abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:52:50 #51
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195200614
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:39 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

De gulden is om alle redenen behalve nostalgisch onbespreekbaar. Opsplitsen lijkt me des te haalbaarder.
Dat denk ik ook. Over opsplitsing van de Euro zal de komende jaren steeds meer gesproken worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:45 schreef Hanca het volgende:
Het is zo jammer dat een partij met niet serieuze standpunten als de SP op deze manier zetels af snoept van partijen die wel serieuze linkse standpunten binnen kunnen halen, zoals de PvdA. Ik zou graag weer een grotere PvdA zien.
Het is zo jammer dat het een partij die wel een serieus links geluid uitdraagt nooit gelukt is om de PvdA kapot te maken.
pi_195200639
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:52 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Over opsplitsing van de Euro zal de komende jaren steeds meer gesproken worden.
[..]

Het is zo jammer dat het een partij die wel een serieus links geluid uitdraagt nooit gelukt is om de PvdA kapot te maken.
Men blijft wijzen naar de periode Marijnissen en op die manier zichzelf en anderen wijsmaken dat het een partij is die zichzelf en de bevolking niet serieus neemt. Daarom is het neoliberalisme nog het enige alternatief ofzo.
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:56:40 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195200676
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:52 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Over opsplitsing van de Euro zal de komende jaren steeds meer gesproken worden.
[..]

Het is zo jammer dat het een partij die wel een serieus links geluid uitdraagt nooit gelukt is om de PvdA kapot te maken.
Waarom zou je de PvdA kapot willen maken? Lijkt me efficienter gewoon de PvdA'ers die het niet goed doen te vervangen door een nieuwe generatie.
pi_195200679
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:54 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Men blijft wijzen naar de periode Marijnissen en op die manier zichzelf en anderen wijsmaken dat het een partij is die zichzelf en de bevolking niet serieus neemt. Daarom is het neoliberalisme nog het enige alternatief ofzo.
De andere partijen zijn grotendeels ook niet voor het neoliberalisme. Het En is niet de keuze tussen SP of neoliberalisme, dat is onzin.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:57:07 #55
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195200683
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:52 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee, dat willen ze niet. Staat duidelijk in het verkiezingsprogramma dat er 'voorbereidingen moeten worden getroffen voor de ontwikkeling van een nieuwe munt'. Dat kan nooit de euro zijn, want die is niet nieuw.
De SP wil een gedeelde muntunie met de Eurolanden die een vergelijkbare economie hebben (meerdere 'kleine euro's'). De PVV wil de vroegere nationale munten in ere herstellen. Mijn woordkeuze was misschien onduidelijk, maar het punt is dat wat de PVV wil een ander standpunt is dan wat de FvD en SP willen.
pi_195200692
@Hanca

Ik heb niets met de SP, maar ik vind júist dat ze hiermee de spijker dan wel weer op de kop slaan.

Het financiële systeem van de EU met de euro als basis is niet te houden. Dat ziet inmiddels elke econoom ook wel. Dit heeft er puur mee te maken dat de zuidelijke landen een strop om de nek krijgen omdat hun productiviteit en sociale stelsel niet gemaakt zijn voor een duur verdiende valuta als de euro. Ze hebben ook geen tools om hun economie te prikkelen, omdat hen dit allemaal uit handen is genomen door dit te centraliseren bij de ECB. Zonder structurele hervormingen is de enige uitweg voor de begrotingstekorten dan staatssteun vanuit de EU, wat praktisch inhoudt het overhevelen van welvaart uit het noorden naar het zuiden. Ook geen wenselijke en een oneerlijke situatie die niemand echt ziet zitten, ook de zuidelijke landen niet.

Het zou al letterlijk de helft schelen wanneer de euro zou worden opgesplitst in een Noordelijke en Zuidelijke euro, waarbij de noordelijke Euro voornamelijk hangt aan de economie van Duitsland en de zuidelijke voornamelijk aan die van Frankrijk. Op die manier zijn de zwakkere economieën in staat om hun munt te devalueren, zodat het voor andere landen aantrekkelijker wordt uit zuidelijke landen te importeren. Hierdoor schiet de export omhoog (hetgeen waar de zuidelijke landen voornamelijk op teren), waardoor de economie aangejaagd wordt en er op een later moment weer gevalueerd kan worden. Dan krijg je dus weer de hoog en laag conjuctuur gebaseerd op het economisch bestel en niet op basis van wat de ECB beslist. Op die manier stijgt ook de vraag naar de noordelijke en zuidelijke munt op basis vak economische voortgang en niet op basis wat grootmachten als China en de US in onze marktwaarde als geheel zien.

Een andere optie zou zijn elke lidstaat weer zijn eigen munt, want dan heb je als land weer echt controle. Echter komt daar weer zoveel meer bij kijken dan het omwisselen van en naar vreemde valuta’s alleen dat de uitgangspositie van een N- en Z-munt naar mijn idee prettiger is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2020 15:59:32 ]
pi_195200708
Kort samengevat kan ik dit punt van de SP alleen maar toejuichen, alhoewel dit vanuit hun kant natuurlijk gewoon een lekkere vette worst is voor de bühne
pi_195200712
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

De andere partijen zijn grotendeels ook niet voor het neoliberalisme. Het En is niet de keuze tussen SP of neoliberalisme, dat is onzin.
Daar verschillen we dan over van mening.
pi_195200763
@feitcepsrep Het klopt dat het economisch lastig is. Dat zie ik ook, met mijn kennis van de economie. Maar met mijn politieke kennis zie ik dat het onmogelijk is om landen hun munt af te pakken. Het is alsof je in Den Haag beslist dat Friesland niet meer bij Nederland hoort, daar hebben ze nog altijd zelf alles over te zeggen. Zo kan Nederland ook niet beslissen dat landen die niet 'dezelfde economie' hebben als wij niet meer dezelfde munt mogen hebben als wij. Daar hebben die landen gewoon een veto op dat ze zullen gebruiken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 22 september 2020 @ 16:02:57 #60
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195200792
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:54 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Men blijft wijzen naar de periode Marijnissen en op die manier zichzelf en anderen wijsmaken dat het een partij is die zichzelf en de bevolking niet serieus neemt. Daarom is het neoliberalisme nog het enige alternatief ofzo.
Klopt, als je niet een ander smaakje neoliberalisme voorstaat ben je geen serieuze partij.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom zou je de PvdA kapot willen maken? Lijkt me efficienter gewoon de PvdA'ers die het niet goed doen te vervangen door een nieuwe generatie.
Omdat PvdA de linkse stem splijt en vervolgens aan rechtse regeringen uitverkoopt.
pi_195200809
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:58 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Daar verschillen we dan over van mening.
Ja, jij wil PvdA of GL neoliberaal noemen?

Of CU, met Segers: https://www.trouw.nl/nieu(...)iberalisme~bde225ef/

Zelfs Kaag en Dijkhoff pleiten voor het einde van het neoliberalisme.

Als jij alle partijen behalve SP neoliberalistisch noemt, toont dat je gebrek aan kennis van de Nederlandse politiek of het neoliberalisme.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195200843
Neoliberalisme is sowieso een term zonder inhoud. Beetje als 'partijkartel'.
  dinsdag 22 september 2020 @ 16:06:04 #63
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195200846
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:58 schreef feitcepsrep het volgende:
Kort samengevat kan ik dit punt van de SP alleen maar toejuichen, alhoewel dit vanuit hun kant natuurlijk gewoon een lekkere vette worst is voor de bühne
Daarmee doe je de mensen op het wetenschappelijk bureau van de SP echt tekort. Dit zijn absoluut overwegingen die worden meegenomen. Dat de SP voor een populistische stijl gekozen heeft betekent niet dat hun standpunten ondoordacht zijn.
pi_195200855
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, jij wil PvdA of GL neoliberaal noemen?

Of CU, met Segers: https://www.trouw.nl/nieu(...)iberalisme~bde225ef/

Zelfs Kaag en Dijkhoff pleiten voor het einde van het neoliberalisme.

Als jij alle partijen behalve SP neoliberalistisch noemt, toont dat je gebrek aan kennis van de Nederlandse politiek of het neoliberalisme.
Dijkhoff en consorten roepen enorm veel. Net als de PVDA wat dat betreft. Dat jij nog op het duizendje van Rutte wacht zegt weer veel over jou.
  dinsdag 22 september 2020 @ 16:07:39 #65
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195200876
Welk urgent probleem wordt er opgelost met het afschaffen van de euro? Is dat al duidelijk?
pi_195200894
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:06 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Dijkhoff en consorten roepen enorm veel. Net als de PVDA wat dat betreft. Dat jij nog op het duizendje van Rutte wacht zegt weer veel over jou.
Daar wacht ik niet op, dat hebben alle werkenden allang gekregen. Dat is dus een kulargument.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195200897
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:06 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Daarmee doe je de mensen op het wetenschappelijk bureau van de SP echt tekort. Dit zijn absoluut overwegingen die worden meegenomen. Dat de SP voor een populistische stijl gekozen heeft betekent niet dat hun standpunten ondoordacht zijn.
Ze hebben de plank helaas nogal misgeslagen door een humoristische en populistisch werkwijze te hanteren, maar de focus is erg verschoven naar de manieren van naar de media treden ipv daadwerkelijke belangrijke zaken zoals integriteit en betrouwbaarheid.
pi_195200914
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Daar wacht ik niet op, dat hebben alle werkenden allang gekregen. Dat is dus een kulargument.
Oh dus dat is hoe jij de zaken uitlegt. Dan begrijp ik een stuk beter waar je vandaan komt.
pi_195200925
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:06 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Daarmee doe je de mensen op het wetenschappelijk bureau van de SP echt tekort. Dit zijn absoluut overwegingen die worden meegenomen. Dat de SP voor een populistische stijl gekozen heeft betekent niet dat hun standpunten ondoordacht zijn.
Jaa daar heb je wel gelijk in, excuses. Ik roep dit iets te snel inderdaad.
  dinsdag 22 september 2020 @ 16:10:29 #70
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195200927
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze willen geen gulden, lees de OP.
Ook als de Benelux samen met Noord-Europa en Duitsland een aparte Euro krijgt, dan is deze munt voordat hij in gebruik genomen wordt al meer waard dan de GBP nu. :Y
  dinsdag 22 september 2020 @ 16:11:39 #71
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195200949
SP komt met de Euro, Dijkhof met kernenergie. Overal zitten populisten.
pi_195200950
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:10 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ook als de Benelux samen met Noord-Europa en Duitsland een aparte Euro krijgt, dan is deze munt voordat hij in gebruik genomen wordt al meer waard dan de GBP nu. :Y
De Britten zouden er verstandig aan doen wel in te stappen in het geval van een noordelijke samenwerking. Zowel voor ons welzijn als dat van hen.
pi_195200986
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
SP komt met de Euro, Dijkhof met kernenergie. Overal zitten populisten.
Kernenergie als hot topic van populisten bestempelen vind ik wel merkwaardig. Hooguit dat je kunt zeggen dat de populisten het de verdomhoek in willen drijven.
pi_195201036
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
SP komt met de Euro, Dijkhof met kernenergie. Overal zitten populisten.
Daar heb je helaas gelijk in.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195201102
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:01 schreef Hanca het volgende:
@:feitcepsrep Het klopt dat het economisch lastig is. Dat zie ik ook, met mijn kennis van de economie. Maar met mijn politieke kennis zie ik dat het onmogelijk is om landen hun munt af te pakken. Het is alsof je in Den Haag beslist dat Friesland niet meer bij Nederland hoort, daar hebben ze nog altijd zelf alles over te zeggen. Zo kan Nederland ook niet beslissen dat landen die niet 'dezelfde economie' hebben als wij niet meer dezelfde munt mogen hebben als wij. Daar hebben die landen gewoon een veto op dat ze zullen gebruiken.
Ahh op zo’n manier. Ja daar ben ik het mee eens.

Dan zou je tot een impasse komen waarbij je er of zelf uitstapt (NEXIT), of zelf een eigen valuta gaat hanteren (zoals de Engelsen met hun pond) of dus inderdaad een tweedeling in de munt ontstaat.

Maar als land als Nederland uit de euro stappen en een eigen munt hanteren heeft sowieso geen zijn, want wij zijn niet degene die moeten kunnen devalueren waardoor onze valuta op dezelfde golf meegaat als de euro. Kost onder de streep dus alleen maar extra geld. Dus dat is geen pressie.

Dan zouden de zuidelijke landen ervan overtuigd moeten worden dat een tweedeling in de euro ook in hun voordeel werkt. En ik denk dat ze daar wel in zullen geloven. Immers staat het eenieder vrij om de “zuidelijke” valuta in te ruilen voor de “noordelijke” valuta. Gewoon vraag en aanbod in valuta, een gezonde situatie lijkt me.

En ik denk oprecht dat dat de enige oplossing is. De laatste optie zou zijn als Nederland helemáál uit de EU stappen, net als de Engelsen, maar dat zou (denk ik) alleen op de langer termijn (5 - 10 jaar) voordeel gaan opleveren met op korte termijn ontzettend veel economische en maatschappelijke onzekerheid. Toch zou ik dat voor mijzelf ook niet uit willen sluiten. 5 - 10 Jaar zuinig leven om daarna weer als land eigen regie te hebben zou ik er persoonlijk voor over hebben.
  dinsdag 22 september 2020 @ 16:21:08 #76
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195201139
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:05 schreef MoreDakka het volgende:
Neoliberalisme is sowieso een term zonder inhoud. Beetje als 'partijkartel'.
Nee hoor het is gewoon de benaming van een ideologie die gelooft dat zolang je meer marktwerking toepast en barrières voor concurrentie wegneemt, zowel binnen landen als op wereldschaal mensen vrijer zijn en beter af zijn. Vroeger waren linkse partijen hier kritisch op, maar tegen het einde en na de val van de Sovjet-Unie zijn die zich gaan inbinden.

In Nederland was de SP een uitzondering en Groenlinks ook. De laatste heeft echter ook vaak meebewogen met het politieke landschap en neoliberale ideeën gesteund. Uiteindelijk is er juist op rechts kritiek op dit idee gekomen, voornamelijk vanwege de culturele gevolgen van bepaald neoliberaal beleid (het globaliseren van concurrentie op de arbeidsmarkt, waardoor hier meer mensen uit andere landen zijn gekomen) en met PvdD hebben we een partij die vooral de ecologische effecten van de stroming bekritiseert.

Dat is absoluut niet inhoudsloos.
  dinsdag 22 september 2020 @ 16:26:38 #77
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195201247
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:08 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Ze hebben de plank helaas nogal misgeslagen door een humoristische en populistisch werkwijze te hanteren, maar de focus is erg verschoven naar de manieren van naar de media treden ipv daadwerkelijke belangrijke zaken zoals integriteit en betrouwbaarheid.
Ja het is lastig, het heeft ook wel stemmen opgeleverd en positieve associaties bij mensen die met SP'ers in aanraking komen. Maar het doet ook af aan hoe serieus ze overkomen.
pi_195201267
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:26 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ja het is lastig, het heeft ook wel stemmen opgeleverd en positieve associaties bij mensen die met SP'ers in aanraking komen. Maar het doet ook af aan hoe serieus ze overkomen.
Juist gezien hun eigen geschiedenis allesbehalve handig. Ik vond het ook moeilijk om serieus te nemen in die wetenschap, maar het deed mij extra bevestigen dat links hier nooit een serieuze kans heeft gekregen. Het is allemaal voor de bühne.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 22 september 2020 @ 16:30:36 #79
491163 Viesdik
pi_195201312
Dapper.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 22 september 2020 @ 16:31:16 #80
491163 Viesdik
pi_195201319
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:55 schreef K.Indertent het volgende:
Ja dit is een geniepige zet, omdat ik constateerde dat de SP erg veel waarde hecht aan vrijheid. Dat mag natuurlijk niet van onze kapitalistische overlord, dus daarom deze weinig indrukwekkende move. Gewoon accepteren zijnde een goed idee met de Noordelijke alliantie als argument.
Ik sluit een coalitie tussen de SP en bijvoorbeeld de FvD niet uit
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 22 september 2020 @ 16:33:47 #81
491163 Viesdik
pi_195201360
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
SP komt met de Euro, Dijkhof met kernenergie. Overal zitten populisten.
Het woord populist is wel heel erg populair de laatste tijd :)
pi_195201395
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:31 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Ik sluit een coalitie tussen de SP en bijvoorbeeld de FvD niet uit
Daar zou inderdaad nog best een interessante samenwerking uit kunnen rollen, als FvD maar niet de VVD kant op gaat wat betreft integriteit.
pi_195201416
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:33 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Het woord populist is wel heel erg populair de laatste tijd :)
Inderdaad zo'n inhoudsloze term zonder verdere context.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 22 september 2020 @ 16:41:03 #84
491163 Viesdik
pi_195201502
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:36 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Inderdaad zo'n inhoudsloze term zonder verdere context.
Zijn wel meer graag gebruikte termen die in waarde afnemen
Neem het woord vluchteling. Een term voor politiek gewin.
Terwijl de kracht van het woord in waarde lijkt af te nemen als gevolg daarvan.
pi_195201527
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:41 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Zijn wel meer graag gebruikte termen die in waarde afnemen
Neem het woord vluchteling. Een term voor politiek gewin.
Terwijl de kracht van het woord in waarde lijkt af te nemen als gevolg daarvan.
Het is niet zozeer dat de termen in waarde afnemen, daar ben je immers zelf verantwoordelijk voor. Het is wel zo dat ze vaker te pas en te onpas rondgestrooid worden alsof het waterijsjes zijn. Daarmee zijn het vooral bepaalde personen en hun belangen die in mijn beleving minder waardevol worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2020 16:43:24 ]
pi_195201585
Laten ze eerst Mr Euro Gerrit Zalm :r in de gevangenis stoppen en kaalplukken
Wegens oplichting, wanbeleid en witwassen
pi_195201612
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:33 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Het woord populist is wel heel erg populair de laatste tijd :)
Er is gewoon, mede dankzij social media, veel populisme de laatste tijd. Likes scoren, een leuk filmpje of tweet de lucht in kunnen slingeren, vooral veel in de tijdlijnen van iedereen terug komen. Dat zie je veel in de politiek momenteel. En ja, dat is gewoon populisme.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 22 september 2020 @ 16:51:54 #88
491163 Viesdik
pi_195201703
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Er is gewoon, mede dankzij social media, veel populisme de laatste tijd. Likes scoren, een leuk filmpje of tweet de lucht in kunnen slingeren, vooral veel in de tijdlijnen van iedereen terug komen. Dat zie je veel in de politiek momenteel. En ja, dat is gewoon populisme.
elke partij doet aan populisme
pi_195201762
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:51 schreef Viesdik het volgende:

[..]

elke partij doet aan populisme
Niet helemaal. Populisme is een standpunt aannemen omdat het lekker valt in de media en bij een deel van de mensen. Ik denk niet dat pakweg SGP, CU of PvdD dat doen. Hun standpunten horen altijd gewoon volledig bij hun gedachtegoed.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 22 september 2020 @ 16:56:16 #90
491163 Viesdik
pi_195201783
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Niet helemaal. Populisme is een standpunt aannemen omdat het lekker valt in de media en bij een deel van de mensen. Ik denk niet dat pakweg SGP, CU of PvdD dat doen. Hun standpunten horen altijd gewoon volledig bij hun gedachtegoed.
Slinks populisme is door de focus te leggen op je onderbuik
pi_195201804
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:51 schreef Viesdik het volgende:

[..]

elke partij doet aan populisme
Vanzelfsprekend. Anders zouden ze geen bestaansrecht hebben.
  dinsdag 22 september 2020 @ 17:05:49 #92
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195201992
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Niet helemaal. Populisme is een standpunt aannemen omdat het lekker valt in de media en bij een deel van de mensen. Ik denk niet dat pakweg SGP, CU of PvdD dat doen. Hun standpunten horen altijd gewoon volledig bij hun gedachtegoed.
De SP is historisch populistisch en dat heeft niks te maken met hoe iets valt in de media. Het is een keuze om de 'wil van het volk' te vertalen naar de eigen ideologie en die zaken prioriteit te geven.

Als er iets is waar ze in falen is het wel standpunten innemen die lekker vallen in de media. _O-
pi_195202007
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:05 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

De SP is historisch populistisch en dat heeft niks te maken met hoe iets valt in de media. Het is een keuze om de 'wil van het volk' te vertalen naar de eigen ideologie en die zaken prioriteit te geven.

Als er iets is waar ze in falen is het wel standpunten innemen die lekker vallen in de media. _O-
Dit is nog eens lekker verwoord. Af en toe hou ik van je.
  dinsdag 22 september 2020 @ 17:08:08 #94
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195202035
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:06 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Dit is nog eens lekker verwoord. Af en toe hou ik van je.
Dankjewel O+
pi_195202204
Nu hopen dat de SP voet bij stuk kan houden *O*
Ze moeten ook altijd mij hebben
pi_195202394
Dit is ook wel een goed punt:
quote:
Een ander punt op het wensenlijstje: de socialisten streven ‘op termijn’ naar een systeem waarin alle huishoudens maximaal een kwart van hun inkomen kwijt zijn aan woonlasten. De SP ziet volkshuisvesting als hét antwoord op de huidige woningnood. ,,Daarom maken we een nationaal bouwplan voor een duurzame en betaalbare woningbouw. ‘Nul is genoeg’: in deze regeerperiode gaan de huren niet omhoog.”
Zo'n primaire levensbehoefte als wonen zou gewoon inkomensafhankelijk moeten zijn. Als iedereen een kwart van zijn inkomen afdraagt dan heeft iedereen een prima woning.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195202430
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:28 schreef hooibaal het volgende:
Dit is ook wel een goed punt:
[..]

Zo'n primaire levensbehoefte als wonen zou gewoon inkomensafhankelijk moeten zijn. Als iedereen een kwart van zijn inkomen afdraagt dan heeft iedereen een prima woning.
Daar heb je een hoop ambtenaren voor nodig. Een gewoon belastingstelsel lukt de belastingdienst al niet...

En hoe zie je het voor je? Ik vertel elke maand mijn inkomen aan de bank en dan mogen ze een kwart hebben? Of gaat dat per jaar? En dan ongeacht de grootte en locatie van mijn huis?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195202456
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Daar heb je een hoop ambtenaren voor nodig. Een gewoon belastingstelsel lukt de belastingdienst al niet...

En hoe zie je het voor je? Ik vertel elke maand mijn inkomen aan de bank en dan mogen ze een kwart hebben? Of gaat dat per jaar? En dan ongeacht de grootte en locatie van mijn huis?
Wooncoöperaties weten nu ook al je inkomen in verband met de scheefwonerstax. Dat delen ze door vier, en dat is je maximale huurbedrag.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195202489
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:33 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Wooncoöperaties weten nu ook al je inkomen in verband met de scheefwonerstax. Dat delen ze door vier, en dat is je maximale huurbedrag.
Nu heb je het over sociale huur, het grootste deel van de Nederlanders woont in een koopwoning, een ander deel in particuliere huur.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195202502
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nu heb je het over sociale huur, het grootste deel van de inwoners woont in een koopwoning, een ander deel in particuliere huur.
Met particuliere huur kan het ook, al zou je ook kunnen overwegen om dat gewoon af te schaffen. Koop is inderdaad wat lastiger.

Maar ik denk dat je het meer moet lezen als 'iedereen moet de mogelijkheid hebben om voor een kwart van zijn inkomen te kunnen wonen'. Dan kun je koopwoningen en eventueel ook particuliere huur buiten de discussie houden.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')