Dat denk ik ook. Over opsplitsing van de Euro zal de komende jaren steeds meer gesproken worden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:39 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
De gulden is om alle redenen behalve nostalgisch onbespreekbaar. Opsplitsen lijkt me des te haalbaarder.
Het is zo jammer dat het een partij die wel een serieus links geluid uitdraagt nooit gelukt is om de PvdA kapot te maken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:45 schreef Hanca het volgende:
Het is zo jammer dat een partij met niet serieuze standpunten als de SP op deze manier zetels af snoept van partijen die wel serieuze linkse standpunten binnen kunnen halen, zoals de PvdA. Ik zou graag weer een grotere PvdA zien.
Men blijft wijzen naar de periode Marijnissen en op die manier zichzelf en anderen wijsmaken dat het een partij is die zichzelf en de bevolking niet serieus neemt. Daarom is het neoliberalisme nog het enige alternatief ofzo.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:52 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Over opsplitsing van de Euro zal de komende jaren steeds meer gesproken worden.
[..]
Het is zo jammer dat het een partij die wel een serieus links geluid uitdraagt nooit gelukt is om de PvdA kapot te maken.
Waarom zou je de PvdA kapot willen maken? Lijkt me efficienter gewoon de PvdA'ers die het niet goed doen te vervangen door een nieuwe generatie.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:52 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Over opsplitsing van de Euro zal de komende jaren steeds meer gesproken worden.
[..]
Het is zo jammer dat het een partij die wel een serieus links geluid uitdraagt nooit gelukt is om de PvdA kapot te maken.
De andere partijen zijn grotendeels ook niet voor het neoliberalisme. Het En is niet de keuze tussen SP of neoliberalisme, dat is onzin.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:54 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Men blijft wijzen naar de periode Marijnissen en op die manier zichzelf en anderen wijsmaken dat het een partij is die zichzelf en de bevolking niet serieus neemt. Daarom is het neoliberalisme nog het enige alternatief ofzo.
De SP wil een gedeelde muntunie met de Eurolanden die een vergelijkbare economie hebben (meerdere 'kleine euro's'). De PVV wil de vroegere nationale munten in ere herstellen. Mijn woordkeuze was misschien onduidelijk, maar het punt is dat wat de PVV wil een ander standpunt is dan wat de FvD en SP willen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:52 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, dat willen ze niet. Staat duidelijk in het verkiezingsprogramma dat er 'voorbereidingen moeten worden getroffen voor de ontwikkeling van een nieuwe munt'. Dat kan nooit de euro zijn, want die is niet nieuw.
Daar verschillen we dan over van mening.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
De andere partijen zijn grotendeels ook niet voor het neoliberalisme. Het En is niet de keuze tussen SP of neoliberalisme, dat is onzin.
Klopt, als je niet een ander smaakje neoliberalisme voorstaat ben je geen serieuze partij.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:54 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Men blijft wijzen naar de periode Marijnissen en op die manier zichzelf en anderen wijsmaken dat het een partij is die zichzelf en de bevolking niet serieus neemt. Daarom is het neoliberalisme nog het enige alternatief ofzo.
Omdat PvdA de linkse stem splijt en vervolgens aan rechtse regeringen uitverkoopt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom zou je de PvdA kapot willen maken? Lijkt me efficienter gewoon de PvdA'ers die het niet goed doen te vervangen door een nieuwe generatie.
Ja, jij wil PvdA of GL neoliberaal noemen?quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:58 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Daar verschillen we dan over van mening.
Daarmee doe je de mensen op het wetenschappelijk bureau van de SP echt tekort. Dit zijn absoluut overwegingen die worden meegenomen. Dat de SP voor een populistische stijl gekozen heeft betekent niet dat hun standpunten ondoordacht zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:58 schreef feitcepsrep het volgende:
Kort samengevat kan ik dit punt van de SP alleen maar toejuichen, alhoewel dit vanuit hun kant natuurlijk gewoon een lekkere vette worst is voor de bühne
Dijkhoff en consorten roepen enorm veel. Net als de PVDA wat dat betreft. Dat jij nog op het duizendje van Rutte wacht zegt weer veel over jou.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, jij wil PvdA of GL neoliberaal noemen?
Of CU, met Segers: https://www.trouw.nl/nieu(...)iberalisme~bde225ef/
Zelfs Kaag en Dijkhoff pleiten voor het einde van het neoliberalisme.
Als jij alle partijen behalve SP neoliberalistisch noemt, toont dat je gebrek aan kennis van de Nederlandse politiek of het neoliberalisme.
Daar wacht ik niet op, dat hebben alle werkenden allang gekregen. Dat is dus een kulargument.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:06 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Dijkhoff en consorten roepen enorm veel. Net als de PVDA wat dat betreft. Dat jij nog op het duizendje van Rutte wacht zegt weer veel over jou.
Ze hebben de plank helaas nogal misgeslagen door een humoristische en populistisch werkwijze te hanteren, maar de focus is erg verschoven naar de manieren van naar de media treden ipv daadwerkelijke belangrijke zaken zoals integriteit en betrouwbaarheid.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:06 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Daarmee doe je de mensen op het wetenschappelijk bureau van de SP echt tekort. Dit zijn absoluut overwegingen die worden meegenomen. Dat de SP voor een populistische stijl gekozen heeft betekent niet dat hun standpunten ondoordacht zijn.
Oh dus dat is hoe jij de zaken uitlegt. Dan begrijp ik een stuk beter waar je vandaan komt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar wacht ik niet op, dat hebben alle werkenden allang gekregen. Dat is dus een kulargument.
Jaa daar heb je wel gelijk in, excuses. Ik roep dit iets te snel inderdaad.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:06 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Daarmee doe je de mensen op het wetenschappelijk bureau van de SP echt tekort. Dit zijn absoluut overwegingen die worden meegenomen. Dat de SP voor een populistische stijl gekozen heeft betekent niet dat hun standpunten ondoordacht zijn.
Ook als de Benelux samen met Noord-Europa en Duitsland een aparte Euro krijgt, dan is deze munt voordat hij in gebruik genomen wordt al meer waard dan de GBP nu.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze willen geen gulden, lees de OP.
De Britten zouden er verstandig aan doen wel in te stappen in het geval van een noordelijke samenwerking. Zowel voor ons welzijn als dat van hen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:10 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ook als de Benelux samen met Noord-Europa en Duitsland een aparte Euro krijgt, dan is deze munt voordat hij in gebruik genomen wordt al meer waard dan de GBP nu.
Kernenergie als hot topic van populisten bestempelen vind ik wel merkwaardig. Hooguit dat je kunt zeggen dat de populisten het de verdomhoek in willen drijven.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
SP komt met de Euro, Dijkhof met kernenergie. Overal zitten populisten.
Daar heb je helaas gelijk in.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
SP komt met de Euro, Dijkhof met kernenergie. Overal zitten populisten.
Ahh op zo’n manier. Ja daar ben ik het mee eens.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:01 schreef Hanca het volgende:
@:feitcepsrep Het klopt dat het economisch lastig is. Dat zie ik ook, met mijn kennis van de economie. Maar met mijn politieke kennis zie ik dat het onmogelijk is om landen hun munt af te pakken. Het is alsof je in Den Haag beslist dat Friesland niet meer bij Nederland hoort, daar hebben ze nog altijd zelf alles over te zeggen. Zo kan Nederland ook niet beslissen dat landen die niet 'dezelfde economie' hebben als wij niet meer dezelfde munt mogen hebben als wij. Daar hebben die landen gewoon een veto op dat ze zullen gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |