abonnement Unibet Coolblue
pi_195248159
15-jarige die homo’s uitschold tóch vrijgesproken van groepsbelediging, werkstraf geschrapt

quote:
De 15-jarige Ilyas A., die twee Amsterdamse, homoseksuele mannen uitschold, is in hoger beroep toch vrijgesproken voor groepsbelediging. Het gerechtshof oordeelt dat de zin die hij riep ‘In Amsterdam, gay is not normal’ geen groepsbelediging is voor alle homo’s en verlaagde de straf. De zaak leidde in april tot veel ophef omdat de slachtoffers de scheldpartij filmden en Ilias later op YouTube een interview gaf.

De 15-jarige Ilias beledigde een homokoppel dat hand in hand over straat liep. Toen Ilias en enkele kameraden het stel lastigvielen, filmden de slachtoffers het voorval. Op die beelden is te zien hoe de twee mannen worden uitgescholden en aangevallen.

‘In Amsterdam, homo’s zijn niet normaal’, roept Ilias, die ook een eigen filmpje maakte. Het stel werd uitgescholden voor ‘kankerhomo’s’ en kreeg nog enkele doodsverwensingen voor de kiezen. Wanneer een van de slachtoffers, Fabio Viana, de scheldende jongens op camera probeert vast te leggen, krijgt hij ook nog een trap.

Ilias zelf gaf later bij een vlogger op YouTube zijn kant van het verhaal: volgens Ilias zei het stel in het voorbijgaan ‘dat moslims geobsedeerd zijn door homo’s’ en liep het daarna steeds verder uit de hand.

Groepsbelediging
Maar met dat verhaal kwam hij niet weg bij de rechter. Die veroordeelde hem tot 25 uur voorwaardelijk werkstraf en 35 uur leerstraf voor belediging en discriminatie. Daarbij woog de rechter mee dat de jongen zich ook schuldig heeft gemaakt aan groepsbelediging met de opmerking dat homo's niet normaal zijn in Amsterdam. Daarmee heeft hij de hele groep homoseksuelen in diskrediet gebracht, oordeelde de rechter.

Dat laatste blijft in hoger beroep dus niet overeind. Weliswaar vindt het hof de opmerking beledigend voor homoseksuelen, maar volgens het hof moet de verdachte ‘de opzet hebben gehad op de openbaarheid van de belediging’. Oftewel: Ilias richtte zich tot de twee homoseksuele mannen maar niet bewezen kan worden dat hij het doel had zich tot het grote publiek te richten. Dat Ilias - net als de verdachten - de confrontatie filmde, doet daar volgens het gerechtshof niets aan af. Ilias heeft zijn eigen filmpje niet in de openbaarheid gebracht.

Wél leerstraf
Het hof oordeelt daarmee dat ‘slechts’ eenvoudige belediging overblijft en schrapt de voorwaardelijke werkstraf. De leerstaf blijft wel overeind. Bij elkaar moet Ilias 500 euro schadevergoeding betalen, dat was 850 euro. Volgens advocaat Boumanjal, die Ilias bijstaat, is de nieuwe uitspraak terecht. ,,Bij maatschappelijk gevoelige zaken heeft het Openbaar ministerie de neiging om strafrechtelijke gedragingen te overkwalificeren. Mijn cliënt heeft erkend het homostel te hebben beledigd, maar niet meer dan dat. De opwaardering naar groepsbelediging leek wel politiek gedreven. De rechtbank was er tot mijn verbazing in meegegaan. Het gerechtshof zet het allemaal gelukkig weer in het juiste juridische perspectief.”

Advocaat Sébas Diekstra staat de slachtoffers bij: ,,Hoe het gerechtshof de uitlatingen ook juridisch kwalificeert, duidelijk is dat de zin ‘In Amsterdam, gay is not normal’ op zichzelf beschouwd beledigend is voor homoseksuelen. Het is in ieder geval goed om te zien dat de uitlatingen zijn afgestraft en er een schadevergoeding aan cliënten is toegekend.”

De slachtoffers van de scheldpartij, de in Brazilië geboren Fabio Viana en zijn Nederlandse vriend Daniël, zijn het homogeweld in Amsterdam-Oost inmiddels spuugzat. Het koppel heeft besloten te verhuizen.

https://www.destentor.nl/(...)-geschrapt~a9be244e/


[ Bericht 0% gewijzigd door Nober op 25-09-2020 12:51:49 ]
  vrijdag 25 september 2020 @ 11:56:47 #2
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195248296
Ilias A. moet gewoon lekker uit de kast komen en op Grindr gaan.
pi_195248317
Lijkt me een terechte uitspraak.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195248404
Met andere woorden dit soort volk heeft dus gewoon vrij spel na deze uitspraak en maar raar staan kijken dat veel mensen de rechtsgang niet meer serieus nemen. Dit gedrag word op deze manier alleen maar aangemoedigd omdat ze toch niet gestraft worden, net als winkeldiefstel en inbraken waar dit soort snotjong ook al met kleine of geen straffen wegkomen.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 25 september 2020 @ 12:06:44 #5
319979 Fok-it
All is well
pi_195248425
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:04 schreef hunterrnl het volgende:
Met andere woorden dit soort volk heeft dus gewoon vrij spel na deze uitspraak en maar raar staan kijken dat veel mensen de rechtsgang niet meer serieus nemen. Dit gedrag word op deze manier alleen maar aangemoedigd omdat ze toch niet gestraft worden, net als winkeldiefstel en inbraken waar dit soort snotjong ook al met kleine of geen straffen wegkomen.
Hoezo vrij spel? Hij is toch gewoon veroordeeld voor belediging
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195248447
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:04 schreef hunterrnl het volgende:
Met andere woorden dit soort volk heeft dus gewoon vrij spel na deze uitspraak en maar raar staan kijken dat veel mensen de rechtsgang niet meer serieus nemen. Dit gedrag word op deze manier alleen maar aangemoedigd omdat ze toch niet gestraft worden, net als winkeldiefstel en inbraken waar dit soort snotjong ook al met kleine of geen straffen wegkomen.
Heb je het artikel wel gelezen? :?

Hij is schuldig bevonden voor belediging en discriminatie, maar niet voor groepsbelediging.
And remember, respect is everything!
pi_195248472
quote:
Normaal bijv.naamw.Uitspraak: [nɔrˈmal] zoals het vaakst voorkomt, zoals de meeste mensen doen

https://www.encyclo.nl/begrip/normaal
quote:
Tellen we biseksuelen niet mee, dan komen we voor homoseksuelen in de bevolking van Nederland uit bij een percentage van 3,4%, oftewel één op de 29.

https://hartvanhomos.nl/l(...)el-mensen-zijn-homo/
Wat is er gelogen aan deze uitspraak? Kan me niet voorstellen dat het percentage homo's in Amsterdam veel hoger ligt dan in de rest van Nederland.
pi_195248489
ook dit stuk stront mag vast aanschuiven bij een talkshow. alles voor de kijkcijfers. melk het maar uit. kan geen kwaad om te laten zien hoe goed die jongen denkt bezig te zijn.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 25 september 2020 @ 12:15:18 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_195248513
Slechte zaak dit.

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Belediging zou niet strafbaar moeten zijn.. en discriminatie (op individueel niveau van burger naar burger) ook niet.

Jammer dat we onze waarden zo in de prullenbak flikkeren.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 25 september 2020 @ 12:16:20 #10
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195248522
Ik vind het echt bizar dat je een straf kan krijgen voor vrijheid van meningsuiting in dit land :o
En maar claimen dat je een "vrij land" bent.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195248583
De tt klopt niet en stuurt de discussie meteen een bepaalde richting op.
  vrijdag 25 september 2020 @ 12:31:17 #12
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_195248704
"Groepsbelediging" :') :') :') :')

Zelfs mijn spell checker moet er smakelijk om lachen.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_195248719
Kunnen zijn ouders niet beboet worden met 3000 euro?
  vrijdag 25 september 2020 @ 12:32:34 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195248731
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:32 schreef Duiveltja het volgende:
Kunnen zijn ouders niet beboet worden met 3000 euro?
:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195249297
Lijkt me terecht dat het geen groepsbelediging is. Ook al vind ik het een wanstaltige mening.
"Pools are perfect for holding water"
pi_195249511
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:15 schreef SpecialK het volgende:
Slechte zaak dit.

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Belediging zou niet strafbaar moeten zijn.. en discriminatie (op individueel niveau van burger naar burger) ook niet.

Jammer dat we onze waarden zo in de prullenbak flikkeren.
Belediging is altijd al strafbaar geweest, dat hoort bij onze waarden.
Vrijheid van meningsuiting is geen vrijbrief voor het lukraak te kunnen beledigen van mensen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195249591
Een belediging is strafbaar als het slachtoffer een ontlastingskleurige huidskleur heeft.
mevrouw Gargard en mevrouw Simons kunnen dat bevestigen.

[ Bericht 2% gewijzigd door spectrumanalyser op 25-09-2020 13:40:02 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 25 september 2020 @ 13:29:29 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_195249598
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Belediging is altijd al strafbaar geweest, dat hoort bij onze waarden.
1. Nee. Belediging is vrij normaal in een land met nogal directe grofgebekte mensen.
Hier een demo: Ik ga je dikke moeder neuken.

Laat me arresteren dan. Thought so...

2. Of iets wel of niet in de wet staat is niet een 1-op-1 reflectie van of iets een waarde is van een cultuur.

quote:
Vrijheid van meningsuiting is geen vrijbrief voor het lukraak te kunnen beledigen van mensen
Juist wel. Anders is vrijheid van meningsuiting waardeloos. Je hebt geen bescherming van meningen nodig voor veilige meningen... het zijn juist meningen waar mensen zich beledigd door voelen die wettelijke bescherming nodig hebben.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_195249604
Ik vind het idioot dat je straf kan krijgen voor het uiten van een belediging. Ook als het gaat om een straatschoffie met een slechte opvoeding.
pi_195249655
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Belediging is altijd al strafbaar geweest, dat hoort bij onze waarden.
Vrijheid van meningsuiting is geen vrijbrief voor het lukraak te kunnen beledigen van mensen
Ik vind vrijheid van meningsuiting echt heel belangrijk, maar ik ontneem je de vrijheid als je dingen zegt die ik niet leuk vind.

Volgens mij lieg je een beetje tegen jezelf.
pi_195249875
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

1. Nee. Belediging is vrij normaal in een land met nogal directe grofgebekte mensen.
Hier een demo: Ik ga je dikke moeder neuken.

Laat me arresteren dan. Thought so...
ik voel me niet echt beledigd, voel meer medelijden met je. Dat jij belediging normaal vind zegt wel iets over je opvoeding.
quote:
2. Of iets wel of niet in de wet staat is niet een 1-op-1 reflectie van of iets een waarde is van een cultuur.
[..]

Juist wel. Anders is vrijheid van meningsuiting waardeloos. Je hebt geen bescherming van meningen nodig voor veilige meningen... het zijn juist meningen waar mensen zich beledigd door voelen die wettelijke bescherming nodig hebben.
Als jij het verschil niet ziet tussen een mening en een belediging dan heb je nog een hoop te leren
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195249878
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Belediging is altijd al strafbaar geweest, dat hoort bij onze waarden.
Vrijheid van meningsuiting is geen vrijbrief voor het lukraak te kunnen beledigen van mensen
Technisch gezien heb je vast gelijk, maar wanneer is iets belediging? Je kan toch geen boete krijgen omdat je iemand een klootzak noemt?

Nog los van het feit dat "gay is not normal" gewoon klopt, of op z'n minst een mening is. Iemand uitschelden voor kankerhomo gaat natuurlijk wat te ver, maar om daar een rechtszaak over te openen?
Facts don't care about your feelings
pi_195249920
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik vind vrijheid van meningsuiting echt heel belangrijk, maar ik ontneem je de vrijheid als je dingen zegt die ik niet leuk vind.

Volgens mij lieg je een beetje tegen jezelf.
http://www.wetboek-online(...)%2C%20wordt%2C%20als
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195249953
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:48 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Technisch gezien heb je vast gelijk, maar wanneer is iets belediging? Je kan toch geen boete krijgen omdat je iemand een klootzak noemt?

Nog los van het feit dat "gay is not normal" gewoon klopt, of op z'n minst een mening is. Iemand uitschelden voor kankerhomo gaat natuurlijk wat te ver, maar om daar een rechtszaak over te openen?
Gebeurt regelmatig, zie link hierboven inclusief jurisprudentie

"Een uitlating is beledigend wanneer zij de strekking heeft een ander bij het publiek in een ongunstig daglicht te stellen en hem aan te randen in zijn eer en goede naam."
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195249965
Dan is het nu tijd voor Omroep LICHTGETINT dus.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2020 13:53:35 ]
pi_195249995
quote:
Je kan tegelijkertijd weten dat je gelijk hebt over de strafbaarheid van iets en het daar hartsgrondig mee oneens zijn. Ik vind dit echt een fascistisch artikel in ons wetboek. Vergelijkbaar met de strafbaarheid van zelf beslissen welke plantjes je op je land zet en welke stofjes je in je lichaam stopt.

Dit land heeft een groot tekort aan persoonlijke vrijheid en een overvloed aan enge mensjes die de behoefte voelen om anderen te micromanagen.
pi_195249999
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:53 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Dan is het nu tijd voor Omroep LICHTGETINT dus.
Programmering Omroep Lichtgetint:
19:00-20:00 Opsporing verzocht
20:00-21:00 Achter gesloten deuren
21:00-22:00 Opgelicht
22:00-23:00 Voor de rechter
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 25 september 2020 @ 15:19:08 #28
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_195251413
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je kan tegelijkertijd weten dat je gelijk hebt over de strafbaarheid van iets en het daar hartsgrondig mee oneens zijn. Ik vind dit echt een fascistisch artikel in ons wetboek. Vergelijkbaar met de strafbaarheid van zelf beslissen welke plantjes je op je land zet en welke stofjes je in je lichaam stopt.
dat mag jij vinden. De meerderheid is het niet met je eens
quote:
Dit land heeft een groot tekort aan persoonlijke vrijheid en een overvloed aan enge mensjes die de behoefte voelen om anderen te micromanagen.
Nederland is een van de meest vrije landen ter wereld. Maar vertel, waar is het beter geregeld?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195252359
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Gebeurt regelmatig, zie link hierboven inclusief jurisprudentie

"Een uitlating is beledigend wanneer zij de strekking heeft een ander bij het publiek in een ongunstig daglicht te stellen en hem aan te randen in zijn eer en goede naam."

Oke, maar als je dus 1 op 1 iemand uitscheldt zonder dat andere mensen het horen is het dan niet erg?
Facts don't care about your feelings
pi_195252807
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:48 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Technisch gezien heb je vast gelijk, maar wanneer is iets belediging? Je kan toch geen boete krijgen omdat je iemand een klootzak noemt?

Nog los van het feit dat "gay is not normal" gewoon klopt, of op z'n minst een mening is. Iemand uitschelden voor kankerhomo gaat natuurlijk wat te ver, maar om daar een rechtszaak over te openen?
Als men mij beledigd en men is kleiner en niet geoefend in vechten, krijg men van mij enkele oorvijgen. Uiteraard niet als men op afstand staat.
pi_195253234
Maar deze jongen heeft toch Nederlandse scholing genoten? Met Nederlandse normen en waarden? Zijn we hier met z'n allen niet supertje trots erop dat het niets uitmaakt of je homo bent, en dan je dan ook gewoon kunt trouwen? En dat we elkaar in elkaars waarde laten, no matter what?

Waar komt die afgunst tegenover homo's dan vandaan, en waarom toch continu de behoefte om dit openlijk aan te spreken en af te keuren, middels een belediging?

#dtv
#opendeur
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195253274
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:31 schreef devlinmr het volgende:

[..]

dat mag jij vinden. De meerderheid is het niet met je eens
[..]

Nederland is een van de meest vrije landen ter wereld. Maar vertel, waar is het beter geregeld?
De meerderheid is niet echt een goede graadmeter als het gaat over de vraag of bepaalde wetten goed zijn. Homo's chemisch castreren was in Europa bijvoorbeeld ook de wet in landen en ze aan kranen hangen is nog steeds de wet in Iran.

De buurman slaat en verkracht zijn vrouw, dus eigenlijk ben ik heel goed bezig als ik haar alleen dagelijks bedreig redenatie.
pi_195253309
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 16:37 schreef torentje het volgende:

[..]

Als men mij beledigd en men is kleiner en niet geoefend in vechten, krijg men van mij enkele oorvijgen. Uiteraard niet als men op afstand staat.
En dat is ook terecht. Zo hebben we het 100en jaren al opgelost toch? Overschrijd je een grens, dan kan je klappen verwachten. Helaas kan je tegenwoordig meteen weer messteken of 8 kogels in je rug verwachten...
Facts don't care about your feelings
pi_195253387
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:03 schreef SpaceOddity het volgende:
Maar deze jongen heeft toch Nederlandse scholing genoten? Met Nederlandse normen en waarden? Zijn we hier met z'n allen niet supertje trots erop dat het niets uitmaakt of je homo bent, en dan je dan ook gewoon kunt trouwen? En dat we elkaar in elkaars waarde laten, no matter what?

Waar komt die afgunst tegenover homo's dan vandaan, en waarom toch continu de behoefte om dit openlijk aan te spreken en af te keuren, middels een belediging?

#dtv
#opendeur
Het gaat voornamelijk om jongetjes die zich onzeker voelen over het feit dat hun makker knuffelen achterop op de scooter eigenlijk wel heel fijn voelt.
pi_195253455
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:03 schreef SpaceOddity het volgende:
Maar deze jongen heeft toch Nederlandse scholing genoten? Met Nederlandse normen en waarden? Zijn we hier met z'n allen niet supertje trots erop dat het niets uitmaakt of je homo bent, en dan je dan ook gewoon kunt trouwen? En dat we elkaar in elkaars waarde laten, no matter what?

Waar komt die afgunst tegenover homo's dan vandaan, en waarom toch continu de behoefte om dit openlijk aan te spreken en af te keuren, middels een belediging?

#dtv
#opendeur
Volgens mij valt dat allemaal wel mee. Mensen schelden elkaar dagelijks uit, meestal op uiterlijke kenmerken. Als je er iets anders bij kan noemen dan doe je dat ook. Punt is dat 99% niet in het nieuws komt, zoals vetzak of schele. Als het echter om homo of neger gaat dan is het wereldnieuws. In mijn buurt hoor ik jongeren vaker kankerflikker of zemmel tegen elkaar zeggen (vroeger flikker, nicht, boeler), maar in de meeste gevallen is dat niet eens gericht tegen homo's.
Facts don't care about your feelings
pi_195253457
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het gaat voornamelijk om jongetjes die zich onzeker voelen over het feit dat hun makker knuffelen achterop op de scooter eigenlijk wel heel fijn voelt.
Lekker dicht op elkaar kruipen nadat je samen op de gestolen Gilera vlucht na het plegen van een overvalletje, best romantisch eigenlijk.
pi_195253861
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Lijkt me een terechte uitspraak.
Ik neem mijn woorden terug, het is toch weer een broddelwerkje.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195254962
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:16 schreef Mikeytt het volgende:
Ik vind het echt bizar dat je een straf kan krijgen voor vrijheid van meningsuiting in dit land :o
En maar claimen dat je een "vrij land" bent.
Iemand zomaar uitschelden voor kankerhomo kan je toch ook niet scharen onder de vrijheid van meningsuiting.
Het zou pas een slechte zaak zijn als je dit toelaat.
pi_195255042
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:07 schreef Robbberttt het volgende:

[..]

Iemand zomaar uitschelden voor kankerhomo kan je toch ook niet scharen onder de vrijheid van meningsuiting.
Het zou pas een slechte zaak zijn als je dit toelaat.
Waarom zou dat een slechte zaak zijn?

En ja, dat zou zeker wel onder VVMU moeten vallen. Het is jammer dat VVMU in Nederland niet absoluut is.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2020 19:12:46 ]
  vrijdag 25 september 2020 @ 19:13:20 #41
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195255062
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:07 schreef Robbberttt het volgende:

[..]

Iemand zomaar uitschelden voor kankerhomo kan je toch ook niet scharen onder de vrijheid van meningsuiting.
Het zou pas een slechte zaak zijn als je dit toelaat.
Nederlanders en het totaal geen waarde hechten aan vrijheid van meningsuiting :')

Iemand mag me best een kankerhomo noemen. Daar mag je maatschappelijk op neerkijken, maar wens ik dan dat ik iemand de mond snoer en het graag bestraft zie worden? :')
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195255174
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Waarom zou dat een slechte zaak zijn?

En ja, dat zou zeker wel onder VVMU moeten vallen. Het is jammer dat VVMU in Nederland niet absoluut is.
Het is wel raar dat als je het tegen een agent zegt het wel weer onder belediging geschaard wordt, toch?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_195255231
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik neem mijn woorden terug, het is toch weer een broddelwerkje.
Ik ben benieuwd naar je toelichting ..?
"Pools are perfect for holding water"
pi_195255251
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:21 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Het is wel raar dat als je het tegen een agent zegt het wel weer onder belediging geschaard wordt, toch?
Nee, dat vind ik niet raar. Iemand in functie beledigen vind ik anders dan een persoonlijke belediging.
pi_195255351
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:43 schreef Nober het volgende:
15-jarige die homo’s uitschold tóch vrijgesproken van groepsbelediging, werkstraf geschrapt
[..]

statisch heeft hij ook nog eens gelijk. Stel 20% is gay. Dan is 80 straight. Dus dan vind ik dat je best kunt zeggen dat die 20% een significante afwijking is tov de normal dus de conclusie dat het inderdaad niet het normaal patroon volgt. Dus ik kan hem volgen. Wiskundige in opleiding waarschijnlijk straks bankbiljetten tellen en rente uitrekenen.

en daarnaast vind ik het ook nog eens uitermate onfris als je in elkaars poepert loopt te roeren vooral nu met covid en hepatitis b
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_195255558
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:20 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat allemaal wel mee. Mensen schelden elkaar dagelijks uit, meestal op uiterlijke kenmerken. Als je er iets anders bij kan noemen dan doe je dat ook. Punt is dat 99% niet in het nieuws komt, zoals vetzak of schele. Als het echter om homo of neger gaat dan is het wereldnieuws. In mijn buurt hoor ik jongeren vaker kankerflikker of zemmel tegen elkaar zeggen (vroeger flikker, nicht, boeler), maar in de meeste gevallen is dat niet eens gericht tegen homo's.
Dat komt dan ook omdat zulke stoere knaapjes opgroeien met het idee dat "homo zijn" slecht en fout is.

Ik zie het overigens nauwelijks, mensen die elkaar continu uitschelden.

Waar dan? Wanneer? Hoe? Waarom?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195255560
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:24 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar je toelichting ..?
Ik dacht dat hij was vrijgesproken van groepsbelediging vanwege het niet beledigende karakter, maar hij is daarvan vrijgesproken omdat hij die opvatting niet openbaar maakte. Maar verschillende opvattingen zijn toegelaten in het maatschappelijk debat en dus mag je zeggen 'ik keur homoseksualiteit af'. 'Ik keur die vieze kankerhomo's af' mag dan weer niet want 'vieze kanker' maakt de boodschap onnodig grievend. 'Homo's zijn niet normaal' is de opvatting zelf, geen onnodig grievende formulering.

Nou zijn er heel veel onrijpe geesten die al heel snel iets grievend vinden omdat het hun opvatting niet is, maar zo zit onze wet niet in elkaar. Toch heeft de rechter gezegd dat de uitspraak weliswaar onnodig grievend was maar dan kent hij de verkeerde waarde toe aan 'niet normaal'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195256303
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Waarom zou dat een slechte zaak zijn?

En ja, dat zou zeker wel onder VVMU moeten vallen. Het is jammer dat VVMU in Nederland niet absoluut is.
Wat is precies de mening als je een vreemde kankerhomo noemt?
Het zou een slechte zaak zijn, omdat je anders als homo niet eens door bepaalde wijken kan lopen.
pi_195256601
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:22 schreef Robbberttt het volgende:

[..]

Wat is precies de mening als je een vreemde kankerhomo noemt?
Het zou een slechte zaak zijn, omdat je anders als homo niet eens door bepaalde wijken kan lopen.
Ik snap je vraag niet.
pi_195256768
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:42 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat komt dan ook omdat zulke stoere knaapjes opgroeien met het idee dat "homo zijn" slecht en fout is.

Ik zie het overigens nauwelijks, mensen die elkaar continu uitschelden.

Waar dan? Wanneer? Hoe? Waarom?
Misschien begeef jij je in een andere kringen. In mijn vriendengroep is het vrij normaal dat je elkaar uitscheldt. Zijn gewoon grapjes. In mijn woonwijk scheldt de jeugd bijna in iedere zin met kanker trouwens, jongens of meisjes.

Ik vraag me af of we beter af zijn door homo, bi en al die andere zooi te zien als normaal. Nu krijg je types als Oscar die non-binair zijn en aangesproken willen worden met hun :')
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')