abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 20:40:45 #1
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195223862


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195223872
Waar kan ik me laten prikken?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_195223905
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is sowieso het plan, eerste de medische beroepen, dan de risico groepen en daarna de rest.
Vraag me af of daar zoveel animo voor is onder het zorgpersoneel, kan me ook voorstellen dat je geen proefkonijn wilt zijn. Helemaal als je zelf niet in de risicogroep zit om ernstig ziek te worden .
blablablabla
pi_195223920
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:37 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het ligt nog wat scherper dat men vindt en wettelijk stelt dat je gevaar brengt omdat je je niet houdt aan deze unilaterale regels, zelfs daar waar deze geen enkele nuttig effect noch bijdrage zullen hebben voor indviduen. Ik laat de eigen afweging daarin weg want die doet er kennelijk niet meer toe.

Iets met regels om de regels ten dienste van het systeem omdat elke nuance voorkomen dient te worden.
Kortom zelfbeschikking inruilen voor totalitair bewind die veiligheid zou bieden met haar onderdrukking.
En dan nog iets willen roepen over -en wijzen naar mensrechten elders. Slapstick.

Ik ben wat scherp maar zo begin ik de zaken wel te zien (en wellicht te zoeken).
Ik ben heel, heel blij in NL te wonen.
Onze besmettingen zijn (afgemeten aan de bevolking) hoger dan daar.
En het is hier zoveel beter qua vrijheden.

Maar ook hier kan er een situatie ontstaan waarin de wal het schip keert.
Laten we dat voor zijn. Aub.
Definitely not CIA
  woensdag 23 september 2020 @ 20:44:00 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195223923
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Vraag me af of daar zoveel animo voor is onder het zorgpersoneel, kan me ook voorstellen dat je geen proefkonijn wilt zijn. Helemaal als je zelf niet in de risicogroep zit om ernstig ziek te worden .
Ik denk dat er sowieso veel mensen zullen zijn die zeggen: als ik niet in een risicogroep (lees: minstens 60+) zit dan wacht ik nog wel even af.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 20:44:14 #6
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195223927
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Vraag me af of daar zoveel animo voor is onder het zorgpersoneel, kan me ook voorstellen dat je geen proefkonijn wilt zijn. Helemaal als je zelf niet in de risicogroep zit om ernstig ziek te worden .
Hoezo proefkonijn? Ik had het over het programma voor een goedgekeurd vaccin, niet voor een test programma.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195223929
Vaccinvrijwilligers*. O-)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195223954
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoezo proefkonijn? Ik had het over het programma voor een goedgekeurd vaccin, niet voor een test programma.
Als zo'n vaccin net ontwikkeld is kan je feitelijk nog niks zeggen over de eventuele lange termijn gevolgen. Dus in die zin ben je gewoon proefkonijn als je vooraan de rij staat om ingeënt te worden .
blablablabla
  woensdag 23 september 2020 @ 20:46:25 #9
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195223965
Nog een paar maandjes volhouden en dan zijn we van deze onzin af :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195223969
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:46 schreef DonDruiper het volgende:
Nog een paar maandjes volhouden en dan zijn we van deze onzin af :)
Ik bewonder je optimisme :)
Tap tap tap
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 20:47:09 #11
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195223974
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Als zo'n vaccin net ontwikkeld is kan je feitelijk nog niks zeggen over de eventuele lange termijn gevolgen. Dus in die zin ben je gewoon proefkonijn als je vooraan de rij staat om ingeënt te worden .
Nou, dan ga je niet en dan blijven de corona regels voor jou van kracht. Als er een goedgekeurd vaccin is, en niet door Rusland goedgekeurd uiteraard, dan ga ik het halen en kan ik weer nogmaal gaan leven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195223983
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:46 schreef DonDruiper het volgende:
Nog een paar maandjes volhouden en dan zijn we van deze onzin af :)
Dat is wel te hopen ja, maar ik kan echt niet met zekerheid zeggen of we over paar maanden er af zijn....
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195223986
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Al vind ik dat gehaat op elkaar en die stokpaardjes af en toe wat minder. Gelukkig zijn er nog genoeg mensen die semi normaal zijn. _O-
Het is hier elke dag weer hetzelfde. Het gissen naar de dagcijfers, de updates om 2 uur, de interpretaties zonder context mee te wegen, het cynisme en het optimisme, het gevit op elkaar.

En toch leer ik door deze reeks te volgen meer over het coronavirus dan van welk medium ook. De dorpsgekken horen er inmiddels bij. Ik kan daar wel van genieten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195223995
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is hier elke dag weer hetzelfde. Het gissen naar de dagcijfers, de updates om 2 uur, de interpretaties zonder context mee te wegen, het cynisme en het optimisme, het gevit op elkaar.

En toch leer ik door deze reeks te volgen meer over het coronavirus dan van welk medium ook. De dorpsgekken horen er inmiddels bij. Ik kan daar wel van genieten.
Het zou een interessante Fok-meet kunnen zijn.
Tap tap tap
pi_195223997
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is hier elke dag weer hetzelfde. Het gissen naar de dagcijfers, de updates om 2 uur, de interpretaties zonder context mee te wegen, het cynisme en het optimisme, het gevit op elkaar.

En toch leer ik door deze reeks te volgen meer over het coronavirus dan van welk medium ook. De dorpsgekken horen er inmiddels bij. Ik kan daar wel van genieten.
Het is een dorpje hier. O+

Ja. Ik leer hier ook veel.
Definitely not CIA
  woensdag 23 september 2020 @ 20:50:13 #16
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195224025
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:46 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik bewonder je optimisme :)
Stel je nou voor dat dat vaccin echt werkt.. dan is het is gewoon gebeurd.

Dan kun je de risicogroepen vaccineren en voor de rest het virus gewoon zn gang laten gaan voor groepsimmuniteit
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195224035
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, dan ga je niet en dan blijven de corona regels voor jou van kracht. Als er een goedgekeurd vaccin is, en niet door Rusland goedgekeurd uiteraard, dan ga ik het halen en kan ik weer nogmaal gaan leven.
Dat hoop je dan. Voor het zelfde geld krijg je later last van serieuze bijwerkingen. Goedkeuring zegt helaas niet altijd alles.
blablablabla
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 20:50:33 #18
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195224036
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is hier elke dag weer hetzelfde. Het gissen naar de dagcijfers, de updates om 2 uur, de interpretaties zonder context mee te wegen, het cynisme en het optimisme, het gevit op elkaar.

En toch leer ik door deze reeks te volgen meer over het coronavirus dan van welk medium ook. De dorpsgekken horen er inmiddels bij. Ik kan daar wel van genieten.
Ik moest lachen :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195224056
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het zou een interessante Fok-meet kunnen zijn.
Durf je al je huis uit?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 23 september 2020 @ 20:51:39 #20
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195224058
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het zou een interessante Fok-meet kunnen zijn.
Dat wordt een slagveld. Kettingsloten knuppels alles :')
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 20:51:42 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195224059
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat hoop je dan. Voor het zelfde geld krijg je later last van serieuze bijwerkingen. Goedkeuring zegt helaas niet altijd alles.
Nou ja, dan rest er voor jou twee opties, ofwel je krijgt corona en je hoopt dat je dan immuun bent of je blijft 1.5 meter van mensen voor de rest van je leven. Want zo simpel is het toch echt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195224066
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het zou een interessante Fok-meet kunnen zijn.
De ene helft met mondkapjes op 10 meter van elkaar. De andere helft knuffelend en feesten, want 'killervirushoax'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195224067
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is een dorpje hier. O+

Ja. Ik leer hier ook veel.
"Heb je het al gehoord? Hans heeft een oogje op Henk"

😂

Waar is de dorpskroeg?
#WeesGeenWhales
pi_195224078
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Durf je al je huis uit?
Soms.
Tap tap tap
pi_195224120
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou ja, dan rest er voor jou twee opties, ofwel je krijgt corona en je hoopt dat je dan immuun bent of je blijft 1.5 meter van mensen voor de rest van je leven. Want zo simpel is het toch echt.
Dat weet je helemaal nog niet. Zat mensen die niet BMR of DKTP gevaccineerd zijn en voor wie exact dezelfde omganngsregels gelden als jou en mij.
blablablabla
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 20:55:21 #26
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195224131
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Durf je al je huis uit?
Iedere dag 3 keer en 4 op zaterdag _O-
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195224153
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat weet je helemaal nog niet. Zat mensen die niet BMR of DKTP gevaccineerd zijn en voor wie exact dezelfde omganngsregels gelden als jou en mij.
Omdat er genoeg andere mensen zijn gevaccineerd.
Tap tap tap
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 20:56:51 #28
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195224162
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat weet je helemaal nog niet. Zat mensen die niet BMR of DKTP gevaccineerd zijn en voor wie exact dezelfde omganngsregels gelden als jou en mij.
Ok dan, wat jij wil.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195224177
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Omdat er genoeg andere mensen zijn gevaccineerd.
Klopt mazelen bijvoorbeeld (1 van de meest besmettelijke virussen) zie je al weer een opmars maken door al die anti vaxxer wappies,
pi_195224178
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Omdat er genoeg andere mensen zijn gevaccineerd.
Inmiddels wel ja, maar er heeft nog nooit enige vorm van feitelijke dwang of vrijheidsbeperkende maatregelen achter gezeten. Gelukkig hebben we een grondwet in dit land.
blablablabla
pi_195224222
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Inmiddels wel ja, maar er heeft nog nooit enige vorm van feitelijke dwang of vrijheidsbeperkende maatregelen achter gezeten. Gelukkig hebben we een grondwet in dit land.
Juist de Grondwet beschermt ons hiervoor tegen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195224243
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Inmiddels wel ja, maar er heeft nog nooit enige vorm van feitelijke dwang of vrijheidsbeperkende maatregelen achter gezeten. Gelukkig hebben we een grondwet in dit land.
Klopt uiteindelijk is het gewoon je eigen verantwoordingen. Maar zodra het vaccin er is en er genoeg mensen gevaccineerd zijn zullen alle beperkingen opgeheven worden. Als je dan ziek wordt dan is het toch echt je eigen probleem in mijn optiek. We kunnen niet zo blijven leven omdat een paar anti vaxxer wappies weigeren het vaccin te nemen.
  woensdag 23 september 2020 @ 21:02:29 #33
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195224261
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:01 schreef Za het volgende:
Serieuze vraag.

Een groot deel van de patiënten die opgenomen zijn en waren zijn niet bevestigde covid patiënten.

Soms is dat een derde of de helft, dit gaat tot maanden terug. Negatieve PCR test, maar vanwege symptomen toch covid patient.

1-waarom zou bij een covid patient die in het ziekenhuis ligt, covid niet aangetoond kunnen worden met een gevoelige test als de PCR test, zelfs maanden na dato blijft het bij vermoedens, en staan deze mensen in de grafieken.

2-Zijn het wel covid patiënten?
Interessant.
1) Het zou idd nuttig zijn dat patiënten worden getest op Covid19 (en hoeveel) antigenen.
2) Dit laatste is vooral een "arbitraire" definitie kwestie (het beruchte vinkje: kom je met, door of vanwege etc.)
//--//
Ter overbodige info maar wel relevant om de oog op de bal te houden: De oorzaak van ernstige gevolgen is vooral de overreactie van het gebrekkige eigen immuunsysteem die afweergevolgen geeft voor de eigen organen.
Het wat "ongenuanceerde" immuunsysteem valt het het virus aan en/o vanwege ontstekingsreacties daardoor het eigen lichaam. Mildere gevallen kunnen ook ernstig verlopen omdat de eigen afweer veel meer tijd nodig heeft om te herstellen en daarvoor beademing nodig heeft terwijl het wel afweer opbouwt.

Ik zou trouwens benieuwd zijn of er covid19 kan worden aangetoond bij mensen die juist een afwijkend, matig of niet-reagerend immuunsysteem hebben.
Puur biologisch en statistisch moeten er wetmatig ook mensen zijn die van nature compleet ongevoelig zijn oor het virus en we weten ook dat een grote groep hooguit milde gevolgen ondervindt en dus afweer kan/zal opbouwen.
Een besmettingstest is wat onethisch maar het kan interessant zijn om die ongevoelige mensen welbewust proberen te infecteren (all for the good, zoals men deed met o.a. apenpokken en hepatitus bron).

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 23-09-2020 21:23:18 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 21:16:29 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195224541
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Inmiddels wel ja, maar er heeft nog nooit enige vorm van feitelijke dwang of vrijheidsbeperkende maatregelen achter gezeten. Gelukkig hebben we een grondwet in dit land.
De grondwet verbied volgens mij niet dat als jij weigert om te laten vaccineren je niet aan beperkende maatregelen onderworpen kan worden. De grondwet verbied wel het verplichten van vaccinatie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195224580
Liever de trap nemen vanaf nu.

UvA-onderzoekers: aerosolen blijven lang hangen in onvoldoende geventileerde liftcabine

https://www.at5.nl/artike(...)ntileerde-liftcabine
Leipe shit ouwe
  woensdag 23 september 2020 @ 21:20:13 #36
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195224600
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik denk dat er sowieso veel mensen zullen zijn die zeggen: als ik niet in een risicogroep (lees: minstens 60+) zit dan wacht ik nog wel even af.
Ik laat mijzelf niet wijs maken dat je op grond van ..abc.. criterium; wel of niet kwetsbaar bent.
Iedereen maakt zelf uit of die/welk risico loopt en laat zich waar nodig desnoods (door de huisarts) ondersteunen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195224620
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De grondwet verbied volgens mij niet dat als jij weigert om te laten vaccineren je niet aan beperkende maatregelen onderworpen kan worden. De grondwet verbied wel het verplichten van vaccinatie.
Precies. Je kan prima wetgeving invoeren dat ongevaccineerde mensen bijvoorbeeld niet meer naar kroegen/evenementen etc mogen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195224626
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:18 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Liever de trap nemen vanaf nu.

UvA-onderzoekers: aerosolen blijven lang hangen in onvoldoende geventileerde liftcabine

https://www.at5.nl/artike(...)ntileerde-liftcabine
Ik hou 1.5m afstand in de lift, is advies en het helpt echt.
pi_195224642
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:21 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik hou 1.5m afstand in de lift, is advies en het helpt echt.
En eventueel 2 personen in de lift.
Humor, serieus en vrolijk!
  woensdag 23 september 2020 @ 21:22:29 #40
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195224651
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou ja, dan rest er voor jou twee opties, ofwel je krijgt corona en je hoopt dat je dan immuun bent of je blijft 1.5 meter van mensen voor de rest van je leven. Want zo simpel is het toch echt.
Naja, als 60% een vaccin haalt kom je toch ook aan die herd immunity?
Of 80-90%, whatever.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 23 september 2020 @ 21:24:07 #41
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195224678
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De grondwet verbied volgens mij niet dat als jij weigert om te laten vaccineren je niet aan beperkende maatregelen onderworpen kan worden. De grondwet verbied wel het verplichten van vaccinatie.
Goed plan, dan weet je zeker dat de zorg instort.

quote:
Slechts een op de drie medewerkers in de zorg zou zich zonder meer laten vaccineren met een coronavaccin. Dat blijkt uit een enquête van NU’91, een belangenorganisatie voor verpleegkundigen en verzorgenden.
https://www.tubantia.nl/d(...)%2Fwww.google.com%2F
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_195224721
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De grondwet verbied volgens mij niet dat als jij weigert om te laten vaccineren je niet aan beperkende maatregelen onderworpen kan worden. De grondwet verbied wel het verplichten van vaccinatie.
Als ik me niet wil laten inenten bijvoorbeeld vanuit religieus oogpunt mag je mij niet anders behandelen dan iemand die dat wel laat doen, dat is in strijd met het gelijkheidsbeginsel.
blablablabla
  woensdag 23 september 2020 @ 21:26:05 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195224728
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Precies. Je kan prima wetgeving invoeren dat ongevaccineerde mensen bijvoorbeeld niet meer naar kroegen/evenementen etc mogen.
In de praktijk niet te doen om dat te handhaven.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 21:26:45 #44
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195224748
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:22 schreef matthijst het volgende:

[..]

Naja, als 60% een vaccin haalt kom je toch ook aan die herd immunity?
Of 80-90%, whatever.
Dat weten we nog niet zeker, er word nu gerekend voor COVID met tussen de 60 en de 75% om herd immunity te bereiken en dat is een hele forse bandbreedte, natuurlijk, en een aanzienlijk verschil in vaccinaties, 60% zou 10 miljoen Nederlanders zijn en 75% zou bijna 13 miljoen Nederlanders zijn.

Maar dat is allemaal nog theoretisch zolang er geen vaccin is, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195224751
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:24 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Goed plan, dan weet je zeker dat de zorg instort.
[..]

https://www.tubantia.nl/d(...)%2Fwww.google.com%2F
Heel goed je moet je die rotzooi niet zomaar zonder meer laten opdringen.
blablablabla
  woensdag 23 september 2020 @ 21:27:41 #46
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195224773
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Precies. Je kan prima wetgeving invoeren dat ongevaccineerde mensen bijvoorbeeld niet meer naar kroegen/evenementen etc mogen.
Jaja, en dan bij de kroeg je vaccinatie-ausweis laten zien.
Geloof je het zelf?
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 21:28:13 #47
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_195224786
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In de praktijk niet te doen om dat te handhaven.
Het kan wel zo zijn dat je moet aantonen gevaccineerd te zijn als je sommige landen binnen wil komen wellicht.
pi_195224832
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In de praktijk niet te doen om dat te handhaven.
Dat is ook weer zo. :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 21:30:26 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195224846
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Heel goed je moet je die rotzooi niet zomaar zonder meer laten opdringen.
Ik snap even iets niet, je loopt hier constant te klagen over dat mensen zich niet aan de regels houden en dat covid weer terug komt maar tegelijkertijd ben je dus blijkbaar zelf niet van plan om aan de oplossing bij te dragen want dat moeten anderen dan maar doen voor jou?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 23 september 2020 @ 21:31:48 #50
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195224876
Ik zou niet vooraan staan voor een vaccin.
Gun dat genoegen aan die miljoenen zwakkeren die er rond schijnen te lopen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_195224899
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat weten we nog niet zeker, er word nu gerekend voor COVID met tussen de 60 en de 75% om herd immunity te bereiken en dat is een hele forse bandbreedte, natuurlijk, en een aanzienlijk verschil in vaccinaties, 60% zou 10 miljoen Nederlanders zijn en 75% zou bijna 13 miljoen Nederlanders zijn.

Maar dat is allemaal nog theoretisch zolang er geen vaccin is, natuurlijk.
En volgens Fauci werkt zo'n eerste vaccin maar 50% ofzo.
Definitely not CIA
pi_195224921
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik snap even iets niet, je loopt hier constant te klagen over dat mensen zich niet aan de regels houden en dat covid weer terug komt maar tegelijkertijd ben je dus blijkbaar zelf niet van plan om aan de oplossing bij te dragen want dat moeten anderen dan maar doen voor jou?
Ik klaag hier helemaal niet constant over mensen die zich niet aan de regels houden? Geen idee hoe je daarbij komt.
blablablabla
pi_195224929
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:31 schreef matthijst het volgende:
Ik zou niet vooraan staan voor een vaccin.
Gun dat genoegen aan die miljoenen zwakkeren die er rond schijnen te lopen.
Ik ontkom er niet aan denk ik, reis teveel voor mijn werk.
Maar heb er ook geen moeite mee verder
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195224931
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:18 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Liever de trap nemen vanaf nu.

UvA-onderzoekers: aerosolen blijven lang hangen in onvoldoende geventileerde liftcabine

https://www.at5.nl/artike(...)ntileerde-liftcabine
Dit sluit wel aan bij het artikel dat in de telegraaf staat(betaald)Waarin een longarts voorspeld dat het drukker gaat worden dan in het voorjaar
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 21:36:12 #55
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195224978
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:32 schreef capricia het volgende:

[..]

En volgens Fauci werkt zo'n eerste vaccin maar 50% ofzo.
Dat zal heel erg afhangen van welk vaccin er gebruikt wordt, er zijn verschillende types waaraan gewerkt word momenteel. Oxford is een heel ander vaccin dan bijv. waar Moderna aan werkt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195224984
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:34 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Dit sluit wel aan bij het artikel dat in de telegraaf staat(betaald)Waarin een longarts voorspeld dat het drukker gaat worden dan in voorjaar
Ik zou dat oprecht vreemd vinden. Behandelmethoden zijn beter en er zijn nu al legio maatregelen.
  woensdag 23 september 2020 @ 21:37:00 #57
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195224998
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:22 schreef matthijst het volgende:

[..]

Naja, als 60% een vaccin haalt kom je toch ook aan die herd immunity?
Of 80-90%, whatever.
Probleem met die veronderstelde Herd-immunitiy cq groepsimmuniteit dat je niet kun zien dat iemand het Covid19 virus heeft.
Door uiterlijke verschijnselen van een aandoening zoals ook bij mazelen en zelfs de bof ontstaat zg indirecte bescherming zoals bv die ook geldt voor/bij Ebola en pokken.
Dat visuele detectieaspect, onderdeel van Herd, is bij Corona compleet afwezig.
("Houston we have a Herd problem").

Bij Covid19 ben je vet te laat om zelf op tijd nog weg te kunnen blijven van een besmet persoon die symptomen heeft. Iedereen kucht/snottert immers wel eens en hier thuis zelfs vaak (hooikoorts). Ik vermoed dat wanneer het zelf vermoed, ook niet graag gaat roepen ik heb Covid19 dus "stay away". Dat gaat die persoon op zijn best pas doen als het echt onomstotelijk vaststaat (met een test) dat het Covid19 heeft. Ook hier zit heel erg veel psychologie zich niet uit te willen sluiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 23-09-2020 21:52:24 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 21:37:08 #58
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195225001
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:36 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik zou dat oprecht vreemd vinden. Behandelmethoden zijn beter en er zijn nu al legio maatregelen.
Mischien dat ze daarmee de gevallen met longschade bedoelen dus nadat ze genezen zijn van COVID?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 23 september 2020 @ 21:47:27 #59
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195225209
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:32 schreef capricia het volgende:

[..]

En volgens Fauci werkt zo'n eerste vaccin maar 50% ofzo.
Er zijn afhankelijke van het type vaccin, meerdere shots nodig, ook imo omdat het virus zich - ingewikkeld verhaal - zelfstandig gedraagt.

Het eerste shot is het immuunsysteem waarschuwen en het tweede een paar weken later omdat te bestendigen.
Het kan ook in één keer, maar imo uitsluitend via een RNA/DNA vaccin wat spelen is met vuur en nog niet eerder (ooit) is vertoond op/in mensen.
NB: ik sluit verzwakte virus-residu vaccins, serieus uit als echt toepasbaar.

Dan nog is er op dit moment geen enkele zekerheid of voor hoe lang de Covid19 immuniteit zal voortduren en of dat voldoende (voor wie precies) toepasbaar is. Als die termijn minder dan een jaar (en zelfs ook minder dan 3) is, zijn we echt fucked en zullen we steeds meer een soort van biologische bom worden die elk jaar moeten worden opgepompt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 23 september 2020 @ 21:48:54 #60
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195225243
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:27 schreef matthijst het volgende:

[..]

Jaja, en dan bij de kroeg je vaccinatie-ausweis laten zien.
Geloof je het zelf?
na een vaccinatie straal je toch een lichtgroene gloed uit? Dus das makkelijk
pi_195225271
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:18 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Liever de trap nemen vanaf nu.

UvA-onderzoekers: aerosolen blijven lang hangen in onvoldoende geventileerde liftcabine

https://www.at5.nl/artike(...)ntileerde-liftcabine
Prima, maar alleen naar beneden! Anders val ik dood neer na drie trappen ipv dat ik corona krijg XD

Ik bedoel, ik loop gemiddeld 8 a 10 kilometer per dag, maar trappen zijn mijn natuurlijke vijand!
#WeesGeenWhales
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 21:52:50 #62
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195225308
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:48 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

na een vaccinatie straal je toch een lichtgroene gloed uit? Dus das makkelijk
En je word groot en groen ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195225320
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:27 schreef matthijst het volgende:

[..]

Jaja, en dan bij de kroeg je vaccinatie-ausweis laten zien.
Geloof je het zelf?
Ja hoor, las daarstraks dat er een land was (weet niet meer uit me hoofd welk, maar was westers) waar de lokale covid app nu ook een registratieknop had voor als het vaccin straks beschikbaar komt.

Makkelijk genoeg om te vragen die te laten zien.
#WeesGeenWhales
pi_195225329
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo. :)
Zie wat ik zeg over de app mijn post vlak hierboven, niets is makkelijker :)
#WeesGeenWhales
  woensdag 23 september 2020 @ 21:57:01 #65
14505 OProg
A Life in Music
pi_195225365
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En je word groot en groen ;)
Het is veel simpeler. Ze kunnen gewoon de chip scannen die in het vaccin zit die de 5G straks ook gaat gebruiken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195225415
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:53 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja hoor, las daarstraks dat er een land was (weet niet meer uit me hoofd welk, maar was westers) waar de lokale covid app nu ook een registratieknop had voor als het vaccin straks beschikbaar komt.

Makkelijk genoeg om te vragen die te laten zien.
En jouw bezwaren zijn?
Definitely not CIA
pi_195225439
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:00 schreef capricia het volgende:

[..]

En jouw bezwaren zijn?
Huh? Da hek? Bezwaren? Ik zeg niet dat ik bezwaren heb? Ik reageer op mensen die zeggen dat het "moeilijk te handhaven" zou zijn, met één zo'n knop in de app ben je dus al klaar... technisch dus heel makkelijk.
#WeesGeenWhales
  woensdag 23 september 2020 @ 22:04:49 #68
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195225488
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:01 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Huh? Da hek? Bezwaren? Ik zeg niet dat ik bezwaren heb? Ik reageer op mensen die zeggen dat het "moeilijk te handhaven" zou zijn, met één zo'n knop in de app ben je dus al klaar... technisch dus heel makkelijk.
Technisch wel ja.
pi_195225491
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Als zo'n vaccin net ontwikkeld is kan je feitelijk nog niks zeggen over de eventuele lange termijn gevolgen. Dus in die zin ben je gewoon proefkonijn als je vooraan de rij staat om ingeënt te worden .
Dat is sowieso bijna niet te doen. Ik denk dat jij meer doelt op zeldzame bijwerkingen zoals narcolepsie bij een vaccin tegen Mexicaanse griep.
De kans is gewoon heel klein dat bijwerkingen die maar bij 1 op de miljoen mensen voorkomen, of bij 1 op 100 mensen die een zelf een zeldzame aandoening hebben die maar bij 1 op de 100.000 voorkomen worden opgepikt.
Over lange termijn effecten is nog veel minder bekend. Stel je krijgt een prikje, en wordt over 3 jaar ziek. De kans dat het ligt aan iets dat in die 3 jaar gebeurd is, is veel groter dan de kans dat het door dat prikje komt. Hoe ga je uberhaupt vast kunnen stellen dat het door het prikje komt?
En als je het hebt dat langdurig lasthebben van een inenting een vrij algemene bijwerking is, dan wordt dat opgepikt in de veiligheidsstudies in fase I en II, waar mensen maanden gevolgd worden.
  woensdag 23 september 2020 @ 22:05:12 #70
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195225496
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:53 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja hoor, las daarstraks dat er een land was (weet niet meer uit me hoofd welk, maar was westers) waar de lokale covid app nu ook een registratieknop had voor als het vaccin straks beschikbaar komt.

Makkelijk genoeg om te vragen die te laten zien.
Photoshop screenshot :P
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 22:05:51 #71
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195225511
Voor de liefhebbers van wetenschap: The good news is its not more deadly (or less), the bad news? It spreads faster:

quote:
Massive genetic study shows coronavirus mutating and potentially evolving amid rapid U.S. spread

Scientists in Houston on Wednesday released a study of more than 5,000 genetic sequences of the coronavirus, which reveals the virus’s continual accumulation of mutations, one of which may have made it more contagious.

That mutation is associated with a higher viral load among patients upon initial diagnosis, the researchers found.

The new report, however, did not find that these mutations have made the virus deadlier or changed clinical outcomes. All viruses accumulate genetic mutations, and most are insignificant, scientists say.

The new study, which has not been peer-reviewed, was posted Wednesday on the preprint server MedRxiv. It appears to be the largest single aggregation of genetic sequences of the virus in the United States thus far. A larger batch of sequences was published earlier this month by scientists in the United Kingdom, and, like the Houston study, concluded that a mutation that changes the structure of the “spike protein” on the surface of the virus may be driving the outsized spread of that particular strain.

https://www.washingtonpos(...)ronavirus-mutations/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195225533
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:01 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Huh? Da hek? Bezwaren? Ik zeg niet dat ik bezwaren heb? Ik reageer op mensen die zeggen dat het "moeilijk te handhaven" zou zijn, met één zo'n knop in de app ben je dus al klaar... technisch dus heel makkelijk.
Geen bezwaren dus.
:D
Definitely not CIA
pi_195225576
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:32 schreef capricia het volgende:

[..]

En volgens Fauci werkt zo'n eerste vaccin maar 50% ofzo.
Nee, Fauci heeft gezegd dat een vaccin mogelijk goedkeuring kan krijgen ook als het maar 50% bescherming biedt. Maar men weet helemaal nog niet hoeveel bescherming de vaccins die nu getest worden bieden, want dat zijn ze nu aan het testen. Je kunt de testprotocollen van een aantal online lezen als je zin (die van Moderna en BioNTech), maar het komt erop neer dat bij een bepaald aantal gevallen van Covid-19 in de studie groep ze een eerste review doen, en bij het dubbele aantal ervan een tweede review.
De helft in de studiegroep krijgt het coronavaccin, de andere helft een controle vaccin, ze hopen dan natuurlijk dat degenen die ziek zijn in de controle groep zitten. En aan de hand van de verdeling, en wanneer men ziek is geworden (binnen een week na vaccinatie, voor of na een booster etc, hoe hoog de antistoffen van die persoon waren) etc, kunnen ze schatten hoe effectief het vaccin bescherming biedt.
pi_195225587
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dat is sowieso bijna niet te doen. Ik denk dat jij meer doelt op zeldzame bijwerkingen zoals narcolepsie bij een vaccin tegen Mexicaanse griep.
De kans is gewoon heel klein dat bijwerkingen die maar bij 1 op de miljoen mensen voorkomen, of bij 1 op 100 mensen die een zelf een zeldzame aandoening hebben die maar bij 1 op de 100.000 voorkomen worden opgepikt.
Over lange termijn effecten is nog veel minder bekend. Stel je krijgt een prikje, en wordt over 3 jaar ziek. De kans dat het ligt aan iets dat in die 3 jaar gebeurd is, is veel groter dan de kans dat het door dat prikje komt. Hoe ga je uberhaupt vast kunnen stellen dat het door het prikje komt?
En als je het hebt dat langdurig lasthebben van een inenting een vrij algemene bijwerking is, dan wordt dat opgepikt in de veiligheidsstudies in fase I en II, waar mensen maanden gevolgd worden.
https://zorgnu-avrotros-n(...)-mexicaanse-griep%2F

Dat percentage ligt wel wat hoger dat jij suggereert. Punt is dat je niet weet hoe betrouwbaar zo'n vaccin is, er zit een enorme urgentie achter dus ik zou voorzichtig zijn. Kans om op de IC te komen of te overlijden als gezond en jong persoon is ook te verwaarlozen.
blablablabla
  woensdag 23 september 2020 @ 22:16:43 #75
14505 OProg
A Life in Music
pi_195225729
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:01 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Huh? Da hek? Bezwaren? Ik zeg niet dat ik bezwaren heb? Ik reageer op mensen die zeggen dat het "moeilijk te handhaven" zou zijn, met één zo'n knop in de app ben je dus al klaar... technisch dus heel makkelijk.
Geef me een paar dagen en ik heb een werkende imitatie van zo‘n app in elkaar gezet. Totale schijnveiligheid.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 23 september 2020 @ 22:21:54 #76
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195225815
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:05 schreef Tijger_m het volgende:
Voor de liefhebbers van wetenschap: The good news is its not more deadly (or less), the bad news? It spreads faster:
[..]

Herkenbaar en beter bekend als de D614G variant (zie Cor#851) die zich net wat anders hecht aan/in onze cellen en daardoor, veronderstellend, besmettelijker is waarbij de virusgevolgen dezelfde (?) zijn.
Op een bepaalde genetische plaats (sequence 614) van het het "spike" proteïne, is er een enzyme verwisseld.

Er is een uitgebreid gravend artikel op https://www.nature.com/articles/d41586-020-02544-6 en zelf een heuse website op https://d614g.com/ . Dit laatste doet mij weer wat vrezen voor onderliggende belangen en de vrees voor een Wij van WC-eend hebben een oplossing (die ook niet werkt).

Ik meen dat ik met @Jazeg wat discussie had die stelde dat mijn "bronnen" juist het tegengestelde bewijzen dat deze variant minder ernstig is. Het is verder een kwestie hoe dat precies te lezen.

Kern is dat echt bewijs, zoals ongeveer alles van Covid19, ontbreekt.
Men zwalkt sws als een blinde door een vet dikke Corona mist.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 23 september 2020 @ 22:26:06 #77
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195225895
- Niet doen -

[ Bericht 94% gewijzigd door Tijger_m op 23-09-2020 22:47:37 ]
pi_195225931
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:16 schreef OProg het volgende:

[..]

Geef me een paar dagen en ik heb een werkende imitatie van zo‘n app in elkaar gezet. Totale schijnveiligheid.
Had ik al bedacht. 5 seconden later bedacht ik dat je er gewoon een digitale watermark of some sort in kan zetten, + tienduizenden euros boete en/of paar jaar gevangenis voor iedereen die zo'n nep app maakt. Opgelost. :)

Geloof me, als je het wilt, als overheid, is het makkelijk genoeg te regelen. Echt.
#WeesGeenWhales
pi_195225945
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:21 schreef Vallon het volgende:

[..]

Herkenbaar en beter bekend als de D614G variant (zie Cor#851) die zich net wat anders hecht aan/in onze cellen en daardoor, veronderstellend, besmettelijker is waarbij de virusgevolgen dezelfde (?) zijn.
Op een bepaalde genetische plaats (sequence 614) van het gen virusi het is er een enzyme verwisseld.

Er is een uitgebreid gravend artikel op https://www.nature.com/articles/d41586-020-02544-6 en zelf een heuse website op https://d614g.com/ . Dit laatste doet mij weer wat vrezen voor onderliggende belangen en de vrees voor een Wij van WC-eend hebben een oplossing (die ook niet werkt).

Ik meen dat ik met @:Jazeg wat discussie had die stelde dat mijn "bronnen" juist het tegengestelde bewijzen dat deze variant minder ernstig is. Het is verder een kwestie hoe dat precies te lezen.

Kern is dat echt bewijs, zoals ongeveer alles van Covid19, ontbreekt.
Men zwalkt sws als een blinde door een vet dikke Corona mist.
Ik geloof dat er ook wel meer varianten van het coronavirus aan opkomen is, oftewel besmettelijker is dan eerste variant bijvoorbeeld. We weten nooit van te voren hoe het coronavirus precies in werking is om een mens hiermee te besmetten in korte tijd, zowel ook voor een coronapatient ernstig gevolgen kan hebben als hij of zij genezen is. Wel kan een virus wel eens kunnen muteren naar een andere agressievere of mildere variant dan zijn voorganger, maar werking van deze virussen kunnen anders van elkaar verschillen.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 22:36:40 #80
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195226089
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:28 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Had ik al bedacht. 5 seconden later bedacht ik dat je er gewoon een digitale watermark of some sort in kan zetten, + tienduizenden euros boete en/of paar jaar gevangenis voor iedereen die zo'n nep app maakt. Opgelost. :)

Geloof me, als je het wilt, als overheid, is het makkelijk genoeg te regelen. Echt.
"Meneer de rechter, ik deed veiligheidsonderzoek om te kijken hoe fraudegevoelig de app is, waardoor ik een kopie heb gemaakt om te testen. Ik heb niet de intentie dit door te verkopen, wanneer mijn test klaar is deel ik mijn bevindingen met MinVWS"

Daar ga je echt niet voor veroordeeld worden, ze bieden je eerder een baan aan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195226212
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Als ik me niet wil laten inenten bijvoorbeeld vanuit religieus oogpunt mag je mij niet anders behandelen dan iemand die dat wel laat doen, dat is in strijd met het gelijkheidsbeginsel.
De overheid mag dat niet. Private partijen mogen gewoon huisregels opstellen voor bijvoorbeeld een festival of club.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 22:47:43 #82
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195226269
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De overheid mag dat niet. Private partijen mogen gewoon huisregels opstellen voor bijvoorbeeld een festival of club.
Echt? Daar kunnen ze toch niets tegen beginnen? Op welke basis?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195226332
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:10 schreef Elan het volgende:

[..]

https://zorgnu-avrotros-n(...)-mexicaanse-griep%2F

Dat percentage ligt wel wat hoger dat jij suggereert. Punt is dat je niet weet hoe betrouwbaar zo'n vaccin is, er zit een enorme urgentie achter dus ik zou voorzichtig zijn. Kans om op de IC te komen of te overlijden als gezond en jong persoon is ook te verwaarlozen.
In Nederland is narcolepsie bij 10 kinderen vastgesteld nadat ze gevaccineerd waren met Pandemrix, er waren 137 ernstige bijwerkingen. Maar je hebt ernstige bijwerkingen en ernstige bijwerkingen. Dat kan een paar uur hoge koorts zijn, of narcolepsie. Narcolepsie kan meerdere oorzaken hebben maar ervanuitgaande dat het bij die 10 kinderen door het vaccin is veroorzaakt, of getriggerd, dan was het in Nederland dus 1 op 50.000. Nog steeds iets wat je niet snel oppikt als je een studie met 30.000 man doet (waarvan de helft een bestaand vaccin als controle krijgt). Als gevolg van het Pandemrix-debacle heeft men wel framework opgezet om dit soort zeldzame, ernstige bijwerkingen van vaccins op grote schaal beter in kaart te kunnen brengen en eerder te kunnen detecteren.

Het lijkt me niet dat je je alleen tegen overlijden of IC behandeling vaccineert, ik ken toch wel een redelijk aantal mensen die zeggen dat ze echt goed beroerd zijn geweest van corona, varierend van een paar weken (met littekens op de longen, maar niet heel erg ziek), tot 6 maanden (en nog steeds een hartslag van boven de 150 regelmatig, zittend achter een bureau). En dat zijn twintigers en dertigers, gezond en zonder overgewicht.
pi_195226889
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De overheid mag dat niet. Private partijen mogen gewoon huisregels opstellen voor bijvoorbeeld een festival of club.
Zo eenvoudig ligt dat niet. Als ik me (puur hypothetisch) zou beroepen op mijn vrijheid van godsdienst om me niet te laten vaccineren mag jij mij op die gronden niet zomaar weigeren, ook niet als private onderneming want het gelijkheidsbeginsel geld net zo goed voor jou. Er is echter ook het recht op gezondheid. Maar juridisch gezien is er nog niet echt sprake van een eenduidige lijn welk recht wanneer precies zwaarder weegt. Er ligt een wetsvoorstel in de eerste kamer wat kinderdagverblijven het recht geeft kinderen die niet gevaccineerd zijn te weigeren, maar op scholen is dat al niet weer niet van toepassing want elk kind heeft recht op onderwijs.
blablablabla
  woensdag 23 september 2020 @ 23:38:03 #85
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195226919
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Precies. Je kan prima wetgeving invoeren dat ongevaccineerde mensen bijvoorbeeld niet meer naar kroegen/evenementen etc mogen.
:D wat had je in gedachten, een ster voor de gevaccineerden of de ongevaccineerden?
pi_195226920
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De overheid mag dat niet. Private partijen mogen gewoon huisregels opstellen voor bijvoorbeeld een festival of club.
Onzin. Je hoeft geen medische gegevens te delen hoor.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 23 september 2020 @ 23:49:06 #87
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195226987
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:28 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ik geloof dat er ook wel meer varianten van het coronavirus aan opkomen is, oftewel besmettelijker is dan eerste variant bijvoorbeeld. We weten nooit van te voren hoe het coronavirus precies in werking is om een mens hiermee te besmetten in korte tijd, zowel ook voor een coronapatient ernstig gevolgen kan hebben als hij of zij genezen is. Wel kan een virus wel eens kunnen muteren naar een andere agressievere of mildere variant dan zijn voorganger, maar werking van deze virussen kunnen anders van elkaar verschillen.
Zeg maar gerust dat er een zekerheid is dat het virus zal blijven muteren.
//--//
Wanneer een bepaalde virusvariant minder kans heeft cq krijgt, zal er vanuit bestaande mutaties impliciet een versie ontstaan die dan net wat beter/anders zal inwerken. Kwestie van evolutie. De kans dat een virus wordt uitgeroeid is nul (omdat het elders in dierenrijk of reservoir blijft bestaan).

Het virus heeft geen ander bestaansrecht dan zich te vermeerderen, Er zal vanzelf een betere variant ontstaan als de oudere geen succes heeft. Zoals Covid19 die bijna perfect lijkt aangepast op onze manier van samenleven. Virusbescherming middels vaccins zal hooguit een tijdelijk effect hebben.

De werkelijk "bescherming" moet voortkomen uit onze immuniteit die met vaccineren juist zal worden verzwakt. Het "lichaam" zal dan zelf geen immuniteit doen ontstaan. Vaccineren is goed voor het individu maar vanuit evolutie; slecht voor de soort. Verzwakte leden van de mensheid blijven nu gelukkig voortbestaan die onder mindere omstandigheden, nauwelijks kans zouden hebben gehad.

Maar goed, die zorgen voor resistentie zijn meer voor ergens in de komende 100-200jaar.
Het zou al prettig zijn dat we de komende 50 jaar geen of flink minder last zullen hebben.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195227033
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

In Nederland is narcolepsie bij 10 kinderen vastgesteld nadat ze gevaccineerd waren met Pandemrix, er waren 137 ernstige bijwerkingen. Maar je hebt ernstige bijwerkingen en ernstige bijwerkingen. Dat kan een paar uur hoge koorts zijn, of narcolepsie. Narcolepsie kan meerdere oorzaken hebben maar ervanuitgaande dat het bij die 10 kinderen door het vaccin is veroorzaakt, of getriggerd, dan was het in Nederland dus 1 op 50.000. Nog steeds iets wat je niet snel oppikt als je een studie met 30.000 man doet (waarvan de helft een bestaand vaccin als controle krijgt). Als gevolg van het Pandemrix-debacle heeft men wel framework opgezet om dit soort zeldzame, ernstige bijwerkingen van vaccins op grote schaal beter in kaart te kunnen brengen en eerder te kunnen detecteren.

Het lijkt me niet dat je je alleen tegen overlijden of IC behandeling vaccineert, ik ken toch wel een redelijk aantal mensen die zeggen dat ze echt goed beroerd zijn geweest van corona, varierend van een paar weken (met littekens op de longen, maar niet heel erg ziek), tot 6 maanden (en nog steeds een hartslag van boven de 150 regelmatig, zittend achter een bureau). En dat zijn twintigers en dertigers, gezond en zonder overgewicht.
Narcolepsie is evengoed niet extreem zeldzaam dus de vraag blijft altijd of dat direct te herleiden is naar die vaccinatie. Punt is wel dat we een fabrikant hebben gehad die in potentie vrij ernstige bijwerkingen heeft verzwegen en een regering die daar is ingetrapt. Dat ze daar dan 5 miljoen euro voor vrijmaken zonder daar overigens schuldbekentenis aan te koppelen kun je ook wat van vinden, maar mensen hebben natuurlijk wel degelijk recht van spreken als ze kritisch zijn wat ze zich in laten spuiten aan vaccinaties. Zeker als deze in sneltreinvaart geproduceerd zijn en over eventuele lange termijn gevolgen nog niets bekend is en met recente gemaakte fouten in het achterhoofd.
blablablabla
pi_195227154
twitter
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_195227905
Het aantal nieuwe besmettingsgevallen loopt als een gek op en de de Belgen gaan versoepelen.

https://m.hln.be/nieuws/b(...)ad-beslist~ae379f3d/
blablablabla
pi_195228037
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 05:53 schreef Elan het volgende:
Het aantal nieuwe besmettingsgevallen loopt als een gek op en de de Belgen gaan versoepelen.

https://m.hln.be/nieuws/b(...)ad-beslist~ae379f3d/
Maatregelen die niet of nauwelijks bijdragen versoepelen is een prima idee.

Maar aan de andere kant zullen er ook strengere maatregelen moeten komen die de huidige trend omkeren idd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195228308
Willem Engel heeft een "doe opdracht" aan z'n volgelingen gegeven. Wat een enge vent zeg.

Check een screenshot van z'n oproep in dit artikel:

https://www.bd.nl/goirle/(...)llem-engel~a0d75be6/
pi_195228314
Die ene Chinees met zn vleermuissoep heeft aardig wat teweeggebracht , duur kommetje soep
  donderdag 24 september 2020 @ 07:44:27 #95
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195228398
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 07:31 schreef Freecky28 het volgende:
Die ene Chinees met zn vleermuissoep heeft aardig wat teweeggebracht , duur kommetje soep
Zo, goeie grap, afgelopen maanden pas 998 keer voorbij zien komen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_195228467
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 07:30 schreef wpor het volgende:
Willem Engel heeft een "doe opdracht" aan z'n volgelingen gegeven. Wat een enge vent zeg.

Check een screenshot van z'n oproep in dit artikel:

https://www.bd.nl/goirle/(...)llem-engel~a0d75be6/
Wat een gek, https://www.telegraaf.nl/(...)astig-bij-teststraat nog zoiets, mensen worden gewoon lastig gevallen bij de teststraten

[ Bericht 2% gewijzigd door michiel_merk op 24-09-2020 08:06:01 ]
pi_195228665
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 07:50 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Wat een gek, https://www.telegraaf.nl/(...)astig-bij-teststraat nog zoiets, mensen worden gewoon lastig gevallen bij de teststraten
Dat is meer niveau bij een abortuskliniek gaan staan en mensen lastig te vallen die daarheen gaan, omdat je tegen abortus bent.

Ik vind dit echt heel ernstig, eigenlijk, hoe klein de actie ook lijkt. Net als die oproep van Engel. Wat me opvalt in de tekst van Engel is dat hij stelt dat "we hebben geconcludeerd dat dit (dicht doen van een verzorgingshuis) nooit meer mocht...". Nee, dat hebben 'we' niet geconcludeerd, dat heeft hij besloten. In Nederland spelen we geen eigen rechter, dus kan hij dat niet concluderen en oproepen tot actie omdat een verzorgingshuis dat, tijdelijk, wel doet. De arrogantie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195228681
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

"Meneer de rechter, ik deed veiligheidsonderzoek om te kijken hoe fraudegevoelig de app is, waardoor ik een kopie heb gemaakt om te testen. Ik heb niet de intentie dit door te verkopen, wanneer mijn test klaar is deel ik mijn bevindingen met MinVWS"

Daar ga je echt niet voor veroordeeld worden, ze bieden je eerder een baan aan.
Maar dan heeft niemand het gebruikt, dus dan is het niet relevant voor de volksgezondheid. Als je het verspreid hebt, oof.
#WeesGeenWhales
pi_195228692
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 23:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Zo eenvoudig ligt dat niet. Als ik me (puur hypothetisch) zou beroepen op mijn vrijheid van godsdienst om me niet te laten vaccineren mag jij mij op die gronden niet zomaar weigeren, ook niet als private onderneming want het gelijkheidsbeginsel geld net zo goed voor jou. Er is echter ook het recht op gezondheid. Maar juridisch gezien is er nog niet echt sprake van een eenduidige lijn welk recht wanneer precies zwaarder weegt. Er ligt een wetsvoorstel in de eerste kamer wat kinderdagverblijven het recht geeft kinderen die niet gevaccineerd zijn te weigeren, maar op scholen is dat al niet weer niet van toepassing want elk kind heeft recht op onderwijs.
Scholen zijn volgens mij ook geen private instituties.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 24 september 2020 @ 08:19:11 #100
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195228709
De school van een zoon van vrienden heeft zojuist de deuren gesloten vanwege het groot aantal coronagevallen.

Kan me niet voorstellen dat dit nog lang doorgaat zonder landelijk beleid.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_195228714
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 07:30 schreef wpor het volgende:
Willem Engel heeft een "doe opdracht" aan z'n volgelingen gegeven. Wat een enge vent zeg.

Check een screenshot van z'n oproep in dit artikel:

https://www.bd.nl/goirle/(...)llem-engel~a0d75be6/
wat een gek joh :')
pi_195228741
quote:
4s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:20 schreef Leonos het volgende:

wat een gek joh :')
Gekken zijn er altijd wel geweest, al eeuwen. Maar de mensen die er dan achteraan lopen.... :X Echt ongelofelijk |:(
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_195228743
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:19 schreef DustPuppy het volgende:
De school van een zoon van vrienden heeft zojuist de deuren gesloten vanwege het groot aantal coronagevallen.

Kan me niet voorstellen dat dit nog lang doorgaat zonder landelijk beleid.
Ik kan me niet voorstellen dat men geen kont heeft gedaan aan het regionaal beperken en indammen.
*mind is blown
Go hard or go home
pi_195228760
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 06:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maatregelen die niet of nauwelijks bijdragen versoepelen is een prima idee.

Maar aan de andere kant zullen er ook strengere maatregelen moeten komen die de huidige trend omkeren idd.
Dat is dus de vraag.
Een lockdown is het enige wat het echt kan stoppen. Daar wil eigenlijk niemand meer aan omdat we weten dat het effect voor korte duur zal zijn.

Je moet naar mijn idee echt gaan sturen op wat er in de ziekenhuizen komt, dat is naar mijn idee effectiever.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195228767
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:19 schreef DustPuppy het volgende:
De school van een zoon van vrienden heeft zojuist de deuren gesloten vanwege het groot aantal coronagevallen.

Kan me niet voorstellen dat dit nog lang doorgaat zonder landelijk beleid.
Groot aantal? Hoeveel?

Heeft het de pers al gehaald?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 24 september 2020 @ 08:29:21 #106
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195228787
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Groot aantal? Hoeveel?

Heeft het de pers al gehaald?
Geen idee, hoorde het gisteren. Regio Den Bosch.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_195228893
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:19 schreef DustPuppy het volgende:
De school van een zoon van vrienden heeft zojuist de deuren gesloten vanwege het groot aantal coronagevallen.

Kan me niet voorstellen dat dit nog lang doorgaat zonder landelijk beleid.
Wie had dat nou niet zien aankomen wanneer je scholen zonder maatregelen opengooit.
pi_195228895
Snap niet helemaal het doel van die demonstranten bij de teststraat, waarom vallen die bezoekers lastig?
pi_195228923
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:45 schreef Simmertje het volgende:
Snap niet helemaal het doel van die demonstranten bij de teststraat, waarom vallen die bezoekers lastig?
Die demonstranten willen misschien snel besmet worden. Als ze slim zijn vragen ze elk te testen persoon hun in het gezicht te hoesten. :D
pi_195228962
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die demonstranten willen misschien snel besmet worden. Als ze slim zijn vragen ze elk te testen persoon hun in het gezicht te hoesten. :D
Ik zou het gedaan hebben. Het virus bestaat toch niet? Hier heb je dan een tuf in je gezicht.
  donderdag 24 september 2020 @ 08:57:20 #111
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195228980
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

In Nederland is narcolepsie bij 10 kinderen vastgesteld nadat ze gevaccineerd waren met Pandemrix, er waren 137 ernstige bijwerkingen. Maar je hebt ernstige bijwerkingen en ernstige bijwerkingen. Dat kan een paar uur hoge koorts zijn, of narcolepsie. Narcolepsie kan meerdere oorzaken hebben maar ervanuitgaande dat het bij die 10 kinderen door het vaccin is veroorzaakt, of getriggerd, dan was het in Nederland dus 1 op 50.000. Nog steeds iets wat je niet snel oppikt als je een studie met 30.000 man doet (waarvan de helft een bestaand vaccin als controle krijgt). Als gevolg van het Pandemrix-debacle heeft men wel framework opgezet om dit soort zeldzame, ernstige bijwerkingen van vaccins op grote schaal beter in kaart te kunnen brengen en eerder te kunnen detecteren.

Het lijkt me niet dat je je alleen tegen overlijden of IC behandeling vaccineert, ik ken toch wel een redelijk aantal mensen die zeggen dat ze echt goed beroerd zijn geweest van corona, varierend van een paar weken (met littekens op de longen, maar niet heel erg ziek), tot 6 maanden (en nog steeds een hartslag van boven de 150 regelmatig, zittend achter een bureau). En dat zijn twintigers en dertigers, gezond en zonder overgewicht.
Bedankt voor deze post, dit zouden meer mensen mogen lezen. Vooral het laatste stuk is relevant: de protocollen en methodes worden steeds aangepast door de ervaringen van de eerdere vaccinaties.
pi_195228992
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is meer niveau bij een abortuskliniek gaan staan en mensen lastig te vallen die daarheen gaan, omdat je tegen abortus bent.

Ik vind dit echt heel ernstig, eigenlijk, hoe klein de actie ook lijkt. Net als die oproep van Engel. Wat me opvalt in de tekst van Engel is dat hij stelt dat "we hebben geconcludeerd dat dit (dicht doen van een verzorgingshuis) nooit meer mocht...". Nee, dat hebben 'we' niet geconcludeerd, dat heeft hij besloten. In Nederland spelen we geen eigen rechter, dus kan hij dat niet concluderen en oproepen tot actie omdat een verzorgingshuis dat, tijdelijk, wel doet. De arrogantie.
het is een nare narcist, net als zijn vader (camping oranje)
  donderdag 24 september 2020 @ 08:59:36 #113
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195228994
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:55 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik zou het gedaan hebben. Het virus bestaat toch niet? Hier heb je dan een tuf in je gezicht.
Hier ook een klassiek geval van doublethink: zoonlief moest getest worden. Zijn vader is een complotgekkie niet te zuinig, is de GGD al bij geweest of het niet stiekem toch een psychose was, en vertelde hem dat dit totale onzin was want het virus bestaat niet. Zoon heel droog: "Okay prima, dan zeg ik tegen mam dat jij me wel brengt en kom ik bij jou uitzieken." Nou, dat was ook helemaal niet de bedoeling. Straks werd hij ziek!
  donderdag 24 september 2020 @ 09:02:39 #114
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195229021
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:45 schreef Simmertje het volgende:
Snap niet helemaal het doel van die demonstranten bij de teststraat, waarom vallen die bezoekers lastig?
Vinden dat testen een vertekend beeld geven oid door de foutmarge.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195229031
Interessant stuk met een analyse waarom het in Italie (nog) beter gaat en de besmettingen minder hard oplopen dan in Spanje en Frankrijk.

https://www.volkskrant.nl(...)cmvl4r0TWZekXiaA3caQ
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195229077
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Vinden dat testen een vertekend beeld geven oid door de foutmarge.
Het Nederlandse beleid is niet gebaseerd op het aantal besmettingen, maar op de druk op de zorg. Snap dus niet dat ze zich hier druk over maken.
  donderdag 24 september 2020 @ 09:09:45 #117
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195229127
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:07 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het Nederlandse beleid is niet gebaseerd op het aantal besmettingen, maar op de druk op de zorg. Snap dus niet dat ze zich hier druk over maken.
Ik denk ook niet dat ze er heel erg lang over nagedacht hebben :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195229284
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:03 schreef miss_sly het volgende:
Interessant stuk met een analyse waarom het in Italie (nog) beter gaat en de besmettingen minder hard oplopen dan in Spanje en Frankrijk.

https://www.volkskrant.nl(...)cmvl4r0TWZekXiaA3caQ
Interessant inderdaad:
quote:
Gericht testen

Wat volgens de Italiaanse viroloog Andrea Crisanti echter het belangrijkste verschil tussen Italië en andere Zuid-Europese landen verklaart, is de manier waarop er wordt getest. Een land als Frankrijk voert weliswaar meer tests uit dan Italië (grofweg een miljoen versus 500 duizend tests per week), maar test veel minder gericht. In Frankrijk is iedereen welkom bij de teststraten, ook mensen zonder klachten, waardoor de wachttijden gigantisch kunnen oplopen.

In Italië kun je je enkel laten testen met een doktersverklaring. Daardoor zijn er nauwelijks verhalen over vertragingen bij laboratoria. Nadat een test is uitgevoerd (alleen al in en rond Rome zijn er 26 plekken waar burgers zich vanuit hun auto kunnen laten testen) bedraagt de wachttijd in de praktijk slechts een dag.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195229288
[img][quote][img]https://fokstatic.nl/p/0s.gif[/img] Op donderdag 24 september 2020 09:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat ze er heel erg lang over nagedacht hebben :')
[/quote]

Jawel hoor, ze zijn "woke".

[/img]
  donderdag 24 september 2020 @ 09:22:24 #120
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195229296
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Interessant inderdaad:
[..]

Met andere woorden, de besmettingen kunnen daar in principe net zo hard oplopen, je ziet het alleen niet omdat je het niet test.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_195229318
We gaan gewoon weer landelijk in lockdown straks, dit verzin je toch niet.
blablablabla
pi_195229320
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Met andere woorden, de besmettingen kunnen daar in principe net zo hard oplopen, je ziet het alleen niet omdat je het niet test.
Ook dat is waar. Hoewel me dat onwaarschijnlijk lijkt, omdat het aantal doden in Italië constant laag blijft.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  User die overal opduikt 2022 donderdag 24 september 2020 @ 09:25:02 #123
186611 Haags
pi_195229323
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:24 schreef Elan het volgende:
We gaan gewoon weer landelijk in lockdown straks, dit verzin je toch niet.
Ik hoop het toch niet hoor.
Zonder wrijving geen glans
pi_195229341
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:24 schreef Elan het volgende:
We gaan gewoon weer landelijk in lockdown straks, dit verzin je toch niet.
Als reactie op?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 24 september 2020 @ 09:28:24 #125
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195229358
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook dat is waar. Hoewel me dat onwaarschijnlijk lijkt, omdat het aantal doden in Italië constant laag blijft.
Ik denk dat het initiële idee in Nederland om 'iedereen' te kunnen laten testen wel goed was. Maar nu komen er dus letterlijk mensen met alleen een snottebel voor een test. Denk dat hier toch wel veel eerder een schifting qua klachten gemaakt had moeten worden. We gingen ook ineens van benauwdheid, hoesten en koorts in het voorjaar naar zo'n beetje het complete spectrum aan verkoudheidsklachten in juli/augustus als criterium voor een test.

Hangt ook samen met testcapaciteit, ik weet het. Die had beter moeten zijn.
pi_195229361
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Interessant inderdaad:
[..]

Ik vond dat ook een interessant stukje.
Ik vraag me wel af hoe zo'n doktersverklaring dan wordt gevraagd en door wie deze wordt verstrekt. Ik weet niet of onze zorg dusdanig 'efficient' is ingericht dat we artsen hebben die zich hiermee bezig zouden kunnen houden. De gewone huisarts lijkt me niet echt handig, als je gewone zorg door wil laten gaan. Eerst een ziekenhuisbezoek klinkt ook niet heel logisch. Hebben ze daar in Italie dan artsen voor vrijgemaakt? Betreft het fysieke doktersbezoeken, telefonisch consult, digitale afspraken?

Op zich kun je op deze manier in ieder geval wel alleen de echte verdachte gevallen insturen en wordt je testcapaciteit minder zwaar belast. Je moet alleen uitkijken dat je de belasting dan niet elders te zwaar maakt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195229374
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Met andere woorden, de besmettingen kunnen daar in principe net zo hard oplopen, je ziet het alleen niet omdat je het niet test.
Je hebt niet alle besmette mensen in zicht, maar wel alle mensen met symptomen. Ik neem aan dat het percentage mensen dat uit de testen komt dan ook een stuk hoger ligt dan hier. Wordt niet genoemd in het artikel, helaas.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195229375
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vond dat ook een interessant stukje.
Ik vraag me wel af hoe zo'n doktersverklaring dan wordt gevraagd en door wie deze wordt verstrekt. Ik weet niet of onze zorg dusdanig 'efficient' is ingericht dat we artsen hebben die zich hiermee bezig zouden kunnen houden. De gewone huisarts lijkt me niet echt handig, als je gewone zorg door wil laten gaan. Eerst een ziekenhuisbezoek klinkt ook niet heel logisch. Hebben ze daar in Italie dan artsen voor vrijgemaakt? Betreft het fysieke doktersbezoeken, telefonisch consult, digitale afspraken?

Op zich kun je op deze manier in ieder geval wel alleen de echte verdachte gevallen insturen en wordt je testcapaciteit minder zwaar belast. Je moet alleen uitkijken dat je de belasting dan niet elders te zwaar maakt.
Eens, maar dit 'Italiaanse model' is wel in lijn met de oproep van een aantal experts laatst.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195229376
Toch denk ik dat we een algehele lockdown kunnen voorkomen als we weer even terug naar de basis gaan, maar dan moet iedereen wel toe bereid zijn.

Werk zoveel mogelijk thuis (en dan ook echt), hou afstand, was je handen stuk en draag een mondkapje op drukke plekken zoals het OV.

Daarnaast moet je toch weer kijken naar het sluiten van de grenzen voor bepaalde landen en het aantal pleziervluchten (lees: toerisme) terugdringen.

Je moet ten koste van alles voorkomen dat je de kapper, het restaurant en de scholen weer moet sluiten.
pi_195229377
*O* Nieuwe mobiliteitscijfers rondom coronatijd *O*

• De hoeveelheid vertraging op de weg ligt in een stijgende lijn, maar is nog ongeveer 60% lager dan vorig jaar.
• Het autoverkeer is nog 5% minder t.o.v. 2019 (maximaal was dit 47% minder)
• Gebruik OV met 48% afgenomen t.o.v. 2019 (dit was maximaal 87% minder)
• Vrachtverkeer is 8% meer t.o.v. 2019 (dit was maximaal 12% minder)
• Thuiswerken is toegenomen tot 67% (dit was 32% voor de coronacrisis)
• Fietsen neemt toe: trips: +32%, kilometers: +94%
• Lopen neemt toe: trips: +1%, kilometers: +14%
• Het aantal passagiers op Schiphol was in augustus 73% lager dan vorig jaar (Over heel 2020 is dat 66% minder dan 2019)

Volgende week donderdag nieuwe cijfers :s)
pi_195229395
quote:
2s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:30 schreef iBenny het volgende:
• De hoeveelheid vertraging op de weg ligt in een stijgende lijn, maar is nog ongeveer 60% lager dan vorig jaar.
• Het autoverkeer is nog 5% minder t.o.v. 2019 (maximaal was dit 47% minder)
5% minder autoverkeer (en beter gespreid) levert 60% minder vertraging op. Het is al vaker gezegd, maar het is echt bizar hoe hardnekkig het fileprobleem (in normale tijden) is als zo'n kleine verandering al zo'n groot verschil oplevert.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195229423
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

5% minder autoverkeer (en beter gespreid) levert 60% minder vertraging op. Het is al vaker gezegd, maar het is echt bizar hoe hardnekkig het fileprobleem (in normale tijden) is als zo'n kleine verandering al zo'n groot verschil oplevert.
Wat ik in de cijfers van het autoverkeer lastig vind... De 100 km/u regel ging tegelijk in met de invoering van de intelligente lockdown / oproep thuis te werken / scholen die sloten. Dus dat zal op een bepaalde manier ook van invloed zijn.
pi_195229427
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als reactie op?
Die zin staat volgens mij onder zijn Ctrl+v
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_195229432
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:25 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Ik hoop het toch niet hoor.
Hoop vooral dat ze de scholen deze keer sparen maar het loopt volledig uit de hand.

Curve in de ziekenhuizen is zelfde als half maart
IC personeel is niet ready
Testcapaciteit is niet ready
Niemand weet wat te doen met de scholen
Besmettingen lopen record hoog op


Rutte gooit in nog eens 8 regio's de kroegen een uur eerder dicht.
blablablabla
pi_195229436
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

5% minder autoverkeer (en beter gespreid) levert 60% minder vertraging op. Het is al vaker gezegd, maar het is echt bizar hoe hardnekkig het fileprobleem (in normale tijden) is als zo'n kleine verandering al zo'n groot verschil oplevert.
Dit inderdaad. Hoop dat hier goed naar gekeken wordt voor post-corona.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195229447
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:33 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]

Die zin staat volgens mij onder zijn Ctrl+v
Hahahaha jij bent leuk zeg!!!!
Toevallig heb ik het wel al weken geroepen ja. Dus in die zin heb ik gelijk straks :) . Nou wat een fucking feest zeg, echt zin om weer in LOCKDOWN!
blablablabla
pi_195229452
quote:
2s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:33 schreef iBenny het volgende:

[..]

Wat ik in de cijfers van het autoverkeer lastig vind... De 100 km/u regel ging tegelijk in met de invoering van de intelligente lockdown / oproep thuis te werken / scholen die sloten. Dus dat zal op een bepaalde manier ook van invloed zijn.
Het zou wat zijn als zo'n eenvoudige maatregel zo'n groot effect zou sorteren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195229455
https://nos.nl/artikel/23(...)s-teleurgesteld.html

quote:
Juridische onderbouwing

Hoewel de app technisch af is, is de juridische onderbouwing dat nog niet. De wet die het gebruik van de app regelt, ligt nog bij de Eerste Kamer.

"Iedereen heeft zich maandenlang uit de naad gewerkt om de app op tijd af te krijgen. Het voelt alsof de politieke kant van het verhaal wat minder snel gaat dan de rest van de samenleving", zegt de leider van het designteam, Jasper Hauser, die eerder onder meer voor Facebook werkte.

De makers willen tegelijkertijd niet de Eerste Kamer de schuld geven van de vertraging. "We hebben een democratie, dat kost simpelweg tijd", zegt Ivo Jansch, een van de mensen achter de architectuur van de app. Maar frustrerend vindt hij het wel.

Voor wetgeving gaat het proces juist uitzonderlijk snel, tekent woordvoerder Marcel van Beusekom van het ministerie van Volksgezondheid aan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195229464
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:35 schreef Elan het volgende:

[..]

Hahahaha jij bent leuk zeg!!!!
Toevallig heb ik het wel al weken geroepen ja. Dus in die zin heb ik gelijk straks :) . Nou wat een fucking feest zeg, echt zin om weer in LOCKDOWN!
Haha dankje lol :D
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_195229473
quote:
En dit:
quote:
Wel op tijd af

Er is ook goed nieuws: de app zelf was dus wél op tijd af. "Vrij uniek voor een ict-project, laat staan bij de overheid", zegt app-maker Jelle Prins, die vanaf het begin bij de app betrokken was. "Daarvoor hebben we lang doorgewerkt, ook in de weekenden en 's avonds, vakanties zijn uitgesteld."

Daardoor is het wel extra jammer dat de app nog niet kan worden worden ingezet, zegt hij. "Zeker als de ene na de andere GGD het bron- en contactonderzoek afschaalt, zonder dat we kunnen helpen."
Er zal wel weer enorm geklaagd gaan worden over die app, maar hoeveel mensen hier hebben hun vakantie afgezegd en buiten kantoortijden gewerkt voor dit soort initiatieven?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 24 september 2020 @ 09:36:38 #141
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195229474
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:03 schreef miss_sly het volgende:
Interessant stuk met een analyse waarom het in Italie (nog) beter gaat en de besmettingen minder hard oplopen dan in Spanje en Frankrijk.

https://www.volkskrant.nl(...)cmvl4r0TWZekXiaA3caQ
Paar interessante quotes:

quote:
In Spanje en Frankrijk gingen de meeste nachtclubs in juni weer open. In Italië gebeurde dat pas eind juli, maar toen bleek dat ze een besmettingshaard vormden, werden ze op 17 augustus subiet weer gesloten.

Vanwege de noodtoestand die onlangs door premier Giuseppe Conte werd verlengd tot 15 oktober, wemelt het momenteel van de agenten op straat die dagelijks bij cafés en restaurants naar binnen lopen om de regels te controleren. Klanten of ondernemers die zich er niet aan houden, kunnen een boete van 400 tot 1.500 euro verwachten. Wie de quarantaineregels breekt, riskeert zelfs een gevangenisstraf.

Wat verder opvalt, is dat die regels door een grote meerderheid van de Italianen worden gesteund.

Geen enkele Italiaan wil terug naar die 64 dagen waarbij je enkel in het bezit van een getekende verklaring naar de supermarkt mocht lopen.

In Italië kun je je enkel laten testen met een doktersverklaring. Daardoor zijn er nauwelijks verhalen over vertragingen bij laboratoria. Nadat een test is uitgevoerd (alleen al in en rond Rome zijn er 26 plekken waar burgers zich vanuit hun auto kunnen laten testen) bedraagt de wachttijd in de praktijk slechts een dag.

Na een positief testresultaat wordt iedereen in de nabije omgeving van de patiënt verplicht opgespoord en getest.
Goh zeg, handhaven en testen werkt. Nou moe, wie had dat gedacht?
"De café's moeten om 1 uur dicht" is hier dan een "maatregel".
pi_195229478
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het zou wat zijn als zo'n eenvoudige maatregel zo'n groot effect zou sorteren.
Het zal de combinatie zijn van thuiswerken, flexibelere reistijden en snelheidsverlaging. Er gebeuren namelijk ook een stuk minder ongelukken.
pi_195229481
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

5% minder autoverkeer (en beter gespreid) levert 60% minder vertraging op. Het is al vaker gezegd, maar het is echt bizar hoe hardnekkig het fileprobleem (in normale tijden) is als zo'n kleine verandering al zo'n groot verschil oplevert.
Ja.
En allemaal veroorzaakt door de team 'managertjes' die eisten dat hun schaapjes om exact 9.00 uur op het werk waren.

Weet zeker dat ik trouwens ergens had gelezen dat totaal 16% minder verkeer is, maar door de spreiding en de verkeersdruk er 60 tot 80% minder files zijn.
Kan het artikel alleen ffies nergens meer vinden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195229485
quote:
Die app vreet batterij ik heb hem er weer afgehaald :@
blablablabla
  donderdag 24 september 2020 @ 09:37:57 #145
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195229515
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Die app vreet batterij ik heb hem er weer afgehaald :@
Op mijn oudere iPhone werkte hij niet eens :')
  donderdag 24 september 2020 @ 09:38:05 #146
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195229517
quote:
Eh, als de app er nog niet is, wat heb ik dan nu op mijn telefoon staan?
pi_195229524
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Die app vreet batterij ik heb hem er weer afgehaald :@
Dan heb je waarschijnlijk een hele oude telefoon. Die app vraagt nauwelijks batterij hier. Bluetooth kost je tegenwoordig hooguit een paar procent op een hele dag.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195229531
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Eh, als de app er nog niet is, wat heb ik dan nu op mijn telefoon staan?
Je kunt ook gewoon het artikel aanklikken. Daar is die link voor, hè. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195229540
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Hoop dat hier goed naar gekeken wordt voor post-corona.
Ben bang dat er weinig gaat veranderen, hoor veel collega's alweer klagen over toenemende drukte.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195229553
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Die app vreet batterij ik heb hem er weer afgehaald :@
Dat is gek... De app maakt namelijk gebruik van BLE (Bluetooth Low Energy). Het een keer aandoen van je scherm zou tig keer meer energie kosten dan dat BLE kost en het binnenhalen van de ID's (wat 1-3x per dag gebeurt momenteel) is te vergelijken met een appje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')