abonnement Unibet Coolblue
pi_195256248
Er zijn weinig kleurlingen met een gevoel voor taal. Deze meneer valt daar duidelijk niet onder. Wat een infantiel.
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:19:09 #102
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195256259
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:17 schreef Jeanne_Darc het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)VkXQeWQfHfjsVcEpvcQ4

Bereid u voor op een lang huil verhaal op zijn insta. Het ligt aan Geenstijl en misgunners en niet aan zijn eigen uitspraken. En oh ja, aan racisme.
Dat klopt, of bedoelt hij racisme van een ander?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:20:47 #103
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195256282
quote:
HAARLEM - Twee dagen was hij Stadsdichter van Haarlem maar inmiddels zijn de wegen van de gemeente Haarlem en Darryl ’Insayno’ Osenga weer gescheiden. Osenga is daarmee niet langer Stadsdichter van de Noord-Hollandse hoofdplaats.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195256405
Best snel eigenlijk. Gaat de goede kant op.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_195256535
Hij haalde snel bakzijl, straat.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_195256591
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:17 schreef Jeanne_Darc het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)VkXQeWQfHfjsVcEpvcQ4

Bereid u voor op een lang huil verhaal op zijn insta. Het ligt aan Geenstijl en misgunners en niet aan zijn eigen uitspraken. En oh ja, aan racisme.
Nou moe, al die tijd bedreef insayno stiekem gewoon satire!!!

quote:
Osenga schrijft in zijn bericht: „Al heb je de posts al jaren geleden verwijderd, al heb je er al afstand van gedaan, al was het satirisch bedoeld (terwijl hun favoriete comedians en politici de meest walgelijke uitspraken doen en het oprecht menen), je moet voor de rest van je leven boeten en bloeden.”
Kennelijk was hij/zijn publieke presentatie een typetje zoals adje! :')
pi_195256726
quote:
Het heeft mij zo'n 4 jaar gekost om op het punt te komen om stadsdichter te worden. Het heeft ze minder dan 2 dagen gekost om het van mij af te pakken. Rechts Nederland heeft er een handje vol van om constant te roepen dat wij uitkeringstrekkers zijn, dat we een keertje moeten werken voor ons geld, maar zodra wij posities weten te bemachtigen, dan pakken ze tweets & posts uit het verleden om karaktermoord te plegen. Geenstijl, Powned, TPO hebben hele archieven vol en staan te trappelen om je weer met dezelfde vaart weer onderuit te trappen. Al heb je de posts al jaren geleden verwijderd, al heb je er al afstand van gedaan, al was het satirisch bedoeld (terwijl hun favoriete comedians en politici de meest walgelijke uitspraken doen en het oprecht menen), je moet voor de rest van je leven boeten en bloeden. Je mag niet groeien, je mag niet ontwikkelen. Kapot moet je zodra je je uitspreekt tegen racisme in Nederland. We zien dit aan de lopende band. Quinsy Gario, Sylvana Simons, Akwasi, Jerry, Mitchell etc. Ik kan hier eindeloos namen noemen van strijders die ergens voor stonden en tot op het bot kapotgemaakt worden door rechtse platformen.

Want laten we heel eerlijk wezen. Als ik mij nooit had uitgesproken tegen zwarte piet of racisme, dan was er geen haan die had gekraaid dat ik stadsdichter was geweest en jaren geleden wat stomme dingen had gepost. Meesten van jullie wisten niet eens dat er stadsdichters bestonden. Beter zelfs, ik lees iedere dag de meest racistische comments en daar gebeurt niks mee. Mijn inbox zit iedere dag vol met doodsbedreigingen, niets aan de hand. Meesten verliezen niet hun baan.

https://www.facebook.com/mcinsayno/posts/10164048992850425
Oh kennelijk toch niet. _O- Karaktermoord? (Jij profileert jezelf jarenlang toch zo op ieder beschikbaar podium?) Afstand van gedaan? (Was dat voor of na de ontstane ophef?) Jammer hoor Insayno dat ze je moeten hebben om je kleurtje en helemaal niet om de belachelijke uitspraken en handelingen waarmee jij je publiekelijk profileerde. Sowieso al vrij bespottelijk dat zo'n figuur schijnbaar gastlessen geeft op scholen oid. :')
pi_195257010
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Oh kennelijk toch niet. _O- Karaktermoord? (Jij profileert jezelf jarenlang toch zo op ieder beschikbaar podium?) Afstand van gedaan? (Was dat voor of na de ontstane ophef?) Jammer hoor Insayno dat ze je moeten hebben om je kleurtje en helemaal niet om de belachelijke uitspraken en handelingen waarmee jij je publiekelijk profileerde. Sowieso al vrij bespottelijk dat zo'n figuur schijnbaar gastlessen geeft op scholen oid. :')
Nieuwe stadsdichter Haarlem Insayno vond ‘kogel door k*nk*rkop Yernaz Ramautarsing een remedie’.

Maar het ligt aan racisme hoor. :')
pi_195257080
Hij doet of hij zelf de verstandigste is geweest en zelf zijn functie heeft neergelegd, maar het was de gemeente die na druk van de oppositie besloten heeft om hem aan de kant te zetten.

quote:
Na twee dagen vol ophef heeft de gemeente Haarlem haar kersverse stadsdichter Darryl Danchelo Osenga, beter bekend als rapper Insayno, weer aan de kant gezet. Nadat oude uitspraken van de rapper over de holocaust naar boven kwamen, besloten burgemeester en wethouders vanavond zijn benoeming in te trekken.

Dat heeft de gemeente zojuist in een persbericht bekendgemaakt.

Maar toch ging het mis. ,,Nadat de benoeming gepubliceerd is, kwamen nieuwe citaten van Darryl Danchelo Osenga naar voren die haaks staan op waarden waar de gemeente Haarlem voor staat. De discussie rond zijn persoon en zijn standpunten maken volgens het college een geloofwaardige invulling van het stadsdichterschap onmogelijk.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)an-de-kant~abb337c3/
Hij heeft zichzelf nu onmogelijk gemaakt en hopelijk zijn zijn schnabbels zoals lezingen op scholen ook verleden tijd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195257195
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Want laten we heel eerlijk wezen. Als ik mij nooit had uitgesproken tegen zwarte piet of racisme, dan was er geen haan die had gekraaid dat ik stadsdichter was geweest en jaren geleden wat stomme dingen had gepost.
Misschien had je geen stomme dingen moeten posten dan he? Boontje, loontje etc.
pi_195257240
Goed nieuws! ^O^
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_195257552
Er is nu ook ophef in Rotterdam omdat Insayno een duurbetaald filmpje heeft gemaakt om Rotterdammers op het coronagevaar te wijzen.

quote:
De dienst Stadsbeheer plaatste donderdag op Twitter een filmpje waarin boa’s een rondje met Insayno door Rotterdam maken. De video verscheen een dag na Insayno’s benoeming tot stadsdichter van Haarlem. De Joodse gemeenschap is daar zeer boos over, omdat de in Amsterdam geboren rapper in 2012 in het nummer Zwarte Bladzijde de Jodenvervolging ‘slechts een lachertje’ noemde in vergelijking met de slavenhandel. Verder is de Holocaust volgens hem ‘slechts een cover-up voor domme schapen’. Hoewel de rapper zijn stadsdichterschap inmiddels heeft neergelegd, staat het Rotterdamse gemeentefilmpje nog wel online.

Leefbaar Rotterdam eist via raadsvragen dat de video offline gaat. ,,Het is verbijsterend dat de gemeente Rotterdam een dergelijk weerzinwekkend figuur tot rolmodel in een publiekscampagne bombardeert. Des te ernstiger is het dat het filmpje een dag na het ontstaan van de ophef in Haarlem online verscheen’’, foetert raadslid Tanya Hoogwerf. ,,De gemeente heeft liggen slapen of, nog erger, de uitspraken van Insayno in eerste instantie niet gezien als belemmering voor het uploaden van het filmpje.’’
https://www.ad.nl/rotterd(...)bijsterend~a58e6bc1/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195258204
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er is nu ook ophef in Rotterdam omdat Insayno een duurbetaald filmpje heeft gemaakt om Rotterdammers op het coronagevaar te wijzen.
Iedere mafkees snapt dat die kerel totaal verknipt is. Maar ja in de huidige tijd moet je natuurlijk eoa minderheidsmafklapper aanwijzen om jezelf als superdeuger aan te merken en zolang iedereen ooh, aah en wat goed! loopt te schreeuwen ben je natuurlijk de opperdeuger. Tot het moment dat er zaken aan het licht komen die echt niet door de beugel kunnen en dan worden de handen er collectief vanaf getrokken terwijl iedere joker eigenlijk wel wist dat het allemaal niet deugde. :')
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 25 september 2020 @ 22:38:44 #114
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195259225
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hij doet of hij zelf de verstandigste is geweest en zelf zijn functie heeft neergelegd, maar het was de gemeente die na druk van de oppositie besloten heeft om hem aan de kant te zetten.
[..]

Hij heeft zichzelf nu onmogelijk gemaakt en hopelijk zijn zijn schnabbels zoals lezingen op scholen ook verleden tijd.
Mooizo! Die is weg _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 25 september 2020 @ 22:41:27 #115
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195259265
Weggesayneerd, zullen we maar zeggen.
pi_195259340
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 22:41 schreef Iblardi het volgende:
Weggesayneerd, zullen we maar zeggen.
Insayonara!
  vrijdag 25 september 2020 @ 22:59:15 #117
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195259595
quote:
Ik heb op mijn school nooit slavernijgeschiedenis gehad en de Tweede Wereldoorlog werd breed uitgemeten."
Het scheelt als je alle lessen volgt ipv de helft van de tijd een beetje rond te hangen met je matties :')
pi_195260004
Deze uitspraak van hem is ook wel bijzonder:
quote:
"Anne Frank had het best nog luxe vergeleken bij duizenden andere Joden. Zij woonde in het centrum van Amsterdam. Dat kan ik niet betalen.”
pi_195260015
Wat een zeldzaam dom figuur.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195260045
Maandag bij Jinek.
pi_195260380
Gelukkig blijft hij optimistisch.

Immers, In Nasty Situations All You Need is Optimism, Insayno!
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 26 september 2020 @ 00:58:00 #122
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195261112
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 23:22 schreef nietzeuren het volgende:
Deze uitspraak van hem is ook wel bijzonder:
[..]

:|W
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 26 september 2020 @ 01:01:37 #123
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195261142
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 23:22 schreef nietzeuren het volgende:
Deze uitspraak van hem is ook wel bijzonder:
[..]

|:( :|W
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195261169
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Jules Deelder als Rotterdamse stadsdichter was anders jarenlang een succes.
Maar die bedreigde geen Joden, zwarte pieten en homo's.
Rotterdam doet dan ook jarenlang hun best om goede stadsdichters te vinden. Die treden dan ook op bij de herdenking van het bombardement.

Leuk dat anderen steden zo’n idee overnemen, maar doe het dan ook goed. Even een rondje googlen had Haarlem deze afgang kunnen besparen.

Die communicatie manager kan imo op zoek naar ander werk.

Rotterdam is in deze niet te kopiëren, doe dan ook geen laffe poging.
  zaterdag 26 september 2020 @ 01:06:37 #125
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195261183
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 01:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Rotterdam doet dan ook jarenlang hun best om goede stadsdichters te vinden. Die treden dan ook op bij de herdenking van het bombardement.

Leuk dat anderen steden zo’n idee overnemen, maar doe het dan ook goed. Even een rondje googlen had Haarlem deze afgang kunnen besparen.

Die communicatie manager kan imo op zoek naar ander werk.

Rotterdam is in deze niet te kopiëren, doe dan ook geen laffe poging.
Jarenlange Rotterdamse spreekt..
Niet dat ik pro deze idioot ben.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195261345
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 23:22 schreef nietzeuren het volgende:
Deze uitspraak van hem is ook wel bijzonder:
[..]

Teringtyfuskutje.

Even een licht aangepaste crosspost van mijzelf;

quote:
4s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:03 schreef SpaceOddity het volgende:
Maar deze jongen heeft toch Nederlandse scholing genoten? Met Nederlandse normen en waarden? Zijn we hier met z'n allen niet supertje trots erop dat het niets uitmaakt of je homo jood bent, en dan je dan ook gewoon kunt trouwen openlijk kunt showen? En dat we elkaar in elkaars waarde laten, no matter what?

Waar komt die afgunst tegenover homo's joden dan vandaan, en waarom toch continu de behoefte om dit openlijk aan te spreken en af te keuren, middels een belediging?

#dtv
#opendeur
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 26 september 2020 @ 03:59:30 #127
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195261881
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 22:59 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het scheelt als je alle lessen volgt ipv de helft van de tijd een beetje rond te hangen met je matties :')
Hij praat gewoon anderen na. Al dat gejank over meer geschiedenislessen over het slavernijverleden. Het is vooral de bedoeling dat wij meer van zulke lessen krijgen, opdat wij zo gevormd gaan worden, dat wij uiteindelijk gratis geld gaan weggeven. (DWZ; gratis voor de ontvanger)

[ Bericht 0% gewijzigd door thedeedster op 26-09-2020 04:07:24 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195261996
quote:
9s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:34 schreef Fred_B het volgende:
Hij haalde snel bakzijl, straat.
_O-
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195262019
Haarlem dacht ook weer woke te moeten zijn door zo'n verbindende figuur aan te stellen, verblind door hun eigen deugdzaamheid nagelaten onderzoek te doen naar wat voor vlees ze nu in de kuip hadden.
Uitspraken waar de honden geen brood van lusten.
Op de foto met z'n matties en automatische wapens.
Veroordeeld voor opruiende rol tijdens de rellen in de Schilderswijk.
Zalig zijn de dommen.
pi_195262098
De [....] is slechts een [...]
De [....] is slechts een [...]

Je bent tegenwoordig al snel een dichter.
  zaterdag 26 september 2020 @ 08:33:24 #131
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195262426
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 06:31 schreef Jemoederniet het volgende:
Haarlem dacht ook weer woke te moeten zijn door zo'n verbindende figuur aan te stellen, verblind door hun eigen deugdzaamheid nagelaten onderzoek te doen naar wat voor vlees ze nu in de kuip hadden.
Uitspraken waar de honden geen brood van lusten.
Op de foto met z'n matties en automatische wapens.
Veroordeeld voor opruiende rol tijdens de rellen in de Schilderswijk.
Zalig zijn de dommen.
Alleen jammer dat ze wel eens bepaalde posities bekleden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 26 september 2020 @ 09:39:21 #132
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195263024
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 23:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Gelukkig blijft hij optimistisch.

Immers, In Nasty Situations All You Need is Optimism, Insayno!
In Nasty Situations All You Need is Blaming Others For the Consequences of Your Actions Specifically Racism Although You Have Spewed Antisemitism and Homophobia Yourself But Are Too Thick to See the Hypocrisy in That

Insayniboftcoyasrayhsaahybatttsthit bekt toch minder lekker ja.
  zaterdag 26 september 2020 @ 09:54:52 #133
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195263191
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 23:22 schreef nietzeuren het volgende:
Deze uitspraak van hem is ook wel bijzonder:
[..]

"Ja ze is gruwelijk aan haar einde gekomen door de haat jegens haar ethniciteit die ik ook uitdraag, maar ze zat wel ondergedoken in een duur stukje stad en het is pas écht een blijk van rassenhaat dat zwarte ikke die woning niet gegund is"

Had ooit een zeldzaam domme collega die in het Anne Frank-huis de zin "Maar ze is wél wereldberoemd geworden!" uit haar strot kreeg.

Nu was dit verder een schat van een meid, maar dit is dus het niveau qua inschatting van en perspectief op historische feiten waar we mee te maken hebben.
pi_195263203
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 06:31 schreef Jemoederniet het volgende:
Haarlem dacht ook weer woke te moeten zijn door zo'n verbindende figuur aan te stellen, verblind door hun eigen deugdzaamheid nagelaten onderzoek te doen naar wat voor vlees ze nu in de kuip hadden.
Uitspraken waar de honden geen brood van lusten.
Op de foto met z'n matties en automatische wapens.
Veroordeeld voor opruiende rol tijdens de rellen in de Schilderswijk.
Zalig zijn de dommen.
Op zich wel mooi dat de krampachtige wens om te willen deugen als een boemerang terugketst in de bakkes van het Haarlemse college.
pi_195263285
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:54 schreef Qarrad het volgende:

[..]

"Ja ze is gruwelijk aan haar einde gekomen door de haat jegens haar ethniciteit die ik ook uitdraag, maar ze zat wel ondergedoken in een duur stukje stad en het is pas écht een blijk van rassenhaat dat zwarte ikke die woning niet gegund is"

Had ooit een zeldzaam domme collega die in het Anne Frank-huis de zin "Maar ze is wél wereldberoemd geworden!" uit haar strot kreeg.

Nu was dit verder een schat van een meid, maar dit is dus het niveau qua inschatting van en perspectief op historische feiten waar we mee te maken hebben.
Die dubbele moraal als het om joden gaat heeft vooral te maken met de Palestijnse kwestie denk ik. Als niet Anne Frank een dagboek had geschreven maar Fatima el Appelmoussaoui, dan hadden die woke gekkies tot tranen geroerd het Achterhuis bezocht. Weinig mensen die om joden geven.
pi_195263434
Mooi zo, een racist is uit zijn functie gezet en hij geeft geen blijk van inzicht in eigen handelen. Juiste keuze.
pi_195263611
Rozen zijn rood,
Smurfen zijn blauw,
Ik heb een slechte jeugd gehad
En dat reageer ik nu af op jou.


- Tarrel Danchelo Osenga Osama Khalil Witgoed tevens Ontstopper en Slotenmaker Bandenplakservice
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195265762
Goed dat die lul het stadsdichterschap is ontnomen. Hij kruipt alleen maar in de slachtofferrol.

quote:
In een emotionele verklaring schuift Insayno de schuld in de schoenen van rechtse partijen en media. ,,Rechts Nederland heeft er een handje vol van om constant te roepen dat wij uitkeringstrekkers zijn, dat we een keertje moeten werken voor ons geld, maar zodra wij posities weten te bemachtigen, dan pakken ze tweets en posts uit het verleden om karaktermoord te plegen
Karaktermoord? Je hebt dit aan jezelf te danken, ongelofelijke teringdebiel.
pi_195265821
Heeeerlijk.
De policor gaat snoeihard op zn bek hier.

Eerst iemand aanstellen omdat hij een kleurtje heeft en 'zich sterk maakt voor minderheden'. Maar vervolgens blijkt het een racist en antisemiet te zijn doe geweld verheerlijkt.

Sta je dan in je kozp trui. Wat een volk loopt daar toch tussen.

Maar vervolgens is dus alles nog de schuld van geenstijl ook.
Meer van dit graag :D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195265865
Hier het hele bericht dat Insayno gisteren online heeft gezet:

quote:
"Sorry, ik was gehackt"

Was een te makkelijke cop-out geweest die ik vaak genoeg online voorbij heb zien komen. Het verschil tussen mij en alle mensen die commentaar op mij hebben, mij met de dood bedreigen, mij uitschelden, haten, mijn pagina's spammen met de meest walgelijke berichten is dat ik mijn fouten kan erkennen en verantwoordelijkheid neem voor de dingen die ik heb gezegd of gedaan in het verleden.

Het verschil is dat ik er van leer als mens, dat ik groei als mens, dat ik ontwikkeling doormaak. Ieder mens maakt fouten en gaat de rest van zijn leven fouten maken. Ieder mens zegt domme dingen waar ze achteraf van denken: "Had ik niet moeten zeggen". Ieder mens maakt grapjes waarvan ze dachten dat het grappig was, maar uiteindelijk was dat het niet.

Al die ervaringen vormen je tot wie je nu bent. Die ervaringen hebben er voor gezorgd dat ik nu mensen kan raken, inspireren, bewegen, kan laten lachen of laten huilen. Dat is geen geboren talent, dat is iets wat je alleen kunt vergaren door een glasharde weg te bewandelen. Vrijwel iedere kunstenaar in welke discipline dan ook heeft de meest stomme shit gezegd, gedaan of op zijn minst gedacht. De keerzijde van een creatieve geest is dat het ook gepaard gaat met een hoop lelijkheid. Iets waar niemand het over wil hebben, maar wat ons wel allemaal op het hart ligt en waar we niets mee kunnen. Want zodra je er iets mee wilt, dan word je in een hoekje gedrukt waar je ook niks mee kunt.

Misschien ga ik te diep voor nu, misschien is dit niet relevant voor wat ik wil zeggen, misschien ook wel. Tijd zal het leren. Wat ik wel heb gezien is dat ik de afgelopen jaren keihard aan mezelf heb gewerkt, aan mijn kunstvormen om een betere kunstenaar dan ooit te worden en bovenal: Een beter mens. Ik durfde te reflecteren en mijzelf te ontwikkelen. Iets wat confronterend was, maar wel nodig.

Het heeft mij zo'n 4 jaar gekost om op het punt te komen om stadsdichter te worden. Het heeft ze minder dan 2 dagen gekost om het van mij af te pakken. Rechts Nederland heeft er een handje vol van om constant te roepen dat wij uitkeringstrekkers zijn, dat we een keertje moeten werken voor ons geld, maar zodra wij posities weten te bemachtigen, dan pakken ze tweets & posts uit het verleden om karaktermoord te plegen. Geenstijl, Powned, TPO hebben hele archieven vol en staan te trappelen om je weer met dezelfde vaart weer onderuit te trappen. Al heb je de posts al jaren geleden verwijderd, al heb je er al afstand van gedaan, al was het satirisch bedoeld (terwijl hun favoriete comedians en politici de meest walgelijke uitspraken doen en het oprecht menen), je moet voor de rest van je leven boeten en bloeden. Je mag niet groeien, je mag niet ontwikkelen. Kapot moet je zodra je je uitspreekt tegen racisme in Nederland. We zien dit aan de lopende band. Quinsy Gario, Sylvana Simons, Akwasi, Jerry, Mitchell etc. Ik kan hier eindeloos namen noemen van strijders die ergens voor stonden en tot op het bot kapotgemaakt worden door rechtse platformen.

Want laten we heel eerlijk wezen. Als ik mij nooit had uitgesproken tegen zwarte piet of racisme, dan was er geen haan die had gekraaid dat ik stadsdichter was geweest en jaren geleden wat stomme dingen had gepost. Meesten van jullie wisten niet eens dat er stadsdichters bestonden. Beter zelfs, ik lees iedere dag de meest racistische comments en daar gebeurt niks mee. Mijn inbox zit iedere dag vol met doodsbedreigingen, niets aan de hand. Meesten verliezen niet hun baan.

Zo heb je hier zelfs hooggeleerden op het gebied van slavernij geschiedenis die durven te beweren dat KLM-passagiers het slechter hadden dan mijn voorouders op een slavenschip wegens beenruimte. Had dat consequenties voor hun functie of titel? Nee hoor, absoluut niet zelfs. Ze worden er vaak nog voor beloond ook.

Moordende agenten komen weg met moord op een Arubaanse man. Mogen gewoon hun werk blijven doen, terwijl ik en velen anderen met mij nooit bij de politie zouden kunnen werken voor dingen die niet eens in de buurt komen van wat politie-agenten soms op hun kerfstok hebben. Ik kan eindeloos voorbeelden geven van de dubbele standaard, maar dat ga ik niet doen. Ik denk dat mijn punt duidelijk is.

Any ways: Lang verhaal kort: Ik ben geen stadsdichter meer.
Ik hoop dat al jullie zure-hatende-in-oude-tweets-en-posts-gravende-uit-context-halende-misgunners met een tevreden hart naar bed kunnen. Dat jullie er van genieten. Dat jullie denken: "YES, WE HEBBEN ZIJN TITEL VAN HEM AFGEPAKT! LEKKER VOOR HEM!"

Ik hoop het oprecht en dit is geen satire. Want als dat is waar je als mens voldoening uit haalt, dan heb je een langere weg te bewandelen dan ik. Dan gun ik je dat oprecht, want het is eigenlijk te triest voor woorden dat je geen voldoening uit het leven kan halen op andere manieren.

Als je al die tijd en energie die je spendeert aan het misgunnen en het kapotmaken van anderen, had gespendeerd en geïnvesteerd in iets nuttigs, dan had je zelf kunnen solliciteren naar stadsdichter.

Aan het einde van de dag kun je alles van mij proberen af te pakken, maar wat je niet van mij af kan pakken is mijn talent. Je gaat ermee moet dealen dat ik hier woon, leef en mij ALTIJD zal inzetten voor een betere maatschappij.

Kunst imiteert leven. Als je het niet eens bent met wat ik als kunstenaar doe, verander de condities waarin wij leven.

Groetjes, de ex-stadsdichter van Haarlem.




[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 26-09-2020 12:58:52 ]
pi_195266202
quote:
Het heeft mij zo'n 4 jaar gekost om op het punt te komen om stadsdichter te worden. Het heeft ze minder dan 2 dagen gekost om het van mij af te pakken. Rechts Nederland heeft er een handje vol van om constant te roepen dat wij uitkeringstrekkers zijn, dat we een keertje moeten werken voor ons geld, maar zodra wij posities weten te bemachtigen, dan pakken ze tweets & posts uit het verleden om karaktermoord te plegen. Geenstijl, Powned, TPO hebben hele archieven vol en staan te trappelen om je weer met dezelfde vaart weer onderuit te trappen.
en hop, in de slachtofferrol, typisch wel weer hoor voor zo'n jankbal met een grote bek maar zonder moraal of enig eergevoel, wat een arme stumper :')
pi_195266244
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:18 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

en hop, in de slachtofferrol, typisch wel weer hoor voor zo'n jankbal met een grote bek maar zonder moraal of enig eergevoel, wat een arme stumper :')
Zelfreflectie is geen kwaliteit van domme mensen. Die zoeken het altijd buiten zichzelf.
pi_195266296
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:18 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

en hop, in de slachtofferrol, typisch wel weer hoor voor zo'n jankbal met een grote bek maar zonder moraal of enig eergevoel, wat een arme stumper :')
"Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen"

Quote van de dag
pi_195266585
Ik denk dat Geenstijl eens langs moet gaan met de camera voor een interview.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195267539
Heftig
Het ging om tientallen, zo niet honderden opruiende en geweldsverheerlijkende tweets waarin hij onder meer de aanslag op Bataclan ontkent en oproept om Geert Wilders te vermoorden. ,,Het werden er steeds meer en het liep redelijk vol met nieuwe uitspraken die heftig waren”, aldus een woordvoerster van de gemeente Haarlem.

,Hij noemt het een jeugdzonde, maar al die extreme berichten over Bataclan en zijn voorliefde voor IS dateren van een paar jaar geleden. Dat kun je geen jeugdzonde meer noemen.”

,Hij had meteen open kaart moeten spelen bij zijn aanstelling”, stelt Frank Visser, fractievoorzitter van Christenunie.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-voor-paal~a2167829/

Inderdaad, je kunt verwachten dat die dingen boven water komen en dan kun je dat beter meteen zeggen voor ze je aanstellen.

De aanslag op Bataclan ontkennen, zo gek heb ik het nog niet gelezen.
pi_195267603
Je kan toch niet zo'n tyfuslang stuk schrijven en dan halverwege zeggen 'anyway lang verhaal kort'en dan nog een paar alinea's uitkakken? Fakking minachting is het.
-nee-
  zaterdag 26 september 2020 @ 14:58:17 #147
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195267677
quote:
Al die ervaringen vormen je tot wie je nu bent.
Een eerste klas klootviool, antisemiet en racist dus.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195268228
De verklaring van de benoemingscommissie, ook zo mesjokke

quote:
De benoemingscommissie Stadsdichter heeft Osenga uit vijftig inzendingen gekozen en schrijft het volgende over hem: “In Darryl Danchelo Osenga heeft de commissie een taal- en voordrachtskunstenaar gevonden die het stadsdichterschap een nieuwe richting zal geven. De liefde voor taal en voor de stad Haarlem spatten van zijn gedichten af. Osenga geeft een maatschappelijke invulling aan zijn dichterschap en beziet de stad vanuit een relatief nieuw perspectief. De commissie is ervan overtuigd dat hij héél Haarlem poëtisch op de kaart zal zetten.”
Nouja, alleen de laatste regel klopt. Echter niet in positieve zin.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195268407
De ex-stadsdichter wil ik wel een aanbod doen.
zelf heb ik een dichter nodig in de eerst week van December voor een schrijven van aantal rijmen.
dit, in verband met een feest wat wij vieren onder de naam Sinterklaas en Zwarte piet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195268998
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:51 schreef Mondkapje het volgende:
Heftig
Het ging om tientallen, zo niet honderden opruiende en geweldsverheerlijkende tweets waarin hij onder meer de aanslag op Bataclan ontkent en oproept om Geert Wilders te vermoorden. ,,Het werden er steeds meer en het liep redelijk vol met nieuwe uitspraken die heftig waren”, aldus een woordvoerster van de gemeente Haarlem.

,Hij noemt het een jeugdzonde, maar al die extreme berichten over Bataclan en zijn voorliefde voor IS dateren van een paar jaar geleden. Dat kun je geen jeugdzonde meer noemen.”

,Hij had meteen open kaart moeten spelen bij zijn aanstelling”, stelt Frank Visser, fractievoorzitter van Christenunie.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-voor-paal~a2167829/

Inderdaad, je kunt verwachten dat die dingen boven water komen en dan kun je dat beter meteen zeggen voor ze je aanstellen.

De aanslag op Bataclan ontkennen, zo gek heb ik het nog niet gelezen.
Slechts wat stomme dingen posten, noemt hij dat.

quote:
Als ik mij nooit had uitgesproken tegen zwarte piet of racisme, dan was er geen haan die had gekraaid dat ik stadsdichter was geweest en jaren geleden wat stomme dingen had gepost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')