abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195229361
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Interessant inderdaad:
[..]

Ik vond dat ook een interessant stukje.
Ik vraag me wel af hoe zo'n doktersverklaring dan wordt gevraagd en door wie deze wordt verstrekt. Ik weet niet of onze zorg dusdanig 'efficient' is ingericht dat we artsen hebben die zich hiermee bezig zouden kunnen houden. De gewone huisarts lijkt me niet echt handig, als je gewone zorg door wil laten gaan. Eerst een ziekenhuisbezoek klinkt ook niet heel logisch. Hebben ze daar in Italie dan artsen voor vrijgemaakt? Betreft het fysieke doktersbezoeken, telefonisch consult, digitale afspraken?

Op zich kun je op deze manier in ieder geval wel alleen de echte verdachte gevallen insturen en wordt je testcapaciteit minder zwaar belast. Je moet alleen uitkijken dat je de belasting dan niet elders te zwaar maakt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195229374
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Met andere woorden, de besmettingen kunnen daar in principe net zo hard oplopen, je ziet het alleen niet omdat je het niet test.
Je hebt niet alle besmette mensen in zicht, maar wel alle mensen met symptomen. Ik neem aan dat het percentage mensen dat uit de testen komt dan ook een stuk hoger ligt dan hier. Wordt niet genoemd in het artikel, helaas.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195229375
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vond dat ook een interessant stukje.
Ik vraag me wel af hoe zo'n doktersverklaring dan wordt gevraagd en door wie deze wordt verstrekt. Ik weet niet of onze zorg dusdanig 'efficient' is ingericht dat we artsen hebben die zich hiermee bezig zouden kunnen houden. De gewone huisarts lijkt me niet echt handig, als je gewone zorg door wil laten gaan. Eerst een ziekenhuisbezoek klinkt ook niet heel logisch. Hebben ze daar in Italie dan artsen voor vrijgemaakt? Betreft het fysieke doktersbezoeken, telefonisch consult, digitale afspraken?

Op zich kun je op deze manier in ieder geval wel alleen de echte verdachte gevallen insturen en wordt je testcapaciteit minder zwaar belast. Je moet alleen uitkijken dat je de belasting dan niet elders te zwaar maakt.
Eens, maar dit 'Italiaanse model' is wel in lijn met de oproep van een aantal experts laatst.
pi_195229376
Toch denk ik dat we een algehele lockdown kunnen voorkomen als we weer even terug naar de basis gaan, maar dan moet iedereen wel toe bereid zijn.

Werk zoveel mogelijk thuis (en dan ook echt), hou afstand, was je handen stuk en draag een mondkapje op drukke plekken zoals het OV.

Daarnaast moet je toch weer kijken naar het sluiten van de grenzen voor bepaalde landen en het aantal pleziervluchten (lees: toerisme) terugdringen.

Je moet ten koste van alles voorkomen dat je de kapper, het restaurant en de scholen weer moet sluiten.
pi_195229377
*O* Nieuwe mobiliteitscijfers rondom coronatijd *O*

• De hoeveelheid vertraging op de weg ligt in een stijgende lijn, maar is nog ongeveer 60% lager dan vorig jaar.
• Het autoverkeer is nog 5% minder t.o.v. 2019 (maximaal was dit 47% minder)
• Gebruik OV met 48% afgenomen t.o.v. 2019 (dit was maximaal 87% minder)
• Vrachtverkeer is 8% meer t.o.v. 2019 (dit was maximaal 12% minder)
• Thuiswerken is toegenomen tot 67% (dit was 32% voor de coronacrisis)
• Fietsen neemt toe: trips: +32%, kilometers: +94%
• Lopen neemt toe: trips: +1%, kilometers: +14%
• Het aantal passagiers op Schiphol was in augustus 73% lager dan vorig jaar (Over heel 2020 is dat 66% minder dan 2019)

Volgende week donderdag nieuwe cijfers :s)
pi_195229395
quote:
2s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:30 schreef iBenny het volgende:
• De hoeveelheid vertraging op de weg ligt in een stijgende lijn, maar is nog ongeveer 60% lager dan vorig jaar.
• Het autoverkeer is nog 5% minder t.o.v. 2019 (maximaal was dit 47% minder)
5% minder autoverkeer (en beter gespreid) levert 60% minder vertraging op. Het is al vaker gezegd, maar het is echt bizar hoe hardnekkig het fileprobleem (in normale tijden) is als zo'n kleine verandering al zo'n groot verschil oplevert.
pi_195229423
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

5% minder autoverkeer (en beter gespreid) levert 60% minder vertraging op. Het is al vaker gezegd, maar het is echt bizar hoe hardnekkig het fileprobleem (in normale tijden) is als zo'n kleine verandering al zo'n groot verschil oplevert.
Wat ik in de cijfers van het autoverkeer lastig vind... De 100 km/u regel ging tegelijk in met de invoering van de intelligente lockdown / oproep thuis te werken / scholen die sloten. Dus dat zal op een bepaalde manier ook van invloed zijn.
pi_195229427
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als reactie op?
Die zin staat volgens mij onder zijn Ctrl+v
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_195229432
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:25 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Ik hoop het toch niet hoor.
Hoop vooral dat ze de scholen deze keer sparen maar het loopt volledig uit de hand.

Curve in de ziekenhuizen is zelfde als half maart
IC personeel is niet ready
Testcapaciteit is niet ready
Niemand weet wat te doen met de scholen
Besmettingen lopen record hoog op

Rutte gooit in nog eens 8 regio's de kroegen een uur eerder dicht.
blablablabla
pi_195229436
quote:

[..]

Dit inderdaad. Hoop dat hier goed naar gekeken wordt voor post-corona.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195229447
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:33 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]

Die zin staat volgens mij onder zijn Ctrl+v
Hahahaha jij bent leuk zeg!!!!
Toevallig heb ik het wel al weken geroepen ja. Dus in die zin heb ik gelijk straks :) . Nou wat een fucking feest zeg, echt zin om weer in LOCKDOWN!
blablablabla
pi_195229452
quote:
2s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:33 schreef iBenny het volgende:

[..]

Wat ik in de cijfers van het autoverkeer lastig vind... De 100 km/u regel ging tegelijk in met de invoering van de intelligente lockdown / oproep thuis te werken / scholen die sloten. Dus dat zal op een bepaalde manier ook van invloed zijn.
Het zou wat zijn als zo'n eenvoudige maatregel zo'n groot effect zou sorteren.
pi_195229455
https://nos.nl/artikel/23(...)s-teleurgesteld.html

quote:
Juridische onderbouwing

Hoewel de app technisch af is, is de juridische onderbouwing dat nog niet. De wet die het gebruik van de app regelt, ligt nog bij de Eerste Kamer.

"Iedereen heeft zich maandenlang uit de naad gewerkt om de app op tijd af te krijgen. Het voelt alsof de politieke kant van het verhaal wat minder snel gaat dan de rest van de samenleving", zegt de leider van het designteam, Jasper Hauser, die eerder onder meer voor Facebook werkte.

De makers willen tegelijkertijd niet de Eerste Kamer de schuld geven van de vertraging. "We hebben een democratie, dat kost simpelweg tijd", zegt Ivo Jansch, een van de mensen achter de architectuur van de app. Maar frustrerend vindt hij het wel.

Voor wetgeving gaat het proces juist uitzonderlijk snel, tekent woordvoerder Marcel van Beusekom van het ministerie van Volksgezondheid aan.
pi_195229464
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:35 schreef Elan het volgende:

[..]

Hahahaha jij bent leuk zeg!!!!
Toevallig heb ik het wel al weken geroepen ja. Dus in die zin heb ik gelijk straks :) . Nou wat een fucking feest zeg, echt zin om weer in LOCKDOWN!
Haha dankje lol :D
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_195229473
quote:
En dit:
quote:
Wel op tijd af

Er is ook goed nieuws: de app zelf was dus wél op tijd af. "Vrij uniek voor een ict-project, laat staan bij de overheid", zegt app-maker Jelle Prins, die vanaf het begin bij de app betrokken was. "Daarvoor hebben we lang doorgewerkt, ook in de weekenden en 's avonds, vakanties zijn uitgesteld."

Daardoor is het wel extra jammer dat de app nog niet kan worden worden ingezet, zegt hij. "Zeker als de ene na de andere GGD het bron- en contactonderzoek afschaalt, zonder dat we kunnen helpen."
Er zal wel weer enorm geklaagd gaan worden over die app, maar hoeveel mensen hier hebben hun vakantie afgezegd en buiten kantoortijden gewerkt voor dit soort initiatieven?
  donderdag 24 september 2020 @ 09:36:38 #141
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195229474
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:03 schreef miss_sly het volgende:
Interessant stuk met een analyse waarom het in Italie (nog) beter gaat en de besmettingen minder hard oplopen dan in Spanje en Frankrijk.

https://www.volkskrant.nl(...)cmvl4r0TWZekXiaA3caQ
Paar interessante quotes:

quote:
In Spanje en Frankrijk gingen de meeste nachtclubs in juni weer open. In Italië gebeurde dat pas eind juli, maar toen bleek dat ze een besmettingshaard vormden, werden ze op 17 augustus subiet weer gesloten.

Vanwege de noodtoestand die onlangs door premier Giuseppe Conte werd verlengd tot 15 oktober, wemelt het momenteel van de agenten op straat die dagelijks bij cafés en restaurants naar binnen lopen om de regels te controleren. Klanten of ondernemers die zich er niet aan houden, kunnen een boete van 400 tot 1.500 euro verwachten. Wie de quarantaineregels breekt, riskeert zelfs een gevangenisstraf.

Wat verder opvalt, is dat die regels door een grote meerderheid van de Italianen worden gesteund.

Geen enkele Italiaan wil terug naar die 64 dagen waarbij je enkel in het bezit van een getekende verklaring naar de supermarkt mocht lopen.

In Italië kun je je enkel laten testen met een doktersverklaring. Daardoor zijn er nauwelijks verhalen over vertragingen bij laboratoria. Nadat een test is uitgevoerd (alleen al in en rond Rome zijn er 26 plekken waar burgers zich vanuit hun auto kunnen laten testen) bedraagt de wachttijd in de praktijk slechts een dag.

Na een positief testresultaat wordt iedereen in de nabije omgeving van de patiënt verplicht opgespoord en getest.
Goh zeg, handhaven en testen werkt. Nou moe, wie had dat gedacht?
"De café's moeten om 1 uur dicht" is hier dan een "maatregel".
pi_195229478
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het zou wat zijn als zo'n eenvoudige maatregel zo'n groot effect zou sorteren.
Het zal de combinatie zijn van thuiswerken, flexibelere reistijden en snelheidsverlaging. Er gebeuren namelijk ook een stuk minder ongelukken.
pi_195229481
quote:

[..]

Ja.
En allemaal veroorzaakt door de team 'managertjes' die eisten dat hun schaapjes om exact 9.00 uur op het werk waren.

Weet zeker dat ik trouwens ergens had gelezen dat totaal 16% minder verkeer is, maar door de spreiding en de verkeersdruk er 60 tot 80% minder files zijn.
Kan het artikel alleen ffies nergens meer vinden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195229485
quote:
Die app vreet batterij ik heb hem er weer afgehaald :@
blablablabla
  donderdag 24 september 2020 @ 09:37:57 #145
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195229515
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Op mijn oudere iPhone werkte hij niet eens :')
  donderdag 24 september 2020 @ 09:38:05 #146
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195229517
quote:
Eh, als de app er nog niet is, wat heb ik dan nu op mijn telefoon staan?
pi_195229524
quote:

[..]

Dan heb je waarschijnlijk een hele oude telefoon. Die app vraagt nauwelijks batterij hier. Bluetooth kost je tegenwoordig hooguit een paar procent op een hele dag.
pi_195229531
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Eh, als de app er nog niet is, wat heb ik dan nu op mijn telefoon staan?
Je kunt ook gewoon het artikel aanklikken. Daar is die link voor, hè. :')
pi_195229540
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Hoop dat hier goed naar gekeken wordt voor post-corona.
Ben bang dat er weinig gaat veranderen, hoor veel collega's alweer klagen over toenemende drukte.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195229553
quote:

[..]

Dat is gek... De app maakt namelijk gebruik van BLE (Bluetooth Low Energy). Het een keer aandoen van je scherm zou tig keer meer energie kosten dan dat BLE kost en het binnenhalen van de ID's (wat 1-3x per dag gebeurt momenteel) is te vergelijken met een appje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')