Gescheiden nationale identiteiten staan (verdere) Europese eenwording in de weg.quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:32 schreef Hallojo het volgende:
Waarom zouden mensen Europa per se multicultureel willen maken?
Om zo Europa definitief af te schrijven.quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:32 schreef Hallojo het volgende:
Gevolg zou kunnen zijn massa emigratie (waarschijnlijk doelbewust in de wens voor een multiculturele wereld).quote:Op vrijdag 25 september 2020 17:00 schreef cherrycoke het volgende:
straks is er zoveel geïmporteerd dat zelfs stemmen geen nut meer heeft.
kwestie van tijd voordat onze zorgstaat failliet is, we importeren alleen maar rotzooi en oorlog.
ik heb hier alles, familie, vrienden, huis, werk, ik zou het moeilijk vinden om in onbekend terrein iets nieuws te starten.quote:Op vrijdag 25 september 2020 17:07 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Gevolg zou kunnen zijn massa emigratie (waarschijnlijk doelbewust in de wens voor een multiculturele wereld).
Ik overweeg het ook, maar zou dan kiezen voor een westers land zoals USA.
Oorlogen worden gevoerd door met name de US die in feite overal en alles wat bv de petrodollar wil laten vallen kapot te maken.quote:Op vrijdag 25 september 2020 17:31 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Oeh dat is een interessante stelling. Nooit direct de link gelegd.
Oorlog Irak ging over olie met name. De overige conflicten weet ik weinig vanaf om er iets zinnigs over te zeggen. De vluchtelingenstroom is een gevolg, en die wordt nauwelijks gestopt. Dat is een keuze van Europa. Vanuit economische redenen kun je zeggen dat elke een nieuwe inwoner van Europa een consument is (goed voor het grootkapitaal en bedrijfsleven) en een potentiele arbeider.
De vraag is wie of wat er baat heeft bij de stroom vluchtelingen los van het economische voordeel, daar ben ik benieuwd naar..Maar dat er iets op de achtergrond speelt is een gevoel, bewijs is er niet.
Waarom ik deze ingeving kreeg was omdat ik vanuit een helicopterview naar Europa keek, en de grenslijn te bekijken van landen die grenzen aan Europa.quote:Op vrijdag 25 september 2020 17:31 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Oeh dat is een interessante stelling. Nooit direct de link gelegd.
Oorlog Irak ging over olie. De overige conflicten weet ik weinig vanaf om er iets zinnigs over te zeggen. De vluchtelingenstroom is een gevolg, en die wordt nauwelijks gestopt. Dat is een keuze van Europa. Vanuit economische redenen kun je zeggen dat elke een nieuwe inwoner van Europa een consument is (goed voor het grootkapitaal en bedrijfsleven) en een potentiele arbeider.
De vraag is wie of wat er baat heeft bij de stroom vluchtelingen los van het economische voordeel, daar ben ik benieuwd naar..Maar dat er iets op de achtergrond speelt is een gevoel, bewijs is er niet.
Zeer opmerkelijk, zo niet toevallig? Begrijp je zelf wel wat je schrijft? En grenzen die landen aan Europa?quote:Op vrijdag 25 september 2020 17:54 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Maar ik vind het ondertussen zeer opmerkelijk -zo niet toevallig- dat het gaat om landen die dus grenzen aan Europa.
Volgens mij begrijp je zelf maar half wat de woorden die je gebruikt, betekenen. Wat is een compromis tussen kapitalisme belangen en de multiculturele eenheid?quote:Je zou natuurlijk ook kunnen denken aan een internationale compromis tussen EU en USA welke vanaf 11 september 2001 werd ingeluid.
Amerika met haar kapitalistische belangen, terwijl Europa graag de beschermheilige speelt en hoeder van de multiculturele eenheid.
Denk dat mijn theorie dus niet een doel op zich is, maar een doel erbij.
Maar diezelfde mensen zitten ook gevangen in Europa.quote:Op vrijdag 25 september 2020 17:54 schreef TitusPullo het volgende:
Europa is al multicultureel. De oorlogen in het Midden-Oosten zijn mede het gevolg van het feit dat de westerse mogendheden er eerder de natiestaat hebben geïntroduceerd, wat betekent dat mensen die nauwelijks iets met elkaar gemeen hebben gevangen zitten in één land.
Het spijt me dat ik geen antwoord in FvD-koeterwaals voor je heb.
Waarom?quote:Op vrijdag 25 september 2020 18:03 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Maar diezelfde mensen zitten ook gevangen in Europa.
Hier staat niets.quote:Water bij de wijn is nog steeds wijn, wijn bij het water is ook wijn. Kortom, het zal nooit meer water blijven.
Je kan geen problemen oplossen als je problemen gaat verplaatsen.
Stort je EU-subsidie maar weer terug.quote:Elk land moet in staat zijn de problemen zelf op te lossen hoe moeilijk dat ook is.
Wat heeft dit met de rest van je betoog te maken?quote:Want de geschiedenis heeft al te vaak bewezen dat als de mens zich met een minder ontwikkelde beschaving bemoeit, -hoe goed ze ook zijn bedoelt- de gevolgen altijd rampzalig zijn. En het is zelfs nog moeilijker om filosofisch te zijn als je oog in oog staat met menselijk leed.
Het is net zo verknipt als dat filmpje met Omzigt.quote:Groetjes namens de FvD
blijf maar weg hierquote:Op vrijdag 25 september 2020 18:14 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Waarom?
[..]
Hier staat niets.
[..]
Stort je EU-subsidie maar weer terug.
[..]
Wat heeft dit met de rest van je betoog te maken?
[..]
Het is net zo verknipt als dat filmpje met Omzigt.
Laat me raden:quote:Op vrijdag 25 september 2020 18:03 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Maar diezelfde mensen zitten ook gevangen in Europa.
Water bij de wijn is nog steeds wijn, wijn bij het water is ook wijn. Kortom, het zal nooit meer water blijven.
Je kan geen problemen oplossen als je problemen gaat verplaatsen.
Elk land moet in staat zijn de problemen zelf op te lossen hoe moeilijk dat ook is.
Want de geschiedenis heeft al te vaak bewezen dat als de mens zich met een minder ontwikkelde beschaving bemoeit, -hoe goed ze ook zijn bedoelt- de gevolgen altijd rampzalig zijn. En het is zelfs nog moeilijker om filosofisch te zijn als je oog in oog staat met menselijk leed.
Groetjes namens de FvD
Helaas, ik ben een sado-masochist.quote:Op vrijdag 25 september 2020 18:20 schreef Viesdik het volgende:
[..]
blijf maar weg hierdoe je mij en jezelf een plezier mee
Aangezien dit BNW is, zouden onhoudbare natiestaten met dus een gemakkelijk excuus voor verdere westerse interventie niet van meet af aan de opzet geweest kunnen zijn?quote:Op vrijdag 25 september 2020 17:54 schreef TitusPullo het volgende:
De oorlogen in het Midden-Oosten zijn mede het gevolg van het feit dat de westerse mogendheden er eerder de natiestaat hebben geïntroduceerd, wat betekent dat mensen die nauwelijks iets met elkaar gemeen hebben gevangen zitten in één land.
Daar is naar ik begrepen heb een ander, specifiek subforum voor hier.quote:Op vrijdag 25 september 2020 18:22 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Helaas, ik ben een sado-masochist.
Uiteraard: alles hangt samen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 18:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Aangezien dit BNW is, zouden onhoudbare natiestaten met dus een gemakkelijk excuus voor verdere westerse interventie niet van meet af aan de opzet geweest kunnen zijn?
Daar heb ik het te bont gemaakt.quote:Op vrijdag 25 september 2020 18:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Daar is naar ik begrepen heb een ander, specifiek subforum voor hier.
Laat me raden:quote:
ik denk dat jij wordt ingehuurd door soros om even lekker het vuurtje aan te wakkern net als blmquote:Op vrijdag 25 september 2020 18:21 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Laat me raden:
- trump is geweldig
- Erdogan, Poetin, Bolsenaro en Duterte ook prima leiders
- brexit een prima idee
- Corona maar een griepje
- milieuproblemen een hoax
Soros, top werkgeverquote:Op vrijdag 25 september 2020 19:57 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
ik denk dat jij wordt ingehuurd door soros om even lekker het vuurtje aan te wakkern net als blm
Als dat aan mij gericht was. Puur naar de feiten kijkende van alle conflicten die het westen hebben gehad met andere landen na die tijd. Die feiten geven precies 1 op 1 die modus operandi weer die de CIA zelf heeft omschreven. Blijkbaar kan het dus wel. Je weet alleen niet hoe ze het voor mekaar krijgen dat is wat anders.quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit zou dan over een tijd van verschillende decennia regeringen in verschillende landen met verschillende politieke partijen een geheime onderliggende agenda zijn geweest, die altijd geheim is gebleven.......
Wat denk je zelf?
top krijg je ook pensioen?quote:
Wie zit er dan achter? De CIA?quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:29 schreef I-O het volgende:
[..]
Als dat aan mij gericht was. Puur naar de feiten kijkende van alle conflicten die het westen hebben gehad met andere landen na die tijd. Die feiten geven precies 1 op 1 die modus operandi weer die de CIA zelf heeft omschreven. Blijkbaar kan het dus wel. Je weet alleen niet hoe ze het voor mekaar krijgen dat is wat anders.
Operatie Northwoods omvatte niet het vermoorden van eigen burgers. Bovendien was Northwoods logisch: ze wilden Cuba aanvallen, dus moest de schijn worden gewekt dat Cuba achter de aanvallen zat.quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:03 schreef I-O het volgende:
Helemaal niet ondenkbaar of alleen theorie. CIA documenten geven zelf al aan hoe ze zelf de eigen burgers wilden vermoorden en de schuld hiervan in de schoenen van Cuba wilden gaan schuiven. Zodat ze een oorlog konden beginnen. De feiten alleen al wijzen zeer sterk erop dat precies deze tactiek tientallen malen werd gebruikt bij talloze conflicten en oorlogen van na die tijd.
Dan ga je uit van volledige autonomie van landsbestuur, dat het niet onderhevig zou zijn aan andere machten, overkoepelende internationale organen, verdragen/wetgeving en de drijvende krachten daarachter. Ik denk dat dit alles best en vrij evident ter discussie staat.quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit zou dan over een tijd van verschillende decennia regeringen in verschillende landen met verschillende politieke partijen een geheime onderliggende agenda zijn geweest, die altijd geheim is gebleven.......
Wat denk je zelf?
Ja denk dat. Ik denk ook weleens wat.quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:49 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dan ga je uit van volledige autonomie van landsbestuur, dat het niet onderhevig zou zijn aan andere machten, overkoepelende internationale organen, verdragen/wetgeving en de krachten daarachter. Ik denk dat dit alles best en vrij evident ter discussie staat.
Hoe kom je daar dan weer bij? Even los van dat je met "fatsoenlijk" eigenlijk al ondeugdelijke verkiezingen - wat je vrij breed zou kunnen oprekken - uitsluit.quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:53 schreef Lospedrosa het volgende:
een fatsoenlijke verkiezing beïnvloeden lukt vaak al niet,
Natuurlijk, vanaf 57 jaar en inflatie proof. Maar ja, soros, Gates, hebben met moderna natuurlijk ook een prima tent neergezet. Jammer dat epstein weg is, dat waren nog eens tijden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:31 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
top krijg je ook pensioen?
Het is geroeptoeter zonder enige onderbouwing.quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hoe kom je daar dan weer bij? Even los van dat je met "fatsoenlijk" eigenlijk al ondeugdelijke verkiezingen - wat je vrij breed zou kunnen oprekken - uitsluit.
MH-17 vertrouw ik soms ook niet helemaal.quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:03 schreef I-O het volgende:
Helemaal niet ondenkbaar of alleen theorie. CIA documenten geven zelf al aan hoe ze zelf de eigen burgers wilden vermoorden en de schuld hiervan in de schoenen van Cuba wilden gaan schuiven. Zodat ze een oorlog konden beginnen. De feiten alleen al wijzen zeer sterk erop dat precies deze tactiek tientallen malen werd gebruikt bij talloze conflicten en oorlogen van na die tijd.
Tja het zijn dan ook geen russische/russisch geleide organisaties waarin Nederlandse bestuurders na ambtstermijnen zeer royaal betaalde prestigieuze baantjes krijgen toegeschoven, noch zijn het top/bestuursfuncties in het russische zakenleven..quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is geroeptoeter zonder enige onderbouwing.
Russen hebben van alles geprobeerd en gefaald qua beïnvloeding.
POL / Ik hou van Trumpquote:Op vrijdag 25 september 2020 18:41 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Laat me raden:
- trump is geweldig (nee)
Coudenhove-Kalergi plan.quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:32 schreef Hallojo het volgende:
Kan je deze (antisemitische) omvolkingstheorie een beetje samenvatten voor de onwetende maar mogelijk geïnteresseerde lezer?quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Coudenhove-Kalergi plan.
Google het.
Kortst mogelijke samenvatting:quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kan je deze (antisemitische) omvolkingstheorie een beetje samenvatten voor de onwetende maar mogelijk geïnteresseerde lezer?
Ja, hier hebben we wat aan hoor. Zal ik het maar proberen? Dan mag jij zeggen of het een beetje gelukt is.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Kortst mogelijke samenvatting:
Het blanke ras is de klos.
Kort samengevat: Alle rassen zullen in de toekomst vermengd worden, geholpen door een steeds kleiner wordende wereld. Daar is geen beleid voor nodig, maar dat is gewoon wat er gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kan je deze (antisemitische) omvolkingstheorie een beetje samenvatten voor de onwetende maar mogelijk geïnteresseerde lezer?
Nope, door Griebels natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:56 schreef sp3c het volgende:
zijn die conflicten uberhaupt door het Westen gecreeert?
Ik denk dat ze gewoon en zo heterogeen mogelijk samenleving willen, zodat er straks nauwelijks meer sprake is van verschillende etniciteiten, niet zo zeer dat ze de witte Europeanen willen treffen, want wat dat zou daar het motief van zijn?quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Kortst mogelijke samenvatting:
Het blanke ras is de klos.
Wat zou uberhaupt het doel van heterogeniteit dan wel moeten zijn? En zou dat niet iets minder omslachtig gerealiseerd kunnen worden dan op supranationaal niveau, over de eeuwen heen, zaakjes te plannen in de hoop dat het ook allemaal maar zo gaat gebeuren?quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:58 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gewoon en zo heterogeen mogelijk samenleving willen, zodat er straks nauwelijks meer sprake is van verschillende etniciteiten, niet zo zeer dat ze de witte Europeanen willen treffen, want wat dat zou daar het motief van zijn?
Wat ik al zei, het uiteindelijk mengen van alle volkeren, en daarmee uitbannen van etnische diversiteit. Dat gebeurt natuurlijk niet in een of twee generaties.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat zou uberhaupt het doel van heterogeniteit dan wel moeten zijn?
En wie zijn de 'ze' die dat willen? En in welke batcave komen zij samen?quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:05 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat ik al zei, het uiteindelijk mengen van alle volkeren, en daarmee uitbannen van etnische diversiteit. Dat gebeurt natuurlijk niet in een of 2 generaties.
Batcave ?quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En wie zijn de 'ze' die dat willen? En in welke batcave komen zij samen?
Oh, die 'ze' werken alleen met Skype nu, met corona?quote:
De relevantie van je vraag ten aanzien van het onderwerp ontgaat me volledig. Er is zoveel achterkamertjespolitiek waar wij geen weet van hebben, dat zie je zelfs op nationaal niveau. Waarom zou het volgens jou relevant zijn op welke locaties die achterkamertjespolitiek precies bedreven wordt?quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh, die 'ze' werken alleen met Skype nu, met corona?
Wat mij dan weer ontgaat is waarom 'ze' heterogeniteit willen nastreven. Al dan niet vanuit een batcave in de sigarenrook.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:15 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
De relevantie van je vraag ten aanzien van het onderwerp ontgaat me volledig. Er is zoveel achterkamertjespolitiek waar wij geen weet van hebben, dat zie je zelfs op nationaal niveau. Waarom zou het jou relevant zijn op welke locaties die achterkamertjespolitiek precies bedreven wordt?
hij vraagt zich af wie die mysterieuze groep mensen die schijnbaar de hele wereld regelen zijn en waar ze samenkomen en/of hoe ze dingen bespreken zonder direct op de voorpagina's terecht te komenquote:Op zaterdag 26 september 2020 12:15 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
De relevantie van je vraag ten aanzien van het onderwerp ontgaat me volledig. Er is zoveel achterkamertjespolitiek waar wij geen weet van hebben, dat zie je zelfs op nationaal niveau. Waarom zou het jou relevant zijn op welke locaties die achterkamertjespolitiek precies bedreven wordt?
Het is een theorie, en ik heb dit reeds toegelicht.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat mij dan weer ontgaat is waarom 'ze' heterogeniteit willen nastreven.
Vind je dit nou echt zó gevat dat je het meermaals moet posten?quote:Al dan niet vanuit een batcave in de sigarenrook.
Niet gevat, lijkt me wel passend in het BNW-wereldbeeld. Zo'n duistere grot ergens die van binnen is voorzien van een enorme interactieve wereldkaart, computers met de beste technische snufjes, allerlei spionageaparatuur, en een riante lounge waar 'ze' onder het genot van dure whisky en sigaren de ondergang van het blanke ras bespreken.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:18 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het is een theorie, en ik heb dit reeds toegelicht.
[..]
Vind je dit nou echt zó gevat dat je het meermaals moet posten?
Dat is een vereiste voor een BNW'er: de joden overal de schuld van geven.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:18 schreef FlippingCoin het volgende:
Denk dat de joden hier sowieso wel achter zitten.
Soros maakt het ze ook wel erg makkelijk.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is een vereiste voor een BNW'er: de joden overal de schuld van geven.
Wat vooral makkelijk is, is joden overal de schuld van geven omdat je zelf een rotleven hebt.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Soros maakt het ze ook wel erg makkelijk.
Met een doorgang naar een diepere grot waar allerlei pedofiele lusten botgevierd kunnen worden. Vermoeid van al die complotten smeden moet er natuurlijk ook stoom afgeblazen worden.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet gevat, lijkt me wel passend in het BNW-wereldbeeld. Zo'n duistere grot ergens die van binnen is voorzien van een enorme interactieve wereldkaart, computers met de beste technische snufjes, allerlei spionageaparatuur, en een riante lounge waar 'ze' onder het genot van dure whisky en sigaren de ondergang van het blanke ras bespreken.
Oh ja, een een afgodsbeeld van Moloch waar babykonijntjes geofferd worden.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met een doorgang naar een diepere grot waar allerlei pedofiele lusten botgevierd kunnen worden. Vermoeid van al die complotten smeden moet er natuurlijk ook stoom afgeblazen worden.
Ik probeer het even iets kleiner voor je te maken.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij vraagt zich af wie die mysterieuze groep mensen die schijnbaar de hele wereld regelen zijn en waar ze samenkomen en/of hoe ze dingen bespreken zonder direct op de voorpagina's terecht te komen
Ja, en wie zijn 'ze', de lobby'isten, in dit verhaal?quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:24 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik probeer het even iets kleiner voor je te maken.
Geloof je dat er m.b.t. politieke besluitvormingen sprake is van allerlei lobby-processen, welke in meer of mindere mate feitelijke invloed uitoefenen?
Ben je je er dan ook van bewust dat de mate waarin deze lobby zichtbaar is voor het publiek (voorpagina) sterk verschilt van lobby tot lobby? Dit vind je overal terug. Zelfs op kleine schaal, in het bedrijfsleven ervaar ik behoorlijk wat gelobby buiten de officiële besluitvormingskanalen om.
Ik kom normaliter nooit in BNW. Nu weet ik ook waarom, is gewoon een variant op ONZ.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet gevat, lijkt me wel passend in het BNW-wereldbeeld. Zo'n duistere grot ergens die van binnen is voorzien van een enorme interactieve wereldkaart, computers met de beste technische snufjes, allerlei spionageaparatuur, en een riante lounge waar 'ze' onder het genot van dure whisky en sigaren de ondergang van het blanke ras bespreken.
Wie moet je anders de schuld geven?quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat vooral makkelijk is, is joden overal de schuld van geven omdat je zelf een rotleven hebt.
een lobby voor je eigen dingetje is ff wat anders dan met zijn allen proberen 1 bepaalde kant op te bewegenquote:Op zaterdag 26 september 2020 12:24 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik probeer het even iets kleiner voor je te maken.
Geloof je dat er m.b.t. politieke besluitvormingen sprake is van allerlei lobby-processen, welke in meer of mindere mate feitelijke invloed uitoefenen?
Ben je je er dan ook van bewust dat de mate waarin deze lobby zichtbaar is voor het publiek (voorpagina) sterk verschilt van lobby tot lobby? Dit vind je overal terug. Zelfs op kleine schaal, in het bedrijfsleven ervaar ik behoorlijk wat gelobby buiten de officiële besluitvormingskanalen om.
Onz grappigquote:Op zaterdag 26 september 2020 12:26 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik kom normaliter nooit in BNW. Nu weet ik ook waarom, is gewoon een variant op ONZ.
Houdoe.
Mijn hemelse goedheid.quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:09 schreef Viesdik het volgende:
Waarom hoorde we eigenlijk zo weinig over Rusland in de jaren 90?
Vanaf 1991 stortte het sovjet regime in. Er was wat armoede maar niet echt erbarmelijke toestanden volgens mij, maar in 1997 ging het weer een stuk beter met de economie vam dat land.quote:
Een staatsgreep; twee oorlogen in Tsjetsjenië; een economische crisis; de eruptie van het gangsterkapitalisme. Rusland was in de jaren negentig volop in het nieuws.quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:31 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Vanaf 1991 stortte het sovjet regime in. Er was wat armoede maar niet echt erbarmelijke toestanden volgens mij, maar in 1997 ging het weer een stuk beter met de economie vam dat land.
Niet echt veel zorgwekkende dingen gebeurd toch? Corrigeer me dan als je durft.
Tuurlijk!quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:31 schreef I-O het volgende:
Dat is feitelijk wat er nu precies gebeurt. Tegenstanders worden geshamed en zwart gemaakt. En op een hoop gegooid met al het slechte wat kinderen over de tweede wereld oorlog leren uit boeken. Je kunt je afvragen of de selectieve geschiedenislessen op school welicht precies dat doel hebben gehad. Want alles wordt in hun latere leven een Godwin.
Ik denk dat hij iets anders bedoelt met "quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:40 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Tuurlijk!
Het feit blijft ook dat Rusland, van alle deelnemende landen in wo2, het grootst aantal militairen heeft verloren.
Rusland stond destijds dan weliswaar bekend als meedogenloos naar haar militairen en burgers vanwege het communistisch regine. Maar dankzij hen hebben wij onze vrijheid ook te danken.
Zeker.. Maar in mijn optiek minder dan de afgelopen 20 jaar..quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:38 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Een staatsgreep; twee oorlogen in Tsjetsjenië; een economische crisis; de eruptie van het gangsterkapitalisme. Rusland was in de jaren negentig volop in het nieuws.
Is het niet zo dat jij gewoon veel te veel alternatief "alles is een complot" nieuws leest?quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:44 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Zeker.. Maar in mijn optiek minder dan de afgelopen 20 jaar..
En ik leg de focus eigenlijk op de rol van de Eu en media en de wijze waarop nieuws bedreven wordt
Want dat is niet zo?quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:09 schreef Viesdik het volgende:
Ter aanvulling. We merken momenteel natuurlijk ook schermutselingen in landen zoals wit Rusland en Oekraïne (nu wat minder).
Allemaal buurlanden van de EU waar conflicten onstaan die van veel media aandacht genieten.
Ondertussen hetzelfde riedeltje dat Rusland enkel bezig lijkt te zijn met het verspreiden van leugens over het westen via bijvoorbeeld Russia Today.
Waarover?quote:Maar het punt is dat ik de mainstream media in NL en de USA steeds vaker betrap op het verspreiden van onwaarheden.
Bedreiging op welk vlak? Democratie? Stabiliteit? Veiligheid? Welvaart? ... Ben eens concreet.quote:Ik trek gewoon steeds meer de geloofwaardigheid van de EU in twijfel. Want in alle oprechtheid, wat was in de EU het grootste gevaar en bedreiging van de afgelopen 20 jaar? Goedzo, moslim terrorisme.
Omdat je niet bang hoef te zijn voor Russische soldaten aan je deur betekent dat dat je je per definitie geen zorgen hoeft te maken om wat Rusland allemaal uitspookt?quote:En ondertussen lijkt de MSM ook de focus te leggen op Rusland als groot gevaar voor de EU.
Heb jij je ooit echt bedreigd gevoeld door Rusland?
Omdat jij een banaan in je oor had.quote:Waar heeft de media het ook alweer over gehad de laatste 20 jaar?
*uitschakelen politieke tegenstanders
*vergiftigingen
*fake news verspreiders
*invloed op verkiezingen
*invloed op buurlanden
*mh 17
*overvliegende straaljagers
*assad supporter
*flirter met turkije en voormalige sovjet landen
*annexatie krim (terwijl het vroeger altijd bij rusland hoorde)
*gebrek aan democratie
*poetin die zichzelf onrechtmatig herkiesbaar stelt
*subsidie kritische media intrekt en journalisten vermoord
etc etc
Waarom hoorde we eigenlijk zo weinig over Rusland in de jaren 90?
Oké. Wat wil je nou eigenlijk zeggen dan?quote:Maar in hoeverre is Rusland over de afgelopen 30 jaar nu echt een bedreiging geweest?
Ik heb dat niet ervaren! Althans, niet voldoende.
Zeg ik daarmee dat ik blij en gerustgesteld ben met de ontwikkelingen in dat land? Nee! Maar ondertussen hou ik wel van dat land en haar mensen.
@:Jeanne_Darc
Het gaat niet om wat ik geloof.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:06 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Is het niet zo dat jij gewoon veel te veel alternatief "alles is een complot" nieuws leest?
Ik geloof niet zo in de grote Bilderberg - Illuminati - Soros/Gates - Pizzagate Complotten. Ja er zijn ongetwijfeld machten die op de achtergrond belangen verdedigen, maar het idee dat juist machtsgeile, sociopatische, narcistische klootzakken tot de samenwerking in staat zijn die nodig zijn om dergelijke complotten te bewerkstelligen? Ik geloof er niet in. Veel te veel ego's. veel te veel alfa-aapjes.
Uiteindelijk denk ik dat het veel eenvoudiger is en dat Occam's razor nog steeds gewoon opgaat. Verklaar niet door ingewikkeld gedoe wat ook een heel eenvoudige verklaring kan hebben.
- 9-11 was gewoon een moslim-aanslag
- Pim Fortuyn is neergeschoten door een milieu gekkie
- MH17 is per ongeluk door de russen neergeschoten
- Pizza-eters zijn niet in meerderheid pedofielen
20 jaar? Je lijkt het maar over ene jaar of 5 te hebben.quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:09 schreef Viesdik het volgende:
Waar heeft de media het ook alweer over gehad de laatste 20 jaar?
*uitschakelen politieke tegenstanders
*vergiftigingen
*fake news verspreiders
*invloed op verkiezingen
*invloed op buurlanden
*mh 17
*overvliegende straaljagers
*assad supporter
*flirter met turkije en voormalige sovjet landen
*annexatie krim (terwijl het vroeger altijd bij rusland hoorde)
*gebrek aan democratie
*poetin die zichzelf onrechtmatig herkiesbaar stelt
*subsidie kritische media intrekt en journalisten vermoord
Dat ligt vooral aan jezelf dan.quote:Waarom hoorde we eigenlijk zo weinig over Rusland in de jaren 90?
Ik bedoelde ook dat de trend toen werd ingezet. Om minderheden die politiek konden worden benut als zo groot mogelijke slachtoffer af te schilderen. Zodat elk tegengeluid later makkelijk kon worden afgewend.quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:40 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Tuurlijk!
Het feit blijft ook dat Rusland, van alle deelnemende landen in wo2, het grootst aantal militairen heeft verloren.
Rusland stond destijds dan weliswaar bekend als meedogenloos naar haar militairen en burgers vanwege het communistisch regine. Maar dankzij hen hebben wij onze vrijheid ook te danken.
Waarom komt iedereen die voor zichzelf denkt, toch altijd bij dezelfde rancuneuze, meer of minder verbloemde racistische en antisemitische borrelpraat uit?quote:Op zaterdag 26 september 2020 18:29 schreef I-O het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook dat de trend toen werd ingezet. Om minderheden die politiek konden worden benut als zo groot mogelijke slachtoffer af te schilderen. Zodat elk tegengeluid later makkelijk kon worden afgewend.
Waarom heeft de linkse Sovjet-Unie de joden niet genoemd als voornaamste slachtoffers van Auschwitz, en één van de voornaamste groepen slachtoffers bij Babi Yar?quote:Beide technieken worden vandaag door diezelfde linkse media en politiek gebruikt om alleen hun eigen eenzijdige wereldbeeld uit te dragen.
Daar is het al meer dan 30 jaar onrustig, dus wat is je punt?quote:Op zondag 27 september 2020 12:16 schreef Viesdik het volgende:
Heej wat toevallig.. Ook schermutselingen in Armenië. Wie had dat gedacht?
Mooi is inderdaad dat Rusland een nogal multicultureel land isquote:Op maandag 28 september 2020 09:04 schreef TitusPullo het volgende:
Het is trouwens je reinste onzin om te doen alsof Europa de aanjager van de multiculturele versmelting is en daarom een hekel heeft aan Poetin. Poetin is een groter beschermer van de Islam dan welke niet-islamitische Europese politicus ook.
Yep.quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:28 schreef Viesdik het volgende:
We weten dat de afgelopen 20 jaar oorlogen zijn geweest in Europese buurlanden die niet aan onze aandacht zijn ontgaan.
Denk aan Libië, Syrië en Irak.
In hoeverre zou je kunnen en/of durven stellen dat dergelijke conflicten zijn gecreëerd en gecondenseerd om zo met voorbedachte rade een vluchtelingenstroom te verwezenlijken?
Met als doel een multicultureel Europa te maken en de aanval in te zetten op hen die geen begrip kunnen opbrengen voor het leed van vluchtelingen?
Dan heb je namelijk twee vliegen in één klap. Je zet de aanval in op je politieke tegenstanders (de beschermers van de natiestaat) vanuit ethisch besef en je hebt de rechtvaardiging voor een multiculturele eenwording.
Dit staat in het handboek van de NWO? Welk hoofdstuk? Of verzin je het zelf gewoon allemaal terplekke?quote:Op maandag 28 september 2020 13:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Yep.
Een van de doelen van de NWO is herverdeling van welvaart, niet vergroting van welvaart (eerder daling, want climate change etc.).
Dit gebeurt via geldstromen via bijv. de euro, maar ook via het binnenlaten van grote groepen mensen.
Je doet dus drie dingen:
1. Zorg voor grote stromen vluchtelingen en zorgt dat ze vrij kunnen bewegen (EU, VS, open grenzen).
2. Implementeer wetten die in tijden van nood goederen tot gemeengoed verklaren (zie bijv. wetten die krakers beschermen).
3. Laat de economie imploderen zodat veel mensen zonder inkomen, onderdak, reserves en dergelijke komen te zitten, zodat alle goederen wel herverdeeld moeten worden zodat iedereen in zijn basisvoorzieningen kan voorzien (en niet veel meer).
Het uiteindelijke resultaat is voorspelbaar, universele armoede.
Je kunt hier ook aan toevoegen: stook bevolkingsgroepen tegen elkaar op, met name groepen met een westerse koloniale achtergrond vs de rest van de wereld, zodat het gerechtvaardigd wordt geacht dat westerse welvaart aan de rest van de wereld wordt afgestaan.
Beschuldig iedereen die hier op tegen is van racisme, fascisme, een gebrek aan solidariteit, uitbuiting.
Voer draconische maatregelen in voor het beperken van een virus, waardoor mensen gewend raken aan leven met essentiële basisvoorzieningen en weinig anders.
Voer draconische maatregelen in voor het beperken van klimaatverandering, waardoor alle producten en diensten stukken duurder worden en mensen steeds afhankelijker worden van overheidsvoorzieningen en de megabedrijven die door die overheden worden ondersteund.
Zorg ervoor dat soevereine naties internationale verdragen ondertekenen en organisaties volgen, zodat deze agenda op internationale, nationale en lokale schaal wordt uitgevoerd.
Het ergste is dat er volksstammen zijn die dit soort onzin echt gelovenquote:Op maandag 28 september 2020 13:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Yep.
Een van de doelen van de NWO is herverdeling van welvaart, niet vergroting van welvaart (eerder daling, want climate change etc.).
Dit gebeurt via geldstromen via bijv. de euro, maar ook via het binnenlaten van grote groepen mensen.
Je doet dus drie dingen:
1. Zorg voor grote stromen vluchtelingen en zorgt dat ze vrij kunnen bewegen (EU, VS, open grenzen).
2. Implementeer wetten die in tijden van nood goederen tot gemeengoed verklaren (zie bijv. wetten die krakers beschermen).
3. Laat de economie imploderen zodat veel mensen zonder inkomen, onderdak, reserves en dergelijke komen te zitten, zodat alle goederen wel herverdeeld moeten worden zodat iedereen in zijn basisvoorzieningen kan voorzien (en niet veel meer).
Het uiteindelijke resultaat is voorspelbaar, universele armoede.
Je kunt hier ook aan toevoegen: stook bevolkingsgroepen tegen elkaar op, met name groepen met een westerse koloniale achtergrond vs de rest van de wereld, zodat het gerechtvaardigd wordt geacht dat westerse welvaart aan de rest van de wereld wordt afgestaan.
Beschuldig iedereen die hier op tegen is van racisme, fascisme, een gebrek aan solidariteit, uitbuiting.
Voer draconische maatregelen in voor het beperken van een virus, waardoor mensen gewend raken aan leven met essentiële basisvoorzieningen en weinig anders.
Voer draconische maatregelen in voor het beperken van klimaatverandering, waardoor alle producten en diensten stukken duurder worden en mensen steeds afhankelijker worden van overheidsvoorzieningen en de megabedrijven die door die overheden worden ondersteund.
Zorg ervoor dat soevereine naties internationale verdragen ondertekenen en organisaties volgen, zodat deze agenda op internationale, nationale en lokale schaal wordt uitgevoerd.
We moeten de aarde en mensheid reddenquote:Op maandag 28 september 2020 13:54 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het ergste is dat er volksstammen zijn die dit soort onzin echt geloven
Ben je de opvang in de regio vergeten?quote:Op maandag 28 september 2020 15:17 schreef I-O het volgende:
Dat ze in Syrie expres oorlog aanwakkerden is van bekend dat ze vantevoren al wisten dat dit massale vluchtelingen zou opleveren die naar Europa zouden vluchten. Dus heel plausibel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |