abonnement Unibet Coolblue
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 25 september 2020 @ 16:28:39 #1
491163 Viesdik
pi_195252618
We weten dat de afgelopen 20 jaar oorlogen zijn geweest in Europese buurlanden die niet aan onze aandacht zijn ontgaan.
Denk aan Libië, Syrië en Irak.
In hoeverre zou je kunnen en/of durven stellen dat dergelijke conflicten zijn gecreëerd en gecondenseerd om zo met voorbedachte rade een vluchtelingenstroom te verwezenlijken?
Met als doel een multicultureel Europa te maken en de aanval in te zetten op hen die geen begrip kunnen opbrengen voor het leed van vluchtelingen?
Dan heb je namelijk twee vliegen in één klap. Je zet de aanval in op je politieke tegenstanders (de beschermers van de natiestaat) vanuit ethisch besef en je hebt de rechtvaardiging voor een multiculturele eenwording.
pi_195252713
Waarom zouden mensen Europa per se multicultureel willen maken?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_195252750
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 16:32 schreef Hallojo het volgende:
Waarom zouden mensen Europa per se multicultureel willen maken?
Gescheiden nationale identiteiten staan (verdere) Europese eenwording in de weg.
pi_195252760
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 16:32 schreef Hallojo het volgende:
Waarom zouden mensen Europa per se multicultureel willen maken?
Om zo Europa definitief af te schrijven.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 25 september 2020 @ 17:00:08 #5
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_195253187
straks is er zoveel geïmporteerd dat zelfs stemmen geen nut meer heeft.

kwestie van tijd voordat onze zorgstaat failliet is, we importeren alleen maar rotzooi en oorlog.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 25 september 2020 @ 17:07:45 #6
491163 Viesdik
pi_195253287
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:00 schreef cherrycoke het volgende:
straks is er zoveel geïmporteerd dat zelfs stemmen geen nut meer heeft.

kwestie van tijd voordat onze zorgstaat failliet is, we importeren alleen maar rotzooi en oorlog.
Gevolg zou kunnen zijn massa emigratie (waarschijnlijk doelbewust in de wens voor een multiculturele wereld).
Ik overweeg het ook, maar zou dan kiezen voor een westers land zoals USA.
  vrijdag 25 september 2020 @ 17:09:26 #7
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_195253313
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:07 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Gevolg zou kunnen zijn massa emigratie (waarschijnlijk doelbewust in de wens voor een multiculturele wereld).
Ik overweeg het ook, maar zou dan kiezen voor een westers land zoals USA.
ik heb hier alles, familie, vrienden, huis, werk, ik zou het moeilijk vinden om in onbekend terrein iets nieuws te starten.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_195253593
Allemaal het gevolg van de klimaatscrisis.

Oh wacht, dat is niet BNW genoeg.
pi_195253615
Oeh dat is een interessante stelling. Nooit direct de link gelegd.

Oorlog Irak ging over olie. De overige conflicten weet ik weinig vanaf om er iets zinnigs over te zeggen. De vluchtelingenstroom is een gevolg, en die wordt nauwelijks gestopt. Dat is een keuze van Europa. Vanuit economische redenen kun je zeggen dat elke een nieuwe inwoner van Europa een consument is (goed voor het grootkapitaal en bedrijfsleven) en een potentiele arbeider.

De vraag is wie of wat er baat heeft bij de stroom vluchtelingen los van het economische voordeel, daar ben ik benieuwd naar..Maar dat er iets op de achtergrond speelt is een gevoel, bewijs is er niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jeanne_Darc op 25-09-2020 17:38:15 ]
pi_195253814
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:31 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Oeh dat is een interessante stelling. Nooit direct de link gelegd.

Oorlog Irak ging over olie met name. De overige conflicten weet ik weinig vanaf om er iets zinnigs over te zeggen. De vluchtelingenstroom is een gevolg, en die wordt nauwelijks gestopt. Dat is een keuze van Europa. Vanuit economische redenen kun je zeggen dat elke een nieuwe inwoner van Europa een consument is (goed voor het grootkapitaal en bedrijfsleven) en een potentiele arbeider.

De vraag is wie of wat er baat heeft bij de stroom vluchtelingen los van het economische voordeel, daar ben ik benieuwd naar..Maar dat er iets op de achtergrond speelt is een gevoel, bewijs is er niet.
Oorlogen worden gevoerd door met name de US die in feite overal en alles wat bv de petrodollar wil laten vallen kapot te maken.
Het kapot maken van een land lzorgt voor veel geld en ook het opbouwen met als voordeel dat je controle krijgt en het voor lange tijd in de pocket hebt.
Oekraine is ook door de US ingezet en ISIS is ook geholpen door de US men heeft wapentuig achtergelaten wat ISIS zo mooi kon gebruiken en men heeft ze getraind (eigen woorden obama al noemde hji ze daar ISIL)

Als je de geldstromen volgt kom je altijd bij dezelfde mensen uit en die hebben allemaal familie banden die weer in bloed of trouw aan elkaar verbonden zijn.
Ga maar eens checken op kerrie,strzok,pelosi,huma,gates,schiff,newsom. bidens veel banden met iran en deals in oekraine
Kijk eens naar hoeveel mensen van de inlichtingendiensten bij bv een CNN werken?
Of hoeveel mensen getrouwd zijn of familie zijn van mensen in de MSM , het zal je verbazen hoeveel links er zijn.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 25 september 2020 @ 17:54:20 #11
491163 Viesdik
pi_195253930
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:31 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Oeh dat is een interessante stelling. Nooit direct de link gelegd.

Oorlog Irak ging over olie. De overige conflicten weet ik weinig vanaf om er iets zinnigs over te zeggen. De vluchtelingenstroom is een gevolg, en die wordt nauwelijks gestopt. Dat is een keuze van Europa. Vanuit economische redenen kun je zeggen dat elke een nieuwe inwoner van Europa een consument is (goed voor het grootkapitaal en bedrijfsleven) en een potentiele arbeider.

De vraag is wie of wat er baat heeft bij de stroom vluchtelingen los van het economische voordeel, daar ben ik benieuwd naar..Maar dat er iets op de achtergrond speelt is een gevoel, bewijs is er niet.
Waarom ik deze ingeving kreeg was omdat ik vanuit een helicopterview naar Europa keek, en de grenslijn te bekijken van landen die grenzen aan Europa.

Het valt niet te ontkennen dat de oorlog in Irak, Syrië, Libië en zelfs Afghanistan (geen buurland, weinig vluchtelingen) van veel media aandacht heeft genoten.
Maar ik vind het ondertussen zeer opmerkelijk -zo niet toevallig- dat het gaat om landen die dus grenzen aan Europa.

Je zou natuurlijk ook kunnen denken aan een internationale compromis tussen EU en USA welke vanaf 11 september 2001 is ingeluid.
Amerika met haar kapitalistische belangen, terwijl Europa graag de beschermheilige speelt en hoeder van de multiculturele eenheid.
Denk dat mijn theorie dus niet een doel op zich is, maar een doel erbij.
  vrijdag 25 september 2020 @ 17:54:28 #12
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195253931
Europa is al multicultureel. De oorlogen in het Midden-Oosten zijn mede het gevolg van het feit dat de westerse mogendheden er eerder de natiestaat hebben geïntroduceerd, wat betekent dat mensen die nauwelijks iets met elkaar gemeen hebben gevangen zitten in één land.

Het spijt me dat ik geen antwoord in FvD-koeterwaals voor je heb.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  vrijdag 25 september 2020 @ 17:59:34 #13
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195253999
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:54 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Maar ik vind het ondertussen zeer opmerkelijk -zo niet toevallig- dat het gaat om landen die dus grenzen aan Europa.
Zeer opmerkelijk, zo niet toevallig? Begrijp je zelf wel wat je schrijft? En grenzen die landen aan Europa?

quote:
Je zou natuurlijk ook kunnen denken aan een internationale compromis tussen EU en USA welke vanaf 11 september 2001 werd ingeluid.
Amerika met haar kapitalistische belangen, terwijl Europa graag de beschermheilige speelt en hoeder van de multiculturele eenheid.
Denk dat mijn theorie dus niet een doel op zich is, maar een doel erbij.
Volgens mij begrijp je zelf maar half wat de woorden die je gebruikt, betekenen. Wat is een compromis tussen kapitalisme belangen en de multiculturele eenheid?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 25 september 2020 @ 18:03:55 #14
491163 Viesdik
pi_195254084
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:54 schreef TitusPullo het volgende:
Europa is al multicultureel. De oorlogen in het Midden-Oosten zijn mede het gevolg van het feit dat de westerse mogendheden er eerder de natiestaat hebben geïntroduceerd, wat betekent dat mensen die nauwelijks iets met elkaar gemeen hebben gevangen zitten in één land.

Het spijt me dat ik geen antwoord in FvD-koeterwaals voor je heb.
Maar diezelfde mensen zitten ook gevangen in Europa.
Water bij de wijn is nog steeds wijn, wijn bij het water is ook wijn. Kortom, het zal nooit meer water blijven.
Je kan geen problemen oplossen als je problemen gaat verplaatsen.
Elk land moet in staat zijn de problemen zelf op te lossen hoe moeilijk dat ook is.
Want de geschiedenis heeft al te vaak bewezen dat als de mens zich met een minder ontwikkelde beschaving bemoeit, -hoe goed ze ook zijn bedoelt- de gevolgen altijd rampzalig zijn. En het is zelfs nog moeilijker om filosofisch te zijn als je oog in oog staat met menselijk leed.

Groetjes namens de FvD
  vrijdag 25 september 2020 @ 18:14:19 #15
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195254183
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 18:03 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Maar diezelfde mensen zitten ook gevangen in Europa.
Waarom?


quote:
Water bij de wijn is nog steeds wijn, wijn bij het water is ook wijn. Kortom, het zal nooit meer water blijven.
Je kan geen problemen oplossen als je problemen gaat verplaatsen.
Hier staat niets.

quote:
Elk land moet in staat zijn de problemen zelf op te lossen hoe moeilijk dat ook is.
Stort je EU-subsidie maar weer terug.


quote:
Want de geschiedenis heeft al te vaak bewezen dat als de mens zich met een minder ontwikkelde beschaving bemoeit, -hoe goed ze ook zijn bedoelt- de gevolgen altijd rampzalig zijn. En het is zelfs nog moeilijker om filosofisch te zijn als je oog in oog staat met menselijk leed.
Wat heeft dit met de rest van je betoog te maken?


quote:
Groetjes namens de FvD
Het is net zo verknipt als dat filmpje met Omzigt.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 25 september 2020 @ 18:20:24 #16
491163 Viesdik
pi_195254243
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 18:14 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Waarom?
[..]

Hier staat niets.
[..]

Stort je EU-subsidie maar weer terug.
[..]

Wat heeft dit met de rest van je betoog te maken?
[..]

Het is net zo verknipt als dat filmpje met Omzigt.
blijf maar weg hier :) doe je mij en jezelf een plezier mee
  vrijdag 25 september 2020 @ 18:21:57 #17
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195254269
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 18:03 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Maar diezelfde mensen zitten ook gevangen in Europa.
Water bij de wijn is nog steeds wijn, wijn bij het water is ook wijn. Kortom, het zal nooit meer water blijven.
Je kan geen problemen oplossen als je problemen gaat verplaatsen.
Elk land moet in staat zijn de problemen zelf op te lossen hoe moeilijk dat ook is.
Want de geschiedenis heeft al te vaak bewezen dat als de mens zich met een minder ontwikkelde beschaving bemoeit, -hoe goed ze ook zijn bedoelt- de gevolgen altijd rampzalig zijn. En het is zelfs nog moeilijker om filosofisch te zijn als je oog in oog staat met menselijk leed.

Groetjes namens de FvD
Laat me raden:
- trump is geweldig
- Erdogan, Poetin, Bolsenaro en Duterte ook prima leiders
- brexit een prima idee
- Corona maar een griepje
- milieuproblemen een hoax
  vrijdag 25 september 2020 @ 18:22:52 #18
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195254282
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 18:20 schreef Viesdik het volgende:

[..]

blijf maar weg hier :) doe je mij en jezelf een plezier mee
Helaas, ik ben een sado-masochist.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_195254312
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:54 schreef TitusPullo het volgende:
De oorlogen in het Midden-Oosten zijn mede het gevolg van het feit dat de westerse mogendheden er eerder de natiestaat hebben geïntroduceerd, wat betekent dat mensen die nauwelijks iets met elkaar gemeen hebben gevangen zitten in één land.
Aangezien dit BNW is, zouden onhoudbare natiestaten met dus een gemakkelijk excuus voor verdere westerse interventie niet van meet af aan de opzet geweest kunnen zijn?
pi_195254328
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 18:22 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Helaas, ik ben een sado-masochist.
Daar is naar ik begrepen heb een ander, specifiek subforum voor hier.
  vrijdag 25 september 2020 @ 18:29:39 #21
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195254361
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2020 18:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Aangezien dit BNW is, zouden onhoudbare natiestaten met dus een gemakkelijk excuus voor verdere westerse interventie niet van meet af aan de opzet geweest kunnen zijn?
Uiteraard: alles hangt samen.

(Ik wil niet beweren dat de regering van die landen geen blaam treft, maar het willekeurig trekken van grenzen is een proces dat ook in Europa tot vrij kort geleden tot massaal bloedvergieten heeft geleid, en nog steeds voor veel ontevredenheid zorgt.)
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  vrijdag 25 september 2020 @ 18:30:10 #22
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195254370
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2020 18:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Daar is naar ik begrepen heb een ander, specifiek subforum voor hier.
Daar heb ik het te bont gemaakt.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 25 september 2020 @ 18:41:16 #23
491163 Viesdik
pi_195254538
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 18:21 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Laat me raden:
- trump is geweldig (nee)
- Erdogan, Poetin, Bolsenaro en Duterte ook prima leiders (nee)
- brexit een prima idee (ja)
- Corona maar een griepje (nee)
- milieuproblemen een hoax (deels)
  vrijdag 25 september 2020 @ 19:40:08 #24
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_195255529
De oorlogen in het Midden Oosten draaien hoofdzakelijk om Centrale Banken.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_195255816
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 18:21 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Laat me raden:
- trump is geweldig
- Erdogan, Poetin, Bolsenaro en Duterte ook prima leiders
- brexit een prima idee
- Corona maar een griepje
- milieuproblemen een hoax
ik denk dat jij wordt ingehuurd door soros om even lekker het vuurtje aan te wakkern net als blm
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')