abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195236564

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
  donderdag 24 september 2020 @ 17:24:18 #2
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195236639
Nadeel van de boel een paar weken dicht gooien is trouwens dat je zo'n Spanje effect krijgt. Gaat men los omdat het weer mag en ze bang zijn dat alles misschien binnenkort weer dicht gaat.
Dat gebeurt dan ook waarna we in een soort open-dicht cirkel komem.
  donderdag 24 september 2020 @ 17:32:05 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195236740
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nadeel van de boel een paar weken dicht gooien is trouwens dat je zo'n Spanje effect krijgt. Gaat men los omdat het weer mag en ze bang zijn dat alles misschien binnenkort weer dicht gaat.

Dat is natuurlijk ook absoluut niet overal zo geweest.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195236817
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook absoluut niet overal zo geweest.
Vast, maar dat gaat hier wel gebeuren met de grote hoeveelheid verongelijkte sneeuwvlokjes die al kapot gaan dat de kroeg een uurtje eerder dicht gaan.
We hebben dan immers weer een beloning nodig voor de immense opoffering.
pi_195236850
quote:
Dat gebeurt dan ook waarna we in een soort open-dicht cirkel komem.
En dat er waarschijnlijk maar een paar onderdelen van een lockdown daadwerkelijk effect hebben. En de rest alleen maar irritant en funest is.
Naast dat het jammer is dat we op vele gebieden niet echt lijken te zijn vooruitgegaan, is ook dit een punt dat m.i. een stuk verder onderzocht had mogen worden. Lockdowns - en dan met name die in anderen landen - waren leuk voor de blinde paniek van het voorjaar maar mag hopen dat men nu wel beter weet.
I'll give you something to do
  donderdag 24 september 2020 @ 17:45:48 #7
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195236942
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195237007
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:40 schreef galantis het volgende:

[..]

En dat er waarschijnlijk maar een paar onderdelen van een lockdown daadwerkelijk effect hebben. En de rest alleen maar irritant en funest is.
Naast dat het jammer is dat we op vele gebieden niet echt lijken te zijn vooruitgegaan, is ook dit een punt dat m.i. een stuk verder onderzocht had mogen worden. Lockdowns - en dan met name die in anderen landen - waren leuk voor de blinde paniek van het voorjaar maar mag hopen dat men nu wel beter weet.
Mag je hopen inderdaad. Boel op slot gooien is gewoon geen lange termijn oplossing. Wat als er geen (goed) vaccin komt? Jarenlang jojo-en tussen land op slot en weer versoepelen? Dat is niet te doen. Middel erger dan het kwaal. Dan moet je echt na gaan denken over andere oplossing waardoor dingen wel kunnen blijven draaien.

Het is ook gewoon duidelijk waar het vooral fout gaat. Te weinig testcapaciteit. De groepen die ze willen testen werden de afgelopen maanden steeds kleiner. Ze hebben maanden de tijd gehad en alsnog is er geen verbetering. Grote woorden telkens en een hoop ''nog even geduld allemaal, het vaccin komt er aan'' uitspraken, maar op een gegeven moment moeten ze verder kijken dan dat. Het is schandalig dat ze zelf hun zaakjes niet op orde hebben, maar daar vervolgens de samenleving voor laten boeten eigenlijk (mocht er inderdaad weer een lockdown komen).
pi_195237023
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:40 schreef galantis het volgende:
Kijk naar Zweden, daar gaat het nu super steady. Volgens mij doet Zweden nu een groot onderzoek naar de effecten van hun aanpak. Ik ben heel benieuwd wat daar uitkomt. Want ja, als je naar landen zoals Frankrijk en Spanje kijkt dan zijn die toch mooi terug bij af door hun lockdown. Niet heel slim.

Overigens denk ik niet dat de tweede golf groter wordt dan de eerste. Er zijn namelijk nog steeds maatregelen van kracht, dus dat kan nooit slechter worden dan in maart.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195237053
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Kijk naar Zweden, daar gaat het nu super steady. Volgens mij doet Zweden nu een groot onderzoek naar de effecten van hun aanpak. Ik ben heel benieuwd wat daar uitkomt. Want ja, als je naar landen zoals Frankrijk en Spanje kijkt dan zijn die toch mooi terug bij af door hun lockdown. Niet heel slim.

Overigens denk ik niet dat de tweede golf groter wordt dan de eerste. Er zijn namelijk nog steeds maatregelen van kracht, dus dat kan nooit slechter worden dan in maart.
Nou, zo geweldig gaat het ook weer niet in Zweden hoor. De politiek rolt daar over elkaar heen of het nu wel of niet aanstellers zijn, die langdurig (>8 weken) zieken omdat de uitkeringen niet meer te betalen zijn.
pi_195237063
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Aangezien de huidige maatregelen hier vergelijkbaar zijn met Zweden kan ik maar een conclusie trekken. Zij volgen de regels veel beter dan wij dat doen. Dat de scholen pas net weer begonnen zijn in Zweden zal ook wel een reden zijn.
pi_195237097
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Aangezien de huidige maatregelen hier vergelijkbaar zijn met Zweden kan ik maar een conclusie trekken. Zij volgen de regels veel beter dan wij dat doen. Dat de scholen pas net weer begonnen zijn in Zweden zal ook wel een reden zijn.
Verantwoordelijkere burgere en dunbevolkt gebied.
Ik las dat de zweden ook niet echt versoepeld hebben. Gewoon gestaag door.
Hier deed iedereen in juni of het klaar was.
pi_195237144
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dan ligt het toch bijna alleen aan besmettingen in thuissituaties, want wij hebben het elders ook aardig onder de knie. Maar ja, achter de voordeur handhaven mag niet. Het beste lijkt mij gewoon mensen wijzen op social distancing mbt ouderen en het virus maar rond laten gaan. Twee, drie weken geleden was er nog geen probleem, maar nu zie je weer dat ook ouderen meer besmet worden.

Besmettingen op kantoor is nog wel een issue overigens. Die scoort nog wel relatief hoog, ik dacht nummer twee.
  donderdag 24 september 2020 @ 17:58:47 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195237167
quote:

[..]

Uhh, nee. Dat gaat het dus helemaal niet. Zie Zwedentopic ;)
En je krijgt nog een plusje ook _O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195237190
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Uhh, nee. Dat gaat het dus helemaal niet. Zie Zwedentopic ;)
En je krijgt nog een plusje ook _O-
Ik heb hier m'n info vandaan: https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_in_Sweden Ik vind 200 per dag weinig.
  Miss 200.000.000! donderdag 24 september 2020 @ 18:00:20 #16
367000 roos94
pi_195237194
We gaan ten onder, maar in ieder geval met zijn allen ;(
pi_195237202
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dan ligt het toch bijna alleen aan besmettingen in thuissituaties, want wij hebben het elders ook aardig onder de knie. Maar ja, achter de voordeur handhaven mag niet. Het beste lijkt mij gewoon mensen wijzen op social distancing mbt ouderen en het virus maar rond laten gaan. Twee, drie weken geleden was er nog geen probleem, maar nu zie je weer dat ook ouderen meer besmet worden.

Besmettingen op kantoor is nog wel een issue overigens. Die scoort nog wel relatief hoog, ik dacht nummer twee.
Hoe kom je daar bij? 78% van de besmettingen heeft een onbekende bron.
pi_195237223
quote:
SC Cambuur tegen Jong FC Utrecht in gevaar door corona
Het is nog maar de vraag of de wedstrijd van SC Cambuur tegen Jong FC Utrecht van aanstaande vrijdag doorgaat, schrijft de Leeuwarder Courant. Door blessures en coronabesmettingen heeft trainer Henk de Jong nog maar vijftien spelers tot zijn beschikking. Wedstrijden worden verzet als een club minder dan dertien spelers tot de beschikking heeft als gevolg van besmettingen.
https://www.fcupdate.nl/v(...)-gevaar-door-corona/
Het halve team heeft corona en ze willen gewoon door voetballen |:(
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 24 september 2020 @ 18:01:39 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195237227
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:00 schreef roos94 het volgende:
  Miss 200.000.000! donderdag 24 september 2020 @ 18:01:55 #20
367000 roos94
pi_195237264
quote:
Beetje positiviteit, ik hou er van!
Zonder wrijving geen glans
pi_195237268
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij? 78% van de besmettingen heeft een onbekende bron.
Wekelijkse update pagina 17, waar staat die 78% dan? Dan heb ik het fout denk ik.
pi_195237275
quote:
Als de moffen straks de testen voor zichzelf gaat houden is het over en sluiten. Je leest overal signalen dat het steeds krapper wordt.
pi_195237277
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, want zoals je kunt lezen zijn daar dus ook voorschriften voor. Regels werken twee kanten op.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 24 september 2020 @ 18:04:01 #25
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_195237285
Ik snap ook niet zo goed waarom mensen denken dat we hier de zweden aanpak konden doen op het hoogtepunt. We hebben het maar net gered door al onze oudste oudjes in het tehuis te laten sterven ipv richting de IC te sturen.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  donderdag 24 september 2020 @ 18:04:38 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195237296
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja, want zoals je kunt lezen zijn daar dus ook voorschriften voor. Regels werken twee kanten op.
Zou hij met zo'n username toch moeten weten.
pi_195237348
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zou hij met zo'n username toch moeten weten.
Het is raar dat een wedstrijd pas gestaakt word als een van de teams geen 11 mensen op het veld op kan stellen en 2 op de bank. Staak een wedstrijd gewoon als er meer dan 5 mensen corona hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195237374
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Het is raar dat een wedstrijd pas gestaakt word als een van de teams geen 11 mensen op het veld op kan stellen en 2 op de bank. Staak een wedstrijd gewoon als er meer dan 5 mensen corona hebben.
Een wedstrijd staken voor 'ie begonnen is, dat is pas raar.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 24 september 2020 @ 18:11:28 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195237403
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Waarom? Betaald voetbalclubs testen hun spelers voor elke wedstrijd, dus als die negatief zijn dan kan het prima.
pi_195237599
quote:

[..]

[..]

Ik vind afgelasten bij >5 mensen een stuk willekeuriger dan wanneer een team niet meer genoeg personeel op kan brengen.
pi_195237645
Aboutaleb leest hier ook mee zie ik..

https://amp.nos.nl/artike(...)tter_impression=true
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195237832
Deze kant ga je dus op. Zelfs bij Hema in Engeland moet je dus corona app gebruiken om naar binnen te mogen of formulier invullen...

Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_195237870
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:38 schreef RipCity het volgende:
Deze kant ga je dus op. Zelfs bij Hema in Engeland moet je dus corona app gebruiken om naar binnen te mogen of formulier invullen...

[ afbeelding ]
Prima toch? Net zoals nu bij de restaurants hier?
  donderdag 24 september 2020 @ 18:41:35 #34
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195237894
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Aboutaleb leest hier ook mee zie ik..

https://amp.nos.nl/artike(...)tter_impression=true
Hij had beter in augustus adequaat kunnen ingrijpen in zijn eigen stad.
pi_195237967
twitter

Hebben jullie nog vragen voor Boekestijn en De Wijk?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 18:46:01 #36
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_195237972
quote:

[ afbeelding ]
Die QR code is een stuk handiger dan overal waar je komt je contactgegevens achter te moeten laten
  donderdag 24 september 2020 @ 18:48:42 #37
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195238015
quote:

[ afbeelding ]
Vraag me af hoe de controle daar op is en of ze echt mensen niet binnen laten die weigeren.
  donderdag 24 september 2020 @ 18:54:25 #38
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195238091
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:46 schreef noodgang het volgende:

[..]

Die QR code is een stuk handiger dan overal waar je komt je contactgegevens achter te moeten laten
Dat hele BCO ligt toch al op z'n gat joh.
pi_195238097
quote:

[ afbeelding ]
Helemaal van het padje daar.
  donderdag 24 september 2020 @ 18:58:19 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195238137
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:54 schreef galantis het volgende:

[..]

Helemaal van het padje daar.
Wie gaat al die bezoekers trouwens bellen mocht er iets aan de hand zijn? Is daar capaciteit voor of is het gewoon weer voor de bühne.
pi_195238287
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wie gaat al die bezoekers trouwens bellen mocht er iets aan de hand zijn? Is daar capaciteit voor of is het gewoon weer voor de bühne.
Daar zorgt de app voor. Niemand belt, de app registreert.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195238354
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vast het laatste.

Bij een hema ook.. lijkt mij een hele prestatie op zich al om in zo'n winkel besmet te raken.
  donderdag 24 september 2020 @ 19:10:53 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195238397
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:06 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Daar zorgt de app voor. Niemand belt, de app registreert.
Behalve alle mensen die niet de app gebruiken maar gewoon ouderwets een formulier invullen zoals de flyer links aangeeft.
pi_195238492
quote:
Ja nee want dat deden al die gekke jongelui en studenten in Nederland niet?
Dat gebeurde juist hier ook en nog. Die kunnen echt niets hebben en gaan direct los.
Zelfs in het buitenland kwamen al direct klachten over knettergekke Nederlanders die los aan het gaan waren.
pi_195238682
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Behalve alle mensen die niet de app gebruiken maar gewoon ouderwets een formulier invullen zoals de flyer links aangeeft.
Hmm..
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
pi_195238747
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:45 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Hebben jullie nog vragen voor Boekestijn en De Wijk?
Of ze wel eens op FOK! komen ;)
pi_195238895
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Of ze wel eens op FOK! komen ;)
*O*
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195238986
Op RTL nieuws: rioolwater meting
Ze willen het monitoren vergroten, evt elke dag. Zo willen ze dus weten waar het zich heeft verspreid.
Ze willen het per gemeente bekijken zodat ze weten of er een toename is. Ze willen een nauwkeurig rekenmodel hebben, daar zijn ze mee bezig zodat ze evt maatregelen kunnen treffen.

Nou, ik reken er niet op.
Go hard or go home
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 september 2020 @ 19:40:36 #49
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195239058
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:37 schreef Noek het volgende:
Op RTL nieuws: rioolwater meting
Ze willen het monitoren vergroten, evt elke dag. Zo willen ze dus weten waar het zich heeft verspreid.
Ze willen het per gemeente bekijken zodat ze weten of er een toename is. Ze willen een nauwkeurig rekenmodel hebben, daar zijn ze mee bezig zodat ze evt maatregelen kunnen treffen.

Nou, ik reken er niet op.
Wat ik dus niet snap is waarom ze hier niet al mee bezig waren. We zijn zeven maanden verder en het lijkt er haast op dat ze nu opeens weer wakker geschud zijn. Hebben ze de afgelopen zeven maanden dan echt niks voorbereid?

Ene kant denk ik "vast wel toch" en aan de andere kant verbaast mij echt niks meer.
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 19:42:43 #50
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195239097
Nu ook weer een artikel op NOS:
"Jongeren besmet met coronavirus: 'Ik ben nog steeds erg voorzichtig'

Weer dus van die verhalen van een jong iemand die 6 weken lang koorts heeft gehad en nog nooit zo ziek is geweest.

Ik begin inmiddels wel echt een beetje argwaan te krijgen. Waarom zijn het iedere keer dat soort verhalen?? Je leest nooit dan een artikel van: "Ja, ik had corona. Beetje loopneus gehad drie dagen en dat was het"

Dit soort verhalen moeten er toch ook plenty zijn, zéker onder jongere mensen...maar dat verkoopt zeker niet goed genoeg.
pi_195239108
Aboutaleb gaat nu landelijke maatregelen vragen, terwijl hij zelf niet mans genoeg is om maatregelen te nemen in zijn brandbaars.
- verwijderd door admin -
pi_195239158
quote:
15s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:42 schreef dick_laurent het volgende:

Weer dus van die verhalen van een jong iemand die 6 weken lang koorts heeft gehad en nog nooit zo ziek is geweest.

Ik begin inmiddels wel echt een beetje argwaan te krijgen. Waarom zijn het iedere keer dat soort verhalen?? Je leest nooit dan een artikel van: "Ja, ik had corona. Beetje loopneus gehad drie dagen en dat was het"

Dit soort verhalen moeten er toch ook plenty zijn, zéker onder jongere mensen...maar dat verkoopt zeker niet goed genoeg.
Nope, meeste artikelen zijn toch om angst aan te jagen/bang te maken. Dat is veel spannender dan iemand, de meesten, die niet zoveel klachten hebben.
  donderdag 24 september 2020 @ 19:49:05 #53
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_195239235
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:40 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wat ik dus niet snap is waarom ze hier niet al mee bezig waren. We zijn zeven maanden verder en het lijkt er haast op dat ze nu opeens weer wakker geschud zijn. Hebben ze de afgelopen zeven maanden dan echt niks voorbereid?

Ene kant denk ik "vast wel toch" en aan de andere kant verbaast mij echt niks meer.
Dit wil ik toch wel bestrijden. De mensen die zich hiermee bezig houden (van KWR?) zijn een keer bij Op1 geweest. Ze hebben in de zomer het aantal tappunten waar het coronavirus bemonsterd kan worden uitgebreid tot ongeveer 300. Volgens mij waren het er in maart iets van 20. Er gebeurt dus wel iets.
pi_195239238
quote:

Die verhalen zijn er ook genoeg.
Waarom ze nu deze verhalen plaatsen, is natuurlijk omdat ze jongeren willen doordringen van de ernst om ‘wel mee te blijven doen’. Of het chic is en het gewenste resultaat heeft, kun je je afvragen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195239270
quote:

Dat is toch totaal niet interessant voor in de krant?

Ik ken meerdere jonge mensen die corona hebben gehad. Allen waren ze er binnen een week weer bovenop. Op het werk ook enkelen. En omdat je als je 24hr klachtenvrij bent, niet meer in quarantaine hoeft, waren ze eerder terug op het werk dan de collega's met wie ze contact hadden gehad. :')
pi_195239524
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nouja willen? Moeten van de KNVB. Maar ergens snap ik het niet. Volgens de regels moet je ook altijd met je sterkst mogelijke opstelling spelen. Competitievervalsing enzo. Maar Cambuur kan dus nooit met hun sterkst mogelijke opstelling spelen...
  donderdag 24 september 2020 @ 20:05:16 #57
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195239566
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:03 schreef hyviiee het volgende:

[..]

Nouja willen? Moeten van de KNVB. Maar ergens snap ik het niet. Volgens de regels moet je ook altijd met je sterkst mogelijke opstelling spelen. Competitievervalsing enzo. Maar Cambuur kan dus nooit met hun sterkst mogelijke opstelling spelen...
Als de halve selectie met diarree op het toilet zit omdat ze wat verkeerds hebben gekregen van de kantinejuf gaat dat ook niet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195239658
quote:

Ja, duhhh. Veruit het grootste deel van de jongeren heeft nauwelijks klachten, dat is toch al heel lang bekend? Dat is toch een non item dan. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2020 20:09:52 ]
pi_195239829
Klachtenvrij zijn is niet hetzelfde als niet meer besmettelijk zijn he.
In lombardije bleken veel meer mensen covid19 te hebben zonder klachten dan met en juist die mensen steken andere aan.
Het is gewoon een link virus wat dat betreft.
pi_195239884
quote:

Lekker angst zaaien, kijkcijfers aanjagen. Die tienduizenden met een snotneus gaan ze echt geen aandacht aan besteden.

Ze vinden altijd wel iemand die net pech heeft gehad om maximaal uit te lichten en als voorbeeld neer te zetten.
pi_195239937
https://www.pharmaceutica(...)m-avigan-covid-data/

Klein beetje positief nieuws.

Wellicht nog een (al bestaand) medicijn die de ligduur verkort (2-3 dagen, dus niet fantastisch) voor patiënten met Corona met geen of niet ernstige longontsteking.
  donderdag 24 september 2020 @ 20:26:03 #62
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195239939
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:23 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Lekker angst zaaien, kijkcijfers aanjagen. Die tienduizenden met een snotneus gaan ze echt geen aandacht aan besteden.

Ze vinden altijd wel iemand die net pech heeft gehad om maximaal uit te lichten en als voorbeeld neer te zetten.
Zo werkt het nu eenmaal.

Iemand die 1000 euro wint in de loterij komt ook niet in het nieuws, maar zodra er een prijs van 15 miljoen uitgaat staan de media op de stoep bij de zaak waar het winnende lot is verkocht.
pi_195239946
quote:

Zijn er ook. Het is gewoon sensatie en scoort beter. Dat er ook jongeren zijn die ontzettend ziek worden klopt, maar dat is maar een heel klein percentage. Net zoals die Sjaak de Gouw die tijdens een briefing zei dat er iemand van 17 was overleden. Dat is letterlijk één geval en dat zien we ook gewoon bij de griep. Het is (onbewust) bangmakerij.

Maar misschien komt het ook wel omdat mensen geen intuïtief begrip hebben van wetenschap en statistiek. Mensen zijn sneller overtuigd door gevoelens en nu eenmaal geen rationele wezens. Dat zit gewoon in onze aard en dus ook in de media.
  donderdag 24 september 2020 @ 20:30:38 #64
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195239990
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dat er ook jongeren zijn die ontzettend ziek worden klopt, maar dat is maar een heel klein percentage.
Dat is ook precies wat het nieuwswaardig maakt natuurlijk. Als er een trein ontspoort, roept er ook niemand "er zijn ook heel veel treinen niet ontspoord, waarom hoor je daar niks over in de media".
  donderdag 24 september 2020 @ 20:32:20 #65
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195240024
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Zijn er ook. Het is gewoon sensatie en scoort beter. Dat er ook jongeren zijn die ontzettend ziek worden klopt, maar dat is maar een heel klein percentage. Net zoals die Sjaak de Gouw die tijdens een briefing zei dat er iemand van 17 was overleden. Dat is letterlijk één geval en dat zien we ook gewoon bij de griep. Het is (onbewust) bangmakerij.

Maar misschien komt het ook wel omdat mensen geen intuïtief begrip hebben van wetenschap en statistiek. Mensen zijn sneller overtuigd door gevoelens en nu eenmaal geen rationele wezens. Dat zit gewoon in onze aard en dus ook in de media.
Lol. Wanneer er ergens in Europa een jongere aan de griep overlijdt lees je daar al over terug. Heb jij iets gehoord over de jongere coronadoden in Spanje? Bulgarije? Zweden? Polen?
pi_195240036
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:40 schreef Kyran het volgende:

[..]

vakantie en ze hadden het onder controle......allemaal doemdenkers die een 2de gold voorspelden
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 24 september 2020 @ 20:33:19 #67
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195240043
quote:
2s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat is ook precies wat het nieuwswaardig maakt natuurlijk. Als er een trein ontspoort, roept er ook niemand "er zijn ook heel veel treinen niet ontspoord, waarom hoor je daar niks over in de media".
Zouden we ons de Titanic nog hebben herinnerd als die gewoon jarenlang ongestoord vaartochtjes had gemaakt?
pi_195240053
quote:

[..]

Hoog niveau tv-interviewtje met wijkbewoner waar moord is gepleegd of iets anders is gebeurd eindigt ook altijd in iets van 'ja dit zie je nu steeds meer tegenwoordig'.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195240060
quote:
2s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

Lekkere vergelijking. :')

Het is niet nieuwswaardig, enkel lekker voor de sensatieclicks en kijkers, roddelblad niveau.
  donderdag 24 september 2020 @ 20:37:52 #70
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195240097
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:39 schreef wpor het volgende:

[..]

Prima toch? Net zoals nu bij de restaurants hier?
Waarom zou dat prima zijn ?
Of zou het ook een goede zaak zijn dat je je meldt als naar buien gaat ?
Dat je je moet melden voordat je ergens mag kopen ?

Dit zijn totalitaire maatregelen en nee het is niet goed dat je ergens verplicht te vertellen wie je bent voordat naar de wc mag. Zelfs als je er aantoonbaar levens zou redden, rechtvaardigt dit niet om de autonomie van alle anderen in het gedrang te laten komen. Dit nog los dat iedereen dus gedwongen worden zich te verbinden met de digitale wereld wat dan juist een reden is om die heel razendsnel te ontkoppelen.

Ik zou er nog mee kunnen leven als die registratie een vrije keuze is zonder enige consequentie of je je wel of niet meldt, net als dat gebeurd bij restaurants en zelfs onze faalAPP. Ook hier is het weer zaak het eigen genot voor repressie niet op te leggen aan anderen die dat anders in vrijheid (willen) genieten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195240137
quote:
15s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:37 schreef Vallon het volgende:

[..]

Waarom zou dat prima zijn ?
Of zou het ook een goede zaak zijn dat je je meldt als naar buien gaat ?
Dat je je moet melden voordat je ergens mag kopen ?

Dit zijn totalitaire maatregelen en nee het is niet goed dat je ergens verplicht te vertellen wie je bent voordat naar de wc mag. Zelfs als je er aantoonbaar levens zou redden, rechtvaardigt dit niet om de autonomie van alle anderen in het gedrang te laten komen. Dit nog los dat iedereen dus gedwongen worden zich te verbinden met de digitale wereld wat dan juist een reden is om die heel razendsnel te ontkoppelen.

Ik zou er nog mee kunnen leven als die registratie een vrije keuze is zonder enige consequentie of je je wel of niet meldt, net als dat gebeurd bij restaurants en zelfs onze faalAPP. Ook hier is het weer zaak het eigen genot voor repressie niet op te leggen aan anderen die dat anders in vrijheid (willen) genieten.
Dan ga je toch niet naar de HEMA? Of je registreert je d.m.v. de app. Als die dezelfde mate van privacy heeft als in NL dan is dat volledig anoniem. Ik zie het probleem echt niet.

Als al die debielen zich gewoon aan eerdere maatregelen houden zijn dit soort meer verregaande maatregelen overigens niet nodig. Dus bedank je egocentrische medemens zou ik zeggen.
  donderdag 24 september 2020 @ 20:46:05 #72
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195240189
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:43 schreef groenen het volgende:
Aboutaleb gaat nu landelijke maatregelen vragen, terwijl hij zelf niet mans genoeg is om maatregelen te nemen in zijn brandbaars.
Ms toch maar weer een experiment gaan doen met dat hij wel in de rechtbank ziet of hij iets mag dat landelijk niet is/was toegestaan.

Iedere keer kansloos hoe er wordt geschreeuwd om macht en als die daar is zinspelen om die te delen zodat de verantwoordelijke niet aansprakelijk kan zijn. Een beetje zoals ook de regering kaatst naar gemeente(n), die dus nu de bal weer willen terugleggen. Kortom we naast de regering ook een tweede regering; die van ongekozen burgemeesters.

NB: Aboutaleb vind ik een prima te pruimen burgemeester waarbij hij zijn rotjekrnor moet opschonen en zich verder niet moet bezighouden met de rest van Nederland.
pi_195240243
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:41 schreef wpor het volgende:

[..]

Dan ga je toch niet naar de HEMA? Of je registreert je d.m.v. de app. Als die dezelfde mate van privacy heeft als in NL dan is dat volledig anoniem. Ik zie het probleem echt niet.

Als al die debielen zich gewoon aan eerdere maatregelen houden zijn dit soort meer verregaande maatregelen overigens niet nodig. Dus bedank je egocentrische medemens zou ik zeggen.
Glijdende schaal. Straks kom je nergens meer binnen zonder mondkap, geregistreerde temp. meting, app scan login/uitloggen etc.

Of al die data uiteindelijk op een veilige plek beland zonder dat er misbruik van wordt gemaakt is maar de vraag.

Mensen wegzetten als debielen, net of men het allemaal zelf in de hand heeft. Dat is ook echt een illusie. De meeste besmettingen vinden nog steeds ongemerkt plaats, ook bij mensen die zich perfect aan de regeltjes houden vinden er vollop besmettingen plaats.
pi_195240268
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:43 schreef groenen het volgende:
Ik snap dat wel.
Het lijkt nu een halfbakken polder decentralisatie te worden.
Dus of je doet het landelijk. Of je geeft veel decentrale macht. En dat laatste is nogal lastig.

Dit voelt als een schip met twee kapiteins.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195240298
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:49 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Glijdende schaal. Straks kom je nergens meer binnen zonder mondkap, geregistreerde temp. meting, app scan login/uitloggen etc.

Of al die data uiteindelijk op een veilige plek beland zonder dat er misbruik van wordt gemaakt is maar de vraag.

Mensen wegzetten als debielen,net of men het allemaal zelf in de hand heeft. Dat is ook echt een illusie. De meeste besmettingen vinden nog steeds ongemerkt plaats, ook bij mensen die zich perfect aan de regeltjes houden vinden er vollop besmettingen plaats.
Ik snap het punt hoor. Punt blijft wel dat het komt (strengere maatregelen zoals dit) door de mensen die zich niet aan de maatregelen houden, en dat stoort me nogal.
pi_195240368
Ja de regering schuift weer de verantwoordelijkheid af op gemeentes,ggd’s, boa’s of op wie ze het maar kunnen afschuiven en als het mis gaat wassen ze hun handen in onschuld.
Zo werkt het niet he.
Half Nederland heeft code rood! Wie is er verantwoordelijk?
Ja kroegen uurtje dicht, studenten en jongeren als boosdoener aanwijzen.Maar wie besloot er tot versoepelingen en dat scholen en universiteiten weer vollop openmoesten? Dezelfde regering.
Wie liet er de hele zomer niks meer horen en liet ons geloven dat alles beter ging?
Er moet gewoon wat gebeuren nu, want het gaat mis.
  donderdag 24 september 2020 @ 20:56:41 #77
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195240375
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Het zijn er nog veel meer. Wie heeft nu de regie? De minister-president? De minister van volksgezondheid? Het OMT? Het RIVM? De GGD? Het hoofd van de veiligheidsregio's? De lokale burgemeesters?

Iedereen kijkt en wijst naar elkaar, maar niemand lijkt iets te doen.
pi_195240383
quote:
9s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het zijn er nog veel meer. Wie heeft nu de regie? De minister-president? De minister van volksgezondheid? Het OMT? Het RIVM? De GGD? Het hoofd van de veiligheidsregio's? De lokale burgemeesters?

Precies.
pi_195240390
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik snap dat wel.
Het lijkt nu een halfbakken polder decentralisatie te worden.
Dus of je doet het landelijk. Of je geeft veel decentrale macht. En dat laatste is nogal lastig.

Wat mij betreft zou de discussie meer over de inhoud van de maatregelen moeten gaan, dan of het al dan niet landelijk is.

Want al sluiten we in alle regio’s in Nederland de kroeg een uurtje eerder, dan denk ik niet dat we het daar mee gaan redden.
pi_195240409
quote:
9s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Niemand wil de verantwoordelijkheid dragen, eerst eigen hachje redden ;)
pi_195240492
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:57 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat mij betreft zou de discussie meer over de inhoud van de maatregelen moeten gaan, dan of het al dan niet landelijk is.

Want al sluiten we in alle regio’s in Nederland de kroeg een uurtje eerder, dan denk ik niet dat we het daar mee gaan redden.
Ja. Ik denk dat de centrale overheid de roadmap moet geven..alla die mooie map van (wat was het?) Schotland.
En dat het lokaal uitgevoerd moet worden.
Rotterdam zit nu eenmaal in een andere situatie dan Drenthe.
Maar dat bijv de provincies nooit meer dan 1 niveau onderling kunnen schelen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195240540
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Ik denk dat de centrale overheid de roadmap moet geven..alla die mooie map van (wat was het?) Schotland.
Eens, maar dan moeten die regio's nu wel eindelijk iets gaan DOEN i.p.v. die schijnmaatregelen. En ik geloof niet dat zij zich daaraan willen branden,.
Ik snap het idee achter je laatste zin, zou ook een goed plan zijn, maar ik denk dat het in de praktijk ontzettend ingewikkeld maakt.
pi_195240550
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Niemand wil de verantwoordelijkheid dragen, eerst eigen hachje redden ;)
Dat is wel op zich erg gevaarlijk voor de bestrijding van het coronavirus. Als de crisis echt voorbij is zal er wel een parlementaire enquête komen voor hoe we het coronavirus hebben bestreden. En op zich is wel een dure les voor het RIVM in het algemeen. Vooral zullen wel erg grote gevolgen komen wat nu weer in een crisis zijn beland mer de tweede golf besmettingen, opnames en overlijdensgetallen. Ik denk dat het goed is om het RIVM na de crisis hervormen en reorganiseren in een onafhankelijk instituut die de overheid en regionale overheden alleen maar kan adviseren. We zullen ook nooit in elke crisis goed blijven doen wat het nodig blijkt te zijn, maar ook veel fouten is nooit uitgesloten.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195240571
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Ierland. Maar ik begin steeds meer te vrezen dat de overheid nu niets durft te doen om dat ze bang zijn verkeerde beslissing te nemen.

Daarbij lijken ze niet te beseffen dat geen beslissing nu wel eens de slechte beslissing kan zijn.
Het is verdorie nog september en het gaat nu al zo hard, best verontrustend.
Wat mij betreft komt er een zakenkabinet dat deze politieke Pipo’s vervangt.
pi_195240593
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:06 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Eens, maar dan moeten die regio's nu wel eindelijk iets gaan DOEN i.p.v. die schijnmaatregelen. En ik geloof niet dat zij zich daaraan willen branden,.
Ik snap het idee achter je laatste zin, zou ook een goed plan zijn, maar ik denk dat het in de praktijk ontzettend ingewikkeld maakt.
Het schema (wat ik nu niet zo snel kan vinden) gaat uit van de R-waarde.
Als Amsterdam naar niveau 4 moet, dan zal de rest naar niveau 3 moeten, minimaal. Zoiets.
Maar goed. Ik weet niet eens of wij een R-waarde per provincie/veiligheidsregio hebben. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195240599
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:08 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ierland. Maar ik begin steeds meer te vrezen dat de overheid nu niets durft te doen om dat ze bang zijn verkeerde beslissing te nemen.

Daarbij lijken ze niet te beseffen dat geen beslissing nu wel eens de slechte beslissing kan zijn.
Het is verdorie nog september en het gaat nu al zo hard, best verontrustend.
Wat mij betreft komt er een zakenkabinet dat deze politieke Pipo’s vervangt.
Bedoel je dit in Nederland kan gebeuren als er een zakenkabinet die bestaande kabinet vervangt?
  donderdag 24 september 2020 @ 21:12:32 #87
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195240636
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zouden we ons de Titanic nog hebben herinnerd als die gewoon jarenlang ongestoord vaartochtjes had gemaakt?
Er spelen hier wel twee dingen:
1) Nieuwswaardigheid waar dan alleen idd alleen van opmerkelijke Titanic ernst, nog enige "winst" oplevert.
2) Manipulatie door dat nieuws selectief aan te dikken en voor andere Titanic doeleinden in te zetten.
Dit laatste gaat al gauw dan de wereld door met rechtvaardigen middels schokdoctrine technieken dat er vrijheden worden ingeperkt omdat er ergens iemand bij uitzondering, iets heeft ondervonden.

Mensen willen vooral "nieuws" vernemen om zo te kunnen beoordelen of dit voor henzelf relevant is en zij (ook) maatregelen moeten nemen. Onze psyche kan helaas geen onderscheid maken met nieuws dichtbij en dat van ver weg. Onze hersenen schakelen primair nieuws uit NewYork gelijk met dat uit het dichtbijzijnde dorp. Pas met wat nadenken, ontstaat er een afweging. Dit laatste is hoegenaamd onmogelijk omdat er een constante stroom is van "fake" en "face" nieuws met plaatjes/filmpjes om onze sensibiliteit te verblinden.
Net als in deze topics is het uiterst moeilijk om de stroom aan berichtten bij te houden, laat staan uitwerken.
pi_195240662
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:11 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Bedoel je dit in Nederland kan gebeuren als er een zakenkabinet die bestaande kabinet vervangt?
Ja, een zakenkabinet! En dan zetten we daar wat horecabazen, Pieter Elbers, KNVB-top en Willem Engel in.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195240726
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, een zakenkabinet! En dan zetten we daar wat horecabazen, Pieter Elbers, KNVB-top en Willem Engel in.
Willen Engel is de voorman van actiegroep VirusWaarheid... wat wil je daarmee bereiken?
pi_195240739
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

:X
pi_195240740
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:16 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Willen Engel is de voorman van actiegroep VirusWaarheid... wat wil je daarmee bereiken?
Leek me wel een goede samenstelling van een zakenkabinet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_195240765
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Leek me wel een goede samenstelling van een zakenkabinet.
Als het zo is, kan hij de maatregelen direct afschaffen als hij minister was! Ik zou echt niet doen hoor, want dan kan hij meer invloed op hebben over wat hij graag wil.
pi_195240769
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:16 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

De rest zie je wel zitten? :X
pi_195240789
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:17 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Als het zo is, kan hij de maatregelen direct afschaffen als hij minister was! Ik zou echt niet doen hoor, want dan kan hij meer invloed op hebben over wat hij graag wil.
Okee goed punt, laten we hem vervangen door Halbe Zijlstra.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_195240791
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:17 schreef Mammietje het volgende:

[..]

De rest zie je wel zitten? :X
Ja dat wel, maar we hebben wel sterkere en eerlijke premier nodig die echt met ons wil door de crisis leiden.
pi_195240805
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:18 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja dat wel, maar we hebben wel sterkere en eerlijke premier nodig die echt met ons wil door de crisis leiden.
Pieter Elbers is wel sterk en eerlijk toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_195240808
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:17 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Net als de rest. Dat was precies het punt wat Drekkoning wilde maken.
Denk ik. Hoop ik.
pi_195240810
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Okee goed punt, laten we hem vervangen door Halbe Zijlstra.
Ja, hij was wel een goede minister geweest. Ik weet niet of Halbe een terugkeer in de politiek wil.
pi_195240840
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Pieter Elbers is wel sterk en eerlijk toch?
Ja denk ik het ook, hij leidt perfect onze blauwe trots: KLM!!!!!!! We houden erg veel van KLM!
pi_195240887
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:56 schreef quirina het volgende:
Ja de regering schuift weer de verantwoordelijkheid af op gemeentes,ggd’s, boa’s of op wie ze het maar kunnen afschuiven en als het mis gaat wassen ze hun handen in onschuld.
Zo werkt het niet he.
Half Nederland heeft code rood! Wie is er verantwoordelijk?
Ja kroegen uurtje dicht, studenten en jongeren als boosdoener aanwijzen.Maar wie besloot er tot versoepelingen en dat scholen en universiteiten weer vollop openmoesten? Dezelfde regering.
Wie liet er de hele zomer niks meer horen en liet ons geloven dat alles beter ging?
Er moet gewoon wat gebeuren nu, want het gaat mis.
Helemaal mee eens! Ik ben benieuwd wat de nieuwe maatregelen gaan worden en wanneer ze ingaan.
  donderdag 24 september 2020 @ 21:23:21 #101
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195240917
We kunnen ook een zakenkabinet maken met wat verpleegsters, Ab, @Predator40 en @Hamzoef?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_195240929
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:23 schreef Drekkoning het volgende:
We kunnen ook een zakenkabinet maken met wat verpleegsters, Ab, @:Predator40 en @:hamzoef?
:D :D :D
pi_195240946
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:18 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Famke Louise de komende maanden wat tijd over.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195240974
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:24 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

:D
pi_195240984
quote:

[..]

Ze heeft in ieder geval wel respect voor corona.
  donderdag 24 september 2020 @ 21:25:40 #106
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195240988
quote:

[..]

Oh god
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_195241023
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ze heeft in ieder geval wel respect voor corona.
Ja, maar helaas. Ze doet niet meer mee. :{w
  donderdag 24 september 2020 @ 21:28:42 #108
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195241085
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:19 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Net als de rest. Dat was precies het punt wat Drekkoning wilde maken.
Denk ik. Hoop ik.
:Y

EDIT Spuit elf, liep achter
  donderdag 24 september 2020 @ 21:31:09 #109
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195241134
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:19 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja, hij was wel een goede minister geweest. Ik weet niet of Halbe een terugkeer in de politiek wil.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:20 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja denk ik het ook, hij leidt perfect onze blauwe trots: KLM!!!!!!! We houden erg veel van KLM!
:|W
pi_195241176
https://www.voetbalprimeu(...)egels-overboord.html

Haha, kijk dit dan. En de gemeente vind het prima, man man man.
pi_195241180
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

[..]

:|W
Ja, daar ben je ff stil van he?
Ik ook. :{
  donderdag 24 september 2020 @ 21:34:36 #112
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195241222
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:32 schreef Hamzoef het volgende:

Ik lees dat ze gewoon hun handen ontsmet hebben hoor! _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_195241253
quote:

Damn... ik heb een flashback naar half februari.
"Het virus komt hier niet hoor."
Roependen in de woestijn.
pi_195241260
https://www.omroepbrabant(...)-ziet-geen-problemen

Breaking zoals omroep Brabant kopt lijkt me overdreven :') maar opvallend is het wel.
  donderdag 24 september 2020 @ 21:36:17 #115
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_195241264
quote:

Deze hebben het "gewoon zitten en je bek houden" nog niet helemaal begrepen
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_195241318
Verantwoordelijken in de gemeente Tilburg moeten ze ook eens aanpakken. Die kermis was al op het randje maar dit gaat echt nergens meer over.
  donderdag 24 september 2020 @ 21:41:25 #117
378682 JohnBercow
pi_195241356
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:39 schreef Hamzoef het volgende:
Verantwoordelijken in de gemeente Tilburg moeten ze ook eens aanpakken. Die kermis was al op het randje maar dit gaat echt nergens meer over.
Dit is wellicht het perfecte voorbeeld dat lokale overheid niet in staat is om dit te regelen. Regionale aanpak faalt dus bij de lokale bestuurders. Tijd voor een landelijke aanpak
Order! Ordeeeeeeeeer!
  donderdag 24 september 2020 @ 21:44:13 #118
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195241408
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:41 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Dit is wellicht het perfecte voorbeeld dat lokale overheid niet in staat is om dit te regelen. Regionale aanpak faalt dus bij de lokale bestuurders. Tijd voor een landelijke aanpak
Mee eens ja, de regionale aanpak is faliekant mislukt!
  donderdag 24 september 2020 @ 21:44:53 #119
378682 JohnBercow
pi_195241418
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:44 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Aan de andere kant, als de landelijke aanpak is om de kroegen een uurtje eerder te sluiten dan word ik er niet veel geruster op :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
  donderdag 24 september 2020 @ 21:45:43 #120
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195241438
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:44 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Aan de andere kant, als de landelijke aanpak is om de kroegen een uurtje eerder te sluiten dan word ik er niet veel geruster op :')
Klopt, dan verplaatst de probleem allen maar en wordt dus juist erger!
  donderdag 24 september 2020 @ 21:45:55 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195241441
quote:

Wow -O-
  donderdag 24 september 2020 @ 21:46:58 #122
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195241466
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:33 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, daar ben je ff stil van he?
Ik ook. :{
Dat snap ik :Y
pi_195241467
quote:

[..]

En dan mag Ron Fresen haar op vrijdagavond via Instagram vragen stellen?
pi_195241470

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2020 21:47:33 ]
pi_195241482
quote:

En maar kansloos blijven zeiken op dat handjevol feyenoordsupporters dat in de kuip aan het juichen was. :')
pi_195241533
Noël van Hooft (@NoelvanHooft) heeft getweet: Situatie nu: nog altijd geen afstand ondanks een oproep van organisatie. Gemeene wil niet ingrijpen @omroepbrabant https://t.co/Ln0xBX5EFw
  donderdag 24 september 2020 @ 21:50:46 #127
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195241547
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:47 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

En maar kansloos blijven zeiken op dat handjevol feyenoordsupporters dat in de kuip aan het juichen was. :')
Dus Feyenoord kan er op rekenen dat hun thuiswedstrijden zonder publiek wordt gespeeld, zodat Rotterdamse burgemeester Aboutaleb gaat verbieden dat supporters thuiswedstrijden in de Kuip mogen bezoeken.
pi_195241557
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:47 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Ja dat was echt niets vergeleken met dat. Vond dat ook niet zo heel spannend. Dit wel wat meer.
  donderdag 24 september 2020 @ 21:52:11 #129
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195241573
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:50 schreef Hamzoef het volgende:
Noël van Hooft (@:NoelvanHooft) heeft getweet: Situatie nu: nog altijd geen afstand ondanks een oproep van organisatie. Gemeene wil niet ingrijpen @:omroepbrabant https://t.co/Ln0xBX5EFw
Dus de gemeente heeft juist gefaald, is wel verplicht in te grijpen als het mis gaat met naleven van coronaregels!
pi_195241591
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:44 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Uiteraard. In Nederland is het traditie dat de lokale politiek laf is. Die lichtgewichten kunnen helemaal geen ingrijpende beslissingen nemen.
  donderdag 24 september 2020 @ 21:54:20 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195241616
quote:
Noël van Hooft (@:NoelvanHooft) heeft getweet: Situatie nu: nog altijd geen afstand ondanks een oproep van organisatie. Gemeene wil niet ingrijpen @:omroepbrabant https://t.co/Ln0xBX5EFw
:N
  donderdag 24 september 2020 @ 21:55:53 #132
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195241652
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:53 schreef Confetti het volgende:

[..]

Uiteraard. In Nederland is het traditie dat de lokale politiek laf is. Die lichtgewichten kunnen helemaal geen ingrijpende beslissingen nemen.
Klopt, maar betrouwbaarheid van een politici wordt steeds minder de laatste tijd. We missen echt wel een sterke, doortastende, eerlijke en strenge leiders die wel ingrijpende beslissingen kan nemen in belang van ons allemaal, Nederlanders.
pi_195241691
quote:
Beetje laat niet ? Nieuw corona nest is ontstaan ...succes midden Brabant
  donderdag 24 september 2020 @ 21:59:05 #134
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195241712
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:58 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Beetje laat niet ? Nieuw corona nest is ontstaan ...succes midden Brabant
Dus grote brandhaarden in Tilburg zeker....
pi_195241724
Maak je maar geen illusies wat betreft het carnaval, dat gaat ook gewoon door, is al gezegd hier.
(hier = Brabant)

Voor de vorm geen optochten, maar wel kroeghangen, de gemeenten durven daar hun handen niet aan te branden.
pi_195241732
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:55 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Klopt, maar betrouwbaarheid van een politici wordt steeds minder de laatste tijd. We missen echt wel een sterke, doortastende, eerlijke en strenge leiders die wel ingrijpende beslissingen kan nemen in belang van ons allemaal, Nederlanders.
Slap zooitje is het , ga je de oorlog niet mee winnen helaas
pi_195241745
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:59 schreef HPoi het volgende:
Maak je maar geen illusies wat betreft het carnaval, dat gaat ook gewoon door, is al gezegd hier
(hier = Brabant)
Hek erom
pi_195241771
-foutje-
pi_195241774
Zo'n feestje in de buitenlucht zal niet zoveel besmettingen opleveren. Maar wel bijzonder dat hier gewoon toestemming voor is gegeven
  donderdag 24 september 2020 @ 22:02:37 #140
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195241781
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:00 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Slap zooitje is het , ga je de oorlog niet mee winnen helaas
Precies, heel veel Nederlanders zullen echt veel problemen krijgen komende tijd.. Zoals fysiek, psychisch en mentaal, maar ook financieel. En de 2de golf zorgt er voor dat we heel andere leven zullen krijgen na de crisis. Zoals Rutte eerder ook heeft gezegd dat de leven van vóór de coronauitbraak zal nooit meer terugkeren op deze aarde.
pi_195241783
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:59 schreef HPoi het volgende:
Maak je maar geen illusies wat betreft het carnaval, dat gaat ook gewoon door, is al gezegd hier.
(hier = Brabant)

Voor de vorm geen optochten, maar wel kroeghangen, de gemeenten durven daar hun handen niet aan te branden.
Er was vanmiddag een bestuurder die opriep om carnaval te verplaatsen naar volgend jaar zomer. Dat vond ik niet eens zo'n heel gek idee eigenlijk.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:03:30 #142
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195241795
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:02 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Er was vanmiddag een bestuurder die opriep om carnaval te verplaatsen naar volgend jaar zomer. Dat vond ik niet eens zo'n heel gek idee eigenlijk.
Zomercarnaval is niet verkeerd toch, lekker feestvieren in warme Nederlandse zon!
pi_195241799
quote:

Je zou bijna vergeten dat dit gewoon een normale situatie is. .
pi_195241803
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:02 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Precies, heel veel Nederlanders zullen echt veel problemen krijgen komende tijd.. Zoals fysiek, psychisch en mentaal, maar ook financieel. En de 2de golf zorgt er voor dat we heel andere leven zullen krijgen na de crisis. Zoals Rutte eerder ook heeft gezegd dat de leven van vóór de coronauitbraak zal nooit meer terugkeren op deze aarde.
Rutte kan wel meer zeggen.
pi_195241806
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:03 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Zomercarnaval is niet verkeerd toch, lekker feestvieren in warme Nederlandse zon!
Doen ze in Rotterdam al jaren
pi_195241809
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:03 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

In Brazilië is het wel smakelijk om naar te kijken iig.
pi_195241815
Die beelden uit Tilburg :N
pi_195241816
quote:
(hier = Brabant)

Terwijl die optochten me wel het minste probleem lijken.
Maar ja, dat is meer het excuus voor de rest van het feest he?
  donderdag 24 september 2020 @ 22:04:43 #149
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195241818
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:04 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Doen ze in Rotterdam al jaren
ja, Braziliaanse carnavalsoptochten dus.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:05:52 #150
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195241830
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:03 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Je zou bijna vergeten dat dit gewoon een normale situatie is. .
Dat kun je over elke overtreding vd huidige regels wel zeggen.. :')
pi_195241834
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:02 schreef Remco het volgende:
Zo'n feestje in de buitenlucht zal niet zoveel besmettingen opleveren. Maar wel bijzonder dat hier gewoon toestemming voor is gegeven
Andere optie is om het te verbieden, zou er dan een wezenlijk andere situaties ontstaan? Waarom kan een BLM demonstratie wel en dit niet?
Verder lijkt het me prima om door te laten gaan, het leven hoeft niet stil te liggen.
Wil je geen risico lopen dan ga je voor de tv de wedstrijd kijken.
pi_195241843
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:02 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Waarom zal dat niet meer terug keren? Mag toch hopen dat de 1,5 meter afstand verdwijnt en we alle sectoren weer kunnen opstarten.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:07:06 #153
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195241857
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:04 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Terwijl die optochten me wel het minste probleem lijken.
Maar ja, dat is meer het excuus voor de rest van het feest he?
Hoezo? Afgezien vh feit dat ze buiten zijn? Staat altijd rijen dik op elkaar geperst publiek + deelnemers ad optocht komen ook erg dicht bij elkaar.
pi_195241882
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hoezo? Afgezien vh feit dat ze buiten zijn? Staat altijd rijen dik op elkaar geperst publiek + deelnemers ad optocht komen ook erg dicht bij elkaar.
Ja, daar heb je wel gelijk in. Maar lijkt me toch minder problematisch dan het vol alcohol feesten in kroegen.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:09:31 #155
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195241893
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:06 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Andere optie is om het te verbieden, zou er dan een wezenlijk andere situaties ontstaan? Waarom kan een BLM demonstratie wel en dit niet?
Verder lijkt het me prima om door te laten gaan, het leven hoeft niet stil te liggen.
Wil je geen risico lopen dan ga je voor de tv de wedstrijd kijken.
Gaat niet primair om het risico voor jezelf.
Verder schept dit precedenten en ondermijnt het het staande beleid in een tijd dat het virus weer ah oplaaien is. Niet erg handig..
  donderdag 24 september 2020 @ 22:10:08 #156
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195241901
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:06 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Waarom zal dat niet meer terug keren? Mag toch hopen dat de 1,5 meter afstand verdwijnt en we alle sectoren weer kunnen opstarten.
Juist is het wel nodig om alle sectoren weer moeten opstarten. maar ons leefstijl, mentaliteit en levenswijze zullen hierdoor wel veranderen. Minder op vakantie met het vliegtuig, meer thuiswerken, meer socialisme, respect voor anderen, onze vrijheid krijgen we dan weer terug, festivals en evenementen komen weer van pas, dus het wordt een weer een gewone leven, maar anders.
pi_195241916
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat kun je over elke overtreding vd huidige regels wel zeggen.. :')
Jep, al hield ik sws al 2 meter afstand van mensen, en vind ik 1.5 meter wel erg dichtbij komen
  donderdag 24 september 2020 @ 22:11:07 #158
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195241928
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, daar heb je wel gelijk in. Maar lijkt me toch minder problematisch dan het vol alcohol feesten in kroegen.
Daar heb je zeker een punt. Maar mij lijkt het beide, uhh, niet erg handig om te doen.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:11:46 #159
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195241944
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:10 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Juist is het wel nodig om alle sectoren weer moeten opstarten. maar ons leefstijl, mentaliteit en levenswijze zullen hierdoor wel veranderen. Minder op vakantie met het vliegtuig, meer thuiswerken, meer socialisme, respect voor anderen, onze vrijheid krijgen we dan weer terug, festivals en evenementen komen weer van pas, dus het wordt een weer een gewone leven, maar anders.
Dat lijkt me wat erg "optimistisch".
pi_195241964
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Daar heb je zeker een punt. Maar mij lijkt het beide, uhh, niet erg handig om te doen.
Nu zeker niet nee. Eens.
pi_195242027
quote:
(hier = Brabant)

Wat een onzin, carnaval in februari gaat dus echt niet op de normale manier gevierd worden. Dat is al door vele gemeentes, verenigingen etc bevestigd.
pi_195242053
quote:

[..]

Jammer dat we nu in een ego-tijdperk leven. Zolang er nog mensen bestaan die de huidige, milde coronaregels onzin vinden krijg je dan niet voor elkaar in dit land.
Leipe shit ouwe
pi_195242062
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat een onzin, carnaval in februari gaat dus echt niet op de normale manier gevierd worden. Dat is al door vele gemeentes, verenigingen etc bevestigd.
We zullen zien.
pi_195242087
quote:

[..]

Dat lijkt mij inderdaad geen rakettechniek om te voorspelen dat we nog een jaar zonder enig normaal evenement te moeten doen. Tenzij vaccin maar dat zie ik niet grootschalig gebeuren voor q3/q4 2021
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:18:57 #165
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195242101
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:17 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Jammer dat we nu in een ego-tijdperk leven. Zolang er nog mensen bestaan die de huidige, milde coronaregels onzin vinden krijg je dan niet voor elkaar in dit land.
Helaas wel ja, maar ego-mentaliteit zal men niet zo gauw zien te veranderen, het zit gewoon in de karakter van een vrouw of man die zo vroeger is opgevoed door de ouders.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:19:27 #166
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195242108
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:18 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Helaas wel ja, maar ego-mentaliteit zal men niet zo gauw zien te veranderen, het zit gewoon in de karakter van een vrouw of man die zo vroeger is opgevoed door de ouders.
Whut? :?
  donderdag 24 september 2020 @ 22:20:46 #167
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195242132
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Whut? :?
Nou iemand heeft wel eens eigenwijze karakter op zich opgebouwd in levensjaren, maar soms is wel er aan te veranderen en vaak blijft het bij tot haar of zijn dood.
pi_195242141
quote:

[..]

Idd ons jaarlijkse feestweek ging helaas ook in de ban , helaas Brabant volgend jaar geen Carnaval , al gun ik het iedereen uiteraard
  donderdag 24 september 2020 @ 22:23:47 #169
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195242206
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar wel de handen ontsmet!
pi_195242227
quote:

[..]

En waarom dooft het vanzelf niet meer uit? Uitbraken duren nooit oneindig lang. De natuur brengt het ook wel weer in evenwicht na verloop van tijd. Dat zien we bij veel epidimieen muv aids dan.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:24:48 #171
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195242228
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat lijkt mij inderdaad geen rakettechniek om te voorspelen dat we nog een jaar zonder enig normaal evenement te moeten doen. Tenzij vaccin maar dat zie ik niet grootschalig gebeuren voor q3/q4 2021
Vraag is hoe lang men de massa die vaccin-wortel nog kan voorhouden.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:25:16 #172
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195242235
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat was er dan?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195242240
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ze kunnen weer als er een vaccin is. En dat zal inderdaad wel ergens richting de herfst van volgend jaar worden... hopelijk.

Ik neem aan dat Rutte inmiddels zo verstandig geworden is om geen datum meer te noemen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195242245
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:25 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Wat was er dan?
twitter
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_195242258
Hoe bizar, dit was 8 maanden geleden volstrekt normaal. Nu onderhand crimineel.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:26:31 #176
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195242262
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:24 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

En waarom dooft het vanzelf niet meer uit? Uitbraken duren nooit oneindig lang. De natuur brengt het ook wel weer in evenwicht na verloop van tijd. Dat zien we bij veel epidimieen muv aids dan.
Tja, alles kost heel veel tijd om weer normaal te worden.... met vallen en opstaan dus. De natuur is nu even niet in balans... Aids heeft wel een tijdje ons voor problemen gezorgd, maar enkele jaren is dat deze virus langzamerhand uitgedoofd.
pi_195242269
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:25 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

[ twitter ]
Wat een idioten.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:27:43 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195242287
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:26 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Tja, alles kost heel veel tijd om weer normaal te worden.... met vallen en opstaan dus. De natuur is nu even niet in balans... Aids heeft wel een tijdje ons voor problemen gezorgd, maar enkele jaren is dat deze virus langzamerhand uitgedoofd.
Aids is niet uitgedoofd
pi_195242299
Maar goed, mensen gaan toch wel gewoon dingen achter de deur vieren als evenementen worden afgelast. Of het nou carnaval is of een feestje in de plaatselijke kroeg. Daar kun je gewoon niets tegen doen, dus we moeten ook maar gewoon accepteren dat er mensen dood gaan en dat we lang niet alles onder controle kunnen krijgen.

Sad fate of life. Het beste wat je IMO moet doen is gewoon ouderen beter beschermen en beter social distancing doen mbt ouderen en zwakkeren.
pi_195242316
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Aids is niet uitgedoofd
We hebben onze levensstijl zo aangepast dat het aidsvirus weinig kans meer maakt. Zal met covid uiteindelijk ook wel gebeuren.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:29:33 #181
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195242336
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Aids is niet uitgedoofd
Je hebt gelijk, maar sars en mers is ook vrijwel in een korte tijd uitgedoofd in China, echter is het coronavirus een sterkere agressievere virus volgens mij erg moeilijk uit te doven is.
pi_195242342
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vraag is hoe lang men de massa die vaccin-wortel nog kan voorhouden.
Dat blijven ze gewoon rustig doen. Ondertussen kalft het draagvlak af maar zo lang ze de officiele evenementen nog kunnen verbieden dan lijkt het alsof ze de boel nog onder controle hebben.
pi_195242343
Wat is dit voor een laffe houding?

Gemeente Tilburg grijpt niet in bij feestvierende Willem II-supporters: ‘Zelf verantwoordelijk’

https://www.ad.nl/tilburg(...)woordelijk~af21c097/
Leipe shit ouwe
  donderdag 24 september 2020 @ 22:30:40 #184
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195242364
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:28 schreef hooibaal het volgende:

[..]

We hebben onze levensstijl zo aangepast dat het aidsvirus weinig kans meer maakt. Zal met covid uiteindelijk ook wel gebeuren.
Dat bedoel ik precies, we staan in begin van een wereld met vele veranderingen die ons leven gaat bepalen.
pi_195242381
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:29 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar sars en mers is ook vrijwel in een korte tijd uitgedoofd in China, echter is het coronavirus een sterkere agressievere virus volgens mij erg moeilijk uit te doven is.
Wat bedoel je precies met uitdoven? Mensen verspreiden het.
Leipe shit ouwe
  donderdag 24 september 2020 @ 22:32:44 #186
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195242404
quote:

[..]

Owh?
  donderdag 24 september 2020 @ 22:33:02 #187
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195242411
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:31 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met uitdoven? Mensen verspreiden het.
Dat heb je ook gelijk in, maar we blijven het verspreiden... Het ligt aan ons zelf en hoe met onze immuniteit gesteld is... sterk of zwak.
pi_195242425
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:30 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik precies, we staan in begin van een wereld met vele veranderingen die ons leven gaat bepalen.
Ik mag hopen dat het ertoe lijst dat we het allemaal wat minder serieus gaan nemen en gewoon weer doen waar we zin in hebben (binnen de regels) want elke dag dat je kunt feesten kan zomaar de laatste zijn.
pi_195242441
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:33 schreef Vliegbaard het volgende:
binnen de regels
Vooral dat.
pi_195242443
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:29 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

Gemeente Tilburg grijpt niet in bij feestvierende Willem II-supporters: ‘Zelf verantwoordelijk’

Ik vind dat een vreemde houding van de gemeente Tilburg. De supporters van Feyenoord worden streng toegesproken dat ze nog één kans krijgen en niet mogen zingen en juichen in het stadion, en dit kan in Tilburg wel zo?
pi_195242450
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:30 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Je hebt het nogal hoog in de bol. Laten we het niet groter maken dan het is. Het geluid van de media die in het voorjaar keihard aan het geilen was op hoe 'anders' we wel niet zouden gaan leven is ook een stille dood gestorven.
pi_195242462
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Owh?
Gewoon een condoom over je hoofd.
pi_195242481
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:34 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Vooral dat.
Ik was er al bang voor. Voor jouw verduidelijking bedoel ik de regels die tot 02-2020 golden.
pi_195242484
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Owh?
Ja kan ik me ook niet echt herinneren. Nou ben ik ook niet zo oud, maar goed.
pi_195242492
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:26 schreef Vliegbaard het volgende:
Hoe bizar, dit was 8 maanden geleden volstrekt normaal. Nu onderhand crimineel.
bizar dat die idioten dit flikken tijdens een pandemie.
8 maanden geleden was er nog niks aan de hand
pi_195242503
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:29 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

Niet ingrijpen is wellicht nog wel te verdedigen, het kwaad is al geschied en als je dit moet gaan beeindigen eindigt dat geheid in behoorlijk geweld. Dat is het wellicht niet waard.

Maar dit goedpraten is wel heel bijzonder om niet te zeggen onverantwoord.
zie email 27 oktober
pi_195242510
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik was er al bang voor. Voor jouw verduidelijking bedoel ik de regels die tot 02-2020 golden.
Tijden veranderen, dus regels ook. En in dit geval met een duidelijke reden.
pi_195242513
quote:

[..]

Hiv is totaal wat anders dan dit virus. Dus die vergelijking gaat totaal niet op. Wil je weten waarom verdiep je dan in het hiv virus en de ziekte die erdoor komt aids.
pi_195242535
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind dat een vreemde houding van de gemeente Tilburg. De supporters van Feyenoord worden streng toegesproken dat ze nog één kans krijgen en niet mogen zingen en juichen in het stadion, en dit kan in Tilburg wel zo?
Tot zover de regionale aanpak.
pi_195242537
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:36 schreef Predator40 het volgende:

[..]

bizar dat die idioten dit flikken tijdens een pandemie.
8 maanden geleden was er nog niks aan de hand
Ja bizar dat mensen schijt hebben aan iets wat ze waarschijnlijk niet persoonlijk raakt.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:38:20 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195242540
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:34 schreef galantis het volgende:

[..]

Je hebt het nogal hoog in de bol. Laten we het niet groter maken dan het is. Het geluid van de media die in het voorjaar keihard aan het geilen was op hoe 'anders' we wel niet zouden gaan leven is ook een stille dood gestorven.
Hij is vooral, hoe zeg ik dit netjes, niet zo heel intelligent. Overigens heeft hij dit zelf ooit aangegeven.

Ik zou er zelf ook wat meer rekening mee moeten houden :@
pi_195242545
Prima "entrada" in de buitenlucht
lol
pi_195242595
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ja bizar dat mensen schijt hebben aan iets wat ze waarschijnlijk niet persoonlijk raakt.
Ja heel apart. Gebeurt anders ook nooit.
pi_195242597
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niet ingrijpen is wellicht nog wel te verdedigen, het kwaad is al geschied en als je dit moet gaan beeindigen eindigt dat geheid in behoorlijk geweld. Dat is het wellicht niet waard.

De Gemeente Tilburg laat dit gewoon gebeuren. Niet ingrijpen betekent in feite dat je het goedkeurt. De verantwoordelijkheid bij de supporters leggen is een lachertje, die verantwoordelijkheid kennen ze namelijk niet, gezien hun gedrag..
Leipe shit ouwe
  donderdag 24 september 2020 @ 22:40:36 #205
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195242603
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er is vóóraf toestemming voor gegeven en een vergunning verleend he?
  donderdag 24 september 2020 @ 22:41:38 #206
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195242625
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Waarom zou het ze niet persoonlijk (gaan) raken?
  donderdag 24 september 2020 @ 22:42:06 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195242634
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:40 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

De Gemeente Tilburg laat dit gewoon gebeuren. Niet ingrijpen betekent in feite dat je het goedkeurt. De verantwoordelijkheid bij de supporters leggen is een lachertje, die verantwoordelijkheid kennen ze namelijk niet, gezien hun gedrag..
Het IS expliciet vooraf goedgekeurd
  donderdag 24 september 2020 @ 22:42:43 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195242647
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:38 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Prima "entrada" in de buitenlucht
Nee. Het waarom heb ik al toegelicht.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:42:52 #209
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195242652
Gaat lekker daar in Tilburg.
pi_195242657
Is het misschien toch niet zo'n gek idee om alle kwetsbaren op te sluiten voor twee maanden en de rest deelnemend aan grootste straatfeest ooit? Is die groepsimmuniteit nou nog haalbaar of wat?
pi_195242665
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er is geen toestemming gegeven om op een kluit te gaan hossen. Ook daar geldt de anderhalve meter regel.
Leipe shit ouwe
pi_195242666
In de stad waar het begon, in de provincie die in het begin het hardste werd getroffen, en dan dit goedkeuren en niet ingrijpen. Onbegrijpelijk.
pi_195242670
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Anderhalve meter is ongetwijfeld een vergunningsvoorwaarde.
zie email 27 oktober
pi_195242674
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:43 schreef VacaLoca het volgende:
Is het misschien toch niet zo'n gek idee om alle kwetsbaren op te sluiten voor twee maanden en de rest deelnemend aan grootste straatfeest ooit? Is die groepsimmuniteit nou nog haalbaar of wat?
Nee. Is niet haalbaar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195242682
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom zou het ze niet persoonlijk (gaan) raken?
Ik mag aannamen dat het gros wat daar staat ook niet lomp is en ook toegang heeft tot nu.nl.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:44:21 #216
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195242685
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Anderhalve meter is ongetwijfeld een vergunningsvoorwaarde.
Nope. Meen ik. Weet het niet 100 procent zeker
pi_195242686
quote:
Volgens Kuipers bij Jinek net geen optie, daarvoor is het alweer te lang doorgegaan.
pi_195242687
Rangers FC overigens druk bezig om het feestje stil te leggen.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:44:32 #219
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195242691
quote:
Ongeveer de helft van Nederland mag dus niet naar buiten dan?
  donderdag 24 september 2020 @ 22:45:22 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195242705
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:43 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Er is geen toestemming gegeven om op een kluit te gaan hossen. Ook daar geldt de anderhalve meter regel.
Bron?
pi_195242709
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee. Is niet haalbaar.
Groepsimmuniteit middels vaccin wel. Dus waarom niet met een groot straatfeest?
pi_195242717
quote:
Als ik hier sommige reacties lees, lijkt het me voor de natuurlijke selectie een prima plan.
Helaas geven ze het door.
Of groepsimmuniteit werkt en zoja voor hoelang, is voor iedereen een vraag.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:46:05 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195242721
quote:
Het is een buitengewoon gek idee. Je sluit mensen uit vd samenleving.
pi_195242728
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:45 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Groepsimmuniteit middels vaccin wel. Dus waarom niet met een groot straatfeest?
Is het vaccin er al dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195242729
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Bron?
RIVM? Die regel geldt in heel NL.
Leipe shit ouwe
  donderdag 24 september 2020 @ 22:46:23 #226
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195242730
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik mag aannamen dat het gros wat daar staat ook niet lomp is en ook toegang heeft tot nu.nl.
Optimistisch.
pi_195242741
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Optimistisch.
Ja of realistisch?
pi_195242762
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nope. Meen ik. Weet het niet 100 procent zeker
Dan moet de betreffende vergunningverlener direct ophoepelen
zie email 27 oktober
pi_195242764
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Is het vaccin er al dan?
Groepsimmuniteit blijft groepsimmuniteit, of dat middels een vaccin gebeurt of dat we mekaar lekker gaan lopen besmetten. Dan liever morgen alle -40’ers de straat op en zuipen voor 3 dagen.
pi_195242776
quote:
Als we geen extra maatregelen nemen, zitten we over drie weken op meer dan vijfhonderd coronapatienten op de intensive cares, wordt de reguliere zorg opnieuw verdrongen en gaan we naar "het zwarte scenario". Dat zegt oud-hoofdinspecteur van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd Wim Schellekens. "Er moet nu iets gebeuren."

Met een reproductiegetal van 1,4 (100 mensen besmetten 140 andere mensen), ruim 2.000 besmettingen per dag en een verdubbelingstijd van een week gaat het de verkeerde kant op, zegt Schellekens. "Dan zitten we over 3 weken op 32.000 besmettingen per dag."
  donderdag 24 september 2020 @ 22:48:55 #231
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195242785
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:46 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

RIVM? Die regel geldt in heel NL.
Van wat ik tot nu toe meekreeg mbt dit "feestje" weet ik het zo net nog niet...
"Als we dit niet toelaten doen ze het thuis" en "We grijpen niet in, anders maken we het nog erger" :')
pi_195242794
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan moet de betreffende vergunningverlener direct ophoepelen
Als je een vergunning verleent aan een kudde hooligans en dan denkt dat ze zich wel even aan de afstandsregels houden dan mag je ook direct ophoepelen.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:49:35 #233
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195242800
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:46 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ja of realistisch?
Optimistisch.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:49:47 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195242809
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:49 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Als je een vergunning verleent aan een kudde hooligans en dan denkt dat ze zich wel even aan de afstandsregels houden dan mag je ook direct ophoepelen.
^^
pi_195242829
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:49 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het zijn geen hooligans
lol
pi_195242841
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:47 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Groepsimmuniteit blijft groepsimmuniteit, of dat middels een vaccin gebeurt of dat we mekaar lekker gaan lopen besmetten. Dan liever morgen alle -40’ers de straat op en zuipen voor 3 dagen.
Bizar.
Zelfs in het land van de groeps-immuniteit, zweden, overwegen ze lockdowns.
In NL heeft ongeveer 6% immuniteit.
En je weet hoeveel ellende dat opgeleverd heeft.

Nee. Het is geen optie.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 24 september 2020 @ 22:51:30 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195242855
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:50 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]

Het zijn geen hooligans
Vervang het door "voetbalfans". Resultaat: exact hetzelfde
pi_195242879
quote:

[..]

Condooms hebben ook iets minder impact dan mondkapjes.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195242908
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:52 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

De draagduur is gemiddeld ook langer. :D
pi_195242920
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Optimistisch.
Ook goed, jij gelijk.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:54:27 #241
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195242931
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:52 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Nou, als je sommige mannen erover hoort jammeren :X
Verder ben ik van mening dat het niet de "aanpassing in levensstijl" is geweest die AIDS godzijdank heeft teruggedrongen.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:54:38 #242
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195242935
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:53 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ook goed, jij gelijk.
Dank je :*
pi_195242960
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou, als je sommige mannen erover hoort jammeren :X
Verder ben ik van mening dat het niet de "aanpassing in levensstijl" is geweest die AIDS godzijdank heeft terug gedrongen.
Zullen dat dezelfde mannen zijn?
Moet ik toch eens op gaan letten!
pi_195243003
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Aboutaleb haat Feyenoord sowieso.
  donderdag 24 september 2020 @ 22:58:45 #245
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195243016
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:56 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zullen dat dezelfde mannen zijn?
Moet ik toch eens op gaan letten!
pi_195243033
Weten we nou al hoe die verspreiding precies werkt en wanneer mensen besmettelijk zijn? Hoe groot is het aandeel asymptotisch dat anderen besmet? Volgens mij niet denderend groot.

Verkouden = gewoon thuisblijven. Volgens mij is de grootste boosdoener nog steeds mensen die met klachten naar werk of een feestje gaan. Dat mensen feestjes vieren is volgens mij niet een probleem, maar blijf bij klachten thuis. En volgens mij doen écht héél veel mensen dat gewoon niet.
pi_195243047
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het is een buitengewoon gek idee. Je sluit mensen uit vd samenleving.
Voor twee maanden (in dit voorbeeld). En nu sluit je heel veel mensen uit van de samenleving, maar dan over een langere periode.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 24 september 2020 @ 23:02:54 #248
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195243101
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:59 schreef Discombobulate het volgende:
Weten we nou al hoe die verspreiding precies werkt en wanneer mensen besmettelijk zijn? Hoe groot is het aandeel asymptotisch dat anderen besmet? Volgens mij niet denderend groot.

Verkouden = gewoon thuisblijven. Volgens mij is de grootste boosdoener nog steeds mensen die met klachten naar werk of een feestje gaan. Dat mensen feestjes vieren is volgens mij niet een probleem, maar blijf bij klachten thuis. En volgens mij doen écht héél veel mensen dat gewoon niet.
Asymptomatisch bedoel je?
En ja, dat zou fijn zijn. Maar dat gebeurde vóór corona ook al zelden mbt griep en verkoudheid. Thuisblijven en uitziekwn werd gezien als aanstelleritis (door managers én collega's). Resultaat: halve bedrijven lamgelegd omdat zieken gewoon naar het werk kwamen en iedereen aanstaken |:(
pi_195243112
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Voor twee maanden (in dit voorbeeld). En nu sluit je heel veel mensen uit van de samenleving, maar dan over een langere periode.
Je denkt serieus dat het dan over twee maanden weg is?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 24 september 2020 @ 23:03:28 #250
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195243116
quote:

[..]

Nee. Er wordt nu helemaal niemand uitgesloten.
pi_195243119
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-bijbenen~a4ceec05/

Wat we wel kunnen concluderen is dat we op de GGD niet echt kunnen bouwen.
pi_195243127
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Je denkt serieus dat het dan over twee maanden weg is?
Ik volg alleen maar het hypothetische scenario dat geschetst wordt.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 24 september 2020 @ 23:04:37 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195243139
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:03 schreef RipCity het volgende:

Ik blijf het bizar vinden :X
pi_195243142
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee. Er wordt nu helemaal niemand uitgesloten.
Oh, vandaar dat al die oudjes in het voorjaar maandenlang binnen moesten blijven op hun kamer. :')
pi_195243144
quote:

[..]

Wie sluit je nu uit voor de samenleving dan? Iedereen kan nu meedoen toch?
Of is een samenleving alleen een samenleving met festivals en volle stadions?
  donderdag 24 september 2020 @ 23:05:02 #256
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195243148
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Oh, vandaar dat al die oudjes in het voorjaar maandenlang binnen moesten blijven op hun kamer. :')
Nu.
pi_195243164
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nu.
Genoeg mensen met gezondheidsklachten die nog altijd nauwelijks deelnemen aan de samenleving.
pi_195243172
quote:

Dat rondbellen is natuurlijk ook vreselijk inefficient en traag. Beter kappen ze ermee en wordt dat geld in testen gestopt.
pi_195243174
Er wordt helemaal niemand uitgesloten, de regels zijn voor iedereen hetzelfde. Zoals het ook hoort. Helaas denken sommige groepen in de samenleving dat de regels voor hun niet gelden.
pi_195243175
Ik denk echt dat een heleboel mensen prima bereid zijn om twee maanden binnen te zitten als dat betekent dat we er na twee maanden vanaf zijn. Ik wel in ieder geval.
  donderdag 24 september 2020 @ 23:06:27 #261
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195243178
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Genoeg mensen met gezondheidsklachten die nog altijd nauwelijks deelnemen aan de samenleving.
Kan. Is ook slim van ze. Maar ze worden niet uitgesloten.
  donderdag 24 september 2020 @ 23:06:44 #262
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195243184
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:06 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik denk echt dat een heleboel mensen prima bereid zijn om twee maanden binnen te zitten als dat betekent dat we er na twee maanden vanaf zijn. Ik wel in ieder geval.
Maar dat zijn we niet..
pi_195243194
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik blijf het bizar vinden :X
Ze doen alsof je mensen jarenlange training moet geven om contactonderzoek te kunnen doen..

Na een week mag je al bij de belasting aan de telefoon zitten. Maar blijkbaar is ggd telefoontjes plegen de hoogste wiskunde.
pi_195243207
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar dat zijn we niet..
Irrelevant voor het argument. Jij was tegen het voorbeeld, 'omdat je dan mensen uitsluit van de samenleving', niet 'omdat het niet werkt'.
pi_195243213
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Asymptomatisch bedoel je?
En ja, dat zou fijn zijn. Maar dat gebeurde vóór corona ook al zelden mbt griep en verkoudheid. Thuisblijven en uitziekwn werd gezien als aanstelleritis (door managers én collega's). Resultaat: halve bedrijven lamgelegd omdat zieken gewoon naar het werk kwamen en iedereen aanstaken |:(
Ik denk helemaal niet dat het een probleem zou kunnen zijn dat jongeren feestjes vieren met elkaar en de 1,5-meter niet naleven. Maar dan moeten we verdorie eens de verspreiding en mate van transmissie in kaart brengen, want dat weten we gewoon nog steeds niet. Hoe groot is de mate van verspreiding onder mensen die géén symptomen hebben? Want als dat mega groot is, dan hebben we echt een probleem, maar volgens mij is dat deel maar klein. En dan is het natuurlijk acceptabel omdat het die R-waarde toch niet mega veel opkrikt.

En aerosolen, is daar ook al goed onderzoek over? Volgens mij ook nog niet echt.
pi_195243214
J
quote:
was het zo makkelijk deed heel de wereld het wel :D
pi_195243221
quote:

Ik vind sommige dingen ook echt bizar.
Zoals dat ze iedereen na willen bellen om de ziekenhuisopnames te kunnen registreren, terwijl iedere idioot die cijfers dagelijks op Nice kan lezen. Daardoor ook nog eens een zwaar vertekend beeld geven. Ga iets nuttigs doen met die tijd!
  donderdag 24 september 2020 @ 23:08:09 #268
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195243222
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Irrelevant voor het argument. Jij was tegen het voorbeeld, 'omdat je dan mensen uitsluit van de samenleving', niet 'omdat het niet werkt'.
Beide is gewoon waar natuurlijk..
  donderdag 24 september 2020 @ 23:08:30 #269
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195243232
quote:

Dat hele BCO kunnen we net zo goed mee kappen ook. Heeft helemaal geen zin zo.
  donderdag 24 september 2020 @ 23:09:25 #270
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195243251
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik vind sommige dingen ook echt bizar.
Zoals dat ze iedereen na willen bellen om de ziekenhuisopnames te kunnen registreren, terwijl iedere idioot die cijfers dagelijks op Nice kan lezen. Daardoor ook nog eens een zwaar vertekend beeld geven. Ga iets nuttigs doen met die tijd!
Jij hebt ook die link gezien naar de Twitterfeed met uitleg vd cijfers? Ik vond het erg verhelderend iig ^O^
pi_195243257
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Beide is gewoon waar natuurlijk..
Nee hoor, als het zo zou zijn dat we er na twee maanden vanaf zouden zijn, zou het idee van uitsluiten van mensen uit een samenleving een stuk acceptabeler worden.
pi_195243275
quote:
Je weet ook wel dat we er in november niet vanaf zijn.
Dan moet het nog winter worden
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195243291
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar dat zijn we niet..
Ja, ik begreep al die mensen niet die dachten dat de festivals na 1 september gingen beginnen

Of degenen die zich in juli/augustus leuke dingen ontzegden, nog even de kat uit de boom gingen kijken
om dat in het najaar in te gaan halen

Zoals Boris Johnson zei: deze maatregelen gelden wellicht voor de komende 6 maanden.

Misschien ben ik te pessimistisch, maar volgens mij zijn er twee keuzes:

- je moet steeds grovere maatregelen nemen om de boel te beheersen tot dat je in mei weer kan ontspannen
- je kiest voor Zweedse aanpak. Bepaalt spelregels voor de komende 6 maanden, en houdt je daar ijskoud aan
pi_195243296
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:58 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

onzin, en als het zo is hebben ze het er zelf naar gemaakt :D
als je dat vak met die doorgesnoven supporters ook ziet ;(
pi_195243297
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat hele BCO kunnen we net zo goed mee kappen ook. Heeft helemaal geen zin zo.
Zeer ernstige zaak. Laten we eens even de bloopers van deze crisis op een rijtje zetten:

1. De belachelijke casusdefinitie waardoor corona veel te lang onder de radar bleef.
2. Het testbeleid in de eerste fase waardoor er totaal geen zicht was op de verspreiding van het virus.
3. Het BCO dat instort bij het eerste beetje tegenwind.
4. Een minister die denkt te moeten gaat trouwen
5. Het testsysteem is ingestort...

Indrukwekkende prestatie wel moet ik zeggen... :')
zie email 27 oktober
pi_195243307
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:58 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Verstandige man.
zie email 27 oktober
  donderdag 24 september 2020 @ 23:12:16 #277
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195243310
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik denk helemaal niet dat het een probleem zou kunnen zijn dat jongeren feestjes vieren met elkaar en de 1,5-meter niet naleven. Maar dan moeten we verdorie eens de verspreiding en mate van transmissie in kaart brengen, want dat weten we gewoon nog steeds niet. Hoe groot is de mate van verspreiding onder mensen die géén symptomen hebben? Want als dat mega groot is, dan hebben we echt een probleem, maar volgens mij is dat deel maar klein. En dan is het natuurlijk acceptabel omdat het die R-waarde toch niet mega veel opkrikt.

En aerosolen, is daar ook al goed onderzoek over? Volgens mij ook nog niet echt.
Ik denk wél dat het een probleem is. Want ze raken wel besmet en kunnen dus ook anderen besmetten (ook mensen die wél in risicogriepen vallen). En doen dat wrsch ook. Want "ze" (te generalusrend, I know) geven geen fuck. Ze geven alleen om hun eigen plezier.

Hell, ik had wrsch ook zo gedacht al ik nu nog jong was. Maar ze vormen dus wél een reëel besmettingsgevaar voor anderen op.
pi_195243311
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Je weet ook wel dat we er in november niet vanaf zijn.
Dan moet het nog winter worden
Wel in het hypothethische geval dat we binnen twee maanden genoeg mensen besmetten om groepsimmuniteit te creëren terwijl alle kwetsbaren zich in die twee maanden onttrekken van de samenleving.

Daarbij er uiteraard van uitgaande dat groepsimmuniteit überhaupt gecreëerd kan worden. Maar als je dat niet denkt is het argument niet dat kwetsbaren uitgesloten worden van de samenleving, maar dat de strategie an sich niet werkt.
pi_195243316
quote:

niet op de GGD, niet op de RIVM niet op onze overheid :{
pi_195243323
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:11 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]

Ja, ik begreep al die mensen niet die dachten dat de festival na 1 september gingen beginnen

Of degenen die zich in juli/augustus leuke dingen ontzegden, nog even de kat uit de boom gingen kijken
om dat in het najaar in te gaan halen

Zoals Boris Johnson zei: deze maatregelen gelden wellicht voor de komende 6 maanden.

Misschien ben ik te pessimistisch, maar volgens mij zijn er twee keuzes:

- je moet steeds grovere maatregelen nemen om de boel te beheersen tot dat je in mei weer kan ontspannen
- je kiest voor Zweedse aanpak. Bepaalt spelregels voor de komende 6 maanden, en houdt je daar ijskoud aan
En aangezien optie 2 leidt tot dramatische resultaten, zullen we het met 1 moeten doen.
pi_195243349
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik denk wél dat het een probleem is. Want ze raken wel besmet en kunnen dus ook anderen besmetten (ook mensen die wél in risicogriepen vallen). En doen dat wrsch ook. Want "ze" (te generalusrend, I know) geven geen fuck. Ze geven alleen om hun eigen plezier.

Hell, ik had wrsch ook zo gedacht al ik nu nog jong was. Maar ze vormen dus wél een reëel besmettingsgevaar voor anderen op.
Wat doen al die risicogroepen in de buurt van jongeren dan?
pi_195243369
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zeer ernstige zaak. Laten we eens even de bloopers van deze crisis op een rijtje zetten:

1. De belachelijke casusdefinitie waardoor corona veel te lang onder de radar bleef.
2. Het testbeleid in de eerste fase waardoor er totaal geen zicht was op de verspreiding van het virus.
3. Het BCO dat instort bij het eerste beetje tegenwind.
4. Een minister die denkt te moeten gaat trouwen
5. Het testsysteem is ingestort...

Indrukwekkende prestatie wel moet ik zeggen... :')
Aanvullend: 6. Ze onderzoeken niet echt waar de besmettingen plaatsvinden (cafe, sportkantine, restaurant) maar vinken gemakzuchtig onder kopje 'Horeca'.
  donderdag 24 september 2020 @ 23:16:10 #283
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195243375
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

:')
Hun vriend/vriendin, zus/broer, moeder/vader, oma/opa, tante/oom of buurvrouw/buurman, collega etc zijn..

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 24-09-2020 23:21:28 ]
pi_195243377
Ik lees bij de NOS dat Gommers een tweede lockdown heeft aangekondigd?
Hij ziet graag een lockdown die voor de ouderen strenger is dan voor de jongeren...
zie email 27 oktober
  donderdag 24 september 2020 @ 23:16:59 #285
378682 JohnBercow
pi_195243386
twitter

twitter
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_195243387
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:16 schreef trein2000 het volgende:
Hij ziet graag een lockdown die voor de ouderen strenger is dan voor de jongeren...
Huh? Die moet juist andersom.
pi_195243396
quote:

[..]

Omdat jongeren ook gewoon in bejaardentehuizen, verzorgingstehuizen en ziekenhuizen werken, om maar eens wat te noemen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195243401
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:12 schreef hooibaal het volgende:

[..]

En aangezien optie 2 leidt tot dramatische resultaten, zullen we het met 1 moeten doen.
Ik zou toch opteren voor een verbeterde versie van de Zweedse aanpak.

-minimum ventilatieplicht in verzorgingshuizen
-verboden om met klachten daar te werken
-veel testen van dit personeel
-gezondheidsoffensief (gezond eten, vitamine tekorten aanpakken)
-max groepsgrootte: 25 man
-verder huidige maatregelen
- lange wintervakantie voor studenten 15 nov -15 feb
pi_195243407
quote:
14.000 op de dam was geen probleem?
pi_195243439
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Omdat jongeren ook gewoon in bejaardentehuizen, verzorgingstehuizen en ziekenhuizen werken, om maar eens wat te noemen?
Tja, slimme werknemers heb je dan. ^O^
pi_195243444
quote:
Game, set, match Dijkhoff
zie email 27 oktober
  donderdag 24 september 2020 @ 23:20:26 #292
378682 JohnBercow
pi_195243449
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:17 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ik heb weinig zin om de tweets van Dijkhoff terug te zoeken, maar volgens mij was de politieke verontwaardiging toen ook groot.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_195243452
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:')
Hun vriend/vriendin, zus/broer, moeder/vader, oma/opa, tante/oom of buurvrouw/buurman etc zijn..
Tja, lekkere familie heb je dan. ^O^
pi_195243458
quote:

[..]

Jongeren besmetten elkaar en anderen.
Ouderen wórden slechts besmet. Het overkomt ze. Totaal geen invloed op zelf.
:Y
pi_195243459
quote:

[..]

Als hij daar niks over gezegd heeft heb je mss een punt. Maar. Om bij elke opmerking die je maakt na te moeten denken of je wel consistent bent en ook publiekelijk iets hebt gezegd over alle tientallen voorgaande soortgelijke situaties is toch ook niet te doen?
pi_195243466
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:16 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees dat nergens? Maar sinds wanneer kan Gommers dit aankondigen?"
pi_195243479
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:21 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Van het liveblog:
quote:
5 uur geleden
Gommers: 'Lockdown gaat komen'

Diederik Gommers, voorzitter van de Vereniging voor Intensive Care, zegt het gevoel te hebben dat er een lockdown gaat komen. In het Radio 538-programma De Coen en Sander Show zegt Gommers dat hij merkt "dat je toch het gevoel hebt dat het scherper moet".

"Die lockdown gaat er komen. Ik ben er niet bij betrokken, maar ik voel dat", zegt hij. "Het lukt ons niet om het aantal besmettingen omlaag te krijgen." Gommers zegt dat hij het liefst een op maat gemaakte lockdown ziet, "meer voor de ouderen dan voor de jongeren". "We hebben het hier niet alleen over gezondheidszorg, maar ook over economie en sociaal leven."

Het aantal vastgestelde besmettingen liep vandaag op met 2522. Dat is de vierde dagelijkse stijging op rij. Het aantal gemelde doden liep op met 16. Sinds eind mei werd dat aantal niet meer gehaald. Het aantal patiënten op de IC's is opgelopen naar 106.
pi_195243481
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:20 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ik heb weinig zin om de tweets van Dijkhoff terug te zoeken, maar volgens mij was de politieke verontwaardiging toen ook groot.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:20 schreef wpor het volgende:

[..]

Als hij daar niks over gezegd heeft heb je mss een punt. Maar. Om bij elke opmerking die je maakt na te moeten denken of je wel consistent bent en ook publiekelijk iets hebt gezegd over alle tientallen voorgaande soortgelijke situaties is toch ook niet te doen?
Hij was daar ook verontwaardigd over, maar volgens mij waren daar geen besmettingen ontstaan.
pi_195243484
quote:

[..]

Ook wel zielig voor die ouderen zm perventage zal wel stijgen.

Kunnen al niks meer en straks nog minder
  donderdag 24 september 2020 @ 23:22:57 #300
378682 JohnBercow
pi_195243486
quote:

[..]

Gelukkig tweet hij niet zoveel

twitter

Graag gedaan
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_195243487
quote:

[..]

Hij heeft het gevoel dat er een lockdown gaat komen.

Mijn gevoel zegt dat die niet gaat komen en dat de regering bereid is om een hoge prijs te betalen en een flink aantal ouderen te laten gaan. Het kan ook simpelweg niet meer anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')