Niet noodzakelijke reis naar risicogebied, nee bedankt.quote:Op woensdag 23 september 2020 17:56 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ga dr even helpen dan.
Hier hebben ze alles netjes op 2 hoog in de keuken neergezet trouwens.
Staat er niet iets in de kleine lettertjes over dan? Anders kun je de koop ongedaan maken en ergens anders een koelkast kopen.quote:Op woensdag 23 september 2020 17:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
But it aint. Bezorgen is bezorgen niet ergens in de buurt neergooien.
Lol, nee, die heeft daar echt een schurft hekel aan. Vraag me af of ze überhaupt spijkerstof kan knippen.quote:
Heb je dat niet eens over voor DPquote:Op woensdag 23 september 2020 18:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet noodzakelijke reis naar risicogebied, nee bedankt.
[..]
Staat er niet iets in de kleine lettertjes over dan? Anders kun je de koop ongedaan maken en ergens anders een koelkast kopen.
[..]
Lol, nee, die heeft daar echt een schurft hekel aan. Vraag me af of ze überhaupt spijkerstof kan knippen.
Thanks. Even kijkenquote:Op woensdag 23 september 2020 18:27 schreef Blues het volgende:
Er moest back to the 70's staan. En gewoon bij C&A!
Ja klopt!quote:Op woensdag 23 september 2020 18:35 schreef Aure het volgende:
Hier heeft CB de koelkast ook gewoon vierhoog naar boven gesjouwd. En de oude meegenomen! Is het een Amerikaanse koelkast? Want die sjouwen ze inderdaad niet naar boven geloof ik
quote:Op woensdag 23 september 2020 18:30 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Heb je dat niet eens over voor DP
Plus het is vrij noodzakelijk dat dat ding boven komt hoor.
En voor je het weet hangt er een bordje “Little Free Library Fridge”quote:Op woensdag 23 september 2020 18:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik zie me al steeds naar beneden sjokken om te kijken of er nog steeds niets snackbaars ligt...
Goed voor de lijnquote:Op woensdag 23 september 2020 18:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik zie me al steeds naar beneden sjokken om te kijken of er nog steeds niets snackbaars ligt...
Vertel?quote:Op woensdag 23 september 2020 19:32 schreef Myraela het volgende:
Ik heb Chai Latte mix gekocht. Goede aankoop.
wie wat waar?quote:Op woensdag 23 september 2020 19:32 schreef Myraela het volgende:
Ik heb Chai Latte mix gekocht. Goede aankoop.
Oh balen zegquote:Op woensdag 23 september 2020 18:01 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm net te laat voor het “en door...!” Topic.
Huizenjacht gaat weer verder. Next.
Ah die staat hier ook; lekkerquote:Op woensdag 23 september 2020 20:02 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb de twee suikervrije soorten in een grote pot. En dan nog een zakje van de soort met groene thee en matcha. Maar die laatste twee moet ik nog proberen.
Echt lekker.
Al ga ik de volgende keer dat ik in een groothandel ben eens kijken wat ze daar hebben staan. Want ik vind dit wel iets aan de dure kant. Maar het is wel echt een genietmomentje.quote:
Latte? Is het melk? Is het thee? Wat is het?quote:Op woensdag 23 september 2020 20:02 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb de twee suikervrije soorten in een grote pot. En dan nog een zakje van de soort met groene thee en matcha. Maar die laatste twee moet ik nog proberen.
Echt lekker.
Dit zijn volgens mij wel de lekkerste. Maar is suikervrij nog wel zoet? Of dan alleen nog kruidig?quote:Op woensdag 23 september 2020 20:02 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Echt lekker.
Chai is een thee met (beetje Indiase speculaasachtige) kruiden. Chai latte is dat, maar dan dus met melk. Echt heel lekker.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:11 schreef Blues het volgende:
Latte? Is het melk? Is het thee? Wat is het?
Samequote:Op woensdag 23 september 2020 20:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Chai is een thee met (beetje Indiase speculaasachtige) kruiden. Chai latte is dat, maar dan dus met melk. Echt heel lekker.Ik kijk altijd meteen op een menukaart of ze het hebben.
De wat hippere lunchzaakjes hebben het vaak wel.
Ja, het is echt nog flink zoet.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:13 schreef gcjoel het volgende:
Dit zijn volgens mij wel de lekkerste. Maar is suikervrij nog wel zoet? Of dan alleen nog kruidig?
Ik vind het hele zoete stiekem erg lekker normaal gesproken
Heb je wel een tramp stamp die je tenminste uit kunt trekken.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:15 schreef sigme het volgende:
Dat dekstempel had er niet per se op hoeven staan van mij, maar soit, dat zie ik toch niet.
Ok, toch maar eens naar kijken danquote:Op woensdag 23 september 2020 20:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, het is echt nog flink zoet.Ik had wel verwacht dat ik de vanille het lekkerste zou vinden, maar zou toch de andere aanbevelen. Ze zijn beide namelijk al erg zoet en romig, en die vanille misschien net iets te 'liefjes'. Mag van mij wel kruidiger.
Voor niets een badkamer uitgezocht?quote:Op woensdag 23 september 2020 18:01 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm net te laat voor het “en door...!” Topic.
Huizenjacht gaat weer verder. Next.
Of ze laat m leuk overtrekkenquote:Op woensdag 23 september 2020 20:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Heb je wel een tramp stamp die je tenminste uit kunt trekken.
Ooit Chai Latte ergens besteld en was echt heer-lijkquote:Op woensdag 23 september 2020 20:16 schreef Myraela het volgende:
Chai is een thee met (beetje Indiase speculaasachtige) kruiden. Chai latte is dat, maar dan dus met melk. Echt heel lekker.Ik kijk altijd meteen op een menukaart of ze het hebben.
De wat hippere lunchzaakjes hebben het vaak wel.
De balans van de kruiden moet goed zijn. Daarom vind ik zo'n mix fijn. Er zit bijvoorbeeld vaak kruidnagel in, maar kruidnagel is één van de weinige dingen die ik echt ranzig vind. Dus dat moet vooral niet overheersen. Is een beetje zoals pumpkin spice, kan ook goddelijk zijn of juist supersmerig.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:37 schreef Isabeau het volgende:
Ooit Chai Latte ergens besteld en was echt heer-lijk
Toen ik het ergens anders op de menkaart zag: direct weer besteldWas me toch vies
Dus blijkbaar is er niet echt een concensus wat het nou precies is
Die niet lekkere was...waterig met een vieze korzelige kruidenmix. Léék niet op de lekkere Chai die ik had gehad in een wellnesscentrum.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:43 schreef Myraela het volgende:
Ik had de lekkerste tot nu toe op een terrasje in België. Die was goed kruidig.
De minst lekkere die ik had, was helemaal kruimelig? Alsof iemand gewoon speculaasjes in warme melk had opgelost.
Hoe doe ik dat?quote:Op woensdag 23 september 2020 20:45 schreef Clubsoda het volgende:
Chai zelf maken is ook echt heel lekker
Ik probeer het recept te vinden wat ik ooit gebruikte, maar het komt neer op een liter water en daar dan de specerijen bij doen (steranijs, kaneelstok, peperkorrels, kruidnagel, kardemompeulen, schijfjes gember). Kwartiertje koken tot alles goed ingetrokken en ingekookt is. Dan een theezakje hangen in een kop van dat kruidenmengsel, warme melk en iets zoets (suiker kan, maar honing of ahornsiroop is lekker). Het kruidenvocht kan je een paar dagen bewaren in de koelkast dus dan hoef je daarna alleen nog maar op te warmen, theezakje erin en melk erbijquote:
Nah. Alsin, ik vind het een verbetering voor de koffie, maar minder dan de gewone chai latte.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:49 schreef minilot het volgende:
Dirty chai latte jongens, want alles wordt beter met een plonsje espresso erin
Ach.. vast vooronderzoek voor het volgende huis zonder badkamerquote:Op woensdag 23 september 2020 20:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Voor niets een badkamer uitgezocht?
Het zal mijn hekel aan thee an sich zijnquote:Op woensdag 23 september 2020 20:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nah. Alsin, ik vind het een verbetering voor de koffie, maar minder dan de gewone chai latte.
Ik heb inmiddels wel ontdekt dat de starbucks het hele jaar door “pumpkin spice” serveert.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
De balans van de kruiden moet goed zijn. Daarom vind ik zo'n mix fijn. Er zit bijvoorbeeld vaak kruidnagel in, maar kruidnagel is één van de weinige dingen die ik echt ranzig vind. Dus dat moet vooral niet overheersen. Is een beetje zoals pumpkin spice, kan ook goddelijk zijn of juist supersmerig.
quote:Op woensdag 23 september 2020 20:49 schreef minilot het volgende:
Dirty chai latte jongens, want alles wordt beter met een plonsje espresso erin
Of mijn hekel aan koffie. Ik ben koffie alleen maar lekker gaan vinden door er erg veel melk bij te doen en een veel te zoet siroopje. Dus eigenlijk vooral de koffie niet te proeven.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:54 schreef minilot het volgende:
Het zal mijn hekel aan thee an sich zijn
Snoes, ik vraag het voor je na als ik J. zo zie, ja?quote:Op woensdag 23 september 2020 18:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
quote:Weinig woorden zijn zo universeel als het woord voor thee. Enerzijds zijn er de varianten op thee, tea (Engels), té (Spaans). Andere talen gebruiken varianten op cha of chay. Voor beide groepen komt het woord uit China. Waar groeiden ze uit elkaar?
Het digitale magazine Quarz brengt in kaart waar welke term wordt gebruikt, en koppelde dat aan de manier waarop thee vanuit China de wereld bereikte.
Waar de thee over land vervoerd werd, vond een variant op cha ingang. Cha (Mandarijns, Koreaans) werd het Perzische chay , en verspreidde zich verder naar onder meer het Russisch, Swahili (chai), Arabisch (shay).
Waarom er maar twee woorden voor ‘thee’ bestaan
Ik ga er eens naar op zoek dankjewel:)quote:Op woensdag 23 september 2020 20:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik probeer het recept te vinden wat ik ooit gebruikte, maar het komt neer op een liter water en daar dan de specerijen bij doen (steranijs, kaneelstok, peperkorrels, kruidnagel, kardemompeulen, schijfjes gember). Kwartiertje koken tot alles goed ingetrokken en ingekookt is. Dan zet je gewone zwarte thee, doet er een flinke scheut van de spicy shizzle bij, warme melk en iets zoets (suiker kan, maar honing of ahornsiroop is lekker). Het kruidenvocht kan je een paar dagen bewaren in de koelkast dus dan hoef je daarna alleen nog maar thee met melk te zetten
O het was gewoon gebitch op onlogische regels van de blauwe joh! We lossen het anders op!quote:Op woensdag 23 september 2020 21:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Snoes, ik vraag het voor je na als ik J. zo zie, ja?
https://www.feastingathome.com/authentic-masala-chai-recipe/ Zo ongeveer dit. Alleen kook ik de thee niet mee.quote:Op woensdag 23 september 2020 21:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik ga er eens naar op zoek dankjewel:)
Ok, dan ga ik zo alleen met 'm aan de drank en aan The Devil All The Time op Netflixquote:Op woensdag 23 september 2020 21:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O het was gewoon gebitch op onlogische regels van de blauwe joh! We lossen het anders op!
And might i suggest... getting jiggy with it..?quote:Op woensdag 23 september 2020 21:15 schreef minilot het volgende:
[..]
Ok, dan ga ik zo alleen met 'm aan de drank en aan The Devil All The Time op Netflix![]()
Uhuhquote:Op woensdag 23 september 2020 21:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
And might i suggest... getting jiggy with it..?
Volgens mij is masala chai een mooie combinatie van de Britse gewoonten (zwarte thee met melk en suiker) overgewaaid naar India waar er veel specerijen aan toegevoegd werden, een goede eeuw geleden. En dat waait dan weer terug als een handig kant-en-klaar product ja.quote:Op woensdag 23 september 2020 21:05 schreef sigme het volgende:
"chai" betekent gewoon "thee". Niks gefuts met kruidjes en suikertjes en spul; thee. Over de halve wereld. En nou heeft hipseramerikaans bedacht dat het cola betekent?
[..]
Oh, die doe ik er nooit in, maar wel standaard in huis dus dat kan ik best eens proberen. Ik heb geen koffiemolen helaas, en ik mot geen klontjes in m'n thee.quote:Op woensdag 23 september 2020 21:13 schreef minilot het volgende:
Ik mis het venkelzaad bij @:Clubsoda! Ik toast overigens de droge specerijen, vermaal ze tot superfijn poeder in een elektrisch koffiemolentje. Spul in luchtdichte verpakking is lang houdbaar en ik gebruik dat zo, hop, in thee met melk en suiker. En een scheut espresso voor mezelf, gewoonlijk
Moet ik dat eens proberen. Ik heb weleens zo’n potje geprobeerd maar vond dat zo’n korrelige structuur houden.quote:Op woensdag 23 september 2020 21:15 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
https://www.feastingathome.com/authentic-masala-chai-recipe/ Zo ongeveer dit. Alleen kook ik de thee niet mee.
Ik drink alleen english blend met een beetje suiker.quote:Op woensdag 23 september 2020 22:35 schreef Kreator het volgende:
Thee is trouwens vies in alle smaken. Zelfs chai.
Parks & Recquote:Op woensdag 23 september 2020 22:33 schreef Kreator het volgende:
Een lang door mij genegeerd programma op tv is Parks and Recs. Ben het nu toch maar eens aan het kijken na lang aandringen van iemand en het is toch wel briljant. Seizoen 1 is was kut, maar die is maar 6 afleveringen.
@:minilot wellicht leuk als luchtig tussendoortje.
Zeker. 3 Na grootste zaadveredelaar ter wereld blijkbaar. Het is 3 minuten fietsen.quote:Op woensdag 23 september 2020 22:34 schreef derLudolf het volgende:
Klopt, mooi familiebedrijf. Gaat veel geld in om, de zaadveredeling. Zo heel ver zitten ze niet van jullie huis af toch?
Neeheee... tududuntuntuduntun!quote:
Klopt. BASF op de 5e plaats en iets dat Japans of Koreaans klinkt op plaats 7.quote:Op woensdag 23 september 2020 23:11 schreef derLudolf het volgende:
Na Bayer en Syngenta denk ik?
Zijn meer grote Nederlandse bedrijven, Enza, Sluis en Bejo.
En Bayer doet ook wel dingen in Nederland. Andere veredelaars vast ook wel.
Ken vanuit Wageningen iemand die in je dorp woont. Daar zijn we wel es een weekend geweest, zodoende wist ik ook ongeveer waar je huis moest staanquote:Op woensdag 23 september 2020 23:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Klopt. BASF op de 5e plaats en iets dat Japans of Koreaans klinkt op plaats 7.
Ze hebben hier ook de demolokatie. Al die verschillende rijen groente ziet er enorm gezellig uit. Ze geven het aan de voedselbank. Ze doen ook veel verrottigstesten. En het personeel mag regelmatig wat meenemen.
Een rondleiding daar is wel een extra reden om te hopen dat de pandemie snel over isquote:Op donderdag 24 september 2020 00:02 schreef derLudolf het volgende:
Toen ook een rondje rond de proefvelden daar gereden, zag er allemaal keurig strak uit.
Het gaat niet om het kant-en-klaar; het gaat om het woord. Als je denkt dat 'chai' een heel kruidenmengsel betekent dan is dat wat onhandig als je in het grootste deel van de wereld glazig aangekeken wordt.quote:Op woensdag 23 september 2020 21:23 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Volgens mij is masala chai een mooie combinatie van de Britse gewoonten (zwarte thee met melk en suiker) overgewaaid naar India waar er veel specerijen aan toegevoegd werden, een goede eeuw geleden. En dat waait dan weer terug als een handig kant-en-klaar product ja.
Ik denk dat eigenlijk iedereen hier wel weet dat het woord chai gewoon thee is, dat is algemene kennis. En hier wordt het gebruikt voor zo'n kruidenmengsel. Klaar.quote:Op donderdag 24 september 2020 06:25 schreef sigme het volgende:
Mogge!
[..]
Het gaat niet om het kant-en-klaar; het gaat om het woord. Als je denkt dat 'chai' een heel kruidenmengsel betekent dan is dat wat onhandig als je in het grootste deel van de wereld glazig aangekeken wordt.
quote:Op donderdag 24 september 2020 07:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat eigenlijk iedereen hier wel weet dat het woord chai gewoon thee is, dat is algemene kennis. En hier wordt het gebruikt voor zo'n kruidenmengsel. Klaar.
Daar begint het ook weer lekker hard te gaan qua besmettingenquote:Op donderdag 24 september 2020 00:29 schreef AnneX het volgende:
Terug uit het brabantse en altijd gezellige Oss.
Hier ook zoiets. Lange tijd bleef het steken op 0, daarna ging het naar 1. En een lange tijd later ineens fors hoger.quote:Op donderdag 24 september 2020 08:29 schreef Isabeau het volgende:
Wij zijn ook naar 0 besmettingen in meer dan een maand naar 8 gegaan
Mja, tot op zekere hoogte wel. Psychisch, zeg maar.quote:Op donderdag 24 september 2020 09:06 schreef Jagärtrut het volgende:
pff, hier in België loopt het ook goed op met aantalllen besmettingen, en zijn gister de regels soepeler gemaakt. "want de mensen hielden zich toch niet aan de regels, het is beter regels te hebben waar mensen zich aan kunnen houden".
Mm, zo werkt het....
Is het eenmalig? Das gas en genoeg ventileren. Een vulling kost ook niet de wereld.quote:Op donderdag 24 september 2020 08:51 schreef Sarabi het volgende:
Over heaters gesproken, iemand nog tips over welke goed zijn?
Ze moeten we onder/bij een partytent mogen.
Hier niet beter. Hele persconferentie om alleen aan te kondigen dat horeca iets eerder dichtmoet, dat was het.quote:Op donderdag 24 september 2020 09:06 schreef Jagärtrut het volgende:
pff, hier in België loopt het ook goed op met aantalllen besmettingen, en zijn gister de regels soepeler gemaakt. "want de mensen hielden zich toch niet aan de regels, het is beter regels te hebben waar mensen zich aan kunnen houden".
Mm, zo werkt het....
Het lijkt soms ook op onderhandelen. Hoog inzetten en blij zijn als je in het midden uitkomt.quote:Op donderdag 24 september 2020 09:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mja, tot op zekere hoogte wel. Psychisch, zeg maar.
Als je regels hebt die een wassen neus zijn wordt de regelgever niet serieus genomen, ook niet op andere terreinen. Niet alleen bewust maar ook onbewust. Doet afbreuk aan geloofwaardigheid en legitimiteit.
Dat dus. Dan mag je in de randstad geeft feest houden, ga je, goed mogelijk met virus en al, naar een ander deel van het land daar feest vieren. Alsof het virus bij de stadsgrens Amsterdam stopt of zo. Hoe dom (en egoistisch) ben je danquote:Op donderdag 24 september 2020 09:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hier niet beter. Hele persconferentie om alleen aan te kondigen dat horeca iets eerder dichtmoet, dat was het.
Hoewel ik pissig ben op iedereen die niet z'n best kan doen hoop ik toch dat we zsm in dezelfde lockdown gaan als maart want het gaat alleen maar slechter anders.
En de app kan nog niet uitgerold worden want moet nog door de eerste kamer en dat kan blijkbaar pas over twee weken.quote:Op donderdag 24 september 2020 09:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat dus. Dan mag je in de randstad geeft feest houden, ga je, goed mogelijk met virus en al, naar een ander deel van het land daar feest vieren. Alsof het virus bij de stadsgrens Amsterdam stopt of zo. Hoe dom (en egoistisch) ben je dan
Nu na Corona moeten ze echt nokken met ons domme boeren te noemenquote:Op donderdag 24 september 2020 09:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat dus. Dan mag je in de randstad geeft feest houden, ga je, goed mogelijk met virus en al, naar een ander deel van het land daar feest vieren. Alsof het virus bij de stadsgrens Amsterdam stopt of zo. Hoe dom (en egoistisch) ben je dan
Wil wel graag een elektrischequote:Op donderdag 24 september 2020 09:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is het eenmalig? Das gas en genoeg ventileren. Een vulling kost ook niet de wereld.
Als je krachtstroom hebt misschien zo'n elektrische unit.
Normaal vieren wij kerst ook met 10-12 man. Dat zie ik sowieso niet doorgaan. Dus daarom maar alleen met mijn ouders in de tuin, als zij dat ook goed vindenquote:Op donderdag 24 september 2020 09:23 schreef FutureFairytale het volgende:
Sinterklaas en kerst wordt wel een ding. We zijn met z'n 10'en. Denken er waarschijnlijk pas in november over na maar ik ga niet met z'n 10'en zitten, hoe spijtig ook. Ook al zijn er 3 klein waarvan 1 baby.
Maar goed; had allang geaccepteerd dat dit jaar anders is.
quote:Op donderdag 24 september 2020 09:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Enige wat ik echt jammer vind is dat het waarschijnlijk de laatste kerst met de oma van mijn man is. En dat we dat nu niet gezamenlijk kunnen vieren waarschijnlijk.
1,5 meter visite geen optie dan?quote:Op donderdag 24 september 2020 09:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Enige wat ik echt jammer vind is dat het waarschijnlijk de laatste kerst met de oma van mijn man is. En dat we dat nu niet gezamenlijk kunnen vieren waarschijnlijk.
Dat heeft zei allemaal niet. En we komen regelmatig bij haar hoor. Laatst meegenomen naar het pannenkoeken huis.quote:Op donderdag 24 september 2020 09:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]![]()
Valt er op afstand iets te regelen? Via beeldbellen? Beetje raar maar misschien beter dan niets.
Mijn man kont uit een groot gezin. Als ze met kerst met al zijn broertjes en zusjes met oma willen vieren kunnen de partners sowieso niet mee omdat je je buiten de 1,5 meter regel ook moet houden aan de maximaal 6 personenquote:Op donderdag 24 september 2020 09:37 schreef gcjoel het volgende:
[..]
1,5 meter visite geen optie dan?
Ik was laatst ook bij oma, gewoon netjes afstand gehouden. Werkt prima, alleen niet met de hele familie tegelijk dan.
Waarschijnlijk 3x16A? Dan kun je maximaal 11kW trekken.quote:Op donderdag 24 september 2020 09:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wil wel graag een elektrischeen we hebben nu krachtstroom
Ja maar ik ga er van uit dat er toch wel iemand langs gaat met kerst? Met een stel bij oma die daarbij helpt en de andere stellen thuis. Ben je toch een beetje samen.quote:Op donderdag 24 september 2020 09:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat heeft zei allemaal niet. En we komen regelmatig bij haar hoor. Laatst meegenomen naar het pannenkoeken huis.
Bedanktquote:Op donderdag 24 september 2020 09:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarschijnlijk 3x16A? Dan kun je maximaal 11kW trekken.
Kun je voor één van 9kW gaan
Of twee van 5kW
https://www.hbm-machines.(...)e-elektrische-heater
https://www.hbm-machines.(...)e-elektrische-heater
Dit is ook leuk spul, daar heb je een grote werkplaats zo mee opgewarmd![]()
https://www.hbm-machines.(...)el-heater-xl-91-43kw
Dan mag er gewoon niemand op bezoek komenquote:Op donderdag 24 september 2020 09:44 schreef derLudolf het volgende:
Maar goed, wie weet hoe de zaken er dan voor staan.
Denk serieus de best optie. Zoveel mensen houden zich er nu al niet aan. Dan zeker niet want: het is kerst en dan hoort het gezellig samuhhhhquote:Op donderdag 24 september 2020 09:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan mag er gewoon niemand op bezoek komen
Als dat ook zo is, dan ook flink gaan handhaven. Niemand hoeft kerst te vieren dus verloven kunnen worden ingetrokkenquote:Op donderdag 24 september 2020 09:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan mag er gewoon niemand op bezoek komen
Dat laatste heeft er alleen niks mee te maken.quote:Op donderdag 24 september 2020 09:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als dat ook zo is, dan ook flink gaan handhaven. Niemand hoeft kerst te vieren dus verloven kunnen worden ingetrokken
Inderdaad, maarja dat gaan ze nooit kunnen/willen controleren.quote:Op donderdag 24 september 2020 09:47 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Denk serieus de best optie. Zoveel mensen houden zich er nu al niet aan. Dan zeker niet want: het is kerst en dan hoort het gezellig samuhhhh
Volgens mij is de horeca al een tijdje niet meer het probleem.quote:Op donderdag 24 september 2020 09:50 schreef derLudolf het volgende:
Maar goed dan de horeca ook maar dicht gooien met kerst uit voorzorg.
Dat is ook echt verdrietig. Ik heb het wel met jullie te doen hoorquote:Op donderdag 24 september 2020 09:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ga er vanuit dat we onze beide families pas weer ergens in het voorjaar van 2021 zien. Dat vind ik echt heel erg verdrietig. Mijn zus krijgt elk moment een kleine baby...
Nee klopt, maar toch denk ik dat het dan toch een stuk minder zou zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 09:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Inderdaad, maarja dat gaan ze nooit kunnen/willen controleren.
Ach, als je het normaal met de hele familie doet, is er toch weinig aardigheid meer aan als dat niet kan/mag.quote:Op donderdag 24 september 2020 09:49 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat laatste heeft er alleen niks mee te maken.
Wat is dan theoretisch het verschil als we in partytenten in een schuur op 1,5m afstand gaan zitten met de hele familie en met diezelfde familie in de horeca.quote:Op donderdag 24 september 2020 09:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Volgens mij is de horeca al een tijdje niet meer het probleem.
Omdat de mensen thuis die afstand dus niet houden. (sommige vast wel)quote:Op donderdag 24 september 2020 09:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is dan theoretisch het verschil als we in partytenten in een schuur op 1,5m afstand gaan zitten met de hele familie en met diezelfde familie in de horeca.
Dat 9 van de 10 mensen die ruimte niet hebben.quote:Op donderdag 24 september 2020 09:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is dan theoretisch het verschil als we in partytenten in een schuur op 1,5m afstand gaan zitten met de hele familie en met diezelfde familie in de horeca.
Ach ik heb geen corona! kom toch hier oma! even 3 zoenen hoor! moet kunnen met kerst!!!!quote:Op donderdag 24 september 2020 09:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat 9 van de 10 mensen die ruimte niet hebben.
En als ze de ruimte wel hebben dan netjes de partytenten opzetten en als nog op elkaar schoot gaan zitten.
Och dat is zo sneu. Zou jij niet even alleen kunnen gaan?quote:Op donderdag 24 september 2020 09:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ga er vanuit dat we onze beide families pas weer ergens in het voorjaar van 2021 zien. Dat vind ik echt heel erg verdrietig. Mijn zus krijgt elk moment een kleine baby...
Mensenquote:Op donderdag 24 september 2020 09:59 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ach ik heb geen corona! kom toch hier oma! even 3 zoenen hoor! moet kunnen met kerst!!!!
Jawel maar dat is niet bepaald te vergelijken wel.quote:Op donderdag 24 september 2020 09:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja maar ik ga er van uit dat er toch wel iemand langs gaat met kerst? Met een stel bij oma die daarbij helpt en de andere stellen thuis. Ben je toch een beetje samen.
O nee zeker niet. Maar misschien beter dan helemaal niets. Maar daar moet iedereen zich ook prettig bij voelen.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Jawel maar dat is niet bepaald te vergelijken wel.
Achquote:Op donderdag 24 september 2020 09:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij wonen in een oranje gebied en moeten dus in quarantaine bij aankomst. Ik overweeg om de regels toch even te verbreken als de baby er is, maar dat is ook weer zo wat.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Och dat is zo sneu. Zou jij niet even alleen kunnen gaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mja dat is het hier ook een beetje eigenlijk.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:30 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik zou het niet zo erg vinden geloof ik, maar ik heb een hekel aan het gezeik "want kerst". Ik hou van kitsch neerzetten, ik hou van lekker eten, maar ik haat het om het halve land door te moeten binnen twee dagen.
Gas of electrisch?quote:Op donderdag 24 september 2020 08:51 schreef Sarabi het volgende:
Over heaters gesproken, iemand nog tips over welke goed zijn?
Ze moeten we onder/bij een partytent mogen.
quote:Op donderdag 24 september 2020 10:27 schreef Candaasje het volgende:
Kerst... geen idee hoe of wat. En eigenlijk ben ik er echt nog niet mee bezig en wil ik er nog niet mee bezig zijn. Eerst tijd voor herfstblaadjes. En kerst betekent tegenwoordig 'blokken', dus ik vind die periode eigenlijk maar zeer matig.
![]()
(Kerstboom vind ik wel gezellig).
En ik denk dat ik sowieso iedereen liever op afstand hou, want de vorige kerst/ O&N eindigde in 3 weken ziek zijn en een half jaar studie naar de haaien. Dat gaan we niet nog een keer doen, dankuvriendelijk.
Nu in de bieb eens aan de studie, ivm een dag geen elektriciteit op kamer. Ook wat matig, want mijn eerste gereserveerde plek was nogal zonovergoten (zag niks meer op mijn scherm), en mijn plekje nu heeft weer geen stopcontact. En ik moet nu betalen voor thee. Maar ik heb wel lekker rustig studiegezelschap:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik probeer nu te werken met een drukke vijfling om me heen![]()
![]()
![]()
![]()
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op donderdag 24 september 2020 10:34 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja dat is het hier ook een beetje eigenlijk.
Vind kerst supergezellig maar alle verplichte die perse in 2 dagen gepropt moeten worden... wel echt minder handig.
Afgelopen kerst ons diner eerste kerstdag:
Boterhammen uit een zakje, bij de tesal supercharger in Gouda.
(Lees: voor de deur van de kfc)
Mja, ik vind dat in zaken van volksgezondheid, de overheid wel iets dictatorialer zou mogen zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 09:19 schreef derLudolf het volgende:
Iedereen die jankt en klaagt deporteren naar Wit Rusland. Zullen ze ervaren wat een dictatuur is.
De omslag van alles decentraal aansturen naar centraler is ook wel in gang gezet. Dat is alleen niet van de ene op de andere dag geregeldquote:Op donderdag 24 september 2020 10:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mja, ik vind dat in zaken van volksgezondheid, de overheid wel iets dictatorialer zou mogen zijn.
Ik vind dat enerzijds wel hout snijden, maar anderzijds heeft deze overheid wat mij betreft ook wel aangetoond dat economische belangen nog altijd dik prevaleren boven diezelfde volksgezondheid. Dat vind ik er wel lastig aan.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mja, ik vind dat in zaken van volksgezondheid, de overheid wel iets dictatorialer zou mogen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |