een goede coureur ten opzichte van een matige
feedback gaat met name over persoonlijke voorrkeuren, balans ed kan een hele hoop uit data gehaald worden, waarbij de engineer adviezen kan gevenquote:Op zondag 27 september 2020 09:58 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je zelf wel snapt dat ze niet zelf met een steeksleutel aan de gang gaan.
Maar voor afstellen heb je feedback nodig. Daar in kun je als coureur echt wel verschil maken.
Ik niet.quote:Op zondag 27 september 2020 09:55 schreef potjecreme het volgende:
Ik had eigenlijk Alonso wel naast Verstappen willen zien.
Ziedend!!quote:Op zondag 27 september 2020 10:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik niet.
Ik hoop dat die zak hooi zo snel mogelijk weer uit de F1 verdwenen is
Nee, viesmadquote:
Ook dat ja. Goedemorgenquote:
Als ze alleen op data afgaan hadden beide coureurs wel de zelfde afstelling. Als Verstappen zegt dat hij voor meer of minder vleugel wil, dan krijgt hij dat. En natuurlijk gaat dat in overleg met je engineer, maar je hebt coureurs die elk verschil merken en coureurs die niet eens weten dat ze lekker band hebben.quote:Op zondag 27 september 2020 10:00 schreef Ferdii het volgende:
[..]
feedback gaat met name over persoonlijke voorrkeuren, balans ed kan een hele hoop uit data gehaald worden, waarbij de engineer adviezen kan geven
Het gaat niet alleen om de afstelling van de auto, maar vooral om de ontwikkeling van de auto. Het opbouwen van chassis, ophanging, rake enz. gaat ook in samenspraak met de coureur. En ja, daarin heeft Max meer in te brengen dan Albon.quote:Op zondag 27 september 2020 10:00 schreef Ferdii het volgende:
[..]
feedback gaat met name over persoonlijke voorrkeuren, balans ed kan een hele hoop uit data gehaald worden, waarbij de engineer adviezen kan geven
Vond met Jos toen mooi toen hij die LMP2 Porsche voor het eerst reed als test voordat ze meededen aan het WEC samen met van Merkensteijn.quote:Op zondag 27 september 2020 10:05 schreef BroesWillems het volgende:
maar je hebt coureurs die elk verschil merken en coureurs die niet eens weten dat ze lekker band hebben.
Jos had een erg goed wagengevoel en was goed in de regen idd.quote:Op zondag 27 september 2020 10:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Vond met Jos toen mooi toen hij die LMP2 Porsche voor het eerst reed als test voordat ze meededen aan het WEC samen met van Merkensteijn.
Toen hadden de monteurs van Porsche expres 5 dingen niet optimaal afgesteld, zodat de coureurs rustig konden wennen aan de auto.
Jos reed 3 rondjes, kwam binnen en zei dit dat zo en zo moet aangepast worden. En dat bleken dus precies die 5 punten te zijn.
Z’n losse handjes en opvliegerige gedrag buiten beschouwing latende, maar Jos is/was wel een baasje hoor. Heeft ook veel kennis overgedragen op zoonlief. En ontiegelijk veel tijd en energie in de carriere van Max gestoken.quote:Op zondag 27 september 2020 10:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Vond met Jos toen mooi toen hij die LMP2 Porsche voor het eerst reed als test voordat ze meededen aan het WEC samen met van Merkensteijn.
Toen hadden de monteurs van Porsche expres 5 dingen niet optimaal afgesteld, zodat de coureurs rustig konden wennen aan de auto.
Jos reed 3 rondjes, kwam binnen en zei dit dat zo en zo moet aangepast worden. En dat bleken dus precies die 5 punten te zijn.
Dat betaalt zich nu uitquote:Op zondag 27 september 2020 10:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Z’n losse handjes en opvliegerige gedrag buiten beschouwing latende, maar Jos is/was wel een baasje hoor. Heeft ook veel kennis overgedragen op zoonlief. En ontiegelijk veel tijd en energie in de carriere van Max gestoken.
Zeker. Overwinning in Spanje toen met Jos erbij was voor mij het sportmoment van het jaar. Zo trots als een pauw als Jos was. En terecht.quote:Op zondag 27 september 2020 10:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Z’n losse handjes en opvliegerige gedrag buiten beschouwing latende, maar Jos is/was wel een baasje hoor. Heeft ook veel kennis overgedragen op zoonlief. En ontiegelijk veel tijd en energie in de carriere van Max gestoken.
Daarom spreekt het ook niet in het voordeel van Vettel dat hij in jaar zes van zijn dienstverband bij Ferrari een auto heeft waar hij niet mee overweg kan.quote:Op zondag 27 september 2020 10:05 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de afstelling van de auto, maar vooral om de ontwikkeling van de auto. Het opbouwen van chassis, ophanging, rake enz. gaat ook in samenspraak met de coureur. En ja, daarin heeft Max meer in te brengen dan Albon.
ook daar zie je wel het verschil tussen Kimi als teammaat of Leclercquote:Op zondag 27 september 2020 10:30 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Daarom spreekt het ook niet in het voordeel van Vettel dat hij in jaar zes van zijn dienstverband bij Ferrari een auto heeft waar hij niet mee overweg kan.
Laatste jaar (dit jaar dus) lijkt de auto Leclerc beter te liggen. Verschil is dan ook erg doorgeslagen in het voordeel van de Monagask. Vettel vertrekt na dit seizoen, dus hem zal de verdere ontwikkeling van de Ferrari een worst wezen.quote:Op zondag 27 september 2020 10:30 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Daarom spreekt het ook niet in het voordeel van Vettel dat hij in jaar zes van zijn dienstverband bij Ferrari een auto heeft waar hij niet mee overweg kan.
Waarom niet? Dat een rijder als Verstappen om bepaalde zaken heen kan sturen is mooi, maar wellicht is hij nog sneller als het in de auto zelf als verbeterd wordt.quote:Op zondag 27 september 2020 09:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Weerleg het dan.
Een auto kan de ene coureur beter liggen dan de andere coureur. De ene coureur heeft andere voorkeuren wensen dan de andere coureur. Als jij denkt dat Albon net zoveel in de melk te brokkelen heeft als Verstappen, dan ben je erg naïef.
is gewoon slim. Bottas werd dat wel verteld dat hij Max geen slipstream moest geven, maar toen was het al te laatquote:Op zondag 27 september 2020 10:42 schreef Nattekat het volgende:
Verstappen heeft een tow van Bottas gekregen.
Omdat je je auto bouwt, om je nummer 1 coureur.quote:Op zondag 27 september 2020 10:36 schreef Fer het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat een rijder als Verstappen om bepaalde zaken heen kan sturen is mooi, maar wellicht is hij nog sneller als het in de auto zelf als verbeterd wordt.
Een mindere rijder kan daarin soms goede feedback geven.
Ja de verdere ontwikkeling van de auto zal hem ongetwijfeld worst wezen maar Vettel is natuurlijk wel betrokken geweest bij de ontwikkeling van de huidige auto en de keuzes die daarbij gemaakt zijn. Ik denk niet dat Ferrari een rijder voor 42 miljoen op de loonlijst zet om vervolgens al zijn wensen te negeren en een andere richting uit te gaan. Daarom is het presteren van Vettel heel pijnlijk en zijn er geen excuses voor om zo om je oren gereden te worden door Leclerc. Als Racing Point had ik hem nooit genomen.quote:Op zondag 27 september 2020 10:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Laatste jaar (dit jaar dus) lijkt de auto Leclerc beter te liggen. Verschil is dan ook erg doorgeslagen in het voordeel van de Monagask. Vettel vertrekt na dit seizoen, dus hem zal de verdere ontwikkeling van de Ferrari een worst wezen.
Maar ik had verwacht dat vorig seizoen Vettel nog wel de overhand zou hebben. Echter is Vettel heel kieskeurig in welke auto hij snel kan zijn.
deze Ferrari is sowieso brandhout dus vraag me af of ze uberhaupt wel naar de coureurs geluisterd hebben maar Leclerc is wel de #1 van het team dus met @tja77 eens dat die bepalend is en Vettel dus niet meer.quote:Op zondag 27 september 2020 10:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja de verdere ontwikkeling van de auto zal hem ongetwijfeld worst wezen maar Vettel is natuurlijk wel betrokken geweest bij de ontwikkeling van de huidige auto en de keuzes die daarbij gemaakt zijn. Ik denk niet dat Ferrari een rijder voor 42 miljoen op de loonlijst zet om vervolgens al zijn wensen te negeren en een andere richting uit te gaan. Daarom is het presteren van Vettel heel pijnlijk en zijn er geen excuses voor om zo om je oren gereden te worden door Leclerc. Als Racing Point had ik hem nooit genomen.
En die is 1,2 seconde waard?quote:Op zondag 27 september 2020 10:42 schreef Nattekat het volgende:
Verstappen heeft een tow van Bottas gekregen.
Nee, wel een halve. Precies genoeg om voor Bottas te komen.quote:Op zondag 27 september 2020 11:01 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
En die is 1,2 seconde waard?
quote:Op zondag 27 september 2020 11:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, wel een halve. Precies genoeg om voor Bottas te komen.
0,2 tot 0,3 sec.quote:Op zondag 27 september 2020 11:01 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
En die is 1,2 seconde waard?
Die gast begint een beetje een karikatuur van zichzelf te worden. Zo goed en dan alsnog jezelf op voorhand denken te moeten indekken? Net zoals het voorspelbare 'tyre problems' om dan krek een snelste ronde neer te zetten.quote:Op zondag 27 september 2020 11:01 schreef Rianne84 het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)n-bottas-halen-me-in
Ja tuurlijk Lewis. Er komt gewoon in lap 1 een safety car dan wel rode vlag, iedereen gratis van rood naar geel en we hebben weer get in there Lewis, best crowd, it was a tough race, blabla.
7 tiende verschil met Albon is nog te groot.quote:Op zondag 27 september 2020 11:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zijn hele eerste sector was 0,3 sec. sneller dan z’n run ervoor. Dan geloof ik niet dat die tow hem 0,5 sec. heeft opgeleverd.quote:Op zondag 27 september 2020 11:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heeft niets met de voorkeur van de coureur te maken imho. De aero was afgestemd op een krachtigere motor. Nu dat niet het geval is, is de karakteristiek van die auto anders. Teveel drag en instabiliteit.quote:Op zondag 27 september 2020 10:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
deze Ferrari is sowieso brandhout dus vraag me af of ze uberhaupt wel naar de coureurs geluisterd hebben maar Leclerc is wel de #1 van het team dus met @:tja77 eens dat die bepalend is en Vettel dus niet meer.
Dat verklaart vooral snelle bochten, ook in de langzame bochten missen ze die stabiliteit.quote:Op zondag 27 september 2020 11:08 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Heeft niets met de voorkeur van de coureur te maken imho. De aero was afgestemd op een krachtigere motor. Nu dat niet het geval is, is de karakteristiek van die auto anders. Teveel drag en instabiliteit.
Halve seconde?quote:Op zondag 27 september 2020 11:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nope, geen halve second.quote:Op zondag 27 september 2020 11:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je ontwikkelt een auto waarmee je coureur het snelste rondgaat. De ene coureur heeft daarbij andere wensen dan andere. Want ook rijstijlen verschillen per coureur.quote:Op zondag 27 september 2020 11:08 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Heeft niets met de voorkeur van de coureur te maken imho. De aero was afgestemd op een krachtigere motor. Nu dat niet het geval is, is de karakteristiek van die auto anders. Teveel drag en instabiliteit.
Ik ben er inmiddels achter hoe het werkt. De mate waarin Lewis van tevoren roept dat ie er slecht voor staat is gelijk aan de overmacht waarmee die gaat winnen. Heeft Wolff inmiddels ook al geroepen dat RBR de "absolute favoriet" is?quote:Op zondag 27 september 2020 11:01 schreef Rianne84 het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)n-bottas-halen-me-in
Ja tuurlijk Lewis. Er komt gewoon in lap 1 een safety car dan wel rode vlag, iedereen gratis van rood naar geel en we hebben weer get in there Lewis, best crowd, it was a tough race, blabla.
Nee, maar als Mercedes hier een 1-2 pakt kun je er donder op zeggen dat Toto na de race roept dat RB snel dichterbij komt.quote:Op zondag 27 september 2020 11:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik ben er inmiddels achter hoe het werkt. De mate waarin Lewis van tevoren roept dat ie er slecht voor staat is gelijk aan de overmacht waarmee die gaat winnen. Heeft Wolff inmiddels ook al geroepen dat RBR de "absolute favoriet" is?
Maar dat wil niet zeggen dat de auto daar dan ook volledig aan voldoet als de aero karakteristieken anders blijken uit te vallen, zoals bij de RBR.quote:Op zondag 27 september 2020 11:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je ontwikkelt een auto waarmee je coureur het snelste rondgaat. De ene coureur heeft daarbij andere wensen dan andere. Want ook rijstijlen verschillen per coureur.
Testbank, sim- en windtunnel resultaten zeggen wel iets natuurlijk. Maar hoe een auto presteert op de baan is wat anders.quote:Op zondag 27 september 2020 11:22 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Maar dat wil niet zeggen dat de auto daar dan ook volledig aan voldoet als de aero karakteristieken anders blijken uit te vallen, zoals bij de RBR.
begrijp ik maar het principe dat je meer naar je eerste coureur luistert dan naar de 2e is overal zoquote:Op zondag 27 september 2020 11:08 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, dan is dat veel kleiner.quote:Op zondag 27 september 2020 11:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Testbank, sim- en windtunnel resultaten zeggen wel iets natuurlijk. Maar hoe een auto presteert op de baan is wat anders.
Zet Albon en Max in de Mercedes, en het gat zal geen 1,2 sec. per ronde zijn verwacht ik.
Dat klopt.quote:Op zondag 27 september 2020 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
begrijp ik maar het principe dat je meer naar je eerste coureur luistert dan naar de 2e is overal zo
Was dat met vrouwen ook maar zoquote:Op zondag 27 september 2020 11:32 schreef Starflyer het volgende:
Hoe beter de auto, hoe kleiner het gat.
quote:Op zondag 27 september 2020 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
if you no longer go for a gap you are no longer a racing driver
True, maar als Albon tegen Newey roept ik wil dit, en Verstappen roept ik wil dat. Naar wiens wensen zal de auto ontwikkelt worden denk je? De RB is een matige auto, maar wel eentje op maat voor Verstappen. Ik denk echt dat er circuits zijn dat er andere auto’s (behalve de Mercs) een stuk sneller zijn.quote:Op zondag 27 september 2020 11:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, dan is dat veel kleiner.
Dat zie je ook wel aan Perez en Stroll in vergelijking met vorig jaar. Hoe beter de auto, hoe kleiner het gat.
Een stuk sneller niet, marginaal misschien wel op low downforce circuitsquote:Op zondag 27 september 2020 11:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
True, maar als Albon tegen Newey roept ik wil dit, en Verstappen roept ik wil dat. Naar wiens wensen zal de auto ontwikkelt worden denk je? De RB is een matige auto, maar wel eentje op maat voor Verstappen. Ik denk echt dat er circuits zijn dat er andere auto’s (behalve de Mercs) een stuk sneller zijn.
Een paar tienden per ronde vind ik niet marginaal.quote:Op zondag 27 september 2020 11:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Een stuk sneller niet, marginaal misschien wel op low downforce circuits
Onzin. Was 0.3 seconde waardquote:Op zondag 27 september 2020 11:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat bepalen we zelf wel.quote:Op zondag 27 september 2020 11:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee joh gek, ik ben 47.
Dat moet je niet willen.
Ik vind je op de foto's zo jong uitzien😮quote:Op zondag 27 september 2020 11:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee joh gek, ik ben 47.
Dat moet je niet willen.
Ja precies en dan geven ze alles op voor rechte lijn snelheid, zoals de Renault doet om nog punten te kunnen pakken.quote:Op zondag 27 september 2020 11:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Een stuk sneller niet, marginaal misschien wel op low downforce circuits
Rooibos haalde een a4tje uit z'n broekzak. Famke Louisequote:
Albon DoD bevestigd!quote:
Anders kunnen er Japanners in het ziekenhuis belanden en niet door Corona......quote:Op zondag 27 september 2020 12:06 schreef Rianne84 het volgende:
Jos ook in Sochi, dus hoop voor Honda dat de motor het blijft doen
Het is te lang geleden inderdaad. Mooie tv, drama in het underdogkampquote:Op zondag 27 september 2020 12:09 schreef Symphonic het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat Lewis er door Bottas wordt afgetikt.
Bottas gaat liever stilstaan dan dat dat gebeurt.quote:Op zondag 27 september 2020 12:09 schreef Symphonic het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat Lewis er door Bottas wordt afgetikt.
Stoeltje voor 2021 confirmed.quote:Op zondag 27 september 2020 12:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Albon DoD bevestigd! 4 inhaalacties buitenom op wat Alfa's, Williams en een Ferrari, en Horner kan constateren dat de race-craft geweldig was.
door bovenmatig alcoholgebruik?quote:Op zondag 27 september 2020 12:09 schreef DKUp het volgende:
[..]
Anders kunnen er Japanners in het ziekenhuis belanden en niet door Corona......
Hij laat zich liever inhalen door the best of the rest inderdaad.quote:Op zondag 27 september 2020 12:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bottas gaat liever stilstaan dan dat dat gebeurt.
Of achteruit rijdenquote:Op zondag 27 september 2020 12:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bottas gaat liever stilstaan dan dat dat gebeurt.
Van Josquote:Op zondag 27 september 2020 12:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
door bovenmatig alcoholgebruik?
Yup, maar als het meezit kan een late hem duur te komen staan.quote:Op zondag 27 september 2020 12:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
Lewis zal wel wegkomen met een vroege safety car.
Die kans is wel groot. Lewis loopt nu al te janken dat hij door Max en/of Valtteri zal worden ingehaald.quote:Op zondag 27 september 2020 12:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
Lewis zal wel wegkomen met een vroege safety car.
Volgens mij een typisch Brits trekje, want die Britse F2-coureurs kunnen er ook wat van met hun gejankquote:Op zondag 27 september 2020 12:13 schreef DKUp het volgende:
[..]
Die kans is wel groot. Lewis loopt nu al te janken dat hij door Max en/of Valtteri zal worden ingehaald.
“Schaatsen is geen sport.”quote:Op zondag 27 september 2020 12:13 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ja leuk die personen in de studio die er geen kut van begrijpen.
Zeg je nou dat Van Lennep er niks van snapt?quote:Op zondag 27 september 2020 12:13 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ja leuk die personen in de studio die er geen kut van begrijpen.
Albon jankt niet zoveel.quote:Op zondag 27 september 2020 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij een typisch Brits trekje, want die Britse F2-coureurs kunnen er ook wat van met hun gejank
Nee die schaatser met zijn ''zocht''.quote:Op zondag 27 september 2020 12:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zeg je nou dat Van Lennep er niks van snapt?
Zog. En zo raar was het niet wat hij zei.quote:Op zondag 27 september 2020 12:15 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Nee die schaatser met zijn ''zocht''.
Ja, dat was jammerquote:Op zondag 27 september 2020 12:16 schreef DKUp het volgende:
Gijs wil contact maken met Helmut, maar ja Ziggy.
![]()
Betrap Norris en Russell er eigenlijk nooit op.quote:Op zondag 27 september 2020 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij een typisch Brits trekje, want die Britse F2-coureurs kunnen er ook wat van met hun gejank
Jezelf in een underdogpositie zetten en janken dat het moeilijk is/zal worden.quote:Op zondag 27 september 2020 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelukkig nietquote:Op zondag 27 september 2020 12:17 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Betrap Norris en Russell er eigenlijk nooit op.
En die tot ad hals dicht moet zitten las ik. Dus HAM kan ook zijn tattoo's niet meer showenquote:Op zondag 27 september 2020 12:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelukkig niet
Daarnaast geen gekke T-shirts meer op het podium, want de coureurs moeten verplicht in hun raceoverall verschijnen bij de ceremonie.
Was ondertiteling, dus waarschijnlijk eerder vandaag opgenomen.quote:Op zondag 27 september 2020 12:16 schreef DKUp het volgende:
Gijs wil contact maken met Helmut, maar ja Ziggy.
![]()
Dat was wel duidelijk ja. Of eerder dit weekend.quote:Op zondag 27 september 2020 12:22 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Was ondertiteling, dus waarschijnlijk eerder vandaag opgenomen.
Moest na de race van spanje zowat huilenquote:Op zondag 27 september 2020 12:18 schreef DKUp het volgende:
Ik vind Albon meer janken dan Norris en Russell eigenlijk.
Kun je mooi het wk fietsen kijken.quote:Op zondag 27 september 2020 12:27 schreef PzKpfw het volgende:
Ach ja voor de eerste bocht is Bottas er alweer voorbij en is het gewoon weer 1-2 Mercedes.
Qua wielrennen kijk ik alleen de Tour.quote:Op zondag 27 september 2020 12:28 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Kun je mooi het wk fietsen kijken.
Dat zou iedereen hebben op deze baanquote:Op zondag 27 september 2020 12:34 schreef BroesWillems het volgende:
Alleen Lewis Hamilton kan overtuigend pole pakken en direct in het interview zeggen dat hij de verkeerde startpositie heeft.
Heeft die ook.quote:Op zondag 27 september 2020 12:34 schreef BroesWillems het volgende:
Alleen Lewis Hamilton kan overtuigend pole pakken en direct in het interview zeggen dat hij de verkeerde startpositie heeft.
quote:Op zondag 27 september 2020 12:35 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dat zou iedereen hebben op deze baan
Ja, dan moet geen pole pakken als je daar niet wil starten.quote:
Hij had eigenlijk P20 moeten hebben, maar belandde per ongeluk op polequote:
Max komt kut weg. Bottas probeert in de slipstream te komen maar durft geen actie te maken. Hamilton rijdt gelijk weg. Einde race.quote:Op zondag 27 september 2020 12:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
Bottas gaat gewoon achter Hamilton aan in de slipstream, eigenlijk niet gunstig voor Max. Was vorig jaar ook het geval zie ik net, met Vettel in P3 die de leiding pakt van Leclerc
Neemt niet weg dat pole geen goede plek is om te starten op deze baan.quote:Op zondag 27 september 2020 12:36 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
[..]
Ja, dan moet geen pole pakken als je daar niet wil starten.
quote:Op zondag 27 september 2020 12:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij had eigenlijk P20 moeten hebben, maar belandde per ongeluk op pole
Of niet, wat een onzin. Hou wou pole, anders kwalificeer je daar niet, dat gaat niet perongeluk.quote:Op zondag 27 september 2020 12:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij had eigenlijk P20 moeten hebben, maar belandde per ongeluk op pole
Ja, wat een pech heeft die Hamilton.quote:Op zondag 27 september 2020 12:37 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat pole geen goede plek is om te starten op deze baan.
Je gaat er wel heel serieus op in hequote:Op zondag 27 september 2020 12:37 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Of niet, wat een onzin. Hou wou pole, anders kwalificeer je daar niet, dat gaat niet perongeluk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |