Verstandige man.quote:Op donderdag 24 september 2020 22:58 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Aboutaleb haat Feyenoord sowieso.
Ik denk wél dat het een probleem is. Want ze raken wel besmet en kunnen dus ook anderen besmetten (ook mensen die wél in risicogriepen vallen). En doen dat wrsch ook. Want "ze" (te generalusrend, I know) geven geen fuck. Ze geven alleen om hun eigen plezier.quote:Op donderdag 24 september 2020 23:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet dat het een probleem zou kunnen zijn dat jongeren feestjes vieren met elkaar en de 1,5-meter niet naleven. Maar dan moeten we verdorie eens de verspreiding en mate van transmissie in kaart brengen, want dat weten we gewoon nog steeds niet. Hoe groot is de mate van verspreiding onder mensen die géén symptomen hebben? Want als dat mega groot is, dan hebben we echt een probleem, maar volgens mij is dat deel maar klein. En dan is het natuurlijk acceptabel omdat het die R-waarde toch niet mega veel opkrikt.
En aerosolen, is daar ook al goed onderzoek over? Volgens mij ook nog niet echt.
Wel in het hypothethische geval dat we binnen twee maanden genoeg mensen besmetten om groepsimmuniteit te creëren terwijl alle kwetsbaren zich in die twee maanden onttrekken van de samenleving.quote:Op donderdag 24 september 2020 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Je weet ook wel dat we er in november niet vanaf zijn.
Dan moet het nog winter worden
niet op de GGD, niet op de RIVM niet op onze overheidquote:Op donderdag 24 september 2020 23:03 schreef RipCity het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-bijbenen~a4ceec05/
Wat we wel kunnen concluderen is dat we op de GGD niet echt kunnen bouwen.
En aangezien optie 2 leidt tot dramatische resultaten, zullen we het met 1 moeten doen.quote:Op donderdag 24 september 2020 23:11 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ja, ik begreep al die mensen niet die dachten dat de festival na 1 september gingen beginnen
Of degenen die zich in juli/augustus leuke dingen ontzegden, nog even de kat uit de boom gingen kijken
om dat in het najaar in te gaan halen
Zoals Boris Johnson zei: deze maatregelen gelden wellicht voor de komende 6 maanden.
Misschien ben ik te pessimistisch, maar volgens mij zijn er twee keuzes:
- je moet steeds grovere maatregelen nemen om de boel te beheersen tot dat je in mei weer kan ontspannen
- je kiest voor Zweedse aanpak. Bepaalt spelregels voor de komende 6 maanden, en houdt je daar ijskoud aan
Wat doen al die risicogroepen in de buurt van jongeren dan?quote:Op donderdag 24 september 2020 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik denk wél dat het een probleem is. Want ze raken wel besmet en kunnen dus ook anderen besmetten (ook mensen die wél in risicogriepen vallen). En doen dat wrsch ook. Want "ze" (te generalusrend, I know) geven geen fuck. Ze geven alleen om hun eigen plezier.
Hell, ik had wrsch ook zo gedacht al ik nu nog jong was. Maar ze vormen dus wél een reëel besmettingsgevaar voor anderen op.
Aanvullend: 6. Ze onderzoeken niet echt waar de besmettingen plaatsvinden (cafe, sportkantine, restaurant) maar vinken gemakzuchtig onder kopje 'Horeca'.quote:Op donderdag 24 september 2020 23:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeer ernstige zaak. Laten we eens even de bloopers van deze crisis op een rijtje zetten:
1. De belachelijke casusdefinitie waardoor corona veel te lang onder de radar bleef.
2. Het testbeleid in de eerste fase waardoor er totaal geen zicht was op de verspreiding van het virus.
3. Het BCO dat instort bij het eerste beetje tegenwind.
4. Een minister die denkt te moeten gaat trouwen
5. Het testsysteem is ingestort...
Indrukwekkende prestatie wel moet ik zeggen...
quote:Op donderdag 24 september 2020 23:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat doen al die risicogroepen in de buurt van jongeren dan?
Huh? Die moet juist andersom.quote:Op donderdag 24 september 2020 23:16 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees bij de NOS dat Gommers een tweede lockdown heeft aangekondigd?
Hij ziet graag een lockdown die voor de ouderen strenger is dan voor de jongeren...
Omdat jongeren ook gewoon in bejaardentehuizen, verzorgingstehuizen en ziekenhuizen werken, om maar eens wat te noemen?quote:Op donderdag 24 september 2020 23:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou toch opteren voor een verbeterde versie van de Zweedse aanpak.quote:Op donderdag 24 september 2020 23:12 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En aangezien optie 2 leidt tot dramatische resultaten, zullen we het met 1 moeten doen.
Tja, slimme werknemers heb je dan.quote:Op donderdag 24 september 2020 23:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Omdat jongeren ook gewoon in bejaardentehuizen, verzorgingstehuizen en ziekenhuizen werken, om maar eens wat te noemen?
Ik heb weinig zin om de tweets van Dijkhoff terug te zoeken, maar volgens mij was de politieke verontwaardiging toen ook groot.quote:Op donderdag 24 september 2020 23:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
14.000 op de dam was geen probleem?
Tja, lekkere familie heb je dan.quote:Op donderdag 24 september 2020 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Hun vriend/vriendin, zus/broer, moeder/vader, oma/opa, tante/oom of buurvrouw/buurman etc zijn..
Jongeren besmetten elkaar en anderen.quote:Op donderdag 24 september 2020 23:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als hij daar niks over gezegd heeft heb je mss een punt. Maar. Om bij elke opmerking die je maakt na te moeten denken of je wel consistent bent en ook publiekelijk iets hebt gezegd over alle tientallen voorgaande soortgelijke situaties is toch ook niet te doen?quote:Op donderdag 24 september 2020 23:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ik lees dat nergens? Maar sinds wanneer kan Gommers dit aankondigen?"quote:Op donderdag 24 september 2020 23:16 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees bij de NOS dat Gommers een tweede lockdown heeft aangekondigd?
Hij ziet graag een lockdown die voor de ouderen strenger is dan voor de jongeren...
Van het liveblog:quote:Op donderdag 24 september 2020 23:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik lees dat nergens? Maar sinds wanneer kan Gommers dit aankondigen?"
quote:5 uur geleden
Gommers: 'Lockdown gaat komen'
Diederik Gommers, voorzitter van de Vereniging voor Intensive Care, zegt het gevoel te hebben dat er een lockdown gaat komen. In het Radio 538-programma De Coen en Sander Show zegt Gommers dat hij merkt "dat je toch het gevoel hebt dat het scherper moet".
"Die lockdown gaat er komen. Ik ben er niet bij betrokken, maar ik voel dat", zegt hij. "Het lukt ons niet om het aantal besmettingen omlaag te krijgen." Gommers zegt dat hij het liefst een op maat gemaakte lockdown ziet, "meer voor de ouderen dan voor de jongeren". "We hebben het hier niet alleen over gezondheidszorg, maar ook over economie en sociaal leven."
Het aantal vastgestelde besmettingen liep vandaag op met 2522. Dat is de vierde dagelijkse stijging op rij. Het aantal gemelde doden liep op met 16. Sinds eind mei werd dat aantal niet meer gehaald. Het aantal patiënten op de IC's is opgelopen naar 106.
quote:Op donderdag 24 september 2020 23:20 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik heb weinig zin om de tweets van Dijkhoff terug te zoeken, maar volgens mij was de politieke verontwaardiging toen ook groot.
Hij was daar ook verontwaardigd over, maar volgens mij waren daar geen besmettingen ontstaan.quote:Op donderdag 24 september 2020 23:20 schreef wpor het volgende:
[..]
Als hij daar niks over gezegd heeft heb je mss een punt. Maar. Om bij elke opmerking die je maakt na te moeten denken of je wel consistent bent en ook publiekelijk iets hebt gezegd over alle tientallen voorgaande soortgelijke situaties is toch ook niet te doen?
Ook wel zielig voor die ouderen zm perventage zal wel stijgen.quote:Op donderdag 24 september 2020 23:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik lees dat nergens? Maar sinds wanneer kan Gommers dit aankondigen?"
Gelukkig tweet hij niet zoveelquote:Op donderdag 24 september 2020 23:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |